Reg. datum: 04 september 2002
Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 04 september 2002
Is die inmiddels al verkrijgbaar dan? Als ik de specs zo zie dan is 't niet heel erg vernieuwend t.o.v. de SX100. Die heb ik zelf en die bevalt uitstekend! Vooral het verre zoombereik is een verademing. De batterijduur valt me ook enorm mee. Ik heb 'm 6 weken meegehad op vakantie waarbij ik dagelijks veel foto's maakte en ik hoefde gemiddeld maar één à maximaal tweemaal per week batterijen te wisselen denk ik. Met wat reserve batterijen op zak totaal geen probleem. Gebruik wel goede NiMH-accu's en geen alkaline-batterijen! Ik heb een Ixus 700 met accupack en een SX100 met batterijen. Het heeft allebei wat voor- en nadeeltjes, maar voor mijzelf is dit in elk geval geen criterium meer bij de keuze voor een camera. Alleen de flitser is soms wat traag, maar dat valt op zich ook nog wel mee. Da's eigenlijk alleen bij de eerste foto als je de flits lange tijd niet hebt gebruikt of als de batterijen bijna aan vervanging toe zijn.quote:Ajacied schreef op maandag 08 september 2008 @ 10:50:
Heeft iemand een idee of de Canon Powershot SX 110 IS een beetje goede camera is?
Is toch een camera onder de 250 euro en hoor daar bijna niemand over.
Op naar de wintersport!!
Reg. datum: 04 februari 2001
Ik ga binnen een maand naar Nieuw Zeeland en wou misschien nog een digitaal cameraatje kopen
Momenteel heb ik een Sony Cybershot K810 GSM met een 3.2mpx camera
Zolang er voldoende licht is, werkt die wel redelijk. Maar als het begint te schemeren trekt het op niets meer...
Ook heeft ie geen optische zoom...
Verder werkt die xenon flits maar goed tot 1 a 1,5 meter ver...
Vandaar dat ik eens wou kijken of er tegenwoordig niets redelijk te krijgen is voor een cheape prijs
Hieronder een lijstje van wensen met de belangrijkste bovenaan:
1) Heb weinig zin om al te veel met instellingen te prutsen, dus een goede auto modus lijkt me wel fijn
2) Redelijk cheap, maar ook niet "te" cheap... dacht zo tussen de 100 a 200 euro (tot 300 euro mocht het echt een uber camera zijn die heeeeeel lang mee gaat)
3) Bovenstaande eisen sluiten volgens mij een DSLr al uit
4) Voor zover mogelijk, eentje die redelijke foto's bij weinig licht kan trekken (zonder statief). Ik denk dat dit betekend dat er iets van image stabilisatie op moet zitten. Ik weet ook dat ISO waarden niet veel betekenen aangezien er niet bij wordt gezegd wat voor foto's eruit komen bij die hoge ISO waarden (extreem veel ruis ofzo)
5) Klein en niet te zwaar, voor zover mogelijk....
6) Optische zoom (vanaf 4x of zo kan denk ik al voldoende zijn... meer is uiteraard leuk)
7) flits die verder gaat dan 1 meter
9) goede respons tijd, dat ik niet pas na 10 sec 1ste foto kan trekken
tenslotte zou ik volgende zaken ook leuk vinden, maar niet noodzakelijk:
1) spotgoedkope onderwater case verkrijgbaar
2) instelbare sluitertijd
3) een redelijke breedhoek
4) redelijke videomodus
5) redelijke continuous shoot (desnoods bij lagere resolutie)
Zou fijn zijn als iemand me een paar hints kan geven
Pentax K10D | Pentax smc DA 18-55mm f/3.5-5.6 | Tamron 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD | Pentax smc M 50mm f/1.7 | Vivitar 28mm f/2.8 | Vivitar 135mm f/3.5 | Vivitar 50mm f/1.8 | Takumar 80-200mm f/4.5 | Tele-Universar 500mm f/8.0 | en 7 anderen
die had ik idd net gelezen en stonden idd al veel leuke tips in, maar op enkele punten verschillen zijn wensen nogal van de mijne, vandaar deze nieuwe topicquote:JWfx schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:52:
Volg dit topic en wellicht vind je een antwoord.
Ik weet niet hoeveel dit uitmaakt, maar ik zal bijvoorbeeld niet veel foto's trekken van appels enzo
Reg. datum: 05 november 2000
In het duitse blad ColorFoto van augustus staat een uitgebreide test van digitale compacts waarbij blijk dat de lens van de Fuji 50% meer detail laat zien (oplossend vermogen) dan de rest uit de test. Ook de verschillen bij hogere ISO waardes zijn groot. Er staan voorbeeldfoto's van elke camera bij ISO 100 en iso 400 en alleen bij de Fuji zie je geen verschil, bij de rest van de camera's holt de kwaliteit achteruit.
http://www.colorfoto.de/T...test-Kameras_3534001.html
arjandijk162 wijzigde dit bericht 11-09-2008 16:07 (6%)
maar voor mij is het toch nog wat aan de hoge kant, aangezien er ook nadelen bij komen:
1) groter en zwaarder: dus meer moeite om mee te sleuren
2) "dure" grap als ie gestolen wordt
3) kan gewoon helemaal geen filmpjes maken
toch een leuke tip
die Fuji cameras zie ik idd veel goede commentaar over, ik ga ze nog maar wat verder bestuderen
Hoewel ik zelf niet veel camera ervaring of kennis heb, viel me (een dik jaar geleden ofzo) wel hard op dat de sony camera (weet niet meer dewelke, maar een "normale", niet superkleine, niet dslr) van mijn maat, veel beter in het donker trok dan de (nog oudere) hp r707 van mijn ouders
die sony was in die tijd ook wel 500 euro, dus ik weet niet wat die dingen nu nog kosten...
Maar die Fuji cameras zijn dan nog beter bij minder licht dan gelijk geprijsde sony's? (of is sony tegenwoordig sowieso helemaal het noorden kwijt?)
Reg. datum: 05 november 2000
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf50fd/page15.asp
Je kunt het met deze sony vergelijken en die verliest
http://www.dpreview.com/reviews/sonyw80/page8.asp
Deze sony is beter en duurder en wint
http://www.dpreview.com/reviews/SonyDSCR1/page25.asp
Je moet dus echt naar types gaan zoeken
ik zie net trouwens dat die fuji 50 binnenkort een nieuwe broertje bij krijgt, nl de 60... heeft iemand enig idee wanneer die effectief te koop gaat zijn?
de 50 heeft nl een beter breedhoek dan de 100 (2.8 ipv 3.3), maar heeft een slechtere continuous shoot... en juist die is bij de 60 verbeterd...
http://www.digitalstreet....1_29&products_id=9963
hij staat dus gewoon nog niet in pricewatch...
Voor dit soort dingen gebruik ik (als ik m'n DSLR niet mee wil nemen) een Sony DSC-V1.
5 jaar geleden uitgekomen, maar nog steeds een fantastisch dingetje:
- Mooie en redelijk lichtsterke 4x zoomlens (32-128mm kleinbeeld equivalent, F/2.8-F/4).
- Robuuste magnesium alloy behuizing.
- Prima tot ISO 400, en ISO 800 is ook nog goed bruikbaar (hoger gaat 'ie niet).
- Binnen een paar seconden schietklaar, en een nauwelijks merkbare shutter lag.
- Scherpstellen in 't pikdonker is geen probleem vanwege z'n laser focus assist (en dat werkt echt!).
- Net ingebouwde (opklap-)flitsertje, maar als dat niet genoeg is een externe flitsaansluiting (zelfs 2).
- Mogelijkheid voor infrarood opnamen (nightshot) of infrarood kadreren (nightframing).
- Naast Auto en P(rogram) ook nog S(hutter priority), A(perture priority) en M(anual).
- Enz...
Ook wel 2 nadeeltjes:
- Hij is te groot voor in een normale broekzak, maar past prima in de binnenzak van m'n jack, en hij ligt daardoor wel beter in de hand.
- Met 1.8" is 't schermpje nu erg klein, maar hij heeft wel een goede optische zoeker om dat te compenseren.
Ik heb 'm gekocht pal nadat 'ie uitkwam (voor 400 euro als ik 't me goed herinner), en er een jaar of 3 van genoten totdat 'ie gestolen werd.
Maar een paar maand geleden heb ik er eentje op Marktplaats gekocht voor 75 euro, incl. een Lowepro tasje, en ik gebruik 'm nu meer dan m'n DSLR!
"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral
zag dat die sony dsc-v1 idd vrij goedkoop op marktplaats staat
vraag me alleen wel af of die dingen niet slijten en intussen geen zware gebreken vertonen
dat zal nl wel een beetje een gok zijn
verder heb ik eens wat ervaringen zitten lezen van mensen op dpreview over die fuji f50fd, en die zijn wel heeeeel wisselvallig
sommigen zeggen dat alles goed is, maar velen zijn ook helemaal niet tevreden van de image quality
nu weet ik wel dat die 12mpx een fabeltje is en dat dat niet beter dan een goede 6mpx p&s camera is EN dat veel mpx veel ruis meebrengt, maar ik dacht wel dat die ruis verdween als je op 6mpx ofzo fotos trekt...
maar volgens sommigen is dat dus niet bij deze fuji
ook de goede prestaties onder weinig licht zijn volgens velen niet het gevolg van goede image stabilitie (in tegendeel zelfs), maar eerder van een zeer aggressief ruis onderdrukkings programma (wat je hard ziet volgens sommigen)
zelfs fotos met voldoende licht zouden nog veel ruis bevatten en bewogen zijn
ook is de camera volgens velen slecht in de auto settings en wordt ie pas goed wanneer je manuele settings gaat gebruiken (in auto mode gebruikt ie altijd iso 800 ofzo)
dit is wel een issue voor mij, aangezien ik em vooral in auto mode wou gebruiken...
zijn dit misschien normale commentaren voor cameras in deze prijsklasse? of hoe komt het dat jullie mij hem zo aanraden, terwijl de gebruikerservaringen zo wisselvallig zijn?
ik ga iig ook even wachten op wat reviews en gebruikerservaringen van de f60fd, misschien lost die wel een hoop op...
Blackadder: He's mad! He's madder than Mad Jack McMad, the winner of this year's Mr Madman competition.
- Als het maar iets té donker wordt, ontstaat er heel veel ruis in de foto's
- Onacceptabel niveau tonvervorming
- Flits komt niet echt ver
Nu ben ik op zoek naar een camera waarbij zo'n beetje de bovenstaande aspecten zijn 'weggewerkt'. Het is belangrijk dat de camera compact is.
Ik heb al gekeken naar Panasonic, die schijnen mooie en goede camera's te maken.
Ik heb een budget tot maximaal ¤175. Iemand suggesties?
ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO | T-Mobile HSDPA
Mijn canon powershot a430 heeft nu de beruchte lens error, dus ik moet een andere.
Ik was er wel tevreden over, 4x optische zoom en 4 MP, prima opzich, alleen als ik achteraf wou zoomen was het soms te weinig. Iets meer mag dus, maar ik weet dat MP's niet zaligmakend zijn
Verder is het een voordeel als hij wat platter is, dan is het niet zo'n bobbel in mijn broekzak
De vraag is dus, als ik een nieuwe canon koop die op 2 AA batterijen werkt, heb ik dan nog steeds de problemen met de flitser? Of raden jullie mij een ander merk aan of iets met meer batterijen of zelfs een accu?
stefan001 wijzigde dit bericht 25-09-2008 20:07 (12%)
Letten jullie allemaal een beetje op de spelling en leestekens?
Spam: Stop het opwarmen van de aarde! (klik op trailer)
Ik ben gewoon een huis-tuin en keuken gebruiker en is het voornamelijk voor de vakantiekiekjes of op feestjes. Point en shoot heb ik dus genoeg aan.
Omdat de Panasonic mij erg goed bevallen is wil ik graag weer een toestel van dit merk en ik kwam dan ook de DMC-FS5 tegen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Enige wat mij een beetje tegenhoud om deze te kopen is dat er een groothoeklens op zit. Wat zijn hier precies de voor en nadelen van?
Want mn vorige had gewoon een 35mm lens.
Je kan namelijk meer op de foto zetten dan met een lens die op 35 mm begint. Dus overzichtsfotos op verjaardagen etc.
Kijk hier eens zou ik zeggen. Kan je spelen met het verschil tussen 35 mm en bv 28 mm (groothoek)
Reg. datum: 30 september 2008
Ik heb er één: de Samsung S730, kost ¤100,- bij Digital Street, je kan zelf de wit-balans, sluitertijd, diafragma, en nog een heleboel dingen instellen.quote:[b][message=30700169,noline]einsteintina! schreef op zondag 07 september 2008:
Besef me wel dat er geen handmatige functies (sluitertijd / diafragma) op zitten... maar goed, klein ding is geen DSLRTenzij iemand wel een (ultra) compact weet die dat wel kan onder de 150 euro... hoor het graag! Belangrijkste is dat ze beetje snel zijn...
Het is verder ook een degelijke camera (tenminste, dat is mijn bescheiden mening
Reg. datum: 29 december 2006
Fuji FinePix F50fd ¤ 144,-
Sony Cybershot DSC-W120 ¤ 125,-
Casio Exilim Zoom EX-Z85 ¤ 128,-
Eventueel zou ik een stapje 'hoger' willen gaan mocht het kwaliteitsverschil dermate zijn dat het de moeite waard is:
Canon Digital Ixus 85 IS ¤ 177,-
Fuji FinePix F60fd ¤ 178,-
Aangezien ik er de ballen verstand van heb en de meneer in de winkel alleen maar in Megapixels kon denken, zou ik graag advies aan jullie vragen!
Bijvoorbaat heel veel dank.
Canon powershot A720. Mijn vorige vriendin heeft hem en die beviel zowel haar als mijzelf erg goed.
Die heb ik toen uitgekozen een 3 maanden geleden ofzo op basis van de reviews die ik toen las.
Punten voor mij van deze camera was:
ook PSAM standen (dus ook zelf mogelijkheden om dingen in te stellen)
goede houvast op de camera
goede, niet overdreven kleuren
scherpte
6x optische zoom.
Ik ga em morgen terugbrengen en waarschijnlijk ruilen voor een Canon IXUS 80 IS
ASUS PB5 socket 775 - Intel Duo core 2mb cache - Asus EAX1650 Pro 250 mb - 2048 mb DDR2 - Samsung S-ATA 400 gb
Nieuwe serie is een stuk minder spannend (meer budget). Ik vind zelf de Fuji Z100fd een erg interessante camera met een net 5x optisch zoomlensje en IS. Ruis is erg laag voor een compact en het lensje is behoorlijk scherp (ook in de hoeken). Verkrijgbaar voor een euro of 200 of in het roze zelfs voor 129 euro (bij pixmania geloof ik). Extra erg gave functie is de opgloeiende "Z" voorop de camera. Erg stoer
Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG
Heeft die ook PSAM standen?
Edit: volgens DPreview niet... en in de pricewatch gewoon 215 euro.... hmz...
Ik ben trouwens net zoals Nomad ook wel fan van de Powershot A720 IS, heb m ook aan mn zus aangesmeerd. Mee genomen op vakantie, lekker snel, toch je eigen instellingen kunnen gebruiken enzo, fijn
Zelfs zit ik er dus nog steeds aan te denken om er toch een kleintje bij te nemen.... nu kijk ik naar het kleinere broertje A590 IS, iets goedkoper (pw 118 euro) maar aan de andere kant vind ik hem weer net iets te groot... maar mjah, functionaliteit boven compactheid hoor! (Maar DSLR is zo lomp
einsteintina! wijzigde dit bericht 06-10-2008 18:59 (89%)
Soort van ik-weet-niet-achtig-iets... Alles went, zelfs een 400D?
Bovengenoemde Powershotjes zijn allemaal uitlopend. Momenteel alleen nog de A1000 en A2000.
Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG
Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last