Hoofdcategorieën
Topicacties

[MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 02 februari 2005

quote:
bierliefhebber schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:56:
[...]

DNS. In eerste instantie lijkt het zoooo simpel. Maar het is af en toe zooooooo moeilijk (zeker in de examenvragen).

Gefeliciteerd!! En je weet genoeg van DNS anders had je het niet gehaald.
Dat heb ik dus ook. Ik weet best wat alles doet en wat welk soort zone is en waar het voor dient enzo. Maar sommige van die vragen...daarbij ga ik echt op blanco. En zéker dus bij dit examen, want dan moet je ook nog maar eens uit de tekst zien te halen wat ze nou eigenlijk precies wel willen en niet willen en wat er technisch mogelijk is enzovoort.

Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal

quote:
bierliefhebber schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:27:
[...]

Bedankt voor je feedback. Ja, is designing ADServices en Network infrastructure.

Misschien dat daar het gebrek aan vooropleiding duidelijk wordt. Ik heb nl niksnakkesnada aan vooropleiding. :+ Ik maak bv ook nooit aantekeningen of schemas (kan ik niet) en moet alles proberen te visualiseren in mijn kopke. Voorheen kwam ik daar wel weg mee maar hier moet je wel erg veel visualiseren en vasthouden.

Door de lappen tekst raak ik enigszins geintimideerd kan ik wel zeggen. Maargoed, 648 punten is een bemoedigend resultaat om verder te gaan lijkt me.
Waarom ben zo anti Testking enzo? Ik snap dat niet zo goed. Natuurlijk moet je die Testkings niet letterlijk in je kop gaan stampen, maar ze kunnen wel een énorm goed hulpmiddel zijn, zeker bij dit soort examens waar je vooral op de manier van vragen e.d. dus onderuit gaat.

Ik kan bij mijn werkgever ook gewoon Transcender-licenties krijgen, zodat ik kan oefenen met Transcender examens. Voor mijn 70-297 heb ik wel gewoon Testking/Virtual Cert Exam gebruikt. Niet om uit mijn hoofd te leren (hoewel ik niet zal ontkennen dat ik sommige vragen wel nog wist), maar om dingen te gaan begrijpen, vat te krijgen op de vraagstelling etc.

Je kunt het boek wel doornemen, maar dat is alleen maar droge stof. Je moet ook in staat zijn het om te zetten naar de praktijk van het examen en daar vind ik die oefenexamens dus echt ideaal voor. Ik heb echt regelmatig van die "ooooh, zit dat zo!"-momenten gehad. Sommige dingen kom je nou eenmaal in je werk ook gewoon niet tegen (ik heb dus hier niks te maken met de DNS bijvoorbeeld).

Ik had overigens de eerste keer voor 297 een score van 622 en nu, twee weken later, 700. Had nog wel hoger kunnen scoren met iets meer voorbereiding, maar de omstandigheden op persoonlijk vlak waren even wat lastig.

wacking
Reg. datum: 17 september 2001

Vanmorgen me eerste examen (70-270) gehaald met niet echt een topscore, 857, maar daar zullen de opstarten problemen wel een handje aan hebben geholpen. Machine starte eerst niet eens fatsoenlijk op, wordt je vervolgens gevraagd ergens anders plaats te nemen, alweer je een kwartier tegen een ghost venstertje zit aan te kijken, want de machine was nog niet klaar. Om vervolgens toen de pc bijna klaar was met ghosten, weer vriendelijk verzocht werd om toch plaats nemen in de eigenlijke examen zaal waar inmiddels al een plaatsje vrij was gekomen.

Nahja, ben blij dat de start er is, op naar 70-290.

tää on taas niin tätä

Reg. datum: 04 maart 2003

quote:
Eranum schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:40:
Vanmorgen me eerste examen (70-270) gehaald met niet echt een topscore, 857, maar daar zullen de opstarten problemen wel een handje aan hebben geholpen. Machine starte eerst niet eens fatsoenlijk op, wordt je vervolgens gevraagd ergens anders plaats te nemen, alweer je een kwartier tegen een ghost venstertje zit aan te kijken, want de machine was nog niet klaar. Om vervolgens toen de pc bijna klaar was met ghosten, weer vriendelijk verzocht werd om toch plaats nemen in de eigenlijke examen zaal waar inmiddels al een plaatsje vrij was gekomen.

Nahja, ben blij dat de start er is, op naar 70-290.
Gefelicteerd! Prima score toch?

Reg. datum: 15 februari 2007

quote:
chelleke schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:49:
[...]

Waarom ben zo anti Testking enzo? Ik snap dat niet zo goed. Natuurlijk moet je die Testkings niet letterlijk in je kop gaan stampen, maar ze kunnen wel een énorm goed hulpmiddel zijn, zeker bij dit soort examens waar je vooral op de manier van vragen e.d. dus onderuit gaat.

Ik kan bij mijn werkgever ook gewoon Transcender-licenties krijgen, zodat ik kan oefenen met Transcender examens. Voor mijn 70-297 heb ik wel gewoon Testking/Virtual Cert Exam gebruikt. Niet om uit mijn hoofd te leren (hoewel ik niet zal ontkennen dat ik sommige vragen wel nog wist), maar om dingen te gaan begrijpen, vat te krijgen op de vraagstelling etc.

Je kunt het boek wel doornemen, maar dat is alleen maar droge stof. Je moet ook in staat zijn het om te zetten naar de praktijk van het examen en daar vind ik die oefenexamens dus echt ideaal voor. Ik heb echt regelmatig van die "ooooh, zit dat zo!"-momenten gehad. Sommige dingen kom je nou eenmaal in je werk ook gewoon niet tegen (ik heb dus hier niks te maken met de DNS bijvoorbeeld).

Ik had overigens de eerste keer voor 297 een score van 622 en nu, twee weken later, 700. Had nog wel hoger kunnen scoren met iets meer voorbereiding, maar de omstandigheden op persoonlijk vlak waren even wat lastig.
Ik heb (vindt ik zelf) een goed geheugen. Als ik het met een testking (de laatste) zou doen kom ik waarschijnlijk met een owaarschijnlijk hoge score uit het examen.
Ik heb die testkings nl wel eens bekeken achteraf om te zien of het echt waar is dat de vragen daar letterlijk in staan. Kon ik me nl niet voorstellen. Ik was met stomheid geslagen. Ben een beetje naief manneke denk ik dan.

Dat het me irriteert zal vast een basis hebben in mijn frustraties maar daar ga ik verder niet op in.

Begrijp ik het overigens goed dat jij Transcenders gelijkstelt aan Testkings?

quote:
blablable schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:35:
[...]

Ik snap hier werkelijk niets van! Ik ben echt niet super intelligent ofzo maar had wel 925 punten de 1e keer.. Niet om op te scheppen ofzo maar als je in de praktijk al wat ervaring hebt, veel technet leest en gewoon begrijpt waarom iets is zoals het is moet het gewoon lukken! Verder heb ik om mijn kennis te testen testking gebruikt. Puur om mezelf te testen. Als ik een vraag fout had ging ik kijken waarom dat zo was. Snap de vraagstelling en je gekozen antwoord, dan MOET het lukken...
Het zou zomaar kunnen dat je tot de betere behoort? Kan toch?

Maar die Testkings?? Dan ben je ook vragen tegengekomen op het examen waarvan je het antwoord al wist.

En juist bij de 70-292 wordt je enorm bestraft als je op ook maar 1 onderdeel minder presteert. Bij mij was dat DNS. De rest was gewoon echt goed te noemen.

bierliefhebber wijzigde dit bericht 01-06-2007 15:13 (15%)

Ik ben druk aan het vergelijken tussen de verschillende instituten die deze cursussen geven.
Nu zijn er meer organisaties die een cursus verzorgen terwijl hier er maar 5 in de openingspost worden opgesomt.
Bijvoorbeeld is er CCO maar daar lees ik helemaal niets over op GOT, is dat bewust dat deze (en andere) niet in het openingslijstje voorkomen? Zijn er mensen hier die goede ervaringen hebben met andere opleidingscentra, zoja welke?

quote:
RdamRobin schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:17:
Ik ben druk aan het vergelijken tussen de verschillende instituten die deze cursussen geven.
Nu zijn er meer organisaties die een cursus verzorgen terwijl hier er maar 5 in de openingspost worden opgesomt.
Bijvoorbeeld is er CCO maar daar lees ik helemaal niets over op GOT, is dat bewust dat deze (en andere) niet in het openingslijstje voorkomen? Zijn er mensen hier die goede ervaringen hebben met andere opleidingscentra, zoja welke?
Ik weet niet welk opleidingscentrum nu beter is dan de andere. Wat ik wel weet is dat een cursus valt of staat bij de docent die je hebt.
Ik zou hier bijna een naam willen noemen van een docent maar vindt dat niet kies en je zou dan in EHV moeten gaan cursussen. Maar met de cursus alleen, daar haal je het examen niet mee.
Ik iig niet. Ik ben vooral autodidaktisch bezig geweest.

Athlon 64 X2 6000+@2,4TB RAID5
Reg. datum: 08 september 2003

quote:
bierliefhebber schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:25:
[...]
Ik weet niet welk opleidingscentrum nu beter is dan de andere. Wat ik wel weet is dat een cursus valt of staat bij de docent die je hebt.
Ik zou hier bijna een naam willen noemen van een docent maar vindt dat niet kies en je zou dan in EHV moeten gaan cursussen. Maar met de cursus alleen, daar haal je het examen niet mee.
Dit is inderdaad heel erg waar. Een cursus staat of valt niet zozeer per cursuscenter, maar kwa docent. Ik heb bij eenzelfde cursuscenter twee verschilende docenten gehad, de een nam gewoon praktijk voorbeelden uit de cursus groep en ging daarmee aan de slag dus je was heel praktijk gericht bezich. De ander daar in tegen had het alleen maar over "googlen" :O als hij het ook zo niet wist wat eeb oplossing voor een probleem zou zijn.
quote:
bierliefhebber schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:25:
[...]
Zelf leren is niet mijn sterkste kant. Ik leer het beste met een docent of iemand die veel uitlegt en dat kan laten zien en onderbouwen.
Dat je geen namen noemt is begijpelijk, voor mijn situatie wel jammer omdat ik een goede docent erg belangrijk vind. Mischien een PM? en EHV is dat Eindhoven?

quote:
RdamRobin schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:53:
[...]

Zelf leren is niet mijn sterkste kant. Ik leer het beste met een docent of iemand die veel uitlegt en dat kan laten zien en onderbouwen.
Dat je geen namen noemt is begijpelijk, voor mijn situatie wel jammer omdat ik een goede docent erg belangrijk vind. Mischien een PM? en EHV is dat Eindhoven?
Ja is Eindhoven. Enne, misschien domme vraag, wat is PM? :?

En nog iets. Heb je al certs en ken je het klappen van de zweep een beetje?

bierliefhebber wijzigde dit bericht 01-06-2007 16:04 (7%)

quote:
bierliefhebber schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:57:
[...]
Ja is Eindhoven. Enne, misschien domme vraag, wat is PM? :?
Personal Message (Direct Message / e-mailtje e.d.)
quote:
bierliefhebber schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:57:
[...]
En nog iets. Heb je al certs en ken je het klappen van de zweep een beetje?
Nee helemaal niet eigenlijk en daarom ben ik zo huiverig voor. Ik heb met veel moeite de kans gekregen om MCSA te halen en probeer mij daarom zo goed mogelijk aan het voorbereiden.

quote:
RdamRobin schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:10:
[...]

Personal Message (Direct Message / e-mailtje e.d.)

[...]

Nee helemaal niet eigenlijk en daarom ben ik zo huiverig voor. Ik heb met veel moeite de kans gekregen om MCSA te halen en probeer mij daarom zo goed mogelijk aan het voorbereiden.
Ok, heb het vermoeden dat je misschien in een reintegratie-achtig iets zit? Of krijg je de kans om een andere funktie te gaan vervullen in het bedrijf waar je werkt?

Enne, dat huiverige mag best wel want het is ontzettend veel wat je over je heen krijgt. Maar als je daar juist op reageerd is het wel te doen.

Mailtje naar het Witte huis doe ik maar ff niet! :+

Heb je net mailtje gestuurd met webadres en naam docent.

En NEE ik ben op geen enkele wijze aan die club verbonden maar je mag hem wel de Groeten doen van......naam staat in email.

bierliefhebber wijzigde dit bericht 01-06-2007 16:25 (25%)

quote:
bierliefhebber schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:13:
[...]
Ok, heb het vermoeden dat je misschien in een reintegratie-achtig iets zit? Of krijg je de kans om een andere funktie te gaan vervullen in het bedrijf waar je werkt?
Nope, ik heb mij (klinkt gek) min of meer onmisbaar gemaakt en mag/kan niet makkelijk weg.
quote:
bierliefhebber schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:13:
[...]
Mailtje naar het Witte huis doe ik maar ff niet! :+
haha :-) Ik zal het eens aanpassen in mijn profiel! Thanks

quote:
bierliefhebber schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:09:
[...]

Het zou zomaar kunnen dat je tot de betere behoort? Kan toch?

Maar die Testkings?? Dan ben je ook vragen tegengekomen op het examen waarvan je het antwoord al wist.

En juist bij de 70-292 wordt je enorm bestraft als je op ook maar 1 onderdeel minder presteert. Bij mij was dat DNS. De rest was gewoon echt goed te noemen.
Ben inderdaad aardig wat vragen tegengekomen uit de testking. Alleen is het wel zo dat ik die vragen en de antwoorden voor de volle 100% begreep. Ik gebruik het dus als hulpmiddel. Er zijn ook mensen die de tesking vragen uit hun hoofd gaan leren en dan ben je verkeerd bezig. gebruik je het om van te leren en om je kennis te testen is er imo niets mis mee..

quote:
blablable schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:35:
[...]

Ben inderdaad aardig wat vragen tegengekomen uit de testking. Alleen is het wel zo dat ik die vragen en de antwoorden voor de volle 100% begreep. Ik gebruik het dus als hulpmiddel. Er zijn ook mensen die de tesking vragen uit hun hoofd gaan leren en dan ben je verkeerd bezig. gebruik je het om van te leren en om je kennis te testen is er imo niets mis mee..
Hier denken we dus verschillend. Maar alsnog gefeliciteerd.

quote:
bierliefhebber schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:38:
[...]

Hier denken we dus verschillend. Maar alsnog gefeliciteerd.
Leg uit. Ik eerst :P

Tijdens het leren voor 70-292 kwam ik een forum tegen waar iemand vroeg of ie na het leren van testking (of een andere testengine) klaar was voor 70-292. Naar mijn idee ben je dan totaal fout bezig. Dat soort gasten heeft dus geen kennis over wat ze gaan examineren. Het gaat ze puur om het papiertje. Persoonlijk wil ik altijd precies weten waarom iets is zoals het is en hoe iets werkt. Als ik voor me zelf het gevoel heb dat ik de kennis op zak heb wil ik dit testen dmv bijv. testking. De fouten die hierin naar voren komen evalueer ik en leer ik dus van. Dat ik enkele vragen op mijn examen tegenkom vind ik alleen maar mooi meegenomen. Ik weet iig dat als ik een examen gehaald heb dat ik de kennis ook daadwerkelijk in huis heb. En dat hebben die gasten zoals net besproken dus niet.

Als ik voor een examen ga leren ga ik als volgt te werk:

Praktijkervaring opdoen (vmware)
Cramsessions doorlezen
Technet gebruiken
Googelen op onderwerpen waar je minder goed in bent
en tenslotte test ik het met een tesengine.

Per examen ben ik zo'n 3 maanden bezig... Na die periode en het slagen kan ik dus oprecht zeggen dat ik de stof beheers.

Ik sluit me dus voor wat betreft het gebruik van Testking dus aan bij blablable. Als je alléén Testkings in je hoofd stampt, ben je verkeerd bezig.

Als ik me voorbereid op een examen lees ik sowieso het hele boek (MS Press) en maak hier een uittreksel van. Verder print ik alle samengevatte info uit TestOut uit (en lees dat door natuurlijk) en bekijk wat filmpjes van TestOut over de onderdelen die ik lastig vind. Verder voer ik sommige dingen uit in een testomgeving (VMware).

Pas daarna ga ik met examenvragen aan de gang. En ik wil de antwoorden dus inderdaad ook begrijpen. En ja, er zijn vragen in het examen geweest gister, waar ik het antwoord nog van wist. Maar ik weet óók waarom het dat antwoord is en begrijp welk antwoord het is. Niks mis met het gebruik van Testking dus op die manier vind ik.

En Transcender vind ik idd één pot nat. Daar zitten net zo goed vragen in die letterlijk in de examens voor komen.

quote:
blablable schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:47:
[...]

Leg uit. Ik eerst :P

Tijdens het leren voor 70-292 kwam ik een forum tegen waar iemand vroeg of ie na het leren van testking (of een andere testengine) klaar was voor 70-292. Naar mijn idee ben je dan totaal fout bezig. Dat soort gasten heeft dus geen kennis over wat ze gaan examineren. Het gaat ze puur om het papiertje. Persoonlijk wil ik altijd precies weten waarom iets is zoals het is en hoe iets werkt. Als ik voor me zelf het gevoel heb dat ik de kennis op zak heb wil ik dit testen dmv bijv. testking. De fouten die hierin naar voren komen evalueer ik en leer ik dus van. Dat ik enkele vragen op mijn examen tegenkom vind ik alleen maar mooi meegenomen. Ik weet iig dat als ik een examen gehaald heb dat ik de kennis ook daadwerkelijk in huis heb. En dat hebben die gasten zoals net besproken dus niet.

Als ik voor een examen ga leren ga ik als volgt te werk:

Praktijkervaring opdoen (vmware)
Cramsessions doorlezen
Technet gebruiken
Googelen op onderwerpen waar je minder goed in bent
en tenslotte test ik het met een tesengine.

Per examen ben ik zo'n 3 maanden bezig... Na die periode en het slagen kan ik dus oprecht zeggen dat ik de stof beheers.
Ik weet het niet, er kleeft dan iets aan zo'n resultaat.

Mijn manier:

Boek van MSpress lezen
Onderwijl met VMware een omgeving bouwen die enigszins voldoet om iig de interfaces tot mijn beschikking te hebben.
Transcenders doen en er dan achterkomen dat ik het eigenlijk nog niet begrijp.
Via de verwijzingen in die transcenders naar online resources en heel veel lezen.
Als ik daar helemaal simpel van ben, op examen.
Na de volle tijd benut te hebben met trillende handen mijn scorereport in ontvangst nemen. *O* of ;(

quote:
chelleke schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:53:

En Transcender vind ik idd één pot nat. Daar zitten net zo goed vragen in die letterlijk in de examens voor komen.
Dat heb ik nog niet mee mogen maken. Als ik merk dat transcender ook op die manier gaat werken stop ik met het MS-gebeuren. Ik zal dat dan ook melden aan MS (alsof dat zin heeft).
Dan zijn de certs echt alleen nog maar uitgeholde prullen en wordt ik wel tuinman of iets dergelijks.

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
bierliefhebber schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:00:
Ik weet het niet, er kleeft dan iets aan zo'n resultaat.
[...]
Transcenders doen en er dan achterkomen dat ik het eigenlijk nog niet begrijp.
Wat is dan het verschil nog, en waarom zou er dan nog iets 'kleven' aan het resultaat als je een testking-pdf op de manier zoals blablable aangeeft gebruikt?

Je houdt jezelf toch alleen maar voor de gek als je de PDF-stamp-uit-hoofd-methode hanteert, want je valt geheid bij de eerste de beste real-life situatie door de mand denk ik dan :)
Sowieso komt het toch regelmatig voor dat antwoorden óf incorrect óf helemaal niet ingevuld zijn. Heb je er nog niks aan :P

Persoonlijk denk ik dat je het wat te zwaar opneemt vwb Testkings en dergelijke.

quote:
alt-92 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:19:
[...]

Wat is dan het verschil nog, en waarom zou er dan nog iets 'kleven' aan het resultaat als je een testking-pdf op de manier zoals blablable aangeeft gebruikt?

Je houdt jezelf toch alleen maar voor de gek als je de PDF-stamp-uit-hoofd-methode hanteert, want je valt geheid bij de eerste de beste real-life situatie door de mand denk ik dan :)
Sowieso komt het toch regelmatig voor dat antwoorden óf incorrect óf helemaal niet ingevuld zijn. Heb je er nog niks aan :P

Persoonlijk denk ik dat je het wat te zwaar opneemt vwb Testkings en dergelijke.
Ok, door bv de react van blablable zou ik wat genuanceerder kunnen gaan denken.
Zit iets in.

Ben op het moment ook enorm gefrustreerd omdat mijn gehele Virtuele imperium op een defekte externe HD bij de leverancier ligt.
Heb dus ook de tijd nu om aan dit draadje mee te doen. Misschien iets te enthousiast? :+

bierliefhebber wijzigde dit bericht 01-06-2007 17:34 (12%)

Ik gebruik als het even kan ook liever dus een engine met testkingvragen dan een een PDF. Eérst zelf denken, dan pas het antwoord bekijken.

En bierliefhebber, het komt idd niet veel voor dat Transcender examenvragen heeft, maar ik heb het toch wel eens gehad. En weet je, eigenlijk vind ik het dus een nadeel dat de vragen zoveel anders zijn, want ik heb óók wel eens gehad dat ik dus op een examen zat en allemaal vragen kreeg die echt voor geen méter op de Transcender leken.

En dan ga je dus alsnog op je bek omdat je niet bent voorbereid op de manier van vragen/denken.

Overigens, ik vind het best heel knap als iemand een hele Testking in zijn kop kan stampen :+ . Die van 70-297 was "maar" 169 pagina's PDF, maar ik heb ook wel eens PDF-bestanden van 500 pagina's of meer gehad 8)7

Reg. datum: 18 januari 2004

De Transcenders zijn juist GOUD waard. De vragen behandelen exact hetzelfde onderwerp als de echte vragen, maar ze vragen dan net wat anders. Het zijn dus geen letterlijke copy/paste zaken.
Als je daarna de uitleg onder het antwoord doorleest en begrijpt maak je de examen vraag waarschijnlijk gewoon goed!

Ik zweer bij Transcenders, als je biji Transcender 70% scoort, scoor je 80% op het echte examen :)

PS dit geldt dan wel voor de nieuwe generatie Transcenders, ten tijde van de Windows 2000 examens waren ze wel iets anders (moeilijker en verder van de echte vragen af)

Yanze wijzigde dit bericht 01-06-2007 21:26 (17%)

quote:
Yanze schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:24:
De Transcenders zijn juist GOUD waard. De vragen behandelen exact hetzelfde onderwerp als de echte vragen, maar ze vragen dan net wat anders. Het zijn dus geen letterlijke copy/paste zaken.
Als je daarna de uitleg onder het antwoord doorleest en begrijpt maak je de examen vraag waarschijnlijk gewoon goed!

Ik zweer bij Transcenders, als je biji Transcender 70% scoort, scoor je 80% op het echte examen :)

PS dit geldt dan wel voor de nieuwe generatie Transcenders, ten tijde van de Windows 2000 examens waren ze wel iets anders (moeilijker en verder van de echte vragen af)
Ik ben het helemaal met je eens. Al moet ik zeggen dat ik een transcender nooit gehaald heb. Ik vindt de transcenders doorgaans moeilijker dan de echte examens. Maar het kan ook zijn dat ik thuis niet het level van concentratie kan opbrengen die ik bij het examen heb.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: