Gathering of Tweakers

Quicksearch
a.k.a. Mr. Blonde

quote:
Blindfold schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:03:
[...]

Hmm, ik vraag me af of het dan nog wel lukt via een extern progje zoals Fring ofzo.
goede vraag, maar lijkt me niet (truephone is volgens mij net als Fring ook gewoon een 3rd party programma).
Als je naar het filmpje kijkt, dan is alles wat met VoIP te maken heeft uitgeschakeld. 8)7
lang leve de telecomaanbieders! :(

edit: daarom moet je bij het aanschaf van je n95 met abbo voor de zekerheid vragen, of ze nog dingen hebben veranderd/verwijderd

Vic Vega wijzigde dit bericht 15-04-2007 13:21 (12%)

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

zoals ik al eerder aangaf heb ik hem ook besteld bij BC van het weekend.
Nu heb ik er voor gekozen om de N95 af teh alen in een filiaal. Zoals je dan ziet zijn er maar een paar filialen beschikbaar waar je ze kan afhalen, te weten: Muiden, Arnhem, Einhoven, Rotterdam, Apeldoorn, Den Haag en Amsterdam.

Ik heb nagzocht dat dit dus MAX Centers zijn. Wat houdt een Max center in:

Quote van de site van BC:

"Alleen de BelCompany-filialen met de meest uitgebreide service en het grootste assortiment mogen zich MaxCenter noemen. Alle MaxCenters beschikken over professionele inbouwfaciliteiten en je profiteert er van unieke inbouwacties"

Hier een link naar de Site: http://www.belcompany.nl/...bouw/inbouw/MaxCenter.htm

Ik vermoed dus dat deze filialen het voorrecht krijgen om als 1e deze toestellen te ontvangen.

http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg

Nou, ik ben dus naar zo'n 'Maxcenter' geweest (in Eindhoven, Hurksestraat) maar het was voor mij daar niet mogelijk om een pre-order of iets dergelijks te plaatsen. In ieder geval niet icm een abonnement.
Maargoed, als ik via hun site niet met PIT kan bestellen ga ik vrijdag wel langs hun winkel. En hebben ze er dan geen, dan vrees ik dat ik nog maar wat meer geduld moet opbrengen. :/

--MeAngry-- wijzigde dit bericht 15-04-2007 13:48 (55%)

Anonymous: "Plasma or TFT... Thát is the question!"

quote:
--MeAngry-- schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:47:
Nou, ik ben dus naar zo'n 'Maxcenter' geweest (in Eindhoven, Hurksestraat) maar het was voor mij daar niet mogelijk om een pre-order of iets dergelijks te plaatsen. In ieder geval niet icm een abonnement.
Maargoed, als ik via hun site niet met PIT kan bestellen ga ik vrijdag wel langs hun winkel. En hebben ze er dan geen, dan vrees ik dat ik nog maar wat meer geduld moet opbrengen. :/
Vreemd. Wanneer ben je daar dan geweest?.

Maar als je via de BC site een pre-order plaatst icm een abonnement kan je toch echt aangeven in welke filiaal je hem wilt afhalen, en dat kan dus ook in het Maxcenter te eindhoven.
Waarschijnlijk kan je de pre-order dus enkelt via de website regelen en niet via de filialen zelf.

Maar goed als je er een kan bestellen icm een PIT abbo dan zou ik zeker de pre-order via de website plaatsen.

Ik heb op me N95 TruPhone geinstalleert, en het werkt gewoon.
Alleen de kwaliteit van gesprekken is nog niet al te best, maar het werkt.

Je kiest een nummer zoals je ook normaal een nummer zou kiezen, je kiest opties, en dan internettelefoon

quote:
rjbenning schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:58:
[...]

Maar goed als je er een kan bestellen icm een PIT abbo dan zou ik zeker de pre-order via de website plaatsen.
Ja, dat zou ik dus wel willen doen, maar kan ik nergens vinden op hun site. :)
Zou ik niet gewoon zonder PIT kunnen pre-orderen via hun site om het vervolgens in hun winkel gewoon met een PIT abonnement af te sluiten? Ik bedoel, het contract e.d. moet je toch nog eerst in de winkel tekenen. Het gaat er maar om dat ze een telefoon voor mij hebben liggen. ;)

Anonymous: "Plasma or TFT... Thát is the question!"

quote:
--MeAngry-- schreef op zondag 15 april 2007 @ 14:07:
[...]

Ja, dat zou ik dus wel willen doen, maar kan ik nergens vinden op hun site. :)
Zou ik niet gewoon zonder PIT kunnen pre-orderen via hun site om het vervolgens in hun winkel gewoon met een PIT abonnement af te sluiten? Ik bedoel, het contract e.d. moet je toch nog eerst in de winkel tekenen. Het gaat er maar om dat ze een telefoon voor mij hebben liggen. ;)
Ja zou kunnen. Maar waarom bel je ze gewoon niet. Vraag of je via de pre-order ook met PIT kan bestellen. Indien dat kan, dan gewoon via de website de pre-order plaatsen.

Mocht het via de website niet gaan, dan vragen of je bij het afhalen van het toestel PIT gelijk kan afsluiten.

Succes.

Donde estan los conejos?

quote:
Vic Vega schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:19:
[...]

goede vraag, maar lijkt me niet (truephone is volgens mij net als Fring ook gewoon een 3rd party programma).
Als je naar het filmpje kijkt, dan is alles wat met VoIP te maken heeft uitgeschakeld. 8)7
lang leve de telecomaanbieders! :(

edit: daarom moet je bij het aanschaf van je n95 met abbo voor de zekerheid vragen, of ze nog dingen hebben veranderd/verwijderd
Anders rossen we gewoon de standaard firmware erop, aangezien ik niet aanneem dat het hardwarematig mogelijk is om Voip uit te schakelen.
Komt er trouwens een aparte Tmobile versie in NL? Dat zou hem namelijk meteen weer een stukje goedkoper maken.

Wii friend code: 6460 7247 0127 7819

Voip? is dat gratiz bellen, of goedkoper via wifi?

ik ben echt noobie hierin :P wat houdt voip in , hoe werkt t, en wat kost t? 8)7

het leven is als een neus....haal eruit wat erin zit

Donde estan los conejos?

quote:
Det0w schreef op zondag 15 april 2007 @ 15:20:
Voip? is dat gratiz bellen, of goedkoper via wifi?

ik ben echt noobie hierin :P wat houdt voip in , hoe werkt t, en wat kost t? 8)7
Voip is bellen via internet (Voice Over IP). Dit kun je doen met programma's via je computer (Skype, Voipbuster, Internetcalls en nog veel meer). Tarieven varieren per aanbieder, maar bij de meeste kun je voor weinig tot niets bellen naar nummers wereldwijd (naar vaste lijnen is meestal nagenoeg gratis) Sommige smartphones hebben ondersteuning voor bellen via Voip (zoals de N95). Dit kan in de telefoon zelf zitten, of wellicht heb je een programma nodig op de telefoon zoals bijvoorbeeld fring
Afhankelijk van je telefoon en provider kun je dus bellen via Voip. Je hebt uiteindelijk het volgende nodig:
- telefoon met software om Voip gesprekken te kunnen voeren
- account bij een Voip aanbieder
- Via telefoon verbinding tot internet (bijvoorbeeld via UMTS, of Wifi. Let bij UMTS wel op dat je onbeperkt dataverkeer hebt, anders kunnen de kosten nog wel eens gaan oplopen).

Dit is in principe algemene Voip info, dus hoort wellicht niet echt thuis in dit topic, dus als je meer wilt weten, dan zou ik een ander topic zoeken/ openen voor de rest van je vragen.

succes ermee!

Wii friend code: 6460 7247 0127 7819

Reg. datum: 01 maart 2006

voip is Voice over IP(internet protocol)

Zo is Skype een VoIP protocol en is ook SIP een VoIP protocol. SIP is vrij en skype is beschermd.

SIP wordt gebruikt door onder andere internetplusbellen en wordt door veel zelfstandige SIP providers aangeboden (Budgetphone enzo).

SIP is dus een manier van VOIP bellen. Dit betekend meestal dat je naar alle vaste telefoonnummers op de wereld erg goedkoop kan bellen, omdat het gesprek bijna geheel over het internet verloopt en alleen het laatste stukkie over de conventionele telefoonlijn loopt. Normaal gesproken betaal je dus ongeveer het lokale telefoontarief (+ een hele kleine marge van de SIP provider)

edit: duss... :)

quote:
mregeling2005 schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:59:
Ik heb op me N95 TruPhone geinstalleert, en het werkt gewoon.
Alleen de kwaliteit van gesprekken is nog niet al te best, maar het werkt.
Vergeet je niet die demo eens te proberen??? ;)

Say hello to my portable monster a.k.a "the beast"!

Vraagje aan de N95 gebruikers die de toestel al hebben... Ik heb gekeken naar de afmetingen maar wat vinden jullie van de dikte??? Is het niet te dik of vinden dit jullie meevallen...
alvast bedankt voor de reacties..

Iemand al meer informatie of TomTom 6 al werkt op de N95 met de onboard GPS?.. ik ben het nog nergens tegen gekomen.

Hoop overigens wel dat dit mogelijk is.. :+

www.rijschool-him.nl

Acties: [view]

Door: DaannO Moderator WBM / TP
quote:
Chutney schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:18:
Iemand al meer informatie of TomTom 6 al werkt op de N95 met de onboard GPS?.. ik ben het nog nergens tegen gekomen.

Zoals het er nu naar uitziet zal dit voorlopig niet werken. Nokia heeft een software lock op zijn GPS gezet zodat andere progs er geen gebruik van kunnen maken. Het is dus wachten op een deal van TomTom of een andere partij met Nokia. :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

quote:
Chutney schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:18:

Iets beter lezen
gi005 in "Nokia N95 topic - deel 2"

quote:
Had dit al eeder in deel 1 vermeld maar Navigon is er al mee bezig. Nog even geduld en dan kunnen
we navigeren.

Zie linkje
http://www.navigon.com/si...4233E5C6C9BD6E0D412E2B4E2

quote:
rjbenning schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:10:
[...]

Had dit al eeder in deel 1 vermeld maar Navigon is er al mee bezig. Nog even geduld en dan kunnen
we navigeren.

Zie linkje
http://www.navigon.com/si...4233E5C6C9BD6E0D412E2B4E2
Dat is zeer goed nieuws :Y.. nou route 66 en tomtom nog ;)

www.rijschool-him.nl

quote:
DaannO schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:20:
[...]

Zoals het er nu naar uitziet zal dit voorlopig niet werken. Nokia heeft een software lock op zijn GPS gezet zodat andere progs er geen gebruik van kunnen maken. Het is dus wachten op een deal van TomTom of een andere partij met Nokia. :)
Waar heb je dat gelezen/gehoord dan? dat van die lock? ik dacht juist te horen, ook van Nokia mensen, dat de benadering van de interne GPS voor iedereen openbaar is...

Ik denk als iedereen TomTom mailt (dus druk uitoefenen) of 1 van die andere routeplanners dat ze dan echt wel gaan testen om het in 1 van de volgende updates te ondersteunen.

Oh Really?

Net gebelt met T-mobile in de hoop dat ik mijn contract kon verlengen i.c.m. de N95. Maar daar weten ze eigenlijk nog niets over prijzen e.d.

Wel dat hij (waarschijnlijk) volgende week binnen is.

AMD X2 4200+, PowerColor X850 XT PCIe - ASUS A8R MVP - 2 x 1 Gb Kingston Hyperx DDR400 (pc3200) 2(CL) Ram - 250 GB SATA Hdd - Samsung Syncmaster 930BF

Mooi ik wacht namelijk op de tmobile lock in duitsland is hij nu te verkrijgen.
kijken of ik inderdaad wat extra punten kan inleveren voor de n95.

quote:
guidosda schreef op maandag 16 april 2007 @ 09:19:
Mooi ik wacht namelijk op de tmobile lock in duitsland is hij nu te verkrijgen.
kijken of ik inderdaad wat extra punten kan inleveren voor de n95.
lock?.. hebben we het hier over een branded toestel van t-mobile? (aangepaste firmare?)

www.rijschool-him.nl

ja kijk maar op www.tmobile.de en www.tmobile.co.uk

hier een link van een lockt van tmobile:

http://forum2.mobile-revi...ad.php?t=62607&page=6

staan fotos van het toestel.

guidosda wijzigde dit bericht 16-04-2007 09:28 (9%)

Reg. datum: 09 augustus 2006

quote:
DaannO schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:20:
[...]

Er zit geen softwarelock op de GPS, maar de N95 is de eerste symbian telefoon met GPS. De GPS wordt dus aangestuurd door het symbain besturingssyteem en TomTom, Route66 etc. kunnen hier niet mee om gaan. Ik denk dat er (zeer binnenkort) wel een update komt die de GPS wel kunnen vinden. Er hoeft dus geen deal gemaakt te worden, de GPS is gewoon toegankelijk.

Acties: [view]

Door: DaannO Moderator WBM / TP
quote:
Bruins3 schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:07:
[...]

Er zit geen softwarelock op de GPS, maar de N95 is de eerste symbian telefoon met GPS. De GPS wordt dus aangestuurd door het symbain besturingssyteem en TomTom, Route66 etc. kunnen hier niet mee om gaan. Ik denk dat er (zeer binnenkort) wel een update komt die de GPS wel kunnen vinden. Er hoeft dus geen deal gemaakt te worden, de GPS is gewoon toegankelijk.
TomTom 6.0.3 heeft de optie om voor interne GPS te zoeken. Deze is ook ontworpen voor symbian, dus dat is het probleem niet. Binnenkort vindt erop schiphol een N95 training plaats, dan weet ik meer. :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws