quote:
idle? idle is het 30 graden (en het is warm in deze kamer, ben al de hele middag aan het benchen, is net een kachel die qx6700).
Ik heb nu 1xorthos dual en 2x orthos single draaien en dan wordt de handel 60 graden bij 1.5 vcore, 3.4 GHz.
Als ik hetzelfde doe met 1.6 vcore, dan kan ik naar 3.6 , meer als een uur orthos stable (langer nog niet getest) en dan worden de 4 cores 65 graden.
temp meting van speedfan, klopt goed met de bios. Ik heb de laatste bios 0803 op de commando, daarmee zijn de temps 10 graden hoger als met de oude bios.
artic silver 5 in een heel mooi dun laagje aangebracht, zeer gelijkmatig (is me nog nooit zo mooi gelukt, tuniq en cpu zijn erg vlak)
Ik kom met de commando net iets verder als met de p5b dlx en een stuk verder als met de p5w dh maar dat was bekend, quad cores en i975 gaan slecht samen. Ik heb alle drie de boardjes hier liggen, commando en p5b zijn nieuw, p5w had ik al een tijdje.
Deze x6700 klokt bijna net zo goed als m'n e6700, heeft alleen wat meer vcore nodig (en dat was ook bekend) dus ik ben niet ontevreden. Ik denk dat
3.4@1.5vcore m'n 24/7 setting wordt.
Deze qx wil bijna 3.9 suicide maar ik durf er niet de max vcore overheen te jagen. Ik kom tot net voorbij het login scherm van xp voor ik een bsod krijg. Dat is wel beter als m'n e6700, diw kwam maar tot 3.8, niet suicide maar hoger ging ie ook echt niet.