Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view]

Door: BtM909 Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

Firefox - The browser you can trust

Het grote Firefox topic (deel 10)
Deze topicstart is gebaseerd op de topicstarts en berichten uit de vorige delen van dit topic. Speciale bedankjes gaan naar DaannO voor het deels opnieuw coden van de TS, The_Zeroorez (deel 9), Gert-Paul (deel 3, 4, 5, 6, 7 en 8 ), Woudloper (nieuwe layout), BtM909 (deel 2) en Cybersteef (deel 1). Mochten er nog zaken ontbreken, neem dan gerust contact op met mij.

Voorafgaande topics:
  1. [Firefox 0.8] Wat vinden we er van? (was Firebird)
  2. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel II
  3. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III
  4. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV
  5. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel V
  6. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VI
  7. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VII
  8. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII
  9. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IX
  10. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel X

Waarom Firefox gebruiken?
Firefox biedt onder andere ondersteuningen voor de volgende functies:
  • Pop-up blokkering
  • Tabbed-browsing In Firefox kun je ook instellen hoe links uit andere programma's geopend moeten worden. Dus in of links in een nieuw tabblad, het huidige tabblad of in een nieuw venster moeten openen. Er zijn verder ook expermentele opties toegevoegd hoe links binnen Firefox geopend moeten worden. Ga naar about:config en verander browser.tabs.showSingleWindowModePrefs in true om deze opties in het Geavanceerd-paneel van je opties te tonen.
  • Privacy en beveiliging
  • Zoekfunctie
  • Add-ons
  • Versie 2.0 is beschikbaar in 37 talen (waaronder Nederlands)
Voor een geheel overzicht van alle features kan er hier (functieoverzicht) en hier (Unofficial Firefox 1.5.0.5 changelog) worden gekeken. Van de laatste is er helaas nog geen nieuwere beschikbaar.

Waar kan ik Firefox downloaden?
Voordat je Firefox ook daadwerkelijk gaat downloaden is het verstandig om de minimale systeemeisen door te nemen om er zeker van te zijn dat het op jouw systeem gaat draaien. Het is niet aannemelijk dat je systeem niet krachtig genoeg is, maar toch.

Windows:
Installer:Engels | Nederlands

Linux:
GTK2 + XFT installer:Engels | Nederlands
GTK + XFT (zonder installer):Engels | Nederlands

MacOS X:
Compressed Disk Image:Engels | Nederlands

Zip-versies
Sinds Firefox 1.0.2 worden er geen officiële zip-versies meer aangeboden na de problemen die o.a. met Firefox 1.0.1 boven tafel kwamen. Voor de mensen die ze echt nodig hebben zijn ze ook wel als nightly te downloaden van dezelfde datum. Voor 1.0.8 kan dat vanaf deze twee mappen voor respectievelijk Engels en NL. De Nederlandse is zeker de 1.0.7, van de Engelse is het niet duidelijk of daar ook de laatste veranderen meegenomen zijn. Portable Firefox is in dat geval een beter alternatief dan de zip.

Mirrors:
http://www.mozilla.org/products/firefox/mirrors.html

Nightly Builds:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/

Bekende problemen:
  • Als Firefox is geïnstalleerd op een systeem met beperkte rechten, moet het de eerste keer opgestart worden door iemand die rechten heeft op die locatie. Anders worden sommige bestanden niet goed aangemaakt. Hierdoor kunnen er fouten optreden.
  • Op Win9x systemen kan het Windows pictogram te zien zijn. Zie deze tip om dat pictogram te veranderen.

Heb je nog wat handige links voor mij?
In onderstaande lijst zijn diverse links opgenomen welke meer informatie geven over Firefox en daaraan gerelateerde producten/onderdelen.

FAQ

Vraag: Hoe schakel ik de melding dat er nieuwe plugins gevonden zijn uit?
Volgens deze reactie op het Mozillazine Forum door het volgende te doen:
about:config
plugin.default_plugin_disabled --> False

Vraag: Hoe kun je extensies, die eigenlijk voor oudere versies van Firefox gemaakt zijn, toch gebruiken?
Daarvoor moet het maximale extensienummer in de extensie wijzigen. Dit kan als volgt worden gedaan:
  1. Open de xpi nadat je hem gedownload hebt in een archive-editor, 7-Zip of WinRar bijvoorbeeld
  2. Open het bestand install.rdf;
  3. Verander daarin de X in <maxversion>X</maxversion> in het versienummer van je huidige Firefox
Mocht je meer informatie willen, kijk dan hier. Ook kun je van www.extensionsmirror.nl aangepaste versies van extensies downloaden, of de extensie 'Nightly Tester Tools' gebruiken.
Vraag: Outlook (of ander programma's), snelkoppelingen of IE favorieten openen of 2 Firefox vensters of geven een foutmelding. Hoe moet ik dat oplossen?
Dit is op te lossen door een nieuwere versie van Firefox te installeren. Op deze pagina vind je meer informatie over het probleem.
Vraag: Hoe zorg ik ervoor dat er een nieuw tab in plaats van een nieuw window voor externe links geopend wordt?
Maak gebruik van de volgende verborgen optie:
browser.tabs.showSingleWindowModePrefs --> True

Na deze activatie kan je kunt de opties dan vinden onder:
Tools > Options > Advanced > Tabbed Browsing 
of
Extra > Opties > Geavanceerd > Navigeren met tabbladen

Vraag: Waar kan ik mijn profiel vinden?
Dit verschilt per OS wat wordt gebruikt om Firefox te draaien. Hieronder vind je een overzicht waar de profielen terug zijn te vinden:
  • Win XP/2000: %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ , waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in C:\Documents and Settings\[User_Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles en de rest spreekt voor zich.
  • Windows 95/98/ME: C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\
  • Linux: ~/.mozilla/firefox/profiles/xxxxxxxx.default/
  • MacOS X: ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/xxxxxxxx.default/ .
Vraag: Als ik de terugknop gebruik kom ik sommige pagina's weer bovenaan uit. Hoe komt dit?
[i]Firefox houdt niet op alle pagina's vast waar je gebleven bent. Dit is een bekend probleem. Op GoT kun je het in ieder geval oplossen door in je Voorkeuren (via Myreact in het menu bovenaan) HTTP 304-headers aan te zetten.
Dit blijkt alleen ook niet voor iedereen te werken, voor de meesten wel.

Met Firefox 2.0 zou dit probleem verholpen moeten zijn, helaas is dit nog steeds niet zo./i]
Vraag: In Firefox 2.0 zitten van die leuke shortkeys. Op GoT gebruik ik vaak Alt+S op te posten, en nog meer van die dingen. Dit gaat niet meer, omdat Firefox ze gebruikt. Hoe zet ik dit uit?
Hiervoor moet je twee waardes in de verborgen instellingen aanpassen...
ui.key.chromeAccess --> 0
ui.key.contentAccess --> 4

Vraag: In Firefox 2.0 is de 'search as you type' zoekbalk veranderd, ik wil de 'echte' terug!
Hiervoor moet je een regeltje text in je UserChrome.css plakken.
#FindToolbar > * {display:-moz-box}

Vraag: In Firefox 2.0 worden mijn tabs, als de balk erg vol is, in een menu'tje gegooit, en ik wil ze gewoon allemaal naast elkaar zien! Hoe zet ik dit weer zoals het vroeger was?
Hiervoor moet je de volgende code in je UserChrome.css plakken.
.tabs-alltabs-stack {display: none !important;}

Voor meer vragen kun je de officiële (Nederlandse) FAQ bekijken.

Firefox extensies, thema's & plugins

BBCodeExtra, makkelijk op verschillende fora om snel BBCode te gebruiken. Zie [smilies]BBCode extensie in firefox met GoT smilies voor BBCode met GoT-smiles :)
  • Tabbrowser Extensies:
    • Tabbrowser Preferences - instellen waarvoor een nieuwe tab geopend moet worden
    • Tab Mix - Extensie die veel instellingen heeft maar niet zo instabiel is als TBE.
    • Tabbrowser Extensies - Super uitgebreide opties voor tabbed browsing Gebruik op eigen risico, afgeraden door developers. Kijk hier voor losse extensies die voor dezelfde functionaliteit zorgen.
    IE Tab Om websites die helemaal niet in Firefox draaien, als je die nog tegenkomt, snel 'in IE' te kunnen bekijken
    DownloadStatusbar of Downloadmanager tweak -- als je de standaard DL manager niet goed genoeg vind. De download manager vervangen door een externe kan met DownloadWith
    Webdeveloper - Makkelijker voor WebDevelopers. Verschillende functies om windows te resizen, css te editen en nog veel meer..
    Mozilla Backup - Een losstaand programma dat makkelijk een backup van je Firefox profiel kan maken. Zo kun je snel instellingen overzetten (bv als je een keer een nieuw profiel moet maken omdat de oude problemen geeft)
    MinimizeToTray - Handig voor mensen die Firefox in de systemtray handiger vinden, in plaats van op de taakbalk.
  • Webpagina's naar je eigen wensen aanpassen:
  • Stop vervelende ads/flash filmpjes:
    • Adblock, makkelijk om ads te blocken. Zet GoT en T.net wel op de whitelist, als je dit niet doet riskeer je een ban! Bovendien is het wel zo netjes om ons mooie forum een beetje steun te geven.
    • ucchan heeft een tutorial geschreven hoe je deze filters goed op kunt zetten.
    • FlashBlock zorgt ervoor dat Flash filmpjes niet automatisch gestart worden maar dat je eerst moet klikken om ze te starten.
    • TweakNetworkSettings zorgt voor het makkelijk instellen van het maximale aantal verbindingen, of pipelining aanstaat etc.

• Het installeren van verschillende plugins/handigheidjes in Linux

Java: Installeer, als je dat nog niet had, een java runtime environment of een development kit (deze als je ook in java wilt programmeren), zoals J2RE1.4. Vervolgens zoek je de locatie van de file javaplugin_oji.so (dit kan afwijken, het eindigt in ieder geval op oji.so, dus gebruik find/locate hierop). Doe als je het path van deze file gevonden hebt dit als je in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins staat: ln -s /usr/lib/j2se/1.4/jre/plugin/i386/mozilla/javaplugin_oji.so . Herstart firefox en kijk bij about:plugins of het gelukt is.
    Flash. Gebruik de flash linux installer van macromedia (typ deze 3 woorden in in je adresbalk en je bent er) en maak net zoals bij java in /usr/lib/mozilla-firefox/plugins symlinks naar de files /usr/lib/flashplugin-nonfree/flashplayer.xpt en /usr/lib/flashplugin-nonfree/libflashplayer.so .
    • Als je geen rootrechten op het systeem hebt maar deze software wel aanwezig is kun je de symlinks maken in ~/.mozilla/plugins/ . Eventueel moet je deze directory nog zelf aanmaken.
    • Als je graag wilt dat externe applicaties firefox gebruiken om urls in te openen (zoals amsn, xchat) kun je dit als volgt doen:
    mozilla-firefox -remote "openurl(http://www.tweakers.net)"
    Probeer dit eens uit vanaf de shell en kijk ook eens hier naar wat de opties zijn. Uiteraard hangt de representatie van de url af van de applicatie die het commando geeft, bij amsn is het bijvoorbeeld $url.

Schaamteloze copy van 't vorige deel, ik ga er nog even met de opmaak en content bezem erdoorheen. Mochten mensen aanvullingen hebben, dan ben ik bereikbaar via DM :)

You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
    Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

( o Y o )

Topic opnieuw gepost, vanwege mijn twee steeds vervelender wordende problemen:
    quote:
    BtM909 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:34:
    Ik heb tegenwoordig iets raars in m'n Firefox 2.0.

Als m'n browser sessie een tijdje openstaat, verspringt de caret positie ineens terwijl ik aan 't typen ben.

Dus bij wijze van spreken. De g ingedrukt houden, levert op:

ggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg|ggg

Heeft iemand dit ook al gezien? Zoeken op internet is erg lastig, omdat alle websites direct praten over javascript oplossingen (webdesign related dus; heb al een hoop ge-exclude, maar levert alsnog niks op).

Als laatste add-on heb ik Firebug geinstalleerd. Ga die een tijdje uitschakelen, kijken of dat het probleem veroorzaakt.

Wie o wie herkent het probleem?
    quote:
    BtM909 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:44:
    Ik wordt steeds vermoeider van Firefox -O-

[afbeelding]

Deze melding krijg ik op 1 specifieke website. Heb het inlogscherm al geprobeerd te ontcijferen ;), maar geen vreemde dingen kunnen zien. Heel apart, want het is een https pagina, dus hij zou in principe al helemaal geen wachtwoord hoeven op te slaan (FF slaat het wachtwoord overigens ook niet op).

Heb het ook direct met een nieuw profiel, dus niet profiel gerelateerd. En helaas ook hier geldt weer: geen enkele referentie op het internet :&#039;(
    Heb het op 1 werkplek, nieuw profiel, complete reinstall en add-ons uitzetten helpt niet.

Enige wat ik dus denk is dat het tweede probleem alleen op bepaalde sites voorkomt, zal dus nog ff in de source moeten duiken om te zien wat er anders is. Het eerste probleem komt compleet random voor en is alleen (tijdelijk) op te lossen door m'n firefox process te killen en opnieuw te starten. Kies ik voor Restore Session, dan blijft het probleem :/

Reg. datum: 25 augustus 2000

quote:
    Smooth schreef:
    Even een dom vraagje tussendoor hoor...

Ik heb een blanco opstart pagina en voorheen was de adres balk gewoon leeg, maar sind een tijdje staat en nu "about:blank". Aangezien ik wat recente artikelen vond over een bug in firefox die phishers in staat stelde om een "about:blank" URL in een nieuwe tab te openen (wel met een lege adres balk though) werd ik toch wel benieuwd of iemand toevallig weet hoe dit zit.
    quote:
    sjaakduhuuhl schreef:
    Dat is een optie (dat opstarten met zonder niets): Opties -> tab Main -> When Firefox starts -> Show blank page.
    Bedankt voor je reactie. Die optie gebruik ik ook ja. Alleen mijn 'probleem' is dus dat firefox niet opstart met een lege adres balk, maar met 'about:blank' in de adres balk. Dat was dus eerst niet zo.

« - _ - »

@ BtM909: * Woudloper had ook problemen met FF2.x. Ik heb er toen maar voor gekozen om, zonder dat ik een antwoord hier in het topic kreeg, Firefox in zijn geheel te deïnstaleren, alle profiel informatie en overige informatie van de HD en uit registry te gooien. PC opnieuw opstarten en de hele mikmak opnieuw te installeren. Sindsdien werkt alles weer al een zonnetje! Heb jij dat ook al gedaan?

Kan de W&G FAQ Beter? Klik dan hier!
    Tweelingpapa: Vader van twee dochters!!

Palm Treo 680
    Reg. datum: 04 januari 2002

Momenteel heb ik zowel thuis op m'n desktop als op mijn laptop een probleem met het updaten van de nederlandse spellingcontrole. Ik had versie 1.0.3 en hij geeft aan dat 1.0.4 uit is, als ik dan update krijg ik de melding dat die niet compatible is omdat het alleen werkt met Firefox 2.0.0.* en de alpha/beta versie 3....

Ik gebruik 2.0.0.2. Ik zal nu proberen het handmatig te installeren, maar ik vind het niet logisch dat het nu niet werkt.

Handmatig installeren werkt wel, maar ik moest eerst het .xpi bestand openen met 7zip( of een ander zip programma) en vervolgens de min version van 2.0.0.* veranderen in 2.0.0.2.

Specs T.Net Profile | Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

a.k.a. Oogje

quote:
    Handmatig installeren werkt wel, maar ik moest eerst het .xpi bestand openen met 7zip( of een ander zip programma) en vervolgens de min version van 2.0.0.* veranderen in 2.0.0.2.
    Vanavond ook maar ff proberen. Tnx voor de oplossing!

AllSeeyinEye wijzigde dit bericht 09-03-2007 10:29 (5%)

Kom eens bij Lotus Jungs kijken

( o Y o )

quote:
    Woudloper schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 08:29:
    @ BtM909: * Woudloper had ook problemen met FF2.x. Ik heb er toen maar voor gekozen om, zonder dat ik een antwoord hier in het topic kreeg, Firefox in zijn geheel te deïnstaleren, alle profiel informatie en overige informatie van de HD en uit registry te gooien. PC opnieuw opstarten en de hele mikmak opnieuw te installeren. Sindsdien werkt alles weer al een zonnetje! Heb jij dat ook al gedaan?
    Ik ga dat maar eens proberen :| Thnx iig voor een mogelijke oplossing :&gt;

quote:
    Jozz schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:24:
    Ik gebruik 2.0.0.2. Ik zal nu proberen het handmatig te installeren, maar ik vind het niet logisch dat het nu niet werkt.

Heb je dit ook gemeld als feedback? Anders komen de makers er helemaal niet achter ;)

quote:
    Jozz schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:24:
    Momenteel heb ik zowel thuis op m'n desktop als op mijn laptop een probleem met het updaten van de nederlandse spellingcontrole. Ik had versie 1.0.3 en hij geeft aan dat 1.0.4 uit is, als ik dan update krijg ik de melding dat die niet compatible is omdat het alleen werkt met Firefox 2.0.0.* en de alpha/beta versie 3....

Wat je ook kunt doen is de Mr Tech Local Install extensie installeren. Ideaal tooltje om oa oude add-ons te installeren of om extensies compatible te maken met jouw Firefox versie.

Verder, ik draai op dit moment een OSX systeem met daarop Parallels Desktop waarin een virtuele versie van WinXP loopt. Kan iemand mij vertellen waarom Firefox binnen WinXP (dus binnen Parallels) een stuk sneller loopt qua videoperformance (bv. scrollen) dan de OSX versie (beide v2.0.0.2) en is er een manier om dit te meten? Dan kan ik het tenminste onderbouwen met km/h, frames/second, cijfers dus. :P

Heeft iemand ook probelem met het installeren van de Nederlandse dictionary?
    Voorheen werkte het altijd prima maar sinds ik versie 2.0.0.2 gebruik krijg ik deze melding:

http://kral.ath.cx/got/firefoxwarning.jpg

Een beetje raar lijkt mij?

Edit: met stom |:(

badkuip wijzigde dit bericht 09-03-2007 14:09 (7%)

Palm Treo 680
    Reg. datum: 04 januari 2002

quote:
    BtM909 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:33:

Heb je dit ook gemeld als feedback? Anders komen de makers er helemaal niet achter ;)
    Ik had het nog niet gemeld, maar gezien de user comments die er bij staan ben ik niet de enige, dus lijkt me dat de maker het wel zal oplossen.

Specs T.Net Profile | Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

\o/

quote:
    badkuip schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:07:
    Heeft iemand ook probelem met het installeren van de Nederlandse dictionary?
    Voorheen werkte het altijd prima maar sinds ik versie 2.0.0.2 gebruik krijg ik deze melding:

[afbeelding]

Een beetje raar lijkt mij?

Edit: met stom |:(
    Dat stond al in het vorige topic ;)
    Reinier in "[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel X"

Weet iemand waarom Firefox van sommige sites alleen de gebruikersnaam bewaard? Mijn eBay-wachtwoord wordt bijv. niet onthouden, ik krijg ook niet de pop-up waarin mij gevraagd wordt of ik dit wil.

I'm not a cynic. I get up every morning, hoping to find an honest man. [ JACK MCCOY ]

ph34r my [OGR-25] Cows

quote:
    Yohan schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:23:
    Weet iemand waarom Firefox van sommige sites alleen de gebruikersnaam bewaard? Mijn eBay-wachtwoord wordt bijv. niet onthouden, ik krijg ook niet de pop-up waarin mij gevraagd wordt of ik dit wil.
    Dat ligt toch gewoon aan de Cookie van de desbetreffende site :?

HELP GoT TO THE TOP
    Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
    Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
    Touwtje springen met een UTP kabel

Uit de TS:
    quote:
    • Vraag: In Firefox 2.0 zitten van die leuke shortkeys. Op GoT gebruik ik vaak Alt+S op te posten, en nog meer van die dingen. Dit gaat niet meer, omdat Firefox ze gebruikt. Hoe zet ik dit uit?
    Zou je hier het keyword 'accessKey' bij kunnen vermelden? Daar zocht ik namelijk net op, en vond het pas door een verwijzing in een ouder topic naar de toenmalige startpost. 't Zou makkelijk zijn als het ook in de startpost werd genoemd!

en in de eerste table header staat nog steeds Het grote Firefox topic (deel 10), terwijl dit reeds deel 11 is

10100111001

quote:
    sjroorda schreef op zondag 11 maart 2007 @ 10:36:
    en in de eerste table header staat nog steeds Het grote Firefox topic (deel 10), terwijl dit reeds deel 11 is
    Er staat wel meer fout, maar dat geeft even niet. Het volgende staat er namelijk ook:

Schaamteloze copy van 't vorige deel, ik ga er nog even met de opmaak en content bezem erdoorheen. Mochten mensen aanvullingen hebben, dan ben ik bereikbaar via DM :)

@onder: Doe even Ctrl + F5, ze zijn hier namelijk nog gewoon zichtbaar ;)

Verder had ikzelf wel backups van al m'n TS'en staan, inclusief plaatjes.. Denk dat BtM909 dat ook wel heeft :P

TheZeroorez wijzigde dit bericht 11-03-2007 10:46 (15%)

qed

Door: DaannO Moderator WBM / TP
    offtopic:
    Zo te zien heeft de user die de originele ts heeft gemaakt alle backgrounds en banners offline gehaald. Beetje jammer, aangezien de ts er nu niet uitziet!

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Wil jij een mooie TS maken in WBM of TP? Tweakers host jouw plaatjes! DM een mod voor meer info!

Hoeveel Add-Ons hebben jullie?
    Ik heb er op het moment 58, en nog steeds niet genoeg :)
    Toch blijft me Fox snel, hij start in 15 seconden op en dat is toch redelijk voor een browser met zoveel Add-Ons :)

Als je gestolen spullen van een dief steelt, ben je dan dubbel strafbaar?

10100111001

12 hier:

Adblock Plus
    0.7.2.4
    Met EasyList abonnement om lekker te filteren.
    British Enlgish Dictionary 1.19
    Voor de Engelse spelfouten/typo's.
    ClassicFox 1.0.3
    Om het nog iets klassieker in Windows te laten passen dan met enkel de UserChrome.css hacks.
    Dictionary Switcher 0.8
    Switched tussen EN en NL :)
    Download Statusbar 0.9.4.5
    Heerlijk al die downloads in een aanpasbaar balkje :)
    Fasterfox 2.0.0
    Lekker tweaken die hap. Kan bijna allemaal via de about:config geloof ik, maar ik houd er wel van op twee profielen te hebben: Normaal en Torrent :+
    Gmal Notifier 0.5.6.5
    Om m'n meel te tjekken :)
    Greasemonkey 0.6.7.20070131
    Gebruik ik om wat pagina's te strippen en aan te passen naar mijn voorkeuren.
    IE Tab 1.3.1.20070126
    Erg handig om IE te 'gebruiken', zodat je niet zo'n extra scherm krijgt enzo...
    Nederlands Woordenboek 1.0.3
    Lekker spelling checken, nog geen .4 omdat ik en de maker te lui zijn om hem aan te passen :P
    Tab Mix Plus 0.3.49.061028
    Tabjes mixen ftw!
    UI Tweaker 1.7.0
    Heel snel allerlei dingen strippen.

qed

Ik gebruikte altijd Firefox, maar nu eventjes Internet Explorer. Ik moet zeggen dat IE toch ook heel goed werkt. Ik denk dat ik weer IE ga gebruiken :&gt; .

Soms kom je op een site waar je gelijk de melding krijgt: only viewable with IE. Vervolgens kan je niet verder. Misschien werkt de site of in iets mindere mate best wel met Firefox, maar dat kan je dus niet meer proberen. Is er een manier om zo'n site te misleiden?

Lost In Time Like Tears In Rain... Time To Die..

Er is een extensie die iets met de User Agent doet (User Agent Switcher o.i.d.), maar meestal ben ik gewoon direct weg van zo'n site. Verder verwijs ik je naar Websites die niet onder niet-IE browsers werken...(deel 2).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Reg. datum: 28 november 2006

Is er een manier om ipv een lege tab te openen, een bestaande tab te kopiëren. Dus een soort ctrl+n in IE (waarbij en nieuw venster wordt geopend met dezelfde website) alleen dan met tabs in FF.

Nu moet ik steeds de url kopiëren, ctrl+t duwen en url plakken.

edit: heb 't al: Duplicate Tab - https://addons.mozilla.org/firefox/28/

dasdj wijzigde dit bericht 11-03-2007 20:38 (12%)

Dat is een andere manier.
    Ik gebruik meestal de IE View extensie.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

a.k.a. Oogje

quote:
    dasdj schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:30:
    Is er een manier om ipv een lege tab te openen, een bestaande tab te kopiëren. Dus een soort ctrl+n in IE (waarbij en nieuw venster wordt geopend met dezelfde website) alleen dan met tabs in FF.

Nu moet ik steeds de url kopiëren, ctrl+t duwen en url plakken.

edit: heb 't al: Duplicate Tab - https://addons.mozilla.org/firefox/28/
    Waarom niet met Tab Mix Plus? Kan je alles wat je maar wil (behalve de kleurtjes (coloredtabs) en de favicons (faviconize tab)) aanpassen.

Kom eens bij Lotus Jungs kijken

quote:
    Yohan schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:23:
    Ik merk hetzelfde nu bij tvshowsondvd.com en nog wat andere sites. Niemand anders die dit probleem heeft? Het werkte voorheen altijd prima, lijkt wel of het sinds de nieuwe versie mis is.

I'm not a cynic. I get up every morning, hoping to find an honest man. [ JACK MCCOY ]

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
    Active Topics
    Frontpage Nieuws
    Frontpage Nieuws