Hoofdcategorieën
Topicacties

Welke voeding heb ik nodig? Deel 17

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 08 december 2006

Hallo,

Ik heb zojuist een eerder gekochte voeding terug gebracht (zeer afwijkende voltages).

Nu zoek ik een goede voeding, voor een redelijke prijs... maar absoluut geen troep! Ik zoek dus een A-merk met voldoende vermogen op de juiste lijnen.

Mijn systeem:

- Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
- Asus P5B Deluxe
- Seagate Barracuda 320GB, 16MB, 7200.10
- Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
- Nvidia 8600 GT of GTS (weet nog niet zeker welke ik zal pakken)
- Een Sony CD/DVD brander

Ik dacht zelf aan Enermax of Cooler Master. Wie heeft een soortgelijk systeen? Welke voeding zou hier goed bij passen?

Zou een Enermax Liberty 500W goed zijn voor dit systeem. Ik zie dat veel mensen met een soortgelijk systeem deze voeding gebruiken. Is dit een stabiele en goede voeding?

Reg. datum: 11 februari 2007

Hey,

Ik heb hier al meermaals een vraag gesteld. Alleen... ik geraak niet uit de keuze van mij voeding.
Ik heb 3 eisen...
1)3 X 12V (18A min)
2) blauwe LED (in samenwerking met andere blauwe lampies in mijn PC)
3) 500 a 600 W
3.5) <100 euro

note; ik wet niet hoe ik moet staan tegenover modulaire kabels. Als ze goed zijn, raadt je ze aan, dan koop ik gelijks de Corsair 520W. Hoewel die ook al naar de 100 euro gaat.

Ik vond de Antec Truepower Trio, maar die heeft niet zo'n denderend design... Op de site van seasonic geraak ik niet, Zalman heeft geen 18A (cruciaal voor GPU). Andere zijn te duur... Als ik er echt niet uitraak wordt het de Antec.

EDIT, heb nu de Be-Quiet 550W Straght Power gevonden... Deze lijkt me best ok. Wat denken jullie?

Bedankt!

Ge-Force wijzigde dit bericht 22-04-2007 00:13 (6%)

moederbord
Reg. datum: 03 januari 2005

quote:
NUM9 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:31:
Hallo,

Ik heb gister een voeding gekocht voor mijn systeem:

Core 2 Duo E6600
Asus P5B Deluxe
Corsair 2024 MB
Seagate 320 GB HDD
...
+ waarschijnlijk een 8600GT of GTS.

De voeding die ik gekocht heb is: HKC USP-5580 Voeding, 580Watt, ATX12V.

Heb ik er goed aan gedaan deze voeding te kopen? Ik zit nu namelijk te twijfelen of ik niet beter een ander merk had kunnen kiezen (ik kan er namelijk niks over vinden op google).
was het eigelijk niet makkelijker om eerst uit te zoeken of een voindg goed is voordat je hem koop?? :)

Jouw systeem heeft met een overklok maar 270 watt nodig waarvan er maar 18 amperres van de 12 volt hoeft te komen. IJouw 580 watt voeding kan totaal 30 aperres leveren op de 12 volt en is daarmee zeer rui geschikt voor je systeem.
Sterker nog, je had ook makkelijk een lichtere (en dus goedkopere) voeindg kunnen nemen, een 330 watt voeindg met minimaal 21 amperres op de 12 volt was ook voldoende geweest..
quote:
Def_P schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:07:
Ik ben op zoek naar een nieuwe stillere voeding.

Het systeem dat ik heb:

Asus P5B-e plus
Intel E6300@2.8ghz
2 maal 1024mb ddr6400 apacer (met heatspreaders)
Saphire Ati 1950gt (met AC Accelero X2 erop)
X-fi platinum
DVD brander ASUS duallayer
Cardreader
4 hdd's seagate, 2 maal 7200.10 320gb(raid0) 2 maal 7200.7 160gb
Waterkoeling zalman reserator 1 plus (alleen cpu op aangesloten)
Kast coolermaster mystique ( zitten 2 120mm fans in en ik heb nog een zalman 92mm op de NB gericht omdat deze anders kokend heet wordt.)

Ik heb nu een zalman 400 voeding erin zitten. Deze was met mijn vorige systeem ook goed stil (p4 3.0c northwood, ati x800pro). Maar met mijn nieuwe systeem maakt hij vrij veel geluid, en wanneer ik hem overclock dan is de fan van de voeding echt heel goed te horen.

Ik denk aan een van de volgende voedingen: coolermaster realpower 550w sli, of de igreen 600w of de corsair 620. De igreen spreekt mij het meest aan vanwege de overvloed aan connectoren (4 sata connectoren heb ik al nodig). De corsair is weer veel duurder, maar wel modulair.

Waar ik niet uit kom: is de igreen nou een lager sigment als de realpower. omdat de prijs van de realpower hoger is bij een lager wattage(en nu al 1 sata connector te kort). En over de igreen hoor ik nog weleens dat i veel geluid maakt.

Het gaat mij vooral om het geluid, daarom zou ik misschien een fanless of semi fanless kunnen overwegen. Maar fanless is vaak vrij prijzig en nergens in de buurt verkrijgbaar. En semi fanless (bijvoorbeeld antec phantom 500) maken bij hoge load ook weer geluid.

Ik heb via de eXtreme PSU calculator uitgerekend: 60% load = 236w, 100% = 393w.
Ik kom uit op ongeveer 360 watt welke je systeem nodig, heeft, dus iets lager dan de calculator. Als jij een stille voindg zoekt dan kun je de Antec NeoHE 430 watt overwegen. Dit is een zeer stille voeindg, tenminste, als je de testen mag geloven. Als je voor stilte gaat kun je beter niet de iGreen nemen, deze is, volgens velen, absluut niet stil te noemen.
De NeoHE heeft trouwens ook 4 sata aansluitingen.
quote:
Luxus schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:50:
Ey,

Ik wil over weekje ongeveer een nieuw systeem aanschaffen voor in de studio, maar ik weet niet hoeveel Watt ik minimaal moet hebben.

Specs:
AMD Athlon 64 X2 4600+ (65w of 85w versie)
Asus m2v
XFX GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (PCI-e, 2xDVI, Passief)
Kingston 2GB DDR2 PC6400 800MHz CL5 HyperX Dual Channel Kit
2x Maxtor 80Gb HDD
1x Normaal cd brandertje (48x)
1 x Audiowerk 8 geluidskaart. (8 analoge outputs en 2 analoge inputs)

Alvast bedankt :)
Ik neem aan dat je de computer niet gaat overklokken omdat betrouwbaarheid hier belangrijk(er) is dan preformance. Jouw systeem heeft daarom ook maar 220 watt nodig waarvan erongeveer 13 amperres van de 12 volt moet komen. (dit is met de 85 watt versie van de cpu) Voor jouw systeem is iedere voeindg ewlke minimaal 15 amperres op de 12 volt kan leveren daarom ook geschikt.

Mocht je wel van plan zij over te klokken dan zal je totale systeem ongeveer 250 watt en 16 amperres nodig hebben. Een voeindg met minimaal 18 amperres op de 12 volt is dan voldoende.

Mocht je niet gaan overklokken is het raadzaam om ander geheugen te nemen. Het geheugen wat je nu heb kan op maximaal 800 Mhz werken, en dat kan alleen als je de cpu gaat overklokken. Zonder overklok zal het geheugen gewoon draaien op 400 Mhz waardoor je ook langzamer geheugen kan gebruiken. In preformance zal je het niet merken, in prijs wel
(je heb nu een auto welke maximaal 220 km/h kan rijden terwijl jij nooit harder dan 140 km/h rijdt. Je bent dan goedkoper uit door een auto te nemen welke maar 160 km/h kan. Hiermee ben je exact net zo snel, allene ben je goedkoper uit)
quote:
Ge-Force schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 09:10:
Is de corsair 520W beter dan deAntec Truepower Trio 550W?

Tans,
Eman
Dit durf ik niet te zeggen, ook omdat je niet zomaar kan zeggen dat de één beter is dan de ander. Je kunt het beste op zoek gaan naar reviews en specificaties van beide voeingen en dan kijken welke voeinding voor jouw het beste is.
quote:
De_Bastaard schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 13:50:
Ik wil binnenkort m'n systeem gaan upgraden naar een Core2Duo, X1950Pro, 1GB DDR2 en 1 á 2 S-ATA schijven.

Nu heb ik:

Applebred 1400
Abit KD7-Raid mobo
9800Pro
2 UATA/133 schijven
1 CD Brander
1 DVD Brander

Dit draait nu allemaal op een 350W Enermax voeding, maar gaat die dat in de toekomst ook trekken? Hoeveel Watt moet ik ongeveer nemen ? Zelf dacht ik aan 500W, Antec of Tagan. Helaas zijn die wél wat prijzig :(
Ik ga er vanuit dat je de E6600 leuk wilt overklokken. Met deze overklok heeft je nieuwe systeem totaal 280 watt nodig en ongeveer 18-19 amperrer van de 12 volt. Zonder overklok is dit 220 watt en 13-14 amperres.
Jouw huidige systeem heeft zonder overklok ongeveer 200 watt nodig.

Ik durf niet te zeggen hoeveel amperres jouw voeindg kan leveren omdat er meerdere versies zijn van een Enermax 350 watt. Gelukkig kan jij zelf heel makelijk achterhalen hoeveel amperres jouw voeindg kan leveren, dit staat namelijk op de voeding zelf in de vorm van een tabel of ene stukje tekst. Als jouw 350 watt voeindg minimaal 21 amperres kan leveren op de 12 volt dan is jouw huidige voeindg geschikt voor je nieuwe systeem (16 amperres als je niet wilt overklokken).

Mocht je voeding te weinig kunnen leveren voor je nieuwe systeem dan heb je dus een nieuwe voeding nodig. Eis is dat hij minimaal 300 watt kan leveren en dat hij minimaal 21 amperres op de 12 volt kan leveren. Een Coolermaster eXtremepower 430 watt is dan bijvoorbeeld erg geschikt. Deze kan totaal 29 amperres leveren en kost maar 40 euro (computerland) Uiteraard zijn ook vele andere voengen geschikt, zolang ze maar aan de twee bovensaande eisen voldoen.

rest volgt later vandaag

De theorie is het idealisme van de praktijk.

Reg. datum: 22 mei 2005

quote:
Ge-Force schreef op zondag 22 april 2007 @ 00:07:
note; ik wet niet hoe ik moet staan tegenover modulaire kabels. Als ze goed zijn, raadt je ze aan, dan koop ik gelijks de Corsair 520W. Hoewel die ook al naar de 100 euro gaat.
Corsair 520W, gemaakt door OEM Seasonic, gebruik van hoogwaardige componenten (onderandere 105°C rated condensatoren), zeer stil (fanspeed gaat pas omhoog bij >400W) en hoog rendement (op lage belasting iets lager als de antec, op hoge belasting iets hoger), modulair.
quote:
Ik vond de Antec Truepower Trio, maar die heeft niet zo'n denderend design
Antec Truepower Trio, gemaakt door OEM Seasonic,zeer stil (fanspeed gaat omhoog bij >200W) en hoog rendement (op lage belasting iets hoger als de corsair, op hoge belasting iets lager), niet modulair.

Beiden hebben geen blauwe LEDjes. Bij voedingen van OEM Seasonic dient normalerwijze gezegd te worden dat de 3 rails van 18A, enkel op papier beperkt zijn tot 18A en de 3 rails samen op 1 over current protection circuit zitten. Je grafische kaart die 18A nodig heeft zou dus zeker niet in de problemen mogen geraken.

quote:
disco stu schreef op zondag 22 april 2007 @ 11:16:
[...]
Bij voedingen van OEM Seasonic dient normalerwijze gezegd te worden dat de 3 rails van 18A, enkel op papier beperkt zijn tot 18A en de 3 rails samen op 1 over current protection circuit zitten. Je grafische kaart die 18A nodig heeft zou dus zeker niet in de problemen mogen geraken.
? Dit snap ik niet. Maar, m.a.w., de corsair is beter. Die bestel ik dus...
EDIT, Hebben die modulaire kabels nu een nadeel?

Ge-Force wijzigde dit bericht 22-04-2007 11:45 (4%)

quote:
Het komt erop neer dat je in praktijk meer als 18A uit een rail kan trekken hoewel deze op papier beperkt is tot 18A. ik ga hier nu ook niet garant voor staan, maar als de kabels van 2 connectoren die elk op een zogezegde verschillende rail staan, echter op eenzelfde soldeereiland vastzitten, zegt dat wel genoeg denk ik...
quote:
EDIT, Hebben die modulaire kabels nu een nadeel?
Nee in principe niet, gewoon zien dat je de kabels goed stevig inplugd en dat je dit niet 100X herhaalt omdat de connectie dan een beetje "losjes" wordt. ;)

disco stu wijzigde dit bericht 22-04-2007 11:56 (18%)

moederbord

en hier is deel twee

quote:
Erryt schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 15:00:
Ten eerste: Theo Douma; super dat je zoveel mensen blijft helpen!!!

Ten tweede: ik wil je ook graag om hulp vragen;

Ik ga aanschaffen:
Asus P5N-E moederbord
Intel Core 2 Duo E6420 + arctic freezer 7 pro
2x 1GB PC5300 667MHz DDR2 geheugen
HD 160 GB Sata II
HD 320 GB Sata II
MSI of Club3D Geforce 8800 GTS 320MB
DVD-(re)writer
Soundblaster Live audiokaart
3 led casefans (2x 120mm + 1x 80mm)

Nu heb ik natuurlijk het forum al even doorgespit en ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn Cooler Master Extreme Power 380W met 25A op de 12V rails waarschijnlijk net voldoende is om dit systeem stabiel te trekken (alhoewel; heeft maar 70% eff.).

Zijn er enige problemen te verwachten nu of in de nabije toekomst? Maw; is het raadzaam een andere voeding aan te schaffen?

PS: ik ben geen overclocker
Ten eerste, dank je! :)

ten tweede:
Ik kom uit op 290 watt welke je systeem nodig gaat hebben; hiervan moet ongeveer 19 amperres van de 12 volt komen. Jouw voeindg kan dit makkelijk aan.
Mocht je ooit van plan zijn over te klokken (25%) dan zal je systeem totaal 320 watt en 22 amperres nodig hebben. Ook dit kan je voeding nog gewoon leveren.

Ik zie eigelijk geen problemen met jouw systeem met voeindg.
quote:
kenwood5000 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:26:
Wat zou ik werkelijk aan vermogen nodig hebben ?

Het systeem bestaat uit:
Aopen ax4spe-un met p4 2.66 Ghz
Dualchannel 1 Gb
3 wd 320 Gb sata hd
1 wd 200 Gb pata
1 maxtor 160 Gb sata
1 wd 80 Gb pata
1 wd 120 Gb sata
Plextor px760a dvd-rw
Dvd-rom lite-on sh
promise sata 300 4 channel controller
sweex sata 150 controller
Ati 9600 pro vga card
Scsi dat streamer
Scsi 2940u2w controller
Fan controller 7 channel, 6 aangesloten

Wellicht iemand die me kan vertellen wat ik werkelijk nodig heb.
Jouw systeem heeft ongeveer 340 watt nodig en ongeveer 22 amperres. Met het opstarten van de computer zal er heel even (halve seconde) 30 amperres nodig zijn om alle hd/dvd's op gang te hlen (ook als de dvd leeg is). Dit kun je zeer gemakkleijk omlaag brengen. Op jouw Promise kaart heb je (als het goed is) een moglejkheid om een Boot Delay (oid) in te stellen. Hiermee kun je instellen dat de schijven aangaan (en heel even veel stroom vragen) na een bepaalde tijd. Als je instelt dat de eerste schijf na één seconde opstart en dat de 2e, 3e en 4e schijf allemaal een halve seconde later gaan draaien breng je de piekstroom terug naar 25-26 amperres.

Voor jouw systeem is daarom ook een voeindg aan te raden welke minimaal 380 watt en 25 amperres kan leveren. Mocht je van plan zijn om ooit meer schijven bij te plaatsen of om bijv. de videokaart te vervangen dan is een zwaardere voeindg niet onderstandig, je kan dan denken aan een 450 watt voeindg met minimaal 30 amperres.
quote:
Interwebz schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 18:37:
Hallo,

Ik ben geen hardware freak en ik heb een vraagje:

Ik gebruik mijn computer als server, maar nu heb ik het idee dat mijn voeding het binnenkort gaat
begeven, omdat deze rare geluiden produceert en heel heet is op speedfan.

Nu wil ik een nieuwe voeding van zeer hoge kwaliteit en moet heel duurzaam zijn.
De geluidsproductie is niet belangrijk. Kortom een voeding die geschikt is voor een server.
Ook moet de voeding in mn huidige kast passen.

ik heb het volgende systeem:

mobo: k8t neo2-f v2.0
http://www.msi-computer.d..._idx_view.php?Prod_id=511

cpu: amd athlon 64 3500+

ram: 1gb DDR 400

schijf: 1 samsung 250gb 7200rpm 8m pata
ik wil in de toekomst mss nog een schijf plaatsen

kast: X-Gear Cyclops, helemaal standaard met standaard 400w voeding.
http://www.e-brokers.nl/w...p/cPath/1/products_id/967

video: radeon 9600 xt 256mb

1 dvd speler

Welke voeding moet ik bestellen?

groeten Eric
Jouw huidige voeindg is een voeindg van een erg brakke kwalitiet, deze past het beste in de vuilnisbak het rijtje naast de Sweex, Qtec, Trust en No-Name voeingen.

Jouw systeem heeft niet zo heel veel nodig, hij heeft al genoeg aan 180 watt en 10 amperres op de 12 volt. Daarom is iedere goede voeingen eigelijk wel geschikt voor je systeem.

Mocht het mijn systeem zijn dan zal ik eens bij een computer winkel langsgaan om daar een goede en goedkope voeindg te halen (Computerland heeft voor 40 euro de Coolermaster eXtremepower 430 watt). Als je wilt weten of een voeindg goed is kun je de regel aanhouden dat en goede voeindg minimaal 9 cent per watt kost (vaak nog wel meer). Een 300 watt voeindg van 15 euro (= 5 ct per wat) is dus niet goed.
quote:
NUM9 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:41:
Hallo,

Ik heb zojuist een eerder gekochte voeding terug gebracht (zeer afwijkende voltages).

Nu zoek ik een goede voeding, voor een redelijke prijs... maar absoluut geen troep! Ik zoek dus een A-merk met voldoende vermogen op de juiste lijnen.

Mijn systeem:

- Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed
- Asus P5B Deluxe
- Seagate Barracuda 320GB, 16MB, 7200.10
- Corsair ValueSelect, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
- Nvidia 8600 GT of GTS (weet nog niet zeker welke ik zal pakken)
- Een Sony CD/DVD brander

Ik dacht zelf aan Enermax of Cooler Master. Wie heeft een soortgelijk systeen? Welke voeding zou hier goed bij passen?

Zou een Enermax Liberty 500W goed zijn voor dit systeem. Ik zie dat veel mensen met een soortgelijk systeem deze voeding gebruiken. Is dit een stabiele en goede voeding?
Als je de cpu een beetje overklokt dan zal je systeem totaal 230 watt nodig hebben en ongeveer 15-16 amperres vragen van de 12 volt. Een goede voeindg is een voeindg welke dit makkelijk kan leveren.
Voor jouw systeem is daarom een voeding van minimaal 300 watt met minimaal 18 amperres op de 12 volt lijn ruim voldoenden. Een 500 watt voeindg is een beetje overdreven, op deze voeindg kan je jouw systeem in tweevoud aansluiten.

Zoals je misschien opvalt raad ik vaak de Coolermaster eXtremepower 430 watt aan. Dit doe ik omdat dit een goede en goedkope voeindg is welke goedkop te krijgen is in een winkel (dus geen verzendkosten). Voor jouw systeem is deze voeindg van 40 euro (computerland) ook geen slechte keuze (al kun je hier ook bijna jouw systeem in tweevoud aan hangen).

Er zijn wel voedingen welke goedkoper zijn dan deze 40 euro, alleen kom je dan uit bij hele oude voeingen of gewoon bij troep. Eventueel kun je ook via marktplaats of de V&A een goedkopere voeinge krijgen, alleen zit je hier dan wel vaak weer te kijken met verzendkosten.
quote:
Ge-Force schreef op zondag 22 april 2007 @ 00:07:
Hey,

Ik heb hier al meermaals een vraag gesteld. Alleen... ik geraak niet uit de keuze van mij voeding.
Ik heb 3 eisen...
1)3 X 12V (18A min)
2) blauwe LED (in samenwerking met andere blauwe lampies in mijn PC)
3) 500 a 600 W
3.5) <100 euro

Ik vond de Antec Truepower Trio, maar die heeft niet zo'n denderend design... Op de site van seasonic geraak ik niet, Zalman heeft geen 18A (cruciaal voor GPU). Andere zijn te duur... Als ik er echt niet uitraak wordt het de Antec.

EDIT, heb nu de Be-Quiet 550W Straght Power gevonden... Deze lijkt me best ok. Wat denken jullie?

Bedankt!
Waarom heb je eigelijk de eisen van drie 12 volt lijnen van ieder minimaal 18 amperres?? Heb je een idee hoeeel dat is?? Dat is al 650 watt alleen op de 12 volt, en dat valt alleen te leveren door een voeindg van 750 watt of meer, niet door een 500 of 600 watt voeding.
Een videokaart haalt uit twee bronnen zijn energie; het moederbord en de losse power aansluiting(en). Het moederbord kan/mag 75 watt leveren en de rest komt via de losse power aansluiting(en) van de videokaart. Als je een echt zware videokaart heb (8800 GTX of R600) dan kun je hier ook twee 12 volt lijnen op aansluiten, ze hebben immers twee connectoren.

Ik denk dat jij er handig aan doet om in dit topic eens je systeem neer te zetten, want ik denk dat je een veel te dure (en zware) voeindg wilt halen, en dat is gewoon zonde van het geld. (lees dit topic maar eens door, er zijn zat systemen met en 8800 videokaart welke ruim voldoede hebben aan een 400 watt voeing)

Reg. datum: 07 januari 2007

heel erg bedankt voor het advies!

Ik heb nog een vraagje:

Ik heb de volgende pc gekocht

http://awpc.nl/index.php?...430f1fbc48fa26a7fa4862d60

de voeding die daar in zit is ook gewoon de standaard voeding die bij de kast zit.
Vast ook van gare kwaliteit.
Als ik voor deze pc een goeie voeding wil welke moet ik dat bestellen?
Ook een Coolermaster eXtremepower 430 watt?

Groeten Eric

quote:
theodouma schreef op zondag 22 april 2007 @ 11:07:

[...]

Ik ga er vanuit dat je de E6600 leuk wilt overklokken. Met deze overklok heeft je nieuwe systeem totaal 280 watt nodig en ongeveer 18-19 amperrer van de 12 volt. Zonder overklok is dit 220 watt en 13-14 amperres.
Jouw huidige systeem heeft zonder overklok ongeveer 200 watt nodig.

Ik durf niet te zeggen hoeveel amperres jouw voeindg kan leveren omdat er meerdere versies zijn van een Enermax 350 watt. Gelukkig kan jij zelf heel makelijk achterhalen hoeveel amperres jouw voeindg kan leveren, dit staat namelijk op de voeding zelf in de vorm van een tabel of ene stukje tekst. Als jouw 350 watt voeindg minimaal 21 amperres kan leveren op de 12 volt dan is jouw huidige voeindg geschikt voor je nieuwe systeem (16 amperres als je niet wilt overklokken).

Mocht je voeding te weinig kunnen leveren voor je nieuwe systeem dan heb je dus een nieuwe voeding nodig. Eis is dat hij minimaal 300 watt kan leveren en dat hij minimaal 21 amperres op de 12 volt kan leveren. Een Coolermaster eXtremepower 430 watt is dan bijvoorbeeld erg geschikt. Deze kan totaal 29 amperres leveren en kost maar 40 euro (computerland) Uiteraard zijn ook vele andere voengen geschikt, zolang ze maar aan de twee bovensaande eisen voldoen.

rest volgt later vandaag
Mijn eerste intentie was niet om hem te gaan overklokken, die tijd heb ik eigenlijk wel gehad, en wilde nu gewoon een computer die het altijd 'normaal' doet in plaats van 'n systeem wat óf teveel herrie maakt, of altijd te warm word, enz. enz. (Ja, ik heb waterkoeling gehad, maar dat was ook niet écht wat ik zocht :o ).

Zal dadelijk even kijken op de stikker van m'n voeding, het is btw zo'n Enermax Whisper :)

Mijn Website! :)
Eos 400D en wat lenzen, blabla

dieqast // serzjuhhh
Reg. datum: 08 maart 2006

Ik mis in de ts een stukje over de 8-pin PCI-E connectoren waar een rage rond is ontstaan (Thermaltake met nieuwe voedingen met 3x 8-pin PCI-E ,Coolermaster met 2x 8-pin PCI-E enz.) Verder mis ik verwijzingen wil ik benadrukken dat als je een goeie psu zoekt, je cker even moet kijken bij 'the one and only PSU-guru', JonnyGuru. Als je een PSU zoekt, zou ik nooit zijn site overslaan om daar een review te zoeken of een topic te openen over een psu.

sergeklapwijk wijzigde dit bericht 22-04-2007 14:27 (10%)

Dell Inspiron XPS Gen2 : 2.13GHz P-M ; Go 7800GTX 512mb PCI-E; 2x512MB DDR2; 80Gb 7200RPM || Icemat Siberia || Logitech MX518 || Steelpad QcK+ || Logitech G11

quote:
theodouma schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:18:
Waarom heb je eigelijk de eisen van drie 12 volt lijnen van ieder minimaal 18 amperres?? Heb je een idee hoeeel dat is?? Dat is al 650 watt alleen op de 12 volt, en dat valt alleen te leveren door een voeindg van 750 watt of meer, niet door een 500 of 600 watt voeding.
Een videokaart haalt uit twee bronnen zijn energie; het moederbord en de losse power aansluiting(en). Het moederbord kan/mag 75 watt leveren en de rest komt via de losse power aansluiting(en) van de videokaart. Als je een echt zware videokaart heb (8800 GTX of R600) dan kun je hier ook twee 12 volt lijnen op aansluiten, ze hebben immers twee connectoren.

Ik denk dat jij er handig aan doet om in dit topic eens je systeem neer te zetten, want ik denk dat je een veel te dure (en zware) voeindg wilt halen, en dat is gewoon zonde van het geld. (lees dit topic maar eens door, er zijn zat systemen met en 8800 videokaart welke ruim voldoede hebben aan een 400 watt voeing)
toekomstgericht denken.. Moet zeker 18A op 12V zitten hebben. (X1950XTX wordt te warm wegens te weinig...)

stukje over 8 pins PCI-E connectoren toegevoegd in TS, verwijzing naar JohnyGuru was reeds aanwezig
quote:
Ge-Force schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:15:
Toekomstgericht denken.. Moet zeker 18A op 12V zitten hebben. (X1950XTX wordt te warm wegens te weinig...)
Als ik deze post juist interpreteer en de koeling van de grafische kaart is ok, dan is "te warm wegens te weinig" fysisch niet mogelijk. Als de grafische kaart te warm wordt, betekent dit dat hij te veel energie omzet van elektriciteit naar warmte, en dat betekent dat hij te veel elektriciteit vraagt van de voeding. Niet te weinig dus.

disco stu wijzigde dit bericht 22-04-2007 15:51 (9%)

Nuja... Zoiets bedoelde ik dus. Komt bijna op hetzelfde neer.

EDIT; Na even zoeken las ik een revie waar stond dat hij een Corsair 520W had gekocht.. En het niet werkte bij een X1950XTX (hij had gebeld naar ATi Support ofzo...)

Vond ik deze;

Be Quiet! Straight Power - BQT -550W (77 euro)

Technical data
550 W Power
ATX12V Version 2.2
20/24 Pin Mainboard Connector
2x PCI-Express Connector
8x SATA Connections
6x 4 Pin Connectors (HDD)
1x 3 Pin Connectors (FDD)
1x 120mm SilentWings fan
Active PFC with PF up to 0,99
4 separate 12V Connections
2x P4 Connnector (1xP8)
3x 3 Pin Molex fan Connectors
Specification: 3,3V: 32A, 5V: 30A, 12V: 41A, 12V1: 18A, 12V2: 18A, 12V2: 18A, 12V2: 18A,-12V: 0,5A, 5VSB: 3,0A

is deze goed? De man waarvan ik voeding leende vraagt hem binnenkort weer terug... :(

Ge-Force wijzigde dit bericht 22-04-2007 17:13 (86%)

Ik heb eerder in dit topic het volgende systeem geplaatst:

Intel Core 2 Duo E6600 65W
Gigabyte GA-965P-DS3, P965 40 watt
1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 10 watt
HIS Radeon X1950 PRO 512MB DDR3 100W 65watt
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, SATA II (*2) 30 watt

Een 300 watt voeding was voldoende met 12A op de 12V.

Als ik de X1950Pro vervang door een Asus 8800GTS 320M (130W / 11A) dan kom ik (ruim gerekend) uit op 300W met 17A op de 12V lijn. Dan is de Zalman ZM360B-APS met 360W en gecombineerd 26A op de 12 toch ruim voldoende?

Reg. datum: 22 april 2007

Hallo, ik ben van plan dit systeem aan te schaffen:

Intel Core 2 Duo E6600
Scythe Ninja koeler
Kingston KHX6400D2LLK2/2GN, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
Nexus Breeze 400W
Intel Bad Axe 2 D975XBX2
XFX GeForce 7600GS 256 MB
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB
Asus DRW-1608P DVDRW
Edirol FA66 Firewire sound

Ik zit alleen te twijfelen tussen de Nexus Breeze 400W en de 500W versie, aangezien de 400W stiller schijnt te zijn. Ik ben van plan de boel zwaar te gaan overclocken (hopelijk lukt het om 4Ghz te halen ;)). Is het dan aan te raden om toch voor de 500W voeding te gaan, of is 400W voldoende?

De specificaties van beide voedingen zijn hier te vinden:
http://www.nexustek.nl/nx4090_real_silent_power_supply.htm
http://www.nexustek.nl/nx5000_real_silent_power_supply.htm

Alvast bedankt!

Eat your brain?
Reg. datum: 23 december 2004

Ik ben van plan dit systeem aan te schaffen:

C2D E4300 (ga ik overclocken naar ~3,0ghz)
2GB DDR2 GeiL
500GB Seagate 7200.10 (komt later nog een bij)
Gigabyte 965P-DS3

Nou vroeg ik me af of ik aan de iGreen Power 430W genoeg had, of dat ik de 500W moet nemen?

Reg. datum: 15 november 2002

Hallo, ik wil binnenkort dit systeem aanschaffen:

Intel core 2 duo E6600
Scythe Infinity
Kingston DDR2 6400 2x 1GB
ASUS P5B deluxe WiFi
3x Seagate 7200.10 320 GB
Geforce 8800 GTS 320 MB
DVD brander
DVD lezer
Soundblaster audigy (uit oud systeem)
Hiernaast zijn er nog een stuk of 3 12cm fans voor de kast en HDD's

Ik ben van plan de processor over te clocken tot 3.6GHz (als dat lukt)

Op dit moment heb ik een nexus 400W voeding. Volgens de PSU calculator zou ik een 410W voeding nodig hebben, dit gaat dus net (niet). Heb ik een nieuwe voeding nodig of kan ik de oude nog gebruiken?
Indien ik een nieuwe nodig heb, welke kunnen jullie me dan aanraden?

Reg. datum: 14 december 2003

Samen met een vriend van mij heb ik het volgende systeem voor hem besteld...

512MB x 2 (1GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston, KVR667D2N5K2/1G)¤ 43,48
Acer AL1916WAs (19", 5ms, D-sub, Zwart/Zilver)¤ 159,97
Enlight EN-7247 (350 Watt) Zwart ¤ 58,79
Asus P5N-E SLI, nForce 650i (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)¤ 98,65
Hitachi Deskstar 7K160, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB)¤ 42,-
Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed)¤ 109,33
Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) 11095-01-20R¤ 143,60
Totaal ¤ 662,32

Nu vroeg ik mij af (vooral in combinatie met die x1950 pro en nforce bordje) of die 350 watt voeding van die Enlight EN-7247 (enlight was toch een A-merk?) voldoende prik zal leverer voor dit systeempje...

Alvast bedankt...

Reg. datum: 13 april 2007

Binnekort koop ik me een nieuwe pc ..
specs : Gigabyte GA-965P-DS3; e6600 + artic freezer pro 7 ( deze zal later overklokt worden tot 3 Ghz ; zal zeker voldoen en ben ook nog maar een beginner in overklokken); 2 Gb geheugen PC5300; X1950 pro 256 mb (volgend jaar-anderhalf jaar wordt dit vervangen door een high-end DX 10 kaart van dat moment dus daar moet rekening mee gehouden worden); seagate barracuda 7200.10 250 Gb; Samsung SH-182M.
Over het aantal watt ben ik redelijk overtuigd ( een voeding rond 400-450 watt, als ik dit niet verkeerd zie) enkel over die amperes heb ik geen enkel idee.
Als ik al die andere posts zie wordt door theodouma vooral de Antec NeoHE aangeraden. Dan denk ik de 430W versie te nemen+hij is modulair. Mijne nieuwe systeem zal hij zeker kunnen trekken; maar zal hij dit kunnen blijven trekken in de toekomst (overklok+dx10 kaart over een goed jaar), dat ik dan niet weer een nieuwe voeding moet kopen.

Zie ik dit allemaal juist?
Thx in forward

moederbord

quote:
Interwebz schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:23:
heel erg bedankt voor het advies!

Ik heb nog een vraagje:

Ik heb de volgende pc gekocht

http://awpc.nl/index.php?...430f1fbc48fa26a7fa4862d60

de voeding die daar in zit is ook gewoon de standaard voeding die bij de kast zit.
Vast ook van gare kwaliteit.
Als ik voor deze pc een goeie voeding wil welke moet ik dat bestellen?
Ook een Coolermaster eXtremepower 430 watt?

Groeten Eric
De Codegen voeindg is al veel beter dan de X geart voeindg. Ik denk ook dat je geen problemen gaat krijgen met de codegen voeding.

Echter raad ik je wel aan om alle onderdelen los te bestellen. Kijk bijvoorbeeld eens bij Azerty, Alternate of Cool-Prices, want volgens mij betaal je nu veel te veel geld voor jouw systeem. Een ruwe schatting is dat je zeker 100 euro kan besparen door alles los te bestellen (en dan kun je ook gelijk beter een Core2Duo nemen, deze zijn op het moment beter dan de Amd cpu's)
quote:
Ge-Force schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:50:
Nuja... Zoiets bedoelde ik dus. Komt bijna op hetzelfde neer.

EDIT; Na even zoeken las ik een revie waar stond dat hij een Corsair 520W had gekocht.. En het niet werkte bij een X1950XTX (hij had gebeld naar ATi Support ofzo...)

Vond ik deze;

Be Quiet! Straight Power - BQT -550W (77 euro)

Technical data
550 W Power
ATX12V Version 2.2
20/24 Pin Mainboard Connector
2x PCI-Express Connector
8x SATA Connections
6x 4 Pin Connectors (HDD)
1x 3 Pin Connectors (FDD)
1x 120mm SilentWings fan
Active PFC with PF up to 0,99
4 separate 12V Connections
2x P4 Connnector (1xP8)
3x 3 Pin Molex fan Connectors
Specification: 3,3V: 32A, 5V: 30A, 12V: 41A, 12V1: 18A, 12V2: 18A, 12V2: 18A, 12V2: 18A,-12V: 0,5A, 5VSB: 3,0A

is deze goed? De man waarvan ik voeding leende vraagt hem binnenkort weer terug... :(
De voeindg is goed, maar om te weten of hij geschikt is voor je systeem en of het voor jouw systeem een goede voeindg is heb ik wel de rest van je systeem nodig.
quote:
The_Worst schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:41:
Ik heb eerder in dit topic het volgende systeem geplaatst:

Intel Core 2 Duo E6600 65W
Gigabyte GA-965P-DS3, P965 40 watt
1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 10 watt
HIS Radeon X1950 PRO 512MB DDR3 100W 65watt
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, SATA II (*2) 30 watt

Een 300 watt voeding was voldoende met 12A op de 12V.

Als ik de X1950Pro vervang door een Asus 8800GTS 320M (130W / 11A) dan kom ik (ruim gerekend) uit op 300W met 17A op de 12V lijn. Dan is de Zalman ZM360B-APS met 360W en gecombineerd 26A op de 12 toch ruim voldoende?
Dit is inderdaad ruim voldoende, ik zie ook geen reden waarom dit niet zou gaan werken. Houd er alleen wel rekening mee dat de voeindg maar 11 en 15 anmperres per lijn kan leveren. Het is dus zeer aan te raden dat het moederbord en de pci-e voedingsstekker niet van dezelfde 12 volt lijn komen, dit om overbelasting van één lijn tegen te gaan
quote:
BarendB schreef op zondag 22 april 2007 @ 19:33:
Hallo, ik ben van plan dit systeem aan te schaffen:

Intel Core 2 Duo E6600
Scythe Ninja koeler
Kingston KHX6400D2LLK2/2GN, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
Nexus Breeze 400W
Intel Bad Axe 2 D975XBX2
XFX GeForce 7600GS 256 MB
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB
Asus DRW-1608P DVDRW
Edirol FA66 Firewire sound

Ik zit alleen te twijfelen tussen de Nexus Breeze 400W en de 500W versie, aangezien de 400W stiller schijnt te zijn. Ik ben van plan de boel zwaar te gaan overclocken (hopelijk lukt het om 4Ghz te halen ;)). Is het dan aan te raden om toch voor de 500W voeding te gaan, of is 400W voldoende?

De specificaties van beide voedingen zijn hier te vinden:
http://www.nexustek.nl/nx4090_real_silent_power_supply.htm
http://www.nexustek.nl/nx5000_real_silent_power_supply.htm

Alvast bedankt!
Op 3.6 Ghz zal je systeem ongeveer 230 watt nodig hebben en zal er 15 amperres van de 12 volt lijn moeten komen. Beide voeingen kunnen dit zeer gemakkelijk leveren.

Als je kijk naar het vermogen welke beide voedingen kunnen leveren dan blijkt dat de 400 watt voeindg maximaal 29 amperres kan leveren en 15.5 amperres continu. De 500 watt voeindg kan totaal ook 15.5 amperres continu leveren, hij heef techter een piek van 31 amperres. Het lijkt er dus op dat de 12 volt lijn wel erg zwak is en daarom is deze ook niet echt aan te raden voor jouw systeem.

In de Pricewatch staat dat de Breeze te koop is vanaf 150 euro. Ik denk dat je er daarom zeer goed aan doet om eens naar een andere voeindg te kijken. De Antec NeoHE 430 watt is ook een zeer stille voeindg. Deze voeindg heeft echter wel een zware 12 volt lijn welke continu 32 amperres kan leveren. Als bonus is deze voeindg ook nog eens modulair en hij kost 80 euro minder dan de Breeze. Ik weet zeker dat je daarom meer heb aan de NeoHE dan aan de Breeze, hij is niet alleen goedkoper, maar hij is ook krachtiger.

moederbord

quote:
Ilya schreef op zondag 22 april 2007 @ 19:40:
Ik ben van plan dit systeem aan te schaffen:

C2D E4300 (ga ik overclocken naar ~3,0ghz)
2GB DDR2 GeiL
500GB Seagate 7200.10 (komt later nog een bij)
Gigabyte 965P-DS3

Nou vroeg ik me af of ik aan de iGreen Power 430W genoeg had, of dat ik de 500W moet nemen?
Wat je hierboven heb neerzgezet zal met overklok ongeveer 200 watt nodig hebben. Echter is het vaak ook wel prettig om iets van een monitor aan te kunnen sluiten op de computer, dat is ook zeer gemakkelijk met overklokken. Je heb daarom ook nog een videokaart nodig in bovenstaand systeem zodat je gemakkelijk zo'n monitor aan kan sluiten :P

Als je een videokaart in je systeem zet als de X1950 PRO of de 8600 (beste model, dus de GT o.i.d) dan zal je systeem ongeveer 270 watt nodig hebben en 18 amperres moet er van de 12 volt lijn komen.
De iGreen 430 watt kan totaal 27 amperres leveren op de 12 volt lijn en is daarmee ruim geschikt voor je systeem

Echter raad ik je niet deze voeindg aan. Er zijn veel mensen die vinden dat de iGreen absoluut niet stil is. Je kan dan beter kijkien naar de eXtremepower 430 watt voeidng, ook van Coolermaster. Deze voeindg is iets goedkoper maar hij is wel stil te noemen. Mocht je stilte niet belangrijk vinden dan kun je gewoon voor de iGreen gaan.
quote:
Evelios schreef op maandag 23 april 2007 @ 15:10:
Hallo, ik wil binnenkort dit systeem aanschaffen:

Intel core 2 duo E6600
Scythe Infinity
Kingston DDR2 6400 2x 1GB
ASUS P5B deluxe WiFi
3x Seagate 7200.10 320 GB
Geforce 8800 GTS 320 MB
DVD brander
DVD lezer
Soundblaster audigy (uit oud systeem)
Hiernaast zijn er nog een stuk of 3 12cm fans voor de kast en HDD's

Ik ben van plan de processor over te clocken tot 3.6GHz (als dat lukt)

Op dit moment heb ik een nexus 400W voeding. Volgens de PSU calculator zou ik een 410W voeding nodig hebben, dit gaat dus net (niet). Heb ik een nieuwe voeding nodig of kan ik de oude nog gebruiken?
Indien ik een nieuwe nodig heb, welke kunnen jullie me dan aanraden?
Ik kom uit op een 370 watt welke je systeem gaat vragen als je een goede overklok heb (dit is met een kleine gpu overklok). De 12 volt lijn moet hierbij 26 amperres leveren.
Jouw Nexus voeindg kan wel 370 watt leveren, maar heeft zeer grote moeite met de 26 amperres, aangezien hij continu maar 15.5 amperres kan leveren met 29 amperres als piek. Ik denk dat je daarom beter een andere voeding aan kan schaffen
De Antec NeoHE 430 watt is niet ietsje zwaarder dan jouw 400 watt voeindg. Het grote verschil is echter dat deze voeding totaal 32 amperres continu kan leveren, en dat is bij jouw systeem helemaal geen slechte optie. De voeindg kost ongeveer 70 euro.

Mocht je zelf naar een andere voeing willen kijien houd dan rekening met de volgen de punten:
• De voeindg moet mimiaal 410 watt kunnen leveren
• de voeindg moet minimaal 29 amperres kunnen leveren op de 12 volt (combined power is minimaal 29 amperres of 348 watt voor de 12 volt lijnen)
• De voeindg moet minimaal 39 euro kosten (dit om te voorkomen dat je troep van bijv Sweex koopt, hou er rekening mee dat een goede voeindg minimaal 9 cent per watt kost)
quote:
DeArmeStudent schreef op maandag 23 april 2007 @ 15:38:
Samen met een vriend van mij heb ik het volgende systeem voor hem besteld...

512MB x 2 (1GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston, KVR667D2N5K2/1G)¤ 43,48
Acer AL1916WAs (19", 5ms, D-sub, Zwart/Zilver)¤ 159,97
Enlight EN-7247 (350 Watt) Zwart ¤ 58,79
Asus P5N-E SLI, nForce 650i (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)¤ 98,65
Hitachi Deskstar 7K160, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB)¤ 42,-
Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed)¤ 109,33
Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) 11095-01-20R¤ 143,60
Totaal ¤ 662,32

Nu vroeg ik mij af (vooral in combinatie met die x1950 pro en nforce bordje) of die 350 watt voeding van die Enlight EN-7247 (enlight was toch een A-merk?) voldoende prik zal leverer voor dit systeempje...

Alvast bedankt...
Zonder overklok zal je systeem ongeveer 200 watt nodig hebben en zal er 13 amperres van de 12 volt moeten kopen. Wil je echter de boel wat overklokken (cpu 50% en gpu 20%) dan zal je systeem totaal 270 watt en 18-19 amperes vragen van de 12 volt.

Als je niet van plan ben om over te klokken is het voldoende als de 12 volt lijn 15 amperres kan leveren. Mocht je wel willen overklokken dat is 21 amperres op de 12 volt lijn wel aan te raden.

Hoeveel amperres jouw voeindg kan leveren kan ik helaas nergens vinden. Het enige wat ik kan vinden is dat Enlight standaard een 300 watt voeindg in de kast zet en dat er maar één 300 watt voeindg nu in de verkoop is en dat is een voeding welke maximaal 22 amperres kan leveren op de 12 volt (8+14). Mocht deze voeindg in de kast zitten dan zou hij dus je systeem aan moeten kunnen, ook met een overklok.
Echter durf ik niet te zeggen of er daadwerkelijk deze voeindg in de kast zit. Ik denk dat je daarom beter een mailtje kan sturen richting de webwinkel met de vraag wat voor voeindg er in de kast zit (vraag om type en hoeveel amperers hij op de 12 volt kan leveren)
quote:
eqolicious schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:11:
Binnekort koop ik me een nieuwe pc ..
specs :
Gigabyte GA-965P-DS3;
e6600 + artic freezer pro 7 ( deze zal later overklokt worden tot 3 Ghz ; zal zeker voldoen en ben ook nog maar een beginner in overklokken);
2 Gb geheugen PC5300;
X1950 pro 256 mb (volgend jaar-anderhalf jaar wordt dit vervangen door een high-end DX 10 kaart van dat moment dus daar moet rekening mee gehouden worden);
seagate barracuda 7200.10 250 Gb;
Samsung SH-182M.

Over het aantal watt ben ik redelijk overtuigd ( een voeding rond 400-450 watt, als ik dit niet verkeerd zie) enkel over die amperes heb ik geen enkel idee.
Als ik al die andere posts zie wordt door theodouma vooral de Antec NeoHE aangeraden. Dan denk ik de 430W versie te nemen+hij is modulair. Mijne nieuwe systeem zal hij zeker kunnen trekken; maar zal hij dit kunnen blijven trekken in de toekomst (overklok+dx10 kaart over een goed jaar), dat ik dan niet weer een nieuwe voeding moet kopen.

Zie ik dit allemaal juist?
Thx in forward
Als jij een 8800 GTX in je systeem zet, ipv de 1950 PRo (de 8800 GTX is op het moment de beste videokaart) zal je systeem ongeveer 330 watt nodig hebben en zal er ongeveer 23 amperres van de 12 volt lijn moeten komen. Een 400 watt voeindg is dan geen slechte keize, ook omdat een 380 watt voeindg toch wel als minimum aan te raden is.
Zoals jij zelf ook aanhaal raad ik veel personen de NeoHE aan vanwege de stilte, het feit dat de voeindg modulair is en de krachtige 12 volt lijnen. deze voeindg kan totaal 32 amperres leveren opdee 12 volt.

Mocht jij op het idee komen om de E6600 echt over te klokken (3.6 Ghz), en als je toch bezig ben gelijk de GTX wat omhoog schroeft in snelheid (15% sneller) dan zal je systeem totaal 390 watt vragen en zal er 27-28 amperres van de 12 volt lijn moeten komen. Ook dit moet de NeoHE aankunnen.

Je mag daarmee ook aannemen dat de neoHE 430 watt gewoon jouw systeem aankan, ook met een high end videkaart en een zeer nette overklok :)

Reg. datum: 22 april 2007

quote:
theodouma schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:33:
[...]

In de Pricewatch staat dat de Breeze te koop is vanaf 150 euro. Ik denk dat je er daarom zeer goed aan doet om eens naar een andere voeindg te kijken. De Antec NeoHE 430 watt is ook een zeer stille voeindg. Deze voeindg heeft echter wel een zware 12 volt lijn welke continu 32 amperres kan leveren. Als bonus is deze voeindg ook nog eens modulair en hij kost 80 euro minder dan de Breeze. Ik weet zeker dat je daarom meer heb aan de NeoHE dan aan de Breeze, hij is niet alleen goedkoper, maar hij is ook krachtiger.
Ja, de Breeze is inclusief kast, vandaar het prijsverschil. Maar erg bedankt voor het advies, die NeoHE ziet er idd goed uit en ik zal er wel even een andere kast bij zoeken. :)

Reg. datum: 13 april 2007

quote:
theodouma schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:05:
Als jij een 8800 GTX in je systeem zet, ipv de 1950 PRo (de 8800 GTX is op het moment de beste videokaart) zal je systeem ongeveer 330 watt nodig hebben en zal er ongeveer 23 amperres van de 12 volt lijn moeten komen. Een 400 watt voeindg is dan geen slechte keize, ook omdat een 380 watt voeindg toch wel als minimum aan te raden is.
Zoals jij zelf ook aanhaal raad ik veel personen de NeoHE aan vanwege de stilte, het feit dat de voeindg modulair is en de krachtige 12 volt lijnen. deze voeindg kan totaal 32 amperres leveren opdee 12 volt.

Mocht jij op het idee komen om de E6600 echt over te klokken (3.6 Ghz), en als je toch bezig ben gelijk de GTX wat omhoog schroeft in snelheid (15% sneller) dan zal je systeem totaal 390 watt vragen en zal er 27-28 amperres van de 12 volt lijn moeten komen. Ook dit moet de NeoHE aankunnen.

Je mag daarmee ook aannemen dat de neoHE 430 watt gewoon jouw systeem aankan, ook met een high end videkaart en een zeer nette overklok :)
zeer bedankt voor de info. Ik blijf bij de x1950 pro, voldoet aan mijn eisen, meeste bang for bucks op dit moment, en over een goed jaar koop ik mij een dx10 kaartje, tegen dan zijn die ook beter uitgewerkt

Reg. datum: 02 oktober 2001

Welke voeding heb ik nou echt nodig?

Mijn systeem:

Intel E6700
Asus P5B
nVidia 8800GTX
2GB PC6400
Raptor 150GB
SATA 300GB
DVD-RW

Ik heb op dit moment een 700W, maar vind 't wel erg veel lijkt me.

Ben opzoek naar eentje die goed is: Stabiel, lang levensduur en stil..
Reg. datum: 26 september 2005

Hoi luitjes, :)

Ik was eventjes of Hardware.info aan het kijken en ik zag iets over een nieuwe voeding van OCZ. Namelijk de OCZ StealthXStream. De voeding zou scherp geprijsd zijn omdat hij niet modulair en geen LED-fan heeft. Nu zoek ik eigenlijk een modulaire voeding maar ik vind deze ook wel interessant omdat de prijs laag schijnt te worden en hij wel een stylish design heeft. Deze lijkt me dus wel wat, helaas geen kabels die los zijn te halen maar die schakeling minder zou wel extra stabiliteit moeten geven.
quote:
HardWare.info:
De voeding beschikt over vier 12-volt lijnen met elk een vermogen van 18 ampère..
Daarnaast vraag ik me af:
- Zijn de lijnen erg stabiel en geschikt voor OC'en?

- Ik heb een voeding nodig die op de DFI Infinity 975X/G kan worden aangesloten, daar zit een 8 pins connect op, daarvoor is deze PSU geschikt? Dit stond namelijk bij de specs op de site: 1 x 4-pin/8-pin CPU

- Heeft OCZ niet stiekem weer een sticker op andermans voeding geplakt? Zo scheen ook bij de GameXStream series het geval te zijn. :P

m0nkey wijzigde dit bericht 24-04-2007 10:26 (4%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: