Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel VII

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 08 maart 2007

Ik heb nu al met 2 dvd's gehad dat hij niet door het menu komt. Menu laad wel maar daarna springt hij gelijk terug naar de mapstructuur. Zowel via het netwerk als dat hij rechtstreeks op de XBox staat.

Ik heb het nu met de laatste T3CH en de laatste GasGiver release geprobeerd, maar beide doen ze het niet.

Zijn er nog andere DVD programma's voor XBMC te verkrijgen?

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
Kontwol2007 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:44:
Ik heb nu al met 2 dvd's gehad dat hij niet door het menu komt. Menu laad wel maar daarna springt hij gelijk terug naar de mapstructuur. Zowel via het netwerk als dat hij rechtstreeks op de XBox staat.

Ik heb het nu met de laatste T3CH en de laatste GasGiver release geprobeerd, maar beide doen ze het niet.

ik vermoed dat het aan de dvds ligt. Veel dvds zijn niet goed geript en xbmc doet dan wel eens moeilijk.

met C en CK
Reg. datum: 05 december 2000

quote:
Kontwol2007 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:44:

wat wel een workaround is, is dat je gelijk een .vob bestand selecteerd en dus gelijk de film start (de evt. .iso uitpakken dan wel).

Ignorance is a Bliss!! (- The Matrix)

Arwen / Kayne

quote:
m3gA schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:50:
[...]

ik vermoed dat het aan de dvds ligt. Veel dvds zijn niet goed geript en xbmc doet dan wel eens moeilijk.
Ik heb het probleem ook... met originele dvd's ;)
quote:
cramwinckel schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:55:
[...]

wat wel een workaround is, is dat je gelijk een .vob bestand selecteerd en dus gelijk de film start (de evt. .iso uitpakken dan wel).
Zelfs de .vob wil hij niet starten. Andere dvd-speler doet het perfect, dus het ligt niet aan de dvd...

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 08 maart 2007

Ik zie dat de laatste "stable" release van T3ch van 2006-11-12 is, die maar is even proberen.

En het doorspoelen werkt vaak ook haperig of niet bij mij. Als iemand er een oplossing voor heeft hoor ik het graag, ik ga wel ff verder kloten met andere releases :D

Edit: Met die stable release van T3CH werkt alles prima, deze dan maar standaard gebruiken en die andere als extra erbij zetten ;)

Kontwol2007 wijzigde dit bericht 13-03-2007 22:54 (20%)

Reg. datum: 02 maart 2002

Ik heb ook al een tijd lang een xbox, met xbmc.
Ik moet zeggen dat ik de xbox daar ook alleen maar meer voor gebruik tegenwoordig.
Laatst heb ik voor een 5.1 setje kunnen aanschaffen, de Creative Inspire 5.1 Digital 5500.
Deze heb ik door middel van een advanced scart kabel met een optical kabel aangesloten.

Alleen ik heb het vermoeden dat nog niet helemaal werkt zoals het zou moeten. Als ik in Xbmc in de opties voor audio de xbox op output digital zet en beide vinkjes zet (AC3 capable receiver en DTS receiver) dan krijg ik wel geluid, alleen tijdens een film praten de personen opeens onhoorbaar zacht. Terwijl het omgevings geluid het wel goed doet.
Tevens geven filmbestanden met dts geluid, geen geluid.

Als ik de vinkjes bij ac3 en dts weghaal, dan heb ik wel geluid, maar het "station" van mn surround set geeft dan aan dat het signaal stereo is.
Hoe stel ik het nu in dat het allemaal wel fatsoenlijk werkt?

quote:
Pittie schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:40:
Ik heb ook al een tijd lang een xbox, met xbmc.
Ik moet zeggen dat ik de xbox daar ook alleen maar meer voor gebruik tegenwoordig.
Laatst heb ik voor een 5.1 setje kunnen aanschaffen, de Creative Inspire 5.1 Digital 5500.
Deze heb ik door middel van een advanced scart kabel met een optical kabel aangesloten.

Alleen ik heb het vermoeden dat nog niet helemaal werkt zoals het zou moeten. Als ik in Xbmc in de opties voor audio de xbox op output digital zet en beide vinkjes zet (AC3 capable receiver en DTS receiver) dan krijg ik wel geluid, alleen tijdens een film praten de personen opeens onhoorbaar zacht. Terwijl het omgevings geluid het wel goed doet.
Tevens geven filmbestanden met dts geluid, geen geluid.

Als ik de vinkjes bij ac3 en dts weghaal, dan heb ik wel geluid, maar het "station" van mn surround set geeft dan aan dat het signaal stereo is.
Hoe stel ik het nu in dat het allemaal wel fatsoenlijk werkt?
Ik denk dat je ook in je orginele ms dashboard moet instellen dat je een surroundset hebt.
Weet niet zeker of het nog nodig is met de nieuwste XBMC maar ik heb het iig wel gedaan.
Gewoon via je filemanager het bestand xbdash.xbe oid opzoeken.
Ik heb op mijn Logitech Z-5400 een display die aangeeft wat het invoersignaal is.
Heerlijk, want ik twijffel dus nooit of het wel helemaal goed werkt :)
Geluid is trouwens schitterend :D

Arwen / Kayne

Doet die Creative wel DTS?

Staat alles juist ingesteld op je set? De stemmen moet uit de center-speaker komen, werkt die wel?

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

quote:
Bigfoot87 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:52:
[...]

Ik denk dat je ook in je orginele ms dashboard moet instellen dat je een surroundset hebt.
Weet niet zeker of het nog nodig is met de nieuwste XBMC maar ik heb het iig wel gedaan.
Gewoon via je filemanager het bestand xbdash.xbe oid opzoeken.
Ik heb op mijn Logitech Z-5400 een display die aangeeft wat het invoersignaal is.
Heerlijk, want ik twijffel dus nooit of het wel helemaal goed werkt :)
Geluid is trouwens schitterend :D
En hoe kun je vervolgens dan dat .xbe bestand openen? Want met kladblok is dit helaas niet mogelijk..
Ik dacht dat de set wel dts aankon, maar ik zal dit morgen nog eens goed nazoeken, tevens doet de center speaker het wel, want ik hoor de stemmen zeer zachtjes. Als ik de set op "stereo" zet, dan werkt de center overigens wel gewoon goed!

quote:
Pittie schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:34:
[...]

En hoe kun je vervolgens dan dat .xbe bestand openen? Want met kladblok is dit helaas niet mogelijk..
Ik dacht dat de set wel dts aankon, maar ik zal dit morgen nog eens goed nazoeken, tevens doet de center speaker het wel, want ik hoor de stemmen zeer zachtjes. Als ik de set op "stereo" zet, dan werkt de center overigens wel gewoon goed!
Nee!! :P Je moet hem met je Xbox starten, het is een programma :*)

Arwen / Kayne

Met een hex-editor moet het ook wel lukken. :P

Goed, nadat ik de instellingen goed had gezet op het dashbord, had ik nog steeds zeer zachte stemmen. Daarna heb ik dezelfde dvd eens geprobeerd via mijn dvd-speler met een coaxial kabel. Hier hetzelfde effect, de centerspeaker veels te zacht. Daarna heb ik eventjes mijn verlengkabel van de center speaker ertussen uitgehaald en jahoor.... Ik heb fatsoenlijk geluid :)
--> Hetzelfde geldt nu voor de xbox. Ik heb alleen het vinkje voor dts weggehaald, zodat het geluid naar 5.1 wordt omgezet? Iig heb ik nu wel geluid bij de dts filmpjes.

Ik ga dus binnenkort maar een nieuwe verlengkabel halen voor de center-speaker (want de back speakers heb ik ook verlengt, en die doen het wel, echter voor de centerspeaker had ik toevallig nog een kabeltje liggen, maar deze doet het dus blijkbaar niet zo goed:P)

live your life
Reg. datum: 19 juni 2002

quote:
Kontwol2007 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:56:
...
En het doorspoelen werkt vaak ook haperig of niet bij mij. Als iemand er een oplossing voor heeft hoor ik het graag, ik ga wel ff verder kloten met andere releases :D
Ik heb nog wel eens dat een flim hapert nadar hij even is gepauzeerd. Geen idee waar dat vandaan komt. (heb overigens ook de laatste stable versie draaien)

Ander probleem, wat ik eigenlijk altijd al heb gehad, zijn problemen met stukje terugspoelen van een film. Dit werkt niet. Dit dan met de rewind knop op de afstandsbediening.

De pijltjes toets naar links (in midden van de afstandsbediening) werkt wel maar dan ga je meteen een minuut terug.

Geen commentaar

Reg. datum: 11 november 2003

Ik heb ook een klein probleempje met m'n 5.1 versterker verbonden met advanced scartkabel. Telkens als ik de xbox mediacenter opnieuw opstart moet ik in de instellingen ac3 en dts compatible aanvinken. Deze instellingen onthoudt hij niet uitzichzelf, is hier ook een oplossing voor?

Arwen / Kayne

quote:
robbydw schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:32:
[...]

Ik heb nog wel eens dat een flim hapert nadar hij even is gepauzeerd. Geen idee waar dat vandaan komt. (heb overigens ook de laatste stable versie draaien)

Ander probleem, wat ik eigenlijk altijd al heb gehad, zijn problemen met stukje terugspoelen van een film. Dit werkt niet. Dit dan met de rewind knop op de afstandsbediening.

De pijltjes toets naar links (in midden van de afstandsbediening) werkt wel maar dan ga je meteen een minuut terug.
Misschien een bufferprobleem? Heb je het van alle bronnen of enkel over het netwerk?

Die toets doet helemaal niks? Vervang je keymap.xml eens door een nieuwe anders?

Fools never move on..
Reg. datum: 01 juni 2001

Sind gisteren is er een nieuwe T3CH Release :)

http://forums.xbox-scene....28e4&showtopic=591732

Straks even testen!

Nu ook TV Serie support!

jah jah

Reg. datum: 09 oktober 2003

quote:
SyphOn schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:14:
Sind gisteren is er een nieuwe T3CH Release :)

http://forums.xbox-scene....28e4&showtopic=591732

Straks even testen!

Nu ook TV Serie support!
WHOOOEEEEHHH.. tv serie support..
dat was mn laatste wens :D
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

toevallig zat ik zelf al te klooien met een My Series button in de skin..
(Op dit moment vliegt er ergens linksboven een loze label met 'My Series' :+ )
Scheelt me weer werk.

Ik zal trouwens mn banner/thumbnail download script eens online zetten..
Even op zoek naar een plek om m te dumpen. Hij is nog in alpha status.

chrisism wijzigde dit bericht 14-03-2007 14:34 (19%)

ChrisIsm

Reg. datum: 08 januari 2002

psssstttt.... xbmcscripts.com

The Eagle schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:53: .bat werkt niet helemaal onder XP en hoger. Dan moet je er .cmd van maken, dan werkt het wel goed :)

quote:
ja.. maar hij is nog niet klaar... trouwens zijn dat niet gewoon links ? of kan je t daar ook gewoon uploaden..

ChrisIsm

Arwen / Kayne

Je kan het daar uploaden, en vanuit xbmc automatisch laten installeren ;)
(en het mag ook gewoon alpha zijn hoor)

Wat houdt die serie-support eigenlijk juist in?

Fire69 wijzigde dit bericht 14-03-2007 15:03 (18%)

quote:
Fire69 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:03:
Wat houdt die serie-support eigenlijk in?
Ja dat vraag ik me ook af... anyone?

live your life
Reg. datum: 19 juni 2002

quote:
Fire69 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:44:
[...]

Misschien een bufferprobleem? Heb je het van alle bronnen of enkel over het netwerk?

Die toets doet helemaal niks? Vervang je keymap.xml eens door een nieuwe anders?
Vooral bij streaming over netwerk. Kan dus inderdaad eens kijken naar de buffers.

Toets doet wel wat maar op een of andere manier gaat beeld kort gezegd 2 frames achteruit en meteen ook weer 3 vooruit. Net of hij er net tegenop kan boksen ;)

Geen commentaar

quote:
Bigfoot87 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:01:
[...]

Ja dat vraag ik me ook af... anyone?
Moet je even die topic op xbox-scene lezen.
Het probleem nu is dat je rotte bibliotheek entries krijgt wanneer je een serie wil toevoegen. Daarnaast zit je met het probleem dat je meerdere seizoenen hebt etc.
Blijkbaar is daar dus een betere oplossing voor in de plaats gekomen.
Maar ik weet het ook nog niet precies. Ik ga m vanavond maar eens downloaden en dr op zetten.
Ook vet is dat ze nu een T3CH download script hebben toegevoegd. Waarschijnlijk dus gelijk via xbmc je systeem updaten. Scheelt weer wat ftp werk.

ChrisIsm

Fools never move on..

quote:
Fire69 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:03:
Je kan het daar uploaden, en vanuit xbmc automatisch laten installeren ;)
(en het mag ook gewoon alpha zijn hoor)

Wat houdt die serie-support eigenlijk juist in?
Wat je voor films met IMDB kan, kan nu ook voor series :)

Trouwens waar blijft dat script? chrisism...
quote:
chrisism schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:16:
[...]
Waarschijnlijk dus gelijk via xbmc je systeem updaten. Scheelt weer wat ftp werk.
Helaas... alleen download en dan staat het uitgepakt op je xbox :P

Om netjes te updaten moet je het toch echt eerst naar de pc downloaden.

SyphOn wijzigde dit bericht 15-03-2007 01:34 (31%)

jah jah

Fools never move on..

Trouwens even een idee wat serie support doet:

http://members.home.nl/m.h.hendrikx/got/xbmc/4.JPG

http://members.home.nl/m.h.hendrikx/got/xbmc/3.JPG

http://members.home.nl/m.h.hendrikx/got/xbmc/2.JPG

http://members.home.nl/m.h.hendrikx/got/xbmc/1.JPG

http://members.home.nl/m.h.hendrikx/got/xbmc/5.JPG

SyphOn wijzigde dit bericht 15-03-2007 01:51 (9%)

jah jah

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: