De eerst en laatste zeg ik ook niet. Het 2de is meestal wel het geval. Je geeft in ieder geval aan dat je geen weet van standaarden hebt en je ook geen idee hebt in welke standaard je document is geschreven, anders had je er wel een doctype boven gezet.quote:BasieP schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 13:38:
[...]
transitional != oud
geen doctype != oud
strict != nieuw
dat is ongeveer mijn punt..
Hier ben ik het niet met je eens. Als je in een document niet aangeeft naar welke standaard het voldoet, dan kun je er ook niet vanuit gaan dat het überhaupt aan een standaard voldoet. Het lijkt mij heel redelijk dat als iemand een doctype opgeeft, dan de browser dan bepaalt dat er in de pagina met standaarden rekening wordt gehouden. Of het nu transitional of strict is, dat maakt niet uit, het zijn beide vormen van een standaard.quote:Je kan niet aannemen dat een doctype aangeeft dat de inhoud ook aan die standaard voldoet.
je kan het wel eisen, maar dan moet je eigenlijk direct alles met de nieuwe engine parsen. Die houd zich toch netjes aan de standaard?
Quirks mode houdt in dat de browser rendert naar een oude implementatie van een standaard, die achteraf fout bleek te zijn (het ging volgens mij voornamelijk om het box model van CSS). Omdat toch veel pagina's hiervan afhankelijk zijn is dit er toch ingelaten. In strict mode worden nu wel de goede regels toegepast.quote:en wat quirks mode betreft.. waar is dat ding sowieso goed voor? het betekend zoveel als 'volgens geen enkele standaard', wat dus browsers de ruimte laat om hun eigen invulling te geven..
dit is iets wat je juist niet wilt.
Strict of transitional, wat maakt het uit? Het enige verschil is dat je wat meer vrijheid qua syntaxis (en een paar extra toevoegingen) hebt, dat hoeft voor het renderen van de pagina niets uit te maken.quote:kortom, sloop strict/transitional uit de doctype, en forceer gewoon dat alle sites volgens de huidige html standaard geparsed moeten worden. (dus wat nu strict is)
helaas denken ze er bij MS alleen wat anders over
Music is an expression of pure emotion