Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 9 - GAAAASSS! Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Onderwerpen

• Chevy454
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

Chevy454

doet auto R&D

Dat je zeer plat door de bocht kan is leuk maar betekent niet dat je zo het snelste gaat ;)
Door naast de motor te gaan hangen kan de motor rechter blijven staan, zo heb je meer grip en meer grip betekent ook de mogelijkheid tot meer snelheid en eerder acceleren. Ga je plat zonder te hangen dan ziet het er spectaculair uit en ga je eerder op het maximum zitten qua grip en zal je later het gas open kunnen draaien.

Voor ons stervelingen gewoon niet van belang ;) Het moet er gewoon cool uitzien :+
quote:
DinX schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:55:
Zie bijvoorbeeld het verschil in de MotoGP nu. Alle rondetijden worden nu weer gebroken ondanks het lagere vermogen; Men kan gewoon sneller die bocht doorraggen.
Ja en nee. Een 1000cc motorfiets of een 600cc motorfiets (gewoon standaard motoren) hebben een serieus verschil. De inertie is gewoon stukken minder groot. Alles je alles wat ronddraait lichter kan maken dan win je dynamisch 8 keer het statisch gewicht. Daarom dat een vering ook beter kan werken als het onafgeveerd gewicht zo laag mogelijk is.

Met dat wetende: een 800cc MotoGP motor duwt minder hard als een 1000cc MotoGP motor omdat die domweg minder inertie heeft van de krukas en zuigers. Hierdoor kan je later en harder remmen bij het ingaan van de bocht. Doordat die ook nog eens lichter zijn kan je later en harder hoeken.

Chevy454 wijzigde deze reactie 27-03-2007 12:49 (92%)

MSc automotive engineering. Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• rimpeldinky
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15-04 14:30
quote:
Smiling Pitbull schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:22:
Ik heb weer eens wat slims gedaan....

Mailtje gehad van een bestelling van louis.de dat ze het pakket aan DHL hebben gegeven ( 8) ) maar het leveringsadres is onjuist ( :/ ). Heb de straatnaam van mijn kamer in delft gecombineerd met het huisnummer, postcode en plaats van mn vriendin in H'lem (waar ik het pakket hebben wil). 8)7
En Vlamingstraat en Pegasusstraat lijken niet echt op elkaar....

Gebeld naar louis; krijg je dus geen track&trace van (10 minuten in semi-duits mijn best gedaan.. mocht dus niet baten). DHL; bel morgen maar terug, dan ligt is hij in NL en waarschijnlijk weer terug bij het depot en dan kunnen we hem wijzigen.

Nouja.. handige actie weer van me :+

Dus met beetje mazzel ligt er overmorgen een matzwarte S1 op me te wachten, een zadeltassen/bagagerol-pakket, nieuwe spiegels (vierkant en met niet-verrot-chroom) en olie + oliefilter. :)

Wel leuk die olie: 17 euro voor 4 liter SAE10W40, filter 3 euro. Ververs het wel extra snel, want echte superolie zal het niet zijn :P Heb het 500km terug ook al gebruikt (oude helemaal eruit, dit erin) en lijkt tot nu toe prima.
pc + huisnummer zou voldoende moeten zijn? dan komt het gewoon aan

*burp*

• Smiling Pitbull
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 11-01 22:42

Smiling Pitbull

Wij willen bochten!!

quote:
rimpeldinky schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:41:
[...]

pc + huisnummer zou voldoende moeten zijn? dan komt het gewoon aan
Dat vroeg ik dus ook al aan de dames van louis en van dhl maar beide dachten dat het terug zou komen :?
Merk het wel eh.

Topic op MF is echt komisch: "zomaar motor ingenomen, wat nu??" Blabla over stel "broekies van 25" die hun motoren "zomaar" hebben ingenomen. Is hij zelf 23, rijdt op een race-SM zonder kenteken, zonder verzekering, zonder rijbewijs, zonder wat-dan-ook op openbare weg en baalt dan dat de brommer wordt ingenomen :D |:( Gewéldig :D
voor liefhebbers: link

Smiling Pitbull wijzigde deze reactie 27-03-2007 12:50 (6%)

Kawasaki Zephyr 750 en GPZ750 Turbo.. oldskool baby

• Capo
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
quote:
FragDaddy schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:08:
[...]

Nou dan ken jij een truukje dat ik niet ken. Als je platter gaat stuur je ook scherper in en dus moet je meer gas geven om dezelfde lijn te houden.. dus ja. hij ging 'vrij' hard.. iig harder dan ik verantwoord kon rijden. Hij stond denk ik op iets betere banden, want mijn banden kunnen die hellingshoeken echt niet aan. Dan rij je dus echt al half/half over de rand van de achterband. Voor kan nog wel, maar achter wordt spannend dan. Op de openbare weg met lantaarpalen in de buitenbocht.. nah ik wil nog wel wat marge houden. zo'n groot hart heb ik niet
Ik had dat vorig jaar ook op de 750. Ene kant been tegen kuip, andere kant tegen asfalt.

Probleem is de houding (en mijn 1.90)

Wicked heeft me uitgelegd dat mijn houding wat verbeterd moet worden en dat ik er dan geen last meer van heb.(en stuk tussen been uit laten zagen) Maar dat dit soort dingen eigenlijk op circuit thuis horen en niet op de openbare weg..... was een vriendelijk advies van hem om wat rustig aan te doen.

En wheelien zet ik hem neer met 140/150 met stuurdemper dus geen idee wat ie doet op hogere snelheden zonder stuurdemper.. Wil het ook niet proberen.. wil geen km's lange wheelis maken, soms even powerwheelie en dan door omhoog trekken maar verder hoeft het niet zo.

Sinds ik blauwe ballen had van de te hoge stoppie doe ik dat ook niet meer :X (2 jaar geleden op oude SRAD.. nondedju)

Ben redelijk uit gespeeld..

No matter how good she looks, someone, somewhere, is tired of her sh!t.

• Chevy454
  • Niet online

Chevy454

doet auto R&D

quote:
Capo schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:50:
Wicked heeft me uitgelegd dat mijn houding wat verbeterd moet worden en dat ik er dan geen last meer van heb.(en stuk tussen been uit laten zagen)
Alsof je dat merkt met jouw stelten :+
* Chevy454 achter monitor wegduikt :P
quote:
Maar dat dit soort dingen eigenlijk op circuit thuis horen en niet op de openbare weg..... was een vriendelijk advies van hem om wat rustig aan te doen.
Ben redelijk uit gespeeld..
Dirk ook :(

Chevy454 wijzigde deze reactie 27-03-2007 12:55 (3%)

MSc automotive engineering. Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• M3rcury
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
Chevy454 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:41:
Dat je zeer plat door de bocht kan is leuk maar betekent niet dat je zo het snelste gaat ;)
Door naast de motor te gaan hangen kan de motor rechter blijven staan, zo heb je meer grip en meer grip betekent ook de mogelijkheid tot meer snelheid en eerder acceleren. Ga je plat zonder te hangen dan ziet het er spectaculair uit en ga je eerder op het maximum zitten qua grip en zal je later het gas open kunnen draaien.

Voor ons stervelingen gewoon niet van belang ;) Het moet er gewoon cool uitzien :+
Ja... en ik hang er ook naast.. ;) anders kan ik gewoon niet de bochtensnelheden halen die ik nu haal.. Als ik er niet naast hang (okee iets dan) rij ik met 115~120 mijn knie aan de grond zonder ver uit te steken.. Hang ik er wel naast ligt dat toch echt wel een km of 10~15 daarboven ;)

Maar dan nog het moet er wel poser uit zien :P

Suzuki GSX-R 600 K7!
PSN: Green-M3rcury
http://www.wax-on.nl voor Chemical Guys, Mothers Wax, Monello, Collinite, Poorboys World, EuroW, ScratchShield en Polishing Power

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
Smiling Pitbull schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:49:
[...]

Dat vroeg ik dus ook al aan de dames van louis en van dhl maar beide dachten dat het terug zou komen :?
Merk het wel eh.

Topic op MF is echt komisch: "zomaar motor ingenomen, wat nu??" Blabla over stel "broekies van 25" die hun motoren "zomaar" hebben ingenomen. Is hij zelf 23, rijdt op een race-SM zonder kenteken, zonder verzekering, zonder rijbewijs, zonder wat-dan-ook op openbare weg en baalt dan dat de brommer wordt ingenomen :D |:( Gewéldig :D
voor liefhebbers: link
En die had ik ook gezien.. geniaal topic ja :P

Ik vraag me af wanneer de "hoe moet ik kneedown" topics weer komen :P

M3rcury wijzigde deze reactie 27-03-2007 13:01 (4%)

Suzuki GSX-R 600 K7!
http://www.wax-on.nl voor Chemical Guys, Mothers Wax, Monello, Collinite, Poorboys World, EuroW, ScratchShield en Polishing Power

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15-04 15:31
quote:
M3rcury schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:30:
[...]

Ja ik weet ook dat het wel kan.. maar de meeste mensen op een r1 kunnen gewoon NIET rijden.. :P

...
moet ik mij aangesproken voelen 8)

Kneedownen is op de weg voor 99% show en 1% functioneel, neemt niet weg dat het leuk is om te doen ;)

• Smiling Pitbull

Smiling Pitbull

Wij willen bochten!!

quote:
M3rcury schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:59:
[...]

Ja... en ik hang er ook naast.. ;) anders kan ik gewoon niet de bochtensnelheden halen die ik nu haal.. Als ik er niet naast hang (okee iets dan) rij ik met 115~120 mijn knie aan de grond zonder ver uit te steken.. Hang ik er wel naast ligt dat toch echt wel een km of 10~15 daarboven ;)
Jij, als L&R-student moet toch weten dat bovenstaand niet streeft met dynamica?
Hang je ernaast dan zit je knie met lagere bochtensnelheid aan de grond dan wanneer je erop blijft zitten (en je knie even ver uitsteekt). Tenzij je aan de verkeerde kant hangt natuurlijk :+
Ernaast hangen is toch alleen om genoeg band en grondspeling over te houden?

Zei iemand die zelf bepaald niet vlot door de bochten rijdt en dus niet gehinderd is door enige vorm van ervaring

Smiling Pitbull wijzigde deze reactie 27-03-2007 13:12 (4%)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
Grolsch schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:10:
[...]

moet ik mij aangesproken voelen 8)

Kneedownen is op de weg voor 99% show en 1% functioneel, neemt niet weg dat het leuk is om te doen ;)
Klopt, maar het ging mij om de schaamranden, achter is makkelijk te doen op de openbare weg om weg te rijden ;)
quote:
Smiling Pitbull schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:10:
[...]

Jij, als L&R-student moet toch weten dat bovenstaand niet streeft met dynamica?
Hang je ernaast dan zit je knie met lagere bochtensnelheid aan de grond dan wanneer je erop blijft zitten (en je knie even ver uitsteekt). Tenzij je aan de verkeerde kant hangt natuurlijk :+
Ernaast hangen is toch alleen om genoeg band en grondspeling over te houden?

Zei iemand die zelf bepaald niet vlot door de bochten rijdt en dus niet gehinderd is door enige vorm van ervaring
ernaast hangen is voor het rechterop zetten van je motor.. en ik bedoelde als ik mijn knie even ver van mijn kuip af houd.. :P

M3rcury wijzigde deze reactie 27-03-2007 13:13 (49%)

Suzuki GSX-R 600 K7!

• Grolsch
quote:
M3rcury schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:12:
[...]

Klopt, maar het ging mij om de schaamranden, achter is makkelijk te doen op de openbare weg om weg te rijden ;)
schaamranden wegrijden is inderdaad vrij standaard naar mijn idee, dat lukt wel op de openbare weg.

• MarcoZ20
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-03 11:33
quote:
FragDaddy schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:08:
[...]

PS. volgens mij heb jij ook wel ervaring met bovenstaande wheelie-vraagstuk met je ex ZX10R (standaard geen stuurdemper)
Had al gepost dat je wel hard weg kan trekken zonder dattie gelijk rechtop staat ;)

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-04 14:31

ToolkiT

brit-tweaker

quote:
M3rcury schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:00:
[...]

En die had ik ook gezien.. geniaal topic ja :P
geweldig wat een stelletje pubers zijn TS+maten zeg...
doet me denken aan:
'ik heb mijn brommer opgevoerd en nu is hij in beslag genomen, allemaal de schuld van die K*Tagenten'
|:(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
Grolsch schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:14:
[...]

schaamranden wegrijden is inderdaad vrij standaard naar mijn idee, dat lukt wel op de openbare weg.
Dat bedoel ik.. Maar heel veel mensen kopen een supersport omdat ze hem mooi vinden.. En dan vaak ook een r1, omdat het DE motor is (sorry hoor maar er zijn wel meer motoren dan alleen een r1 of r6) en zie ze bij ons in de werkplaats dan ook bijna altijd met een schaamrand van 1cm of groter staan.

@toolkit.. klopt alles is altijd de schult van de plesie :P

ben dan zelf wel 19.. maar als mijn motor of rijbewisj of weet ik veel wat wordt ingenomen is het vaakt och echt wel je eigen schult..

Suzuki GSX-R 600 K7!

• Grolsch
quote:
M3rcury schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:29:
[...]

Dat bedoel ik.. Maar heel veel mensen kopen een supersport omdat ze hem mooi vinden.. En dan vaak ook een r1, omdat het DE motor is (sorry hoor maar er zijn wel meer motoren dan alleen een r1 of r6) en zie ze bij ons in de werkplaats dan ook bijna altijd met een schaamrand van 1cm of groter staan.

@toolkit.. klopt alles is altijd de schult van de plesie :P

ben dan zelf wel 19.. maar als mijn motor of rijbewisj of weet ik veel wat wordt ingenomen is het vaakt och echt wel je eigen schult..
is het verplicht dan om de schaamranden van een R1 af te rijden :?

Ik ken ook mensen met een blonde vriendin met cupje DD welke geen 5 x sex hebben op een dag 8)

Het gaat er maar net om waar je de prioriteiten neer legt.

• Willem
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:12
maw je kunt ook normaal rijden op een ss.

Helemaal eens. Of je hebt er de banden niet voor BT01/20's of Avon's zijn er -imo- minder "geschikt" voor dat Pilot Powers bijvoorbeeld.

iOS of Android app nodig? DM staat open

• Chevy454
  • Niet online

Chevy454

doet auto R&D

quote:
Grolsch schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:58:
is het verplicht dan om de schaamranden van een R1 af te rijden :?

Ik ken ook mensen met een blonde vriendin met cupje DD welke geen 5 x sex hebben op een dag 8)
Maar het verschil is wel: bij die blonde vriendin denk je er wel minimaal 5 keer per dag aan en bij die schaamranden, ach dat kom wel een keer. HEEL groot verschil in denken hoor :+

• ZiegoM
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-12-2013

ZiegoM

Yammie R1

quote:
willem169 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:30:
maw je kunt ook normaal rijden op een ss.

Helemaal eens. Of je hebt er de banden niet voor BT01/20's of Avon's zijn er -imo- minder "geschikt" voor dat Pilot Powers bijvoorbeeld.
Zelfs met BT020 rij ik (n00b met 8000 km 'ervaring') achter mn schaamrand helemaal weg. Dan zit er helaas op mn BT014 voor nog echt een heel stuk... Durf eigenlijk niet verder omdat ik bang ben achter helemaal over de rand te gaan (is die angst terecht?).

\_Specs_/

• BertV
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 19:12
quote:
M3rcury schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:30:
[...]
als ik nog ruim 0,5 centimeter ACHTER heb.. Ik moet echt 10~15km/h harder rijden wil ik mijn schaamrand ook tot het randje weg hebben.
Het is vaak een kwestie van je motor naar beneden drukken op een minirotonde of klaverblad.

Vooral in de winter heb ik enorme pekel-schaamlappen maar in de zomer houd ik links nog steeds 1 cm over.

Toshiba Satellite Pro A200 | Crucial m4 SSD

• MarcoZ20
quote:
BertV schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:10:
[...]

Het is vaak een kwestie van je motor naar beneden drukken op een minirotonde of klaverblad.
helingshoek bepaal je op het moment van insturen hoor, niet door hem naar beneden te drukken (wat al niet kan aangezien meeste druk op je buitenste steppie hoort te staan)

• BertV
quote:
MarcoZ20 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:12:
[...]

helingshoek bepaal je op het moment van insturen hoor, niet door hem naar beneden te drukken (wat al niet kan aangezien meeste druk op je buitenste steppie hoort te staan)
misschien dat ik vooral de lage snelheid - minirotonde in m'n hoofd heb... bij een klaverblad gaat dit idd niet werken.

• Grolsch
om ff op het kneedown verhaal terug te komen.

Als je dus zo een kneedown maakt, ben je naar mijn idee een aardige showman, en heeft het niets met snelheid te maken :+

http://img311.imageshack.us/img311/4504/kneedown2lp.jpg

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:45

4x2

Niks

quote:
FragDaddy schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:57:
Ik heb geen stuurdemper en het valt me op dat hoe hoger de snelheid is tijdens de landing hoe meer de motor de neiging heeft met de kop te gaan schudden.. Zou dat komen omdat het voorwiel op snelheid moet komen ofzo? (stel ik trek de motor bij 50km/h op 1 wiel en ik zet hem met 120 weer neer.. dan moet dat voorwiel dus in 1x die snelheid gaan draaien..) Waar ik bang voor ben is dat de snelheid steeds hoger wordt en dat ik op een gegeven moment van een schuddende kop naar een full-on tankslapper ga.. en dan wordt ik NIET blij.
Als je gewoon het gas dr weer op gooit zal ie in principe zichzelf weer rechttrekken.
Heb wel meer dan eens een schuddende kop gehad met 150+ bij het uitkomen van bochten en bij hobbels (en toen ik iets te hard uit een tunnelbak kwam en het ding met 150 opeens begon te wheelien :X) en als je dan gewoon wat gas bijgeeft is het heel snel over.

Niks

• rimpeldinky
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15-04 14:30
mja mja :P kneedown is kneedown he :+ alleen zorgen dat je niet van je motor afvalt _o-

*burp*

• ZiegoM
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-12-2013

ZiegoM

Yammie R1

quote:
Grolsch schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:57:

Als je dus zo een kneedown maakt, ben je naar mijn idee een aardige showman, en heeft het niets met snelheid te maken :+

[afbeelding]
Wel knap datie er zoveel langs hangt :D

\_Specs_/

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:45

4x2

Niks

De andere kant op hangen en dan een kneedown maken, dat is pas lef 8)

Niks

• DinX
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15-04 16:14

DinX

Motormuis

* DinX vond die beelden van de cam achter de kont van Pedrosa imposanter vorige race.

Niet als zo'n aap aan je motor hangen, je knie aan de grond en je kont 10cm boven de grond hebben.

http://www.dani-pedrosa.net/imagegallery/2007-03-25/01x.jpg

In dat genre dus. Dat is plat gaan, bijna je achterbrug over de grond hebben schuren :+
Z'n rechter knie zit nog geen 10cm van z'n kuip af denk ik.

Op Eurosport deden ze toen een leuke uitspraak "He needs cheek sliders!" _/-\o_

DinX wijzigde deze reactie 27-03-2007 21:53 (59%)

DinX On The Road

Route Himalaya 2014

• Chevy454
  • Niet online

Chevy454

doet auto R&D

Tony Elias dan, die kan ook flink plat door de bocht gaan ;)

Chevy454 wijzigde deze reactie 27-03-2007 21:58 (55%)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
Grolsch schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 16:57:

[afbeelding]
Ik vind het nog steeds knap, dat je zo nog die bocht door kan komen :P

Suzuki GSX-R 600 K7!

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:26

charrel

BMW R1200GS

quote:
MarcoZ20 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:12:
[...]

Buitenste? Dacht toch dat je altijd op je binnenste steppie moest stampen en als het ware tegen je stuur aan drukken aan de kant van de bocht.
Voelt bij mij iig het meest stabiel aan in de bocht....
correct me if i'm wrong

charrel wijzigde deze reactie 28-03-2007 00:34 (5%)

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-04 15:10

gwystyl

Beugeltje dan maar?

quote:
Smiling Pitbull schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:22:
Ik heb weer eens wat slims gedaan....

Mailtje gehad van een bestelling van louis.de dat ze het pakket aan DHL hebben gegeven ( 8) ) maar het leveringsadres is onjuist ( :/ ). Heb de straatnaam van mijn kamer in delft gecombineerd met het huisnummer, postcode en plaats van mn vriendin in H'lem (waar ik het pakket hebben wil). 8)7
En Vlamingstraat en Pegasusstraat lijken niet echt op elkaar....

Gebeld naar louis; krijg je dus geen track&trace van (10 minuten in semi-duits mijn best gedaan.. mocht dus niet baten). DHL; bel morgen maar terug, dan ligt is hij in NL en waarschijnlijk weer terug bij het depot en dan kunnen we hem wijzigen.

Nouja.. handige actie weer van me :+

Dus met beetje mazzel ligt er overmorgen een matzwarte S1 op me te wachten, een zadeltassen/bagagerol-pakket, nieuwe spiegels (vierkant en met niet-verrot-chroom) en olie + oliefilter. :)

Wel leuk die olie: 17 euro voor 4 liter SAE10W40, filter 3 euro. Ververs het wel extra snel, want echte superolie zal het niet zijn :P Heb het 500km terug ook al gebruikt (oude helemaal eruit, dit erin) en lijkt tot nu toe prima.
Jammer dat je van Louis geen Track& Trace nummer (bij DHL AirWayBillnummer of AWB genoemd) krijgt... dat scheelt je een hoop uitzoeken bij de DHL callcenter. DHL maakt namelijk bij een Bad Address (wat dit hoogst waarschijnlijk wel gaat worden) een query aan, en die zijn het makkelijkst terug te zoeken op AWB-nummer. Als je geluk hebt gaat iemand op kantoor Schiphol proberen je postcode te combineren met het huisnummer, maar als de straatnaam daar niet bij past kan het een lastig verhaal worden.
Ik weet niet precies in hoeverre het callcenter gegevens heeft over een zending, maar volgens mij is dat standaard AWB-nr + postcode + afzendernaam + ontvangernaam. Je hebt dus de meeste kans als je in ieder geval het AWB-nr hebt. Ik zou dus nog een keer proberen Louis.de te bellen met het verhaal van verkeerde straat bij postcode om het AWB-nr lost te peuteren, of een DHL-miep aan het werk zetten met de combi postcode + afzender + goede adres. Qua postcode zou hij in Schiphol moeten liggen, qua straatnaam (maar daar kijken ze in eerste instantie niet naar) in Roterdam zuid verwacht ik.
* gwystyl werkt bij DHL als koerier, en komt ook wel eens wat creatieve adressen tegen

Verbuik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie

• Smiling Pitbull

Smiling Pitbull

Wij willen bochten!!

quote:
gwystyl schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 01:43:
[...]

Jammer dat je van Louis geen Track& Trace nummer (bij DHL AirWayBillnummer of AWB genoemd) krijgt... dat scheelt je een hoop uitzoeken bij de DHL callcenter. DHL maakt namelijk bij een Bad Address (wat dit hoogst waarschijnlijk wel gaat worden) een query aan, en die zijn het makkelijkst terug te zoeken op AWB-nummer. Als je geluk hebt gaat iemand op kantoor Schiphol proberen je postcode te combineren met het huisnummer, maar als de straatnaam daar niet bij past kan het een lastig verhaal worden.
Ik weet niet precies in hoeverre het callcenter gegevens heeft over een zending, maar volgens mij is dat standaard AWB-nr + postcode + afzendernaam + ontvangernaam. Je hebt dus de meeste kans als je in ieder geval het AWB-nr hebt. Ik zou dus nog een keer proberen Louis.de te bellen met het verhaal van verkeerde straat bij postcode om het AWB-nr lost te peuteren, of een DHL-miep aan het werk zetten met de combi postcode + afzender + goede adres. Qua postcode zou hij in Schiphol moeten liggen, qua straatnaam (maar daar kijken ze in eerste instantie niet naar) in Roterdam zuid verwacht ik.
* gwystyl werkt bij DHL als koerier, en komt ook wel eens wat creatieve adressen tegen
Dank je!

• BertV
quote:
charrel schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 00:34:
[...]

Buitenste? Dacht toch dat je altijd op je binnenste steppie moest stampen en als het ware tegen je stuur aan drukken aan de kant van de bocht.
correct me if i'm wrong
Zeker niet stampen op het binnenste stepje! Dan duw je juist de motor onder je vandaan door nog meer krachten naar de buitenkant van de bocht.
Ik denk dat je onbewust toch het goede doet omdat je aangeeft dat je stabiel in de bocht hangt.

Los hiervan schijnt het dat je bij een scherpe bocht naar bijv. rechts na links stuurt!
Bij snelle uitwijk manoeuvres werkt het idd wel zo door een tik te geven aan de andere kant.

BertV wijzigde deze reactie 28-03-2007 08:35 (6%)

• Capo
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Lekker in de ochtend die geur op je bureau van nieuwe leren handschoenen :P
De winterhandschoenen begonnen nu toch wel te irriteren en gezien mijn oude leren handschoenen finito waren..
quote:
Chevy454 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:55:
[...]

Alsof je dat merkt met jouw stelten :+
* Chevy454 achter monitor wegduikt :P
Der is niks mis met mijn benen ja :) Met mijn houding wel maar niks met mijn benen (ik ben niet gebouwd om te motor rijden maar dat is wat anders 8)

Slechtse kwaliteit foto's ooit

http://members.chello.nl/e.vanderwielen/own/kd2.jpg
http://members.chello.nl/e.vanderwielen/own/kd1.jpg

No matter how good she looks, someone, somewhere, is tired of her sh!t.

• charrel
  • Laatst online: 22:26

charrel

BMW R1200GS

quote:
BertV schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:34:
[...]

Zeker niet stampen op het binnenste stepje! Dan duw je juist de motor onder je vandaan door nog meer krachten naar de buitenkant van de bocht.
Ik denk dat je onbewust toch het goede doet omdat je aangeeft dat je stabiel in de bocht hangt.

Los hiervan schijnt het dat je bij een scherpe bocht naar bijv. rechts na links stuurt!
Bij snelle uitwijk manoeuvres werkt het idd wel zo door een tik te geven aan de andere kant.
Bedoel ook niet stampen, maar iig. wel meer druk op de binnenkant dan op de buitenkant van de motor in de bocht.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
charrel schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:22:
[...]

Bedoel ook niet stampen, maar iig. wel meer druk op de binnenkant dan op de buitenkant van de motor in de bocht.
Het is juist andersom.. zoals bertV al aangeeft

Nog een reden daarvoor is dat ALS je stepje op de grond gaat en je hebt druk op het binnenste stepje dat ie niet meer inklapt..

Suzuki GSX-R 600 K7!

• MarcoZ20
quote:
charrel schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 00:34:
[...]

correct me if i'm wrong
binnenste steppie druk zetten = vallen, en ik kan het weten :X

veel platter kon ik hier trouwens niet met kneedownen
http://www.shzoutewelle.demon.nl/a4/3.jpg

&

http://www.shzoutewelle.demon.nl/a4/5.jpg

• DinX

DinX

Motormuis

Tiet op je kneeslider ? :)

DinX On The Road

Route Himalaya 2014

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
Zo te zien wel ja..

denk dat ik van de week ook maar ff wat foto's met titanium ga maken :9

Suzuki GSX-R 600 K7!

• MarcoZ20
Yep :P

http://www.shzoutewelle.demon.nl/a4/8.jpg

• Smiling Pitbull

Smiling Pitbull

Wij willen bochten!!

Mooie foto hierboven! _/-\o_

Zoo.. weer wat telefoontjes verder.
DHL heeft het pakket helemaal niet, DHL kan ook staan voor duitse post, en die geeft het pakket door via TNT in NL.
TNT kent het nummer echter nog niet.. dus het is nog niet in NL (waarschijnlijk).

Ach.. is goed voor T-Mobile dit :+

Smiling Pitbull wijzigde deze reactie 28-03-2007 14:36 (5%)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
waar is die bocht.. die is superrlx volgens mij. en hoe hard rijd je daar ongeveer?

Suzuki GSX-R 600 K7!

• BertV
Men, helden hier... ik ga max. 100km/u op hoevelaken.

• MarcoZ20
quote:
M3rcury schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:41:
[...]

waar is die bocht.. die is superrlx volgens mij. en hoe hard rijd je daar ongeveer?
stuur em in met 120 en snelheid blijft daar hele bocht ongeveer opzitten.

einde A4 is dit, bij delft.

• DinX

DinX

Motormuis

Vlaamse wegen worden veiliger voor motorrijders

Extra vangplanken moeten zorgen voor meer veiligheid op de Vlaamse wegen voor motorrijders.
De Vlaamse overheid is bezig met het aanbrengen langs gewestwegen van een extra vangplank om steunpalen van klassieke metalen vangrails beter af te schermen voor motorrijders. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister van Openbare Werken Kris Peeters op een schriftelijke vraag van Rudi Daems (Groen!).

Werkgroep
De overheid trekt voor de werken ongeveer 580.000 euro uit. De werken zullen tegen 1 mei van dit jaar worden beëindigd. In totaal wordt circa 9,1 km wegen op die manier beter beveiligd. In de provincie Antwerpen (3 wegen) gaat het om 1,5 km, in Vlaams-Brabant (13 wegen) om 1,8 km, in Limburg (4 wegen) om 1,8 km, in Oost-Vlaanderen (6 wegen) om 2 km en in West-Vlaanderen (2 wegen) om 2 km. Momenteel legt een werkgroep van wegbeheerders en motorrijders ook de laatste hand aan een vademecum "motorrijders" voor de verschillende wegbeheerders. (belga)
Mooi :)

DinX On The Road

Route Himalaya 2014

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
MarcoZ20 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:13:
[...]

stuur em in met 120 en snelheid blijft daar hele bocht ongeveer opzitten.

einde A4 is dit, bij delft.
Oww.. hmm.. dan was het daar nog zomer.. want ik rij daar ook altijd O-)

Maar je zit aan de binnenkant van de bocht.. vanaf waar is die foto gemaakt dan? de brug.. of vanaf het gras.. wij zijn namelijk een x bij de brug wegestuurd..

En als je daar zit valt het wel een beetje op dat je daar aan het knallen bent :+

Van de zomer wil mijn broertje daar gaan filmen.. dus als je zin hebt.. ;)

@ bertV hoevelaken rij ik normaal met 120 ofzo.. kan wel iets harder maar dan ga ik meer richting de grens daar heb ik niet zo veel zin in..

M3rcury wijzigde deze reactie 28-03-2007 15:38 (45%)

Suzuki GSX-R 600 K7!

• Chevy454
  • Niet online

Chevy454

doet auto R&D

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
Het is toch 9 km.. en als het alleen in bochten is is het veel :P

Suzuki GSX-R 600 K7!

• Chevy454
  • Niet online

Chevy454

doet auto R&D

quote:
M3rcury schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:59:
Het is toch 9 km.. en als het alleen in bochten is is het veel :P
Het is weer verkiezingstijd in BE ;)

Dit heeft niets met verkeersveiligheid te maken, is gewoon kijk: "ik ben motorvriendelijk, stem op mij". Als het met verkeersveiligheid te maken had hadden ze het al vorig jaar kunnen doen en niet voor de verkiezingen. Gisteren ook al met de presentatie van de nieuwe leden van de SP.A, gewoon niets meer als publiciteitsstunt.

Het is zeker wel een goede zaak maar er zit een geurtje aan :)
En dan zou het me niet verbazen mochten ze dat monteren aan de binnenkant van bochten :+

Chevy454 wijzigde deze reactie 28-03-2007 16:11 (52%)

• DinX

DinX

Motormuis

Precies. 9km vangrail is een heel pak.
Je hebt maar een stukje van 50-100 meter nodig bij afritten enzo bvb.
Daar doe je dan 100 afritten mee ofzo.

Dat plan van die vangrails is meer dan een jaar geleden trouwens al op tafel gelegd.
quote:
De werken zullen tegen 1 mei van dit jaar worden beëindigd.

DinX wijzigde deze reactie 28-03-2007 16:15 (35%)

DinX On The Road

Route Himalaya 2014

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
Chevy454 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:06:
[...]

Het is weer verkiezingstijd in BE ;)

Dit heeft niets met verkeersveiligheid te maken, is gewoon kijk: "ik ben motorvriendelijk, stem op mij". Als het met verkeersveiligheid te maken had hadden ze het al vorig jaar kunnen doen en niet voor de verkiezingen. Gisteren ook al met de presentatie van de nieuwe leden van de SP.A, gewoon niets meer als publiciteitsstunt.
ik hou dat alllemaal niet zo bij.. maar als het zo is dan is het wel een beetje raar idd.
quote:
Het is zeker wel een goede zaak maar er zit een geurtje aan :)
En dan zou het me niet verbazen mochten ze dat monteren aan de binnenkant van bochten :+
Maar dat zijn belgen :P _/-\o_

Suzuki GSX-R 600 K7!

• Willem
Ah leuk, meer einde-A4-rijders ;)

Heb daar zelf ook een keer in het gras gestaan met m'n 300mm lens.
Zou het leuk vinden ook es een foto van mezelf te willen hebben terwijl ik knee-down :P

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
willem169 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:19:

Zou het leuk vinden ook es een foto van mezelf te willen hebben terwijl ik knee-down :P
Als jij een camera hebt wil ik wel wat foto's maken. (heb nu mijn motor niet hier staan, maar als je een helm en jas oid hebt, wil ik best ff die kantop gaan met je :P

Suzuki GSX-R 600 K7!

• Willem
Voorlopig even niet vanwege überdrukte @ work en prive, maar over een maandje zeker!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
willem169 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:33:
Voorlopig even niet vanwege überdrukte @ work en prive, maar over een maandje zeker!
na 15 april staat de motor weer in den haag.. dus kunnen we dan ff een rondje doen :9

Suzuki GSX-R 600 K7!

• Smiling Pitbull

Smiling Pitbull

Wij willen bochten!!

quote:
willem169 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:19:

Ik heb er dus gestaan met 320mm (ging prima, gestabiliseerde lens) alleen toen werd ik na 2 of 3 rondjes van de rest erafgestuurd door de politie.
'Men zou denken dat ik zelfmoord wilde plegen als ik daar stond' <- Brug :X (niet zo heel gek)

Gras is misschien een betere plek, maar die bochten daar worden sowieso vaak bezocht door de pliesie.

Vandaag (net terug) 160km gereden met IJsseldijk en Lekdijk als hoogtepunten 8) Heeerlijk
Geniet ik 10x zoveel van als van eind-A4. Telkens dezelfde bocht is niets voor mij :)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
Smiling Pitbull schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:47:
[...]

Ik heb er dus gestaan met 320mm (ging prima, gestabiliseerde lens) alleen toen werd ik na 2 of 3 rondjes van de rest erafgestuurd door de politie.
'Men zou denken dat ik zelfmoord wilde plegen als ik daar stond' <- Brug :X (niet zo heel gek)

Gras is misschien een betere plek, maar die bochten daar worden sowieso vaak bezocht door de pliesie.

Vandaag (net terug) 160km gereden met IJsseldijk en Lekdijk als hoogtepunten 8) Heeerlijk
Geniet ik 10x zoveel van als van eind-A4. Telkens dezelfde bocht is niets voor mij :)
Maar jij hebt ook andere reden waarom jij het niet doet..
Ik denk dat als we in het gras gaan staan dat we het het beste op een doordeweekse dag tijdens werktijd meoten doen.. (of lekker vroeg om een uur of 10 ofzo) want dan werken de meeste mensen dus rijden er als het goed is de minste motoren

Suzuki GSX-R 600 K7!

• Smiling Pitbull

Smiling Pitbull

Wij willen bochten!!

quote:
M3rcury schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:59:
Maar jij hebt ook andere reden waarom jij het niet doet..
Bedoel je dat mijn vriendin vindt dat ik geen foto's moet maken van mensen die zich dood dreigen te rijden? Klopt.

Of dat ik er zelf liever niet rijd?
Dat laatste is voornamelijk dat ik me dan zou kunnen laten verleiden om bepaalde mensen bij te willen houden als een treintje de bocht door gaat ja.. is dom2 maar waar.
En ieder die beweert dat hij 100% ongevoelig is voor dat competitieve gevoel daar geloof ik helemaal niets van.. het blijft een beetje een macho-aangelegenheid, rijden met anderen, zeker op dat soort locaties.

Neemt overigens niet weg dat ik een weg rijden met afwisselende bochten veel leuker vind dat telkens dezelfde bocht, ook al zou ik helemaal alleen zijn op eind-A4.

Smiling Pitbull wijzigde deze reactie 29-03-2007 09:07 (17%)

• MarcoZ20
De fotograaf van m'n foto's stond gewoon in het gras indd, zowel aan de binnenkant van de bocht als aan de buitenkant. Je kan er indd weggestuurd worden, maar hadden we toen geen last van. Denk dattie er wel een uur heeft gestaan (waren met een man of 7, dus hij heeft aardig wat foto's gemaakt :P)

• Caeruleus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:07
a.s. dinsdag heeft mijn vriendin haar eerste rijles, ze weet het alleen zelf nog niet &gt;:) Ik vond het wel een keer tijd worden, ze zegt al jaren dat ze een keer rijles wil nemen en nu heb ik besloten haar maar eens een duwtje in de rug te geven ;)

no animals where harmed during the production of this message

• Smiling Pitbull

Smiling Pitbull

Wij willen bochten!!

quote:
Caeruleus schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:08:
a.s. dinsdag heeft mijn vriendin haar eerste rijles, ze weet het alleen zelf nog niet &gt;:)
Cool :D Dat is de betere aanpak!

De mijne heeft sinds vandaag een motor in haar voortuin staan, ze mag er alleen nog niet op rijden http://www.motor-forum.nl/global/smileys/schater.gif
10 Mei mag ze praktijk doen

• PsychoHellDude
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15-10-2013
Bij deze wou ik even melden dat ik maandag mijn theorie ga doen en a.s. dinsdag avond mijn rijlessen weer ga hervatten!

Ik heb vorig jaar juni mijn VTB examen gehaald, maar helaas mijn theorie niet en door omstandigheden kon ik niet meer verder, dus ik heb de knoop nu door gehakt en besloten om nu door te gaan!

Hopelijk haal ik mijn theorie... zuch is zo verrot met die specifieke motor vragen...

Ik heb ondertussen bijna 4 jaar mijn rijbewijs, eind juni ben ik jarig en klein 2 week nadat ik 18 ben geworden autorijbewijs gehaald, dus nu al bijna 4 jaar rij ervaring alweer! schiet op :-)

Ik heb begrepen dat ik nu nog steeds voor zwaar motor kan, de nieuwe regeling over zwaar motor vanaf 24 jaar kan in nederland pas in 2009 doorgevoerd worden!! Gelukkig :-)

Pff wat was ik pissed november vorig jaar...

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

• DinX

DinX

Motormuis

Zo, daarnet een simpel alarmpje geïnstalleerd. Niks speciaal aan, gewoon 1 wat op de + en - van de batterij zit. Binnenkort komt m'n pager aan (waar het eigenlijk om te doen is) :)

Nu staat hij op slot in z'n garage met:
• stuurslot
• code op de startsleutel
• xena schijfremslot met alarm
• abus ketting door een grondanker in 10kg beton
• dat nieuwe alarm
• de bewegingssensor in m'n garage met hierbinnen een alarm

:7

Gelijk maar een nieuwe sigarettenaansluiting erop gezet. De vorige was helemaal gecorrodeerd (hing rechtstreeks aan de batterij). Deze ook maar rechtstreeks gedaan. Kan ik ook spullen opladen als m'n motor uit staat in Noorwegen (bvb gsm enzo, dat trekt geen batterij leeg).

DinX wijzigde deze reactie 31-03-2007 14:00 (28%)

DinX On The Road

Route Himalaya 2014

• justice strike
  • Laatst online: 15-04 13:17
10kg grondanker? das niet erg veel. Ik zat er zelf aan te denken om een betonbak te storten en daar een grondanker in te slaan, maar ihet anker zit bij jou binnen en niet buiten zoals dat bij mij zal moeten.

trouwens, hoe goed zijn die xena sloten? ik heb namelijk niet bepaalt het idee dat daar veel lawaai uit kan komen, zoals bij bijvoorbeeld een autoalarm (ook van een motoralarm weet ik niet hoe hard dat is). is het wat?

ik kwam vandaag weer terug vanuit Doesburg (richting Amsterdam) en zag daar 3 motorrijders (waarvan de laatste iemand achterop had en echt slecht aan het rijden was).

afijn ingehaald (in koekblik) en ze zaten nog wel in mijn achterspiegel. Maar die laatste motorrijder had toch echt vet irritant licht. Dat was licht dat steeds veranderde van grootlicht naar gewoonlicht en vice versa. Ik werd er echt totaal gestoord van. Dat lijkt me toch niet echt normaal op een motorfiets.

justice strike wijzigde deze reactie 31-03-2007 22:12 (33%)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, geen idee hoeveel het echt weegt. Er is een goeie emmer beton in gestort denk ik (heeft m'n pa gedaan). Er liggen tegels in garage, daar heeft hijer 2 uitgehaald en een vierkant putje gegraven recht naar beneden ofzo. Dat dan vol met beton en afval van snelwbouwstenen gegooid.
Daar dan terug 'stabilisé' over en tegels daarop. In die tegels is wat plaats uitgeslijpt voor het anker. Enker de ring komt boven de grond (als hij omlaag is kan ik erover rijden zonder dat ik het voel).

Die Xena sloten hoor je wel hard (denk dat het iets is van 115dB). Maar als je je duim op het gat houdt waar het uit komt hoor je het bijna niet meer. Maar voor een gelegenheidsdief is dat al lastig dan om terwijl nog aan dat slot of de schijf te gaan kloten met 2 handen.

Als ze je fiets echt mee willen hebben pakken ze hem toch mee, met lawaai erbij of niet.
Dat alarm wat ik er nu nog bijgestoken heb kan je bijvoorbeeld uitschakelen door gewoon de batterij te onkoppelen of de draadjes tussen batterij en alarm door te knippen (zie je ergens een paar mm van steken). Ik heb die alarmen (xena en normaal) dan ook meer voor de gelegenheidsdieven.

Van die lui zoals rimpeldinky op bezoek gehad heeft dus. Die gaan het wel laten om te gaan joyriden op een fiets met een hele kermis erop.

En meestal als m'n motor ergens geparkeerd is ben ik er in de buurt. Thuis / werk / zwembad staat hij 95% van de tijd. Dan is die pager weer leuk. Voor dat beetje "persoonlijke invloed" wat je dan kan hebben :p

DinX wijzigde deze reactie 01-04-2007 21:11 (7%)

DinX On The Road

Route Himalaya 2014

• justice strike
quote:
DinX schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:05:
Mja, geen idee hoeveel het echt weegt. Er is een goeie emmer beton in gestort denk ik (heeft m'n pa gedaan). Er liggen tegels in garage, daar heeft hijer 2 uitgehaald en een vierkant putje gegraven recht naar beneden ofzo. Dat dan vol met beton en afval van snelwbouwstenen gegooid.
Daar dan terug 'stabilisé' over en tegels daarop. In die tegels is wat plaats uitgeslijpt voor het anker. Enker de ring komt boven de grond (als hij omlaag is kan ik erover rijden zonder dat ik het voel).
oh dat weegt wel wat hoor, denk dat je daar met gemak wel de 50kg mee haalt (als het niet meer is)
quote:
Die Xena sloten hoor je wel hard (denk dat het iets is van 115dB). Maar als je je duim op het gat houdt waar het uit komt hoor je het bijna niet meer. Maar voor een gelegenheidsdief is dat al lastig dan om terwijl nog aan dat slot of de schijf te gaan kloten met 2 handen.
hmm ja, 2 xena sloten nemen (of 3 als je 3 schijfremmen hebt) en ze op super gevoelig zetten is ook een optie. maar denk dat ik dan ook zelf vaak het alarm af laat gaan :P
quote:
Als ze je fiets echt mee willen hebben pakken ze hem toch mee, met lawaai erbij of niet.
Dat alarm wat ik er nu nog bijgestoken heb kan je bijvoorbeeld uitschakelen door gewoon de batterij te onkoppelen of de draadjes tussen batterij en alarm door te knippen (zie je ergens een paar mm van steken). Ik heb die alarmen (xena en normaal) dan ook meer voor de gelegenheidsdieven.
ik had ook gehoord van een alarm systeem wat uitbreidbaar was. Zo was de basis een gewoon kastje zoals spyball, maar kon je het uibreiden met batterijen, gps module, sms/fax alarm, remote control (alarm alswel starter) etc... misschien is dat wat. De prijs was volgens mij niet duurder dan de standaard alarm van bmw.
quote:
Van die lui zoals rimpeldinky op bezoek gehad heeft dus. Die gaan het wel laten om te gaan joyriden op een fiets met een hele kermis erop.
hmm tja. Ik woon ook in Amsterdam, en hoewel ik me afvraag hoe vaak diefstal echt gebeurt (zo'n motor neem je niet even mee) denk ik niet dat Amsterdam de meest veilige stad voor een motor is :D

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, dat goedkope van hein gericke is zoiets.

Ik heb de heel goedkope versie. Maar je hebt er nog een duurdere. Daar zit dan een batterij in, startblokkering, knipperlichten, uitbreidin voor pager mogelijk, uitbreiding voor extra sensoren (gravitatie, "sonisch veld",...) mogelijk,...

Ik heb dus de goedkope en nog een pager in bestelling. Dat ding begint te piepen in een straal van 300-500 meter. Jammer dat het formaat GSM heeft. Maarja, gewoon je rugzak in, of in de binnenzak van je jas (op de motor in het handschoenenkastje).

Motorrijder verongelukt Hou me tegen :X

DinX wijzigde deze reactie 01-04-2007 21:58 (6%)

DinX On The Road

Route Himalaya 2014

• McGryphon
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 00:18

McGryphon

Moderator HK/SG/VV

Goedlachse misantroop

Hoe is de kwaliteit van Marzocchi voorvorken eigenlijk tov andere merken hier? op de fiets is het vrij duidelijk, maar op de motorfiets wordt schijnbaar vrijwel nooit een vork vervangen door een aftermarket model (als ik de motorblader goed begrijp)... als dat klopt, waarom niet?

The universal aptitude for ineptitude makes any human accomplishment an incredible miracle.
E.S.H. Da Vinci | E.S.V. Demos

• DinX

DinX

Motormuis

Omdat de gemiddelde rijder niet eens het volledige potentieel van z'n gewone vorken + vering gebruikt ?

DinX On The Road

Route Himalaya 2014

• McGryphon
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 00:18

McGryphon

Moderator HK/SG/VV

Goedlachse misantroop

quote:
DinX schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:17:
Omdat de gemiddelde rijder niet eens het volledige potentieel van z'n gewone vorken + vering gebruikt ?
* McGryphon mompelt iets over citius, altius, fortius :P
nee, maar ik bedoel dat als iemand niet tevreden is over het comfort of de wegligging van de vork die er in zijn motor zit, dat er dan voor zover ik hoor meestal toch niet over wordt gegaan tot een nieuwe vork... en de limiet opzoeken is, als je de vergelijking trekt met mountainbikes (geen idee of dat terecht is) niet altijd nodig want je ziet bij mountainbiketoertochten ook mensen met een vork van 1100 euro terwijl de meeste wedstrijdrijders, die het dus kunnen gebruiken, een fiets van nog geen 1100 euro hebben. maw. wat doen motorrijders als de vork in hun fiets niet bevalt?
En nog steeds, hoe is de kwaliteit van de aftermarket vorken van Marzocchi in verhouding dan?
is de Shiver een goede vork voor motorcross?

The universal aptitude for ineptitude makes any human accomplishment an incredible miracle.
E.S.H. Da Vinci | E.S.V. Demos

• phYzar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22:27
quote:
McGryphon schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:24:
[...]

* phYzar googled:
quote:
The Olympic motto is "Citius, Altius, Fortius." These three Latin words mean "Swifter, Higher, Stronger."
aha :P

Vandaag mooi weer dus een verse pic geschoten van de fiets. Een aantal dingetjes anders tov de foto uit de startpost:
(toen)
http://got.chevy454.net/motortopic/phYzar.jpg
(nu)
http://img511.imageshack.us/img511/6706/img0695kleinlq7.jpg
Aanpassingen:
- laser duotech ipv remus - "for racing use only" pijp
- double bubble ruitje van marktplaats (denk dat het een MF-er was, zn nick "yellow" (?) stond op het ruitje.
- led achterlicht
- led-knippers achter
- verse bandjes (nouja, die heb ik al weer even :) )
- gps-houder
/edit - vergeet ik bijna de philips blue vision in mn koplamp, werkt erg lekker voor de zichtbaarheid.

Nu nog de knippers voor vervangen voor led-knippers en de taartschep eens verbouwen...

Morgen nog mooier weer http://www.motor-forum.nl/global/smileys/crossy.gif

phYzar wijzigde deze reactie 01-04-2007 23:17 (4%)

• justice strike
quote:
[...]

nee, maar ik bedoel dat als iemand niet tevreden is over het comfort of de wegligging van de vork die er in zijn motor zit, dat er dan voor zover ik hoor meestal toch niet over wordt gegaan tot een nieuwe vork... en de limiet opzoeken is, als je de vergelijking trekt met mountainbikes (geen idee of dat terecht is) niet altijd nodig want je ziet bij mountainbiketoertochten ook mensen met een vork van 1100 euro terwijl de meeste wedstrijdrijders, die het dus kunnen gebruiken, een fiets van nog geen 1100 euro hebben. maw. wat doen motorrijders als de vork in hun fiets niet bevalt?
En nog steeds, hoe is de kwaliteit van de aftermarket vorken van Marzocchi in verhouding dan?
volgens mij geld dat voor alle onderdelen. Wat heb je aan brembo schijfremmen als je met je huidige remmen ook je wielen totaal kunt laten blokkeren, misschien zouden andere brakepads helpen bij hitte problemen maar vaak zijn stock remmen meer als voldoende.

ik denk dat ik binnenkort maar eens ga kijken naar een suzuki bandit 650s. Dat is voorzover ik kan zien toch de meest betaalbare motorfiets. Met een honda cbf600 of een kawasaki er-6 zit je meestal toch 1000 euro hoger.

ik heb ook een mooie cagiva raptor 650 gezien voor 1000 euro meer dan een bandit, maar dan heeft ie wel omgekeerde telescoop vering, brembo remschijven en stalen remleidingen en een suzuki sv650 motorblok. Echter hoor ik dat cagiva toch echt een tweederangs merk is waar je behoorlijk aan moet sleutelen... dat zint me niet echt.

justice strike wijzigde deze reactie 01-04-2007 23:27 (35%)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

Nog mensen gereden vandaag?

En met iemand achterop kan je ook nog veel doen zeg.. Ik heb ff lekker een dijkje geragt met mijn vriendin.. en na een tijdje reed ik alleen maar mijn laars links en rechts aan de grond (ja hij stond nog in de "relax" mode :+ )

Suzuki GSX-R 600 K7!

• DieterVDW
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15-04 16:47
Ik was een beetje teleurgesteld in mijn Xena slot, ik had het gevoeliger verwacht.
Het is me al meermaals gebeurd dat ik op mijn motor spring, motor start en wegrijd terwijl het slot er nog opzit. Het begint dan maar te piepen als het keihard tegen mijn remklauwen geflikkerd wordt ...
Ik had toch liever gehad dat dat ding begint te piepen van zodra mijn stuur verdraaid wordt en zeker als de motor gestart wordt (mijn VX trilt nogal dus ...) .
Volgens de handleiding moet je de gevoeligheid regelen door 'm hoog (gevoelig) of laag (weinig gevoelig) op de schijfrem te zetten, maar dat maakt in mijn ondervinding geen zak uit.
Meer een gimmick dan echt nuttig dus IMO.

• justice strike
quote:
DieterVDW schreef op maandag 02 april 2007 @ 00:40:
Ik was een beetje teleurgesteld in mijn Xena slot, ik had het gevoeliger verwacht.
Het is me al meermaals gebeurd dat ik op mijn motor spring, motor start en wegrijd terwijl het slot er nog opzit. Het begint dan maar te piepen als het keihard tegen mijn remklauwen geflikkerd wordt ...
Ik had toch liever gehad dat dat ding begint te piepen van zodra mijn stuur verdraaid wordt en zeker als de motor gestart wordt (mijn VX trilt nogal dus ...) .
Volgens de handleiding moet je de gevoeligheid regelen door 'm hoog (gevoelig) of laag (weinig gevoelig) op de schijfrem te zetten, maar dat maakt in mijn ondervinding geen zak uit.
Meer een gimmick dan echt nuttig dus IMO.
dat is zeker handig om te weten. pff ik vergeet gewoon het hele plaatje dat erbij komt bij het kopen van een motor. (kleding, sloten, hoes, tas, etc...)

• BertV
quote:
M3rcury schreef op maandag 02 april 2007 @ 00:31:
en na een tijdje reed ik alleen maar mijn laars links en rechts aan de grond...
Ik heb dat wel 's met minirotondes, en eerlijk is eerlijk, ik schrik me dan een borstvliesontsteking.
8)

• DinX

DinX

Motormuis

Ik kan m'n Xena thans vrij gevoelig instellen. Met hoog laag bedoelen ze trouwens de hoek. Zet je hem lodrecht omhoog is hij het gevoeligst, laat je hem naar beneden wijzen (dus de bout bovenaan) dan het minst gevoelig.

Als hij op z'n laagst staat gaat hij inderdaad niet snel af. Ik ben ook al eens vertrokken met de schijf er nog op. Ik ben dan iemand die z'n voeten meteen op de stepies zet, dus daar lag ie toen op 'n zij :p

DinX wijzigde deze reactie 02-04-2007 08:42 (32%)

DinX On The Road

Route Himalaya 2014

• Grolsch
zaterdag motor opgehaald en gisteren een flinke tocht van 350 km/h door Duitsland gereden.
Rij ik de laatste 20km door nederland, direct een prent van 198 ¤ te pakken ivm 36 km/h te hard in de bbk. Standaard verhaal, breed asfalt, geen zijwegen, gescheiden fietspaden, etc. etc.

wat een zeikers af en toe :r

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:44

Tylen

SuperCup 600 #56

quote:
M3rcury schreef op maandag 02 april 2007 @ 00:31:
Nog mensen gereden vandaag?

En met iemand achterop kan je ook nog veel doen zeg.. Ik heb ff lekker een dijkje geragt met mijn vriendin.. en na een tijdje reed ik alleen maar mijn laars links en rechts aan de grond (ja hij stond nog in de "relax" mode :+ )
Is toch je zit houding niet in orde. Ik rijd met duo nog steeds met de knie aan de grond, en duo trouwens ook :)

MCSA 2K/2K3, MCSE 2K/2K3, MCITP EA, MCITP Ent. Mess 2010, MCTS SSCM/VMM/OP, 3x CCSP, 7x CCA, CCEA, CCAA, CCEE, CCIA, CCA-AD, CCP-AD, CCE-AD, CCP-N, SME, VCP 3/4, RPFCP, RWCP, RCP, ACP, en nog een paar.

• Chevy454
  • Niet online

Chevy454

doet auto R&D

quote:
McGryphon schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:08:
Hoe is de kwaliteit van Marzocchi voorvorken eigenlijk tov andere merken hier? op de fiets is het vrij duidelijk, maar op de motorfiets wordt schijnbaar vrijwel nooit een vork vervangen door een aftermarket model (als ik de motorblader goed begrijp)... als dat klopt, waarom niet?
Heb jij een ezel welke klompen goud schijt?

Ze doen meestal het binnenwerk aanpassen door andere veren en een andere shimpakket. Een voorvork veranderen voor een aftermarkt gebeurt weinig vanwege de hoge aanschafprijs maar dan krijg je wel wat bij Marzocchi.

En dan naar jouw vraag: Kayaba en Showa zijn voor de meeste mensen geschikt na een aanpassing van de veren en eventueel shimpakket. Marzocchi en Ohlins zijn inderdaad super maar betaal je helaas ook wel wat geld voor. Marzocchi moet je denken aan 3500 euro en dan heb je een zeer mooie voorvork maar heb je alsnog die lelijke gegoten remklauwen _o-

• Tylen

Tylen

SuperCup 600 #56

quote:
Chevy454 schreef op maandag 02 april 2007 @ 08:56:
[...]

Heb jij een ezel welke klompen goud schijt?

Ze doen meestal het binnenwerk aanpassen door andere veren en een andere shimpakket. Een voorvork veranderen voor een aftermarkt gebeurt weinig vanwege de hoge aanschafprijs maar dan krijg je wel wat bij Marzocchi.

En dan naar jouw vraag: Kayaba en Showa zijn voor de meeste mensen geschikt na een aanpassing van de veren en eventueel shimpakket. Marzocchi en Ohlins zijn inderdaad super maar betaal je helaas ook wel wat geld voor. Marzocchi moet je denken aan 3500 euro en dan heb je een zeer mooie voorvork maar heb je alsnog die lelijke gegoten remklauwen _o-
En daar heb je weer van die mooie voor van Brembo, alleen ben je dan voor een set ook weer zo 2500,- kwijt. (of was dat nou per stuk). en als je dan alles bij elkaar optelt kan je er weer een mooie motor van kopen ;)

MCSA 2K/2K3, MCSE 2K/2K3, MCITP EA, MCITP Ent. Mess 2010, MCTS SSCM/VMM/OP, 3x CCSP, 7x CCA, CCEA, CCAA, CCEE, CCIA, CCA-AD, CCP-AD, CCE-AD, CCP-N, SME, VCP 3/4, RPFCP, RWCP, RCP, ACP, en nog een paar.

• DinX

DinX

Motormuis

Koop dan meteen een R7 of MV Agusta :p

DinX On The Road

Route Himalaya 2014

• Smiling Pitbull

Smiling Pitbull

Wij willen bochten!!

quote:
Grolsch schreef op maandag 02 april 2007 @ 08:44:
...n flinke tocht van 350 km/h door Duitsland gereden.
...een prent van 198 ¤ te pakken ivm 36 km/h te hard in de bbk.
Dan vervaagt je snelheidsgevoel wel ja :+

Smiling Pitbull wijzigde deze reactie 02-04-2007 09:11 (27%)

• DinX

DinX

Motormuis

quote:
Smiling Pitbull schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:10:
[...]

Dan vervaagt je snelheidsgevoel wel ja :+
:D

Hehe, in Duitsland moet je maar op 1 plaats oppassen en dat is in de BBK. Erbuiten vallen die boete's goed mee (70-100¤ voor 45 te hard in zone 70)

edit: ow, het was al in Nederland :p

DinX wijzigde deze reactie 02-04-2007 09:19 (5%)

DinX On The Road

Route Himalaya 2014

• Chevy454
  • Niet online

Chevy454

doet auto R&D

quote:
Tylen schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:08:
En daar heb je weer van die mooie voor van Brembo, alleen ben je dan voor een set ook weer zo 2500,- kwijt. (of was dat nou per stuk). en als je dan alles bij elkaar optelt kan je er weer een mooie motor van kopen ;)
2500 het stuk? KOOPJE!!! Je hebt ook monoblock van Brembo van 8000 euro het klauw. Maar eigenlijk is dat alleen maar speelgoed. Je moet die Nissin remklauwen zien te bemachtigen, alleen is dat helemaal niet te doen tenzij je Vale Rossi heet en je die kan leasen ;)

Maar PVM's of de Brembo HKP? zijn wel te doen voor ons stervelingen :)

Chevy454 wijzigde deze reactie 02-04-2007 09:14 (5%)

• Tylen

Tylen

SuperCup 600 #56

LOL, je kan het idd zo duur maken als je zelf wilt. Ik had volgens mij nissin op mijn Honda zitten ;)

Maar ik houd het nu wel op de standaard die op de suzuki zitten.

• Smiling Pitbull

Smiling Pitbull

Wij willen bochten!!

Had er misschien iemand nog zin om een stukje te rijden, omgeving Delft?
Het is gewoon illegaal mooi weer 8)

@ Tylen hieronder:
ge-wattes :? Studentje he :*)

Smiling Pitbull wijzigde deze reactie 02-04-2007 09:46 (20%)

• Tylen

Tylen

SuperCup 600 #56

quote:
Smiling Pitbull schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:28:
Had er misschien iemand nog zin om een stukje te rijden, omgeving Delft?
Het is gewoon illegaal mooi weer 8)
Er meot ook gewoon gewerkt worden. Helaas zit de andere helft van mijn team nu gewoon op Assen :(

• FragDaddy
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:44
quote:
[...]

Naja goed. 1100 euro voor een voorvork is nog eens te doen als je dat leuk vindt. Net wat je zegt.. de echte wedstrijdrijders gebruiken ze soms niet eens. Voor motoren geldt hetzelfde. 90% van de rijders heeft genoeg aan de standaard voorvork (kun je echt HEEL ver mee gaan). Dan heb je nog 9% die hun voorvork laten modificeren met andere veren, andere shims en/of andere olie. De resterende 1%.. die zitten te twijfelen over een andere voorvork en dan zijn er echt een handjevol mensen in nederland die ook daadwerkelijk 3000-10.000 euro uitgeven aan een voorvork. Waarvan er misschien echt maar 1 of 2 zijn die het echt nodig hebben. De rest zijn p0sers. Even dingen als het SBK team van bijvoorbeeld Ten Kate Honda (technisch ook nederlanders) niet meegetelt natuurlijk. Die jongens rijden om hun brood te verdienen en dan is een vork van 10.000 euro voor een paar honderdste seconde per rondje extra opeens een koopje.

Have a wheelie good weekend!

• DinX

DinX

Motormuis

quote:
FragDaddy schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:02:
[...]

Naja goed. 1100 euro voor een voorvork is nog eens te doen als je dat leuk vindt. Net wat je zegt.. de echte wedstrijdrijders gebruiken ze soms niet eens. Voor motoren geldt hetzelfde. 90% van de rijders heeft genoeg aan de standaard voorvork (kun je echt HEEL ver mee gaan). Dan heb je nog 9% die hun voorvork laten modificeren met andere veren, andere shims en/of andere olie. De resterende 1%.. die zitten te twijfelen over een andere voorvork en dan zijn er echt een handjevol mensen in nederland die ook daadwerkelijk 3000-10.000 euro uitgeven aan een voorvork. Waarvan er misschien echt maar 1 of 2 zijn die het echt nodig hebben. De rest zijn p0sers. Even dingen als het SBK team van bijvoorbeeld Ten Kate Honda (technisch ook nederlanders) niet meegetelt natuurlijk. Die jongens rijden om hun brood te verdienen en dan is een vork van 10.000 euro voor een paar honderdste seconde per rondje extra opeens een koopje.
* DinX maakt dan graag de vergelijking met wielertoeristen.

Je ziet er vaak zat op fietsen van 3-4-5000 euro rondrijden. De "modale prof" rijdt niet eens op zulk spul. Zie je er op zondag van die kerels met een bierbuik mee rondrijden ...

DinX On The Road

Route Himalaya 2014

• justice strike
quote:
DinX schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:07:
[...]

* DinX maakt dan graag de vergelijking met wielertoeristen.

Je ziet er vaak zat op fietsen van 3-4-5000 euro rondrijden. De "modale prof" rijdt niet eens op zulk spul. Zie je er op zondag van die kerels met een bierbuik mee rondrijden ...
en dan weet je niet of je moet lachen of huilen ;)

• DinX

DinX

Motormuis

Dat heb ik dus ook als ik lui op een gepimpte SS zie en dan een schaamrand van 2 cm aan 2 kanten :p

Rijden ze daar met hun Brembo remmen enzo die ze niet durven gebruiken :p

DinX wijzigde deze reactie 02-04-2007 10:20 (28%)

DinX On The Road

Route Himalaya 2014

• Geqxon
  • Laatst online: 10-04-2010
Een vork van 10.000 euro? En ik was van plan om deze zomer voor een kwart daarvan een totale motor aan te schaffen :X

• BreadFan
  • Niet online

BreadFan

Semi-professioneel amateur

Zaterdag mijn op maat gemaakte otoplastieken binnen gekregen (audisafe). Gisteren tijdens een tochtje maar eens gebruikt...

...auw... :|

Het zal een kwestie van wennen zijn, en misschien dat ik ze niet helemaal goed had zitten, maar dit was niet echt comfortabel, to say the least...

• BertV
Aan de andere kant, als je het kunt betalen, waarom dan niet?
Moet wel toegeven dat vaak juist sympathieke mensen met een kleinere motor of auto rijden.

Ik heb zelf een motorfiets met (veel te) veel vermogen terwijl ik 'm eigenlijk bijna alleen voor woon-werk op B-wegen gebruik. :X

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

quote:
Tylen schreef op maandag 02 april 2007 @ 08:47:
[...]

Is toch je zit houding niet in orde. Ik rijd met duo nog steeds met de knie aan de grond, en duo trouwens ook :)
Ik zei toch ook dat mijn laars nog in de rlx stand stond,, :P dus niet met de neus op het stepje.. en mijn knie aan de grond rijden met duo doe ik (nog) niet.. mijn voorband is niet echt lekker.. die stuiterd alle kanten op. en ja hij is goed warm, en ook de bandenspanning is goed.. Ik denk dat ie een beetje oud is.. en volgens mij is het zelfs de fabrieksband..
quote:
BreadFan schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:57:
Zaterdag mijn op maat gemaakte otoplastieken binnen gekregen (audisafe). Gisteren tijdens een tochtje maar eens gebruikt...

...auw... :|

Het zal een kwestie van wennen zijn, en misschien dat ik ze niet helemaal goed had zitten, maar dit was niet echt comfortabel, to say the least...
Dat klopt.. ze moeten nog een beetje zachter worden, en verder nog een klein beetje naar je oor vormen (ook al zijn ze op maat) na een x of 5/6 rijden is dit wel weg.

M3rcury wijzigde deze reactie 02-04-2007 11:03 (32%)

Suzuki GSX-R 600 K7!

• Chevy454
  • Niet online

Chevy454

doet auto R&D

quote:
PORNO :Y
quote:
DinX schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:19:
Rijden ze daar met hun Brembo remmen enzo die ze niet durven gebruiken :p
Brembo remmen zijn zeer goed maar je moet vertrouwen hebben in het gevoel van de aansturing. Die dingen zijn nog zachter qua handeling als een pakje boter in de zon :+

Chevy454 wijzigde deze reactie 02-04-2007 11:13 (55%)

• StarWing
  • Laatst online: 20:15

StarWing

FZ6N S2

Hmmm dilemma...

Ik heb nu een fazer 600. M'n droombike is een R6
Alleen ben ik wat bang dat er van "touren" niet veel meer in huis zal komen als ik een R6 aanschaf.
Nu weet ik een mooie Thundercat staan voor een mooi prijsje (2003, 10K km)

Het is niet mijn droombike, maar het is wel al iets "sneller" dan m'n fazertje...

In blijde verwachting... Papa van Luca !!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.