Gathering of Tweakers

Quicksearch
moederbord

quote:
Deorgere schreef op maandag 16 april 2007 @ 22:17:
Ik heb volgens mij ook een nieuwe voeding nodig..

Op dit moment voldoet de 360 watt Chieftec prima, maar ik moet volgens mij een voeding hebben met meer watt's.

Dit wordt het nieuwe systeem:

1X Asus 7900GS 256MB PCI-E
1X Kingston HyperX 2GB KIT 800MHZ
1X Samsung DVDRW Silver SHS182D SATA
1X ASUS P5N-E SLI (nF650i SLI - S775)
1X INTEL Core2Duo E6300 (S775 - 1066MHz - 2x1 MB)
2X Casefans
2X 160GB IDE HD's
1X SB Live
1X DVD RW SATA

Voldoet de 360watt nog? Of heb ik hiervoor echt een zwaardere nodig?
Jouw nieuwe systeem heeft met overklok ongeveer 280 watt nodig waarvan er 17 amperres van de 12 volt lijn moet komen
Een voeindg van 360 watt zegt niet zo heel veel. Het is zeer belangrijk om te weten hoe de voeindg aan deze 360 watt komt, en dan met name hoeveel de voeindg kan leveren op de 12 volt. Er zijn namelij kzat 350-400 watt voeingen welke maar 10-15 amperres kunnen leveren op de 12 volt. Echter zijjn er ook veel 350-400 watt voeidngen welke bijna 30 amperres op 12 volt kunnen leveren. Om te weten of jouw voeindg geschikt is voor je systeem zul je dus even op de voeindg moeten kijken/zoeken naar een tabelltje of een stukje tekst waarin staat hoeveel je voeindg kan leveren op de 12 volt lijn. Als hij meer kan leveren als 19 amperres dan hoef je echt niet je voeindg te vervangen. Mocht hij tussen de 17 en 19 amperres leveren op de 12 volt dan moet hij jouw systeem wel aankunnen, alleen gaat de voeindg het zeer zwaar krijgen als je de cpu heb overgeklokt, dit is niet aan te raden (maar het kan wel). Als de voeindg minder kan leveren dan 17 amperres dan is je voeindg echt te licht voor je systeem met een overklok, je moet dan echt naar een nadere voeindg kijken welke wel minimaal 19 amperres kan leveren op de 12 volt. Je kan uiteraard ook niet (ver) overklokken.
Het vermogen van de voeidng maakt dan niet veel uit, aangeizien iedere voeindg welke minimaal 19 ampeers kan leveren op de 12 volt lijn geschikt is voor je systeem
quote:
The.Terminator schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:11:
Ik wil ook een nieuw systeem halen, maar heb geen idee of de voeding goed genoeg is voor het systeem.

Systeem is

Intel Core 2 Duo E6600
Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (OF DS4) ? Ben ik nog niet over uit.
Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit
Seagate 320GB SATA II (2x maal)
Asus GeForce 8800 GTS 320MB DDR3
DVD brander SATA (Samsung / NEC).

Nu moet ik er ook nog een kast bij hebben, maar tja zit nog vast op de voeding.
Zie dit voor meer info.

Had nl de volgende kasten in gedachten :

Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)

of

Antec NSK6000 (ATX, No PSU, Zilver⁄Zwart) + Cooler Master RP-550 Extreme Power, 550W (ATX12V V2.01) OF Antec Earthwatts 500W (ATX12V 2.2).

Zijn bovenstaande voedingen goed of zijn er (betere?) alternatieven ?
Ik zie in jouw topic dat je niet van plan ben om over te klokken. Jouw systeem zal dan maar 260 watt nodig gaan hebben waarvan er maar 17 amperres van de 12 volt hoeft te komen. Als je wel de cpu gaat overklokken kom je uit op ongeveer 290 watt en een kleine 20 amperres.

De voeding in de Sonata is een Antec SmartPower II. Deze voeindg kan totaal 450 watt leveren waarvan maximaal 32 amperres van de 12 volt lijn komt. De 550 watt voeindg in de NSK6000 kan zelfs nog meer leveren. De voeding in beide kasten zijn dus zeer ruim voor je systeem, dit kan absoluut geen kwaad (al zal 550 watt wel een beetje overdreven zijn, hiermee kan je twee van jouw systemen aan hangen)

Antec maakt goede voeingen, dus over de kwaliteit van de voeindg hoef je je ook geen zorgen te maken
quote:
B-Buster schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:28:
Voor m'n vader ben ik een redelijk simpel systeem in elkaar aan het zetten. Over de voeding heb ik nog mijn twijfels. Eis is dat hij zo efficient mogelijk moet zijn.

Specificaties van het systeem:

Behuizing: Coolermaster Centurion
CPU: AMD X2 3600+ AM2
Mobo: nog in te vullen, eentje met een zo zuinig mogelijke chip.
Geheugen: 2x 512MB PC5300
Videokaart: Asus X1300
HDD: 1x Samsung 80gb 7200rpm
Optical: 1x DVD brander

Ik heb uiteraard zelf gezocht. De bruikbare reviews (info over efficientie enz) vallen me echter flink tegen.

Welke mij interessant lijken:

BeQuiet straight power 350W
Seasonic S12 380W

Ik hoor graag adviezen / aanbevelingen. Budget is maximaal 50 - 60 euro. Liever minder maar kwaliteit mag wat meer kosten, dat verdient ie uiteindelijk wel terug.
Jouw systeem (of eigelijk dat van je vader) zal maar 160 watt echt nodig hebben en zal ook nog geen 10 amperres van de 12 volt halen.
Als je een paar posts bobven je had gekeken had je daar een linkje gezien welke ik gisteren gepost had naar een grafiek waarin het gemeten rendement staat (dus niet wat een fabrikant opgeft, maar wat na een meting is gebleken.) Mocht je geen zin hebben om dat op te zoeken, het gaat om deze grafiek. De S12 scoort hoog als het om rendemtn gaat.

Echter denk ik niet dat een heel hoog rendement veel uit zal maken voor het systeem. Een computer draait verweg de meeste tijd idle, en jouw systeem heeft dan maar 100 watt nodig. Als jij een high efficiency voeding heb van 90% dan trek jij met het systeem 111 watt uit het stopcontact. Heb jij een voeindg met een rendemen tvan "maar" 75 % dan trek je maar 22 watt meer uit het stopcontact. Echt veel energie scheelt het ook niet of je gaat kijken naar een goede voeing of een goede voeindg met een hoog rendement.

Maar van de twee voeingen welke jij voorstelt is de S12 de beste keuze

De theorie is het idealisme van de praktijk.

Hey,

l eerder heb ik gevraagd of mijn voeding niet het probleem kan zijn. Nu is het wel zo dat mijn voeding maar A5A op de 12V geeft, en ik er 18 (X1950XTX) nodig heb. Heb al eerst aan een vriend gevraagd of hij me zijn betere voeding kan lenen, die komt morgen toe. Maar ik zou wel willen weten wat jullie denken van de Antec 550W truepower Trio denken. Als ze kapot is, wil ik immers zsm een nieuwe voeding bestellen.

Het enige nadeel dat ik zie is dat de kabels niet samengebonden zijn van de fabriek. (sleeven noemen ze dat toch?)

En..; Of jullie misschien een betere voeding kennen voor de prijs van 80-90 euro?
Eneuh.. Stomme vrag, maar ondersteunt zo'n ding quad-core? Staat er niet bij vermeld...

Gr,
Eman

Ge-Force wijzigde dit bericht 17-04-2007 22:06 (6%)

beste tweakers,

ik ga een Geforce 7950GT kopen en nu twijfel ik toch een beetje over mijn voeding. het komt er dan zo uit te zien:

1x asus a8n-e
1x x2 3800 @ 2.4
1x 7950gt
1x WD raptor 74gb
1x WD2500KS
1x WD 800JB
1x Maxtor externe HDD
1x audigy 2zs
1x usb kaart
1x 80mm fan
1x 120mm fan

nu denk ik dat mijn Coolermaster Real Power 450watt het wel trekt, maar ik ka voor een zacht prijsje de Coolermaster 550Watt real power over kopen. moet ik dat dan doen? of is dat helemaal niet nodig?

quote:
theodouma schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:57:
Jouw systeem (of eigelijk dat van je vader) zal maar 160 watt echt nodig hebben en zal ook nog geen 10 amperres van de 12 volt halen.
Als je een paar posts bobven je had gekeken had je daar een linkje gezien welke ik gisteren gepost had naar een grafiek waarin het gemeten rendement staat (dus niet wat een fabrikant opgeft, maar wat na een meting is gebleken.) Mocht je geen zin hebben om dat op te zoeken, het gaat om deze grafiek. De S12 scoort hoog als het om rendemtn gaat.

Echter denk ik niet dat een heel hoog rendement veel uit zal maken voor het systeem. Een computer draait verweg de meeste tijd idle, en jouw systeem heeft dan maar 100 watt nodig. Als jij een high efficiency voeding heb van 90% dan trek jij met het systeem 111 watt uit het stopcontact. Heb jij een voeindg met een rendemen tvan "maar" 75 % dan trek je maar 22 watt meer uit het stopcontact. Echt veel energie scheelt het ook niet of je gaat kijken naar een goede voeing of een goede voeindg met een hoog rendement.

Maar van de twee voeingen welke jij voorstelt is de S12 de beste keuze
Bedankt, helder verhaal.

Toch maakt in je voorbeeld die 22 extra watt wel degelijk wat uit natuurlijk. Het systeem zal 4 jaar meegaan, dus in die tijd wordt de meerprijs van een dergelijke voeding er ruimschoots uitgehaald. Zijn uiteraard geen schokkende getallen, maar ja alle beetjes helpen.. en het compenseert mijn monster natuurlijk ook mooi :+

Desktop: Intel E6850, Asus P5K Deluxe, 2GB PC6400, X1900XT, X-Fi Platinum, Raptor 150GB, Samsung 226BW 22"
Laptop: Asus A6T
Sound: Logitech Z-5500 + Sennheiser HD 555

winter

Mijn systeem loopt goed, totdat ik ga gamen. Dan krijg ik na enige tijd allemaal raare artifacten in beeld en in sommige games reboot mijn systeem zelfs. Ik heb niet de indruk dat het aan de temperatuur ligt(heb ook al geprobeerd om een kamerventilator op de geopende case te zetten, zonder resultaat).
Aangezien mijn geforce 6600 veel stroom vraagt is dus het vermoeden dat mijn huidige voeding het niet helemaal meer trekt. Ik ben dus op zoek naar een voeding die genoeg stroom kan leveren, evt gebruikt kan worden in de toekomst, dat er geen (led)lampje in zit en ik vind het ook belangrijk dat hij stil is.

Gegevens voeding:
HEC 300-LR-PT, 15A op de 12 lijn (300 watt voeding)

Gegevens rest van mijn systeem:
Asus A7N8X deluxe moederbord
AMD Barton 2600 cpu (1900mhz), voorlopig niet van plan om te gaan overclocken
Aus Geforce 6600 GT
2x 512 mb DDR
IDE 7200 RPM Maxtor 120 GB
SATA 7200 RPM Samsung Spinpoint T166 500GB
floppydrive
dvd-writer
dvd-speler
PCI: 2 capturekaarten(tv),sb live, wireless
USB: gemiddeld 3 devices.

Is dit nou echt te zwak voor mijn systeem? Dus heb ik echt een nieuwe voeding nodig? Volgens een powercalculator, die ik gedaan heb, zou ik aan ong 300 watt genoeg moeten hebben. Heb ook al geprobeerd om een hardeschijf+dvd's+floppydrive uit te schakelen, zonder resultaat.

robbertb wijzigde dit bericht 18-04-2007 23:00 (16%)

Nentindo Community

Over n paar weken wil ik gaan upgraden naar de volgende config:
- ASUS P5N32-E SLI
- 2*1GB PC7200 DDR
- Intel Core 2 Duo E6230
- 8800GTS of R600
- 2*250GB HD
- 80GB HD

Nu heb ik in mn huidige systeem (Athlon 64 3500+) een Levicom 450W Slient PSU zitten, zou dit voldoende zijn voor de setup die ik wil? zou het zonde vinden om weer n nieuwe voeding te moeten kopen nml. want das zo weer 100e extra kosten :{

Wil mijn huidige systeem gaan upgraden met de volgende componenten.

AMD Athlon 64 X2 3600+
Biostar Tforce 550
Arctic Cooling Freezer 64 Pro
1GB DRR2 PC6400
Sparkle GeForce 7900 GS 256MB DDR3

Daarnaast nog:

DVD Brander
Samsung Spinpoint 160GB

Ben van plan om mijn systeem te gaan overclocken.
Mijn vraag is wat voor voeding zou ik hier bij moeten nemen?
Had zelf gedacht aan een Huntkey LW-6400H 400W (ATX12V 2.2)
Maar ik heb geen idee of deze genoeg kracht zal leveren.
Wil graag rond de 50 euro gaan uitgeven voor een voeding.

Alvast bedankt.

Miscchien een beetje een domme vraag maar deze kast heeft maar 1x SATA voeding terwijl er in mijn computer twee SATA HDD's komen een een SATA DVD speler. Dan heb ik toch geen genoeg aansluiting, of wel? Het staat hier vermeld: .. RC-330-KKR1 with 350 PSU has:
20+4 Pin Connector and 1 SATA Power Connector..

Is dit verder een degelijk kast en voeding voor deze componenten: E6600, GA-965P-DS3P, 2GB PC5300 geheugen, 2x WD 7200.10 250 GB en een GeForce 8500 GT?
Hallo,

Ik wil mijn systeem upgraden met een nieuwe videokaart te weten Sapphire X1950 Pro 512MB AGP.
Momenteel zit er een Sapphire X800Pro 256MB AGP in.
Mij overige Configuratie:

MSI K8T neo
AMD Athlon 64 3400+ 2.2GHz
2x 1024MB kingstone
2x HDD
Geluid onboard
Huidige voeding Aopen 350W.

Nu heb ik al e.e.a. opgevraagd,maar de meningen lopen uiteen van je huidige voedig zal het waarschijnlijk net trekken tot voedingen van 500 tot 600 W.Wel wil ik een beetje safe zitten voor de toekomst.Graag jullie mening.

Antec P180B - TT Though Power 850W - Intel Core 2 Duo E6700 @3.4Ghz 1.47v - Asus P5N32-E SLI - TT Big Typhoon - 4x 1024MB OCZ PC6400 - Asus EN8800GTX + Asus PhysX - 2x 150G WD Raptor X Raid 0 - 1x 500G Seagate Barracuda - Samsung DVD - Vista 64 Ultimate

theodouma, dankjewel.

Mijn voeding was 2 jaar oud ongeveer, en ik kwam er gister achter dat die aansluiting niet goed was voor mijn mainbord.

Dus ik maar een Antec 430 watt gekocht, systeem is erg stabiel en lekker stil en lekker koel. :9~

Gigabyte P35-DS4 | Intel Core2Duo E6850 @ 4Ghz (8X500) | 2X 1GB Kingston HyperX PC8500 | evga Geforce 9800 GX2 | Creative Audigy 2ZS | 2X Samsung 500GB SATA-2 300 16MB | S-ATA DVD RW | Coolermaster Realpower 700 | Iiyama Prolite E1900WS

moederbord

quote:
Ge-Force schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:02:
Hey,

l eerder heb ik gevraagd of mijn voeding niet het probleem kan zijn. Nu is het wel zo dat mijn voeding maar A5A op de 12V geeft, en ik er 18 (X1950XTX) nodig heb. Heb al eerst aan een vriend gevraagd of hij me zijn betere voeding kan lenen, die komt morgen toe. Maar ik zou wel willen weten wat jullie denken van de Antec 550W truepower Trio denken. Als ze kapot is, wil ik immers zsm een nieuwe voeding bestellen.

Het enige nadeel dat ik zie is dat de kabels niet samengebonden zijn van de fabriek. (sleeven noemen ze dat toch?)

En..; Of jullie misschien een betere voeding kennen voor de prijs van 80-90 euro?
Eneuh.. Stomme vrag, maar ondersteunt zo'n ding quad-core? Staat er niet bij vermeld...

Gr,
Eman
On dit topic heb jij nooit eerder ies gevraagd. Mocht je dat wel hebben gedaan in het vorige deel, wil je dan even daar naar linken?? (of natuurlijk even copy pasten).
Wat bedoel je met A5A op de 12 volt?

De Truepower is een zeer sterke voeindg met een zeer sterke 12 volt lijn. Deze zal zeer gemakkelijk een X1950XTX aankueen (zelf ook wel meerdere)
Een voeindg is niet afhankeleijk van de cpu, het maakt voor de voeindg dus niet uit of je een P3 , X2 of quad core heb. Het enige wat telt is hoeveel vermogen deze nodig heeft. De Truepower kan totaal 18 amperres per 12 volt lijn leveren, en dat is genoeg voor een quadcore met overklok
quote:
mark1987 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:11:
beste tweakers,

ik ga een Geforce 7950GT kopen en nu twijfel ik toch een beetje over mijn voeding. het komt er dan zo uit te zien:

1x asus a8n-e
1x x2 3800 @ 2.4
1x 7950gt
1x WD raptor 74gb
1x WD2500KS
1x WD 800JB
1x Maxtor externe HDD
1x audigy 2zs
1x usb kaart
1x 80mm fan
1x 120mm fan

nu denk ik dat mijn Coolermaster Real Power 450watt het wel trekt, maar ik ka voor een zacht prijsje de Coolermaster 550Watt real power over kopen. moet ik dat dan doen? of is dat helemaal niet nodig?
Jouw systeem heeft maar 280 att nodig waarvan er 17-18 amperres van de 12 volt moet komen. Jouw voeindg kan totaal 450 watt en 22 amperres kan leveern. Dus met de nieuwe videokaart heb je echt geen nieuwe voeindg nodig
quote:
robbertb schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:38:
Mijn systeem loopt goed, totdat ik ga gamen. Dan krijg ik na enige tijd allemaal raare artifacten in beeld en in sommige games reboot mijn systeem zelfs. Ik heb niet de indruk dat het aan de temperatuur ligt(heb ook al geprobeerd om een kamerventilator op de geopende case te zetten, zonder resultaat).
Aangezien mijn geforce 6600 veel stroom vraagt is dus het vermoeden dat mijn huidige voeding het niet helemaal meer trekt. Ik ben dus op zoek naar een voeding die genoeg stroom kan leveren, evt gebruikt kan worden in de toekomst, dat er geen (led)lampje in zit en ik vind het ook belangrijk dat hij stil is.

Gegevens voeding:
HEC 300-LR-PT, 15A op de 12 lijn (300 watt voeding)

Gegevens rest van mijn systeem:
Asus A7N8X deluxe moederbord
AMD Barton 2600 cpu (1900mhz), voorlopig niet van plan om te gaan overclocken
Aus Geforce 6600 GT
2x 512 mb DDR
IDE 7200 RPM Maxtor 120 GB
SATA 7200 RPM Samsung Spinpoint T166 500GB
floppydrive
dvd-writer
dvd-speler
PCI: 2 capturekaarten(tv),sb live, wireless
USB: gemiddeld 3 devices.

Is dit nou echt te zwak voor mijn systeem? Dus heb ik echt een nieuwe voeding nodig? Volgens een powercalculator, die ik gedaan heb, zou ik aan ong 300 watt genoeg moeten hebben. Heb ook al geprobeerd om een hardeschijf+dvd's+floppydrive uit te schakelen, zonder resultaat.
Ik kom uit op een 230 watt welke je systeem echt nodig heeft en ongeveer 13 amperres op de 12 volt. Theoiretisch gezien is je huidige voeindg dus voldoende. Echter is HEC niet echt een gewelid (bekend) merk waardoor moeilijk te zeggen is of de voeindg daadwerkelijk ook echt 15 amperres kan leveren op de 12 volt.

Je kan een goede multimeter pakken en deze aan de 12 volt hangen in de computer (gewoon een vrije molex) en dan even naar de spanning kijken als je wilt gamen (niet gamen en af en toe op de meter kijken, een spel opstarten en continu op de meter kijken). Als de 12 volt lijn echt te zwaar belast wordt dan zal deze erg veel inzakken tot onder de 11.40 volt waardoor je systeem instabiel wordt.

Echter denk ik niet dat je hiermee je probleem kan vionden. Een zwakke voeindg is namelijk niet in staat om artifacten te veroorzaken. Dit gebeurt veel vaker als de videochip te heet wordt, de kaart stuk is of de drivers brak zijn. Ik denk dat je daarom beter eerst kan kijken of de kaart nog wel goed is (met name de koeling), want jouw probleem lijkt niet heel veel met een te lichte voeindg te maken. (mocht het wel een te lichte voeindg zijn dan zou je nergens last van hebben als je dvd's en niet belangrijke HD's tijdelijk had afgekoppeld)
quote:
Cartman! schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:51:
Over n paar weken wil ik gaan upgraden naar de volgende config:
- ASUS P5N32-E SLI
- 2*1GB PC7200 DDR
- Intel Core 2 Duo E6230
- 8800GTS of R600
- 2*250GB HD
- 80GB HD

Nu heb ik in mn huidige systeem (Athlon 64 3500+) een Levicom 450W Slient PSU zitten, zou dit voldoende zijn voor de setup die ik wil? zou het zonde vinden om weer n nieuwe voeding te moeten kopen nml. want das zo weer 100e extra kosten :{
Een nieuwe voeindg hoeft echt geen 100 euro te kosten, voor dat bedrag heb je een hele zware voeindg welke je alleen nodig hebt met echte high end systemen.
Als jij een GTS is je systeem zet dan za je complete systeem 380 watt nodig hebben, dit is als je de cpu zeer heb overgeklokt (ik neem aan dat je niet voor de lol pc7200 geheugen neem). De 12 volt lijn zal hierbij 26 amperres moeten leveren. Als je voor de R600 gaat dan zal je systeem meer nodig hebben. Hoeveel durf ik niet te zeggen omdat dat nog niet bekend is, maar je moet al snel denken aan totaal 430 watt en 30 amperres.

Als jij voor de R600 gaat heb je dus een andere voeindg nodig. Ga jij voor de GTS dan zou jouw voeing je systeem nog wel aankunnen, mits hij minimaal 29 amperres kan leveren op de 12 volt. Mocht jouw voeindg dit niet kunnen leveren heb je dus ook een andere voeindg nodig.

Zoals ik net al aangaf is een nieuwe voeindg niet zo heel duur. Voor 80 euro heb je de Antec NeoHE 500 watt. Deze kan totaal 38 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee geschikt voor je nieuwe systeem met een R600 of een GTS. Deze voeindg is redelijk duur, ook omdat hij enorm stil is en modulair is
Voor 40 euro heb je echter bij Computerland de Coolermaster eXtremepower 430 watt. Deze voeindg kan totaal 29 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee geschikt voor je systeem als je een GTS gaat plaatsen.

Behalve deze twee voeingen zijn er nog zat welke geschikt zijn voor je systeem, zolang ze maar kunnen leveren wat ik net schreef, minimaal 29 amperres en 430 watt voor een GTS en minimaal 35 amperres en 480 watt voor een R600

Rest volt later vanavond

moederbord

en hier is de rest :)

quote:
ded199 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:18:
Wil mijn huidige systeem gaan upgraden met de volgende componenten.

AMD Athlon 64 X2 3600+
Biostar Tforce 550
Arctic Cooling Freezer 64 Pro
1GB DRR2 PC6400
Sparkle GeForce 7900 GS 256MB DDR3

Daarnaast nog:

DVD Brander
Samsung Spinpoint 160GB

Ben van plan om mijn systeem te gaan overclocken.
Mijn vraag is wat voor voeding zou ik hier bij moeten nemen?
Had zelf gedacht aan een Huntkey LW-6400H 400W (ATX12V 2.2)
Maar ik heb geen idee of deze genoeg kracht zal leveren.
Wil graag rond de 50 euro gaan uitgeven voor een voeding.

Alvast bedankt.
Hoeveel je systeem echt nodig gaat hebben hangt uiteraard van je overklok af. Zonder overklok zal je systeem maar 190 watt en 12 amperres nodig hebben. Als je de cpu 50% weet over te klokken zodat hij op 2.9 Ghz loop zal je systeem totaal 250 watt en 17 amperres nodig gaan hebben. Het is daarom aan te raden om een voeindg te hebben welke minimaal 300 watt kan leveren en minimaal 20 amperres op de 12 volt lijn kan leveren.
Volgen smij kan de Huntkey LW-6400H 400W totaal iets van 25 amperres leveren. De voeindg zou daarom je systeem aan moeten kunnen.
quote:
GekkeCoen schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:52:
Miscchien een beetje een domme vraag maar deze kast heeft maar 1x SATA voeding terwijl er in mijn computer twee SATA HDD's komen een een SATA DVD speler. Dan heb ik toch geen genoeg aansluiting, of wel? Het staat hier vermeld: .. RC-330-KKR1 with 350 PSU has:
20+4 Pin Connector and 1 SATA Power Connector..

Is dit verder een degelijk kast en voeding voor deze componenten: E6600, GA-965P-DS3P, 2GB PC5300 geheugen, 2x WD 7200.10 250 GB en een GeForce 8500 GT?
De componenten welke jij opnoemen hebben totaal (zonder overklok) 210 watt nodig en 14 amperres. Een voeing welke minimaal 17 amperres kan leveren op de 12 volt lijn is dan wel aan te raden. Ben je van plan over te klokken dan is uitersaad meer aan te raden.
Ik durf echt niet te zeggen of de voeindg in de kast jouw systeem aankan. Azerty heeft het over een 380 watt voeindg terwijl jouw link het over een 350 watt voeindg heeft. Ik denk dat je daarom het beste Azerty een mailtje kan sturen met de vraag wat voor voeindg er exact inzit (vraag om typenummer en hoeveelheid amperres de voeindg kan leveren op de 12 volt) Als de voeindg 17 amperres of meer kan leveren is er geen probleem.

Dan het "probleem" met de voeindg voor je schijven. Hie zijn twee hele simpele oplossingen voor. Veel harde schijven hebben, naast een sata voeindgaansluiting, ook nog een gewone molex stekker. Je kan dan gewoon een moles gebruiken in plaats van de speciale sata stekker. Mocht de Seagate dit niet hebben dan kun je ook voor een paar euro een verloopstekker halen, van molex naar sata of van sata naar twee maal sata (een satasplitter)
quote:
kimone66 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:16:
Hallo,

Ik wil mijn systeem upgraden met een nieuwe videokaart te weten Sapphire X1950 Pro 512MB AGP.
Momenteel zit er een Sapphire X800Pro 256MB AGP in.
Mij overige Configuratie:

MSI K8T neo
AMD Athlon 64 3400+ 2.2GHz
2x 1024MB kingstone
2x HDD
Geluid onboard
Huidige voeding Aopen 350W.

Nu heb ik al e.e.a. opgevraagd,maar de meningen lopen uiteen van je huidige voedig zal het waarschijnlijk net trekken tot voedingen van 500 tot 600 W.Wel wil ik een beetje safe zitten voor de toekomst.Graag jullie mening.
Je mag er met de 1950 wel heel erg veel op vooruit gaan met prestaties, maar de voeindg zal niet echt heel veel meer moeten leveren. De X800 lust ongeveer 48 watt, de 1950 heeft 18 watt meer nodig. Dit zorgt ervoor dat je gehele systeem van 225 naar 245 watt gaat (ik rond af). De 12 volt lijn zal ook iets meer moeten leveren, deze zal van 14.5 naar 16 amperres gaan.

Ik weet niet wat voor model voeindg jij heb (Aopen heeft meerdere types voeingen), maar als jouw voeindg totaal 18 amperres of meer kan leveren op de 12 volt kan leveren dan kan jouw huidige voeindg je systeem gewoon aan. Je kan op de voeindg vinden hoeveel hij kan leveren. Dit staat in een tabel of gewoon als een stukje tekst.
Mocht jouw huidige voeindg niet voldoende kunnen leveren dan is een andere voeindg aan te raden. Een goede voedig kan bijvoorbeeld de Coolermaster eXtremepower 430 watt zijn. Deze voeindg kan totaal 29 amperres leveren op de 12 volt, en is daarmee zeer ruim geschikt voor je systeem. je heb zelfs dan nog een behoorlijke ruimte over om over te kunnen klokken, hardware bij te plaatsen of om up te graden. Deze voeding kost 40 euro bij Comuterland (dus ook geen verzendkosten).
Een voeindg van 500 watt of meer vind ik eigelijk wel wat overdreven voor je systeem, zo'n voeindg kan twee van jouw systemen nog aan :p

quote:
theodouma schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:03:
De componenten welke jij opnoemen hebben totaal (zonder overklok) 210 watt nodig en 14 amperres. Een voeing welke minimaal 17 amperres kan leveren op de 12 volt lijn is dan wel aan te raden. Ben je van plan over te klokken dan is uitersaad meer aan te raden.
Ik durf echt niet te zeggen of de voeindg in de kast jouw systeem aankan. Azerty heeft het over een 380 watt voeindg terwijl jouw link het over een 350 watt voeindg heeft. Ik denk dat je daarom het beste Azerty een mailtje kan sturen met de vraag wat voor voeindg er exact inzit (vraag om typenummer en hoeveelheid amperres de voeindg kan leveren op de 12 volt) Als de voeindg 17 amperres of meer kan leveren is er geen probleem.

Dan het "probleem" met de voeindg voor je schijven. Hie zijn twee hele simpele oplossingen voor. Veel harde schijven hebben, naast een sata voeindgaansluiting, ook nog een gewone molex stekker. Je kan dan gewoon een moles gebruiken in plaats van de speciale sata stekker. Mocht de Seagate dit niet hebben dan kun je ook voor een paar euro een verloopstekker halen, van molex naar sata of van sata naar twee maal sata (een satasplitter)
Oke bedantk voor uw uitleg. Ik zit nu te twijfelen tussen deze voedingen:

- Antec EarthWatts 380 Watt ¤45,11
- Cooler Master eXtreme Power 500 Watt ¤45,68
- Asus A-45GA 450 Watt ¤48,20
- Antec Smart Power 2.0 350 Watt ¤49,72

Allemaal wel goede merken volgens mij, welke raden julie mij aan?
Don't be stupid, just act
Reg. datum: 24 april 2004

Let wel op bij de EarthWatts dat er maar 1 fan in de voeding zit. Als het warm is binnen je kast kan het voor problemen zorgen, tenzij je een goeie airflow hebt.

De Cooler Master eXtreme series hebben geen active PFC, de rendement zal dan iets minder zijn.

Mijn voorkeur zou toch gaan naar de EarthWatts vanwege de hoge rendement (85%).
...

Ik zit voor mijn nieuwe systeem te twijfelen tussen de volgende twee voedingen:

Antec NeoHE 500W

of

Enermax Liberty 500W

De Enermax heeft meer power per lijn, maar de Antec heeft een extra 12V lijn. Wat is het effect hiervan, heeft dit te maken met efficiëntie of levert die extra lijn niets op?
En de tweede vraag: Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande voedingen? Van beide zijn niet echt veel reviews te vinden.

- - - - -

Reg. datum: 08 december 2006

Hallo,

Ik heb gister een voeding gekocht voor mijn systeem:

Core 2 Duo E6600
Asus P5B Deluxe
Corsair 2024 MB
Seagate 320 GB HDD
...
+ waarschijnlijk een 8600GT of GTS.

De voeding die ik gekocht heb is: HKC USP-5580 Voeding, 580Watt, ATX12V.

Heb ik er goed aan gedaan deze voeding te kopen? Ik zit nu namelijk te twijfelen of ik niet beter een ander merk had kunnen kiezen (ik kan er namelijk niks over vinden op google).

Reg. datum: 04 december 2000

Ik ben op zoek naar een nieuwe stillere voeding.

Het systeem dat ik heb:

Asus P5B-e plus
Intel E6300@2.8ghz
2 maal 1024mb ddr6400 apacer (met heatspreaders)
Saphire Ati 1950gt (met AC Accelero X2 erop)
X-fi platinum
DVD brander ASUS duallayer
Cardreader
4 hdd's seagate, 2 maal 7200.10 320gb(raid0) 2 maal 7200.7 160gb
Waterkoeling zalman reserator 1 plus (alleen cpu op aangesloten)
Kast coolermaster mystique ( zitten 2 120mm fans in en ik heb nog een zalman 92mm op de NB gericht omdat deze anders kokend heet wordt.)

Ik heb nu een zalman 400 voeding erin zitten. Deze was met mijn vorige systeem ook goed stil (p4 3.0c northwood, ati x800pro). Maar met mijn nieuwe systeem maakt hij vrij veel geluid, en wanneer ik hem overclock dan is de fan van de voeding echt heel goed te horen.

Ik denk aan een van de volgende voedingen: coolermaster realpower 550w sli, of de igreen 600w of de corsair 620. De igreen spreekt mij het meest aan vanwege de overvloed aan connectoren (4 sata connectoren heb ik al nodig). De corsair is weer veel duurder, maar wel modulair.

Waar ik niet uit kom: is de igreen nou een lager sigment als de realpower. omdat de prijs van de realpower hoger is bij een lager wattage(en nu al 1 sata connector te kort). En over de igreen hoor ik nog weleens dat i veel geluid maakt.

Het gaat mij vooral om het geluid, daarom zou ik misschien een fanless of semi fanless kunnen overwegen. Maar fanless is vaak vrij prijzig en nergens in de buurt verkrijgbaar. En semi fanless (bijvoorbeeld antec phantom 500) maken bij hoge load ook weer geluid.

Ik heb via de eXtreme PSU calculator uitgerekend: 60% load = 236w, 100% = 393w.

Def_P wijzigde dit bericht 20-04-2007 13:14 (2%)
Reden: PSU calc toegevoegd

When i'm dead bury me up-side-down, so the world can kiss my ass.
Systeem

Bedankt voor de reactie theodouma,

Ben nu alleen nog aan het twijfelen tussen 2 modellen van Huntkey.
De 6350H ( 350Watt 12V V2.0) en de 6400H ( 400Watt 12V V2.0)
Heb op de site van Huntkey gekeken naar het aantal amperes dat de voedingen aan output zouden moeten leveren op 12V.

Bij de 6350H staat in zo'n tabel: +12V1 MaxLoad 10A en +12V2 15A
Bij de 6400H staat: +12V1 MaxLoad 14A en +12V2 15A

Zouden dit dan te weinig amperes zijn?

Nentindo Community

Bedankt theodouma, ik zal eens kijken naar de type voedingen die je vermeld hebt :)

Ey,

Ik wil over weekje ongeveer een nieuw systeem aanschaffen voor in de studio, maar ik weet niet hoeveel Watt ik minimaal moet hebben.

Specs:
AMD Athlon 64 X2 4600+ (65w of 85w versie)
Asus m2v
XFX GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (PCI-e, 2xDVI, Passief)
Kingston 2GB DDR2 PC6400 800MHz CL5 HyperX Dual Channel Kit
2x Maxtor 80Gb HDD
1x Normaal cd brandertje (48x)
1 x Audiowerk 8 geluidskaart. (8 analoge outputs en 2 analoge inputs)

Alvast bedankt :)

Is de corsair 520W beter dan deAntec Truepower Trio 550W?

Tans,
Eman

Ik wil binnenkort m'n systeem gaan upgraden naar een Core2Duo, X1950Pro, 1GB DDR2 en 1 á 2 S-ATA schijven.

Nu heb ik:

Applebred 1400
Abit KD7-Raid mobo
9800Pro
2 UATA/133 schijven
1 CD Brander
1 DVD Brander

Dit draait nu allemaal op een 350W Enermax voeding, maar gaat die dat in de toekomst ook trekken? Hoeveel Watt moet ik ongeveer nemen ? Zelf dacht ik aan 500W, Antec of Tagan. Helaas zijn die wél wat prijzig :(

Mijn Website! :)
Eos 400D en wat lenzen, blabla

Reg. datum: 25 maart 2007

Ten eerste: Theo Douma; super dat je zoveel mensen blijft helpen!!!

Ten tweede: ik wil je ook graag om hulp vragen;

Ik ga aanschaffen:
Asus P5N-E moederbord
Intel Core 2 Duo E6420 + arctic freezer 7 pro
2x 1GB PC5300 667MHz DDR2 geheugen
HD 160 GB Sata II
HD 320 GB Sata II
MSI of Club3D Geforce 8800 GTS 320MB
DVD-(re)writer
Soundblaster Live audiokaart
3 led casefans (2x 120mm + 1x 80mm)

Nu heb ik natuurlijk het forum al even doorgespit en ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn Cooler Master Extreme Power 380W met 25A op de 12V rails waarschijnlijk net voldoende is om dit systeem stabiel te trekken (alhoewel; heeft maar 70% eff.).

Zijn er enige problemen te verwachten nu of in de nabije toekomst? Maw; is het raadzaam een andere voeding aan te schaffen?

PS: ik ben geen overclocker

Erryt wijzigde dit bericht 21-04-2007 20:31 (5%)

Wat zou ik werkelijk aan vermogen nodig hebben ?

Het systeem bestaat uit:
Aopen ax4spe-un met p4 2.66 Ghz
Dualchannel 1 Gb
3 wd 320 Gb sata hd
1 wd 200 Gb pata
1 maxtor 160 Gb sata
1 wd 80 Gb pata
1 wd 120 Gb sata
Plextor px760a dvd-rw
Dvd-rom lite-on sh
promise sata 300 4 channel controller
sweex sata 150 controller
Ati 9600 pro vga card
Scsi dat streamer
Scsi 2940u2w controller
Fan controller 7 channel, 6 aangesloten

Wellicht iemand die me kan vertellen wat ik werkelijk nodig heb.

kenwood5000

Hallo,

Ik ben geen hardware freak en ik heb een vraagje:

Ik gebruik mijn computer als server, maar nu heb ik het idee dat mijn voeding het binnenkort gaat
begeven, omdat deze rare geluiden produceert en heel heet is op speedfan.

Nu wil ik een nieuwe voeding van zeer hoge kwaliteit en moet heel duurzaam zijn.
De geluidsproductie is niet belangrijk. Kortom een voeding die geschikt is voor een server.
Ook moet de voeding in mn huidige kast passen.

ik heb het volgende systeem:

mobo: k8t neo2-f v2.0
http://www.msi-computer.d..._idx_view.php?Prod_id=511

cpu: amd athlon 64 3500+

ram: 1gb DDR 400

schijf: 1 samsung 250gb 7200rpm 8m pata
ik wil in de toekomst mss nog een schijf plaatsen

kast: X-Gear Cyclops, helemaal standaard met standaard 400w voeding.
http://www.e-brokers.nl/w...p/cPath/1/products_id/967

video: radeon 9600 xt 256mb

1 dvd speler

Welke voeding moet ik bestellen?

groeten Eric

Interwebz wijzigde dit bericht 21-04-2007 21:36 (6%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws