[WHS] Windows Home Server ervaringen topic
Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last
Reageer Nieuw TopicWHS doet niet aan AD en Exchange wil AD hebben om het te gebruiken.quote:tennisbal schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 00:23:
kan ik exchange server 2007 ook draaien in combi met windows home server? hmm volgens mij kan dit niet.
Of je kijkt of je met Virtual Server en een demo van Exchange2007+Server2003 (standaard .vhd download ergens bij MS) iets kan?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - specs
Reg. datum: 21 oktober 2004
Mja, dat kan wel, maar me WHS staat in de schuurquote:Ferret schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:40:
Misschien raar gedacht maar kun je niet gewoon ActiveSync installeren op de WHS?
Dreaming in digital. Living in realtime. Thinking in binary. Talking in IP... Welcome to my world!
Reg. datum: 19 januari 2003
kan je niet gewoon je pda aan een client pc hangen en dan syncen? of mis je dan toch zaken?quote:babyxl schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:22:
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik begrijp het idee achter WHS outlook wel, maar dat heeft alleen betrekking op het email gebeuren.
Mijn PDA zou ik ook graag remote willen syncen naar diezelfde outlook.
Ik dacht dat je via wireless ook kon syncen, maar dat zal je even zelf moeten testen met sync op je pc.quote:babyxl schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:48:
[...]
Mja, dat kan wel, maar me WHS staat in de schuurBestaat er een mogelijkheid om ActiveSync op afstand te connecten?
Reg. datum: 10 oktober 2001
Dreaming in digital. Living in realtime. Thinking in binary. Talking in IP... Welcome to my world!
Reg. datum: 26 mei 2006
Kan ook met Mdaemonquote:babyxl schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:30:
Klinkt goed.. ik ga er naar kijken. Ik zie ook dat ik daarmee mijn contacten/agenda e.d. kan synchroniseren dmv. een plug-in.
Reg. datum: 05 augustus 2006
Reg. datum: 16 september 2006
Ik zou eerst wachten op de volgende Intel chipset, maar het duurt mij allemaal wat te lang. Daarom heb ik besloten naar alternatieven te kijken. Ik heb de volgende eisen aan het moederbord:
- energiezuinig
- mItx
- 4x S-ATA II
- Gbit LAN
- Windows Home Server
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Chenbro ES34069 | ¤ 159,50 | ¤ 159,50 |
| 1 | Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX 4GB (2x 2GB) DDR2 | ¤ 78,28 | ¤ 78,28 |
| 1 | Intel Core 2 Duo E7200 | ¤ 97,90 | ¤ 97,90 |
| 1 | Intel DG45FC | ¤ 105,65 | ¤ 105,65 |
| 1 | Microsoft Windows Home Server | ¤ 118,95 | ¤ 118,95 |
| 4 | Seagate Barracuda 7200.11, 1TB, ST31000333AS | ¤ 116,01 | ¤ 464,04 |
| Importeren | Totaal | ¤ 1024,32 | |
Vragen hierover:
- Kan ik hier goed mee uit te voeten?
- Is 4GB RAM nodig bij WHS of is 2GB ook ruim voldoende?
- Is de processor een goede keuze? De E7200 is in combinatie met de DG45FC in ieder geval erg zuinig. Of zijn er nog zuinigere alternatieven?
- Iemand misschien een idee hoeveel dit systeem zal verbruiken?
- Heb ik aan de 120W voeding van de Chenbro genoeg?
* Prima server! Kun je prima mee uit de voeten!quote:[b][message=30866637,noline]Vragen hierover:
- Kan ik hier goed mee uit te voeten?
- Is 4GB RAM nodig bij WHS of is 2GB ook ruim voldoende?
- Is de processor een goede keuze? De E7200 is in combinatie met de DG45FC in ieder geval erg zuinig. Of zijn er nog zuinigere alternatieven?
- Iemand misschien een idee hoeveel dit systeem zal verbruiken?
- Heb ik aan de 120W voeding van de Chenbro genoeg?
* 2GB is meer dan voldoende
* CPU is perfect!
* Hoe bedoel je?
* De 120W voeding lijkt mij niet voldoende. Kijk liever naar een 400W voeding.
Eh.. Besef je wel dat je het hier over een low-power bordje hebt?quote:babyxl schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:42:
Volgens jouw redenatie zou ik namelijk met een P35 bord en Q6600 een mid-size kerncentrale nodig hebben qua PSU.
alt-92 wijzigde dit bericht 09-10-2008 21:39 (18%)
Ja nu wel ja. Ik had het even niet in de gaten dat het om low power spul ging. Maar is dat voldoende dan als je er uiteindelijk 4 HD's in gaat proppen? En dat met de CPU?quote:[b][message=30867467,noline]
Eh.. Besef je wel dat je het hier over een low-power bordje hebt?
De CPU verbruikt nl. 65W in full load. 4 HD'tjes erop denk ik wel tegen de 100W. Dus dat laat wel weinig spelingsruimte over.
Geeft 4GB geen prestatiewinst t.o.v. 2GB? Het scheelt maar 40 euro en doe het liever in 1x goed dan later weer te upgraden.quote:babyxl schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:42:
[...]
* Prima server! Kun je prima mee uit de voeten!
* 2GB is meer dan voldoende
* CPU is perfect!
* Hoe bedoel je?
Bij de vierde vraag bedoelde ik de totale gebruik in Watts van deze server met bovenstaande setup.
Bij de Chenbro Case zit een 120 Watt voeding. Deze case bied ook ruimte aan 4 HDD's en een mITX board. Misschien moet ik op zoek naar een zuinigere processors? Volgens deze site neemt het mobo i.c.m. de E7200 idle 35 Watt en under full load 64 Watt (dat is dus mobo EN cpu!) Wat zouden het geheugen en de 4 harde schijven verbruiken?quote:babyxl schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:41:
[...]
Ja nu wel ja. Ik had het even niet in de gaten dat het om low power spul ging. Maar is dat voldoende dan als je er uiteindelijk 4 HD's in gaat proppen? En dat met de CPU?
De CPU verbruikt nl. 65W in full load. 4 HD'tjes erop denk ik wel tegen de 100W. Dus dat laat wel weinig spelingsruimte over.
Edit//
Ik zie dat er nu ook een E7300 is, welke maar 5 euro meer kost. Zou deze net zo zuinig zijn als als de E7200? Of kan ik beter de E7200 nemen omdat daar de zuinigheid van is bewezen en het verschil tussen beide toch al klein is?
J-Media wijzigde dit bericht 10-10-2008 12:21 (7%)
4GB kan leuk zijn als je er evt. nog virtuele servers op je WHS wil draaien, anders is het gewoon zonde van het geld. Ik draai zelf op 2GB en doe er vele dingen tegelijk mee. De CPU krijg ik niet op vol load, en het geheugen staat gemiddeld op 800MB.
De E7300 verbruikt net zoveel als de E7200.
babyxl wijzigde dit bericht 10-10-2008 03:43 (30%)
Reden: cpu info
Daar vind je zelfs een topic/FAQ met letterlijk de bovenstaande tekst. Misschien is dat handiger dan hier vragen stellen waar je zoals nu blijkt incorrecte antwoorden op krijgt?
Je hebt gelijk. Ik zal daar eerst eens kijken, maar omdat het voor een WHS was dacht ik het ook hier te kunnen stellen (er zijn meer hardware vragen in dit topic).quote:alt-92 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:06:
Voor hardware geneuzel (en dan met name 'welke voeding moet ik nemen') is er de hardware hoek een paar deuren verderop.
Daar vind je zelfs een topic/FAQ met letterlijk de bovenstaande tekst. Misschien is dat handiger dan hier vragen stellen waar je zoals nu blijkt incorrecte antwoorden op krijgt?
Reg. datum: 05 augustus 2006
Is het zo dat als je gebruik wilt maken van Remote Access je moet voldoen aan het volgende:
- je moet op de server een account hebben met rechten op FULL en Remote Access 'aan'.
- je moet op de client (pc A) een account hebben die exact hetzelfde is als het account op de server (i.e. zelfde gebruikersnaam en wachtwoord)
Daarnaast ga ik er vanuit dat Remote Desktop aan staat op de client.
Klopt deze redenering?
Wat is er namelijk bij mij aan de hand:
- ik heb een account aangemaakt op de server met rechten op FULL en Remote Access 'aan'.
- ik heb géén useraccount op de client want ik ben de enige die daarop werkt. Ik hoef dus NIET in te loggen op de client (ik ben dus Administrator).
Wat wil dus het geval: ik log in via een andere client (pc A) via de webinterface (https://xxxxx.homerserver.com/remote via poort 443). Ik klik op 'Connect to Computers' en selekteer de andere client (pc
Overigens heb ik bij het benaderen van de Shared Folders hetzelfde probleem dat ik de melding krijg dat ik geen rechten heb.
/edit: Ik ben erachter dat mijn redenering klopt; ik heb een account aangemaakt op pc A met exacte dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord en dan werkt Remote Access en het benaderen van de Shared Folders wel.
Wat ik vreemd vind (maar ook wel begrijpelijk) is dat je niet via de Administrator account in kan loggen. Wachtwoord leeg laten werkt namelijk niet....
Oplossing zou kunnen zijn om op pc A een wachtwoord in te stellen en een account op de server aan te maken met rechten op FULL, Remote Access op 'aan' en als gebruikersnaam 'Administrator'. Zou dat werken?
/edit2: Dat laatste gaat niet werken want de naam 'Administrator' bestaat reed op de server.
/edit3: Net een wachtwoord op de client (pc A) gezet op de Adminstrator account en gekeken of ik dan wel via pc B op pc A kom maar ook dat lukt niet.
Ik vermoed dat de 'Adminstrator' account dat soort connecties niet toelaat.
Eigenlijk heb ik dus mijn eigen vraag hier beantwoord
Ik ben echter van mening dat de documentatie van WHS hier te kort in schiet. Kennelijk gaan zij er vanuit dat je ALTIJD verschillende users hebt op een pc....
Ferret wijzigde dit bericht 11-10-2008 16:22 (27%)
LOL!quote:Eigenlijk heb ik dus mijn eigen vraag hier beantwoord
Ik ben echter van mening dat de documentatie van WHS hier te kort in schiet. Kennelijk gaan zij er vanuit dat je ALTIJD verschillende users hebt op een pc....
Ik kan heel goed begrijpen waarom MS de naam Administrator niet toe laat via remote. De reden is natuurlijk simpel. als je nl. standaard al een gebruiker Administrator hebt die van buitenaf bereikbaar is, maakt het de boel alweer een stuk makkelijker om te gaan kraken. Als iemand op jouw WHS wil komen zal die nu eerst ook de login moeten weten.
In zoverre dat zo'n beetje elke best practice tegenwoordig aangeeft niet onder de Administrator account je dagelijks werk te doen maar een normale user account te gebruikenquote:Ferret schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:44:Ik ben echter van mening dat de documentatie van WHS hier te kort in schiet. Kennelijk gaan zij er vanuit dat je ALTIJD verschillende users hebt op een pc....
Dat jij je daar niks van aantrekt is niet hun fout
alt-92 wijzigde dit bericht 11-10-2008 23:35 (65%)
Reg. datum: 11 oktober 2008
Reg. datum: 17 januari 2007
Tja, persoonlijk vind ik het grote voordeel van WHS is dat ik oude hardware weer nuttig kan maken, dus ik denk niet zo snel aan nieuwe hardware op een WHS op de bouwen.quote:gryomosy schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 23:34:
Hebben jullie al eens op de site van www.djinx.be gekeken? Die bieden Home Servers aan zoals sommigen in dit forum ze beschrijven en ook software zoals Kerio. Blijkbaar kiezen zij voor Intel Atom en daar is nu zelfs een Dual Core van blijkbaar! Ziet er toch wel een mooie samestelling uit en ook niet echt overdreven geprijst precies
Maar als ik al aan nieuwe hardware zou denken, dan liever iets waar ook aardig wat schijven in kunnen. 2 disken is niet zo veel. En als je disken vol zijn, en je dus een disk wilt vervangen door een grote, wordt dat lastig: Of je moet al je data op de 1e disk zien te zetten, of je moet met (relatief dure & trage) externe disken gaan werken...
Kortom, ik vind het idee goed, maar (voor mijn gevoel) niet zo bruikbaar...
Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last