Hoofdcategorieën
Topicacties

Welke voeding heb ik nodig? Deel 17

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
federal agent

Ik heb momenteel in m'n systeem een Tagan 530 watt voeding zitten en ik twijfel of hij wel in m'n nieuwe systeem kan. Als ik een PSU-calculator gebruik dan kom ik uit op 598 watt en dat is dus niet voldoende. De voeding is nu 9 maanden oud. Ik heb geen intensies om over te clocken bij m'n nieuwe systeem.

Het nieuwe systeem wordt:
  • Coolermaster 632s (no psu, no window)
  • Asus P5B-V
  • Intel C2D E6600
  • Zalman CNPS9500 LED
  • Kingston 2GB PC4200 non-ECC
  • Creative X-Fi fatal1ty pro
  • Asus 8800GTS 640MB
  • Asus E616A3 DVD-spelert
  • Asus 1814BL DVD-brandert
  • 3x WD 320GB 16MB SATA (2 daarvan in RAID0)
  • 1x Seagate 500GB 8MB SATA
  • Datatech Cardreader 3,5"
Dan heb ik nog als randapparatuur:
  • Logitech G15 toetsenbord
  • Logitech G5 muis
  • Logitech Rumblepad II
  • Logitech Wingman
  • Point of View Bluetooth Dongle
Mocht een grotere voeding nodig zijn, denk ik erover om de Zalman ZM600-HP aan te schaffen, vanwege het 'lage' geluidsniveau van die voeding.

edit: Link naar de PDF van de Tagan 530-U15
http://www.tagan.com/admi...df/200703262048495820.pdf

Frits Flits wijzigde dit bericht 07-05-2007 12:50 (5%)

Reg. datum: 14 januari 2004

Beste tweakers,

Mijn Aerocool voeding is helaas overleden dus ik ben op zoek naar een nieuwe.
Mijn specs zijn zoals ze in mijn signature staan (de link) ik ga alleen nog upgraden naar een Intel 965 bordje met 2gb DDR2 geheugen.
Volgens de PSU-calculator heb ik een kwaliteitsvoeding van ongeveer 450/400W uit.
Ik heb zelf wat research gedaan en mijn voorkeur gaat uit naar deze:

Antec EarthWatts EA-500 500W
Silverstone Element ST50EF-PLUS 500W
Zalman ZM600-HP 600W (de 500W is maar 10¤ goedkoper)
Corsair HX520W 520W
Coolermaster iGreen 500W of 600W misschien, niet mijn voornaamste keus.

Welke van deze voedingen zouden jullie kiezen en hebben jullie nog andere aanraders (onder de 100¤)?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Bij voorbaat dank :D

http://specs.tweak.to/9079 WC: Liang, Cooplex 25, Cooltek Exstream, D-Tek Fuzion (binnekort gebowd + nozzle)

Reg. datum: 11 februari 2007

De iGreen maakt veel lawaai, als ik de meeste reviews mag geloven ;-)

Reg. datum: 30 juli 2006

Ik heb deze pc

Pentium D805 @ 3.4GHZ
1024MB ram
160gb hdd maxtor
Dvd brander + speler
Nvidia geforce 7300GS
Diverse lichten en fans

Deze loopt goed op een component pro 300watt voeding.

Binnenkort komt er een geforce 8600GT ipv de 7300GS
En komt er 2gb geheugen ipv 1gb
Zou dat blijven werken met mijn huidige voeding of kan ik het beste een andere nemen?
Ik wil hier liever niet meer dan 50 euro aan uit geven.

tvdh38 wijzigde dit bericht 07-05-2007 17:32 (3%)

Reg. datum: 14 januari 2004

EDIT2:
Laat maar zitten.
Ik heb de corsair besteld vanwege zijn hoge kwaliteits onderdelen en lange garantie.
Bedankt nog :)

Slitch wijzigde dit bericht 08-05-2007 12:19 (97%)

http://specs.tweak.to/9079 WC: Liang, Cooplex 25, Cooltek Exstream, D-Tek Fuzion (binnekort gebowd + nozzle)

Reg. datum: 02 oktober 2001

quote:
theodouma schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:55:
[...]
Als jij de cpu ook leuk gaat overklokken dan zal je systeem ongeveer 580 watt echt nodig hebben en zal er 45 amperre svan de 12 volt lijn moeten komen. Een voeindg welke minimaal 650 watt kan leveren en minimaal 50 amperres heeft op de 12 volt is dan wel aan te raden. Jouwhuidige voeindg zal je systeem dus niet trekken.
Ben je echter niet van plan om de cpu over te klokken dan zal hij "maar 520 watt en 40 amperres nodig hebben. Hiper heeft merdere 580 watt voeingen, ik kan daarom niet zeggen of jouw voeindg jouw systeem aankan. Als hij meer dan 43 amperres kan leveren dan moet het wel kunnen.

[...]
Ik wil nu ook de Hiper gaan kopen, en dan wel: http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4k580.html

Volgens jou moet ie meer dan 43A leveren voor dit systeem? welke bijna gelijk is aan mijne:

Asus P5B
8800GTX (ben niet van plan for sli)
2GB PC6400
Raptor 150GB
Hitachi 400GB
SB Live
TV-Card
DV-ROM
DVD-RW

Is de hiper HPU-4K580 580 W wel genoeg? of niet... misschien ga ik later overklokken! volgens de hiper website zou de output 36A zijn.

Of kan ik maar beter voor de Zalman ZM-500-HP gaan? alleen zou de hiper erg still zijn, en goed koelt.
Reg. datum: 06 december 2005

ik wil graag mijn fan vervangen van mijn levicom blackline 550 wat maar dat is een temperatuursgeregelde fan. In de topicstart staat dat het dan juist niet kan. Als ik er gewoon een nieuwe fan in stop en op de zelfde manier aansluit dan wordt die fan toch ook gewoon temperatuurgestuurd door de voeding?

Oké, ik heb de laatste tijd wat upgrades gedaan aan mijn pc; videokaart en geheugen.

Het komt nu op dit neer:
Processor: Sempron 3000+
Mobo: Gigabyte (GA-K8............ Ook wel Bali genoemd :/ Onboard geluid/video/netwerk)
Geheugen: 1 GB Kingston DDR (2x 512MB)
Video: Ati Radeon 9250 256 AGP8x
Geluid: Een of ander Creative PCI kaartje
HDD: 250 GB IDE Seagate
DVD: Philips DVD RW IDE

Nu is het dus zo dat het nu eigenlijk een gepimpte Packard Bell office pc is met een standaard no-name case en voeding. Volgens het etiket moet het een 300 Watt voeding zijn.

Ik heb het idee dat dit niet echt iets van kwaliteit is, aangezien ik pas na de examens tijd heb om me een nieuwe te gaan samenstellen (nee geen merkpc meer :9 ) Vraag ik mij af of het verstandig is om een andere voeding te monteren?, misschien met case en al, is nou ook niet echt kwaliteit te noemen.

Thx voor jullie advies ;)

Binnenkort meer info

quote:
tvdh38 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:31:
Ik heb deze pc

Pentium D805 @ 3.4GHZ
1024MB ram
160gb hdd maxtor
Dvd brander + speler
Nvidia geforce 7300GS
Diverse lichten en fans

Zou dat blijven werken met mijn huidige voeding of kan ik het beste een andere nemen?
Ik heb nu een voeding gekocht van 600watt type Atrix 500T werkt wel goed voor 30 euro.
Deze maakt wel teveel lawaai en wil ik om gaan ruilen.
Ze hebben mij in de winkel een Xilence Power xp450 aangeboden, deze heeft even veel amperes maar is volgens hun wel wat stiller. Zal ik dit omruilen? Want ik weet niet of ik met bovenstaand systeem helemaal genoeg heb aan die voeding(denk het wel) de voeding kost evenveel.
12v1 14A
12v2 15A
450Watt
moederbord
Reg. datum: 03 januari 2005

quote:
_Pumba_ schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:13:
[...]

Ik heb het dus nog even nagezocht en het blijkt dat ik deze voeding heb: Z400-08FC van aopen
toch een andere dus. Trekt deze ook bovenstaand systeempje?

Ik denk dat het om deze voeding gaat:
http://www.aopen.nl/Produ...r/Products/Z400-08ATA.pdf

Hier wordt hij z400-08ATA genoemd terwijl op mijn voeding dus z400-08FC staat, maar ik denk dat het een en dezelfde voeding is?

nog wat gegevens van de voeding:
+3,3V: 20A
+5V: 20A
+3,3/5V = 130W max.
+12V1: 10A
+12V2: 13A
+12V1+V2 = 276W max.
+5Vsb: 2.5A
ATX 2.2
Rohs
PFC (passive)
20/24Pin
80mm fan
Jouw voeindg kan totaal 23 amperres leveren op de 12 volt terwijl jouw systeem er maar 15 nodig heeft. (je heb een auto welke 230km/u kan terwijl jij nooit harder gaat dan 150 km/h) Jouw voeindg kan jouw systeem dus makkelijk aan :)
quote:
Frits Flits schreef op maandag 07 mei 2007 @ 12:48:
Ik heb momenteel in m'n systeem een Tagan 530 watt voeding zitten en ik twijfel of hij wel in m'n nieuwe systeem kan. Als ik een PSU-calculator gebruik dan kom ik uit op 598 watt en dat is dus niet voldoende. De voeding is nu 9 maanden oud. Ik heb geen intensies om over te clocken bij m'n nieuwe systeem.

Het nieuwe systeem wordt:
  • Coolermaster 632s (no psu, no window)
  • Asus P5B-V
  • Intel C2D E6600
  • Zalman CNPS9500 LED
  • Kingston 2GB PC4200 non-ECC
  • Creative X-Fi fatal1ty pro
  • Asus 8800GTS 640MB
  • Asus E616A3 DVD-spelert
  • Asus 1814BL DVD-brandert
  • 3x WD 320GB 16MB SATA (2 daarvan in RAID0)
  • 1x Seagate 500GB 8MB SATA
  • Datatech Cardreader 3,5"
Dan heb ik nog als randapparatuur:
  • Logitech G15 toetsenbord
  • Logitech G5 muis
  • Logitech Rumblepad II
  • Logitech Wingman
  • Point of View Bluetooth Dongle
Mocht een grotere voeding nodig zijn, denk ik erover om de Zalman ZM600-HP aan te schaffen, vanwege het 'lage' geluidsniveau van die voeding.

edit: Link naar de PDF van de Tagan 530-U15
http://www.tagan.com/admi...df/200703262048495820.pdf
Ik denk dat je iets fout heb ingevoerd bij de calculator, ik kom namelij kecht inet boven de 340 watt uit. Hiervan zal er ongeveer 22 amperres van de 12 volt moeten komen. Jouw 530 watt voeindg kan totaal veel meer dan 22 amperres leveren en is daarmee echt royaal geschikt voor je systeem. Zelfs als je gaat overklokken is je voeindg nog geschikt voor je systeem.

Mocht je nu zeer aan het twijfelen zij wie of wat je moet geloven (mij of een calculator) dan moet je eens opzoeken hoeveel watt je hardware nodig heeft. Op de site van Intel (of gemakkelijker, op de site van BalusC) vind je hoeveel watt je cpu nodig heeft. Op deze site vind je hoeveel watt de videokaart nodig heeft. Op een site van een HD fabrikant vind je hoeveel watt één HD ongeveer nodig heeft (maakt niet uit bij welk merk je kijkt, ze verbruiken allemaal ongever hetzelfde). Dan blijft alleen een geluidskaart, moederbord en geheugen over. Voor geheugen en geluidskaart mag je 10 watt nemen. dan blijft alleen het moederbord over, deze heeft ongeveer 40 wat nodig. Als je alles heb uitgezocht en je telt het bij elkaar op dan kom je uit op de hoeveelheid watts welke je systeem echt nodig gaat hebben.
quote:
tvdh38 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 17:31:
Ik heb deze pc

Pentium D805 @ 3.4GHZ
1024MB ram
160gb hdd maxtor
Dvd brander + speler
Nvidia geforce 7300GS
Diverse lichten en fans

Zonder videokaart zal je systeem ongeveer 210 watt nodig hebben en zal er 13 amperres van de 12 volt lijn moeten komen. Jouw huidige videokaart heeft maar 15 watt nodig (1.2A) waardoor jouw huidige systeem 225 watt nodig heeft en ongeveer 14 amperres van de 12 volt zal halen..
De 8600 heeft maximaal 70 watt nodig, dit is 6 amperres. Totaal zal je systeem met deze videokaart dus 280 watt nodig hebben en 18 amperres van de 12 volt. Een voeindg welke minimaal 21 amperres kan leveren op de 12 volt en minimaal 330 watt kan leveren is dan genoeg voor jouw systeem.

Alsa je niet meer dan 50 euro uit wil geven kun je bij Computerland de Coolermaster eXtremepower 430 watt halen. Deze voeindg kan totaal 29 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee zeer ruim geschikt voor je systeem. Je kan ook kuiken naar nog goedkopere voeingen, alleen vind je deze alleen in online winkels, en dan komt er weer verzendkosten bij waardoor een voeindg toch boven de 40 euro komt.
Bstel je jouw videokaart bij een webshop dan heb je niet te maken met verzedkosten voor een voeindg. Je kan dan eens kijken naar de Coolermaster eXtremepower 380 watt (wel de versie met de 120 mm fan nemen en niet met de 80 mm fan, deze kan jouw systeenm namelijk niet aan) of de Antec Basiq 350 watt, deze zullen een paar euro onder de 40 euro zitten.

De theorie is het idealisme van de praktijk.

moederbord

quote:
win2kpro schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:25:
[...]

Ik wil nu ook de Hiper gaan kopen, en dan wel: http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4k580.html

Volgens jou moet ie meer dan 43A leveren voor dit systeem? welke bijna gelijk is aan mijne:

Asus P5B
8800GTX (ben niet van plan for sli)
2GB PC6400
Raptor 150GB
Hitachi 400GB
SB Live
TV-Card
DV-ROM
DVD-RW

Is de hiper HPU-4K580 580 W wel genoeg? of niet... misschien ga ik later overklokken! volgens de hiper website zou de output 36A zijn.

Of kan ik maar beter voor de Zalman ZM-500-HP gaan? alleen zou de hiper erg still zijn, en goed koelt.
Vergeet niet dat de reactie jij quoot gaat over een systeem met twee maal een 8800 GTX, jij heb er maar één...
Als jij een E6600 cpu in je systeem gaat zetten en jij klokt deze goed over zal je systeem totaal maar 390 watt nodig hebben. Hiervan zal ongeveer 25 amperres van de 12 volt lijn moeten komen. Voor jouw systeem is daarom een voeindg welke minimaal 29 amperres kan leveren en minimaal 430 watt is voldoende.
Jouw Hiper voeindg kan 36 amperres leveren, en dat moet ruim voldoende zijn voor je systeem.
quote:
Defector schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:44:
ik wil graag mijn fan vervangen van mijn levicom blackline 550 wat maar dat is een temperatuursgeregelde fan. In de topicstart staat dat het dan juist niet kan. Als ik er gewoon een nieuwe fan in stop en op de zelfde manier aansluit dan wordt die fan toch ook gewoon temperatuurgestuurd door de voeding?
De aansturing van de fan is zeer goed afgestemd op de fan, je kan deze niet zomaar vervangen. Als je toch van je fan af wilt kun je de fan vervangen voor een stille fan en deze op de 12 volt aansluiten. Ik raad het je absoluut niet aan om een vervangende fan aan te sluiten op het regelcircuit van de voeding omdat je dan het hele regelsysteem in de war schopt. Dit kan als gevolg hebben dat je voeindg veel te warm wordt en stuk gaat.
quote:
Daniël E schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:20:
Oké, ik heb de laatste tijd wat upgrades gedaan aan mijn pc; videokaart en geheugen.

Het komt nu op dit neer:
Processor: Sempron 3000+
Mobo: Gigabyte (GA-K8............ Ook wel Bali genoemd :/ Onboard geluid/video/netwerk)
Geheugen: 1 GB Kingston DDR (2x 512MB)
Video: Ati Radeon 9250 256 AGP8x
Geluid: Een of ander Creative PCI kaartje
HDD: 250 GB IDE Seagate
DVD: Philips DVD RW IDE

Nu is het dus zo dat het nu eigenlijk een gepimpte Packard Bell office pc is met een standaard no-name case en voeding. Volgens het etiket moet het een 300 Watt voeding zijn.

Ik heb het idee dat dit niet echt iets van kwaliteit is, aangezien ik pas na de examens tijd heb om me een nieuwe te gaan samenstellen (nee geen merkpc meer :9 ) Vraag ik mij af of het verstandig is om een andere voeding te monteren?, misschien met case en al, is nou ook niet echt kwaliteit te noemen.

Thx voor jullie advies ;)
Jouw computer zal nu maar 175 watt nodig hebben en zal nog geen 10 amperres vragen van de 12 volt lijn. Je mag er daarom vauit gaan dat de 300 watt voeindg dit aankan.
Wat je echter ook kan doen is nu alvast een beetje kijken wat voor systeem je wilt en bepalen wat een goede voeindg is. Je kan dan deze voeindg alvast halen en in je systeem zetten. je bent er dan helemaal zeker van dat je een goede voeindg heb. Als je dan een neuwe pc samen gaat stellen hoef je niet de voeindg meer uit te zoeken, deze heb je immers al.

quote:
[...]

Zonder videokaart zal je systeem ongeveer 210 watt nodig hebben en zal er 13 amperres van de 12 volt lijn moeten komen. Jouw huidige videokaart heeft maar 15 watt nodig (1.2A) waardoor jouw huidige systeem 225 watt nodig heeft en ongeveer 14 amperres van de 12 volt zal halen..
De 8600 heeft maximaal 70 watt nodig, dit is 6 amperres. Totaal zal je systeem met deze videokaart dus 280 watt nodig hebben en 18 amperres van de 12 volt. Een voeindg welke minimaal 21 amperres kan leveren op de 12 volt en minimaal 330 watt kan leveren is dan genoeg voor jouw systeem.

Alsa je niet meer dan 50 euro uit wil geven kun je bij Computerland de Coolermaster eXtremepower 430 watt halen. Deze voeindg kan totaal 29 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee zeer ruim geschikt voor je systeem. Je kan ook kuiken naar nog goedkopere voeingen, alleen vind je deze alleen in online winkels, en dan komt er weer verzendkosten bij waardoor een voeindg toch boven de 40 euro komt.
Bstel je jouw videokaart bij een webshop dan heb je niet te maken met verzedkosten voor een voeindg. Je kan dan eens kijken naar de Coolermaster eXtremepower 380 watt (wel de versie met de 120 mm fan nemen en niet met de 80 mm fan, deze kan jouw systeenm namelijk niet aan) of de Antec Basiq 350 watt, deze zullen een paar euro onder de 40 euro zitten.
Ik neem dan denk ik een Xilence power 450watt 29A Bij de plaatselijke pc boer.
Reg. datum: 08 mei 2007

Ik wil graag een x1950 pro PCI-E aanschaffen.
Ik heb nu een 300 watt voeding met 12A op +12V (dit gaat niet lukken vrees ik)

Aan wat voor een voeding moet ik hierbij denken.
Ik las dat er bij een x1950 pro agp 18A op de +12V lijn nodig is.
Geldt dit ook voor een PCI-E versie. En hoeveel watt is voldoende?

quote:
theodouma schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:52:

De aansturing van de fan is zeer goed afgestemd op de fan, je kan deze niet zomaar vervangen. Als je toch van je fan af wilt kun je de fan vervangen voor een stille fan en deze op de 12 volt aansluiten. Ik raad het je absoluut niet aan om een vervangende fan aan te sluiten op het regelcircuit van de voeding omdat je dan het hele regelsysteem in de war schopt. Dit kan als gevolg hebben dat je voeindg veel te warm wordt en stuk gaat.
Dat is jammer ook omdat de fan op het eerste gezicht er uitziet als een normale 80cm fan want daar heb ik wel een paar van liggen. Er zit nog een fan in de voeding voor de afvoer uit de kast die doet het nog wel zou ik dan ook kunnen volstaan met een normale fan op 7v? Of kan ik een speciale fan kopen/bestellen die wel zou werken met het regelsysteem van de voeding? Want behalve de fan van de voeding die nu kapot is heb ik bijna geen lawaai van mijn computer.

Ik snap het verhaal over de -5v niet helemaal wanneer je onboard sound hebt.
Ik ga een voeding kopen waar geen -5v opzit maar ik heb wel onboard sound op een asus p5ld2-vm.
Gaat dat werken?
Reg. datum: 11 juni 2003

quote:
[...]

Jouw voeindg kan totaal 23 amperres leveren op de 12 volt terwijl jouw systeem er maar 15 nodig heeft. (je heb een auto welke 230km/u kan terwijl jij nooit harder gaat dan 150 km/h) Jouw voeindg kan jouw systeem dus makkelijk aan :)
ik weet geen ** van voeding dus vandaar :*)
iig bedankt voor de moeite _/-\o_ :D
*O* d:)b

zo da's wel weer genoeg bedankjes :7

SENATVS·POPVLVSQVE·ROMANVS·DIVO·TITO·DIVI·VESPASIANI·FILIO·VESPASIANO·AVGVSTO

moederbord

quote:
Ron083 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:06:
Ik wil graag een x1950 pro PCI-E aanschaffen.
Ik heb nu een 300 watt voeding met 12A op +12V (dit gaat niet lukken vrees ik)

Aan wat voor een voeding moet ik hierbij denken.
Ik las dat er bij een x1950 pro agp 18A op de +12V lijn nodig is.
Geldt dit ook voor een PCI-E versie. En hoeveel watt is voldoende?
De 1950PRO heeft 66 watt nodig (5.5A). Met jouw voeindg blijft er daarom maar 5 amperres over voor de rest (je moet altijd een beetje amperres niet gebruiken, een beetje reserver/buffer is altijd aan te raden) Als je ook en HD in je systeem heb zitten blijft er maar 3.75 amperres over voor de cpu, dit is 45 watt. Mocht jij een AMD cpu hebben van 35 watt dan zou je voeindg nog net voldoende moeten zijn.

Ik kan niet zeggen hoeveel amperres voldoende is voor je systee. Om dit wel te kunnen zeggen moet je even de volledige specs van je systeem geven
quote:
tvdh38 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:20:
Ik snap het verhaal over de -5v niet helemaal wanneer je onboard sound hebt.
Ik ga een voeding kopen waar geen -5v opzit maar ik heb wel onboard sound op een asus p5ld2-vm.
Gaat dat werken?
Ik heb ook een Asus bord met een voeindg zonder de -5 volt, en dat werkt gewoon. De -5 volt lijn is afgelopen jaren van de moederborden verdwenen. Als reactie daarop hebben veel voeindgen daarom ook geen -5 volt meer, niemand die deze namelijk nog gebruikt. (mijn mobo is trouwens een P4P800 dlx, s478 865 chipset, ouder dus dan jouw systeem)

quote:
theodouma schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:38:
[...]

De 1950PRO heeft 66 watt nodig (5.5A). Met jouw voeindg blijft er daarom maar 5 amperres over voor de rest (je moet altijd een beetje amperres niet gebruiken, een beetje reserver/buffer is altijd aan te raden) Als je ook en HD in je systeem heb zitten blijft er maar 3.75 amperres over voor de cpu, dit is 45 watt. Mocht jij een AMD cpu hebben van 35 watt dan zou je voeindg nog net voldoende moeten zijn.

Ik kan niet zeggen hoeveel amperres voldoende is voor je systee. Om dit wel te kunnen zeggen moet je even de volledige specs van je systeem geven

Mijn volledige systeem is:

AMD 64 Athlon 3400+
1 GB DDR
harde schijf: 250 GB
Geforce 6100 (deze wil ik gaan upgraden naar een x1950 pro)

[...]

Ik heb ook een Asus bord met een voeindg zonder de -5 volt, en dat werkt gewoon. De -5 volt lijn is afgelopen jaren van de moederborden verdwenen. Als reactie daarop hebben veel voeindgen daarom ook geen -5 volt meer, niemand die deze namelijk nog gebruikt. (mijn mobo is trouwens een P4P800 dlx, s478 865 chipset, ouder dus dan jouw systeem)

Reg. datum: 24 oktober 2002

Vraagje;

Ik heb de volgende onderdelen besteld:

C2D E6600 (ga ik natuurlijk OC-en)
asus p5n-e sli (650i)
kingston hyperX pc6400 ( 4-4-4-12 @ 2.1V)
MSI 8800 gts 320mb -OC

Dit komt er bij in (heb ik dus al):

1 x DVD RW
1 x DVD speler
1 x 500 GB SATA HDD
1 x geluidskaart (soundblaster)

Volgens de Extreme power calculator heb ik hiervoor 388 Watt nodig, en dat betekend in mijn ogen dat ik maar een voeding met het vermogen van 400 Watt nodig heb.
Klopt dit wel? ik vind het eigenlijk erg weinig..
moet nu nog een goede voeding zien te vinden (zie door alle reviews door de bomen het bos niet meer); wat raden jullie mij anders aan?

als we insecten gaan eten krijgt de mestkever een andere invulling...

Reg. datum: 11 februari 2007

Hey,

Ik heb nu alle voedingen bekeken (en ik kan er geen meer zien!) en ik heb er nog 2. Maar ik kom er niet uit welke beter is.

De Zalman ZM-600 HP (4 keer 16A op 12V)
De Be quiet 600W straight power (4 keer 18A)

Hoewel de zalman een LEDje heeft, kom ik er echt niet uit. Ik geef even de 2 linken met alle specs;
beiden gaan ze me 100-120 euro kosten... Dit geef ik 1 keer uit aan een voeding :-) Dan kijk ik de komende 4 jaar niet meer naar!

Be quiet;
2x PCI-Express Connector
8x SATA Connections
6x 4 Pin Connectors (HDD)
1x 3 Pin Connectors (FDD)
1x 120mm SilentWings fan
Active PFC with PF up to 0,99
4 separate 12V Connections
2x P4 Connnector (1xP8)
3x 3 Pin Molex fan Connectors
Specification: 3,3V: 32A, 5V: 30A, 12V: 48A, 12V1: 18A, 12V2: 18A, 12V2: 18A, 12V2: 18A,-12V: 0,5A, 5VSB: 3,0A

De zalman;
http://img292.imageshack.us/img292/2854/traviantempxe7.png

Ge-Force wijzigde dit bericht 09-05-2007 14:36 (7%)

Reg. datum: 29 juni 2000

Ik heb dit systeem op het oog:
  • C2D E6600 + scythe ninja (120mm)
  • gigabyte 965-DS4
  • 2GB Ram pc6400 kingston
  • SATA seagate barracuda 320gb 16mb cache
  • IDE Maxtor 240GB hdd
  • SATA Brander & DVD speler
  • 3 Case fans
  • creative x-fi extreme music
Als grafische kaart waarschijnlijk de R600 (HD2900XT) van ATI, welke max 225W zal verbruiken, als je uitrekent wat de stekkers en pci-bus kunnen leveren (2x6 pins = 2x75W plus 75W uit de bus).

Was van plan om een seasonic s12-550W te kopen (energy plus).
http://www.case-mod.com/images/0921_S12-550_voltage.jpg
Ik neem wel aan dat deze voeding voldoende is, maar is er nog ruimte voor een eventuele overclock (proc) of crossfire?

Ik ben nu een stap verder ik heb de voeding opgehaald maar het was een 92mm fan. Dus ik kon hem niet vervangen. Maar ik zag ook dat de fan op 12v 0.20a loopt. Als ik dan een 92mm fan die ook op 12v 0.20a loopt haal zou ik die wel op het regelsysteem van de voeding aan kunnen sluiten ?

Reg. datum: 02 april 2005

gasten ik heb deze systeem besteld en heb een xgear kast liggen met 400watt voeding denken jullie dat ie het aan zal kunnen. voor een maand misschien dan ga ik een zalman halen en erin zetten en misschien ook een nieuwe kast maar nu even tijdelijk zal die 400watt van xgear kast genoeg zijn?

GigaByte GA-965P-DS3, Retail
Intel Core 2 Duo, E6420, Socket 775, Boxed
Kingston KHX6400D2LLK2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz,2 x
XFX GeForce 8600 GT XXX Edition, 256 MB, DDR3, PCI Express x16
Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
NEC AD-7173, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Arctic Freezer 7 pro

quote:

Jouw computer zal nu maar 175 watt nodig hebben en zal nog geen 10 amperres vragen van de 12 volt lijn. Je mag er daarom vauit gaan dat de 300 watt voeindg dit aankan.
Wat je echter ook kan doen is nu alvast een beetje kijken wat voor systeem je wilt en bepalen wat een goede voeindg is. Je kan dan deze voeindg alvast halen en in je systeem zetten. je bent er dan helemaal zeker van dat je een goede voeindg heb. Als je dan een neuwe pc samen gaat stellen hoef je niet de voeindg meer uit te zoeken, deze heb je immers al.
Top!
Ik denk dat ik eerdaags een Antec NSK4400 case koop, die heeft een 380 watt voeding en zal denk ik wel voldoende zijn om mijn nieuwe systeem te voeden. Misschien dat ik voor de zekerheid voor de NSK6500 ga met een 430 watt voeding zodat ik voorlopig voldoende heb.

Binnenkort meer info

theodouma schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:38:
[...]

Mijn volledige systeem is:

AMD 64 Athlon 3400+
1 GB DDR
harde schijf: 250 GB
Geforce 6100 (deze wil ik gaan upgraden naar een x1950 pro)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: