Gathering of Tweakers

Quicksearch
Linux!

Ghost68, kijk even hiernaar: http://www.mozilla.org/support/firefox/profile

Dit staat er in mijn profiel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$ ls ~/.mozilla/firefox/ai89filx.default
adblockplus        compreg.dat       hostperm.1      search.sqlite
blocklist.xml      cookies.txt       install.log     secmod.db
bookmarkbackups    downloads.rdf     key3.db         sessionstore.js
bookmarks.bak      extensions        localstore.rdf  signons2.txt
bookmarks.html     extensions.cache  lock            urlclassifier2.sqlite
Cache              extensions.ini    mimeTypes.rdf   XPC.mfasl
cert8.db           extensions.rdf    prefs.js        xpti.dat
chrome             formhistory.dat   searchplugins   XUL.mfasl
compatibility.ini  history.dat       search.rdf

Voor een backup maak ik dus een kopie van ~/.mozilla/firefox/
Dit is Linux dus :)

Error -48621: Signature expired

Ik gebruik ook al jaren Firefox. Vergeleken met IE6 was Internet Explorer niet eens een optie omdat die zo veel miste aan functionaliteit maar ik moet toegeven dat IE7 nu ook wel erg goed is geworden (ook tabs, ook een uitbreidbaar zoekveld). Toch miste ik de tabs en mijn default theme (Pimpzilla) :)

Extensies die ik gebruik (ik heb er pas een hoop weggegooid):
Context search - maakt het makkelijk tekst te selecteren en zoeken in verschillende zoekmachines.
Flashgot - downloadmanager, maar die heeft weer een andere downloadmanager nodig dus ik denk dat ik hem eens ga vervangen voor downloadthemall.
Foxtrick - extentie voor Hattrick. Kan eigenlijk weg omdat ik niet meer zo vaak op Hattrick zit.
GMail Manager - Logt automatisch in op je gmail en laat zien welke berichten er op je te wachten staan
Greasemonkey - Extentie waarmee je scripts kan maken die dingen toe kunnen voegen aan pagina's. Momenteel zit er een "Tvgids.nl -> Googlecalendar" script en een script voor Oink in.
Noscript - Script dat er voor zorgt dat er geen scripts worden uitgevoerd op een internetpagina om Firefox veiliger te maken (ik denk dat ik die er overigens weer af gooi).
Opentaal woordenlijst - Volgens mij het Nederlandse woordenboek.
Stop Hammertime - Totaal nutteloze extentie. Maar wel leuk, geeft een "Stop Hammertime" geluidje als je op de stopknop drukt of op escape drukt.
Talkback - stuurt info over crasher door, zit standaard in Firefox.
quote:
Je kijkt waarschijnlijk op de verkeerde plaats.

Je profiel staat voor het grootste deel bij Documents en Settings\jouw user\Local Settings\Applicationdata, waarschijnlijk kijk jij in program files?

Marzman wijzigde dit bericht 11-09-2007 04:27 (10%)

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

Linux!

Ja, de buitenkant van IE7 is voor veel gebruikers (niet voor mij, ik irriteer me er mateloos aan) inderdaad beter geworden... maar de motor :X

Die theme is trouwens erg goed :D
(behalve dat alle bookmarks nu veel breder zijn en dus niet meer passen)

sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 11-09-2007 06:35 (53%)

Waarom staat Webdeveloper wel in de startpost en Firebug niet? Deze twee vullen elkaar sterk aan en Firebug kan wel erg veel wat Webdeveloper niet kan. Ik zou niet meer zonder kunnen... :)

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

quote:
Marzman schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 04:16:
Ik gebruik ook al jaren Firefox. Vergeleken met IE6 was Internet Explorer niet eens een optie omdat die zo veel miste aan functionaliteit maar ik moet toegeven dat IE7 nu ook wel erg goed is geworden (ook tabs, ook een uitbreidbaar zoekveld). Toch miste ik de tabs en mijn default theme (Pimpzilla) :)
Zelf al zou ik naar ie7 willen, het gemis van een addon manager alleen houdt me al tegen. Om over de slechte engine nog maar te zwijgen.... 8)7
Ik ben al een tijd opzoek naar een instelling of add-ons voor als ik FF afsluit en de volgende keer opstart dat de openenstaande tab weer geladen worden. Nu wordt er gevraag om alle tabbladeren te sluiten.
En wil dat hij het niet vraagt en de volgende keer weer opent.
Nu sluit ik FF via taskmanager om het dat zo te krijgen.
quote:
JoetjeF schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:43:
Tab Mix Plus heeft die feature (Sessions->Show my windows and tabs from last time).
Dankje dat is wat ik zocht.

Calamor wijzigde dit bericht 12-09-2007 17:02 (26%)

Mo Chuisneoir

Tab Mix Plus heeft die feature (Sessions->Show my windows and tabs from last time).

Nog een tip voor diegenen die hekel hebben om met IE te connecten naar Winupdate. Je kan ook Xp'sHelp openen en updates downloaden klikken: dan opent die hem in die Help. Ok, 't blijft onderhuids IE natuurlijk... :'(
Linux!

Hoezo, je kunt toch gewoon Automatische Updates aanzetten? Dan krijg je netjes elke 2e di/wo van de maand de belangrijke updates binnen. Dan hoef je helemaal nooit zelf te checken.

Gamertag: ijskonijn81

quote:
sjaakduhuuhl schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 06:33:
Ja, de buitenkant van IE7 is voor veel gebruikers (niet voor mij, ik irriteer me er mateloos aan) inderdaad beter geworden... maar de motor :X
Helemaal mee eens, het ziet er inderdaad wat beter uit, ook tabbed-browsing enzo, maar hij blijft nog steeds een stuk trager als firefox (vooral op een oud systeem)

Conscript reporting.

quote:
Duuvel schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 07:45:
[...]

Helemaal mee eens, het ziet er inderdaad wat beter uit, ook tabbed-browsing enzo, maar hij blijft nog steeds een stuk trager als firefox (vooral op een oud systeem)
Tja, ze proberen steeds weer een beetje meer op Firefox te lijken :P

IE is gewoon not done :/

- Quad-core specs - - Wat niet deugt wat niet deert, wie niet neukt die masturbeert.

Heb Minefield alpha 8 'ns een kans gegeven, maar merkte weinig verschil met 2. Mag hopen dat ze toch minimaal een andere skin invoeren, heb die van 2 nooit echt gelust. Maargoed misschien komt dat nog, 2 werd ook pas echt duidelijk in de een na laatste beta.

Verder las ik dat er het plan betstaat om de url in de adresbalk aan te passen, om spoofing etc tegen te gaan. Onzalig onderdeel IMO is dan om ook de favicon in de ban te doen (omdat slotje ook als favicon ingezet kan worden, om mensen te misleiden).

Sjah wijzigde dit bericht 14-09-2007 15:51 (33%)

10100111001

quote:
MensionXL schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:41:
[...]

Tja, ze proberen steeds weer een beetje meer op Firefox te lijken :P
...Of ze gaan (eindelijk) gewoon met de tijd en behoeftes @ breedband mee :)
Volle taskbars zijn niet lief :P
quote:
IE is gewoon not done :/
Ik vind het ook niets, maar die bash is nu ook weer niet zo nodig he :P

qed

Linux!

Nouja, bash. Met "done" bedoelde hij waarschijnlijk "af" (zo interpreteerde ik het tenminste) en dan heeft hij gewoon gelijk. MS heeft nog een hele weg te gaan met IE.

Conscript reporting.

quote:
The_Zeroorez schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:50:
Ik vind het ook niets, maar die bash is nu ook weer niet zo nodig he :P
Was ook meer sarcastisch bedoeld :P

Toevallig zijn de IE users, de users die altijd de meeste troep op hun pc's hebben staan, dat valt me altijd op 8)7
quote:
sjaakduhuuhl schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:58:
Nouja, bash. Met "done" bedoelde hij waarschijnlijk "af" (zo interpreteerde ik het tenminste) en dan heeft hij gewoon gelijk. MS heeft nog een hele weg te gaan met IE.
Kan ook, maar ik bedoelde het meer als: IE is gewoon dwaas, maar dan met sarcasme ;)

MensionXL wijzigde dit bericht 14-09-2007 16:01 (55%)

- Quad-core specs - - Wat niet deugt wat niet deert, wie niet neukt die masturbeert.

tJa IE bashen, ik ben er ook niet vies van. Maar laten we het eens hebben over wat Ms wel goed doet met hun product. Die IE7 tabbar ziet er gelikter uit, mooi over sluitknop hoveren en hij verschijnt, tevens een nutteloos maar wel mooi overzicht geopende tabs. IE7 is uiteraard niet veel, maar Ms snapt gewoon dat de simpele gebruiker iets mooi vinden veel interessanter vindt, dan een goeie engine.
Wat ik trouwens mis in de spellingscontrole add-on is dat je voor bepaalde sites niet in kan stellen in welke taal ze zijn. Ik vind het best fijn als hier op Tweakers de taal op Nederlands staat, maar als ik in een Engelstalig forum reageer moet ik hem weer op Engels zetten. Aangezien ik dat vaak afwissel zou het fijn zijn als je gewoon in kon stellen tweakers.net -> Nederlands, Engelstalig forum -> engels.

Is daar misschien een andere add-on voor? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die voor verschillende sites verschillende talen gebruikt.

My minicity

quote:
Marzman schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:56:
Wat ik trouwens mis in de spellingscontrole add-on is dat je voor bepaalde sites niet in kan stellen in welke taal ze zijn. Ik vind het best fijn als hier op Tweakers de taal op Nederlands staat, maar als ik in een Engelstalig forum reageer moet ik hem weer op Engels zetten. Aangezien ik dat vaak afwissel zou het fijn zijn als je gewoon in kon stellen tweakers.net -> Nederlands, Engelstalig forum -> engels.

Is daar misschien een andere add-on voor? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die voor verschillende sites verschillende talen gebruikt.
Dit kan bij mij toch echt standaard al :?
Onder 'spell check this field' staat languages en daar kan je de goede taal kiezen.

Waar gehackt wordt vallen spaanders

quote:
s_de_hoog schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:00:
[...]

Dit kan bij mij toch echt standaard al :?
Onder 'spell check this field' staat languages en daar kan je de goede taal kiezen.
Ja, maar dan moet je het dus heel de tijd omzetten op verschillende websites in verschillende talen. Ik vraag me af of dat niet automatisch kan na eenmaal ingesteld te hebben dat je Tweakers.net in het Nederlands wilt.

My minicity

Mo Chuisneoir

Ik gebruik daarvoor Dictionary Switcher, werkt erg fijn.

C8H10N4O2 powered

Ik heb momenteel een vaag probleempje: als ik de video van deze pagina bekijken dan kan ik niet meer van tab switchen in Firefox. Pas als ik op pauze druk verspringt hij ineens..Hebben andere mensen dit toevallig ook? Het zou ook aan mijn virusscanner kunnen liggen (F-secure client security). Maar voordat ik daar mee ga rommelen wil ik eerst zeker weten dan het niet firefox is.

offtopic:
is overigens een filmpje van een college van Sergey Brin van Google, wel aardig

Gadgets FTW!

10100111001

Klik eens buiten het filmpje. Waarschijnlijk komt het omdat de focus op de Flash ligt, en niet op Fx.

qed

[.....]

Sjah wijzigde dit bericht 06-10-2007 20:58 (96%)

Iemand die het volgende weet? Hoe kan je zorgen dat bookmarks die je toevoegt automatisch op alfabetische volgorde worden gesorteerd? Dus ik bedoel dat je niet nog eens handmatig op bookmarks rechtsklikken moet, en sorteren op naam moet kiezen. Zal wel niet in Fx zitten denk ik?
Linux!

Sjah, als je zelf niet zoekt, moet ik het maar voor je doen.

En dan lees je in de eerste hit:
Try this:
http://forum.addonsmirror.net/index.php?showtopic=102&hl=bookmark

there's a bumped version near the bottom which should work with version 2.0 - 3.0 of FF.
Want, alles wat niet in Firefox zit, zal wel in een extensie zitten, he :+

sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 11-10-2007 00:10 (8%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws