Gathering of Tweakers

Quicksearch
Nu heeft WHS de mogelijkheid de data van de onderliggende pc's te backupen. Maar hoe zit het met de server zelf? Als je de server als gecentraliseerde opslag gaat gebruiken is backup van de server even belangrijk.

Is er bijvoorbeeld een mogelijkheid om een externe harde schijf erbij te kopen en daar dagelijks de server op te laten backupen? Of een Raid 1 oplossing?

(al eerder over gehad maar toen niet op gereageerd)
jericho

hallo,even een vraagje over de windows home server ik draaie ook de beta ,maar kom niet op mijn website ,de server dus de fampeeters.livenode.com werkt niet,iemand een idee?

dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 3gb corsair xms 700mhz, 2x samsung spinpiont raid 0, 2x xbox 360

Acties: [view][quote]

Door: sanfranjake Moderator WOS/WSS/OFF
Dit topic is niet voor technische vragen racer13. Je bent te pingen, dus het lijkt me allemaal te werken. Open zelf een nieuw topic als je over je technische vraag wil praten, dit doen we niet in ervaringentopics.

Weet jij een permanente huurwoning in Amsterdam tot 700 euro per maand? Dan zou ik graag eens met je praten!
Windows Server 2008

Mok, mok, mok...

Weet iemand of er al kant-en-klare oplossingen aangeboden worden, dus WHS én hardware?

Ik weet dat HP, Fujitsu-Siemens, LaCie, Medion en Iomega daarmee gaan komen maar ik kan nog niets vinden.

Ik heb hier erg veel belangstelling in om mijn twee pc's er op aan te sluiten en dan met name het feit dat WHS ook backups kan maken zelfs wanneer de pc's in standby of sleepmode staan.
Daarnaast ben ik op zoek naar een kant-en-klare oplossing omdat ik geen zin meer heb in zelf iets in elkaar knutselen. Ik zoek dus gewoon een goede en met name stille kast met voldoende ruimte voor minstens 4 schijven.

Naar wat ik gehoord heb moet het een Intel based moederbord zijn (dit om backups te maken van systemen die in standby/sleepmode staan). Klopt dit?

Ik heb even een WHS geinstalleerd in MS Virtual PC :)
Dat ging prima, setup gaat helemaal vanzelf :)

Vannacht en aan laten staan en een backup van een PC laten maken.
Ik vond nu allemaal .dat bestanden op de D: schijf
Dit valt vanaf een client PC ook allemaal mooi weer terug te lezen :)
Van de system restore optie geloof ik dan ook wel dat die werkt.

Nadeel van de backup is wel dat de backup standaard snachts gebeurt, veel mensen hebben hun PC dan toch uit staan.
Verder denk ik dat je uiteindelijk erg veel schrijfruimte nodig heb :(
Een beetje een PC tegenwoordig heeft toch wel 250 Gb. Als je dit van 3 of 4 PC's moet backuppen, tel maar op.
Vraag me ook af of de backup wordt gedaan als je met je PC aan het werk ben. Of backupd die zowiezo alleen maar de bestanden die gewijzigd zijn?

Erg mooi hoe je via de webinterface bij de shares kan en PC's kan overnemen.
Wel erg jammer is dat je niet je e-mail dan kan bereiken, dat had ik toch graag gezien!

Ben benieuwd hoeveel je dit over paar jaar terug gaat zien bij de mensen thuis.
Eigenlijk vind ik dat zulke dingen maar weinig gebruikt worden. Media Center bijvoorbeeld zie je eigenlijk ook maar amper, terwijl het zo mooi en goed werkt, zeker in Vista :)

Wel een nadeel was dat ik de software niet op mijn x64 Vista kon installeren, maar ik ga er vanuit dat dit met de beta te maken heeft.

Wanneer komt deze software nou precies op de markt, het was toch al klaar?

Het gaat nooit snel genoeg!
Reg. datum: 28 maart 2002

Ik ben na een dagje met de RC spelen ook best enthousiast. Alles werkt lekker simpel en voor de hand liggend, alleen mist de echte tweaker natuurlijk wel wat uitgebreidere config functies.

Het is bijvoorbeeld jammer dat een back-up standaard de gehele pc inhoud probeert te backuppen en niet eerst vraagt wát je wilt back-uppen....

Nou nog het probleem met het ongeldige webcertificaat oplossen en dan is het wel "klaar" denk ik zo ;) Uiteraard blijft het wel afwachten hoe de stabiltiteit en security zich op langere termijn handhaaft, maar dat zit wel goed denk ik daar het gebaseerd is op Server 2003 SBS.

quote:
bvk schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:17:
Nou nog het probleem met het ongeldige webcertificaat oplossen en dan is het wel "klaar" denk ik zo ;)
Selfsigned certificates zijn vrij gangbaar. Je kan zelf een certificaat kopen wat door jan en alleman vertrouwd wordt, kost wel varierend van een paar tientjes tot een paarhonderd euro per jaar :)

Weet jij een permanente huurwoning in Amsterdam tot 700 euro per maand? Dan zou ik graag eens met je praten!
Windows Server 2008

quote:
sanfranjake schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:25:
[...]

Selfsigned certificates zijn vrij gangbaar. Je kan zelf een certificaat kopen wat door jan en alleman vertrouwd wordt, kost wel varierend van een paar tientjes tot een paarhonderd euro per jaar :)
Ok, maar dat kost weer extra centjes, ik wacht dan liever tot Microsoft het zelf oplost:

http://forums.microsoft.c...tID=1404093&SiteID=50
quote:
Hi,
Thank you for submitting this feedback. I am a Home Server Beta Support Engineer and I will be assisting you with this issue.

I will bring your request to the attention of the engineering team and they will investigate.

We value you input so please continue submitting feedback through http://connect.microsoft.com and let us know if you have any additional questions.

Thank You,
Dave Meyer
Beta Support Engineer
Windows Home Server
Gepost door Microsoft op 29-1-2007 om 16:30
We will address this issue before release. It is known and scheduled work item.
Gepost door Microsoft op 5-2-2007 om 9:36

Aha, is dat een onderdeel van de service, een certificaat met jouw whsserver.live.com ?

Windows Server 2008

quote:
sanfranjake schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 12:43:
Aha, is dat een onderdeel van de service, een certificaat met jouw whsserver.live.com ?
Yep, dat is tenminste wel wat ik er van begrijp. Snap alleen niet dat er ondertussen nog geen Windows Update van geweest is, melding is al uit februari. Tenzij ze de repair expres voor de RTM bewaard hebben...
Reg. datum: 07 mei 2003

Ik draai inmiddels 2 weekjes met WHS. Werkt ideaal, ik had voorheen een linux server en dat bied veel mogelijkheden, maar ook veel configuratie werk. WHS is simpel te installeren en in te richten. Ideaal en je kan altijd nog wat extra add-ins of programma's installeren om je server-functionaliteit uit te breiden..
De RC draait goed op een Athlon 1200, 512mb, Intel PCI gbit kaart en 1tb storage.
Een volledige backup van je systeem duurt wel lang, mijn desktop met +/- 270gb aan data duurde een uur of 7 (over gbit ethernet waarmee ik lezend vanaf de server zo'n 28 megabyte p/sec haal). Nu nog eens kijken of er over een maandje de officieel versie ergens te krijgen is (zonder nieuwe hardware te kopen). Als ik het goed begrijp is dat niet meteen de bedoeling, wel?

Space is the Place

quote:
bvk schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:34:
[...]

Yep, dat is tenminste wel wat ik er van begrijp. Snap alleen niet dat er ondertussen nog geen Windows Update van geweest is, melding is al uit februari. Tenzij ze de repair expres voor de RTM bewaard hebben...
work items worden als ik het goed begrijp in RTM versies opgelost en dus zal je die nooit op windows update zien.

Hij is 16-7 al RTM gegaan zie ik: http://blogs.technet.com/...e/2007/07/16/ship-it.aspx

Even afwachten dus tot iemand deze versie heeft en niet meer tegen het probleem aanloopt.

Edit:

@ _PM: Ik heb dezelfde ervaring hoor, vele honderden GB's backuppen duurt veels te lang, beter wordt er een keuze gegeven wát je wilt wegschrijven.

bvk wijzigde dit bericht 20-08-2007 22:14 (29%)

quote:
bvk schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:34:
[...]

Als je nu een beta draait, dan zal je toch geen updates meer krijgen tenzij je de RTM koopt en die installeert vermoed ik?

Windows Server 2008

quote:
_PM schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:40:
Ik draai inmiddels 2 weekjes met WHS. Werkt ideaal, ik had voorheen een linux server en dat bied veel mogelijkheden, maar ook veel configuratie werk. WHS is simpel te installeren en in te richten. Ideaal en je kan altijd nog wat extra add-ins of programma's installeren om je server-functionaliteit uit te breiden..
De RC draait goed op een Athlon 1200, 512mb, Intel PCI gbit kaart en 1tb storage.
Een volledige backup van je systeem duurt wel lang, mijn desktop met +/- 270gb aan data duurde een uur of 7 (over gbit ethernet waarmee ik lezend vanaf de server zo'n 28 megabyte p/sec haal). Nu nog eens kijken of er over een maandje de officieel versie ergens te krijgen is (zonder nieuwe hardware te kopen). Als ik het goed begrijp is dat niet meteen de bedoeling, wel?
Werkt idd goed en makkelijk op te zetten :)

Backup maken duurt wel erg lang :(
Hoop dat ze dit nog weten te verbeteren. Neem aan dat alles 1GBs is?

Nadeel vind ik ook dat ze eigenlijk er vanuit gaan dat je dus altijd alle PC's aan laat staan.
Ik denk dat hier veel mensen toch wel moeite mee hebben.

Stel nu dat je 3 a 4 PC's met 300 Gb aan data moet backuppen dan red je dat niet in 1 nacht.
En dat is toch iets wat over een paar jaar nog ongebruikelijk is.

Het is natuurlijk zo dat het maken van de volledige back-up maar één keer hoeft, daarna gewoon incremental.
Mijn pc was gisteren in een paar minuten klaar, dus dat valt mee. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ik aangegeven heb dat alleen de C:\ gedaan moet worden, anders was ie nu nog bezig ;)

Ben wel benieuwd was de prijs voor losse verkoop gaat worden, hopelijk niet al te veel. Maar zal wel niet als ze volledige servers incl. OS al vanaf 500,- gaan verkopen.

Offtopic: Ik heb ook nog Server 2008 Beta3 "op de plank liggen" om te testen, maar dit draait zo lekker dat ik daar helemaal geen zin meer in heb :z
500 euro gaat het niet kosten ;)

Ik dacht dat HP straks al servertjes kan leveren voor rond de 500 euro, maar dat is wel afhankelijk van de HDD grote.

Ik denk zelf dat een oem licentie niet veel meer gaat kosten als VHP :)

Mok, mok, mok...

Hier is al meer te vinden over die HP bakkies: http://www.wegotserved.co.uk/

quote:
Helemaal geen VGA aansluiting 8)7

Als er nu om wat voor rede dan ook Windows opnieuw geinstalleerd moet worden? |:(

quote:
dude88 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:55:
[...]

Helemaal geen VGA aansluiting 8)7

Als er nu om wat voor rede dan ook Windows opnieuw geinstalleerd moet worden? |:(
Tegenwoordig zijn dvi-aansluitingen best wel gangbaar :)

Windows Server 2008

Reg. datum: 07 mei 2003

quote:
sanfranjake schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:06:
[...]

Tegenwoordig zijn dvi-aansluitingen best wel gangbaar :)
Er zit helemaal geen video uitgang op.... (voor zover ik op de plaatjes kan zien)...

Kan ik me eerlijkgezegd weinig bij voorstellen, aangezien Windows er op cd's of dvd's bijgeleverd wordt. Misschien is het zo ingericht dat die cd automatisch z'n werk doet en je er als "lampje x" knippert remote bij kan om dingen in te stellen. Al is dat inderdaad nog steeds een obstakel als de netwerkkaart om wat voor reden dan ook niet werkt.
USB/PCI videokaartje is natuurlijk altijd nog los te kopen, maar ben het er mee eens dat het niet handig zou zijn :P

Windows Server 2008

* z.o.z *

quote:
dude88 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:21:
500 euro gaat het niet kosten ;)
<knip>
Ik denk zelf dat een oem licentie niet veel meer gaat kosten als VHP :)
In Nieuw Zeeland is hij nu al te koop voor omgerekend ¤137.52.

NEE: dit is geen signature...

quote:
sanfranjake schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:25:
Kan ik me eerlijkgezegd weinig bij voorstellen, aangezien Windows er op cd's of dvd's bijgeleverd wordt. Misschien is het zo ingericht dat die cd automatisch z'n werk doet en je er als "lampje x" knippert remote bij kan om dingen in te stellen. Al is dat inderdaad nog steeds een obstakel als de netwerkkaart om wat voor reden dan ook niet werkt.
USB/PCI videokaartje is natuurlijk altijd nog los te kopen, maar ben het er mee eens dat het niet handig zou zijn :P
http://www.wegotserved.co.uk/wp-content/uploads/2007/08/ex2.jpg

Ik ben bang dat er helemaal niets uit te breiden is :?

Idd als je onboard NIC mol gaat dan kan je hem afschrijven zo ongeveer..

Maar problemen met bijvoorbeeld een virus wordt ook lastig oplossen vanaf een client.
Nog maar niet te denken dat er iemand zomaar software gaat installeren die eigenlijk al het netwerk verkeer blokeerd :)

Als ik ooit zo'n ding koop bouw ik er zelf wel 1 met een oem licentie 8)

quote:
dude88 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:05:
[...]

[afbeelding]

Ik ben bang dat er helemaal niets uit te breiden is :?

Idd als je onboard NIC mol gaat dan kan je hem afschrijven zo ongeveer..

Maar problemen met bijvoorbeeld een virus wordt ook lastig oplossen vanaf een client.
Nog maar niet te denken dat er iemand zomaar software gaat installeren die eigenlijk al het netwerk verkeer blokeerd :)

Als ik ooit zo'n ding koop bouw ik er zelf wel 1 met een oem licentie 8)
Je kunt de machine natuurlijk ook gewoon via Extern bureaublad overnemen en zo alles configureren qua rechten, virussen en software installatie. Moet inderdaad je NIC niet stuk zijn...

Ik heb gisteren trouwens ook een geprobeerd om er een domeincontoller van te maken (dcpromo) en dat is nog gelukt ook. Alleen doet de Home server site het nu niet meer.... ;)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws