quote:
Ge-Force schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:02:
Hey,
l eerder heb ik gevraagd of mijn voeding niet het probleem kan zijn. Nu is het wel zo dat mijn voeding maar A5A op de 12V geeft, en ik er 18 (X1950XTX) nodig heb. Heb al eerst aan een vriend gevraagd of hij me zijn betere voeding kan lenen, die komt morgen toe. Maar ik zou wel willen weten wat jullie denken van de Antec 550W truepower Trio denken. Als ze kapot is, wil ik immers zsm een nieuwe voeding bestellen.
Het enige nadeel dat ik zie is dat de kabels niet samengebonden zijn van de fabriek. (sleeven noemen ze dat toch?)
En..; Of jullie misschien een betere voeding kennen voor de prijs van 80-90 euro?
Eneuh.. Stomme vrag, maar ondersteunt zo'n ding quad-core? Staat er niet bij vermeld...
Gr,
Eman
On dit topic heb jij nooit eerder ies gevraagd. Mocht je dat wel hebben gedaan in het vorige deel, wil je dan even daar naar linken?? (of natuurlijk even copy pasten).
Wat bedoel je met A5A op de 12 volt?
De Truepower is een zeer sterke voeindg met een zeer sterke 12 volt lijn. Deze zal zeer gemakkelijk een X1950XTX aankueen (zelf ook wel meerdere)
Een voeindg is niet afhankeleijk van de cpu, het maakt voor de voeindg dus niet uit of je een P3 , X2 of quad core heb. Het enige wat telt is hoeveel vermogen deze nodig heeft. De Truepower kan totaal 18 amperres per 12 volt lijn leveren, en dat is genoeg voor een quadcore met overklok
quote:
mark1987 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:11:
beste tweakers,
ik ga een Geforce 7950GT kopen en nu twijfel ik toch een beetje over mijn voeding. het komt er dan zo uit te zien:
1x asus a8n-e
1x x2 3800 @ 2.4
1x 7950gt
1x WD raptor 74gb
1x WD2500KS
1x WD 800JB
1x Maxtor externe HDD
1x audigy 2zs
1x usb kaart
1x 80mm fan
1x 120mm fan
nu denk ik dat mijn Coolermaster Real Power 450watt het wel trekt, maar ik ka voor een zacht prijsje de Coolermaster 550Watt real power over kopen. moet ik dat dan doen? of is dat helemaal niet nodig?
Jouw systeem heeft maar 280 att nodig waarvan er 17-18 amperres van de 12 volt moet komen. Jouw voeindg kan totaal 450 watt en 22 amperres kan leveern. Dus met de nieuwe videokaart heb je echt geen nieuwe voeindg nodig
quote:
robbertb schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:38:
Mijn systeem loopt goed, totdat ik ga gamen. Dan krijg ik na enige tijd allemaal raare artifacten in beeld en in sommige games reboot mijn systeem zelfs. Ik heb niet de indruk dat het aan de temperatuur ligt(heb ook al geprobeerd om een kamerventilator op de geopende case te zetten, zonder resultaat).
Aangezien mijn geforce 6600 veel stroom vraagt is dus het vermoeden dat mijn huidige voeding het niet helemaal meer trekt. Ik ben dus op zoek naar een voeding die genoeg stroom kan leveren, evt gebruikt kan worden in de toekomst, dat er geen (led)lampje in zit en ik vind het ook belangrijk dat hij stil is.
Gegevens voeding:
HEC 300-LR-PT, 15A op de 12 lijn (300 watt voeding)
Gegevens rest van mijn systeem:
Asus A7N8X deluxe moederbord
AMD Barton 2600 cpu (1900mhz), voorlopig niet van plan om te gaan overclocken
Aus Geforce 6600 GT
2x 512 mb DDR
IDE 7200 RPM Maxtor 120 GB
SATA 7200 RPM Samsung Spinpoint T166 500GB
floppydrive
dvd-writer
dvd-speler
PCI: 2 capturekaarten(tv),sb live, wireless
USB: gemiddeld 3 devices.
Is dit nou echt te zwak voor mijn systeem? Dus heb ik echt een nieuwe voeding nodig? Volgens een powercalculator, die ik gedaan heb, zou ik aan ong 300 watt genoeg moeten hebben. Heb ook al geprobeerd om een hardeschijf+dvd's+floppydrive uit te schakelen, zonder resultaat.
Ik kom uit op een 230 watt welke je systeem echt nodig heeft en ongeveer 13 amperres op de 12 volt. Theoiretisch gezien is je huidige voeindg dus voldoende. Echter is HEC niet echt een gewelid (bekend) merk waardoor moeilijk te zeggen is of de voeindg daadwerkelijk ook echt 15 amperres kan leveren op de 12 volt.
Je kan een goede multimeter pakken en deze aan de 12 volt hangen in de computer (gewoon een vrije molex) en dan even naar de spanning kijken als je wilt gamen (niet gamen en af en toe op de meter kijken, een spel opstarten en continu op de meter kijken). Als de 12 volt lijn echt te zwaar belast wordt dan zal deze erg veel inzakken tot onder de 11.40 volt waardoor je systeem instabiel wordt.
Echter denk ik niet dat je hiermee je probleem kan vionden. Een zwakke voeindg is namelijk niet in staat om artifacten te veroorzaken. Dit gebeurt veel vaker als de videochip te heet wordt, de kaart stuk is of de drivers brak zijn. Ik denk dat je daarom beter eerst kan kijken of de kaart nog wel goed is (met name de koeling), want jouw probleem lijkt niet heel veel met een te lichte voeindg te maken. (mocht het wel een te lichte voeindg zijn dan zou je nergens last van hebben als je dvd's en niet belangrijke HD's tijdelijk had afgekoppeld)
quote:
Cartman! schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:51:
Over n paar weken wil ik gaan upgraden naar de volgende config:
- ASUS P5N32-E SLI
- 2*1GB PC7200 DDR
- Intel Core 2 Duo E6230
- 8800GTS of R600
- 2*250GB HD
- 80GB HD
Nu heb ik in mn huidige systeem (Athlon 64 3500+) een Levicom 450W Slient PSU zitten, zou dit voldoende zijn voor de setup die ik wil? zou het zonde vinden om weer n nieuwe voeding te moeten kopen nml. want das zo weer 100e extra kosten

Een nieuwe voeindg hoeft echt geen 100 euro te kosten, voor dat bedrag heb je een hele zware voeindg welke je alleen nodig hebt met echte high end systemen.
Als jij een GTS is je systeem zet dan za je complete systeem 380 watt nodig hebben, dit is als je de cpu zeer heb overgeklokt (ik neem aan dat je niet voor de lol pc7200 geheugen neem). De 12 volt lijn zal hierbij 26 amperres moeten leveren. Als je voor de R600 gaat dan zal je systeem meer nodig hebben. Hoeveel durf ik niet te zeggen omdat dat nog niet bekend is, maar je moet al snel denken aan totaal 430 watt en 30 amperres.
Als jij voor de R600 gaat heb je dus een andere voeindg nodig. Ga jij voor de GTS dan zou jouw voeing je systeem nog wel aankunnen, mits hij minimaal 29 amperres kan leveren op de 12 volt. Mocht jouw voeindg dit niet kunnen leveren heb je dus ook een andere voeindg nodig.
Zoals ik net al aangaf is een nieuwe voeindg niet zo heel duur. Voor 80 euro heb je de Antec NeoHE 500 watt. Deze kan totaal 38 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee geschikt voor je nieuwe systeem met een R600 of een GTS. Deze voeindg is redelijk duur, ook omdat hij enorm stil is en modulair is
Voor 40 euro heb je echter bij Computerland de Coolermaster eXtremepower 430 watt. Deze voeindg kan totaal 29 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee geschikt voor je systeem als je een GTS gaat plaatsen.
Behalve deze twee voeingen zijn er nog zat welke geschikt zijn voor je systeem, zolang ze maar kunnen leveren wat ik net schreef, minimaal 29 amperres en 430 watt voor een GTS en minimaal 35 amperres en 480 watt voor een R600
Rest volt later vanavond