Hoofdcategorieën
Topicacties

[WHS] Windows Home Server ervaringen topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 13 juli 2002

Welke ADD-INS gebruiken jullie al en vanwaar haal je ze ?

Ik heb enkel deze pagina gevonden die er enkele aanied We Got Served

Avast for whs gebruik ik ook maar deze antvirus software is nog in beta fase 3 . Maar ziet er veel belovend uit .

Leeg
Reg. datum: 06 november 2000

Ik gebruik AutoExit 2008 (jaja 2008 al... ;)) En vooral voor de remote desktop functie die erin zit.
Reg. datum: 09 juli 2004

hoi,

ik heb een mooi oud pctje op de kop getikt voor windows home server.
dus ik installeren die handel. athans dat dacht ik, want tijdens te setup begon
hij te piepen dat ik te weinig intern geheugen had :X

het is een mini pctje met 1 geheugen slot en er kan maximaal 512mb in.
het probleem is alleen dat er een onboard video op zit die 16mb gebruikt.
dus windows zegt dat er tekort in zit natuurlijk, maar weet iemand misschien
met een trucje of aanpassing in een inf bestand, zodat de setup genoegen neemt met 496mb ?
of de hele geheugen check uitzetten tijdens de setup. 8)

quote:
aron21 schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:56:
hoi,

ik heb een mooi oud pctje op de kop getikt voor windows home server.
dus ik installeren die handel. athans dat dacht ik, want tijdens te setup begon
hij te piepen dat ik te weinig intern geheugen had :X

het is een mini pctje met 1 geheugen slot en er kan maximaal 512mb in.
het probleem is alleen dat er een onboard video op zit die 16mb gebruikt.
dus windows zegt dat er tekort in zit natuurlijk, maar weet iemand misschien
met een trucje of aanpassing in een inf bestand, zodat de setup genoegen neemt met 496mb ?
of de hele geheugen check uitzetten tijdens de setup. 8)
Ik heb een pc met 512 mb, waarvan er 32 mb afgaat voor Video, en dat is ook geen enkel probleem met installatie geweest.

www.jzfotografie.eu - Nikon D60, 17-55mm f2.8 ED-IF AF-S, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-800 & SB-600, LowePro Flipside 300 & Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag

Reg. datum: 09 juli 2004

was dat misschien een beta of ook de RTM versie ?

Reg. datum: 10 december 2003

nieuws: Microsoft zet Windows Home Server op de markt
quote:
Volgens het concern zijn er vanaf maandag 35 additionele programma's beschikbaar zoals blog-, defragmentatie-, mediastreaming- en anti-virusapplicaties.
Klinkt goed. Vooral benieuwd naar de additionele programma's :)

Reg. datum: 07 mei 2003

Die additionele programma's kan je al eventjes downloaden... er zijn nog heel wat programma's in beta, maar ook al genoeg complete versies. Soms zijn het tool die alleen een klein stukje userinterface in de WHS GUI hebben zitten, andere communiceren echt met WHS en doen daar wat nuttigs mee.
De programma's worden niet door Microsoft zelf gemaakt.

quote:
_PM schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:38:
Die additionele programma's kan je al eventjes downloaden... er zijn nog heel wat programma's in beta, maar ook al genoeg complete versies. Soms zijn het tool die alleen een klein stukje userinterface in de WHS GUI hebben zitten, andere communiceren echt met WHS en doen daar wat nuttigs mee.
De programma's worden niet door Microsoft zelf gemaakt.
De enige add ins die ik ken staan op http://www.wegotserved.co.uk/

Ik ben dus benieuwd wat er nog allemaal bij komt.

Leeg
Reg. datum: 06 november 2000

quote:
R-Alph schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:21:
[...]

De enige add ins die ik ken staan op http://www.wegotserved.co.uk/

Ik ben dus benieuwd wat er nog allemaal bij komt.
En waar het komt. Of het ook op een soort windowsupdate komt te staan, of dat je heel het i-net moet zoeken voor je add-in.. :)
Reg. datum: 13 juli 2002

Ik heb hier een probleem met whs . De pc staat 24 op 24 op maar tijdens de nachtelijke uuren verliest die zijn verbinding met het netwerk . Andere pc's blijven gewoon werken ! Niets helpt wat je ook probeerd om whs terug te laten verbinden . De netwerkverbinding geeft geen enkel teken van eventuele problemen aan , enkel op de laptop merk je het omdat de connector software geen verbinding kan maken met whs . De netwerkkaart heb ik al geprobeerd om een vast ip adres te geven maar dat haald niets uit . Mijn router een linksys met dd-wrt firmware zorgt er namelijk voor dat elke pc die terug verbinding maakt met het netwerk en dit binnen de vijf dagen het zelfde ip adres krijgt . Dus eigenlijk heeft het geen nut om elke pc een vast ip te geven .
Iemand een idee waar aan dit kan liggen ? Nu moet ik telkens de server rebooten omdat ik er niet aan kan .Ne een reboot werkt alles weer prima .

Dat gebeurt bij mij ook op het moment dat ik een backup forceer. Ik laat mijn pc's 's nachts nooit aanstaan (wel de home server) dus de automatische backup heb ik nog niet geprobeerd maar ik denk dat het probleem in het back-uppen zit.

GoT Motorrijders Actie Groep

swing it baby
Reg. datum: 11 december 2003

ik heb de WHS nu al bijna 3 weken op balancing staan. Is dat normaal? Mij lijkt het nogal vreemd aangezien ik niet continu nieuwe files op de server zet.

I'm just taking care of business

Ik heb nog eens het een en ander geprobeerd met betrekking tot het wegvallen van de netwerk verbinding. Tweede netwerk kaart erbij gestoken met een ip adres in een ander subnet. Server is nog gewoon te benaderen door de tweede netwerkaart als de eerste uitvalt. Uit en weer inschakelen van de uitgevallen netwerkkaart verhelpt het probleem. Er is helemaal niets terug te vinden in de logs en ook de uitgevallen netwerkaansluiting word niet weergegeven als disabled in windows.

Edit: Dit is misschien wel heel dom, in de eigenschappen van de netwerkkaart staat een vinkje aan bij "allow the computer to turn off this device to save power". Ik hoop dat dit de oorzaak was. 8)7

Edit2: Waarschijnlijk toch niet want anders zouden beide netwerkkaarten uitgeschakeld moeten worden.

Tomcat wijzigde dit bericht 09-11-2007 21:40 (24%)

Survice

Na een tijdje zoeken, kijken op de MS site, inschrijven voor het connect-programma van MS, heb ik nog steeds geen trial kunnen downloaden. Ik heb wel een trial key gekregen. Heeft iemand een idee waar ik de install vandaan kan plukken?

Crumpler Geekstar with: D200 | peleng 8mm | 18-70mm 3.5-4.5 | 50mm 1.8 | 80-200mm 2.8 | 300mm 4.0 | SB-800 | PD7X 60GB | www.survice.nl

quote:
Cereal schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:12:
Na een tijdje zoeken, kijken op de MS site, inschrijven voor het connect-programma van MS, heb ik nog steeds geen trial kunnen downloaden. Ik heb wel een trial key gekregen. Heeft iemand een idee waar ik de install vandaan kan plukken?
Ik heb de beta gedownload dmv een torrent. Misschien even een torrent zoeken?

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
Cereal schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:12:
Na een tijdje zoeken, kijken op de MS site, inschrijven voor het connect-programma van MS, heb ik nog steeds geen trial kunnen downloaden.
Op connect stonden de beta's . Aangezien WHS officieel al te koop is lijkt me dat ook niet echt vreemd he..
quote:
alt-92 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:52:
[...]

Op connect stonden de beta's . Aangezien WHS officieel al te koop is lijkt me dat ook niet echt vreemd he..
De mogelijkheid is er wel om een trial te nemen. Dit is dus geen beta meer maar een uitprobeerversie. Deze is 120 dagen geldig. Je kunt hem bestellen voor een eurotje of 7 incl cd's maar ik denk dat je dus ook gewoon een losse key kunt aanvragen en alles zelf downloaden.

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

http://www.microsoft.com/...ndowshomeserver/eval.mspx

er is geen Downloadable versie van beschikbaar, alleen de fysieke DVD set.
Reg. datum: 21 september 2000

Ik draai gewoon de OEM versie zonder sleutel in te voeren als test. Dan is hij 30 dagen te gebruiken. Indien ik hem idd besluit aan te schaffen hoef ik alleen nog maar de key in te voeren en kan verder gaan. Ik zit alleen nog enorm te twijfelen tussen een kale xp installatie met (hardware) raid 5 of WHS. Prijstechnisch is WHS wel erg interessant, mede gezien de backup mogelijkheden die je er ook nog bijkrijgt voor dat geld.

Vista Ultimate + C2D Q6600 @ 3.1 + 4096 Mb DDR2 800 + Asus D2X + 2,6 Tb + ATI 4870 + Dell 2405 + Nec 7173 + BenQ 1640 + Hp Scanjet 7400 + Canon 965i + Acer Aspire 9423WSMi

Iemand al die nieuwe add-ins gevonden? Ik kan ze nog niet vinden.

swing it baby
Reg. datum: 11 december 2003

Gisteren zag ik tot mijn schrik dat mijn WHS (met 3 harddisks) na 3 weken eindelijk gestopt met balancing. Vervolgens heb ik een kleine add-in verwijderd... gevolg: WHS staat sindsdien weer op load balancing...... tergend!

I'm just taking care of business

Kan iemand mij helpen WHS te installeren op VMWARE 6 ?? Lukt mij echt nie, 512 mb geheugen hardeschijf van 65GB ingesteld en iso via deamon gemount.

Space is the Place
Reg. datum: 11 augustus 2004

Google wel, je moet zo te zien een schijf van minimaal 80 gig hebben.
http://forums.microsoft.c...tID=1740929&SiteID=50

wilhelmstroker wijzigde dit bericht 13-11-2007 20:10 (23%)

Het is gelukt, moest ook nog even voor een ide schijf kiezen.

quote:
mr. TCB schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:08:
Gisteren zag ik tot mijn schrik dat mijn WHS (met 3 harddisks) na 3 weken eindelijk gestopt met balancing. Vervolgens heb ik een kleine add-in verwijderd... gevolg: WHS staat sindsdien weer op load balancing...... tergend!
Heb je daar zoveel last van dan? Ik merk er niets van terwijl mijn systeem niet eens aan de minimale systeemeisen voldoet (<1Ghz).

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: