Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb mijn p5b deluxe aangesloten met de 4 pins stekker van een tagan 430watt easyconnect.
Nu kan daar ook 8-pins op, ik heb nog een vaste 8-pins en ik kan een 8-pins stekker combineren, kan 1 van die 2 stekkers dan zo op de aansluiting?
Ik heb nu namelijk omdat ik niet zeker wist of het of ik die stekkers kon gebruiken de 4 pins stekker gebruikt....

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.3

Ik ben bezig met het researchen naar een nieuw systeem, ben daarmee begonnen met de behuizing, deze staat nu voor 99% vast.
Mijn volgende punt is de voeding.
Ik heb in mijn huidige systeem een Antec Truepower 480 Watt. Hier ben ik zeer tevreden over.
Nu leek het mij een logische stap om weer een Antec voeding te nemen, maar nu hebben zij "opeens" meerdere smaken van voedingen. Smartpower 2.0, Truepower Trio, Earthwatts en NeoHE.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de verschillende smaken en wat de significante verschillen zijn? En kan iemand mij overtuigen om voor een ander merk dan Antec te gaan?
BvD.
moederbord

quote:
Tumblenator schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:50:
Even een vraag over de haalbaarheid van de volgende configuratie met mijn Silentium T3 kast en met name of de voeding het trekt (350W)

Ik heb nu config als volgt:
Asus A8N-E mobo
AMD A64 3700+ boxed
2x 512mb Corsair Platium ddr 400 reepjes
Maxtor maxline III 250gb SATA2
Seagate Barracuda 7200.10 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB)
Asus 7600GT 256mb
NEC DVD/CD-R brander
WLAN kaartje
Nu zou ik mijn systeem graag upgraden naar een AMD A64 X2 4200+ 109W processor, maar gaat mijn voeding dit trekken?

Graag jullie mening. Alvast bedankt!
Jouw systeem gaat met de neiuwe cpu van 220 naar 240 watt welke je systeem nodig heeft. Ook de benodigde amperres op 12 volt gaat van 13.5 naar 15 amperres.

Als jouw 350 watt voeindg dus minimaal 16-17 amperres kan leveren zie ik geen problemen..
quote:
duncanvdlinden schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:27:
Ik heb mijn p5b deluxe aangesloten met de 4 pins stekker van een tagan 430watt easyconnect.
Nu kan daar ook 8-pins op, ik heb nog een vaste 8-pins en ik kan een 8-pins stekker combineren, kan 1 van die 2 stekkers dan zo op de aansluiting?
Ik heb nu namelijk omdat ik niet zeker wist of het of ik die stekkers kon gebruiken de 4 pins stekker gebruikt....
Ik snap je post niet helemaal, maar je kan gewoon de 4 pins stekker blijven gebruiken op je moederbord. De 8 pins stekker is eigelijk niet meer dan 2 maal een 4 pins stekkers naast elkaar. Deze aansluiting is er om 12 volt te leveren voor de voeindg van de cpu. De 8 pins stekker is nodig voor extreem zware cpu's (quadcore 100% overgeklokt), de 4 pins is gewoon standaard nodig.
quote:
The_Scarabial schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:26:
Ik ben bezig met het researchen naar een nieuw systeem, ben daarmee begonnen met de behuizing, deze staat nu voor 99% vast.
Mijn volgende punt is de voeding.
Ik heb in mijn huidige systeem een Antec Truepower 480 Watt. Hier ben ik zeer tevreden over.
Nu leek het mij een logische stap om weer een Antec voeding te nemen, maar nu hebben zij "opeens" meerdere smaken van voedingen. Smartpower 2.0, Truepower Trio, Earthwatts en NeoHE.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de verschillende smaken en wat de significante verschillen zijn? En kan iemand mij overtuigen om voor een ander merk dan Antec te gaan?
BvD.
Waarom wil je eigelijk je 480 watt voeindg vervagen?? Als je in dit topic en in het vorige topic kijik zie je dat de meeste systemen ruim genoeg hebben aan 480 watt. Als jij een systeem heb rond een goed overgeklokte E6600 en een 8800 GTX dan is jouw voeindg nog ruim voldoende.

Mocht je echt je voeindg willen vervangen dan is denk ik de NeoHE een goede keuze. Deze voeingen zijn extreem stil, hebben een hoog rendement en zijn ook nog eens modulair.

De theorie is het idealisme van de praktijk.

quote:
theodouma schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:12:
Waarom wil je eigelijk je 480 watt voeindg vervagen?? Als je in dit topic en in het vorige topic kijik zie je dat de meeste systemen ruim genoeg hebben aan 480 watt. Als jij een systeem heb rond een goed overgeklokte E6600 en een 8800 GTX dan is jouw voeindg nog ruim voldoende.

Mocht je echt je voeindg willen vervangen dan is denk ik de NeoHE een goede keuze. Deze voeingen zijn extreem stil, hebben een hoog rendement en zijn ook nog eens modulair.
Ik interpreteerde zijn post alsof dat hij zijn huidig systeem houdt met het daarbijhorende huidige voeding, namelijk die antec 480W, en daarnaast een 2de nieuw systeem wil, en uiteraard ook daarvoor een voeding nodig heeft.
Heb daarvoor ook een 2de maal moeten lezen voor het duidelijk was ;)

disco stu wijzigde dit bericht 12-04-2007 20:18 (5%)

quote:
theodouma schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:12:

[...]

sorry dat het niet helemaal duidelijk is, maar het gaat hier om een nieuwe pc en de oude blijft bestaan :)
Hallo ik heb op het moment het volgende systeem draaien

Asus P5B Deluxe Wifi
C2D E6400 gekoeld door een Thermaltake Big Typhoon
2GB PC6400 CL4 (2x1GB)
ATI Radeon X1950XT 256mb
3x Samsung spinpoint T166 320GB
Samsung 18X dvd brander

Alles zit in een Thermaltake Soprano met een 430W Coolermaster voeding

Ik vervang de E6400 door de E6600.
En de 1950XT door een 8800GTS 320mb

Is het aan te raden om meteen een nieuwe voeding er in te zetten of gaat deze het ook wel trekken? Ohja overclocken zal er de komende tijd ook wel aan zitten te komen.

Alvast bedankt :)

Appie Heijn wijzigde dit bericht 14-04-2007 10:22 (6%)

Beter drie kilo cocaine in de hand, dan te hard rijden in Nederland.

Ik twijfel een beetje of ik hier moet posten of een nieuwe topic aanmaken maar goed:
Ik heb sinds een paar dagen de volgende conf.

athlon 2600+
1 gb ram
2 hdd
1 cdrom
1x 7600 gs
op een 300 w voeding-kje (helaas q-tec)

Tot voor kort had ik een gforce 5200 en dat ging prima, nu heb ik echter een nieuwe videokaart en nu lijkt hij alleen problemen te hebben met het afspelen van alle soorten video. Mijn systeem bevriest dan bijna (net niet) en vooral de opbouw van alle schermpjes duurt eeuwen. Alsof ik opeens een 286 ofzo heb :) Bij een hd 1080 filmpje reboot hij trouwens wel gewoon, maar bij alle andere soorten nét niet denk ik. (ja het is een beetje vaag) En nu ook bij een ander wmv filmpje. CPU schiet naar 100% en zeg maar dag tegen je systeem

Games echter (bijv. C en C 3) op hoge kwaliteit gaat echter prima. En daar gebruikt de videokaart (denk ik) meer stroom? Dus dat zou het voeding verhaal weer niet opgaan. Of maakt hij bij video gebruik van meer (of wellicht andere (6v ipv 12v)?

Om af te sluiten. Ga ik investeren in een nieuwe voeding (vervanging van zo;n gare q-tec kan sowieso geen kwaad natuurlijk) en zou het wellicht zo kunnen zijn dat daar idd het probleem inzit bij het afspelen van alle soorten video (zowel avi als wmv e.d, flash trouwens niet)
http://www.netninja.nl/files/voeding.gif

edit: mm als ik die waardes nog eens lees is die 12 volt lijn werk erg zwak

bonzz.netninja wijzigde dit bericht 14-04-2007 14:00 (5%)

ich bin ein Berliner :)

moederbord

quote:
The_Scarabial schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 18:00:
[...]

sorry dat het niet helemaal duidelijk is, maar het gaat hier om een nieuwe pc en de oude blijft bestaan :)
Dan blijf ik deels bij mijn advies, deNeoHE is zeer stil, heeft krachtige 12 volt lijnen en is modulair. Als ik een Antec voedig zal nemen zal ik er voor één gaan uit die reeks
quote:
Appie Heijn schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:22:
Hallo ik heb op het moment het volgende systeem draaien

Asus P5B Deluxe Wifi
C2D E6400 gekoeld door een Thermaltake Big Typhoon
2GB PC6400 CL4 (2x1GB)
ATI Radeon X1950XT 256mb
3x Samsung spinpoint T166 320GB
Samsung 18X dvd brander

Alles zit in een Thermaltake Soprano met een 430W Coolermaster voeding

Ik vervang de E6400 door de E6600.
En de 1950XT door een 8800GTS 320mb

Is het aan te raden om meteen een nieuwe voeding er in te zetten of gaat deze het ook wel trekken? Ohja overclocken zal er de komende tijd ook wel aan zitten te komen.

Alvast bedankt :)
Van de eXtremepower zijn drie versies, namelijk
• Een oude versie met 80 mm fan aan de achterkant van de voeindg. Deze kan maar 17 amperres leveren op één lijn
• Een nieuwe versie met 120 mm fan aan de onderkant. Deze voeindg kan 25 amperres leveren, verdeeld over twee lijnen (10 +15)
• Een iets verbeterde versie van bovenstaande, deze kan totaal 29 amperres leveren (14+15)

Als jij alleen de cpu goed heb overgeklokt dan zal je nieuwe systeem totaal 350 watt nodig hebben en zal totaal maximaal 25 amperres nodig hebben. Tijdens gamen heb je "maar" 22 amperres nodig.

Jouw huidige systeem heeft zonder overklok maar 15 amperres en 230 watt nodig .

Ik weet niet welke versie jij heb van de eXtremepower, maar als je de eerste versie heb moet je deze zeker vervangen. Mocht je de tweede versie hebben raad ik je wel aan om deze te vervangen, behalve als je het geld er niet voor heb en heb je de derde voeding dan hoef je je nergens druk om te maken.
quote:
bonzz.netninja schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:43:
Ik twijfel een beetje of ik hier moet posten of een nieuwe topic aanmaken maar goed:
Ik heb sinds een paar dagen de volgende conf.

athlon 2600+
1 gb ram
2 hdd
1 cdrom
1x 7600 gs
op een 300 w voeding-kje (helaas q-tec)

Tot voor kort had ik een gforce 5200 en dat ging prima, nu heb ik echter een nieuwe videokaart en nu lijkt hij alleen problemen te hebben met het afspelen van alle soorten video. Mijn systeem bevriest dan bijna (net niet) en vooral de opbouw van alle schermpjes duurt eeuwen. Alsof ik opeens een 286 ofzo heb :) Bij een hd 1080 filmpje reboot hij trouwens wel gewoon, maar bij alle andere soorten nét niet denk ik. (ja het is een beetje vaag) En nu ook bij een ander wmv filmpje. CPU schiet naar 100% en zeg maar dag tegen je systeem

Games echter (bijv. C en C 3) op hoge kwaliteit gaat echter prima. En daar gebruikt de videokaart (denk ik) meer stroom? Dus dat zou het voeding verhaal weer niet opgaan. Of maakt hij bij video gebruik van meer (of wellicht andere (6v ipv 12v)?

Om af te sluiten. Ga ik investeren in een nieuwe voeding (vervanging van zo;n gare q-tec kan sowieso geen kwaad natuurlijk) en zou het wellicht zo kunnen zijn dat daar idd het probleem inzit bij het afspelen van alle soorten video (zowel avi als wmv e.d, flash trouwens niet)
[afbeelding]

edit: mm als ik die waardes nog eens lees is die 12 volt lijn werk erg zwak
Ondanks dat een 7600 GS veel sneller is dan een 5200 heeft de 7600 GS minder stroom nodig als de 5200 (27 vs 34 watt). Theoretisch zou het dus zo moeten zijn dat als jouw voeindg de 5200 aankan dat hij zeker de 7600 ook aan moet kunnen (een auto welke 180 kan rijden kan zeker 160 rijden).

Als ik jouw probleem hoor dan lijkt het er heel eel op dat je een probleem heb met je videodriver. Het beste is om daarom even je videodriver compleet t everwijderen en daarna opnieuw te installeren.

Jouw systeem heeht 200 watt nodig. Een Qtec 300 watt kan ondert optimale onstandigheden heel even 300 watt leveren (heuvel af, wind mee :p ) Continu kan hij echt veel minder leveren, ik denk dat hij eerder continu maar 200 watt kan leveren, en dat is ook wat je systeem nodig gaat hebben. Ik advisweer je daarom (los van je probleem) om je voeindg wel te vervangen. Iedere voeindg van een A merk van minimaal 250 watt welke minimaal 14 amperres op 12 volt kan leveren moet voldoende zijn.

quote:
theodouma schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:13:
[...]

Jouw systeem heeht 200 watt nodig. Een Qtec 300 watt kan ondert optimale onstandigheden heel even 300 watt leveren (heuvel af, wind mee :p ) Continu kan hij echt veel minder leveren, ik denk dat hij eerder continu maar 200 watt kan leveren, en dat is ook wat je systeem nodig gaat hebben. Ik advisweer je daarom (los van je probleem) om je voeindg wel te vervangen. Iedere voeindg van een A merk van minimaal 250 watt welke minimaal 14 amperres op 12 volt kan leveren moet voldoende zijn.
Dank voor je advies. Ik heb mezelf idd een nieuwe coolermaster gedaan van 380 watt maar inderdaad bestond het probleem helaas nog steeds. Het bleek te komen (uiteindelijk na veel gepuzzel) door verouderde mobo agp drivers die geen raad wisten met de nieuwe nvidia drivers. Maar goed, ik heb iig wel een nieuwe voeding :P

ich bin ein Berliner :)

aangezien ik er de ballen nog niet van snap van de rekensom wat betreft voedingen.

Hier mijn specs:
voeding momenteel: Tagan TG480

Intel duo Extreme X6800
Asus Commando
2 x 1GB OCZ Platinum 6400
XFX 7600 GT/650 Fatal1ty
2 x Raptor X (150 GB)
2 x Diamondmax 10 (200 GB)
CD/DVD brander Ide
Pinnacle Tv-kaart
W-an Kaartje
Thermaltake Fancontroller Hardcano 13
Coolermaster GeminII cpu koeler met 2 x silenX iXtrema PRO 120/38mm (1400)

Coolermaster Stacker 830 met 6 casefans + Crossflow

qua overclocken wil het niet helemaal lukken op hoge FSB, zit nu op 30%

Het systeem is nog niet volledig aangesloten, maar zou wel willen weten of de voeding wel genoeg pit heeft voor dit alles, voordat ik het zaakje in gaat bouwen.

Intel duo Extreme X6800 - Asus Commando - XFX 7600 GT/650 Fatal1ty - OCZ 2 GB DDR2-800 -Scythe Infinity SCINF-1000 - 2x Raptor X 150GB - 2x Diamondmax 10 200GB - Tagan 480 watt

Binnenkort ga ik mijn huidige systeem,

Pentium D 920 @ 3.0
Asrock 775Twins-HDTV rev1
2x 1GB DDR533
1x Seagate 7200.10 250GB
Sapphire X1600XT @ stock
onboard geluid
2x 80mm fan

met de volgende componenten upgraden:

Gigabyte DS3 rev 3.3
1x Seagate 7200.10 250GB
ipv 2x 80mm fan 2x 120mm fan en 3x 92mm fan

Mijn huidige voeding (Coolermaster 450W) moet dit nog wel aankunnen, maar zodra de prijsdrop van Intel erdoor is, komt er een C2D in en zodra Nvidia met de 8600-serie komt, gaat er ook eentje van deze in. Gaat de huidige voeding dit trekken of moet ik zorgen voor wat meer vermogen?

GA-P35C-DS3R Rev. 2.0 F11 | E6750 @ Arctic Freezer Pro | 4GB MDT PC6400 | Gigabyte HD3870 | Audigy ZS | Coolermaster Realpower 450W | Seagate 7200.10 250GB | 2x Seagate 7200.10 250GB Raid0 | Vista X64 Ultimate

Mijn systeem heeft een nieuwe voeding nodig die toekomstgericht safe moet zijn;

specs:
- DFI Lanparty UT nf4 Ultra-D
- Point of View 7900GT
- Opteron 165 dual-core ... ik tracht die zo hoog mogelijk te overclocken
- 2x1Gb G-Skill 2GBHX @ 245Mhz.
- Watercooled met een Laing DDC Pro pomp (verbruik 10W)
- sata Seagate 160Gb
- NEC 3500A dvd-rw
- Sony cdrw
- 2 UV-neons
- 5 x 80mm fans + 2x120mm op mijn rad, alles powered via mijn reobus

Probleem nu is dat mijn Antec True Blue 480W PSU maar over een 20p. native ATX connector beschikt en mijn DFI vraagt naar een 24p.
Ook heeft deze PSU nog geen SATA en SLI connectoren standaard in zijn kabelbundel,.. ik moet hiervoor dus overal adaptertjes gebruiken.

Op DIY-street raden ze de OCZ GameXtream van 600 of 700 Watt aan bij gebruik van een DFI bordje.
Ook heb ik ze bij voorkeur niet modulair,... al die extra connecties schrikken me een beetje af,.. ik prefereer liever vaste soldeerverbindingen in de PSU.

http://www.diy-street.com/forum/showthread.php?t=73137

Wat denken jullie :?

edit:
volgens de calculator op eXtreme Outer Vision kom ik overclocked nu al op 441Watt uit,... als ik mijn mogelijk overclock hoger zet dan is mijn 480Watt niet eens meer tvoldoende 8)7

Xplod wijzigde dit bericht 15-04-2007 10:21 (10%)

:: GigaByte P35C-DS3R :: Q6600 ::.Corsair 2x 2Gb CM2X2048-6400C5 :: Sapphire HD3870 :: X-Fi Xtreme Gamer :: Watercooled --> homepage :: Corsair 520HX psu ::

quote:
theodouma schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:13:
[...]

Dan blijf ik deels bij mijn advies, deNeoHE is zeer stil, heeft krachtige 12 volt lijnen en is modulair. Als ik een Antec voedig zal nemen zal ik er voor één gaan uit die reeks

[...]

Van de eXtremepower zijn drie versies, namelijk
• Een oude versie met 80 mm fan aan de achterkant van de voeindg. Deze kan maar 17 amperres leveren op één lijn
• Een nieuwe versie met 120 mm fan aan de onderkant. Deze voeindg kan 25 amperres leveren, verdeeld over twee lijnen (10 +15)
• Een iets verbeterde versie van bovenstaande, deze kan totaal 29 amperres leveren (14+15)

Als jij alleen de cpu goed heb overgeklokt dan zal je nieuwe systeem totaal 350 watt nodig hebben en zal totaal maximaal 25 amperres nodig hebben. Tijdens gamen heb je "maar" 22 amperres nodig.

Jouw huidige systeem heeft zonder overklok maar 15 amperres en 230 watt nodig .

Ik weet niet welke versie jij heb van de eXtremepower, maar als je de eerste versie heb moet je deze zeker vervangen. Mocht je de tweede versie hebben raad ik je wel aan om deze te vervangen, behalve als je het geld er niet voor heb en heb je de derde voeding dan hoef je je nergens druk om te maken.

[...]

Ondanks dat een 7600 GS veel sneller is dan een 5200 heeft de 7600 GS minder stroom nodig als de 5200 (27 vs 34 watt). Theoretisch zou het dus zo moeten zijn dat als jouw voeindg de 5200 aankan dat hij zeker de 7600 ook aan moet kunnen (een auto welke 180 kan rijden kan zeker 160 rijden).

Als ik jouw probleem hoor dan lijkt het er heel eel op dat je een probleem heb met je videodriver. Het beste is om daarom even je videodriver compleet t everwijderen en daarna opnieuw te installeren.

Naar mijn weten is het de 2e of 3e ik kijk het nog wel even na. Weet je ook of zoiets in de handleiding kan staan?

Beter drie kilo cocaine in de hand, dan te hard rijden in Nederland.

quote:
Appie Heijn schreef op zondag 15 april 2007 @ 10:02:
Naar mijn weten is het de 2e of 3e ik kijk het nog wel even na. Weet je ook of zoiets in de handleiding kan staan?
Kan zeker in de handleiding staan, maar normaal gezien vind je deze info ook terug op het label dat op de voeding plakt. Hierop staat aangeduid hoeveel amperres de voeding kan levern op 12V1, hoeveel op 12V2, en hoeveel op deze 2 gecombineerd. Voorbeeldje van label op voeding:
http://www.datsec.nl/catalog/images/subcatagory_psu.jpg

Ik wil een nieuwe computer kopen, alleen heb ik zelf niet echt een geen idee welke voeding ik moet hebben. Hier onder staat mijn gekozen systeem met het aantal watt erachter (meeste heb ik geschat):

Intel Core 2 Duo E6600 65W
Gigabyte GA-965P-DS3, P965 80W
1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 30W (15 watt per GB?)
HIS Radeon X1950 PRO 512MB DDR3 100W
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, SATA II 8W
Samsung SH-D163A 20W
NEC AD-7170S 20W

In totaal ongeveer 323W en dan heb ik volgens mij 15A nodig op de 12V lijn?

moederbord

quote:
whazzzup schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 22:46:
aangezien ik er de ballen nog niet van snap van de rekensom wat betreft voedingen.

Hier mijn specs:
voeding momenteel: Tagan TG480

Intel duo Extreme X6800
Asus Commando
2 x 1GB OCZ Platinum 6400
XFX 7600 GT/650 Fatal1ty
2 x Raptor X (150 GB)
2 x Diamondmax 10 (200 GB)
CD/DVD brander Ide
Pinnacle Tv-kaart
W-an Kaartje
Thermaltake Fancontroller Hardcano 13
Coolermaster GeminII cpu koeler met 2 x silenX iXtrema PRO 120/38mm (1400)

Coolermaster Stacker 830 met 6 casefans + Crossflow

qua overclocken wil het niet helemaal lukken op hoge FSB, zit nu op 30%

Het systeem is nog niet volledig aangesloten, maar zou wel willen weten of de voeding wel genoeg pit heeft voor dit alles, voordat ik het zaakje in gaat bouwen.
Je huidige systeem heeft met overklok van de cpu (40 Mhz fsb) maar 310 watt nodig en zal ook aan 20 amperres op de 12 volt echt ruim voldoende hebben. Jouw Tagan voeindg kan ongeveer 28-30 amperres leveren op de 12 volt (afhankeleijk van het model voeindg, er zijn drie 480 watt Tagans voedingen) en zal daarmee zeer gemakkelijk je systeem aankunnen.

Echter is alles in je systeem high end, op je viodeokaart na. Dit kan betekenen dat je geen dikke videokaart nodig heb of dat je zit te wachten/sparen voor een dikke DX10 kaart. Mocht het tweede waar zijn dan heb je gnet niet voldoned power voor een 8800 GTX, de 12 volt lijn komt dan net een paar amperres te kort. Ik raad je daarom ook aan om, mocht je een high end DX10 kaart aanschaffen ook de voeindg te vervangen. Als je tevreden bent met de 7600 dan is je huidige voeindg uim voldoende :)
quote:
theroman schreef op zondag 15 april 2007 @ 03:33:
Binnenkort ga ik mijn huidige systeem,

Pentium D 920 @ 3.0
Asrock 775Twins-HDTV rev1
2x 1GB DDR533
1x Seagate 7200.10 250GB
Sapphire X1600XT @ stock
onboard geluid
2x 80mm fan

met de volgende componenten upgraden:

Gigabyte DS3 rev 3.3
1x Seagate 7200.10 250GB
ipv 2x 80mm fan 2x 120mm fan en 3x 92mm fan

Mijn huidige voeding (Coolermaster 450W) moet dit nog wel aankunnen, maar zodra de prijsdrop van Intel erdoor is, komt er een C2D in en zodra Nvidia met de 8600-serie komt, gaat er ook eentje van deze in. Gaat de huidige voeding dit trekken of moet ik zorgen voor wat meer vermogen?
Ik ga er even vanuit dat je niets echt gaat overklokken (is trouwens ook niet aan te raden met pc4200 gheugen). Jouw huidige systeem heeft 230 watt nodig en ongeveer 14,5 amperre v/d 12 volt. Jouw nieuwe systeem, waar de beste versie van de 8600 inzit heeft maar 220 watt nodig en 14 amperres van de 12 volt. Jouw voeindg moet duszeker je nieuwe systeem aankunnen.

Van de Nvidia 8600 komen uiterasard meerdere smaken welke aan stroom tussen de 45 en de 70 watt nodig hebben. Ik ben er vanuit gegaan dat jij de 8600 GTS neem, het topmodel uit de 8600 reeks. Deze verbruikt het meest van allemaal.
quote:
Xplod schreef op zondag 15 april 2007 @ 10:01:
Mijn systeem heeft een nieuwe voeding nodig die toekomstgericht safe moet zijn;

specs:
- DFI Lanparty UT nf4 Ultra-D
- Point of View 7900GT
- Opteron 165 dual-core ... ik tracht die zo hoog mogelijk te overclocken
- 2x1Gb G-Skill 2GBHX @ 245Mhz.
- Watercooled met een Laing DDC Pro pomp (verbruik 10W)
- sata Seagate 160Gb
- NEC 3500A dvd-rw
- Sony cdrw
- 2 UV-neons
- 5 x 80mm fans + 2x120mm op mijn rad, alles powered via mijn reobus

Probleem nu is dat mijn Antec True Blue 480W PSU maar over een 20p. native ATX connector beschikt en mijn DFI vraagt naar een 24p.
Ook heeft deze PSU nog geen SATA en SLI connectoren standaard in zijn kabelbundel,.. ik moet hiervoor dus overal adaptertjes gebruiken.

Op DIY-street raden ze de OCZ GameXtream van 600 of 700 Watt aan bij gebruik van een DFI bordje.
Ook heb ik ze bij voorkeur niet modulair,... al die extra connecties schrikken me een beetje af,.. ik prefereer liever vaste soldeerverbindingen in de PSU.

http://www.diy-street.com/forum/showthread.php?t=73137

Wat denken jullie :?

edit:
volgens de calculator op eXtreme Outer Vision kom ik overclocked nu al op 441Watt uit,... als ik mijn mogelijk overclock hoger zet dan is mijn 480Watt niet eens meer tvoldoende 8)7
Ik ga er even vanuit dat 2880Mhz bij 1,50 Vcore het maximum is van wat je 165 kan. Op deze settings heeft je cpu totaal 220 watt nodig (110 watt is zonder overklok). Samen met de rest van je systeem moet de voeindg totaal 360 watt leveren en 25 amperres waarvan er 19 voor de cpu zijn. Klok je de videokaart ook wat over dan zul je uitkomen op 380 watt en 27 amperres.
Jouw voeidng kan 28 amperres leveren op de 12 volt, en dit is op één lijn. Voor jouw systeem moet dit dus voldonde zijn, al zal het miscshien wat krap zijn als je de cpu op 1.50 volt en 2.9 Ghz heb en je wilt ook de videokaart zwaar overklokken.

Voor een nieuwe voeindg zijn er meerdere eisen, namelijk:
- minimaal 430 watt
- mimiaal 30 amperres op 12 volt
- minimaal 20 amperres op één 12 volt lijn. (voor de cpu)

Gezien de extreem sterke 12 volt lijn welke nodig is vallen de meeste voeingen af, deze kunnen vaak maar 18 amperres per 12 volt lijn leveren (ze hebben er dan wel meerdere). De OCZ PowerStream 520 watt kan totaal 33 amperres leveren op de 12 volt en is damee gecshikt voor je systeem.
De merken Antec, Coolermaster en Zalman maken geen enkle niet modulaire voeingen welke 20 amperres kan leveren op één 12 volt lijn (oif je moet gewlijk een 700 watt voeindg nemen, maar dat is ook een beetje overdreven coor een systeem welme maximaal 380 watt gebruikt)
quote:
The_Worst schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:45:
Ik wil een nieuwe computer kopen, alleen heb ik zelf niet echt een geen idee welke voeding ik moet hebben. Hier onder staat mijn gekozen systeem met het aantal watt erachter (meeste heb ik geschat):

Intel Core 2 Duo E6600 65W :)
Gigabyte GA-965P-DS3, P965 80W 40 watt
1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 30W (15 watt per GB?) 5 watt per reepje
HIS Radeon X1950 PRO 512MB DDR3 100W 65watt
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, SATA II 8W 10-15 watt
Samsung SH-D163A 20W hoef je niet mee te rekenen.
NEC AD-7170S 20W

In totaal ongeveer 323W en dan heb ik volgens mij 15A nodig op de 12V lijn?
Ik kom uit op ongeveer 200 watt welke je systeem echt nodig heeft (beetje afronden vanwege ventilatoren) en 12 amperres op 12 volt. Je hoeft het verbruik van je dvd's niet mee te reknenen omdat je eigelijk nooit je dvd's en je videokaart samen gebruikt. (dvd kopieren tijdens gamen).

Voor jouw systeem is daarom iedere voeindg welke minimaal 300 watt kan leveren en minimaal 14 amperres hefet op de 12 volt voldoende.

Ik ga het volgende systeem aanschaffen:

Mobo: Gigabyte GA-965P-DS3
CPU: Intel Core2 Duo E4300/4400
Cooler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Mem: TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, 800 MHz
GPU: Nvidia 8800GTS (OC)
HD: 320Gb SATA2 16Mb
DVD: Samsung 16x

Ik wil gaan overclocken naar rond de 3Ghz

Nu ben ik op zoek naar een goede PSU die niet alleen in staat is dit systeem van power te voorzien maar ook onder alle belastingen boven of rond de 80% efficiëntie draait, (beter voor de energie rekening en het milieu), en bovendien niet te al te duur is (zat rond de 40~60 Euro te denken). Iemand nog een goede tip?

Nog even een tip voor de TS lijst: de high end voedingen van corsair:
Corsair HX620
Corsair HX520
Volgens mij vrij nieuw (nieuwsbericht 3-8-2006).
Hier wat reviews:
Corsair HX620 620w Power Supply
520 en 620 Watt op silentpcreview
Nog een over 620W

Bottomline:
- zeer stabiel, tot max power
- onhoorbaar door trage 12V fan, weer tot max power
- verder alles zeer strak afgewerkt

Ik ga er een halen voor m'n volgende systeem.

pnieuwla wijzigde dit bericht 15-04-2007 22:14 (16%)

Canon 350D | Canon 17-55 F/2.8 IS | Canon 70-200 F/4L USM | Canon EF-S 60 F/2.8 macro | Peleng 8 F/3.5 Fisheye

quote:
theodouma schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:04:

[...]

Ik ga er even vanuit dat 2880Mhz bij 1,50 Vcore het maximum is van wat je 165 kan. Op deze settings heeft je cpu totaal 220 watt nodig (110 watt is zonder overklok). Samen met de rest van je systeem moet de voeindg totaal 360 watt leveren en 25 amperres waarvan er 19 voor de cpu zijn. Klok je de videokaart ook wat over dan zul je uitkomen op 380 watt en 27 amperres.
Jouw voeding kan 28 amperes leveren op de 12 volt, en dit is op één lijn. Voor jouw systeem moet dit dus voldonde zijn, al zal het miscshien wat krap zijn als je de cpu op 1.50 volt en 2.9 Ghz heb en je wilt ook de videokaart zwaar overklokken.

Voor een nieuwe voeindg zijn er meerdere eisen, namelijk:
- minimaal 430 watt
- mimiaal 30 amperres op 12 volt
- minimaal 20 amperres op één 12 volt lijn. (voor de cpu)

Gezien de extreem sterke 12 volt lijn welke nodig is vallen de meeste voeingen af, deze kunnen vaak maar 18 amperres per 12 volt lijn leveren (ze hebben er dan wel meerdere). De OCZ PowerStream 520 watt kan totaal 33 amperres leveren op de 12 volt en is damee gecshikt voor je systeem.
De merken Antec, Coolermaster en Zalman maken geen enkle niet modulaire voeingen welke 20 amperres kan leveren op één 12 volt lijn (oif je moet gewlijk een 700 watt voeindg nemen, maar dat is ook een beetje overdreven coor een systeem welme maximaal 380 watt gebruikt)
Mijn voeding geeft slechts max. 22A op de single 12Volt lijn 8)7
Trouwens met de calculator, welke vermeld staat in de TS, kom ik al op 441Watt uit.

Plaatje op imageshack (popups!)

Trouwens met mijn voltlijnen is er momenteel ook wel iets mis :?
De 12Volt en 5Volt zijn te laag.

http://img402.imageshack.us/img402/8428/voltantec480www7.jpg

Xplod wijzigde dit bericht 16-04-2007 00:06 (6%)

:: GigaByte P35C-DS3R :: Q6600 ::.Corsair 2x 2Gb CM2X2048-6400C5 :: Sapphire HD3870 :: X-Fi Xtreme Gamer :: Watercooled --> homepage :: Corsair 520HX psu ::

[quote]theodouma schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:04:
[...]

Je huidige systeem heeft met overklok van de cpu (40 Mhz fsb) maar 310 watt nodig en zal ook aan 20 amperres op de 12 volt echt ruim voldoende hebben. Jouw Tagan voeindg kan ongeveer 28-30 amperres leveren op de 12 volt (afhankeleijk van het model voeindg, er zijn drie 480 watt Tagans voedingen) en zal daarmee zeer gemakkelijk je systeem aankunnen.

Echter is alles in je systeem high end, op je viodeokaart na. Dit kan betekenen dat je geen dikke videokaart nodig heb of dat je zit te wachten/sparen voor een dikke DX10 kaart. Mocht het tweede waar zijn dan heb je gnet niet voldoned power voor een 8800 GTX, de 12 volt lijn komt dan net een paar amperres te kort. Ik raad je daarom ook aan om, mocht je een high end DX10 kaart aanschaffen ook de voeindg te vervangen. Als je tevreden bent met de 7600 dan is je huidige voeindg uim voldoende :)

[...]

Das mooi om te weten dat er niet perse een nieuwe voeding hoeft te komen, Maar op de Tagan TG480-U15 zit nog een switcher voor "Combined Power & Split" maakt het verder nog uit waarop deze staat?

Wat betreft de grafische kaart, die was ik zoiezo niet van plan verder te upgraden, ben geen gamer, het ging mij meer om een een goede passief gekoelde kaart.

qua geheugen zit ik er wel aan te denken om de OCZ 2 GB DDR2-1000 Kit (Retail, Titanium Alpha VX 2) te halen

Intel duo Extreme X6800 - Asus Commando - XFX 7600 GT/650 Fatal1ty - OCZ 2 GB DDR2-800 -Scythe Infinity SCINF-1000 - 2x Raptor X 150GB - 2x Diamondmax 10 200GB - Tagan 480 watt

Misschien handig voor in de start post:

Grote serie voedingen getest op efficientie, geluidssterkte en stabiliteit voltages (klik op specs achter de voedingen om te vergelijken op de verschillende test onderdelen):
http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGRkZZg/viewgroup/

Alle voedingen die voldoen aan de 80plus norm (voedingen 80% of meer efficientie), compleet met test rapporten:
http://www.80plus.org/manu/psu/manu_psu.htm
quote:
What is the 80 PLUS® specification?

The 80 PLUS® performance specification requires power supplies in computers and servers to be 80% or greater energy efficient at 20%, 50% and 100% of rated load with a true power factor of 0.9 or greater. This makes an 80 PLUS® certified power supply substantially more efficient than current power supplies and creates a unique market differentiation opportunity for power supply and computer manufacturers.

moederbord

quote:
Agnostic schreef op zondag 15 april 2007 @ 19:43:
Ik ga het volgende systeem aanschaffen:

Mobo: Gigabyte GA-965P-DS3
CPU: Intel Core2 Duo E4300/4400
Cooler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro
Mem: TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, 800 MHz
GPU: Nvidia 8800GTS (OC)
HD: 320Gb SATA2 16Mb
DVD: Samsung 16x

Ik wil gaan overclocken naar rond de 3Ghz

Nu ben ik op zoek naar een goede PSU die niet alleen in staat is dit systeem van power te voorzien maar ook onder alle belastingen boven of rond de 80% efficiëntie draait, (beter voor de energie rekening en het milieu), en bovendien niet te al te duur is (zat rond de 40~60 Euro te denken). Iemand nog een goede tip?
Als je de cpu goed zwaar overklokt, en je klokt de videokaart ook een stukje over dan heeft je systeem totaal 330 watt nodig. De 12 volt lijn zal hiervan ongever 22 amperres moeten leveren.
Als jij een voeindg wilt welke
een hoog rendement heeft bij je maximale belasing dan kun je Antec NeoHE 430 watt overwegen. Deze voeindg kost 70 euro en heeft een hoog rendement, zoals uit deze en deze grafieken blijkt. De voeindgen welke een hoger rendement hebben als de NeoHE vallen voor jouw systeem af omdat ze niet stil zijn (iGreen is niet stil te noemen volgens velen) of ze zijn te duur. (de silentmaxx kost 170 euro)

De NeoHE kan totaal 430 watt en 32 amperres leveren op 12 volt. De voeindg is daarmee geschikt voor je systeem
quote:
Xplod schreef op zondag 15 april 2007 @ 23:52:
[...]

Mijn voeding geeft slechts max. 22A op de single 12Volt lijn 8)7
Trouwens met de calculator, welke vermeld staat in de TS, kom ik al op 441Watt uit.

[afbeelding]

Trouwens met mijn voltlijnen is er momenteel ook wel iets mis :?
De 12Volt en 5Volt zijn te laag.

[afbeelding]
Toch apart dat jouw voeindg maar 22 amperres kan leveren. Volgens de site van Antec zelf kan jouw voeindg namelijk echt 28 amperres leveren..
Maargoed, met jouw voeindg lijkt er op het moment helemaal niets mis :) De 12 en 3.3 volt mogen namelijk wel een beetje afwijken. Ze mogen 5% afwijken volgens de ATX specificaties. Dit houdt in dat de 12 volt lijn niet onder de 11.40 volt mag komen en dat de 3.3 volt lijn niet onder de 3.135 mag komen. Jouw spanningen liggen echter nog (ruim) boven deze waardes, dus er is niets om je zorgen te maken over je voeindg. Als je spanningen echt te laag worden merk je dit snel genoeg in spontane reboots, BSOD's of de pc knalt gewoon uit.
quote:
whazzzup schreef op maandag 16 april 2007 @ 00:11:
[quote]theodouma schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:04:
[...]

Je huidige systeem heeft met overklok van de cpu (400 Mhz fsb) maar 310 watt nodig en zal ook aan 20 amperres op de 12 volt echt ruim voldoende hebben. Jouw Tagan voeindg kan ongeveer 28-30 amperres leveren op de 12 volt (afhankeleijk van het model voeindg, er zijn drie 480 watt Tagans voedingen) en zal daarmee zeer gemakkelijk je systeem aankunnen.

[...]

Das mooi om te weten dat er niet perse een nieuwe voeding hoeft te komen, Maar op de Tagan TG480-U15 zit nog een switcher voor "Combined Power & Split" maakt het verder nog uit waarop deze staat?

Wat betreft de grafische kaart, die was ik zoiezo niet van plan verder te upgraden, ben geen gamer, het ging mij meer om een een goede passief gekoelde kaart.

qua geheugen zit ik er wel aan te denken om de OCZ 2 GB DDR2-1000 Kit (Retail, Titanium Alpha VX 2) te halen
De schakelaar doet niets anders dan het doorverbinden van de aparte 12 volt lijnen. Voordeel hiervan is dat je één zeer krachtige 12 volt lijn heb, nadeel is dat hij ietsje minder stabiel is. Zet je de schakelaar op aparte lijnen dan heb je meerdere 12 volt lijnen welke allemaal erg stabiel zijn maar niet extreem veel kunnen leveren.

Dan het geheugen. Als je niet van plan ben over te klokken snap ik niet wat je met pc8000 geheugen wilt doen. Het geheugen mag wel zeer snel zijn en veel duur geld kosten ( :P) maar je heb er alleen wat aan als je het geheugen op een fsb kan laten draaien van 450 Mhz. En om het geheugen op een fsb te krijgen van 450 Mhz zal je de cpu zeer zwaar over moeten klokken om voordeel te hebben van jouw extra dure geheugen.
Je heb alleen voordeel van pc8000 geheugen als je nu jouw E6800 heb draaien met een overklok zodat jouw fsb hoger is dan 400 Mhz (en jouw cpu dus tegen de 4.5 Ghz aanzit). Als jij je cpu niet heb overgeklokt, of je heb hem niet op een fsb draaien van boven de 400 Mhz is het doodzonde van het geld, want je betaald veel geld, en je gaat er in preformance echt niets op vooruit.

Ik heb volgens mij ook een nieuwe voeding nodig..

Op dit moment voldoet de 360 watt Chieftec prima, maar ik moet volgens mij een voeding hebben met meer watt's.

Dit wordt het nieuwe systeem:

1X Asus 7900GS 256MB PCI-E
1X Kingston HyperX 2GB KIT 800MHZ
1X Samsung DVDRW Silver SHS182D SATA
1X ASUS P5N-E SLI (nF650i SLI - S775)
1X INTEL Core2Duo E6300 (S775 - 1066MHz - 2x1 MB)
2X Casefans
2X 160GB IDE HD's
1X SB Live
1X DVD RW SATA

Voldoet de 360watt nog? Of heb ik hiervoor echt een zwaardere nodig?

Gigabyte P35-DS4 | Intel Core2Duo E6850 @ 4Ghz (8X500) | 2X 1GB Kingston HyperX PC8500 | evga Geforce 9800 GX2 | Creative Audigy 2ZS | 2X Samsung 500GB SATA-2 300 16MB | S-ATA DVD RW | Coolermaster Realpower 700 | Iiyama Prolite E1900WS

Ik wil ook een nieuw systeem halen, maar heb geen idee of de voeding goed genoeg is voor het systeem.

Systeem is

Intel Core 2 Duo E6600
Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (OF DS4) ? Ben ik nog niet over uit.
Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit
Seagate 320GB SATA II (2x maal)
Asus GeForce 8800 GTS 320MB DDR3
DVD brander SATA (Samsung / NEC).

Nu moet ik er ook nog een kast bij hebben, maar tja zit nog vast op de voeding.
Zie dit voor meer info.

Had nl de volgende kasten in gedachten :

Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)

of

Antec NSK6000 (ATX, No PSU, Zilver⁄Zwart) + Cooler Master RP-550 Extreme Power, 550W (ATX12V V2.01) OF Antec Earthwatts 500W (ATX12V 2.2).

Zijn bovenstaande voedingen goed of zijn er (betere?) alternatieven ?

Voor m'n vader ben ik een redelijk simpel systeem in elkaar aan het zetten. Over de voeding heb ik nog mijn twijfels. Eis is dat hij zo efficient mogelijk moet zijn.

Specificaties van het systeem:

Behuizing: Coolermaster Centurion
CPU: AMD X2 3600+ AM2
Mobo: nog in te vullen, eentje met een zo zuinig mogelijke chip.
Geheugen: 2x 512MB PC5300
Videokaart: Asus X1300
HDD: 1x Samsung 80gb 7200rpm
Optical: 1x DVD brander

Ik heb uiteraard zelf gezocht. De bruikbare reviews (info over efficientie enz) vallen me echter flink tegen.

Welke mij interessant lijken:

BeQuiet straight power 350W
Seasonic S12 380W

Ik hoor graag adviezen / aanbevelingen. Budget is maximaal 50 - 60 euro. Liever minder maar kwaliteit mag wat meer kosten, dat verdient ie uiteindelijk wel terug.

Desktop: Intel E6850, Asus P5K Deluxe, 2GB PC6400, X1900XT, X-Fi Platinum, Raptor 150GB, Samsung 226BW 22"
Laptop: Asus A6T
Sound: Logitech Z-5500 + Sennheiser HD 555

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws