Gathering of Tweakers

Quicksearch
:')
Reg. datum: 27 februari 2002

quote:
Repeat schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:18:
Ik heb echt een kloteprobleem. Na korte tijd laadt firefox pagina's niet meer. Ik kan het even gebruiken, maar als ik daarna links aanklik blijft het venster gewoon wit en gebeurt er verder niks.
Als ik dan IE pak laden alle pagina's als een trein, dus het zit niet in mn internet.
Als ik FF dan afsluit en direct weer opstart werkt het weer, maar meestal voor korte tijd, want daarna komt er weer niks door :(
Herkent iemand dit of weet iemand wat dit is, want het is zo enorm frustrerend!
:P

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Okay, nu heb ik wel een 'serious issue'. Ik dacht (kijk, daar ga ik al) dat ik thuis ook Session Saver had op 2.0.0.3. Anyway, vanmorgen op kantoor 1.5 geupdate naar 2.0.0.3. Vervolgens vlak na het updaten krijg ik een dialoogvenster met daarop "de volgende twee plugins worden niet ondersteund in 2.0.0.3. Wil je zoeken naar updates?" (maar dan in het Engels). Ik kies natuurlijk JA en krijg de melding "helaas, geen updates gevonden" (uiteraard weer in het Engels ;)).

Ok, en nu? Nu ben ik gewoon die gesavede sessies kwijt? Sja, ik had eigenlijk eerst 1.5 moeten backuppen, als ik wist dat FF per update incompatible kon worden (niet op tijd bij stilgestaan). Bovendien dacht ik (ja ik weet je moet niet denken maar weten) dat ik Session Saver op 2.0.0.3 had thuis, maar dat blijkt Session Manager te zijn. Ik had het verdorie in deze topic nog na kunnen lezen maar zo wakker was ik dan weer niet. Argh!

Iemand een idee waar die plugin de data opslaat? Of wist Mozilla oude mappen e.d.?

Reg. datum: 23 augustus 2006

quote:
Wilf schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:01:

Iemand een idee waar die plugin de data opslaat? Of wist Mozilla oude mappen e.d.?
Mozilla overschrijft niet de data in je profiel mappen.

De plugin slaat de data op in prefs.js in de map van je profiel. Hier is nog wat meer informatie er over te vinden.

quote:
Wilf schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:01:
Okay, nu heb ik wel een 'serious issue'. Ik dacht (kijk, daar ga ik al) dat ik thuis ook Session Saver had op 2.0.0.3. Anyway, vanmorgen op kantoor 1.5 geupdate naar 2.0.0.3. Vervolgens vlak na het updaten krijg ik een dialoogvenster met daarop "de volgende twee plugins worden niet ondersteund in 2.0.0.3. Wil je zoeken naar updates?" (maar dan in het Engels). Ik kies natuurlijk JA en krijg de melding "helaas, geen updates gevonden" (uiteraard weer in het Engels ;)).

Ok, en nu? Nu ben ik gewoon die gesavede sessies kwijt? Sja, ik had eigenlijk eerst 1.5 moeten backuppen, als ik wist dat FF per update incompatible kon worden (niet op tijd bij stilgestaan). Bovendien dacht ik (ja ik weet je moet niet denken maar weten) dat ik Session Saver op 2.0.0.3 had thuis, maar dat blijkt Session Manager te zijn. Ik had het verdorie in deze topic nog na kunnen lezen maar zo wakker was ik dan weer niet. Argh!

vaag, heb hier wel sessionsaver op firefox 2.0.0.3, werkt perfect hoor is Sessionsaver .2 (0.2.1.031)

Zirtox (prot spec warrior) @ Outland

Nou ja goed, inmiddels hier ook Session Manager geinstalleerd. Voor de zekerheid nog even gedowngrade naar 1.5 om te kijken wat er precies in Session Saver stond, maar óf er stond blijkbaar niets boeiends in (wat ik me dan foutief meende te herinneren) óf er zijn bij het installeren van 2.0.0.3 wat dingen verloren gegaan, want echt de moeite waard was het niet :+

Oftewel: now browsing with FF 2.0.0.3 + Session Manager :)

Acties: [view]

Door: BtM909 Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

quote:
Repeat schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:18:
Ik heb echt een kloteprobleem. Na korte tijd laadt firefox pagina's niet meer. Ik kan het even gebruiken, maar als ik daarna links aanklik blijft het venster gewoon wit en gebeurt er verder niks.
Als ik dan IE pak laden alle pagina's als een trein, dus het zit niet in mn internet.
Als ik FF dan afsluit en direct weer opstart werkt het weer, maar meestal voor korte tijd, want daarna komt er weer niks door :(
Herkent iemand dit of weet iemand wat dit is, want het is zo enorm frustrerend!
Je doet wel je naam eer aan :+

Heb je het standaard riedeltje al geprobeerd? Alle add-ons uitschakelen en als dat niet helpt een nieuw profiel aanmaken.

Lost dat het probleem op? Ik heb het ooit gezien bij een specifieke klant, waarbij ik wel alles kon doen met Internet Explorer, maar niet met Firefox.... 1 tab tegelijkertijd ging wel, maar meerdere is echt drama.

You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Weet iemand hoe je 2 verschillende startpagina's instelt?
Dus: 1 tabblad: tweakers.net
2e tabblad: google.nl

En is het eventueel ook mogelijk om een startpagina in te stellen voor een tabblad?
Nieuw tabblad openen(Ctrl+T) = google.nl
Google zelf bied even geen oplossing 8)7

stijnos1991 wijzigde dit bericht 14-05-2007 19:35 (7%)

Rediscover the web!

quote:
stijnos1991 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:34:
Weet iemand hoe je 2 verschillende startpagina's instelt?
Dus: 1 tabblad: tweakers.net
2e tabblad: google.nl

En is het eventueel ook mogelijk om een startpagina in te stellen voor een tabblad?
Nieuw tabblad openen(Ctrl+T) = google.nl
Google zelf bied even geen oplossing 8)7
Bij mij is Google dan slimmer, kijk eens aan.

Wat het makkelijkste is om alle tabbladen open te zetten die je als startpagina wilt, en daarna via opties > algemeen in het vlak startpagina de knop "Deze pagina's gebruiken" in te drukken. Dan stelt Firefox het automatisch goed in.

En het 2e kan wel via https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/777
Of via bloated add-ons als tabmix plus oid, maar deze doet precies wat je wilt. Dan moet je denk ik wel google.nl als eerste en tweakers.net als tweede instellen als ik de beschrijving zo zie.

Yes! heel erg bedankt!
Geloof me ik heb lang lopen zoeken naar dit veel te makkelijke trucje :P
Maar goed.. het werkt en ik ben heel erg blij, mijn dank is groot :)

Weet iemand of het mogelijk is tabbladen te groeperen op basis van site? Stel ik heb 5 tabs openstaan, waaronder 2 op tweakers.net. Als ik dan een 3e tweakers.net tab open wil ik dat die naast de andere 2 komt te staan, en niet aan 't einde van de 5 tabs.

Ik heb al wat tab-plugins geinstalleerd, maar ben de optie nog niet tegengekomen...

Why don't you go poke the plant for a while.

ph34r my [OGR-25] Cows

quote:
Serenity schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:01:
Weet iemand of het mogelijk is tabbladen te groeperen op basis van site? Stel ik heb 5 tabs openstaan, waaronder 2 op tweakers.net. Als ik dan een 3e tweakers.net tab open wil ik dat die naast de andere 2 komt te staan, en niet aan 't einde van de 5 tabs.

Ik heb al wat tab-plugins geinstalleerd, maar ben de optie nog niet tegengekomen...
"Open Tab next to current one" komt denk ik redelijk in de richting :)

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Met F5 kun je een gecachede pagina opnieuw opvragen, maar hoe doe je dat eigenlijk als het om een bestand gaat dat gedownload wordt of geopend wordt via een link in een andere applicatie?

De hele cache legen is een beetje rigoreus.

ph34r my [OGR-25] Cows

quote:
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:16:
Met F5 kun je een gecachede pagina opnieuw opvragen, maar hoe doe je dat eigenlijk als het om een bestand gaat dat gedownload wordt of geopend wordt via een link in een andere applicatie?

De hele cache legen is een beetje rigoreus.
Dan download je het toch overnieuw of sla je het ergens op waar het jou goed uitkomt ??

Zie het al voor me : PDF openen in Viewer apart en dan F5 rammen zodat FireFox een nieuwe ophaalt 8)7

Mocht ik je vraag niet snappen hoor ik het wel.

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

quote:
nero355 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:47:
[...]

Dan download je het toch overnieuw of sla je het ergens op waar het jou goed uitkomt ??
Het probleem is dus dat Fx het de tweede keer gewoon uit de cache haalt en ik dus hetzelfde foute exemplaar krijg.

:')
Reg. datum: 27 februari 2002

quote:
BtM909 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 14:30:
[...]

Je doet wel je naam eer aan :+

Heb je het standaard riedeltje al geprobeerd? Alle add-ons uitschakelen en als dat niet helpt een nieuw profiel aanmaken.

Lost dat het probleem op? Ik heb het ooit gezien bij een specifieke klant, waarbij ik wel alles kon doen met Internet Explorer, maar niet met Firefox.... 1 tab tegelijkertijd ging wel, maar meerdere is echt drama.
Dit lijkt te werken. Ik heb een nieuw profiel aangemaakt zonder zinloze extensions en voorlopig doet ie het nog goed :)

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Hm, ik wil na een lange tijd de stable gedraaid te hebben, toch weer eens de laatste trunk proberen. Alleen kan ik nergens meer de instructies vinden om 2 versies van firefox naast elkaar te kunnen installeren zonder dat ze elkaar in de weg zitten.
iemand ene linkje naar die uitleg?

"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."

Acties: [view]

Door: TheZeroorez Moderator SGD/SPV
10100111001

qed

Kan Firefox met het gebruik van Windows computernamen in URLs omgaan?
In het bedrijfsnetwerk hier bevatten interne URLs nogal eens computernamen en Firefox kan die URLs op een of andere manier niet resolven.
Bijvoorbeeld voor het openen van een CruiseControl link vanuit mijn mailbox werkt de URL http://pc0001:8080/cruisecontrol niet en wanneer ik computernaam pc0001 vervang door het IP adres van de machine vanzelfsprekend wel. Het is nogal irritant om de computernaam steeds handmatig naar een ip-adres te moeten resolven en daarmee de URL aan te passen.

CoolerMaster Stacker STC-T01 / AMD Athlon 64 3500+ / Asus A8N-SLI Deluxe / Corsair TWINX 1024 PC3200XL / Powercolor X850XT / Maxtor DiamondMax 10 200 GB (2x) / Creative Soundblaster Audigy 2 ZS / Logitech MX518

Novell!

Lijkt me eerder een DNS-probleempje. Kun je pc0001 met nslookup wel resolven? Of als je een proxy-server gebruikt, kan de proxy-server het adres wel resolven? Zo niet, zou je wellicht het adres in de proxy exclusion list van Firefox kunnen zetten.

Firefox heeft daar verder geen problemen mee, dacht ik. Ik gebruik het hier ook.

Vestax VCI-100 te koop voor een leuk bedrag!

quote:
sjaakduhuuhl schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:57:
Lijkt me eerder een DNS-probleempje. Kun je pc0001 met nslookup wel resolven? Of als je een proxy-server gebruikt, kan de proxy-server het adres wel resolven? Zo niet, zou je wellicht het adres in de proxy exclusion list van Firefox kunnen zetten.

Firefox heeft daar verder geen problemen mee, dacht ik. Ik gebruik het hier ook.
Yep, nslookup geeft keurig naam + resolved ip en voor de lokale ip-range wordt de proxy server niet gebruikt door firefox.

Edit: met de volledige domeinverwijzing er bij pakt Firefox het wel goed op, dus http://pc0001.onsdomein.nl:8080/CruiseControl werkt weer wel, maar 9 van de 10 keer bevatten gegenereerde links niet het volledige domein, maar alleen de computernaam.
Met alleen pc0001 in de URL probeerd Firefox toch door via de proxy te gaan. IE doet dit niet.

FallenAngel666 wijzigde dit bericht 31-05-2007 15:05 (24%)

CoolerMaster Stacker STC-T01 / AMD Athlon 64 3500+ / Asus A8N-SLI Deluxe / Corsair TWINX 1024 PC3200XL / Powercolor X850XT / Maxtor DiamondMax 10 200 GB (2x) / Creative Soundblaster Audigy 2 ZS / Logitech MX518

Reg. datum: 09 juli 2003

Zucht, net Windows opnieuw geinstalleerd en Firefox dus ook. Als ik vroeger iets zocht in de quickfind, opende de zoekresultaten in een nieuw tabblad. Ik kan deze functie nu echt nergens meer terugvinden. Iemand enig idee waar je dit instelt?

Had je niet toevallig een tab blad extension geïnstalleerd?

amd 64 4000, 2 gig ram,msi 8600 gts oc

quote:
TMC schreef op zondag 03 juni 2007 @ 17:20:
Zucht, net Windows opnieuw geinstalleerd en Firefox dus ook. Als ik vroeger iets zocht in de quickfind, opende de zoekresultaten in een nieuw tabblad. Ik kan deze functie nu echt nergens meer terugvinden. Iemand enig idee waar je dit instelt?
Hiervoor gebruik ik SearchLoad Options. Met deze extensie kun je het zoeken btw nog verder tweaken dan alleen een nieuwe tab :). Verder zullen er vast wel nog meer extensies zijn die kunnen wat jij wilt maar deze weet ik iig.

[specs] - Graast mee voor SoB bij Division Brabant

Reg. datum: 17 oktober 2004

Zojuist maar weer eens Firefox naast Opera geïnstalleerd, maar ik heb nog 1 ding wat ik even niet kan vinden; is het mogelijk om het Firefox venster open te houden als je de laatste tab sluit (dat er dan mss een nieuwe lege tab wordt gemaakt, of dat het venster zonder tabs gewoon open blijft)? Ik meen dat ik dit wel ooit voor elkaar had maar ik weet niet meer hoe :)
Ik sluit tabs altijd met mouse gestures (verticaal naar beneden) en dan wil het nog wel eens voorkomen dat ik het iets te fanatiek doe en dus ook de laatste tab sluit & firefox dus sluit ;)

Athlon 64 3000+ NewCastle || Asus K8V - BIOS 1007 || 2GB Corsair PC3200 || nVidia Geforce 7600GT || Samsung 930BF || D-Link DWL-G510

quote:
.dani. schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:08:
Zojuist maar weer eens Firefox naast Opera geïnstalleerd, maar ik heb nog 1 ding wat ik even niet kan vinden; is het mogelijk om het Firefox venster open te houden als je de laatste tab sluit (dat er dan mss een nieuwe lege tab wordt gemaakt, of dat het venster zonder tabs gewoon open blijft)? Ik meen dat ik dit wel ooit voor elkaar had maar ik weet niet meer hoe :)
Ik sluit tabs altijd met mouse gestures (verticaal naar beneden) en dan wil het nog wel eens voorkomen dat ik het iets te fanatiek doe en dus ook de laatste tab sluit & firefox dus sluit ;)
Doet Firefox bij mij standaard anders? Als ik de laatste tab sluit, heb ik gewoon een lege tab...

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws