CCSP/CCIP/CCIE #21235
Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e
Gefeliciteerd ::)quote:Skins schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:40:
Gisteren 1e poging lab examen gedaan in San Jose met resultaat!!
Dit is echt een heel erg fijn gevoel en voldoening van zo'n 10 maanden studie
CCIE #21946
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Overigens je weet waar het voor staat het Cisco Certified Is Exit. Tenzij je huidige werkgever nu al erg goed betaalt. Kan je bij een ander bedrijf veel meer krijgen nu je CCIE bent.
TrailBlazer wijzigde dit bericht 04-09-2008 09:50 (70%)
CCSP/CCIP/CCIE #21235
EDIT: Opgezocht, je ging voor Routing en Switching. Je bent trouwens pas 2 jaar in het Cisco wereld las ik net, dat geeft mij nu nog meer hoop . Zeer netjes.
Mr.Nash wijzigde dit bericht 04-09-2008 09:53 (45%)
CCNA, CCNP certified. Bezig met CCIE (Written 2008, LAB 2009 ergens)
Reg. datum: 26 februari 2004
En dus ..... moet ik wel een tweede router back to back installeren ? Of weet er iemand iets van een converter ?quote:TrailBlazer schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:40:
een 2500 ondersteunt geen dot1q hoor. Er zijn wel wat routers die dat ondersteuen op een 10 Mbit ethernet interface maar de 2500 echt niet.
PS: Layer 3 switch heb ik ook niet voorhanden dus ook geen optie.
CCSP/CCIP/CCIE #21235
Reg. datum: 26 februari 2004
dat dacht ik wel.. de 2Mbit maakt niet uit het is toch een test opstelling voor mijn studie..quote:TrailBlazer schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:26:
Convertor bestaat niet. Wil je 2 netwerken scheiden met de 2500's dan heb je inderdaad een B2B koppeling nodig en de netwerken scheiden tussen de routers. Bedenk dan wel dat je link tussen de 2 netwerken maximaal 2 Mbit is omdat dat de max speed van die serials is.
CCSP/CCIP/CCIE #21235
Hmmz, had ik moeten weten. Het is al jaren geweest dat ik hier voor het laatst mee heb gespeeld. Weet nog in het begin van m'n CCNA studie dat ik nog veel met b2b deed en 2500's..quote:TrailBlazer schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:40:
een 2500 ondersteunt geen dot1q hoor. Er zijn wel wat routers die dat ondersteuen op een 10 Mbit ethernet interface maar de 2500 echt niet.
Reg. datum: 30 maart 2006
weten jullie of er debug commands zijn zodat je de handshakes kan zien bij het opbouwen van een DSL verbinding. hoe hij trained, auth, enzo ?
regards,
CCSP/CCIP/CCIE #21235
Hoi trail,quote:TrailBlazer schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:49:
authenticatie zit niet op een DSL verbinding. Verder ligt het een beetje aan het type ADSL interface wat je allemaal kan zien. Je kan het proberen met debug xdsl ????
Ik meen me ooit eens gezien te hebben op een atm int dat je de hele procedure kon zien van het opbouwen van de connectie met de telco kant.
AT0/1/0 up up ADSL connection xxxxxxxxxxxx
Di1 up up xxxxxxxx
Vi1 up up
Echter weet ik hier dus niet de juiste commands voor.
DSL moet toch op een bepaalde manier met de andere kant rechtrekken wie hij is en wie de overkant is. inloggen e.d ?
Reg. datum: 24 juli 2003
#sh run int atm0
interface ATM0
......
dsl enable-training-log
end
daarna een keer laten retrainen (of power-cyclen) en dan kun je met
sh dsl int atm0
alle smerige details bekijken.
Dit is allemaal op de atm/dsl laag, als je hoger (laag2/3 en hoger) wilt debuggen heb je weer andere commando's zoals debug ppp enz.
joopv wijzigde dit bericht 04-09-2008 17:10 (23%)
show controller dsl ?/?/?
doen. Je krijgt dan allemaal info over de S/R verhouding en hoe vaak die lijn al ingetrained is sinds boot.
DSL checked helemaal niks mbt username en password. Pas als je PPPoA gaat praten over je DSL interface krijg je met authenticatie te maken. Met een RFC 1483 verbinding weer niet. Gewoon het OSI model volgen en per laag troubleshooten.
CCSP/CCIP/CCIE #21235
Reg. datum: 29 juni 2001
Congrats!!!!quote:Skins schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:40:
Gisteren 1e poging lab examen gedaan in San Jose met resultaat!!
Dit is echt een heel erg fijn gevoel en voldoening van zo'n 10 maanden studie
CCIE #21946
Waarom zetten sommige tweakers alle certs die ze hebben in hun sig?
dmnd wijzigde dit bericht 04-09-2008 22:21 (14%)
uNF
Mischien komter wel een leuke vacature uit. Ik ben wel eens benaderd naar aanleiding van mijn posts bijvoorbeeld.quote:dmnd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:14:
[...]
Congrats!!!!
Waarom zetten sommige tweakers alle certs die ze hebben in hun sig?
CCSP/CCIP/CCIE #21235
Reg. datum: 27 november 2003
Thanks Trail, ik heb je berichtje goed begrepen en ga zeker even met mijn werkgever om de tafel zitten.quote:TrailBlazer schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:45:
Join the club (welke was het eigenlijk)
Overigens je weet waar het voor staat het Cisco Certified Is Exit. Tenzij je huidige werkgever nu al erg goed betaalt. Kan je bij een ander bedrijf veel meer krijgen nu je CCIE bent.
Reg. datum: 27 november 2003
Klopt, Routing & Switching inderdaad. Ja ik heb tot Oktober 2006 nog nooit iets met networking gedaan en nooit een Cisco aangeraakt. Daarvoor was ik MCSEer en alleen bezig met servers en wat programmeren. Overigens ben ik (pas) 21.quote:Mr.Nash schreef op donderdag 04 september 2008 @ 09:50:
Ah, gefeliciteerd! Volgens mij ging je voor security toch? Of vergis ik me nu met iemand anders.
EDIT: Opgezocht, je ging voor Routing en Switching. Je bent trouwens pas 2 jaar in het Cisco wereld las ik net, dat geeft mij nu nog meer hoop . Zeer netjes.
Uit globale interesse een CCNA boek gekocht en beetje in het wereldje blijven hangen zoals je ziet
Inmiddels heeft mijn werk fulltime met Cisco te maken en heb zeker mijn passie gevonden!
21 en fucking CCIE
TrailBlazer wijzigde dit bericht 05-09-2008 09:11 (5%)
CCSP/CCIP/CCIE #21235
Het is naar mijn idee ook een heel stuk toegankelijker geworden door dynamips en toko's als internetworkexpert e.d. Als je dynamips niet hebt zul je fysiek veel moeten knutselen wat best veel tijd kost in zijn totaliteit of als je 'even' iets wilt testen. Neemt natuurlijk niet weg dat het nog steeds VEEL is!quote:TrailBlazer schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:11:
Ik hoorde net dat een collega van me gisteren ook geslaagd is voor zijn R&S. Het gaat hard de laatste tijd.
dmnd wijzigde dit bericht 05-09-2008 12:53 (11%)
uNF
Ik denk niet dat je een leuke baan vind door een signature op got, magoedquote:Mr.Nash schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:26:
Waarom niet. Nah, ik had niks te melden en zag dat bij meerdere dus ik heb het maar klakkeloos gekopieerd
uNF