Gathering of Tweakers

Quicksearch
Het is officieel. Rechtstreeks van de OBN site:
quote:
Geldrop-Mierlo krijgt glasvezelnetwerk!

Met trots kunnen we u melden dat er inmiddels ruim 9.000 aanmeldingen binnen zijn en dat het glasvezelproject in Geldrop-Mierlo door kan gaan.

De komst van OnsBrabantNet binnen Geldrop-Mierlo is, op zijn zachtst gezegd, niet onopgemerkt gebleven.
Onze informatieavonden, de winkels in Geldrop en in Mierlo, het speciale telefoonnummer; overal is het even druk.

Het enthousiasme waarmee OnsBrabantNet verwelkomt is binnen Geldrop-Mierlo en de beleving bij de mensen is overweldigend.
Dit blijkt ook wel uit het feit dat ruim 50% van de inwoners zich inmiddels aangemeld heeft.
Dit aantal moest ook gehaald worden om het glasvezelnetwerk rendabel te maken en een start te maken met de aanleg hiervan.
Bron
Dat ze maar snel gaan beginnen!

Specs: de Gamert

We hebben het zelf ook thuis aangevraagd, iemand enig idee hoeveel GB per maand je kan verstoken volgens hun "fair use policy". Want die term is nogal "vaag", ik begrijp dat hier niet onder valt dat je constant met 100mbit moet gaan up/downloaden. Iemand enige concrete cijfers?

we krijgen dezelfde internet provider als in nuenen en daar heb ik nog nooit iemand horen klagen erover.

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

quote:
thafusion schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:38:
We hebben het zelf ook thuis aangevraagd, iemand enig idee hoeveel GB per maand je kan verstoken volgens hun "fair use policy". Want die term is nogal "vaag", ik begrijp dat hier niet onder valt dat je constant met 100mbit moet gaan up/downloaden. Iemand enige concrete cijfers?
Een collega van me is op de bijeenkomst geweest en hij stelde de vraag

" Wat vinden jullie ervan als ik 4TB per maand door die kabel heen jaag?"
"-Geen enkel probleem, sterker nog, we meten niet eens - dit gebeurt pas wanneer er echte problemen zijn"

Nikon D70 / Nikkor 18-70 AF-S 1:3.5-4.5G ED / Sigma 50-500 F4.0/6.3 DG (bigma) / Nikkor 50mm 1.8d + Fuji S602z

Hehe dat informatiepunt gebeuren zit hier vlak bij, en daar was het laatst gruwelijk druk, lol. Maar toch mooi dat het hier komt te liggen, alleen jammer dat ik net ga verhuizen, dus niet aangevraagd natuurlijk. Zwaar jammer eigenlijk :/

TommyGun wijzigde dit bericht 21-05-2007 20:23 (5%)

Who is General Failure and why is he reading my hard disk?

quote:
razorhead schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:14:
[...]

Een collega van me is op de bijeenkomst geweest en hij stelde de vraag

" Wat vinden jullie ervan als ik 4TB per maand door die kabel heen jaag?"
"-Geen enkel probleem, sterker nog, we meten niet eens - dit gebeurt pas wanneer er echte problemen zijn"
In Nuenen is dat iig geen probleem...
Ik zie trouwens in de AV van OBN dat Geldrop-Mierlo ook een overboekingsfactor van 80:1 zal hebben en het internet via Edutel B.V. zal gaan, net zoals in Nuenen

Pingelmonster wijzigde dit bericht 22-05-2007 12:50 (15%)

ik heb er maar 1 woord voor: HOERA!!

Odium Generis Humani

Reg. datum: 15 augustus 2002

Weet iemand waar ze eerst mee beginnen met aanleggen in Mierlo of Geldrop?

De aanleg van glasvezel van onsnet in de Nuenense dorpen Gerwen en Nederwetten is stilgelegd.
Daarom is het afwachten of en wanneer ze er nog mee beginnen in Geldrop Mierlo.

Het gerucht gaat dat de aannemers er plotseling mee gestopt zijn omdat de opdrachtgever, de NEM, betalingsproblemen heeft.
Op de website van Onsnet nuenen of Brabant is niets te vinden van het stilleggen

Ze zijn in de dorpen Gerwen en Nederwetten in maart begonnen, begin mei zijn ze plotseling gestopt.
Eerst dachten we nog dat ze elders bezig waren. Dat blijkt nu niet voor onsnet te zijn, maar voor en aan onsnet wordt even niet gewerkt.
Zie een foto op http://www.dse.nl/node/view/1263

hmm ben benieuwd dan ... zou jammer zijn.

Is er al meer bekend over waar ze wanneer gaan graven en aansluiten?

<edit>
Never mind, hier staat het antwoord al. Nog even geduld hebben en hopen dat die betalingsproblematiek onjuist is.

PauseBreak wijzigde dit bericht 30-05-2007 11:56 (66%)

Meukjes!

quote:
hhints schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:45:
Het gerucht gaat dat de aannemers er plotseling mee gestopt zijn omdat de opdrachtgever, de NEM, betalingsproblemen heeft.
Altijd een risico, met een 'onderneming' die eigenlijk alles doorsluist naar andere BV's. Als men inderdaad betalingsproblemen heeft zal het lastig zijn om iets van het geld terug te zien.

Ohh mooie meid, Erzsébet Bathory
TweakerMaps - Zet je zelf op de kaart!

En in Helmond-Brandevoort hebben we nu ook de brief gekregen... _/-\o_

Ik heb inderdaad nog wat vragen, dus mocht er hier iemand zijn die deze kan beantwoorden, dan graag... :P

Ze hebben een FUP, en ik heb persoonlijk slechte ervaringen met FUP's. Nu las ik hier dat 4TB geen probleem was... Kan iemand dat bevestigen :?
Kan iemand me vertellen wat de kwaliteit is van de telefoon en de televisie signalen :? Gaat de telefonie trouwens via VoIP of doen ze het op een andere manier :?

Nog mensen met horror verhalen, of juist hosanna verhalen :?

quote:
-PatrickO- schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:01:
En in Helmond-Brandevoort hebben we nu ook de brief gekregen... _/-\o_

Ik heb inderdaad nog wat vragen, dus mocht er hier iemand zijn die deze kan beantwoorden, dan graag... :P

Ze hebben een FUP, en ik heb persoonlijk slechte ervaringen met FUP's. Nu las ik hier dat 4TB geen probleem was... Kan iemand dat bevestigen :?
Kan iemand me vertellen wat de kwaliteit is van de telefoon en de televisie signalen :? Gaat de telefonie trouwens via VoIP of doen ze het op een andere manier :?

Nog mensen met horror verhalen, of juist hosanna verhalen :?
Pats maar met je Brandevoort :P...

Hopen dat BreedbandHelmond optijd met glasvezel naar de consumenten gaat ;)

In Nomine Patri, Filii et Spiritus Sancti || WDS Does The Job!

quote:
remy007 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:19:
[...]

Pats maar met je Brandevoort :P...

Hopen dat BreedbandHelmond optijd met glasvezel naar de consumenten gaat ;)
Brandevoort behoort al vanaf het begin (net zoals heel Eindhoven) tot Kenniswijk... Ze hadden eigenlijk direct bij de bouw al glasvezel in de grond moeten stoppen... Het heeft nog veels te lang geduurd... Heb eerst 2 jaar lang aan UPC vastgezeten en nu 4 jaar lang te veel betaald aan Planet Internet (80 euro voor 8Mb)

Breedband Helmond is in eerste instantie bedoeld voor bedrijven... Ik zie die nog niet zo snel naar consumenten gaan... En dan weet je ook nog niet eens wat de voorwaarden gaan zijn... Maar, ik hoop voor jou dat jij ook snel mag overgaan... En anders kun je altijd nog verhuizen... :P

quote:
-PatrickO- schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:04:
[...]

Brandevoort behoort al vanaf het begin (net zoals heel Eindhoven) tot Kenniswijk... Ze hadden eigenlijk direct bij de bouw al glasvezel in de grond moeten stoppen... Het heeft nog veels te lang geduurd... Heb eerst 2 jaar lang aan UPC vastgezeten en nu 4 jaar lang te veel betaald aan Planet Internet (80 euro voor 8Mb)

Breedband Helmond is in eerste instantie bedoeld voor bedrijven... Ik zie die nog niet zo snel naar consumenten gaan... En dan weet je ook nog niet eens wat de voorwaarden gaan zijn... Maar, ik hoop voor jou dat jij ook snel mag overgaan... En anders kun je altijd nog verhuizen... :P
Ja huizen van X ton :P Brandevoort.... moet ik nog even sparen :P (ben pas 21)

Foto van huizen in Brandevoort...
http://i72.photobucket.com/albums/i162/catsgossip/fotopaul/aug06013-1.jpg

Snelle vraag, welke niet beantwoord wordt door de helpdesk/support van OnsBrabantNet en ook in de FAQ niet geheel duidelijk beantwoord is:

Heb je nou wél of níet een router nodig om de verbinding te delen? Volgens mijn ouders is er namelijk op zo'n avond gezegd dat het modem een ingebouwde router heeft en een 'eigen' router dus niet meer nodig zou zijn.
Heb de support begin vorige week al gemaild maar die mensen zijn volgens mij overleden, er wordt gewoon totaal niet gereageerd :p

quote:
PauseBreak schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:49:
Snelle vraag, welke niet beantwoord wordt door de helpdesk/support van OnsBrabantNet en ook in de FAQ niet geheel duidelijk beantwoord is:

Heb je nou wél of níet een router nodig om de verbinding te delen? Volgens mijn ouders is er namelijk op zo'n avond gezegd dat het modem een ingebouwde router heeft en een 'eigen' router dus niet meer nodig zou zijn.
Heb de support begin vorige week al gemaild maar die mensen zijn volgens mij overleden, er wordt gewoon totaal niet gereageerd :p
Als je een foto/spec's van zo'n modem/router kunt posten kunnen we je iets verder helpen... (ook handig voor overige OBN-gebruikers).

Even ter verduidelijking: modem/routers zijn modems met een router ingebouwd. Dat betekend vaak: modem met een router functie, waar een uitgang opzit (lan) waaraan een switch gehangen kan worden. Of de modem heeft meerder (4/5) poorten (lan) waaraan de pc's direct gekoppeld kunnen worden dmv een straight UTP kabel.

Ook zijn vaak deze moderne modems voorzien van WLan.

remy007 wijzigde dit bericht 12-06-2007 13:26 (20%)

Heb vandaag dan toch nog antwoord gekregen van de supportafdeling van OBN. Hier komt het op neer: Het modem bevat 4 poorten maar alleen de 1e poort kan gebruikt worden. Dit betekent dat je, wanneer je de verbinding wilt delen, een router aan zult moeten sluiten.
* PauseBreak gaat op zoek naar een nieuwe router :)

Weet eigenlijk iemand of het schieten van de kabels een beetje fatsoenlijk gaat? Ik ben namelijk geneigt om straks gewoon een gleufje naar de meterkast te graven. het stuk van de straat naar de voorgevel is namelijk 20 meter en ik vraag me af of die afstand ook nog gewoon met schieten kan.

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

quote:
Blueone schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 01:21:
Weet eigenlijk iemand of het schieten van de kabels een beetje fatsoenlijk gaat? Ik ben namelijk geneigt om straks gewoon een gleufje naar de meterkast te graven. het stuk van de straat naar de voorgevel is namelijk 20 meter en ik vraag me af of die afstand ook nog gewoon met schieten kan.
Volgens mij graven ze holle buizen de grond in, waarin dmv perslucht de glasvezel wordt aangebracht. En volgens mij hoef je zelf niet te gaan graven.

Odium Generis Humani

in princiepe graven ze niets (volgens iemand uit nuenen) maar schieten ze hem volledig naar de voordeur/meterkast. Ik vraag me dus af of dat over een afstand van 20 meter wel goed gaat

Dat ze maar eens in de rest van Brabant gaan leggen. Wat denken die kneuzen in Mierlo, Geldrop en Nuenen wel niet, dat zij zomaar even als enigen in Noord-Brabant glasvezel mogen hebben?! :P
Wij als goede slimme mensen dat het volledig terecht is dat wij als eerste van brabant mogen (na nuenen dan) :*)

En deurne mag daarom als laatste :P

Blueone wijzigde dit bericht 20-06-2007 20:27 (11%)

quote:
Blueone schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:51:
in princiepe graven ze niets (volgens iemand uit nuenen) maar schieten ze hem volledig naar de voordeur/meterkast. Ik vraag me dus af of dat over een afstand van 20 meter wel goed gaat
Ik neem aan van wel anders zouden ze in Nuenen ook wel meerdere malen hebben moeten graven ;)
Mail anders de helpdesk eens of zij je daar meer over kunnen vertellen.

PauseBreak wijzigde dit bericht 21-06-2007 17:38 (8%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws