Hoofdcategorieën
Topicacties

[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last

Nieuw Topic
The anti-sheep

Noem eens even wat dingen die zo verschrikkelijk anders zijn dat jullie Firefox 2.x niet trekken ? Ik gebruik al jaren Firefox en ik kan echt helemaal niets bedenken namelijk. 8)7

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

Next
Reg. datum: 29 december 2001

quote:
Jungian schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:26:
Noem eens even wat dingen die zo verschrikkelijk anders zijn dat jullie Firefox 2.x niet trekken ? Ik gebruik al jaren Firefox en ik kan echt helemaal niets bedenken namelijk. 8)7
Ik zie om eerlijk te zijn ook weinig verschil met Firefox 1.5. Hebben jullie het dan over het geheugengebruik want dat is inderdaad soms wel behoorlijk (maar niet schokkend vergeleken met IE7, nooit getest maar ik verwacht dat het zelfs minder is).

Soms zitten er nog wat vervelende dingen in zoals een downloadfile die kapot gaat waardoor je geen downloads meer ziet, maar dit had 1.5 ook.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City

Reg. datum: 30 juli 2000

gewoon een optelsom van kleine dingetjes die allemaal precies goed waren in 1.5, en met 2 allemaal anders werden. Dat irriteert....
o hai
Reg. datum: 09 september 2005

quote:
Sjah schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:08:
@ Zeroo:

ik ben een echte Fx 1.5 junk.
2.0 vind ik wel degelijk beetje bloated, enige wat die beter doet is memoryresources (maar nog niet foutloos). Ik heb 2.0 twee mnd getest toen die uitkwam, maar ben weer teruggegaan naar 1.5, alles staat goed in 1.5, in 2.0 moet je weer gaan kloten om alles naar mijn smaak te zetten. Ik kijk wel wat ik doe als 3 uitkomt, maar ik ben niet bang om bij 1.5.0.12 te blijven, de aanvallen op 1.5 zijn toch al niet meer zo talrijk lijkt mij.
Dat kloten viel hier wel mee; dezelfde userchrome erin, en heb nog drie dingen moeten aanpassen oid.

Verder kun je veel zeggen, maar Firefox, en zelfs 3.0, is niet bloated. Ja, het is wat ruimer ja, maar verre van bloated. Weet je wat bloated is? WMP, WLM, IE7, etc., maar Fx2 is zéker niet bloated hoor :P
quote:
Sjah schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:44:
gewoon een optelsom van kleine dingetjes die allemaal precies goed waren in 1.5, en met 2 allemaal anders werden. Dat irriteert....
Vooral persoonlijke smaak :P

--
Ikzelf ben trouwens toch maar weer met 3.0 gaan spelen, en het is lekker snel :9
Ik kan zonder een aantal extensies toch nog best wel uit de voeten, maar twee dingen erger ik me aan:
http://xs318.xs.to/xs318/07332/mfalph.png.
De eerste kon bij 2.0 gewoon weg dmv UI Tweaker, maar deze pakt 'm nu niet meer (A8 is unsupported), en de tweede zit in de weg wanneer ik de tabbalk in maat 18px wil maken ipv de standaard 22 oid.

Wie o wie weet hoe ik deze dmv userchrome weg krijg?

TheZeroorez wijzigde dit bericht 14-08-2007 20:07 (39%)

qed

het gezonde tegengeluid
Reg. datum: 26 december 2003

quote:
Sjah schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:44:
Je blijft liever surfen met een versie die geen enkele security update meer ontvangt? 8)7
quote:
Sjah schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:08:
Ik kijk wel wat ik doe als 3 uitkomt, maar ik ben niet bang om bij 1.5.0.12 te blijven, de aanvallen op 1.5 zijn toch al niet meer zo talrijk lijkt mij.
De specifieke aanvallen op 1.5 zullen inderdaad wel meevallen. Echter aangezien 1.5 voor 99% gebruik maakt van de onderliggende structuur als 2.0 zal je ook kwetsbaar zijn voor fouten die gevonden worden in 2.0.

Bij Firefox 3 zal dat een ander verhaal worden aangezien de basis (Gecko/XUL) compleet op de schop genomen is, daardoor is het goed mogelijk dat je met 2.0 ergens kwetsbaar voor kan zijn en in 3.0 niet. Vice versa ook natuurlijk.

Smithers.83 wijzigde dit bericht 16-08-2007 16:32 (51%)

het gezonde tegengeluid
Reg. datum: 26 december 2003

quote:
The_Zeroorez schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:51:
Ikzelf ben trouwens toch maar weer met 3.0 gaan spelen, en het is lekker snel :9
Ik kan zonder een aantal extensies toch nog best wel uit de voeten, maar twee dingen erger ik me aan:
[afbeelding].
De eerste kon bij 2.0 gewoon weg dmv UI Tweaker, maar deze pakt 'm nu niet meer (A8 is unsupported), en de tweede zit in de weg wanneer ik de tabbalk in maat 18px wil maken ipv de standaard 22 oid.

Wie o wie weet hoe ik deze dmv userchrome weg krijg?
Probeer UI Tweaker eens met de Nightly Tester Tool compatible te maken.

o hai
Reg. datum: 09 september 2005

quote:
Smithers.83 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:53:
[...]

Probeer UI Tweaker eens met de Nightly Tester Tool compatible te maken.
Dat gaat niet; sinds alpha 5 zijn nog veel dingen veranderd, ook aan de namen van vanalles.

Check deze draad op Mozillazine anders even voor de oplossing van de tabbalk en dat rare ding. De hoogte van de adressbar heb ik nog niet kunnen aanpassen.

qed

weet iemand hoe je de bladwijzers van firefox naar explore omzet.
ik werk nu met een pugin zodat ook de favorieten zicht baar zijn in firefox echter nu moet ik het nog voor elkaar krijgen om alle bladwijzers om te zetten naar favorieten.
inporteren van uit explore werkt niet?

P4 3200 - 1024mb

FZR 600R
Reg. datum: 27 augustus 2001

Ik heb een klein vraagje over de locatie van de data (bookmarks, extentions en prefs) van firefox in Vista...

Kijk in XP kan ik alles prima vinden via ...\application data\Mozilla\Firefox[...].default\*

Maar in Vista bestaat deze map dus niet, of in ieder geval niet zoals deze in XP bestaat. Waar kan ik die data nu vinden ??

Edit: Ok, sorry heren...ik had iets verder moeten kijken. Heb het inmiddels zelf al gevonden...

Al moet ik toegeven dat dit niet echt helpt qua duidelijkheid:
Je hebt een map, waarin ik het zou verwachten te vinden, welke hier staat:
\users\naam\AppData\Local\Mozilla\Firefox

Maar er is dus ook een map, waar het wel in staat, die hier staat :')
\users\naam\AppData\ Roaming\Mozilla\Firefox

slindenau wijzigde dit bericht 19-08-2007 13:48 (37%)

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

Linux!
Reg. datum: 01 september 2001

Ik ken Vista nog niet zo goed, maar ik kan de benaming van die mappen wel verklaren: Op een netwerk heb je namelijk de optie om profielen roaming te maken. Dan maakt het niet uit waar je inlogt, je krijgt altijd je eigen profiel. Hierbij wordt dan steeds de data uit de Roaming map naar het netwerk gekopieerd. Alle data in Local is minder belangrijk (%temp% enzo) en wordt dus niet gekopieerd om onnodige vervuiling en laadtijden te voorkomen.

Overigens is de documentatie op http://www.mozilla.org/support/firefox/profile netjes uitgebreid voor Vista, hoor ;)
(En googlen op "firefox profile" of "firefox profile vista" geeft die site als 1e hit ;))

sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 19-08-2007 14:43 (19%)

Error -48621: Signature expired

FZR 600R
Reg. datum: 27 augustus 2001

Ik had de google stap eigenlijk overgeslagen, en ben gelijk naar GoT gegaan :o.

Maar van Roaming had ik nog nooit gehoord, dat zal wel verklaren waarom ik niet gelijk in die map had gekeken...bedankt voor de uitleg :Y)

slindenau wijzigde dit bericht 19-08-2007 15:08 (47%)

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

Reg. datum: 04 januari 2002

Wat ik bij de Opera browser erg handig vind is de "speeddail"

dus als je cijfer 1 intikt in de adresbalk ga je naar de site die je onder nummer 1 hebt gezet, en dan hetzelfde voor de overige nummers.

Is er voor Firefox ook een extensie die dat kan?

Linux!

Google, RekZ, Google.
http://speeddial.uworks.net/

Reg. datum: 04 januari 2002

quote:
Hmm, handige site dat google ;)
thnx.

C8H10N4O2 powered
Reg. datum: 26 juni 2004

Heel raar probleem opeens, firefox pakt javascript niet meer ofzo. Als ik hier op reply druk loopt hij helemaal vast...(schrijf dit dus ook in IE :X )
Is dit een bekend probleem? Gebruik FF 2.0.0.6
edit: Het werkt weer na een reboot..

Mr_gadget wijzigde dit bericht 28-08-2007 15:20 (8%)

Gadgets FTW!

Reg. datum: 09 februari 2005

Heeft iemand enig idee hoe je alle wachtwoorden kan uitprinten die opgeslagen zijn in FF
kan wel een printscreen doen,maar moet toch een handigere manier zijn

Reg. datum: 07 september 2007

Zijn er mensen hier bekend met de vimperator addon voor firefox? Het veranderd firefox qua uiterlijk en gedrag naar de legendarische vim editor. De menu-/tool- en statusbar verdwijnen, maar deze kun je wel via de opties aanzetten. Verder krijg je een command mode en een browser mode. Met de "o" toets kun je in browser mode een url, bookmark of search engine benaderen. Door ":help" te typen krijg je de help pagina te zien incl. alle keybindings.

Ik vind het wel prettig werken. De muis is bijna helemaal overbodig om te surfen. Het duurt wel een tijdje voordat je gewend raakt aan de besturing en je hebt wat vim basis kennis nodig om met deze addon te kunnen werken. Op sommige sites heb ik af en toe wat problemen maar dat kan natuurlijk ook door onkunde komen(ben geen vim expert).

Zie http://vimperator.mozdev.org/help.html voor informatie.

quote:
sjaakduhuuhl schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:13:
[...]

Ik snap niet wat iedereen toch moeilijk doet met die mozbackup. Ik kopieer (inderdaad) gewoon altijd mijn profiel directory. Dat wil zeggen, de bestanden ervan. In mijn geval dus de inhoud van deze map:
code:
1
%userprofile%\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\j825xlia.Default User

Om de backup te restoren (op een nieuwe PC) installeer je eerst Firefox. Die start je een keer en sluit je weer af. Daarna kopieer je de inhoud van je backup naar de nieuw aangemaakte profiel directory.

Dan heb je:
- Alle add-on's terug
- Alle bookmarks
- Alle wachtwoorden, incl master password
- Alle form history
- Alle cookies
- Alle history
- Alles dus!

Edit: Sorry, precies wat Nero zegt. Niet dat ik doe alsof ik het wiel heb uitgevonden, dus ;)
ok heb dit inmiddels gevonden maar bij mijn profile zie ik alleen
een cache folder en een xul.mfl staan,daar heb ik een rar van gemaakt en een backup
is dat genoeg dan?

TF2 ign: [got]xenth
Reg. datum: 17 februari 2005

Iemand een idee hoe je firefox er uit kunt laten zien als je windows theme zonder een aparte theme voor firefox te downloaden?
Dan doel ik niet op de standaard luna (:r ) theme maar gewoon een simpele gedownloade

Het is me ooit eens gelukt maar ik heb geen flauw idee meer hoe.

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Heb al verteld dat ik Fx 1.5 fan ben. Nu zou 1.5.0.12 de laatste zijn, maar ik zie op de Mozilla FTP wel een nightly staan van 1.5.0.13. Moet ik nu aannemen dat er toch een 1.5.0.13 uitgaat komen.... Of blijft het bij nightlies, en doe ik er verstandig aan om de laatste nightlies te nemen i.v.m veiligheid?

filename is: firefox-1.5.0.13pre.en-US.win32.installer.exe
Linux!

Ik zou juist niet de nightlies draaien, ivm de veiligheid (tenzij er nadrukkelijk security issues gefixt zijn). Je weet nooit wat voor gaten ze per ongeluk erin geboord hebben.

quote:
Sjah schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:32:
Heb al verteld dat ik Fx 1.5 fan ben. Nu zou 1.5.0.12 de laatste zijn, maar ik zie op de Mozilla FTP wel een nightly staan van 1.5.0.13. Moet ik nu aannemen dat er toch een 1.5.0.13 uitgaat komen.... Of blijft het bij nightlies, en doe ik er verstandig aan om de laatste nightlies te nemen i.v.m veiligheid?

filename is: firefox-1.5.0.13pre.en-US.win32.installer.exe
Is dat niet standard operating procedure, na een release het versienummer verhogen?

quote:
sjaakduhuuhl schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:49:
Ik zou juist niet de nightlies draaien, ivm de veiligheid (tenzij er nadrukkelijk security issues gefixt zijn). Je weet nooit wat voor gaten ze per ongeluk erin geboord hebben.
Veel anders zullen ze in 1.5 niet fixen lijkt me.

quote:
Olaf van der Spek schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:18:
[...]

Is dat niet standard operating procedure, na een release het versienummer verhogen?
Daar heb je een punt, ja.

quote:
Ghost68 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:59:
[...]

ok heb dit inmiddels gevonden maar bij mijn profile zie ik alleen
een cache folder en een xul.mfl staan,daar heb ik een rar van gemaakt en een backup
is dat genoeg dan?
iemand een idee?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: