Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik snap het nut van het laten verlopen van certificeringen niet zo eigenlijk. Natuurlijk zijn bepaalde versies van software of operating systems op een gegeven moment achterhaald, maar je hebt wél die examens behaald en het zegt wel iets over de kennis die je bezit en wat voor traject je bijvoorbeeld al doorlopen hebt.

Als je nu alleen maar NT4 gecertificeerd bent, zal men je wellicht uitlachen omdat je 'achter' loopt (bot gezegd) maar als je NT4, 2000 en 2003 hebt, dan zal men je loven om het feit dat je up to date gebleven bent.

Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal

quote:
paella schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:17:
En had je het gevoel dat je toch P4S nodig had?
Voor sommige vragen wel. Toen was ik blij dat ik dacht te weten wat het antwoord was omdat je eeuwig blijft twijfelen tussen twee antwoorden :P

Maar goed, verder boeit het me eigenlijk helemaal geen ene zak. Ik weet dat ik de stof ken ik en bij een bedrijf ingezet kan worden als volwaardig 291 MCP'er en zie ik die P4S als een zekerheidje en geldbespaardertje ;)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Reg. datum: 04 november 2001

laat maar, ik moet leren andere posts eerst te lezen ;)

Xyper wijzigde dit bericht 15-04-2007 00:12 (95%)

ik heb mezelf geregistreerd zodat ik ook kan beginnen met het examen op die site.

er staat erna je krijgt een mailtje met alle gegevens.

hoe lang duurt dat normaal??

heb nu al 3 uur gewacht en nog niks gehad.

ye olde farte

quote:
jorisw86 schreef op zondag 15 april 2007 @ 12:57:
ik heb mezelf geregistreerd zodat ik ook kan beginnen met het examen op die site.
Welk examen op welke site?

Enne.. 't is zondag enzo ... :z
heb me hier ingeschreven.

http://www.vue.com/ms/

lijkt me toch stug dat je niet zo'n automatische mail terug krijgt dat alles akkoord is voor gewoon lid te worden daarvan, of word dit door personen gecontroleerd??

Vorig jaar kreeg ik bij het behalen van een certificaat netjes een email met daarin een link naar de MCP Member site. Op de MCP Member site moest je je welcome kit activeren zodat deze wordt opgestuurd. Ik heb dit jaar een certificaat behaald, maar na 2 weken nog geen email ontvangen en ook op de site kan ik niets meer vinden om mijn certificaat te activeren. Word dit nog wel gedaan? Worden de certificaten tegenwoordig automatisch verstuurd?

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

Dus...

quote:
70373R schreef op zondag 15 april 2007 @ 16:11:
Vorig jaar kreeg ik bij het behalen van een certificaat netjes een email met daarin een link naar de MCP Member site. Op de MCP Member site moest je je welcome kit activeren zodat deze wordt opgestuurd. Ik heb dit jaar een certificaat behaald, maar na 2 weken nog geen email ontvangen en ook op de site kan ik niets meer vinden om mijn certificaat te activeren. Word dit nog wel gedaan? Worden de certificaten tegenwoordig automatisch verstuurd?
Nee dit gaat niet automatisch.
Je vraagt het aan via de MCP site. Je krijgt geen mail.
Onder Program Benefits staat Welcome Kits and Certificates

*** Vicksburg ***

Heb je wel een certificate gehaald? Je krijgt niet voor ieder examen een MCP. Alleen als je een stap verder gaat (MCSA, MCSA+messaging, MCSE, MCSE+messanging, etc) krijg je iets echts.

No production networks were harmed during this posting

bla bla
Reg. datum: 04 juni 2001

Komende woensdag ga ik op voor de 70-298 Designing security for microsoft networks.

Iemand tips?

Dus...

quote:
TF schreef op maandag 16 april 2007 @ 09:46:
Komende woensdag ga ik op voor de 70-298 Designing security for microsoft networks.

Iemand tips?
Goed leren ;)

*** Vicksburg ***

bla bla

'k zie dat Microsoft z'n Number of Microsoft Certified Professionals Worldwide weer heeft bijgewerkt.

Misschien leuk voor de startpost : http://www.microsoft.com/learning/mcp/certified.mspx

Hmm..er zijn dus per 1 maart 2007 nog maar erg weinig MCTS's en MCITP's....

TheVMaster wijzigde dit bericht 16-04-2007 12:08 (17%)

Shift F7 - Nee - Ja

quote:
TheVMaster schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:07:
'k zie dat Microsoft z'n Number of Microsoft Certified Professionals Worldwide weer heeft bijgewerkt.
Raar dat NT4 er niet meer tussenstaat. Ook die MCSE certificering verloopt niet (net als W2K), toch staat hij niet in het overzicht.
quote:
chelleke schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:00:
Ik snap het nut van het laten verlopen van certificeringen niet zo eigenlijk.
Zal een kwestie van prioriteiten zijn denk ik. Als ik even een "to-do-list" ga opstellen om mijn certificeringen bij te houden, dan kom ik uit op:
  • Citrix - CCEA Presentation server 4 afronden (was pas vanaf dit jaar beschikbaar)
  • Microsoft - MCSE variant voor Longhorn starten en afronden
  • Cisco - CCNP en CCDP weer upgraden (verloopt standaard na 2 jaar)
En dat zijn aardig wat examens (waar ook niet de meest eenvoudige tussenzitten). Komt nog bij dat ik eigenlijk ik dit jaar ook graag wil starten met studies projectmanagement (Prince2). De kans zit er dus dik in dat ik bv. mijn Cisco certificeringen moet laten schieten...

Als je je alleen maar bezighoud met MS certificeringen, dan is het een ander verhaal. Dan heb je maar één traject wat je bij moet houden...

MCSE NT4/2K/2K3, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B

quote:
Question Mark schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:42:
[...]

• Cisco - CCNP en CCDP weer upgraden (verloopt standaard na 2 jaar)
3 jaar (net nog gechecked voor ccnp op de cisco site)

bla bla

morgen 70-298, ik heb de 70-297 ook gedaan en gebruik de 298 als elective. Volgens mij zijn de examens een beetje gelijkend.... qua opbouw dan.

Iemand ervaring?

Animals Behind Bars

quote:
paella schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:51:
[...]

If you have not received your benefits after six to eight weeks, please contact examins@microsoft.com.

Probeer het daar eens zou ik zeggen.
(stukje tekst komt uit de laatste MCP Flash newsletter)

[btw: sorry dat er 3 berichten van mij achter elkaar zijn, verspreid over de dagen)
Don't worry, ik trek wel aan de bel.
Het laatste wat ze vertelden, is dat voor degene die examen op het einde van januari gedaan hadden, het tot 12 weken kon duren :(

Maarja, wellicht dat ik het niet eens meer nodig heb straks, omdat ik serieus aan het overwegen ben om van baan te veranderen. Heb een aanbod liggen van een MS Gold Partner, dus die hebben zelf alle toegang al.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

En wat ga je dan doen? Deden ze dat aanbod op basis van je papieren (en ervaring)? Dat vraag ik omdat ik graag van mezelf mag denken dat ik beter ben dan de gemiddelde IT'er / MCSE'er ;)

MCP/MCTS/MCSA(bijna)

Kan je Vista al doen inplaats van XP voor je MCSA?

#BSMFH on irc.tweakers.net

Animals Behind Bars

quote:
paella schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:52:
En wat ga je dan doen? Deden ze dat aanbod op basis van je papieren (en ervaring)? Dat vraag ik omdat ik graag van mezelf mag denken dat ik beter ben dan de gemiddelde IT'er / MCSE'er ;)
Ik had op monsterboard m'n CV geplaatst. Ik denk dat de titel MCSE werkgevers trekt, maar zonder mijn ruim 6 jaar lange ervaring had ik dit aanbod nooit gehad.
Ik denk dat ik zelf ook niet een van de domste ben, heb het traject MCSE 2003: Messaging redelijk soepel doorlopen: 8 modules zonder herexamen en allemaal boven de 900 punten.
Ja, ik heb testking gebruikt, maar puur om de puntjes op de i te zetten. Antwoorden uit mijn hoofd leren kan ik niet.

Dan ga ik dat ook maar eens doen. Kijken hoe ik in de markt lig.

quote:
DeeJee schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:13:
[...]

Nee dit gaat niet automatisch.
Je vraagt het aan via de MCP site. Je krijgt geen mail.
Onder Program Benefits staat Welcome Kits and Certificates
Dank je! Ik kon het echt niet vinden. Er stonden nog 2 certificaten te wachten namelijk :)

These items will be shipped to the shipping address you have specified above:
MCSA Security on Windows Server 2003 Welcome Kit
MCSE Security on Windows Server 2003 Welcome Kit

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
Pedr0 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:25:
Kan je Vista al doen inplaats van XP voor je MCSA?
Nee, want er komt geen MCSA/MCSE traject waar Vista in zit. Zie de eerder geplaatste reacties in dit topic... (TheVMaster in "[MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 4")

Helsie wijzigde dit bericht 17-04-2007 21:26 (11%)

Animals Behind Bars

quote:
paella schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:33:
Dan ga ik dat ook maar eens doen. Kijken hoe ik in de markt lig.
Tip: zet er geen telefoonnummer bij.
Ik wordt normaal gesproken gebeld nooit overdag op m'n privé mobiel. Collega's gingen toch wel raar kijken, toen m'n telefoon 2 tot 3 keer per dag ging en en ik me dan afzonderde om te bellen. O-)

quote:
Helsie schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 21:25:
[...]

Nee, want er komt geen MCSA/MCSE traject waar Vista in zit. Zie de eerder geplaatste reacties in dit topic... (TheVMaster in "[MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 4")
Eh.....dat kan dus wel. Check this : Blog van Trika

Even voor de MCSE-ers onder ons.
Op de blog van Trika (http://blogs.msdn.com/trika) las ik dat je je nu kunt aanmelden voor een 40% kortingsvoucher als je voor 30 juni 2007 MCSE 2003 gecertificeerd bent. Je krijgt dan 40% korting bij alle VUE en Prometric examencenters op het Windows Server 'Longhorn' Upgrade-examen...

Hierbij de link :
http://www.microsoft.com/...fer/default.mspx#LONGHORN

Hierbij nog even een quote van haar website over de nieuwe certificeringen (mbt Longhorn etc)
Dit is dus quote van deze pagina :
quote:
As promised, the link to today's morning presentation: here. Here is a summary:

MCSA and MCSE are still the right certifications if you are working with WS2000 or WS2003.
MCSA and MCSE will not retire.
In one year, the WS2000 MCSA and MCSE exams will retire (that's the exams, not the credentials); more news of this to publish soon.
If you are planning for any of the core MCSA/MCSE 2003 exams, there are offers on related training: e-learning, ALL training kits and a few reference books, and practice tests through April/May 2007. Learn more.
There are new elective options for SA/SE tracks
Longhorn Server certifications will be in the "new generation" structure of MCTS (3 exams) and MCITP (2 exams, respectively); no details yet on names/exam numbers/paths
The first exams will beta at TechEd (June 2007) then MCTS exams available one month after Windows Server "Longhorn" releases to manufacturing (RTM); MCITP exams available 2 months after Longhorn RTMs. For reference RTM is in late October/early November, it sounds like.
There is no upgrade path from MCSA/MCSE 2000 to "Longhorn"
There is an upgrade path for both MCSA and MCSE 2003 to "longhorn"
Customers who hold an MCSA 2003 or MCSE 2003 by June 30, 2007 are eligible for a 40% savings voucher on their upgrade exam to Longhorn. You have to register for this offer in advance.
MCPs should see credential path details in May; public announcements in June.

TheVMaster wijzigde dit bericht 18-04-2007 00:32 (77%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws