Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ruler Of Thy World

Ik ben van plan een nieuw systeem aan te gaan schaffen, en was even vergeten een voeding uit te zoeken. Daar ben ik vandaag dus mee bezig. Maar ik kom in een woud van voedingen terrecht, en er is ook niet echt een goede manier om snel te zoeken.

Dit is wat ik zoek qua voeding:
- Modulair
- Geen 80mm fan, liever 120mm of meer.
- Een beetje overcapaciteit voor toekomstige uitbreidingen
- kwalitatief goed, maar gunstig geprijst (liefst onder de 100 euro :D)

Ik zat al te kijken naar enermax liberty 500W. Maar ik ben totaal niet bekend in voeding-gebied, en ik heb een beetje problemen om degelijke competitors te zoeken voor mijn uiteindelijke keuze.

Dit is wat ik van plan ben samen te stellen (de wattages heb ik zoveel mogelijk uit dit topic geplukt en een aantal dingen opgezocht):

- Core 2 duo E6600 (65W)
- Asus P5B-E Plus (+/-40W???)
- 2 GB Geil 800 mhz geheugen [2x1gb] (+/-10w?)
- Geforce 8800 GTS 320MB (130W??)
- 3 seagate 320 schijven (45W totaal (opgezocht, onder 15 watt max))
- 1 Maxtor schijf (+/- 15W)
- Dvd writer (+/-30W??)
- fans/fan controler (30W max)

Nu kom ik ongeveer op 395 max. Nu wil ik later uitbreiden naar de quad core en raid 5. (nog 2 hd's, en andere proc. Ook wil ik ook nog eens aan overclocken beginnen (jaja, veel noten op mijn zang). Ik zat te denken aan 500W voedingen.

Mijn vragen: is mijn wattagelijst een beetje correct, en zo ja, kan je mij een paar pointers geven welke ik het beste naar kan kijken qua voedingen? Hopelijk kan ik dan wat gestructureerder zoeken.

Bedankt!

Thy King wijzigde dit bericht 11-05-2007 00:16 (11%)

'I have the power of minded people'

moederbord

quote:
Thy King schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 00:12:
Ik ben van plan een nieuw systeem aan te gaan schaffen, en was even vergeten een voeding uit te zoeken. Daar ben ik vandaag dus mee bezig. Maar ik kom in een woud van voedingen terrecht, en er is ook niet echt een goede manier om snel te zoeken.

Dit is wat ik zoek qua voeding:
- Modulair
- Geen 80mm fan, liever 120mm of meer.
- Een beetje overcapaciteit voor toekomstige uitbreidingen
- kwalitatief goed, maar gunstig geprijst (liefst onder de 100 euro :D)

Ik zat al te kijken naar enermax liberty 500W. Maar ik ben totaal niet bekend in voeding-gebied, en ik heb een beetje problemen om degelijke competitors te zoeken voor mijn uiteindelijke keuze.

Dit is wat ik van plan ben samen te stellen (de wattages heb ik zoveel mogelijk uit dit topic geplukt en een aantal dingen opgezocht):

- Core 2 duo E6600 (65W) 120 watt mer overklok
- Asus P5B-E Plus (+/-40W???) presies goed gegokt :)
- 2 GB Geil 800 mhz geheugen [2x1gb] (+/-10w?) weer goed gegokt :)
- Geforce 8800 GTS 320MB (130W??) klopt presies
- 3 seagate 320 schijven (45W totaal (opgezocht, onder 15 watt max)) :)
- 1 Maxtor schijf (+/- 15W) :)
- Dvd writer (+/-30W??) deze hoef je niet mee te rekenen, of wil je hem gebruiken als je videokaart en cpu het ook druk hebben (tijdens gamen dus
- fans/fan controler (30W max) 1 watt per fan is zeer normaal. Wil jij 30 watt nodig hebben voor fans heb jij 30 fans in je systeem nodig. De fans hebben gezamelijk maar 5 watt nodig

Nu kom ik ongeveer op 395 max. Nu wil ik later uitbreiden naar de quad core en raid 5. (nog 2 hd's, en andere proc. Ook wil ik ook nog eens aan overclocken beginnen (jaja, veel noten op mijn zang). Ik zat te denken aan 500W voedingen.

Mijn vragen: is mijn wattagelijst een beetje correct, en zo ja, kan je mij een paar pointers geven welke ik het beste naar kan kijken qua voedingen? Hopelijk kan ik dan wat gestructureerder zoeken.

Bedankt!
Met overklok van de cpu (OC=50%) zal je systeem maximaal 380 watt nodig hebben, hiervan zal er 26 amperres van de 12 volt moeten komen. Vervang je de cpu door een quad core en klok je deze ook goed over al je systeem hierdoor 50 watt extra gaan gebruiken. Samen met twee extra HD's komt dit neer op 80 watt extra. Dit betekent dat jouw systeem met raid-5 en een overgeklokte quad core totaal 460 watt nodig heeft en ongeveer 33 amperres. Een 500 watt voeing welke minimaal 37 amperres kan leveren is dan voldoende voor je systeem. Wil je ook nog genoeg ruimte hebben om de videokaart goed over te klokken en om nog meer HDs in he systeem te plaatsen dan is een 550 watt voeing met minimaal 39 amperres op de 12 volt geen overbodige luxe.
Een zeer goede voeindg voor jouw systeem is de Antec NeoHE 500. Deze 500 watt voeindg is modulair, extreem stil, kan 38 amperres leveren en kost ongeveer 80 euro. De voeindg heeft een 80 mm fan, maar ondanks dit is het wel één van de stilte voeingen welke nu verkrijgbaar is.
Wil je een 550 watt voeingd dan kun je de NeoHE 550 watt overwegen, deze is een tientje duurder en is ook zeer stil en modulair. Deze 550 watt voeing kan totaal 42 amperres leveren op de 12 volt.
Behalve de Antec voeindg zijn nog veel meer voeingen geschikt voor je systeem, zolang ze maar voldoende watt en amperres kunnen leveren. Let er op dat een goede voeding minimaal 9 cent per watt is, een 600 watt voeindg welke voor 30 euro in de Pricewatch staat is dus geen goede voeindg.

De theorie is het idealisme van de praktijk.

Ruler Of Thy World

@ theodouma: Thanks for the info! *buigt diep* Dit helpt me enorm in het zoeken! Keep up the good work!

Reg. datum: 06 december 2006

Gegroet! Ik heb vorig jaar een PC helemaal zelf samen gesteld maar ik ben van plan om hem een beetje up te graden.

Na de up-grade moet het er zo uit zien als ik zo compleet mogelijk probeer te zijn:

* Asus A8N32-SLI moederbord
* AMD Opteron 185 processor (Dualcore)
* XFX nVidia 7950GX2 XXX (Zo'n enkele kaart die als een SLI werkt)
* Creative X-Fi Extreme Music geluidskaartje
* 2gb intern geheugen (Dacht dat er Corsair HyperX of iets dergelijks inzat, mocht dat helpen.)
* 1x 120x120 mm fan en een 80x80 fan.
* Fancontroller
* Een DVD speler, een DVD writer en een diskette station (maakt dat eigenlijk iets uit? ;) )
* Een standaard Western Digital HD zonder toeters en bellen.
* Allerhande USB aangesloten spulletjes. Zoals een iPod die wordt opgeladen door de PC.

Tot nu toe zit er een Enermax voeding van 460 watt (ik weet helaas niet meer precies welke) in. Zal dat genoeg zijn voor het systeem na de upgrade of moet ik op zoek gaan naar iets anders?

Alvast bedankt! :)

Everything's Tweakable!

quote:
theodouma schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:12:
Jouw systeem zal met een goede overgeklokte cpu ongeveer 380 watt nodig hebben. Hiervan moet er 26 amperres van de 12 volt komen.
Bedankt voor de duidelijke uitleg, echter 1 vraag heb ik nog erbij. Hebben we het over piekwaarden of continuwaarden? De meeste fabrikanten geven piekwaarden op (liggen hoger dus staat mooier op de doos), maar de continuwaarden lijken me dus wel veel belangrijker...
En nog iets, maakt het aantal 12V circuits hierbij iets uit? Op nVidia heb ik uiteindelijk toch nog iets kunnen vinden en daar raden ze 30A op het 12V circuit aan (maar da's dan ook inaccuraat voor een totaalsysteem waar totaal niet over gesproken wordt... maar 30A voor alleen een videokaart???) maar die videokaart zal toch enkel de 2 PCI-E aansluitingen krijgen... Moeten die dan niet die waarde al aankunnen, in plaats van dat de totaalwaarde over alle 12V aansluitingen dat redden?

Die Antec hou ik zeker even in m'n achterhoofd. Aantal alternatieven die ik in overweging neem zijn de Zalman 600W, Cooler Master Real Power 550W en OCZ GameXStream 600W. Hier vond ik ook al uit dat OCZ met z'n 600W over piekvermogen spreekt, terwijl de Cooler Master 550W continuvermogen heeft en een piekvermogen van 650W. Altijd lekker makkelijk vergelijken zo 8)7

---==((( www.cartuningforum.com - Online Car Tuning Community )))==---

Gigabyte GA-965P-DS4, Intel C2D E6600, Arctic Freezer 7 Pro, MSI GeForce 8800GTX OC, 2Gb Kingston PC6400 CL4, 2x 320Gb Seagate Barracuda

Ruler Of Thy World

Ik vond wat handig leesvoer:
http://www.hardware.info/...oomverbruik_moderne_PCs/9

*edit: ik heb de Antec NeoHE 550W bekeken, maar dat zal geen succes worden. Hij heeft te weinig connectors. Zie hier: Review van de Antec NeoHE 550 W, lijstje met connectors. Je moet een beetje naar beneden scrollen voor 'package contents'. Er zitten verrassend weinig stekkers in/op.

Mocht er iemand nog een andere aanrader hebben, graag! (mijn eerste idee, de Enermax Liberty 500W zou net iets te weinig kunnen leveren (32A op 2 rails van 12 v), maar heeft wel een legio aan connectors! Zie hier: Review Enermax Liberty 500W ) Ik zal even het regeltje quoten, zodat je niet alles hoeft te lezen:
quote:
There is a total of two 4pin floppy connectors, eight SATA connectors, and eight 4pin Molex connectors.
Edit 2: ik zit nu te kijken naar de Tagan Easycon xl, welke wel iets boven de 100 euri is, maar dat zal dan maar moeten.
Ik zoek iig 7+ sata connectors, en ongeveer 5+ molex connectors. Beide Enermax en Targan zitten boven dat aantal. Elke help is welkom. Sorry als ik te lastig word :D

Thy King wijzigde dit bericht 11-05-2007 13:44 (94%)

Everything's Tweakable!

Tagan probeer ik nog steeds wat concrete info over te krijgen, maar momenteel niet m'n eerste keuze. Heb heel wat tevreden reviews gelezen en natuurlijk zag ik hem ook in de best buy guide staan deze maand, maar daar tegenover heb ik er ook al mindere reviews van gelezen... En dan hou ik het persoonlijk liever bij de merken die ik zelf wél goed ken ;)

Gigabyte GA-965P-DS4, Intel C2D E6600, Arctic Freezer 7 Pro, MSI GeForce 8800GTX OC, 2Gb Kingston PC6400 CL4, 2x 320Gb Seagate Barracuda

Mooh?

Ik zal mijn vraag voor de 2de keer hier opwerpen. Ik heb niet veel verstand van voedingen, ik weet dat ze genoeg ampere moeten leveren maar daar houd het wel mee op. Ik ben echter op zoek naar een voeding met een 8pins aansluiting voor een graka van ongeveer 600 watt (E6600 OC, HD2900XT OC, 4 HDD's). Ik was al een Zalman tegen gekomen, zijn er nog alternatieven?
Hee mensen.

Ik heb zojuist me pc geupgrade. 2 GB geheugen in het oude beestje en een x850xt AGP voor wat meer grafische power en een zalman CNPS7000B-Cu processor koeler. Ik heb alles erin gezet en alle kabels aangesloten maar nu gebeurd er vrij weinig als ik op de aan-knop druk. Als ik de stroomkabel in de voeding doe en dan de knop omzet beginnen de processorkoeler en de koeler van de grafische kaart wel te draaien. Maar als ik dan op dee aanknop doe gebeurd er niets. Nu vraag ik me af of mijn 250 watt voeding dit wel trekt allemaal. Daarom vraag ik aan jullie: is 250 watt genoeg voor deze configuratie?

Pentium 4 2,8 HT
MSI MS-6785 s.478
Kingston pc3200 2x1GB
Xpertvision x850xt 256MB DDR3
Seagate 7200.7 160GB
DVD,DVD-RW,Floppy, Cardreader
FSP-group 250 watt

Dit alles draait onder windows xp pro sp2

BVD

edit// voeding naam: FSP250-60MDN-120

s4nd0rz wijzigde dit bericht 11-05-2007 15:31 (16%)

Pentium 4 2,8 HT+Zalman CNPS7000-Cu || MSI MS-6785 || Kingston PC3200 CL 2,5 2048MB || Xpertvision x850xt 256 MB DDR3 || Seagate 7200.7 160 GB || FSP Group 400 Noise Taker

quote:
Koeitje schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:05:
Ik zal mijn vraag voor de 2de keer hier opwerpen. Ik heb niet veel verstand van voedingen, ik weet dat ze genoeg ampere moeten leveren maar daar houd het wel mee op. Ik ben echter op zoek naar een voeding met een 8pins aansluiting voor een graka van ongeveer 600 watt (E6600 OC, HD2900XT OC, 4 HDD's). Ik was al een Zalman tegen gekomen, zijn er nog alternatieven?
Ik weet niet of ik veel recht van spreken heb aangezien ik een totale onbenul ben op het gebied van voedingen, maar heb je al eens naar Enermax gekeken? (Om precies te zijn, de EG701AX-VH(W)SFMA , mocht dat je wat zeggen.) Ze zijn relatief vrij prijzig (zo'n ¤30,- duurder dan een 600 watt Zalman) maar dan heb je ook een lekker stille en betrouwbare voeding. Niet dat Zalman een slechte keuze is, maar Enermax geeft je net dat kleine beetje extra. :)

moederbord

quote:
Wootels schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:02:
Gegroet! Ik heb vorig jaar een PC helemaal zelf samen gesteld maar ik ben van plan om hem een beetje up te graden.

Na de up-grade moet het er zo uit zien als ik zo compleet mogelijk probeer te zijn:

* Asus A8N32-SLI moederbord
* AMD Opteron 185 processor (Dualcore)
* XFX nVidia 7950GX2 XXX (Zo'n enkele kaart die als een SLI werkt)
* Creative X-Fi Extreme Music geluidskaartje
* 2gb intern geheugen (Dacht dat er Corsair HyperX of iets dergelijks inzat, mocht dat helpen.)
* 1x 120x120 mm fan en een 80x80 fan.
* Fancontroller
* Een DVD speler, een DVD writer en een diskette station (maakt dat eigenlijk iets uit? ;) )
* Een standaard Western Digital HD zonder toeters en bellen.
* Allerhande USB aangesloten spulletjes. Zoals een iPod die wordt opgeladen door de PC.

Tot nu toe zit er een Enermax voeding van 460 watt (ik weet helaas niet meer precies welke) in. Zal dat genoeg zijn voor het systeem na de upgrade of moet ik op zoek gaan naar iets anders?

Alvast bedankt! :)
Jouw systeem heeft zonder overklok ongeveer 300 watt nodig. Hiervan zal er 20 amperres van de 12 volt lijn moeten komebn. Hoeveel jouw voeindg kan leveren op de 12 volt kan ik niet zeggen omdat ik geen typenummer heb en er geen 460 watt Enermax voeding in de PW staat.
Als je kijk naar het wattage dan is jouw voeindg nog ruim voldoende. Je kan zelfs nog een tweede videokaart bijplaatsen (quad sli) of de cpu voorzien van een hele nette overklok.
Op jouw voeindg staat waarschijnlijk in een tabel of in een stukje tekst aangegeven hoeveel amperres hij kan leveren op de 12 volt. Als hij meer dan 23 amperers kan leveren dan zit je met je voeind goed. Ben je echter van plan om de cpu over te klokken of om extra hardware bij te plaatsen dan is 28 amperres geen overbodige luxe.

Conclusie: kijk hoeveel amperres jouw voeindg kan leveren, is het meer dan 23 is hij geschikt voor je systeem, is het meer dan 28 kun je zelfs ook nog leuk overklokken
quote:
Jaydee833 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:33:
[...]

Bedankt voor de duidelijke uitleg, echter 1 vraag heb ik nog erbij. Hebben we het over piekwaarden of continuwaarden? De meeste fabrikanten geven piekwaarden op (liggen hoger dus staat mooier op de doos), maar de continuwaarden lijken me dus wel veel belangrijker...
En nog iets, maakt het aantal 12V circuits hierbij iets uit? Op nVidia heb ik uiteindelijk toch nog iets kunnen vinden en daar raden ze 30A op het 12V circuit aan (maar da's dan ook inaccuraat voor een totaalsysteem waar totaal niet over gesproken wordt... maar 30A voor alleen een videokaart???) maar die videokaart zal toch enkel de 2 PCI-E aansluitingen krijgen... Moeten die dan niet die waarde al aankunnen, in plaats van dat de totaalwaarde over alle 12V aansluitingen dat redden?

Die Antec hou ik zeker even in m'n achterhoofd. Aantal alternatieven die ik in overweging neem zijn de Zalman 600W, Cooler Master Real Power 550W en OCZ GameXStream 600W. Hier vond ik ook al uit dat OCZ met z'n 600W over piekvermogen spreekt, terwijl de Cooler Master 550W continuvermogen heeft en een piekvermogen van 650W. Altijd lekker makkelijk vergelijken zo 8)7
Voor de cpu gebruik ik het vermogen dat de fabrikant opgeef. Bij AMD betekend dit dat dit het piekvermogen is, bij Intel is dit het maximale continue vermogen.
Voor de videokaart gebruik ik deze bron, en deze waardes zijn verkregen na metingen. Dit is dus wat de kaart continu maximaal verbruikt. De harde schijven is een maximum gebruik in Windows (of een ander OS).
Het komt er dus op neer dat wat ik opgeef het maximale continue vermogen is.

Als je voeingen gaat vergelijken, vergelijk dan alleen het continue vermogen, dit is namelij kwat echt belangrijk is voor je systeem, deze heeft namelijk ook continu vermogen nodig en niet heel even een piekvermogen.

Fabrikanten raden vaak een voeindg aan welke een minimum aan amperres heeft op de 12 volt. Dit is wat de voeindg kan leveren voor het compeklte systeem, dus inclusief een cpu, moederbord en al het andere. Vaak is deze aanbeveling ook wat overdreven
quote:
Thy King schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:21:
Ik vond wat handig leesvoer:
http://www.hardware.info/...oomverbruik_moderne_PCs/9

*edit: ik heb de Antec NeoHE 550W bekeken, maar dat zal geen succes worden. Hij heeft te weinig connectors. Zie hier: Review van de Antec NeoHE 550 W, lijstje met connectors. Je moet een beetje naar beneden scrollen voor 'package contents'. Er zitten verrassend weinig stekkers in/op.

Mocht er iemand nog een andere aanrader hebben, graag! (mijn eerste idee, de Enermax Liberty 500W zou net iets te weinig kunnen leveren (32A op 2 rails van 12 v), maar heeft wel een legio aan connectors! Zie hier: Review Enermax Liberty 500W ) Ik zal even het regeltje quoten, zodat je niet alles hoeft te lezen:

[...]

Edit 2: ik zit nu te kijken naar de Tagan Easycon xl, welke wel iets boven de 100 euri is, maar dat zal dan maar moeten.
Ik zoek iig 7+ sata connectors, en ongeveer 5+ molex connectors. Beide Enermax en Targan zitten boven dat aantal. Elke help is welkom. Sorry als ik te lastig word :D
Hoeveel connectort en voeding heeft hou ik mij niet heel erg veel mee bezig. Je kan eventueel wel splitters gebruiken, om van één molex er twee of drie te maken. Hiermee kun je gemakkleijk meer(dere) aansluitingen maken
quote:
Koeitje schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:05:
Zoals ik hierboven oko al schreef hou ik mij niet zeer veel bezig met de hoeveelheid en soort aansluitingen welke een voeindg heeft. Je zult dus echt een aantal fabriaken af moeten gaan. Eventueel kun je ook bij online winkels kijken, deze hebben een hele uitgebereide lijst met voedingen, en vaak vermelden ze ook de hoeveelheid en soort aansluitingen bij
quote:
s4nd0rz schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:48:
Hee mensen.

Ik heb zojuist me pc geupgrade. 2 GB geheugen in het oude beestje en een x850xt AGP voor wat meer grafische power en een zalman CNPS7000B-Cu processor koeler. Ik heb alles erin gezet en alle kabels aangesloten maar nu gebeurd er vrij weinig als ik op de aan-knop druk. Als ik de stroomkabel in de voeding doe en dan de knop omzet beginnen de processorkoeler en de koeler van de grafische kaart wel te draaien. Maar als ik dan op dee aanknop doe gebeurd er niets. Nu vraag ik me af of mijn 250 watt voeding dit wel trekt allemaal. Daarom vraag ik aan jullie: is 250 watt genoeg voor deze configuratie?

Pentium 4 2,8 HT
MSI MS-6785 s.478
Kingston pc3200 2x1GB
Xpertvision x850xt 256MB DDR3
Seagate 7200.7 160GB
DVD,DVD-RW,Floppy, Cardreader
FSP-group 250 watt

Dit alles draait onder windows xp pro sp2

BVD

edit// voeding naam: FSP250-60MDN-120
Jouw 250 watt voeindg kan maar 12 amperres leveren op de 12 volt. Jouw systeem heeft echter 14 amperres nodig, ook tijdens het opstarten. Jouw voeindg is dus eigelelijk veel te licht voor je systeem, dit verklaard ook waarom de pc niet eens aan wilt.
Jouw systeem heeft behalve 14 amperres ook 220 watt nodig. Als je naar een andere voeindg gaat kijen is het een eis dat deze minimaal 16 amperres op de 12 volt kan leveren en minimaal 300 watt is. Een goede en goekope voeindg is de Coolermaster eXtremepower 430 watt. Deze voeindg kan totaal 29 amperres leveren en kost mar 40 euro bij Computerland, je heb dus ook geen verzendkosten.
Wil je liever een andere voeindg let er dan op dat deze voor minimaal 9 cent per watt in de Pricewatch staat. Als een 400 watt voeindg voor een prijs vanaf 25 euro in de pricewatch staat (=6 cent per watt)
kun j er vanuit gaan dat het roep is zoals Sweex, Qtec, Trust , Xgear of "no-name"

De theorie is het idealisme van de praktijk.

theoduoma, thnx voor je reactie

Ik heb em uiteindelijk wel aan de praat gekregen maar de pc loopt echt om de haverklap vast of valt zomaar uit. Ik zal me eens verdiepen. Thnx :)

Pentium 4 2,8 HT+Zalman CNPS7000-Cu || MSI MS-6785 || Kingston PC3200 CL 2,5 2048MB || Xpertvision x850xt 256 MB DDR3 || Seagate 7200.7 160 GB || FSP Group 400 Noise Taker

Theodouma, bedankt voor je reactie! _/-\o_

Na een tijdje lege dozen en bonnetjes doorgezocht te hebben ben ik er achter komen dat ik een Enermax 465AX-VE-GFMA (die al een tijdje uit de handen schijnt te zijn). Na enig zoek en speurwerk ben ik erachter gekomen dat het beestje zo'n 33A produceert op 12V. Dat zit dus waarschijnlijk wel goed. :)

Kan iemand mij misschien hierover iets uitleggen. Ik heb namelijk deze voeding besteld omdat iedereen aangaf dat het om een A-merk ging en wel voldoende stroom wordt geleverd door A-merk voedingen.
Er werd hier tegen me verteld dat ik een voeding nodig heb die 28A kan leveren.
Nou heb ik een voeding met de specs hieronder maar is dit wel voldoende voor die 28A.
Kan iemand dit voor me beantwoorden hoeveel A's deze voeding kan geven en wat de optelsom hiervoor is. -_-

BQT E5-400W
400 W Power
ATX12V Version 2.2
20/24 Pin Mainboard Connector
1x PCI-Express Connector
4x SATA Connections
6x 4 Pin Connectors (HDD)
1x 3 Pin Connectors (FDD)
1x 120mm SilentWings fan
Active PFC with PF up to 0,99
2 separate 12V Connections
2x P4 Connnector (1xP8)
3x 3 Pin Molex fan Connectors
Specification: 3,3V: 30A, 5V: 28A, 12V: 18A, 12V1: 14A, 12V2: 16A, -12V: 0,5A, 5VSB: 2,5A

quote:
teksetter schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:50:
Kan iemand mij misschien hierover iets uitleggen. Ik heb namelijk deze voeding besteld omdat iedereen aangaf dat het om een A-merk ging en wel voldoende stroom wordt geleverd door A-merk voedingen.
Er werd hier tegen me verteld dat ik een voeding nodig heb die 28A kan leveren.
Nou heb ik een voeding met de specs hieronder maar is dit wel voldoende voor die 28A.
Kan iemand dit voor me beantwoorden hoeveel A's deze voeding kan geven en wat de optelsom hiervoor is. -_-

BQT E5-400W
400 W Power
ATX12V Version 2.2
1x PCI-Express Connector
4x SATA Connections
1x 120mm SilentWings fan
2x P4 Connnector (1xP8)
Specification: 3,3V: 30A, 5V: 28A, 12V: 18A, 12V1: 14A, 12V2: 16A, -12V: 0,5A, 5VSB: 2,5A
Op 12V dus 18A.

Everything's Tweakable!

Dacht dat het om het totaal van 12V ging, dus 18 + 14 + 16 = 48A?
Bedoel heb nog nooit een voeding gezien met 30A op slechts één 12V circuit...

Jesse99 wijzigde dit bericht 12-05-2007 16:53 (3%)

eerlijk als ik de uitleg aan het begin lees dacht ik het namelijk het zelfde maar jah. ik heb wel een voeding gevonden die 34A op 12V mogelijk maakt. Als het mogelijk is ga ik de bestelling van mijn voeding wijzigen, zo niet dan pech. Ik wacht al nu paar dagen op de pc onderdelen om het gebruik klaar te maken. Anders moet ik nog langer wachten geen zin.

Dit is de uitleg in begin van dit topic dan. als ik zo kijk heb ik een voeding die wel goed is.
Combined power komt altijd voor als volgt:
- Combined power tussen +3.3V en +5V
- Combined power tussen +3.3V en +5V en +12V
- Combined power tussen +12V1 en +12V2

Voorbeeldje hiervan a.d.h. van de Enermax Noisetaker 600W:

+12V1 = 18A
+12V2 = 18A
De som is dus 18A + 18A = 36A
De combined power tussen +12V1 en +12V2 = 34A
-> zoals je kan zien, bevindt de combined power waarde zich amper onder de som-waarde. Dit is dus een heel wenselijke situatie. Minder wenselijk was bijvoorbeeld geweest: 28A...

Als ik dan hiernaar kijk zou mijn voeding dan

12V1: 14A, + 12V2: 16A = 30A zitten
Ik heb naar weten nu 18A nodig en dit is ruim voldoende.

teksetter wijzigde dit bericht 12-05-2007 17:41 (10%)

XB360: OctagonQontrol

Zijdelings off-topic maar toch naar aanleiding van mijn eerdere vragen: welke (modulaire) voeding heeft de mogelijkheid om 8 SATA-powerconnectors aan te sluiten (en niet via molex-verloopjes).
Everything's Tweakable!

quote:
teksetter schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:32:
eerlijk als ik de uitleg aan het begin lees dacht ik het namelijk het zelfde maar jah. ik heb wel een voeding gevonden die 34A op 12V mogelijk maakt.
Maar dan bedoel je neem ik aan combined, en niet op 1 van de verschillende 12V circuitjes? (meeste voedingen hebben er 2-4)
Als een videokaart bijvoorbeeld 20A zou slurpen (geen idee of het een realistische waarde is) zou dat neem ik aan toch over 1 lijn geleverd moeten kunnen worden, vandaar dat ik hier nog een beetje in het duister tast...
quote:
teksetter schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:32:
Voorbeeldje hiervan a.d.h. van de Enermax Noisetaker 600W:

+12V1 = 18A
+12V2 = 18A
De som is dus 18A + 18A = 36A
De combined power tussen +12V1 en +12V2 = 34A
Als ik nu op de site van Enermax kijk lijkt die informatie niet te kloppen:
+12V1 = 22A
+12V2 = 22A
Bij mekaar dus 44A, en Enermax geeft zelf 35A op als combined power... Da's een stuk groter verschil terwijl ik me toch niet kan indenken dat ze slecht zijn (altijd Enermax naar grote tevredenheid gebruikt).

Tellen overigens enkel de 12V1 en 12V2 voor combined power, maar niet de 12V?
En ja ik heb de startpost gelezen maar me gewoon allang niet meer in voedingen verdiept, en vroeger nooit zo ver in gegaan ;)

Wel ik heb ook niet veel verstand van maar als ik dan zo lees wat er staat probeer ook te begrijpen een beetje. Ok mogelijk heb ik dan ook fout. Maar ik weet ook niet precies of mijn voeding die ik nu heb besteld genoeg zal zijn voor mijn systeem. Want zo niet dan heb ik al aangegeven bij de winkel of ik al kan wijzigen de bestelling. Ik heb nu een 400W besteld en een 450 schijnt veel meer te leveren op 12V dan de 400W broertje.
De 400W levert 18A op 12V en de 450W levert 30A op 12V. dus om maar zeker te zijn van mijn zaak probeer alsnog die 450W voeding te nemen om niet tekort te komen aan stroom.
Maar jah als je toch die 12V, 12V1 en 12V2 bij elkaar kan optellen de Amperes dan is het wel genoeg de 400W voeding. Anders ben ik de klos.

Dit is dan mijn voeding die ik nu heb besteld en heb hier doorgekregen dat ik 18A min nodig heb.

BQT E5-400W
400 W Power
ATX12V Version 2.2
1x PCI-Express Connector
4x SATA Connections
1x 120mm SilentWings fan
2x P4 Connnector (1xP8)

Iemand die echt zeker is en kan misschien vertellen hoeveel Amperes dit voeding echt levert en of het echt genoeg is voor mijn pc'tje van straks die 18A nodig heeft.

Ik zal hier nog wat verduidelijking over gans het 12V vraagstuk proberen neer te schrijven, maar momenteel even geen tijd voor. Toch nog kort: 12V is volgens mij combined waarde van 12V1 en 12V2. je mag ze dus niet alle 3 optellen. 12V is feitelijk al de som van 12V1 en 12V2. Zo interpreteer ik de gegevens althans

Afgelopen Woensdag heeft de nameless voeding van mijn huidige kast de geest gegeven,
Gelukkig heeft hij niks mee het graf in genomen (behalve zichzelf, de voeding).
Het is dus weer tijd voor een nieuwe voeding.

De voeding moet dusdanig genoeg power hebben, met het oog op de toekomst (2 DX 10 kaarten in SLI enz.)

Ik heb de FAQ en startpost doorgelezen en met die kennis heb ik zelf al wat op het oog.

Nou heb ik zelf al wel wat onderzoek gedaan op het internet en mijn oog viel op de volgende 2 voedingen:

Coolermaster 850W Real Power Pro of OCZ GameXStream 700W

Beide hebben ze erg goede reviews maar heeft iemand enig ervaring met de bovenstaande voedingen???

Wat mij verder nog opviel is dat de CM voeding veel meer stroombeveiligen bevat dan de OCZ voeding, maar in hoeverre is die extra beveiligingen echt een MUST?

Reviews:
CM en OCZ
OCZ
CM

Welke is de beste koop volgens jullie????
Of kan ik juist een hele andere kopen?

In het geval dat mijn huidige specs nodig zijn:

Kast: Apevia(Aspire) X-Cruiser (Zwart)
Processor: Core 2 Duo 6600
MoBo: Asus P5W DH Deluxe'
Geheugen: Kingston 2 Gb 5300 Module (2 x 1 Gb)
GraKa: Asus ATi Radeon 1950XTX
Geluidskaart: Onboard Crap
CPU koeler: Tuniq Tower 120
Hardeschijf: Seagate Barracuda 320GB
Dvd Drive: Benq DW1670

Ik zit dus heel erg te twijvelen over welke ik moet kiezen,

Ik hoop dat jullie mij uit die twijvel kunnen halen!

ZipperJR wijzigde dit bericht 12-05-2007 21:45 (1%)
Reden: Vergeten geheugen specs toe te voegen

Canon EOS 400D - 18-55 Kitlens - Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO - Soligor Circular Polarizing Filter - Hama Star 61 tripod

ff vraag voor dit topic:, Zijn LCPower voedingen niet populair, goed?

E6600 2.40Ghz @3.42Ghz(1.34v)&testing, ASUS 8800GTS320 (660/975) 3GB Kingston/Corsair PC5300(CL4 -> CL5 @380mhz|Stable@400mhz), ASUS P5B Dlx- Wifi ap, LCPower 550w, Creative X-fi Xtreme Gamers

XB360: OctagonQontrol

quote:
LaZeR1 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:45:
ff vraag voor dit topic:, Zijn LCPower voedingen niet populair, goed?
Als ik naar de specs (12V-rails) en de efficiency (70%) kijk, dan zou ik er niet eentje kopen tenzij het in een HTPC of low-end PC komt.
Everything's Tweakable!

'k Weet niet wat jouw plannen precies zijn qua uitbreiding en oc Zipperjr, maar volgens mij moet je met 'n stuk lagere voeding al ruimschoots toekomen...

En thx Stu ik hou het topic in de gaten voor updates!

Die sommen kan goed allemaal kloppen alleen geef je aan het verschil tussen de som van de 12V rails en de combined output zo laag mogelijk te willen houden. Logisch, anders lijd je verlies. Vraag me alleen af of die Enermax dan zo slecht is met de gegevens die ik net van hun site haal... :?

En die meerdere 12V rails is me ook nog niet helemaal duidelijk, wat heb je hier precies aan en is meer per definitie beter, of wil je juist meer stroom op elke rail afzonderlijk?

'n Week geleden niet gedacht dat de voeding me zo lang nog zou bezig houden maarja begrijp graag wat ik koop 7(8)7

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws