Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
The__Virus schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:01:
[...]

Ik heb het programma Girder erbij gebruikt, waardoor je eigenlijk alles met de afstandbediening kon :). En hij doet het goed, je hoeft er echt niet goed voor te zitten ofzo. Alleen die knoppen aan de bovenkant zijn compleet nutteloos, omdat het draaiknoppen zijn. Girder kan er niets mee en ze kunnen dus ook niets anders dan hun standaard functie.
En jij gebruikt die kaart ook voornamelijk voor muziek? Die draaiknoppen wat is daar de standaard functie van dan :P want dat vraag ik me al een tijd af.

Girder nog nooit van gehoord, maar als ik het goed begrijp kun je met dat programma er voor zorgen dat alles in winamp etc werkt? of is het een mediaplayer op zich?

beh: Enermax ECA3050 Chakra; mb: Asus M2N-SLI Deluxe; graf: XFX NVIDIA GeForce 7950 GT 512MB DDR3; Proc: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ (2.6ghz); Voeding: Asus Atlas A-55GA (550 Watt); Int.Geh.: Kingston HyperX 2Gb DDR2-800

Zijn er meer mensen die bij vista 64bit de drivers niet kunnen installeren, omdat de pc dan vastloopt?

Ik had het volgende topic al gevonden, maar daar staat geen oplossing op het probleem.

http://gathering.tweakers...294158///creative%2Cvista
Get Up Y'all!

quote:
Blueflame_Core schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:16:
[...]

En jij gebruikt die kaart ook voornamelijk voor muziek? Die draaiknoppen wat is daar de standaard functie van dan :P want dat vraag ik me al een tijd af.

Girder nog nooit van gehoord, maar als ik het goed begrijp kun je met dat programma er voor zorgen dat alles in winamp etc werkt? of is het een mediaplayer op zich?
Ik heb de kaart inmiddels niet meer ;) Hij was overleden, startte nooit meer op. Had er vanaf het begin al problemen mee en opeens deed ie helemaal niets meer. Maar die draaiknoppen zijn voor de Crystalizer, CMSS3D, EAX en MIDI geloof ik, puur om het volume van (het effect) te veranderen. Girder is een programma om apparaten je pc aan te laten sturen. Het is voor heel heel apparaten geschikt en ook voor de X-Fi. Zo kun je knoppen een functie geven etc. Maar er zijn misschien wel betere programma's, dat weet ik verder niet ;).

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

quote:
The__Virus schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:45:
[...]

Ik heb de kaart inmiddels niet meer ;) Hij was overleden, startte nooit meer op. Had er vanaf het begin al problemen mee en opeens deed ie helemaal niets meer. Maar die draaiknoppen zijn voor de Crystalizer, CMSS3D, EAX en MIDI geloof ik, puur om het volume van (het effect) te veranderen. Girder is een programma om apparaten je pc aan te laten sturen. Het is voor heel heel apparaten geschikt en ook voor de X-Fi. Zo kun je knoppen een functie geven etc. Maar er zijn misschien wel betere programma's, dat weet ik verder niet ;).
winlirc (of lirc voor linux) voor alle IR remotes (je moet echter wel een IR ontvanger zelf bouwen en op een vrije com-poort aansluiten :))

Specs --> LINK!!! <-- Specs

quote:
The__Virus schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:45:
[...]

Zonde dat ie stuk is maar was waarschijnlijk een maandagochtend model dan :P. Het enige wat me op het moment beetje tegenhoud is de prijs maar voor de rest lijkt het me echt een super ding.

beh: Enermax ECA3050 Chakra; mb: Asus M2N-SLI Deluxe; graf: XFX NVIDIA GeForce 7950 GT 512MB DDR3; Proc: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ (2.6ghz); Voeding: Asus Atlas A-55GA (550 Watt); Int.Geh.: Kingston HyperX 2Gb DDR2-800

Get Up Y'all!

quote:
M2M schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:06:
[...]

winlirc (of lirc voor linux) voor alle IR remotes (je moet echter wel een IR ontvanger zelf bouwen en op een vrije com-poort aansluiten :))
Heb ik gebruikt geloof ik, of tenminste geprobeerd, maar het schiet niet echt op als je het zelf moet maken ;).

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

quote:
M2M schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:06:
[...]

Er zit toch een ontvanger in dat frontpaneel :S?

quote:
Blueflame_Core schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:50:
[...]

Er zit toch een ontvanger in dat frontpaneel :S?
dat weet ik :), maar voor de mensen die bijvoorbeeld hun pc in de woonkamer hebben staan, en een hdmi kabel hebben lopen van de pc naar de slaapkamer, dan zou je in de slaapkamer door een extra ontvanger op te hangen, gewoon de pc nog kunnen bedienen :)

en misschien dat er mensen zijn die een x-fi zonder frontpanel hebben, en ook graag met een afstandsbediening hun pc willen besturen :)

quote:
M2M schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:31:
[...]

dat weet ik :), maar voor de mensen die bijvoorbeeld hun pc in de woonkamer hebben staan, en een hdmi kabel hebben lopen van de pc naar de slaapkamer, dan zou je in de slaapkamer door een extra ontvanger op te hangen, gewoon de pc nog kunnen bedienen :)

en misschien dat er mensen zijn die een x-fi zonder frontpanel hebben, en ook graag met een afstandsbediening hun pc willen besturen :)
Aha op die manier :P, ja ik denk ik vraag het maar even.

Guys, heb het zoeven niet kunnen vinden maar ik word er gek van!!

Laatst heb ik een X-Fi gekocht met PCI-E aansluiting.

Lekker vista geinstalleerd want ja, je moet wat he ;) . Ik vond het waardeloos werken, eigenlijk werkte het gewoon NIET.

Dus vandaag had ik een nwe hd gekocht en dus moest windows erop. Dusss XP Home uit de kast getrokken!

Als laatste even software voor de Xfi downloaden maar ....... ehhmmm.. waar? |:(

Naja das dus het probleem. Kan NERGENS software vinden voor mijn PCI-E X-Fi @ Windows XP HOME SP3 32bit.... :(

Zou die ISO helpen in de topicstart?

Ben benieuwd.... :O

Liberty 500W - Core 2 Duo T2160 @ 3GHz- 2GB OCZ Platinum XTC PC8000 @ 4-4-4-9 @ 1GHz - ASUS P5B Deluxe WIFI - 8600GT + Thermalright HR-03 @870/890MHz - X-Fi ExtremeMusic - ASUS MW221U - Logitech Z-5500 - Logitech diNovo - Logitech MX610 - Razer eXactmat

Reg. datum: 29 augustus 2001

quote:
Baardmeester schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:40:
Zijn er meer mensen die bij vista 64bit de drivers niet kunnen installeren, omdat de pc dan vastloopt?

Ik had het volgende topic al gevonden, maar daar staat geen oplossing op het probleem.

http://gathering.tweakers...294158///creative%2Cvista
Je bedoelt dat je na het opstarten een BSOD krijgt ? Zo ja dan moet je in safe mode ergens een RunOnce item verwijderen wat het registratie process start. Hij loopt op 2 dingen vast. Dat is wanneer het registratie programma je kaart wil detecteren en ook als je de auto update wil gebruiken. Dus die 2 dingen niet doen !

http://forums.creative.co...amp;query.id=48222#M19356

Tranzy wijzigde dit bericht 20-08-2008 20:52 (9%)

E6600 @ 3Ghz | P5W DH Dlx | Asus 8800GTS 640MB | OCZ 2* 2GB DDR2-800 | WD RAPTOR 150GB | WD Cav 500GB | WD Cav 750GB | WD MYBOOK 1TB | X-FI MUSIC | DELL 2407WFP | VISTA ULT. UK | Full Specs

quote:
subarugek schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:23:
Guys, heb het zoeven niet kunnen vinden maar ik word er gek van!!

Laatst heb ik een X-Fi gekocht met PCI-E aansluiting.

Lekker vista geinstalleerd want ja, je moet wat he ;) . Ik vond het waardeloos werken, eigenlijk werkte het gewoon NIET.

Dus vandaag had ik een nwe hd gekocht en dus moest windows erop. Dusss XP Home uit de kast getrokken!

Als laatste even software voor de Xfi downloaden maar ....... ehhmmm.. waar? |:(

Naja das dus het probleem. Kan NERGENS software vinden voor mijn PCI-E X-Fi @ Windows XP HOME SP3 32bit.... :(

Zou die ISO helpen in de topicstart?

Ben benieuwd.... :O
Helaas, die ISO werkt ook niet......... :/ :(

Liberty 500W - Core 2 Duo T2160 @ 3GHz- 2GB OCZ Platinum XTC PC8000 @ 4-4-4-9 @ 1GHz - ASUS P5B Deluxe WIFI - 8600GT + Thermalright HR-03 @870/890MHz - X-Fi ExtremeMusic - ASUS MW221U - Logitech Z-5500 - Logitech diNovo - Logitech MX610 - Razer eXactmat

quote:
subarugek schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:08:
[...]

Helaas, die ISO werkt ook niet......... :/ :(
ga naar: dit adres

vul in: x-fi, sound blaster --> x-fi pci express --> OS selecteren en op go drukken :)

en helaas staan daar dus geen drivers bij...

misschien dat je kunt proberen de autoupdate te doen?

anders misschien de youp-pax drivers proberen (googlen :))

quote:
M2M schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:16:
[...]

ga naar: dit adres

vul in: x-fi, sound blaster --> x-fi pci express --> OS selecteren en op go drukken :)

en helaas staan daar dus geen drivers bij...

misschien dat je kunt proberen de autoupdate te doen?

anders misschien de youp-pax drivers proberen (googlen :))
Das dus het probleem. Nergens op de creative site staan goeie drivers, echt irritant :o

Maar zal die youp-pax drivers even proberen, hartelijk dank!

Helaas, Pax drivers werken ook niet.... :O

Toch maar een ander kopen? Extreme music ofzo....... :(

quote:
subarugek schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 18:50:
Helaas, Pax drivers werken ook niet.... :O

Toch maar een ander kopen? Extreme music ofzo....... :(
stond toevallig op de doos dat het geval alleen te gebruiken was in combinatie met windhoos vista?. Creative is wel vaker enorm brak met hun drivers, en tot op heden heb ik nog geen driver voorbij zien komen zonder minstens een paar zeer irritante bugs. Als je het ding op i-net besteld hebt, en nog binnen de week zit waarin je 'm besteld hebt, kun je 'm kostenloos retourneren en je geld terug krijgen. Anders doen de meeste (web)shops vaak niet zo moeilijk, als je een vervangend product wil krijgen.

Eventueel gewoon contact opnemen (het liefst via de telefoon) met creative over de drivers.

edit: toch nog eens even gekeken op de website, waar netjes staat dat xp gewoon gesupport is...

mijn advies: contact opnemen :)

Het maffe is dat Creative op die pagina wel XP support bij deze kaart beloofd, maar als je op drivers voor XP zoekt bij de downloads sectie dan vindt je alleen wat applicaties. Geen drivers dus...

IMO laat Creative hier de consument wel zo gruwelijk in de steek, het lijkt bijna alsof ze de consument ervan willen overtuigen om nooit geen X-Fi meer te kopen. 8)7

Ik heb zelf nu de gewone X-Fi Xtremegamer (waar ik erg tevreden over ben), maar door al deze toestanden ben ik al wel zover dat een eventuele volgende geluidskaart geen Creative meer wordt. Dit om toekomstige frustraties te voorkomen. :+

quote:
Richub schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:00:
Het maffe is dat Creative op die pagina wel XP support bij deze kaart beloofd, maar als je op drivers voor XP zoekt bij de downloads sectie dan vindt je alleen wat applicaties. Geen drivers dus...

IMO laat Creative hier de consument wel zo gruwelijk in de steek, het lijkt bijna alsof ze de consument ervan willen overtuigen om nooit geen X-Fi meer te kopen. 8)7

Ik heb zelf nu de gewone X-Fi Xtremegamer (waar ik erg tevreden over ben), maar door al deze toestanden ben ik al wel zover dat een eventuele volgende geluidskaart geen Creative meer wordt. Dit om toekomstige frustraties te voorkomen. :+
Goed alternatief is er niet ben ik bang :P?

Jawel, maar het blijft zonde om een bedrijf op zo'n manier harakiri te zien plegen...

Wel een godsvermogen uitgeven aan de ontwikkeling van goede geluidskaarten, maar te belazerd om er behoorlijke drivers bij te leveren... |:(

Iets waar onder andere Auzentech nu van profiteert. ;)

Hallo allemaal,

Ik heb hier een X-fi Xtrememusic, ik wil deze aansluiten op mijn Sony receiver , zodat ik DTS/DD output kan doorgeven aan de receiver, wat heb ik nodig om dit te kunnen doen, ik las zoiets als een minijack naar een RCA kabel nodig heb en deze vervolgens op mijn receiver aan te sluiten. Moet het een male of female zijn? en werkt dit dan echt ? Geeftie vol DD en DTS? Ik wil alleen films op draaien en niet bedoeld voor game.

quote:
Richub schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 05:06:
Jawel, maar het blijft zonde om een bedrijf op zo'n manier harakiri te zien plegen...

Wel een godsvermogen uitgeven aan de ontwikkeling van goede geluidskaarten, maar te belazerd om er behoorlijke drivers bij te leveren... |:(

Iets waar onder andere Auzentech nu van profiteert. ;)
Heeft Auzentech hetzelfde soort idee dan? Zover ik zie zijn er maar weinig tot geen zoals de creative X-FI met mooi frontpaneel en AB.

Ik heb sinds kort een X-Fi Extreme Audio PCI-Express en aan mijn Pioneer VSX-908RDS aangesloten middels een optische kabel.

Nu loopt het geluid met het afspelen van Dolby Digital synchroon, maar met DTS zit er bijna een seconde vertraging in! en dit verschilt ook nog eens per film heb ik het idee.

Films speel ik af met media player classic en de AC3 filter heb ik op passthrough staan. Met het instellen van de delay heb ik weinig succes behaald.

Los ik het probleem op door een volledige X-Fi kaart te kopen in plaats van de Extreme Audio PCI-Express? of zijn er nog andere manieren om het geluid synchroon te laten lopen.

quote:
PhoneTech schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:25:
Ik heb sinds kort een X-Fi Extreme Audio PCI-Express en aan mijn Pioneer VSX-908RDS aangesloten middels een optische kabel.

Nu loopt het geluid met het afspelen van Dolby Digital synchroon, maar met DTS zit er bijna een seconde vertraging in! en dit verschilt ook nog eens per film heb ik het idee.

Films speel ik af met media player classic en de AC3 filter heb ik op passthrough staan. Met het instellen van de delay heb ik weinig succes behaald.

Los ik het probleem op door een volledige X-Fi kaart te kopen in plaats van de Extreme Audio PCI-Express? of zijn er nog andere manieren om het geluid synchroon te laten lopen.
als het per film verschilt, ligt het zeer waarschijnlijk niet aan de hardware. Je kunt echter met AC3 filter ook een vertraging van je geluid instellen. (laatste tabblad geloof ik... genaamd timeshift). Eventueel de jitter correctie uitschakelen en misschien even prutsen met de instellingen in je audio console.

Daarnaast zou je een andere player kunnen proberen. Misschien dat videolan wel helpt.

Zoom player geeft het geluid wel synchroon door :). Lijkt er op dat Media Player Classic hier mee te maken heeft.

VLC werkt wel, geluid is ook synchroon, alleen werkt AC3 Filter er niet mee...I'll stick to zoomplayer.

I have no idea...

Kan ik ook ergens zo'n kabel bestellen die van mijn X-Fi Fatality naar de bijbehorende break-out box gaat?

Bij mij is 1 kant van die connectoren losgeraakt van de kabel en ik krijg het er niet meer op.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws