Gathering of Tweakers

Quicksearch
http://sp.sony-europe.com/media/9/4129

Specificaties:
  • 8 MP
  • 1/2.5" CCD
  • 15X zoom (31-465mm)
  • ISO80-3200
  • F2.7-4.5
  • 3" kantelbaar LCD
  • Optische beeldstabilisatie
  • 640x480/30fps video
  • NightShot
  • Afstandsbediening
  • HDTV output (optioneel)
Volledige specs

pricewatch: Sony Cybershot DSC-H9 (8MP, 15x zoom, f/2.7-4.5)

Reviews
H9
CameraLabs
MegaPixel.net
DPReview
DCResource
Imaging-resource
CNet
Neo Camera
Steve's Digicams
H7
DPReview
Digital Camera Info
Steve's Digicams

Twister336 wijzigde dit bericht 25-09-2007 15:17 (59%)

De specs zijn toch wel heel indrukwekkend.
Het doet me plezier om te zien dat fabrikanten eindelijk met iets innovatiefs afkomen ipv. elke keer minuscule wijzigingen aan te brengen zoals een megapixeltje extra of een 0.1" groter schermpje.

Ik ben echt beniewd hoe die NightShot werkt. Wellicht zit er ergens een infrarood lampje vooraan.

Acties: [view][quote]

Door: Orion84 Frontpage Admin/Mod SF
Omdat het kan!

Leuk dingetje, ik snap alleen nooit dat ze in die superzooms het bereik niet wat opschuiven richting groothoek. 31mm is al wel beter dan de 35mm of 38mm die je vaak ziet/zag, maar nog niet echt fantastisch. 28mm of minder aan de onderkant en dan desnoods wat inleveren op telebereik is volgens mij veel interessanter dan die huidige 31-465mm.

Enne, innovatief :? Die techniek zit al jaren in Sony camcorders en is ook al vaker in hun digicams toegepast. Het werkt inderdaad met een IR lampje.

Die afstandsbediening klinkt dan wel weer als een interessante accessoire die je in dat segment niet zo vaak ziet, iig niet standaard meegeleverd volgens mij?

Orion84 wijzigde dit bericht 28-02-2007 14:00 (32%)

What's that coming over the hill? Is it a monster? | Nikon D40 Powered

quote:
Orion84 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:51:
Leuk dingetje, ik snap alleen nooit dat ze in die superzooms het bereik niet wat opschuiven richting groothoek. 31mm is al wel beter dan de 35mm of 38mm die je vaak ziet/zag, maar nog niet echt fantastisch. 28mm of minder aan de onderkant en dan wat inleveren op telebereik is volgens mij veel interessanter dan die huidige 31-465mm.
De Olympus SP-550 heeft, 28 - 504 mm! Ander voordeel is dat hij met normale batterijen werkt, maar dit is zeer persoonlijk.

Het mooie van de Sony is het kantalbare scherm al vind ik het iets aan de grote kant.

Linux Mint

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

He, ze werken nog steeds met MS duo :+

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.

quote:
borgdaville schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:58:
Het mooie van de Sony is het kantalbare scherm al vind ik het iets aan de grote kant.
Mag je mij vertellen wat het briljante idee achter een kantelbaar LCD is, zie er totaal het nut niet van in. :X

Acties: [view][quote]

Door: Orion84 Frontpage Admin/Mod SF
Omdat het kan!

quote:
baquelappe schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:35:
[...]

Mag je mij vertellen wat het briljante idee achter een kantelbaar LCD is, zie er totaal het nut niet van in. :X
Het is soms best handig als je foto's wilt maken vanuit een ander standpunt dan recht voor je gezicht ;)

Op je buik gaan liggen om vanaf laag bij de grond te schieten is niet alles en je wilt op een lcd toch wel een beetje recht opkijken. En ook als je de camera boven je hoofd wilt houden is dat dus wel een handige feature.

What's that coming over the hill? Is it a monster? | Nikon D40 Powered

quote:
baquelappe schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:35:
[...]

macro fotografie bijvoorbeeld misschien, hoef je niet zo te bukken :)

edit: wat orion dus zegt.

Nomad wijzigde dit bericht 28-02-2007 14:38 (4%)

Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase

quote:
Orion84 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 14:37:
[...]

Het is soms best handig als je foto's wilt maken vanuit een ander standpunt dan recht voor je gezicht ;)

Op je buik gaan liggen om vanaf laag bij de grond te schieten is niet alles en je wilt op een lcd toch wel een beetje recht opkijken. En ook als je de camera boven je hoofd wilt houden is dat dus wel een handige feature.
Boven je hoofd houden als je in een menigte mensen staat is toch een van de handigste dingen. Dat kan zonder kantelbaar scherm natuurlijk ook wel, maar kunnen kijken levert toch wel mooiere plaatjes op, vooral als je zelf niet kunt zien waarvan je een foto van maakt.

Linux Mint

Sowieso schrijf je zo!

Doe dat alsjeblieft niet als ik achter je sta, want dan zie ik alleen maar van die lelijke camera's door mijn zoeker....

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.

Ik heb een tijdje een H1 gehad. daar zat nog een fijn wieltje aan de voorkant voor de intellingen, maar die is hier vanaf gehaald.

Echt jammer trouwens, dat ding was echt fijn voor de bediening

Shocking blue wijzigde dit bericht 28-02-2007 16:05 (20%)

Hier zit een wieltje om de vierpuntsdruktoets.

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.

Die NightShot werkt echt perfect. Ik heb het jaren gehad op mijn DSC-V1.... een wonderbaarlijke feature waar ik nooit de waarde van in zag tot ik camera's trof welke dat niet hadden. Ik had alleen gehoopt dat ze het op de andere series ook hadden toegepast.

En waarom geen cmos zoals in de R1? Dat zou ik nog eens een mooie ontwikkeling vinden. Desalniettemin staat de H9 op mijn verlanglijstje...

Ganymedus wijzigde dit bericht 28-02-2007 23:45 (21%)

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

quote:
Ganymedus schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:43:
Die NightShot werkt echt perfect. Ik heb het jaren gehad op mijn DSC-V1.... een wonderbaarlijke feature waar ik nooit de waarde van in zag tot ik camera's trof welke dat niet hadden. Ik had alleen gehoopt dat ze het op de andere series ook hadden toegepast.

En waarom geen cmos zoals in de R1? Dat zou ik nog eens een mooie ontwikkeling vinden. Desalniettemin staat de H9 op mijn verlanglijstje...
Mijn F717 had ook Nightshot, werkte perfect. Je kon het ook gebruiken als AF assist, dat werkte helemaal perfect. :)

Fire Walk With Me

Sony Cyber-shot DSC-H9 First Impressions Review:

http://www.digitalcamerai...st-Impressions-Review.htm

hoop features, eigenlijk alles super, in de test vind ik bovendien niks erg negatiefs. Lijkt een prima camera geworden eigenlijk. Goed bereik, goede iso range, goede filmpjes (met zoom tijdens filmen), ruis wordt niks negatiefs over gezegd geloof ik. groot scherm bovendien....kortom, eigenlijk alles lijkt zo super.
Wil hem best eens vast houden en mee spelen, al zou ik hem niet kopen (vanwege dslr, niet omdat hij slecht zou zijn).

Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase

Ik vrees voor de zoomsnelheid, 15x, en dan niet handmatig. Dat wordt dus bzzzzzzzzzz *eindelijk* als je iets lekker dichtbij wil halen.
Voor de rest mooi dingetje inderdaad, ik vrees voor de ruisprestaties (8MP op 1/2.5" is gewoon erg krap), maar de IS maakt wat goed. Wél fijn is dat je lekker veel AF-punten hebt.

Voor het geld zou ik trouwens gaan voor een goedkope dSLR.

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.

quote:
Bluecold schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:52:
Ik vrees voor de zoomsnelheid, 15x, en dan niet handmatig. Dat wordt dus bzzzzzzzzzz *eindelijk* als je iets lekker dichtbij wil halen.
Bij de voorganger was dit 1,8s/3,8s (snel/traag -stand). Valt nog mee. Je kunt trouwens al beginnen zoomen terwijl je het object in beeld brengt. Een snelle focus lijkt me belangrijker.
quote:
Voor de rest mooi dingetje inderdaad, ik vrees voor de ruisprestaties (8MP op 1/2.5" is gewoon erg krap), maar de IS maakt wat goed.
Tot ISO200 geen probleem, vanaf ISO400 zul je wellicht moeten nabewerken (tenzij een kleine afdruk voldoende is). Ook niet vergeten dat de Sony een behoorlijk lichtsterke lens heeft (althans voor de groothoek)
quote:
Voor dat geld heb je enkel een DSLR met een lichtzwakke lens en een zeer klein bereik, een kitlens dus. Als je geen groot zoombereik nodig hebt zijn er betere keuzes dan de Sony (of om het even welke superzoom).

Fire Walk With Me

quote:
Bluecold schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:52:
Als ze de zoom-bediening hetzelfde hebben gehouden als bij de voorlopers het geval was dan kun je afhankelijk van hoe hard je op de zoom-knop drukt langzaam of snel inzoomen.
(en alvast inspelend op je laatste opmerking: je bent altijd sneller dan met een dSLR waar je net de groothoek lens op hebt zitten)
quote:
Voor de rest mooi dingetje inderdaad, ik vrees voor de ruisprestaties (8MP op 1/2.5" is gewoon erg krap), maar de IS maakt wat goed. Wél fijn is dat je lekker veel AF-punten hebt.
De ruis zal zeker wel een probleem zijn, en zoniet dan is er een gebrek aan detail op hogere ISO's door de in-camera noise reduction.
quote:
De H9 staat bij Konijn gelist voor 449 euri. Wat voor dSLR oplossing met een gestabiliseerd optisch bereik van 31-465mm had je daarbij in gedachten?

Ik heb een dSLR, met een (partly gestabiliseerd) optisch bereik van 16-480mm, dat houdt wel in vaak lensen wisselen. Kan erg mooie plaatjes opleveren, maar het is wel een behoorlijk gesjouw en ook gedoe met lenzen en daarom niet altijd even handig. Voor die momenten dat het gesjouw en gedoe niet zo handig is lijkt me een superzoom als de H9 (of de FZ50 of ...?) erg prettig.

Sowieso schrijf je zo!

De H9 is bij Sony iig gereserveerd voor de fotovakhandel. Verwacht iig niet dat hij dus op ieder hoek van de straat verkrijgbaar is.... Typisch Sony!

Great Minds think alike!

Fire Walk With Me

Een first impression met onderaan een erg leuk filmpje waar de H9 wordt geshowed:
http://www.quesabesde.com...shot-dsc-h9-dsc-h7,1_3117

Fire Walk With Me

De eerste officiele samples zijn te zien... ISO80 danwel, maar toch:
http://www.sony.jp/products/Consumer/DSC/DSC-H7/sample.html

Hier nog wat interactieve demo's:
http://www.sony.co.uk/vie...9S.CEH&site=odw_en_GB

stefimke wijzigde dit bericht 31-03-2007 23:11 (60%)

Fire Walk With Me

Een eerste review met wat high-iso samples: http://dc.watch.impress.c...view/2007/04/06/5993.html

Leuke zonnekap.
Maar de ISO 80 en 100 resultaten vallen me erg tegen.

Fire Walk With Me

quote:
Bluecold schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:41:
Maar de ISO 80 en 100 resultaten vallen me erg tegen.
In de "ISO-test" ziet het er inderdaad niet super uit, maar dit is dan ook wel een worst-case test. Logisch dat er in de zwarte achterwand veel "shadow-noise" zichtbaar is. Het konijn ziet er best clean uit. Daarbij komt nog dat al die ISO-shots met EV -.7 genomen zijn, dat opzettelijk underexposen maakt het natuurlijk nog allemaal veel erger.

De real-world samples @ISO80 zien er allemaal prima uit, al is de CA wel wat zorgwekkend...

stefimke wijzigde dit bericht 06-04-2007 08:28 (15%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws