Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
sony schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:23:
Alles werkt eigenlijk wel prima hier op mijn Latitude D600 op 1 dingetje na: het scherm wordt niet automatisch uitgeschakeld na de ingestelde tijd. Heeft iemand anders hier ook last van?
Ik heb geen D600, maar je zou eens in de bios kunnen kijken of daaar alles goed staat?
quote:
Daarnaast vroeg ik me af of iemand al een manier heeft uitgevogeld om de bezoekersstats bij te houden van de (eenvoudige) sites (aangemaakt via WHIIST) die draaien op WHS zonder hele scripts te moeten integreren in de site zelf?
hmmm, ben er niet zeker van, maar je zou eens kunnen kijken naar nedstat of Google Analytics ofzo.. Simpel en effectief.

babyxl wijzigde dit bericht 15-07-2008 16:19 (4%)

Dreaming in digital. Living in realtime. Thinking in binary. Talking in IP... Welcome to my world!

Reg. datum: 17 januari 2007

quote:
sony schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:23:
Alles werkt eigenlijk wel prima hier op mijn Latitude D600
Was is "alles"? WHS, MCE, VMC?
quote:
op 1 dingetje na: het scherm wordt niet automatisch uitgeschakeld na de ingestelde tijd. Heeft iemand anders hier ook last van?
Kijk eens bij de power-settings...

Groet,
EgMaf

Ik heb begrepen dat er een addin is om te kijken welke bestanden in werkelijkheid op welke schijf staat. Ik heb als ik een bepaalde serie kijk, last van een tikkende schijf. Het is voor mij onmogelijk om na te gaan welke dit is. Het gebeurd voornamelijk met 1 schijf en HDTune kan me geen duidelijk antwoord geven.

Weet iemand hoe deze addin heet?

Alle schijven zijn nog geen 2 jaar oud en dat zou toch wel al erg vroeg zijn dat deze kapot gaat.

"Our Greatest Glory Is Not In Never Failing, But In Rising Up Every Time We Fail" - Ralph Waldo Emerson

Dreaming in digital. Living in realtime. Thinking in binary. Talking in IP... Welcome to my world!

Heeft er iemand eigenlijk al geprobeerd om WHS op een Intel Atom te draaien en dan zo ja hoe bevalt dat? Ik zit namelijk zelf te denken om een atom board te kopen icm deze kast: http://www.myelectronics.nl/contents/media/l_blackbox1.jpg
zodat hij netjes kan worden opgeruimt in de meterkast.

Threads.....

quote:
Many thanks _/-\o_

Edit:
Blijkbaar was het die toch niet, want elke file staat volgens dat ding op me 1tb schijf, terwijl die het minst vol is. Het betreft ook geen duplication files, maar echt de originele files.

AvanCade wijzigde dit bericht 16-07-2008 19:23 (31%)

"Our Greatest Glory Is Not In Never Failing, But In Rising Up Every Time We Fail" - Ralph Waldo Emerson

quote:
Webgnome schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:27:
Heeft er iemand eigenlijk al geprobeerd om WHS op een Intel Atom te draaien en dan zo ja hoe bevalt dat? Ik zit namelijk zelf te denken om een atom board te kopen icm deze kast: [afbeelding]
Het zou mijn kast niet zijn als ik zo naar de prijs en specs kijk. Maar ik zie niet in waarom een WHS het niet slecht zou doen op een Atom. XP doet het er over het algemeen ook erg goed op, dus moet WHS het helemaal lekker doen.

E36 BMW 318iS

Ik probeer whs te installeren op een computer maar stuit op een probleem. Het installeren zelf gaat prima maar na de setup krijg je een welcome venster met een pijl onderaan. Als ik op die pijl klik komt er te staan:
quote:
an error occurred in windows home server setup

windows home server setup encountered an error. Click back to retry. Or, click next to close.
herstarten en terug gaan werken geen van beide. Als ik op next druk dan kom ik op de desktop maar het lukt me niet met een computer te verbinden.

iemand hier een oplossing voor?

Intel Q6600 | Asus P5KC | 2048MB PC6400 | XFX 9600GT 512 MB | Samsung Syncmaster 226CW | Koolance PC3-420BK | CPU @ 3.2 Ghz

quote:
Webgnome schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:27:
Heeft er iemand eigenlijk al geprobeerd om WHS op een Intel Atom te draaien en dan zo ja hoe bevalt dat? Ik zit namelijk zelf te denken om een atom board te kopen icm deze kast: [afbeelding]
Zou wel op de koeling letten, die kast zeit er van het plaatje niet uit alsof er veel mogelijkheden voor zijn. Vast voor een passief gekoeld bordje. Een beetje lucht verversing heb je wel nodig. Heb een voorganger van het Atom-mini ITX bordje in de meterkast staan, (zou passief te koelen moeten zijn), maar die wordt zonder casefan aardig warm. Heb er geen WHS op staan, maar XP (voor Slimserver/Homeseer gebruik), krachtig genoeg daarvoor, dat wel. Denk ook aan de opslag mogelijkheden, die zijn vaak wat beperkter in de mini-atx cases. Bovendien wordt er vaak een PicoPSU (achtige) powersupply gebruikt en daar kun je niet al te veel harde schijven op hangen. Die kastjes kunnen vaak maar 1 (2.5inch) harde schijf bevatten, dus opslag lijkt me al gauw te laag voor een WHS server.

quote:
Kaasplank schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:51:
Ik probeer whs te installeren op een computer maar stuit op een probleem. Het installeren zelf gaat prima maar na de setup krijg je een welcome venster met een pijl onderaan. Als ik op die pijl klik komt er te staan:
Wat je evt. ook ff kan proberen is de qs.ini kopieeren naar de C:\ schijf (staat in C:\install\ meen ik). soms pakt die em niet goed over.

Lukt dat ook niet dan zou ik handmatig de laatste drivers installen (netwerk en chipset) en dan weer rebooten om te kijken of dat helpt.

heb je wel een D:\ (DATA) schijf ? of is de installer nog niet zo ver? Kun je de logfiles ff posten op WeGotServed met een uitleg wat er fout gaat?

babyxl wijzigde dit bericht 17-07-2008 14:51 (28%)

E36 BMW 318iS

quote:
babyxl schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:47:
[...]

Wat je evt. ook ff kan proberen is de qs.ini kopieeren naar de C:\ schijf (staat in C:\install\ meen ik). soms pakt die em niet goed over.

Lukt dat ook niet dan zou ik handmatig de laatste drivers installen (netwerk en chipset) en dan weer rebooten om te kijken of dat helpt.

heb je wel een D:\ (DATA) schijf ? of is de installer nog niet zo ver? Kun je de logfiles ff posten hierzo?
Ik zal het vanavond eens proberen. Het lukt me wel om het administrator account handmatig van wachtwoord te veranderen en ik heb inmiddels ook al met succes mijn laptop verbonden met de server. ik kan dus ook via remote bij dat whs panel. ik vraag me alleen af of ik belangrijke stappen overgeslagen heb door die wizard te skippen

Intel Q6600 | Asus P5KC | 2048MB PC6400 | XFX 9600GT 512 MB | Samsung Syncmaster 226CW | Koolance PC3-420BK | CPU @ 3.2 Ghz

niet echt. die wizzard vraagt de volgende dingen:

1. een wachtwoord voor de admin
2. automatische updates
3. windows improvements program

meen ik uit me hoofd.

E36 BMW 318iS

Mooi. Ik heb al ergens gelezen hoe je die wizard kunt stoppen van steeds weer verschijnen dus dan ga ik er nu maar vanuit dat m'n whs draait \o/

quote:
Kaasplank schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:13:
Mooi. Ik heb al ergens gelezen hoe je die wizard kunt stoppen van steeds weer verschijnen dus dan ga ik er nu maar vanuit dat m'n whs draait \o/
Ik zou toch graag de logfile ff willen zien voor de zekerheid.

E36 BMW 318iS

Als je me weet te vertellen waar het logbestaand staat wil ik dat wel doen.

als ik trouwens handmatig de exe van de setup opstart dan mag ik ineens wel een servernaam kiezen maar dan gaat het alsnog mis. waarschijnlijk omdat ik de admin pass al gewijzigd heb.

Kaasplank wijzigde dit bericht 17-07-2008 18:19 (5%)

quote:
Kaasplank schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:14:
Als je me weet te vertellen waar het logbestaand staat wil ik dat wel doen.
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Windows Home Server\logs

en dan moet je volgens mij het bestand: q_setup.log hebben (pin me er niet op vast).
quote:
als ik trouwens handmatig de exe van de setup opstart dan mag ik ineens wel een servernaam kiezen maar dan gaat het alsnog mis. waarschijnlijk omdat ik de admin pass al gewijzigd heb.
Ja, even het wachtwoord leegmaken en dan proberen.

E36 BMW 318iS

qs.ini not found zegt ie dus je zit in de goede richting ;)
ik kan alleen nergens een qs.ini vinden en ik lees dat het met sata te maken heeft. Er zit echter geen enkele sata aansluiting op m'n mobo :(

overigens werkt het handmatig uitvoeren van de setup niet. Ik krijg het scherm voor de servernaam en dan zegt hij dat hij klaar is maar er wordt niets gewijzigd

Kaasplank wijzigde dit bericht 17-07-2008 19:56 (24%)

quote:
AvanCade schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 23:42:
Ik heb als ik een bepaalde serie kijk, last van een tikkende schijf.
Heb hetzelfde sinds de laatste update, word er een beetje moe van hoe lang MS op zich laat wachten met de PP1 en maar blijft komen met zogenaamde bugfixes.

E36 BMW 318iS

volgens een forum staat er in qs.ini niet veel meer dan
code:
1
2
3
[Q Setup]
ProductKey=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
ServerName=SERVER

kan iemand dat bevestigen?

mijn server loopt prima maar ik kan de powerpack pas installeren als ik die wizard met succes heb afgerond.

Kaasplank wijzigde dit bericht 18-07-2008 08:48 (24%)

[quote]Kaasplank schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 08:48:
[code]
quote:
ProductKey=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
ServerName=SERVER
[/code]
kan iemand dat bevestigen?

mijn server loopt prima maar ik kan de powerpack pas installeren als ik die wizard met succes heb afgerond.
Ik zit even te denken, je kan een nieuwe install proberen door de volgende file te executen van de DVD: dvd:\FILES\Install\install.cmd

Deze bat file bouwt WHS tot wat het eigenlijk moet zijn. Maak even te logfiles directory schoon voordat je dit doet zodat we makkelijker kunnen zien wat evt. het probleem kan zijn als dit weer gebeurd. (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Windows Home Server\logs)

quote:
babyxl schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:36:
[quote]Kaasplank schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 08:48:
[code]

[...]

Ik zit even te denken, je kan een nieuwe install proberen door de volgende file te executen van de DVD: dvd:\FILES\Install\install.cmd

Deze bat file bouwt WHS tot wat het eigenlijk moet zijn. Maak even te logfiles directory schoon voordat je dit doet zodat we makkelijker kunnen zien wat evt. het probleem kan zijn als dit weer gebeurd. (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Windows Home Server\logs)
Doe een nieuwe WHS install als hij vraagt om je produkt key vul deze niet in en ga verder ( dit werkt ).
Vul na de installatie van WHS + Wizard je produkt key in bij activering windows.

succes.

Panasonic DMC-FZ30

Wat ik niet snap is het volgende;

• 3 accounts, admin, Erwin, en Vincent,
• User Erwin heeft alle rechten,
• Vincent heeft geen remote rechten, en geen rechten tot Erwin's shared folder,
• Met Vincents pc maak je verbinding met server (\\192.168.1.2) en kan overal in, incl shared folder. Inmiddels is de clientsoftware ook geinstalleerd.
• Gast account disabled.

Oftewel, waarom kan je via elke computer overal komen? Inclusief de shared folder van Erwin?

/edit
Inloggen via \\192.168.1.2 gaat op elke pc prima hier, installeren van connectorsoftware weer niet. Met wachtwoord invoeren gaat het mis, cannot connect :? -> Inmiddels werkt het na een reboot

ephymerous wijzigde dit bericht 21-07-2008 18:27 (16%)

babyxl wijzigde dit bericht 21-07-2008 19:41 (5%)

Heb het gelijk geïnstalleerd maar zie er weinig van.......
Belangrijkste is natuurlijk dat de bug eruit is maar is er verder niets veranderd????

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws