Gathering of Tweakers

Quicksearch
Iemand een idee wanneer de HP Mediasmart EX475 in België en Nederland te koop is ?

Ik ben aan het kijken naar een home server.

Ik kan er ook 1 samenstellen;

Kast Chenbro Micom ES34069 Storage Server 195.30
Moederbord Jetway NC62K-LF 79.50
CPU AMD Athlon 4850e 2.5GHz 45W AM2 Box 63.00
HDD WD 750GB SATA2 WD7500AACS x4 GP 396.00
RAM PQI 2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 31.50
OS Microsoft Windows Home Server UK OEM 113.50
878.80

het leven is té kort, geniet!

Volgesn WHS is er een nieuwe versie beschikbaar van de Windows Connector .Het bestand is te downloadende eigen server op http://SERVER:55000 en genaamd WHSConnectorInstall.exe.
Echter ik krijg het met geen mogelijkheid geinstalleerd...de nieuwe connector software kan mijn server niet vinden! Al zet ik alles op de pc of laptop uit wat met WHS te maken heeft, het het wil maar niet geinstalleerd worden.
Iemand een idee?

sjolmers wijzigde dit bericht 22-07-2008 09:31 (6%)

quote:
sjolmers schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:30:
Volgesn WHS is er een nieuwe versie beschikbaar van de Windows Connector .Het bestand is te downloadende eigen server op http://SERVER:55000 en genaamd WHSConnectorInstall.exe.
Echter ik krijg het met geen mogelijkheid geinstalleerd...de nieuwe connector software kan mijn server niet vinden! Al zet ik alles op de pc of laptop uit wat met WHS te maken heeft, het het wil maar niet geinstalleerd worden.
Iemand een idee?
Heb je ook geprobeerd eerst de oude te verwijderen en dan pas de nieuwe te installeren ? Dit werkte wel voor mij namelijk.

Bij mij werd de oude automatisch verwijderd waarna de nieuwe geinstalleerd werd, geen probleem!!

quote:
abusimbal schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:19:
Iemand een idee wanneer de HP Mediasmart EX475 in België en Nederland te koop is ?

Ik ben aan het kijken naar een home server.

Ik kan er ook 1 samenstellen;

Kast Chenbro Micom ES34069 Storage Server 195.30
Moederbord Jetway NC62K-LF 79.50
CPU AMD Athlon 4850e 2.5GHz 45W AM2 Box 63.00
HDD WD 750GB SATA2 WD7500AACS x4 GP 396.00
RAM PQI 2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 31.50
OS Microsoft Windows Home Server UK OEM 113.50
878.80
Persoonlijk zou ik voor zelf samenstellen gaan. De HP ?Mediasmart is erg mooi, maar van hetgeen wat ik gelezen heb zijn er nog wel probleem gevallen met de voeding.

Het voordeel van zelf maken is ook dat je tenminste nog een monitor uitgang hebt voor troubleshooting.

Dreaming in digital. Living in realtime. Thinking in binary. Talking in IP... Welcome to my world!

quote:
Upcoming webinar

Watch a free live webinar sponsored by HP and Microsoft on Tuesday, July 22, 2008. See a demonstration of the HP MediaSmart Server and find out from Windows Home Server experts how it is the perfect solution for digital photography enthusiasts!
Hmm gemist :( bummer

alsnog te zien via: http://go.microsoft.com/?linkid=9216123

Ik heb sinds kort mijn pc waar ik al me data opsla vervangen door nieuwe hardware. Ik draaide Windows Xp prof en dat doe ik nu nog steeds. Helaas is me systeem schijf niet helemaal goed dus die moet ik vervangen. Ik wil gelijk voor de herinstallatie home server installeren.

ViperŽ wijzigde dit bericht 23-07-2008 13:27 (37%)

ViperŽ - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840

quote:
ViperŽ schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 13:19:
Ik wil gelijk voor de herinstallatie home server installeren.
Altijd een goed idee om daar meteen goed werk van te maken ja. Een vriend van mij is hetzelfde van plan na de zomer.

Dreaming in digital. Living in realtime. Thinking in binary. Talking in IP... Welcome to my world!

quote:
babyxl schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:05:
[...]

Altijd een goed idee om daar meteen goed werk van te maken ja. Een vriend van mij is hetzelfde van plan na de zomer.
Ja ik was al sinds het begin ingeschreven in het beta programma, had er alleen nog niks mee gedaan :$

Je kent het wel, dan draait het zaakje en dan heb je weinig zin om alles weer los te pluggen.
Maar heb nu alles gedownload, incl. power pack 1.

Wilde eerst nog Server 2003 gaan draaien. Maar aangezien ik eigenlijk alleen file sharing/backup/newsleecher gebruik is het een beetje zinloos. Home server lijkt me dan wel een mooie optie.
Moet me Mce ook weer opnieuw installeren met Vista :(
Vroeger vond ik wekelijks me windows herinstalleren niet zo erg, nu is de lol er wel vanaf.

ViperŽ - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840

quote:
ViperŽ schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:20:
Vroeger vond ik wekelijks me windows herinstalleren niet zo erg, nu is de lol er wel vanaf.
Ken het gevoel. en nu met backups terug zetten is het een fluitje van een cent. werkt super!

Ik zit onder Vmware Workstation nu een Windows Home Server installatie te doen.
Nu viel het me (pas) op dat Windows Home Server alle data van de schijven verwijdert.
Aangezien ik in totaal 6 schijven heb met een paar honderd gb aan data lijkt mij dit niet gewenst.

Waarom moeten de schijven allemaal leeg, is het geen ntfs indeling meer oid ?

Is het eventueel mogelijk de installatie te doen op 1 schijf en dan later de andere erbij te pluggen, of hou je dan hetzelfde probleem

quote:
ViperŽ schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:09:
Nu viel het me (pas) op dat Windows Home Server alle data van de schijven verwijdert.
Aangezien ik in totaal 6 schijven heb met een paar honderd gb aan data lijkt mij dit niet gewenst.

Is het eventueel mogelijk de installatie te doen op 1 schijf en dan later de andere erbij te pluggen, of hou je dan hetzelfde probleem
Nee is niet mogelijk, elke schijf die toegevoegd wordt wordt geformateerd.
Als je al een WHS hebt draaien en je loopt tegen dit probleem aan kun je geloof ik kiezen voor een server reinstallatie zodat je wel je gevulde schijven kan toevoegen maar hier heb ik geen ervaring mee!

quote:
sjolmers schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:30:
Iemand een idee?
Wanneer de connector je server niet kan vinden, heb je de keuze om de config handmatig te doen.
Je krijgt dan de mogelijkheid om de naam van je server in te voeren.
Vergeet niet om de firewall, op je server, uit te zetten. Of zet de poorten 55000 (HTTP) en 56000(HTTPS) open op je server.

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

quote:
ViperŽ schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:09:

Wat je kan doen is het volgende:

1. pak een schijf waar je WHS op wil installen, die zal opnieuw geformatteerd worden.
2. na de instalatie stop je er een schijf bij en plak een letter vast aan die schijf
3. kopieer je alle data naar \\server\ (gebruik altijd de share, ook in WHS zelf!)
4. verwijder de schijfletter en ga naar de console en voeg diezelfde schijf toe aan de pool
5. herhaal stap 2 t/m 4 totdat je schijven over gezet zijn

de schijven zijn gewoon NTFS en mountable in je workstation hoor, maar door de opzet van WHS met zijn thombstones werkt dit net even anders. Meer info hierover:

http://download.microsoft...Server_Drive_Extender.pdf

Zorg er voor dat je eerst alle updates en PP1 installed hebt! Scheelt veel klachten en de corruption bug is dan ook meteen gefixed.

babyxl wijzigde dit bericht 24-07-2008 12:31 (4%)

Some of us are clowns

quote:
rsvmark schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:57:
Heb het gelijk geďnstalleerd maar zie er weinig van.......
Belangrijkste is natuurlijk dat de bug eruit is maar is er verder niets veranderd????
In ieder geval is de performance van het geheel aardig omhoog gegaan, verder zijn er weinig zichtbare verbetering. Ik blijf het een gemis vinden dat de Backup nog steeds niet erg flexibel is en dan doel ik op scheduling. Dat mijn pc's elke nacht wakker geschud worden vindt ik wat overbodig echter wil ik het ook niet handmatig moeten doen. Kortom ik gebruik nog steeds Trueimage, ook omdat deze bij een systeem restore iets beter werkt.

Nu moet er in PP1 een optie zitten om je shares te backuppen naar een externe drive.... maar ik zoek me een lens echter kan ik hiervoor nergens een optie vinden. Iemand een idee hoe dit nu werkt?
quote:
OkselFris schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:33:
[...]

Ik blijf het een gemis vinden dat de Backup nog steeds niet erg flexibel is en dan doel ik op scheduling.
Je kan simpel instellen wanneer het dan moet gebeuren, bijvoorbeeld op tijden dat je weet dat je computers aan staan. Binnen de homeconsole op settings klikken, optie backup, en vul de tijden in, daarna worden je computers elke dag tussen de tijden die je daar invult gebackupt.
quote:
Nu moet er in PP1 een optie zitten om je shares te backuppen naar een externe drive.... maar ik zoek me een lens echter kan ik hiervoor nergens een optie vinden. Iemand een idee hoe dit nu werkt?
Ja, bij het toevoegen van een nieuwe harddisk kan je aangeven of deze toegevoegd moeten worden aan de drivepool of om de WHS te backuppen, daarna kan je aangeven welke mappen je wilt backuppen van de WHS, en deze mogelijkheid bied geen automatische backup.

quote:
Winkiller958 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 15:29:
Ja, bij het toevoegen van een nieuwe harddisk kan je aangeven of deze toegevoegd moeten worden aan de drivepool of om de WHS te backuppen, daarna kan je aangeven welke mappen je wilt backuppen van de WHS, en deze mogelijkheid bied geen automatische backup.
Cool, ik dacht dat ze deze feature er uit hadden gehaald.
Je hebt het er over dat deze backup niet automatisch kan geschieden.
Hoe gaat het dan? Wordt de backup gestart zodra je zo'n schijf die je aan het 'backup' lijstje hebt toegevoegd aansluit op je PC via USB of eSata?
Of moet je handmatig een backup sequence starten?

Kan je er iets meer over vertellen?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

quote:
KnoppenSpook schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 20:01:
Cool, ik dacht dat ze deze feature er uit hadden gehaald.
Je hebt het er over dat deze backup niet automatisch kan geschieden.
Hoe gaat het dan? Wordt de backup gestart zodra je zo'n schijf die je aan het 'backup' lijstje hebt toegevoegd aansluit op je PC via USB of eSata?
Of moet je handmatig een backup sequence starten?

Kan je er iets meer over vertellen?
het kan elke schijf zijn die je wil toevegen. Het beste is een externe usb/e-sata schijf natuurlijk. Als je die toevoegt via de Console krijg je de keuze of je die in de pool wil hebben of dat je er een backupschijf van wil maken. Die backups maak je handmatig.

Ik heb er een beetje me zitten spelen, erg leuk, maar niet echt functioneel voor mij. Mijn shares zijn gedupliceerd en dat vind ik goed genoeg. Ik heb al eens een schijf in de pool kapot zien gaan. Dat was de ultieme test voor mij en ben er zeer tevreden over hoe WHS ermee omging. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een crash. :)

@KnoppenSpook

Ik ben het eens met babyxl, gebruik een aparte externe hd voor het backuppen van je WHS shares.

Een backup maken van de WHS Shares kan je elke keer handmatig doen als je iets toegevoegd hebt, hij pakt dan alleen de nieuwe bestanden, het werkt allemaal perfect maar als je duplicatie aan hebt staan binnen de WHS Shares is het eigenlijk extra (overbodige) luxe, maar het blijft reuze handig als je deze optie belangrijk vindt.

Reg. datum: 06 februari 2000

Na het installeren van de final PP1 start mijn backup service niet meer op :(
Ook handmatig wil de service niet starten.
In de eventlog staan verschillende meldingen over cpp files waar ik ook niet veel wijzer van wordt.

Op wgs staat ook al een post van iemand met hetzelfde probleem, maar no geen oplossing.

Sierra Level 70 Hunter & Zerk Level 47 Mage @ Executus EU

quote:
SiErRa schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:12:
Na het installeren van de final PP1 start mijn backup service niet meer op :(
Ook handmatig wil de service niet starten.
In de eventlog staan verschillende meldingen over cpp files waar ik ook niet veel wijzer van wordt.

Op wgs staat ook al een post van iemand met hetzelfde probleem, maar no geen oplossing.
Klopt ja, ik las dat ook al. Ik heb hier wel een idee over om dit misschien op te lossen: verwijder alle backups en kijk of die dan wel wil starten (dmv manual backup, als dat nodig is).

Ik weet echt niet of dat iets oplost, en ik kan het helaas niet teten omdat het bij mij wel gewoon werkt. :(

quote:
Winkiller958 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 13:03:
@KnoppenSpook

Ik ben het eens met babyxl, gebruik een aparte externe hd voor het backuppen van je WHS shares.

Een backup maken van de WHS Shares kan je elke keer handmatig doen als je iets toegevoegd hebt, hij pakt dan alleen de nieuwe bestanden, het werkt allemaal perfect maar als je duplicatie aan hebt staan binnen de WHS Shares is het eigenlijk extra (overbodige) luxe, maar het blijft reuze handig als je deze optie belangrijk vindt.
Duplicate is handig inderdaad, maar ik heb ook graag een HD in een brand kistje liggen.
Het moet toch te doen zijn die hand matige backup te automatiseren.
Eerst maar eens PP1 installeren al ik tijd heb.

quote:
KnoppenSpook schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:20:
Duplicate is handig inderdaad, maar ik heb ook graag een HD in een brand kistje liggen.
Het moet toch te doen zijn die hand matige backup te automatiseren.
Eerst maar eens PP1 installeren al ik tijd heb.
Automatiseren van backups met een harddisk in de je brandkastje lijkt me lastig :)

Daar heb je dus die automatische folder duplicatie voor.

quote:
babyxl schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:33:
[...]

Automatiseren van backups met een harddisk in de je brandkastje lijkt me lastig :)

Daar heb je dus die automatische folder duplicatie voor.
LOL,
Elke week een backup maken. Handmatige elke week de USB disk (eSata) wisselen die dan in de brand kist ligt.

Ik wil graag een systeem maken wat automatisch via RSS van usenet download vervolgens, repareert en uitpakt. Alle media files wil ik automatisch converteren naar .mp4 voor de Apple TV. Bestaat hier iets voor wat draait op WHS? Heb gezocht op Google maar weet niet goed hoe ik het moet formuleren.

BOFH in Opleiding
Reg. datum: 05 december 2007

Je kan redelijk ver komen met SABNZBD+ ik weet niet of dat draait op WHS .
Die kan dacht ik Iets met RSS feeds ; weet niet of dat voor posten van downloads zijn die klaar zijn of voor ophalen van RSS feeds.
Maar je kan wel via een ander programma een bestand uit een RSS feed halen en dan naar een map downloaden.

Maar SABNZBD+ kan in iedergeval uit een folder automatisch een NZB halen en dan downloaden, parren en rarren.

Dat converteren naar MP4 . heb je denk ik weer een ander programma nodig.

#BSMFH on irc.tweakers.net

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws