Hoofdcategorieën
Topicacties

[WHS] Windows Home Server ervaringen topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Reageer Nieuw Topic
ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
bvk schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:21:
Voor zover ik heb kunnen bezien met de RC versie is WHS gebaseerd op SBS 2003 en heeft het ook al die functionaliteiten.
Nee dat is niet correct. De basis is weliswaar een SBS2003 geweest, maar lang niet alle functionaliteiten zitten erin.
Ook zitten er weer functies in die je niet in SBS zal aantreffen (Media Streaming d.m.v. uPnP bijvoorbeeld).
quote:
Dat van die schijven is toch wel apart, ik heb 2 schijven in RAID0 draaien, dus één volume. Toch zet WHS op schijf 0 het OS en een hidden gedeelte en op de 2e schijf de data die je zelf aanmaakt etc.

Ik heb op diezelfde machine nu Server 2008 RC gezet en die schijven één voor één leeg moeten maken, ipv dat de data over 2 schijven tegelijk verwijderd wordt.
Je gaat hierdoor mogelijk denken dat je 2 afzonderlijke schijven hebt die niet in RAID staan, dan kom je denk ik van een koude kermis thuis als je één van die schijven zomaar in een andere pc stopt...?
Er wordt door Drive Extender gebruik gemaakt van reparse points en Single Instance Storage. Door de reparse points wordt elke disk als het ware 'gemount' op een datavolume en zo vergroot en verkleind.
Het is dus geen RAID. Dat concept moet je dan ook zo snel mogelijk vergeten als het om WHS gaat.

Overigens staan dit soort dingen ook allemaal via http://blogs.technet.com/homeserver/ , http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb425866.aspx en http://www.microsoft.com/...wshomeserver/default.mspx te vinden..

alt-92 wijzigde dit bericht 06-10-2007 22:19 (3%)

Reg. datum: 07 mei 2003

quote:
Snif schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:59:
[...]
En hoe zit het met die oem versie betrefd een mail server .
Ik heb geen mailserver gezien, weet ook niet wat ik zou moeten zien... Kan je hier iets meer over vertellen?
Oh.. ik lees verderop al dat het om een misverstand gaat.

Reg. datum: 20 september 2000

Dit lijkt me wel het ideale kastje voor WHS, heb geen zin meer om op de HP te wachten. Alleen kan ik die Chenbro ook nog nergens vinden in nl...

http://www.chenbro.com/co...ucts_detail.php?serno=100

Zijn er ervaringen met het upgraden van de beta naar de gekochte final versie? Of moet alles opnieuw geinstalleerd worden?

GoT Motorrijders Actie Groep

Reg. datum: 10 december 2003

quote:
Tomcat schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:47:
Zijn er ervaringen met het upgraden van de beta naar de gekochte final versie? Of moet alles opnieuw geinstalleerd worden?
Ik denk dat hij gewoon volledig opnieuw geinstalleerd dient te worden. Dat was tenslotte ook zo als je van CTP naar RC ging.

quote:
Tomcat schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:47:
Mijn ervaring: De data blijft bewaard, de rest moet opnieuw geinstalleerd worden.
Ik heb gelezen dat als je zelf andere services of add-ins had draaien deze weg zijn.

quote:
_PM schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:52:
[...]

Mijn ervaring: De data blijft bewaard, de rest moet opnieuw geinstalleerd worden.
Ik heb gelezen dat als je zelf andere services of add-ins had draaien deze weg zijn.
Kijk eens aan, dat is goed nieuws. Anders werd het wel een probleem om alle data netjes te gaan verspreiden over de pc's.

GoT Motorrijders Actie Groep

Reg. datum: 09 oktober 2002

Het lijkt me een mooi product, ik ga het zeker eens uittesten binnenkort. Alleen als je dit leest word je toch wel huiverig om je belangrijke data op WHS op te slaan:
http://forums.microsoft.c...tID=2212547&SiteID=50 en http://forums.microsoft.c...tID=2244677&SiteID=50
Ik wacht wel even totdat dit is opgelost.

-edit- Data files that contain NTFS alternate data streams can be corrupted on a Windows Home Server-based computer

zwahillius wijzigde dit bericht 21-10-2007 10:53 (6%)

quote:
Tomcat schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:57:
[...]
Kijk eens aan, dat is goed nieuws. Anders werd het wel een probleem om alle data netjes te gaan verspreiden over de pc's.
Daar was ik ook bang voor ja.. Maar de data blijft. Ik heb wel de backups verwijderd en opnieuw aangezet na upgrade van RC2 naar final versie. Als het goed is moet je die wel kunnen bewaren.
De client is ook ge-update. Eerst duurde het wel eens een seconde of 10/15 als ik de eerste keer een netwerk share opende. Dit probleem is verholpen en backups starten nu ook al voordat je ingelogd bent (mijn harde schijf wordt in ieder geval erg belast en als ik even later inlog is de backup meteen klaar).

Het enige nadeel nu is nog dat het je systeem (bij mij Athlon 64 3500 met 1gig geheugen en +/- 115 gig aan data) behoorlijk lam legt.. backup is heel intensief.. ga dat toch maar eens 'snachts laten lopen..

Overigens duurt de backup maar een minuut of 10/15 (alleen wijzigingen worden naar server verstuurd)

Reg. datum: 07 augustus 2003

quote:
CopyCatz schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:06:
Dit lijkt me wel het ideale kastje voor WHS, heb geen zin meer om op de HP te wachten. Alleen kan ik die Chenbro ook nog nergens vinden in nl...

http://www.chenbro.com/co...ucts_detail.php?serno=100
Op harware.info stond deze ook bij nieuws.

Even kijken bij "where to buy" op de website van chenbro.

Bij onderstaande webshops verkopen ze chenbro producten. Mail ze.

www.4launch.nl
www.azerty.nl
www.informatique.nl
http://www.sallandautomatisering.nl/

Reg. datum: 20 november 2006

Gisteren een OEM (geripte) versie bekeken.. en geinstalleerd (als test). En ik moet zeggen het werkt erg grappig. Het grote gemak waarmee user accounts, shares en back-ups geregeld worden is een gewenning bij Microsoft.

Onduidelijk voor mij is of er ook een nieuwe wizzard inzit die je help het daadwerkelijke netwerk te maken tussen de pc's thuis. (voor de leek) En of je ook het internet gebruik/bezoeken van pagina's kan controleren. (parental control)

De volgende stap zou een mail server zijn, kun je hier eenvoudig een mailserver van maken of moet je met Exchange gaan knoeien, iets wat ook niet iedere thuisgebruiker kan.

Eerste indruk, grappig, zeker potentie.

Richard.

pinkproject.nl

quote:
MEIND schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:53:

Onduidelijk voor mij is of er ook een nieuwe wizzard inzit die je help het daadwerkelijke netwerk te maken tussen de pc's thuis. (voor de leek)
Normaal gesproken zit er een cd bij die je in de werkstations doet.
Deze installeert het netwerk voor je.

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

Aha.. is dit de CD:
- Home Computer Restore cd?
- Server Connector Software..?

Ik gok op de laatste, maar dit kan bij MS altijd anders zijn..

quote:
Onduidelijk voor mij is of er ook een nieuwe wizzard inzit die je help het daadwerkelijke netwerk te maken tussen de pc's thuis. (voor de leek)
De Connector CD doet dat voor je en configureerd ook de backups meteen mee.
quote:
En of je ook het internet gebruik/bezoeken van pagina's kan controleren. (parental control)
Dat is niet mogelijk, daar moet je extra tools voor installeren, wat dan weer wel mogelijk is.
quote:
De volgende stap zou een mail server zijn, kun je hier eenvoudig een mailserver van maken of moet je met Exchange gaan knoeien, iets wat ook niet iedere thuisgebruiker kan.
Je kan installeren wat je wilt, standaard zit er geen mail server in (zie ook eerdere posts over dit onderwerp).

Reg. datum: 13 juli 2002

quote:
_PM schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:26:
[...]

Je kan installeren wat je wilt, standaard zit er geen mail server in (zie ook eerdere posts over dit onderwerp).
Begrijp ik het goed kan je dan software installeren dat wel een mail server kan draaien onder WHS ?

Dat lijkt me geen probleem maar ik heb het zelf niet draaien.

Je kan gewoon op de machine inloggen (evt. via remote desktop) en werken alsof het een normale machine is en daar ook tools installeren. Het lijkt me geen goed idee om de machine voor gewone werkzaamheden te gebruiken overigens, maar een mail server kan ik me wel iets bij voorstellen.

In principe wel, het is hetzelfde als Server 2003 met een extra functionaliteit voor thuisgebruikers.
Mooi item om te testen dit weekend.

I'll keep you informed.

The Weird One
Reg. datum: 12 maart 2000

Heb zojuist WHS geinstalleerd, en dat ging allemaal zonder problemen.
Alleen hij wil niet doorstarten in normale modus (blokjes blijven hangen bij het Windows Server 2003), in veilige modus start hij wel door (in save mode with network support, start hij ook niet door).
Heb de netwerkkaart in veilige modus uitgeschakeld, maar ook dan start hij nog niet door.

Iemand dit hetzelfde probleem heeft ?.

Is er btw ergens of een check proggie te downloaden, of de hardware ook geschikt is voor WHS ?

And The Only One

Reg. datum: 13 juli 2002

quote:
Diamon schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:32:
Heb zojuist WHS geinstalleerd, en dat ging allemaal zonder problemen.
Alleen hij wil niet doorstarten in normale modus (blokjes blijven hangen bij het Windows Server 2003), in veilige modus start hij wel door (in save mode with network support, start hij ook niet door).
Heb de netwerkkaart in veilige modus uitgeschakeld, maar ook dan start hij nog niet door.

Iemand dit hetzelfde probleem heeft ?.

Is er btw ergens of een check proggie te downloaden, of de hardware ook geschikt is voor WHS ?
Morgen verkrijg ik een oudere pc die nog zeer geschikt is voor whs en dan zal ik zelf eens aan het testen gaan .Al de bevindingen post ik hier want whs word blijkbaar toch nog niet door veel mensen gebruikt ;-)

Reg. datum: 10 december 2003

Ik heb whs nu op een licentie werken, alleen met nog wat kleine probleempjes. Vooral de check your antivirus software status meldingen komen vaak naar voren, terwijl sophos gewoon draait op de systemen die aangesloten zijn op de server.

Daarnaast staat er nog een melding dat ik geen spyware protectie op een van de aangesloten systemen heb draaien, terwijl daar gewoon defender op draait.

Verder ben ik best tevreden over de server alhoewel het installeren toch de nodige tijd kost :P .

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de drivers?
Het lukt mij namelijk niet om drivers geinstalleerd te krijgen voor de XFX 7600gt 256mb Dual DVI.

De Drivers voor xp/vista/vista 64b werken geen van alle... beetje jammer.

Richard.

Je hebt drivers voor 2003 nodig... WHS is gebaseerd op SBS 2003

swing it baby
Reg. datum: 11 december 2003

Ik vind het wel jammer dat WHS persé je héle harddisk wilt formateren en geen genoegen heeft met een partitie. Na het installeren van WHS wilt ik een tweede harddisk aansluiten waarop al heel veel data staat. Kan ik deze harddisk er gewoon aansluiten en wordt deze opgenomen als extra ruimte in de serie, of wordt ook deze harddisk geformateerd?

In de presentatie van Microsoft wordt een externe USB-disk aangesloten in de reeks. Na de installatie zegt de MS-medewerker dat de toegenomen vrije ruimte niet gelijk is aan de grootte van de USB-disk omdat er nog data opstaat. Nu is hierbij niet duidelijk of dit data is die al op de USB-schijf stond, of dat het duplicatie files zijn van de schijven die al in de reeks zaten?

Is de WHS trouwens ook via ftp te benaderen?

I'm just taking care of business

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: