Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Bierkameel schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:03:
[...]

Ja MS Virtual Server R2 gebruiken maar die zuigt :P
Ze hebben express geen VMware ondersteuning ingebouwd.
ik heb het ook gewoon onder Vmware draaien hoor :) gewoon als os microsoft windows server 2003 small business selecteren en et draait op en top

Wat ik mij nu afvraag, stel ik installeerd WHS en configureer alles zoals ik het wil. Over een tijdje komt WHS officieel uit, is MS dan zo lief om de stekker uit alle beta's te trekken? Of kunnen we gewoon de beta blijven gebruiken?

quote:
Michel-NL schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:59:
Wat ik mij nu afvraag, stel ik installeerd WHS en configureer alles zoals ik het wil. Over een tijdje komt WHS officieel uit, is MS dan zo lief om de stekker uit alle beta's te trekken? Of kunnen we gewoon de beta blijven gebruiken?
De beta is tot een bepaalde datum bruikbaar.. ik dacht tot halverwege 2008 (?) Maar en dat wordt duidelijk vermeld op de blog van het WHS team is het niet de bedoeling dat je deze server vol onvervangbare data pompt. Altijd de data extern backuppen!!! Er kan wat mis gaan. Ook bij het upgraden naar de final versie kun je er vanuit gaan dat de indexen niet bewaard blijven. Dat kan vooral lastig worden als de systeemschijf zelf crashed.

Ik heb nu de CTP draaien. Ik ben geen poweruser, maar ik vind de centrale dataopslag een beetje overroepen. Ik vind het werken met netwerkshares onhandig werken. Of is het echt de bedoeling om voor elke netwerkshare een drive aan te maken op je clients....
quote:
Terrestrial schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:17:
[...]

De beta is tot een bepaalde datum bruikbaar.. ik dacht tot halverwege 2008 (?)
...
Beta 2 is tot een jaar na install bruikbaar.
De CTP is 180 dagen 'geldig'.

C4l1m3r0 wijzigde dit bericht 23-04-2007 15:04 (8%)

quote:
LittleWan schreef op zondag 22 april 2007 @ 23:16:
Ik heb nu de CTP draaien. Ik ben geen poweruser, maar ik vind de centrale dataopslag een beetje overroepen. Ik vind het werken met netwerkshares onhandig werken. Of is het echt de bedoeling om voor elke netwerkshare een drive aan te maken op je clients....
Je kan van die shares gewoon drive mounten. Z:\video of zo...
Mischien word dit nog een optie echter veel computers hebben een al in one memroy drive deze bezetten al van drive mappings van a tot h.

MS zal dus vanaf z:\ moeten rekenen. daarnaast moet het op iedere pc gelijk zijn. stel voor dat je huisgenoten een document zoeken en jij zegt Ja die staat op je l:\ schijf. terwijl l niet bestaat bij de gebruiker. ga je toch verwarring schoppen :)

-----------------
Ik heb zelf wel klein probleempje.

De server settings geven aan dat de website van de server vanaf internet niet te benaderen is.
echter op IP adress en op domain name kan ik deze gewoon benadren.

Wie o Wie heeft hier een antwoord op. .
De server staat zelfs op dit moment in DMZ dus port probleem kan eigelijk niet zijn.

Editje :+
Kan via een openinternet verbinding op mijn werk het IP adress niet benaderen van mijn verbinding thuis.

Terwijl apache week geleden gewoon werkte. (Apache staat op een machine die nu uit is) port 80 staat naar me server gedirect

To_Tall wijzigde dit bericht 26-04-2007 08:49 (9%)

ZEG HEB JIJ OOK Z'N ZIN??

ye olde farte

quote:
To_Tall schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:29:
MS zal dus vanaf z:\ moeten rekenen.
Dat is al het standaard gedrag sinds XP uit is :)
Nog vraagje :)

Ik heb nu Mij doc's gecopieerd naar de WHS.. Maar kan je hier ook een Backup batch van maken binnen WHS? dit omdat je niet kan werken met Roaming Profiles..

En nee ik wil geen houtje touwtje oplossing alla op client instellen. ik wil voor elke connected PC gaan aansluiten...

To_Tall wijzigde dit bericht 01-05-2007 23:20 (25%)

ZEG HEB JIJ OOK Z'N ZIN??

Reg. datum: 14 januari 2002

Inmiddels de beta geinstalleerd en dat gaat heel aardig. Moet toch zeggen dat mijn eigen server ClarkConnect (linux) draait en ik WHS zeker niet als vervanging kan adviseren voor mede CC gebruikers.

ClarkConnect Home is nog altijd (en blijft ook) gratis wat al een groot voordeel is. Delen gaat daarin net zo makkelijk met flexshares dus krijg meer het gevoel dat MS dit keer afgekeken heeft.

De systeemeisen zijn wel erg hoog voor een simpele home server waar veel mensen alleen een website, firewall of wat shares op plaatsten. Uiteraard gaat bij erg druk bezoek hiervan de eisen wel omhoog maar dan komt al snel de vraag of het wel verstandig is dit te doen met de beperkte upload van een dsl verbinding.

Op dit moment kan ik niet anders zeggen dat het leuk is voor de leek die eens wat thuis wil hosten (en geen linux wil gebruiken) maar voor een ieder die wat meer tijd wil investeren zijn er betere, goedkopere en dus aantrekkelijker alternatieven.

Wellicht heb ik zaken dubbel vermeldt, ik heb niet alle post gelezen. Hiervoor excuses als dat het geval is.

Ik draai sinds kort ook de Beta2 en het werkt erg lekker. Backups en shares heb je zo ingesteld.

Ik zou alleen nog een soort mail like exchange erop willen hebben, dan is het systeem af :) Weet iemand of dit mogelijk is?

Verder kwa backup van de shares, je zou WHS toch gewoon op een RAID1 schijf kunnen installeren?

J-Media wijzigde dit bericht 19-05-2007 14:44 (31%)

Ik heb gezocht naar de allerlaagste systeem specificaties waarop je whs kan instaleren, maar dat kan ik niet vinden. Wel wat wordt aangeraden door ms als minimum

Zijn deze specs bij iemand bekend?

Slotenmaker nodig? | C2D E6300 | 1 Gb PC800 DDR II | ATI X800 AIW | ASROCK 4CORE-VSTA | Samsung 226BW 22'' | Silverstone LC02 HTPC |

quote:
Alientrader schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:02:
Ik heb gezocht naar de allerlaagste systeem specificaties waarop je whs kan instaleren, maar dat kan ik niet vinden. Wel wat wordt aangeraden door ms als minimum

Zijn deze specs bij iemand bekend?
Ik draaide hem op een P3 1Ghz, 512 SD-RAM (PC133), 160GB HDD en werkte perfect :) Dus volgens mij kan je het op redelijk oude, trage machines installeren..

J-Media wijzigde dit bericht 24-05-2007 23:07 (8%)

quote:
J-Media schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:07:
[...]

Ik draaide hem op een P3 1Ghz, 512 SD-RAM (PC133), 160GB HDD en werkte perfect :) Dus volgens mij kan je het op redelijk oude, trage machines installeren..
Hier draait het op een athlon 900 met 512 geheugen met een stel overgebleven schijven (tussen 80 en 200 gig).

Ik vind het echt een ideaal produkt. Ik zit in een studentenhuis met 5 medebewoners en we zaten al een poosje na te denken over een centrale opslag voor alle mediafiles en iets voor backups. WHS is daarvoor ideaal. Het is supersimpel te installeren en te onderhouden, integreert erg fijn met je xp en doet wat het beloofd en met een beetje pielen zelfs nog meer. Ik heb nu een webgui voor uTorrent aan de praat gekregen en ook dat werkt mooi.

Sinds gistere is de RC beschikbaar ( voor mcp-ers die mee doen) er zit nu een handleiding bij erg handig.
Iemand interesse in foto's die ik gemaakt heb.
Ik draai hem overigens op vmware .
Installatie moeten doen met other en daarna switchen naar small business ( zonder dit installeerde hij niet ook niet met small business )
er zit overigens een bug in moet die nog even reporten.
Als je 65 allocate geeft home server je aan dat dit te weinig is ik vermoed, dat de ruimte die nodig is voor os install niet mee gerekend wordt en home server dus zegt dat hij maa 63 gig vrijvind.
66 gig ook geprobeerd zelfde probleem. Ik kreeg hem pas geinstalleerd van 70 gig.

Je dient trouwens een volledige clean install te doen.

Daarnaast ben ik toch erg positief. ik heb nog geen crashes gehad en hem toch flink gestressed je merkt dat hij erg solide is op de basis van windows 2003 r2 en de on the fly webserver ( gewoon click server aan click server uit in plaats van iis gezooi) en de dns name die je van ms krijgt @livenode.com is erg handig. Webservertje draaide in no time zelfde geld voor een remote server ( scheelt weer logmein.com en andere remote tools)
ik ben wat dingen proberen en dan ga in backup beginnen vind wel handig dat je backup punten kan aangeven meerdere keren per dag.

Maar dus als iemand interresse heeft in foto's kan dat ( en mag het nu ook officiele ctp mocht ook, maar die vond ik nog al niet compleet RC zit alles in wat er in komt)

Specs:
Core 2 Duo E6600
EVGA 8800 GTX
2 x 2 gb kingston 800 mhz
Vmware 5.5 workstation (virtual pc 2007 herkende mijn ide controller niet en gaf daarom een vreselijke crash en de helft van de installatie was niet uitgevoerd hierdoor)
client xp met remote tools
home server
( daarnaast nog 2 x windows 2003 vm voor te leren de client is ook die ik voor home server nu als client gebruik)

bij deze een link naar foto's ( dit is de webserver van home server zelf.)
https://maxizones.livenode.com select install

quote:
mexxim schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:10:
bij deze een link naar foto's ( dit is de webserver van home server zelf.)
https://maxizones.livenode.com select install
En die website i een Windows Home Server site? Ziet er goed uit :)
Hmm maar weer eens proberen on VMware dan, klinkt leuk

Kill bill
I was an atheist until I realized I was God

Acties: [view][quote]

Door: sanfranjake Moderator WOS/WSS/OFF
Kan het zo 123 niet vinden, en heb helaas zelf geen uitnodiging gehad:
Doet de WHS ook iets als dfs, om bijvoorbeeld mappen te synchroniseren met anderen?
Zou mooi zijn om bijvoorbeeld met familie foto's etc uit te wisselen...

Weet jij een permanente huurwoning in Amsterdam tot 700 euro per maand? Dan zou ik graag eens met je praten!
Windows Server 2008

sorry pc moest uit vanwege zwaar weer in limburg .
Hij staat nu weer aan ( ik draai hem overigens gewoon via vmware zonder lags en problemen)

Reg. datum: 10 december 2003

Heb een probleem met een user binnen WHS :/ Mijn eerste tegenvaller met WHS als ik eerlijk moet zijn.

Ik heb twee users die inloggen op apparte computers. De ene user ben ik zelf en doet het perfect. De andere user is een test user en krijgt nog wel eens de foutmelding dat hij niet gemachtigd is zodra ik op shared folders klik of als ik de Server zelf wil openen.

Beide users hebben vreemd genoeg precies de zelfde machtigingen, enkel een andere inlognaam en password.

Zodra ik de user verwijder en opnieuw aanmaak moet ik eerst even de username en password invullen als ik in de shared folders wil maar doet het daarna gewoon weer perfect. Na enige (onbekende) tijd komt het voorval weer terug.

Ik heb trouwens het password synchronisation tussen pc en server uit staan omdat ik geen wachtwoord op dit testsysteem gebruik.

Misschien die account eens een wachtwoord geven, kijken of dat de oplossing biedt? :)

Weet jij een permanente huurwoning in Amsterdam tot 700 euro per maand? Dan zou ik graag eens met je praten!
Windows Server 2008

Sorry voor het kicken van dit oude topic, maar ik vroeg me iets af, en vond het niet waard om een nieuw topic te openen, en kon het op internet niet vinden. Woon op dit moment voor een half jaar in Amerika en mijn Windows Server 2003 draait nog steeds toppie in Amsterdam. Deze computer gebruik dmv 2 sessies.

- Remote Sessie voor administreren/downloaden met de computer (admin Account)
- Desktop sessie via een touchscreen voor het kijken/luisteren van muziek en films via een User account die automatisch inlogt.

Nou heb ik al een beetje zitten kijken naar die home server en zeker die backup dingen erg gaaf, maar is het ook mogelijk om films en muziek te laten afspelen via Windows Home Server. Dus 2 accounts tegelijkertijg. Is namelijk nogal zonde om die beschikbare CPU kracht niet te gebruiken.

Zitter er dus multimedia mogelijkheden (niet gestreamd) in Windows Home Server?

Ga eerst het topic eens lezen voordat je post :/

Windows Server 2008

quote:
sanfranjake schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:30:
Ga eerst het topic eens lezen voordat je post :/
Heb ik al gedaan, in dit topic gaat het voornamelijk over sharing/backup/multimedia server (niet afspelen dus).
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik kan het niet vinden. Bij het gebrek van een quote van jou kant geeft mij aan dat jij het dus ook niet ziet staan. Lees dit eens door Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics dit is misschien geen nieuw topic maar is imho wel van toepassing.

Dus mijn vraag blijft of Windows Home server meerdere keren kan inloggen en hem ook kan gebruiken als htpc? (dus niet streamend naar andere apparaten)

Reg. datum: 10 december 2003

quote:
DRaakje schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:43:
[...]

Heb ik al gedaan, in dit topic gaat het voornamelijk over sharing/backup/multimedia server (niet afspelen dus).
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik kan het niet vinden. Bij het gebrek van een quote van jou kant geeft mij aan dat jij het dus ook niet ziet staan. Lees dit eens door Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics dit is misschien geen nieuw topic maar is imho wel van toepassing.

Dus mijn vraag blijft of Windows Home server meerdere keren kan inloggen en hem ook kan gebruiken als htpc? (dus niet streamend naar andere apparaten)
Je wilt zowel Media Center als Home Server draaien op de zelfde machine? Of je wilt alleen dvd's bekijken op je server naast de functionaliteiten van Home Server? hmm never mind :/ heb je post niet er boven gelezen.

Ik kan je alleen zeggen dat Home Server bedoelt is om te installeren en ergens in een hoekje te stoppen met een netwerkkabel er in. Zware cpu is overbodig.

Ik gebruik het systeem zelf thuis voor alles aan data op te zetten. Met mijn htpc open ik dvd's vanaf mijn server en dat werkt perfect.

R-Alph wijzigde dit bericht 13-07-2007 20:47 (17%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws