Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb mijn u600 afgelopen zaterdag aangeschaft, ik ben er zeer tevreden over! Ik ben alleen bang dat mijn batterij niet in orde is. Ik heb hem zaterdag helemaal opgeladen, zondag was die al op, al had ik hem wel heel intensief gebruikt. Maar nu staat de batterij alweer op 2/3, na 1 dag.

Wat me ook is opgevallen bij het opladen al gelijk 1 streepje(van de 3) bij de batterij heeft staan, ipv dat die aangeeft dat die helemaal leeg is (Hij had zichzelf toen uitgeschakeld omdat die helemaal leeg was).

Zijn er meer met deze problemen? Of kan iemand kijken of het bij hun anders gaat met opladen?

Reg. datum: 05 oktober 2006

bij mij na 1 dag ook op 2/3de bij normaal gebruik, regelmatig de tijd checken, paar berichtjes sturen en 2 fotootjes getrokken.

hoe moet ik mijn micro sd kaartje instellen dat alles daarop wordt opgeslagen of gaat dat vanzelfs?

Ja, die batterij is waarschijnlijk gewoon bagger. Hoe zit dat bij jou met opladen? Ik heb het gevoel dat die bij mij gewoon niet optimaal oplaad omdat die gelijk al 1 streepje meer aangeeft ipv een lege batterij!

misschien moet je hem langer opladen. Ik had nog maar 1 streepje en had hem 2 uur opgeladen en alles was terug vol maar misschien moet je hem eigenlijk 7 uur ofzo opladen. Dat batterijtje mogen ze gerust updaten en dat je ook het procent kan zien van je accu maar dat is eigenlijk bij alle fabricanten zo. Het is wel moeilijk om te schatten als je nog 1 streepje hebt. Heb je nu 33 procent van je batterij of heb je misschien nog maar 1 % van je batterij :s maarjah life goes on :D

Ja idd, bij mijn e900 ging die nog maar een uur mee als die op 1 streepje stond. Hij heeft gister heel de nacht in de oplader gezeten, dus dat lijkt me wel genoeg!!

Wat wil je direct opslaan op je geheugenkaart? Foto's? want dat is in te stellen in het menu van je camera!

Uitdrijvûrrrr!

@ mensen met accu-problemen.

Een accu is na de eerste keer opladen nooit op zn maximale capaciteit, dit is iets dat pas na meerdere malen opladen bereikt wordt. Kortom, geduld, blijven opladen als je batterij leeg is en afwachten.

Fiat Stilo/Ford Ka
The chase is better than the catch - Scooter

ik wil alles op mijn geheugenkaart opslaan: sms, ems, videos, muziek, foto's ...
is daar een optie voor?
foto's en muziek heb ik al gevonden maar wat met sms? Is er een maximum van aantal smsjes dat je kan bewaren?

Pyr0 wijzigde dit bericht 24-04-2007 17:29 (34%)

¯¯¯¯¯¯
Reg. datum: 12 augustus 2001

Over die accu is al het een en ander gezegd, maar als ik mijn E900 een half uurtje (op een lege batterij) in me lader stop geeft hij al vol aan, terwijl hij dan maar een paar uurtjes meekan.

¯¯\:)/¯¯¯\>:)/¯¯¯¯¯\o/

ik ben niet zo thuis in samsung (nooit een samsung gehad). hebben ze ook een bureaulader voor deze toestel? ik kon geen bureaulader vinden op het net. (nokia weet ik alles maar samsung). site van nokia heb ik betere overzicht dan van samsung.

Gsus is my homeboy

Bestaat niet nee :)

En doe voortaan is iets aan je leestekens en spelling

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

quote:
Booth schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 17:55:
Over die accu is al het een en ander gezegd, maar als ik mijn E900 een half uurtje (op een lege batterij) in me lader stop geeft hij al vol aan, terwijl hij dan maar een paar uurtjes meekan.
Ja, dat klopt. Maar bij mijn u600 was het elke keer(2x opgeladen) het geval dat die gelijk met 1 streepje begon, ipv 0.

Je kan met de code *#0228# trouwens de batterij status bekijken, hij geeft bij mij aan dat die max 4200 kan zijn, maar dat het gemiddelde nu 3689 is. Ik neem aan dat dat in de loop van de week steeds hoger wordt omdat gezegd is dat accu's steeds sterker worden!

Gsus is my homeboy

Ik twijfel heel erg tussen deze mobiel en de Samsung D840...
Morgen is DE dag om te verlengen dus zodoende heb ik nog 'n aantal vraagjes over deze U600:

-Bevat deze telefoon de zogenaamde 'uTrack-functie':
De functie uTrack maakt de kans dat je je telefoon bij verlies of diefstal terugvindt heel wat groter. Zodra de SIM-kaart wordt vervangen, stuurt de telefoon een SMS-bericht naar vooraf ingestelde telefoonnummers en kun je je telefoon opsporen

-Heeft deze telefoon ook de functie van extra beveiligingspasswords:
This item boasts a standard set of options inside - font color in the standby mode, password protection of selected sections (messages, short messages, organizer, etc.), backlighting duration and brightness, dialing display. Calling up Security item allows protecting certain functions and menus with password.

Hiermee kun je bijvoorbeeld je sms-inbox met 'n password beveiligen

-Kan deze telefoon al playlists aan van meer dan 30 mp3'tjes..?

-Ik las dit in het D900 topic: het niet kunnen opslaan van films/plaatjes rechtstreeks op geheugenkaart
Hoe werkt dat met deze U600? Ik heb inmiddels 'n 2GB MicroSD kaartje besteld, als ik die in m'n telefoon prop neem ik aan dat die gelijk 'gezien' wordt.. Op welke manieren kan ik er dan data opzetten?
Moet dat perse via het usb-kabeltje of kan ik m'n MicroSD kaartje ook in m'n card-reader doen ofzo en er zo (vele) mp3'tjes en films opzetten...

-Als ik wat ontvang via BT is er dan 'n restictie qua grootte.. Ik doel hiermee op het interne geheugen.. Kan het BT bestand zo groot zijn, als er intern geheugen over is op de telefoon of kan ik het te ontvangen bestand gelijk opslaan op de geheugenkaart..!?
M'n huidige telefoon heeft zo'n intern geheugen restrictie en dat is erg k*t soms dus zodoende :/

Alvast bedankt :)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

U600
Ik zie verschillende mensen hun ervaring posten waarin ze zeggen dat er een FM radio bij zit... Nu kijk ik op het internet, maar zie ik dit niet staan.... hoe zit dat nou precies?

Gsus is my homeboy

Zit gewoon in het toestel! De oordopjes vormen de 'ontvanger' en that's it.

Okey, maar hoe zit het dan met dit soort sites:
http://www.portablegear.nl/reviews/Samsung_U600.htm
komt het omdat de fm radio dus extern is? (door de oortjes)
In iedergeval heb ik er veel over gelezen en zal ik 1 deze dagen naar winkels gaan om een hem live te testen als hij me bevalt... koop ik hem.

Alvast bedankt voor de reactie ;)

quote:
djmitchthe1 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 23:42:
Okey, maar hoe zit het dan met dit soort sites:
http://www.portablegear.nl/reviews/Samsung_U600.htm
komt het omdat de fm radio dus extern is? (door de oortjes)
In iedergeval heb ik er veel over gelezen en zal ik 1 deze dagen naar winkels gaan om een hem live te testen als hij me bevalt... koop ik hem.

Alvast bedankt voor de reactie ;)
Quad band met GPRS & EDGE
3.2 Megapixel Camera met LED Flash & Autofocus
MP3 & Video Player
FM Radio
SGH-U600

http://nl.samsungmobile.com/wcms/products/phones/index.jsp

Reg. datum: 06 januari 2001

quote:
Pyr0 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 14:58:
hoe moet ik mijn micro sd kaartje instellen dat alles daarop wordt opgeslagen of gaat dat vanzelfs?
in camera mode, (toestel heb je nu op zn kant) optieknop rechtsboven, instellingen, device kiezen (foto of camera), naar rechts scrollen, standaard opslag kiezen (kaart of telefoon)

www.8thcontinent.nl - Travels Through Madagascar

quote:
biggidi schreef op woensdag 25 april 2007 @ 00:39:
[...]

Quad band met GPRS & EDGE
3.2 Megapixel Camera met LED Flash & Autofocus
MP3 & Video Player
FM Radio
SGH-U600

http://nl.samsungmobile.com/wcms/products/phones/index.jsp
Als je daarna weer kijkt bij specificaties dan zie je die FM radio weer verdwijnen, ook staat op sommige sites van wel en andere weer niet, erg verwarrend ;)
Vandaag maar even langs een winkel gaan.

quote:
Tikkelllll schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:04:
[...]

Ja, dat klopt. Maar bij mijn u600 was het elke keer(2x opgeladen) het geval dat die gelijk met 1 streepje begon, ipv 0.

Je kan met de code *#0228# trouwens de batterij status bekijken, hij geeft bij mij aan dat die max 4200 kan zijn, maar dat het gemiddelde nu 3689 is. Ik neem aan dat dat in de loop van de week steeds hoger wordt omdat gezegd is dat accu's steeds sterker worden!
Hij heeft weer n nachtje in de oplader gezeten en staat nu op 4111mV! Het lijkt er dus idd op dat hij steeds beter wordt.

Iedereen weet toch onderhand wel dat je een telefoon de eerste 3 a 4 keer helemaal leeg moet laten lopen en hem gewoon de gehele nacht aan de oplader moet hangen, zucht :)

Maar de u600 heeft idd een fm-radio EN en tv-out, 2 eigenschappen die maar op weinig sites vermeld staan. Waarschijnlijk zijn er wel meer dingen.

Ik was daar dus nog niet helemaal achter ;) !

Weet iemand of er al screenprotectors beschikbaar komen voor de u600? Het lijkt me ook een ingewikkeld verhaal omdat deze weer n apart scherm heeft met allemaal vage hobbels en inkepingen. Ik ben ook bang dat die screenprotector snel gaat rafelen aan de zijkant.

Tikkelllll wijzigde dit bericht 25-04-2007 09:42 (71%)

Gsus is my homeboy

Omdat ik zometeen naar Delft ga om 'n mobieltje te halen wil ik nog graag wat antwoorden...
quote:
CLB schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:10:
Ik twijfel heel erg tussen deze mobiel en de Samsung D840...
Morgen is DE dag om te verlengen dus zodoende heb ik nog 'n aantal vraagjes over deze U600:

-Bevat deze telefoon de zogenaamde 'uTrack-functie':
De functie uTrack maakt de kans dat je je telefoon bij verlies of diefstal terugvindt heel wat groter. Zodra de SIM-kaart wordt vervangen, stuurt de telefoon een SMS-bericht naar vooraf ingestelde telefoonnummers en kun je je telefoon opsporen

-Heeft deze telefoon ook de functie van extra beveiligingspasswords:
This item boasts a standard set of options inside - font color in the standby mode, password protection of selected sections (messages, short messages, organizer, etc.), backlighting duration and brightness, dialing display. Calling up Security item allows protecting certain functions and menus with password.

Hiermee kun je bijvoorbeeld je sms-inbox met 'n password beveiligen

-Kan deze telefoon al playlists aan van meer dan 30 mp3'tjes..?

-Ik las dit in het D900 topic: het niet kunnen opslaan van films/plaatjes rechtstreeks op geheugenkaart
Hoe werkt dat met deze U600? Ik heb inmiddels 'n 2GB MicroSD kaartje besteld, als ik die in m'n telefoon prop neem ik aan dat die gelijk 'gezien' wordt.. Op welke manieren kan ik er dan data opzetten?
Moet dat perse via het usb-kabeltje of kan ik m'n MicroSD kaartje ook in m'n card-reader doen ofzo en er zo (vele) mp3'tjes en films opzetten...

-Als ik wat ontvang via BT is er dan 'n restictie qua grootte.. Ik doel hiermee op het interne geheugen.. Kan het BT bestand zo groot zijn, als er intern geheugen over is op de telefoon of kan ik het te ontvangen bestand gelijk opslaan op de geheugenkaart..!?
M'n huidige telefoon heeft zo'n intern geheugen restrictie en dat is erg k*t soms dus zodoende :/

Alvast bedankt :)

Als je dat net even wat eerder had gezegt... ik ben net namelijk langs 3 winkels gegaan (die allemaal de u600 hadden) om te kijken of hij de FM radio functie wel echt had... allemaal zeiden ze van wel!

Hij ziet er goed uit en als ik hem open klap wiebelt het niet ofzo, dus ja... misschien een defect wat de andere gebruikers dan hadden?

Nou ik heb hem besteld bij 2call :)
Weet iemand hoe dat werkt? Er staat 'binnen 1 dag leverbaar' maar er zit een KPN abo bij, dus issie later? Of niet? Kan ik hem morgen al verwachten? Of niet? :P Ben echt zwáár benieuwd. Ik had voorheen een D600, nu een Nokia 6230i (waar ik zwaar ontevreden over ben) dus ik ga weer terug naar Samsung :)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws