Hoofdcategorieën
Topicacties

Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: Floor-is
AM Pricewatch / Moderator FG
Onmeunige fanboy or Grumpy

Deel 7 van de "Solo testcasefoto's - om van te leren" alweer.
Voorgaande delen:
Solo testcasefoto's - om van te leren
Solo testcasefoto's - om van te leren (deel 2)
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 5
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 6

Zoals altijd wat puntjes om op te letten, lees ze (weer) even door.

Het doel van dit topic:

Van elkaars tips, fouten, goed gelukte dan wel mislukte technieken etc leren. Ben je een beginnende fotograaf en heb je net 1 foto waarvan je denkt: ik wil hem laten zien en weten wat ik kan verbeteren, dan ben je in dit topic op de juiste plek. Dat houdt echter niet in dat het een stortplaats is voor elke foto die je maakt ;)

Een paar simpele regels om dit topic leuk en leerzaam te maken en te houden:

1. 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten ;)
2. Als je commentaar geeft op een foto: onderbouw het! Daar heeft degene die de foto post meer aan dan "moooi!" of "het ziet er niet uit!". Zeker in dit topic is commentaar superbelangrijk, dus zowel fotografen als critici: doe je best!
3. Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen/geven.
4. Hou rekening met de layout: 600 pixels breed max voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's zullen getrashed worden. Heb je een panorama: doe hem dan als link in dit topic.

Veel plezier.

Mijn gear
If what is is, what is the story in my head then all about?

Acties: [view]

Door: Floor-is
AM Pricewatch / Moderator FG
Onmeunige fanboy or Grumpy

quote:
Plaatje linkje, want resizen is schijnbaar te veel werk :(
img
quote:
Aikon schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:22:
@Trubo: Zou wat v/d bovenkant afhalen en misschien wat v/d onderkant. Verder erg mooie foto :)

[afbeelding]
Plaatje:
http://www.erikkok.nl/div/07/05.jpg

Floor-is wijzigde dit bericht 13-03-2007 22:53 (5%)

Mijn gear
If what is is, what is the story in my head then all about?

zoiet.s?

quote:
Verder mooie foto, echter jammer van dat kleine onscherpe knietje? rechtsonderin.
Verder goed foto! :)

A good pair of jeans is like a true member of the family || Specs-| Eeepc 9" 20GB | Site - Cam : Fuji S6500fd

Check me blog!

Ik heb afgelopen zaterdag een bezoekje aan Hessing gebracht en de volgende foto geschoten welke ik wel wat vond hebben:

http://farm1.static.flickr.com/133/417665586_e6b2793f8d.jpg?v=0

Meer foto's die ik daar gemaakt heb kun je vinden op mijn blog

@ajhaverkamp: Mooie foto. Lekker scherp.

FLICKR PHOTO GEAR Nikon D70s | Tamron28-75mm/F2.8 | Sigma 15MM Fisheye | Speedlight SB-600 PHOTOGRAPHER Dancelinx.nl | Outland | Partyflock |

gewoon Arjan

quote:
Tomino schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:20:
[...]
Verder mooie foto, echter jammer van dat kleine onscherpe knietje? rechtsonderin.
Verder goed foto! :)
Thnx, is geen knietje, maar de bovenkant van deze: Klikkerdeklik
Jonkie van 20 juli 2005. Dat is de oudere zus van deze, dat is Yaki van 11-01-2007

ajhaverkamp wijzigde dit bericht 12-03-2007 21:31 (15%)

Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII

One step beyond!

@ ajhaverkamp,

Lekkere foto, mooie DOF, lekker scherp en goede blik van die aap :) Compositie vind ik wel wat minder, maar ik weet de omstandigheden natuurlijk niet, ik zou alleen wel ff dat been hoofd dr af croppen (of wegsoepen)
Zonsondergang op Ameland. Een licht herziene versie van een eerder geposte plaat (alhoewel het eigenlijk een andere plaat is die ik net wat anders bewerkt heb). Hier lag de tak overigens ook wat minder op de horizon). (relonky in "Solo showcasefoto's, om te bewonderen | ..."

http://www.wisselwerking.nl/upload/ameland-zonsondergang4.jpg

Herrick wijzigde dit bericht 12-03-2007 23:01 (21%)

Check me blog!

quote:
relonky schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:41:
Zonsondergang op Ameland. Een licht herziene versie van een eerder geposte plaat (relonky in "Solo showcasefoto's, om te bewonderen | ..."

[afbeelding]
Retevette plaat zeg. Mooie kleuren! Mooie compositie. :)

FLICKR PHOTO GEAR Nikon D70s | Tamron28-75mm/F2.8 | Sigma 15MM Fisheye | Speedlight SB-600 PHOTOGRAPHER Dancelinx.nl | Outland | Partyflock |

Canon EOS 30D

quote:
ilovetechno schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:51:
[...]

Retevette plaat zeg. Mooie kleuren! Mooie compositie. :)
dat laat wel heel goed zien wat je met een beetje fotoshoppen allemaal kan bereiken...

|| This message was sent on 100% recyclable electrons. || basiep.nl || mijn fotos || Tent75 ||

@basiep: de kleurwijzigingen zijn niet in Photoshop gedaan maar met Bibblepro (dus RAW bewerking). Maar het komt natuurlijk op hetzelfde neer. De oorspronkelijke versie is natuurgetrouw(er).
@Ajhaverkamp
Heel mooi, die blik van die aap :') prachtig. Goeie DOF en in mijn ogen niks mis met de compositie
@Relonky
De tak komt er bij de herziene versie wel mooier uit, maar de lucht vond ik eerlijk gezegd bij de niet bewerkte versie wat sprekender :).

Ik plaats ook maar weer eens een foto. Deze heb ik gemaakt tijdens 'Rockslag' een bandwedstrijd hier in Gorinchem. Over het algemeen komt daar geen muziek die ik leuk vind, en ook deze keer was 't weer niks. Maar gelukkig had ik mijn camera bij me en kon ik wat foto's maken!
Is op ISO1600 gemaakt (vandaar de wat aanwezige ruis) want de lichtomstandigheden waren verschrikkelijk...

http://www.shootnshop.nl/pictures/foto4973.jpg

Canon EOS 350D | Pentax MG | EF-S 18-55mm F3.5-5.6 | EF 70-300mm F4-5.6 IS USM | EF 50mm F1.8 | Speedlite 580EX II | Pentax 50mm 1.7 | Pentax 28mm 2.8

a.k.a. Martijn

ruis dat in foto's aanwezig is vind ik meestal niet storend, omdat detail wel behouden blijft. Bij deze foto is ruis echt wel storend geworden en worden de lampen eerder vlekken (vast niet alleen door ruis gekomen, what happend here?)....
Compositie, ja die vind ik wel redelijk, een mooi belichte foto zonder ruis met deze setting was vast mooi geweest :)
gewoon Arjan

quote:
Arpie_RS schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 00:02:
Is op ISO1600 gemaakt (vandaar de wat aanwezige ruis) want de lichtomstandigheden waren verschrikkelijk...
"Wat", dat is wel een beetje een understatement. Techniek mag zeker ondergeschikt zijn aan het onderwerp, maar in dit geval stoort het wel erg hoor.
Kijk eens naar NeatImage, en kijk dan of je met de Shadow/Highlights functie van bv Photoshop iets meer licht op de juiste plaatsen in de foto kunt krijgen.
Want het moment is zeker lekker vastgelegd!

Wat ik af en toe zou willen doen om een beetje meer licht te krijgen! Daar doe je vaak met een andere lens of flitser helemaal niks aan.

Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII

One step beyond!

quote:
relonky schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:41:
Zonsondergang op Ameland. Een licht herziene versie van een eerder geposte plaat (alhoewel het eigenlijk een andere plaat is die ik net wat anders bewerkt heb). Hier lag de tak overigens ook wat minder op de horizon). (relonky in "Solo showcasefoto's, om te bewonderen | ..."

[afbeelding]
Nice, lekkere kleuren :)
Heb je het origineel nog? Zou het even willen vergelijken wat je er allemaal aan gesoept hebt ;)
Reg. datum: 16 februari 2003

@ilovetechno: De foto is wel leuk, maar er schort imho e.e.a. aan, zo voegt het witte vlak rechts niets toe en vind ik de persoon die de auto bekijkt ook maar lastig ;)

@Relonky: lekkere kleuren, wel jammer dat de boomstam enigzins soft aandoet.

@ArpieRS: Lekkere foto en érg lekkere bewerking, de ruis voegt hier echt iets toe. Wel jammer dat de microfoon zo hoog staat, maar dat zijn dingen waar je vaak geen invloed op hebt :)

overall wordt er weer een lekker niveau neergezet in dit nieuwe topic, let's keep it up ;)

Henk wijzigde dit bericht 13-03-2007 11:11 (9%)

Er zitten wel een hoop kruimels in deze foto... - Harry

Afgelopen weekend deze foto gemaakt. Ik vind het zelf een mooie foto, alleen jammer dat de meeuw niet helemaal scherp is. (500mm is moeilijk stil te houden vind ik)
http://ohmygot.w00ter.net/IMG_3860_klein.jpg

@ ilovetechno: Waarom heb je juist deze foto gekozen? Op je blog staan imho mooiere foto's dan deze. Ik vind dat de horizontale en diagonale lijnen de aandacht te veel afleiden van de auto.

Even off-topic, maar Floris, zou jij in de deel 6 nog een linkje kunnen aanmaken naar deze nieuwe deel 7. Deze mis ik namelijk.
Reg. datum: 20 januari 2006

Tijdje terug op een mooie dag deze flinke jongen op de foto gezet.
Ik vind dat het schaap (ram) zelf iets lichter had gemogen maar aangezien ik het beest
niet kon verslepen is dat niet gelukt :+ Qua achtergrond kleuren ben ik erg tevreden.

Bewust op 18mm geschoten voor de vervorming, ziet er bij zo'n foto wel leuk uit :) (aldus Crijnn)

http://img204.imageshack.us/img204/6554/scaapxs4.jpg
camera: Nikon d70s + kitlens
diafragma: F/3,5
sluitertijd: 1/400 sec.

@w00ter kab00ter: je geeft zelf al aan dat de meeuw niet echt scherp is, verder vind ik hem compositioneel niet echt geweldig. Als je de vogel meer links in de foto zet vliegt hij de foto in, en dan voegt het ook al een hoop toe dat de vogel van achteren is gefotografeerd.

@Crijnn: Tja, hoeveel moeite heb je gedaan voor de compositie? Ik kan eigenlijk weinig vinden dat er wél klopt aan de foto. Je schaap staat in de schaduw, je achtergrond (die al onrustig aandoet) is juist overbelicht door de zon, het hek zit op ooghoogte van het schaap en het schaap staat er ook niet helemaal op.

@ilovetechno: Idee is aardig maar het licht binnen is dusdanig dat het een zoekplaatje is geworden.

@relonky: Erg mooi maar de kleuren zijn dusdanig dat ik het niet geloofwaardig vind als zijnde Ameland.

@Crijnn: De vervorming werkt wel. Was er licht op de schapekop geweest en minder op de achtergrond dan was het nog wel wat geweest.

Zelf dit weekend dit geschoten:
http://farm1.static.flickr.com/186/416438967_cf9df35af3.jpg

Stonden dranghekken vrij dicht om de kist heen zodat ik zelfs op 18mm niet verder kwam dan dit.

Ben zelf wel te spreken over de belichting. Bewust centrum metering op het meest reflecterend deel van de romp gedaan. Geeft voor mij een aardig retro gevoel en doet me denken aan de vliegtuig dia's die ik me herinner van m'n jeugd in de jaren 80.
Zit nu alleen nog te dubben over die dingen onder het vliegtuig. Zal die antenne mast wel weghalen maar weet niet goed wat ik zal doen met die rode "Remove before flight" hoes onderaan.

Wijnands wijzigde dit bericht 13-03-2007 13:53 (13%)

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 || SB-26

Reg. datum: 20 januari 2006

@ RedXrad

Goeie kritiek. Mag wel iets minder negatief want zo wordt ik depressief :P Het is om van te leren dus om ook motiverend over te komen moet je ook wat leuks zeggen ;)
Maar goed...

Schaap stond inderdaad in de schaduw. Zal ie wel lekker koel gevonden hebben. Echt bewegen
wilde ie niet dus echt veel aan de compositie kon ik niet doen, tenzij ik alleen zijn kont erop had willen zetten. Ben later nog een keer terug geweest maar toen stond ie nog steeds op dezelfde plek |:(
Dom beest! :+

Inderdaad jammer dat het schaap er niet totaal op staat. Of ik moet een uitsnede maken.
Over de achtergrond ben ik wel tevreden, alleen die hooiberg boven zijn kop is niet zo mooi. Wat bedoel je met dat hek en oog hoogte?

quote:
Crijnn schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:14:
@ RedXrad

Goeie kritiek. Mag wel iets minder negatief want zo wordt ik depressief :P Het is om van te leren dus om ook motiverend over te komen moet je ook wat leuks zeggen ;)
Maar goed...
Tja, ik bedoelde het niet negatief, dan geef ik gewoon geen commentaar :) Ik ben wel direct... ;)
quote:
Schaap stond inderdaad in de schaduw. Zal ie wel lekker koel gevonden hebben. Echt bewegen
wilde ie niet dus echt veel aan de compositie kon ik niet doen, tenzij ik alleen zijn kont erop had willen zetten. Ben later nog een keer terug geweest maar toen stond ie nog steeds op dezelfde plek |:(
Dom beest! :+
Was dat het enige schaap in de omgeving? ;)
quote:
Inderdaad jammer dat het schaap er niet totaal op staat. Of ik moet een uitsnede maken.
Over de achtergrond ben ik wel tevreden, alleen die hooiberg boven zijn kop is niet zo mooi. Wat bedoel je met dat hek en oog hoogte?
De berg hooi is inderdaad één van de storendste aspecten in je achtergrond. Het hek 'snijdt' als het ware het schaap door de ogen, wat de foto een erg rommelige indruk geeft.

Damn Skippy!
Reg. datum: 06 september 1999

er mist wat contrast, hij heeft schaduw in z'n ogen en z'n shirt clipt maar ik ben niet ontevreden.

http://caustics.gotdns.com/zooi/got/foto/ranjit01.jpg

Photoblog :: Portfolio
EOS 30D met grip & strap, EOS 1D Mark II, kitlens, EF 17-40 f4 L, EF 70-200 f2.8 L, EF 85mm f1.8, Canon 580ex Speedlite, Fujica Compact deluxe meetzoeker.

@sharky: nette plaat. De zwart-wit omzetting vind ik niet helemaal lekker geslaagd (maar dat is ook vrij lastig en erg afhankelijk van je eigen voorkeuren).

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: