Hoofdcategorieën
Topicacties

[WHS] Windows Home Server ervaringen topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Reageer Nieuw Topic
We have what you want

Heeft iemand al een internet security programma of een anti-virus gevonden?

En wie heeft ervaring met het instellen van home server en een experia-box van de kpn want ik wil ook toegang van buiten af

| C2D E6300@ Artic Freezer 7 Pro @ 2.10 @ 1.25V| asus P5b | sapphire x1950 pro 256 MB@ 601/716 | 2GB 667 MHZ | 2*160 GB Raid 0 WD CAVIAR SE | 1*320 GB seagate 7200.10 | Coolmaster Power 430 Watt |Sony STR-DA1200ES / DVP-NS900S | Eltax Concept 400

swing it baby
Reg. datum: 11 december 2003

quote:
Tomcat schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:18:
[...]

Heb je daar zoveel last van dan? Ik merk er niets van terwijl mijn systeem niet eens aan de minimale systeemeisen voldoet (<1Ghz).
In zo verre dat een PC die idle is minder energie verbruikt dan eentje die (onnodig!) inmiddels 4 weken bezig is full time met load balancing van de 3 aangesloten schijven!?

Vind het een vervelend idee dat de server bij elke file die toegevoegd is weer dagen aan het balansen is.

I'm just taking care of business

Reg. datum: 08 juni 2000

Ik lees wel vaker dat dat het geval is, alleen niemand weet echt waarom.
Staat er heel veel data op. of is de computer/harde schijven langzaam?

We have what you want

quote:
the squaler1 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:58:
Heeft iemand al een internet security programma of een anti-virus gevonden?

En wie heeft ervaring met het instellen van home server en een experia-box van de kpn want ik wil ook toegang van buiten af
niemand?

| C2D E6300@ Artic Freezer 7 Pro @ 2.10 @ 1.25V| asus P5b | sapphire x1950 pro 256 MB@ 601/716 | 2GB 667 MHZ | 2*160 GB Raid 0 WD CAVIAR SE | 1*320 GB seagate 7200.10 | Coolmaster Power 430 Watt |Sony STR-DA1200ES / DVP-NS900S | Eltax Concept 400

Leeg
Reg. datum: 06 november 2000

quote:
Jawel, google....

antivirus:
http://www.google.com/sea...antivirus+whs&spell=1

port-forwarding
http://mswhs.com/2007/06/...ard-in-my-router-for-whs/

Len wijzigde dit bericht 17-11-2007 12:55 (24%)

Truth hits everybody...

quote:
Dit is een ervaringentopic, geen vragentopic.
Daarnaast is GoT geen helpdesk maar een forum voor de gevorderde computergebruiker. Je kan beter zelf een topic openen, let wel op dat het voldoet aan de regels die hier gelden :)

Weet jij een permanente huurwoning in Amsterdam tot 700 euro per maand? Dan zou ik graag eens met je praten!
Windows Server 2008

We have what you want

quote:
Thanks
quote:
sanfranjake schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 13:11:
[...]

Dit is een ervaringentopic, geen vragentopic.
Daarnaast is GoT geen helpdesk maar een forum voor de gevorderde computergebruiker. Je kan beter zelf een topic openen, let wel op dat het voldoet aan de regels die hier gelden :)
sorry dit zal niet meer voorkomen

Reg. datum: 06 oktober 2000

Kan je nou met deze WHS ook 'gewone' software installeren? Zoals een ftp server, kerio mailserver en torrent/donkey/usenet clients etc?

Leeg
Reg. datum: 06 november 2000

quote:
Y0ur1 schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:45:
Kan je nou met deze WHS ook 'gewone' software installeren? Zoals een ftp server, kerio mailserver en torrent/donkey/usenet clients etc?
Ja maar zolang er geen add-ins voor de WHS remote-console gemaakt zijn, kan je ze niet via die manier benaderen.
En mircosoft geeft een waarschuwing als je doorstart naar de desktop op de WHS dat de werking niet 100% kan zijn als je de server voor andere dingen gebruikt dan Home-server.
Maar ik geloof niet dat een tweaker zich laat afschikken ;)
Reg. datum: 06 oktober 2000

quote:
Len schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:16:
[...]

Ja maar zolang er geen add-ins voor de WHS remote-console gemaakt zijn, kan je ze niet via die manier benaderen.
En mircosoft geeft een waarschuwing als je doorstart naar de desktop op de WHS dat de werking niet 100% kan zijn als je de server voor andere dingen gebruikt dan Home-server.
Maar ik geloof niet dat een tweaker zich laat afschikken ;)
Achja maar je kan dus gewoon remote desktop doen toch? Ik zit er aan te denken om whs aan te schaffen maar wil wel ook gewoon software er op installeren.

quote:
Y0ur1 schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:33:
[...]

Achja maar je kan dus gewoon remote desktop doen toch? Ik zit er aan te denken om whs aan te schaffen maar wil wel ook gewoon software er op installeren.
Je kunt whs in ieder geval een tijdje proberen. Kun je zien of het bevalt. Remote desktop werkt in ieder geval ja.

GoT Motorrijders Actie Groep

Team ColdFusion!!!

Ik ben vandaag ook even aan het stoeien geweest, en dan voornamelijk om er MCE2005 op te draaien. Na een how-to gevolgd te hebben, draait MCE2005 er inderdaad op :Y)

Qua beheer is het gewoon een 2003 server versie, in het boot-menu is het 'zelfs' een 2003 small business server. Je kunt er gewoon applicatie's op installeren zoals op elke server, je kunt er zelfs een domain-controller van maken, alhoewel je dan wel opzoek moet naar de 2003SBS's cd's ;). Het enige nadeel is dat het opstarten meteen 4x langer duurt, maar je hebt dan wel het voordeel van domain-users & roaming profile's ;).

De Home Server Console werkt in ieder geval erg makkelijk, share's toevoegen en user management is echt een eitje. Vooral ook makkelijk dat je rechten zowel vanuit share-kant kunt instellen als vanuit de user-kant.

Intel C2D 6600@3.4 | Gigabyte P35-DS4 | XFX 8800GTS320MB | 4x 1GiB PC6400 Kingston DDR2 | 2x Seagate Baracuda 7200.7 SATA 8MB 320GiB

Het gaat nooit snel genoeg!
Reg. datum: 28 maart 2002

quote:
SlinkingAnt schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:58:

Qua beheer is het gewoon een 2003 server versie, in het boot-menu is het 'zelfs' een 2003 small business server. Je kunt er gewoon applicatie's op installeren zoals op elke server, je kunt er zelfs een domain-controller van maken, alhoewel je dan wel opzoek moet naar de 2003SBS's cd's ;). Het enige nadeel is dat het opstarten meteen 4x langer duurt, maar je hebt dan wel het voordeel van domain-users & roaming profile's ;).
Grappig, ik was daar al achter toen ik de laatste beta versie draaide voordat ie RTM ging (ben nu ondertussen 2008 aan het testen) en had helemaal geen SBS cd-rom's nodig. Draaien van dcpromo was genoeg. Wel was toen bijna de volledige WHS functionaliteit foetsie ;)
Apart dat ze de mogelijkheid erin hebben laten zitten, werkt het verder helemaal zoals een DC behoort te doen?
Team ColdFusion!!!

Nog niet echt geprobeerd, straks even vmware erop knallen om een client in het domein te kunnen wippen. Tijdens installeren deed die alleen moeilijk over de DNS-server, waarvoor de cd nodig was.

Qua functionaliteit die mist, heb ik nu alleen dat ik vanaf een niet-domein pc niet meer de home server console kan openen, maar dat is imho ook niet zo'n probleem. Rest qua functionaliteit nog niet echt geprobeerd, maar wat ging er nog meer stuque bij jou?

Intel C2D 6600@3.4 | Gigabyte P35-DS4 | XFX 8800GTS320MB | 4x 1GiB PC6400 Kingston DDR2 | 2x Seagate Baracuda 7200.7 SATA 8MB 320GiB

quote:
SlinkingAnt schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:58:
Ik ben vandaag ook even aan het stoeien geweest, en dan voornamelijk om er MCE2005 op te draaien. Na een how-to gevolgd te hebben, draait MCE2005 er inderdaad op :Y)
welke how-to heb je gevolgd?

mjam
Reg. datum: 10 februari 2001

quote:
Tomcat schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:26:
Ik heb nog eens het een en ander geprobeerd met betrekking tot het wegvallen van de netwerk verbinding. Tweede netwerk kaart erbij gestoken met een ip adres in een ander subnet. Server is nog gewoon te benaderen door de tweede netwerkaart als de eerste uitvalt. Uit en weer inschakelen van de uitgevallen netwerkkaart verhelpt het probleem. Er is helemaal niets terug te vinden in de logs en ook de uitgevallen netwerkaansluiting word niet weergegeven als disabled in windows.

Edit: Dit is misschien wel heel dom, in de eigenschappen van de netwerkkaart staat een vinkje aan bij "allow the computer to turn off this device to save power". Ik hoop dat dit de oorzaak was. 8)7

Edit2: Waarschijnlijk toch niet want anders zouden beide netwerkkaarten uitgeschakeld moeten worden.
Heb je de oorzaak van het probleem al gevonden? zit hier namelijk met precies hetzelfde probleem (maar dan onder xp).

ADSL - Alle Dagen Snel Leechen

Ik vind het een beetje een groot nadeel dat je niet echt meer de baas ben over je eigen harddisken.
Hij maakt van meerderen hdd's eigenlijk een soort raid. weet iemand hier iets voor?

pinkproject.nl

Ik vind dat juist een voordeel omdat mijn moederbord softwarematig RAID niet ondersteunt.
Dus geen RAID toch RAID :)

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

quote:
Zondagskindje schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:49:
Ik vind dat juist een voordeel omdat mijn moederbord softwarematig RAID niet ondersteunt.
Dus geen RAID toch RAID :)
ja oké dat is wel een voordeel....alleen als er wat met je hdd's gebeurd ben je nog steeds een zooi data kwijt....ik weet niet of dat te recoveryen valt?

misschien wil ik toch nog net iets meer eigen beheer hebben dan in home server is toegestaan.

quote:
r0ck3t schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 09:15:
[...]

Heb je de oorzaak van het probleem al gevonden? zit hier namelijk met precies hetzelfde probleem (maar dan onder xp).
De kaart die problemen gaf was een onboard netwerkkaart. Ik heb er nu een netwerkkaart bijgezet en sindsdien geen problemen meer gehad.

quote:
lvnielen schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:14:
[...]

ja oké dat is wel een voordeel....alleen als er wat met je hdd's gebeurd ben je nog steeds een zooi data kwijt....ik weet niet of dat te recoveryen valt?

misschien wil ik toch nog net iets meer eigen beheer hebben dan in home server is toegestaan.
Eh..je kunt aangeven welke data hij moet mirroren. En volgens mij is het dan zo....defecte schijf eruit --> nieuwe erin --> data wordt weer op 2e locatie geschreven. Soort van RAId maar dan anders ;)

En vergeet niet de doelgroep : DE FAMILIES thuis....over het algemeen mensen ZONDER al teveel verstand van netwerken / RAID / etc.
Reg. datum: 31 januari 2006

Ik zit momenteel te werken met ubuntu server, waar ik een LAMP en storage server op draai.
Zou dit een goed alternatief daar voor zijn, of wordt je dan toch te veel beperkt?
Reden dat ik dit vraag is dat ik gewoon steeds minder tijd heb, en als er onder linux iets fout gaat ben ik toch vaak weer een tijdje bezig omdat je veel dingen moet opzoeken.
Ook de automatische backup-functie spreekt me wel aan, en dat je bepaalde bestanden kunt laten mirroren.
Ik heb op dit moment geen test-bakje staan, dus voor ik hier iets voor maak wil ik vast jullie mening horen.
Hetgeen waar ik het meest tegen aan zie is al mn data te moeten gaan overzetten, ongeveer 1 TB wat nu op ext3 schijven staat, maar als het bevalt heb ik dat er nog wel voor over.

www.eldert.org

Ik ben er wel tevreden over, nog geen grote problemen tegen gekomen. Wel wat kleine stekeligheden zoals een onboard netwerkkaart die steeds uitviel. Nu loopt alles lekker. Schijven verwisselen gaat perfect, backups worden goed uitgevoerd en virusscanners in het netwerk worden prima in de gaten gehouden.

Reg. datum: 07 mei 2003

Ik heb ook een tijd een linux server gedraaid maar ben overgestapt op Home Server. Voor mij waren ook de complexere installatie en moeilijker onderhoud redenen om over te stappen. Verder is de backup feature van Home Server erg fijn. Voorheen had ik geen backups van mijn desktop/laptop systemen, nu kan ik terug naar elke gewenste datum.

Je bent iets beperkt in de mogelijkheden, maar je kan ook programma's draaien die geen onderdeel zijn van home server. Hiermee kan je de functionaliteit uitbreiden. Zo draai ik bijvoorbeeld slimserver voor mijn Squeezebox mediaplayer. Maar een mail en ftp server moeten ook mogelijk zijn..

Het nadeel is wel dat de backup software alleen op XP en vista werkt. Ik heb hier nog een linux pc en een windows 2k draaien en deze kunnen dus geen geautomatiseerde backups draaien. Helaas :(

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: