Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
SlinkingAnt schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:16:
Je kunt als je een disk eruit haalt, 'm gewoon in een andere pc stoppen en de data van die schijf lezen, het is gewoon NTFS. Het 'raid-gebeuren' zit op file-niveau, je kunt per share aangeven of deze gedupliceerd moet worden of niet. Het is wel zo dat als je OS-disk crashed, dat je 'm compleet overnieuw moet installeren, maar je shares blijven (waar gedupliceerd) gewoon intact :)

Er is ergens een pdf-je waarin precies de techniek staat beschreven, en die is zeker interessant om te lezen. Ik kan hem helaas niet zo snel terugvinden voor je :(
Hoe zit het met encrypted directorys? In XP is het nog steeds niet mogelijk om encrypted directories the sharen, ook niet met key uitwisseling etc wel individuele bestanden maar met meer als 10000 files is dat een beetje veel gedoe. Kan WHS een encrypted directory backupen, zodat als een of andere crimineel mijn pc's jat hij niet bij mijn files kan komen?
He zou mooi zijn als we eens encrypted directories zouden kunnen sharen.

Mess with the best, die like the rest. amd64 X2 4400, a8v S939, 2G PC3200, x800 pro, 640G WD Raid 0 + 36G Raptor raid 0 +750Gb Seagate, CM Stacker, LACIE 1Tb 1394, Enermax 600W, Dell 2407, Draytrek 2600 802.11g, Evesham Athlon64, 1G pc2700 l

Acties: [view][quote]

Door: sanfranjake Moderator WOS/WSS/OFF
quote:
een_naam schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 08:32:
[...]

Hoe zit het met encrypted directorys? In XP is het nog steeds niet mogelijk om encrypted directories the sharen, ook niet met key uitwisseling etc wel individuele bestanden maar met meer als 10000 files is dat een beetje veel gedoe. Kan WHS een encrypted directory backupen, zodat als een of andere crimineel mijn pc's jat hij niet bij mijn files kan komen?
He zou mooi zijn als we eens encrypted directories zouden kunnen sharen.
Windows Home Server is gebouwd bovenop windows server 2003, daar kan het mee, dus ik zou zeggen probeer het even :)

Weet jij een permanente huurwoning in Amsterdam tot 700 euro per maand? Dan zou ik graag eens met je praten!
Windows Server 2008

Ik ben dus dit aan het testen in een Virtual PC voordat ik er apart een servertje voor samenstel. In potentie klinkt het erg goed, met name het delen van media en automatische backuppen.

Maar na installatie van de WHS krijg ik constant een foutmelding in de Wizard. "an error occored in Windows Home Server Setup" Mbv een VmWare krijg ik precies dezelfde foutmelding zodra de WHS is geinstalleerd.

Ook krijg ik geen connectie via de WHS connector op mijn desktop PC. Hij kan nooit de server vinden, terwijl ik in de console wel mijn Desktop pc te zien krijg (weliswaar greyed-out)

Ook krijg ik met IE7 steeds de melding "Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website" Klik ik vervolgens op negeren werkt alles prima, (behalve dat mijn computers greyed-out zijn). Remote acces op de server werkt.

Heeft iemand misschien dezelfde problemen gehad bij het instellen van de server? Is die wizard op een andere manier te starten? Enig idee hoe ik die certificaat melding kan verhelpen?

Kurios wijzigde dit bericht 23-12-2007 14:39 (35%)

quote:
Kurios schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:22:
Ook krijg ik met IE7 steeds de melding "Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website" Klik ik vervolgens op negeren werkt alles prima, (behalve dat mijn computers greyed-out zijn). Remote acces op de server werkt.
Na alle updates van WHS te hebben geinstalleerd, moet je Remote Access configureren en een subdomein aanmaken (http://<jouwserver>.homeserver.com). Als je vervolgens met IE naar je server gaat via dit adres, krijg je geen certificaat-fout.

Jammer genoeg krijg je met andere adressen (ik heb bijv. een eigen domein eraan hangen) altijd wel de certificaat waarschuwing en dit is (nog) niet te verhelpen.
quote:
Hi all. Next week on Tuesday, Nov 27 we will release a new update for Windows Home Server software. This is a scheduled update - part of the ongoing process of continually enhancing the customer experience with Windows Home Server. The new functionality will be downloaded via Windows Update and made available to existing Windows Home Server customers.

Details are available here, but the main benefit of the update is that it will improve the remote access experience for Windows Home Server users by providing them with a “trusted SSL certificate” for their home servers. That means customers will be able to access their home server from outside the home more seamlessly, without any security warnings. The Windows Home Server team worked closely with Windows Live Domains and GoDaddy, a leading provider of Web domain addresses, to provide the certificate for the homeserver.com web pages customers use for remote access.

BeeYeF wijzigde dit bericht 24-12-2007 03:03 (39%)

quote:
BeeYeF schreef op maandag 24 december 2007 @ 02:55:
[...]

Na alle updates van WHS te hebben geinstalleerd, moet je Remote Access configureren en een subdomein aanmaken (http://<jouwserver>.homeserver.com). Als je vervolgens met IE naar je server gaat via dit adres, krijg je geen certificaat-fout.

Jammer genoeg krijg je met andere adressen (ik heb bijv. een eigen domein eraan hangen) altijd wel de certificaat waarschuwing en dit is (nog) niet te verhelpen.

[...]
helaas, ik heb echt alle updates binnen en via settings in de console de <servernaam>.homeserver.com aangemaakt, alles was oke. Maar helaas bij connecten krijg ik nog steeds de certificaat melding.

ook werkt de wizard niet en de connector werkt niet op andere computers in het netwerk :(

Kurios wijzigde dit bericht 24-12-2007 11:18 (5%)

Methos
Reg. datum: 06 januari 2001

quote:
BeeYeF schreef op maandag 24 december 2007 @ 02:55:
[...]

[...]
Die certificaat error is toch te verhelpen door een certificaat te kopen? :P

quote:
Jazzper schreef op zondag 16 december 2007 @ 10:42:
Hoe is jullie ervaring met lage specs?
Ik heb nog over qua hardware een P3 800Mhz en een P3 933Mhz. Eventueel nog een celeron 2Ghz maar daar heb ik geen bordje voor. Is dat een beetje doenbaar? Ik zat in te lezen op o.a. de MS forums en daar zijn wel wat verhalen dat het lukt dus ik kan het proberen. Als ik het goed begrijp is 1Ghz de offie ondergrens.
Ik heb ervaring met 800mhz en dat gaat gewoon goed. Het duurt wel eventjes voordat je de console geopend hebt maar voor de rest geen problemen tegengekomen.

GoT Motorrijders Actie Groep

jericho

quote:
SaURoN schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 10:42:
[...]
Die certificaat error is toch te verhelpen door een certificaat te kopen? :P
precies maar het gekke is , dat bij IE6 de certificaat fout niet te zien of te merken is , teminste niet bij mij, tot ik IE7 ginstaleert heb dan wel

dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 3gb corsair xms 700mhz, 2x samsung spinpiont raid 0, 2x xbox 360

Say it, don't spray it

Eind deze week komt mijn servertje binnen, barebone van Asus met wat meuk erin.

Ik heb echter gelezen dat een Gigabit netwerkje wordt aanbevolen door Microsoft, daar heb ik wat vragen over.

Momenteel heb ik een Asus wl-500g deluxe router, met daaraan 2 pc's via lan en een laptop via wlan.
Als ik tussen router en pc's een 1Gbit switch plaats en daar ook de server aanhang, wordt de laptop dan ook nog volledig door de server ondersteund, of kan ik beter een router met wlan en Gbit poorten kopen?

Als ik het lokaal een beetje op de rit heb (ik heb weinig ervaring met netwerken en servers) wil ik ook graag de server extern kunnen benaderen, bijv. om fotootjes te kunnen bekijken en bestandjes beschikbaar te hebben. Lukt dat ook met deze router?

CM Stacker 830, C2D 4400@3.4GHz, 8800 GTS 640, Raptor 1500ADFD, 2 Gb OCZ, 22" Samsung en nog veel meer meuk

Je kan prima je router houden, koppel daar de Gbit switch aan en vervolgens je computer en server. Je computer/server/laptop zullen er niets van merken en je verbinding tussen je computer en server zal een heel stuk sneller gaan.

Ik heb hetzelfde. Een LinkSys WRT54GL met daarnaan een D-Link gigabit switch waar me server en computer aan hangen. Me xbox hangt aan een accesspoint in me slaapkamer samen met me printer.

Wat betreft een aantal posts hierboven over de schijf indeling:

WHS doet dat zelf. Die pakt de primaire HD, zet daar een partitie op van 20GB voor het systeem en de rest voor DATA. Die D:\ Schijf (DATA) is een landingsplaats voor de bestanden om eens in de zoveel tijd verdeeld te worden over de andere schijven. de D:\ schijf zelf zal altijd zoveel mogelijk leeg blijven. De backups komen "buiten" de shares op een aparte subfolder op D:\ die worden die niet verdeeld over de andere schijven, maar ik heb begrepen dat dat in de toekomst zal gaan veranderen.
Daarom raad ik iedereen aan en zo'n groot mogelijke primaire schijf te hebben als mogelijk. Heb je 2x 250GB en 1x 500GB? Dan die 500GB gebruiken als primaire schijf.

als je primaire schijf faalt en je doet een nieuwe schijf erin en dan een server re-installation dan zal bij de installatie de andere schrijven de data doorzocht worden en er nieuwe "tombstones" (zie een van mijn vorige posts in dit topic hierover) gemaakt worden. Als de data op de primaire schijf stond is het weg, maar over het algemeen is die leeg. De backups en instellingen ben je helaas wel kwijt. Maar zoals ik al eerder zei: waarschijnlijk gaan de backups binnenkort ook in dezelfde structuur als de shares...

Dreaming in digital. Living in realtime. Thinking in binary. Talking in IP... Welcome to my world!

quote:
Kurios schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:13:
[...]

helaas, ik heb echt alle updates binnen en via settings in de console de <servernaam>.homeserver.com aangemaakt, alles was oke. Maar helaas bij connecten krijg ik nog steeds de certificaat melding.

ook werkt de wizard niet en de connector werkt niet op andere computers in het netwerk :(
Na deze update moest je opnieuw je subdomain configureren om het te laten werken dus:

Unconfigure je homeserver.com subdomain. Dan opnieuw die subdomain configureren. Nu connecten via dat adres en dan krijg je geen certificate error. Jongens er is officieel een update voor gereleased in november en als het mij lukt, lukt het jullie ook.

Je kunt natuurlijk een een certificate kopen voor een bepaald eigen adres maar zie dit als een stukje service van Microsoft.

voor meer info zie: An update for Windows Home Server lets you obtain a trusted certificate for your Windows Home Server computer during remote access configuration of your personalized domain

quote:
babyxl schreef op woensdag 26 december 2007 @ 19:38:
WHS doet dat zelf. Die pakt de primaire HD, zet daar een partitie op van 20GB voor het systeem en de rest voor DATA. Die D:\ Schijf (DATA) is een landingsplaats voor de bestanden om eens in de zoveel tijd verdeeld te worden over de andere schijven. de D:\ schijf zelf zal altijd zoveel mogelijk leeg blijven. De backups komen "buiten" de shares op een aparte subfolder op D:\ die worden die niet verdeeld over de andere schijven, maar ik heb begrepen dat dat in de toekomst zal gaan veranderen.
Daarom raad ik iedereen aan en zo'n groot mogelijke primaire schijf te hebben als mogelijk. Heb je 2x 250GB en 1x 500GB? Dan die 500GB gebruiken als primaire schijf.
Wat is jouw redenatie hierachter? Een zo groot mogelijke primaire schijf die altijd zo leeg mogelijk is?

quote:
BeeYeF schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:20:
[...]

Na deze update moest je opnieuw je subdomain configureren om het te laten werken dus:

Unconfigure je homeserver.com subdomain. Dan opnieuw die subdomain configureren. Nu connecten via dat adres en dan krijg je geen certificate error. Jongens er is officieel een update voor gereleased in november en als het mij lukt, lukt het jullie ook.

Je kunt natuurlijk een een certificate kopen voor een bepaald eigen adres maar zie dit als een stukje service van Microsoft.

voor meer info zie: An update for Windows Home Server lets you obtain a trusted certificate for your Windows Home Server computer during remote access configuration of your personalized domain
sterker nog ik heb pas een subdomain aangemaakt nadat ik alle update binnen had. Maar goed, zal het nog een keer proberen...

geprobeerd en het is inderdaad gelukt. Wel heb ik nu een ander subdomein aangemaakt om er zeker van te zijn dat deze echt opnieuw werd ingesteld. Prompt geen melding meer met IE7.

Kurios wijzigde dit bericht 29-12-2007 00:52 (8%)

quote:
reneverr schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 20:42:
[...]

Wat is jouw redenatie hierachter? Een zo groot mogelijke primaire schijf die altijd zo leeg mogelijk is?
Lees dit dan snap je het.

quote:
Inderdaad, lees die PDF. Mijn redenatie is duidelijk in mijn vorige posts uitgelegd. Zoek even terug in dit draadje naar mijn vorige posts, daar heb ik redelijk in detail uitgelegd waarom.

Dreaming in digital. Living in realtime. Thinking in binary. Talking in IP... Welcome to my world!

quote:
babyxl schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:56:
[...]

Inderdaad, lees die PDF. Mijn redenatie is duidelijk in mijn vorige posts uitgelegd. Zoek even terug in dit draadje naar mijn vorige posts, daar heb ik redelijk in detail uitgelegd waarom.
Klopt, ik had wat beter moeten kijken(lezen)

Hey ik ben ook bezig maar ik heb een probleem dat ik RDP niet qua poort nummer kan definieren waardoor ik enkele servers niet kan bereiken die via een andere poort dan 3389 geconfigureerd zijn.
Iemand solutions voor dit probleem?

Volgens mij is RDP niet te definiëren aan andere ports, maar ik kan het mis hebben. Wat bedoel je precies eigenlijk?

Acties: [view][quote]

Door: sanfranjake Moderator WOS/WSS/OFF
quote:
genesisfm schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:52:
Hey ik ben ook bezig maar ik heb een probleem dat ik RDP niet qua poort nummer kan definieren waardoor ik enkele servers niet kan bereiken die via een andere poort dan 3389 geconfigureerd zijn.
Iemand solutions voor dit probleem?
Kan gewoon via het register hoor:
How to change Terminal Server's listening port

Weet jij een permanente huurwoning in Amsterdam tot 700 euro per maand? Dan zou ik graag eens met je praten!
Windows Server 2008

quote:
babyxl schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:46:
Als je data kopieerd naar je WHS zul je dat moeten doen via de shares anders gaan er dingen fout.

Dus in plaats van je D:\Shares\Music\ te gebruiken kun je beter \\server\Music\ doen.

Daarna word de data vanzelf uit je "landing space" (De zgn. D:\ Schijf) gehaald en verplaats naar de "Pool" van de andere schijven. Vervolgens word tijdens het verplaatsen op de D:\ schijf zelf een zgn. Thombstone geplaats (een soort snelkoppeling).

De D:\ schijf is dus een soort landing plaats voor bestanden die daarna verplaats worden naar de andere schijven.

Ik heb bijv met uTorrent de downloads naar een apparte E:\ schijf lopen (een temp schijf van 250 GB), die vervolgens door uTorrent verplaats word naar \\server\Downloads als de download klaar is. Wat je ook kan doen is er een dynamic disk van maken die gelikt word naar C:\temp\ ofzo.

Werkt super!

Hoe dan ook, gebruik nooit direct de D:\Shares folder om daar je dingen in te kwakken, dat gaat onherroepelijk fout!
Nu zit ik direct met een vraag welke gerelateerd is aan het bovenstaande.

Ik heb op mijn bureaublad van de WHS pc een link gemaakt naar de map d:\shares\films. Hier in staan al mijn films. Deze link heb gemaakt om films van mijn e-schijf (een schijf welke niet gekoppeld is aan de storage pool) naar deze map te kunnen kopieren als deze klaar is van het re-encoderen. Volgens het bovenstaande verhaal is het erg onverstandig om direct naar deze map te kopieren.

Maar waarom doet windows het volgende:
Ik maak op het bureaublad een snelkoppeling naar "\\server\shares\films" aan. Ik klik op "Apply" en vervolgens op "OK". Als ik dan vervolgens de eigenschappen van de koppeling open heeft Windows dit doodleuk veranderd in "D:\shares\films". Dit gaat precies tegen het bovenstaande verhaal in.

Ik heb zelf in een week tijd 150 films a 4,5 gig per stuk gewoon gekopieerd naar d:\shares\films en dit gaf geen problemen.

Er is nog wat ik niet terug vindt is de beroerde harddisc performance. Wanneer ik een film (dvd van 4,5 gig) kopieer van een niet WHS Share naar een WHS share binnen de WHS PC, duurt dit gewoon duidelijk langer dan op een normale XP machine bijvoorbeeld. Het kopieren kan maar zo een kwartier duren. De schuldige hiervan is de drive extender (storage balancing), deze gaat direct aan het werk.

Hmm. Dat je snelkoppeling ineens veranderd naar D:\Shares\Films vind ik vreemd. Ik maak net een snelkoppeling op de desktop en sie van mij blijft gewoon \\Server\Movies, dus ik weet niet wat er aan de hand is. Misschien een fout van jouw kant?

DE wil inderdaad nog wel eens meteen aan de slag gaan ja. En het vervelende eraan is, is dat je in de taskmanager niet de prioriteit kan veranderen. Dat is een van de redenen waarom ik toch maar een dualcore cpu genomen heb ervoor (Die ik overigens op eBay voor een prikkie gekocht heb, nieuw!).

Gebruik je IDE schijven of SATA? Ik heb 1 IDE schijf (mounted als C:\Temp) die nog wel eens erg veel de CPU belast, de rest van de schijven zijn SATA en daar heeft de server duidelijk minder stress van.

BTW: de WHS Power Pack 1 komt eraan!

Hier wat features: Windows Vista x64 Compatibility (eindelijk!), Improved Power Management, Improved Remote Access Experience, Improved WHS Connector Version Alignment, WHS Boot Screen.

Say it, don't spray it

Ik heb mijn servertje ook aan het snorren, alles ok, gigabit netwerkje is in aanmaak.
Nu heb ik alleen een klein vraagje m.b.t. toegang tot de server.

Op mijn Vista Home Premium PC heb ik na gebruik van de connector een link naar de shared folder op de server. Elke eerste keer na het opstarten van de pc moet ik me aanmelden met naam en wachtwoord om toegang te krijgen tot deze mappen. Helaas is het niet mogel;ijk naam en password te onthouden, ondanks dat dit aangevinkt kan worden bij het aanmelden.

Momenteel log ik in windows als gebruiker niet in.

Is het mogelijk toegang tot de shared folders van de server via deze pc/ gebruiker/ .... iets makkelijker te laten verlopen?

CM Stacker 830, C2D 4400@3.4GHz, 8800 GTS 640, Raptor 1500ADFD, 2 Gb OCZ, 22" Samsung en nog veel meer meuk

quote:
peeweeherman schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:34:
Ik heb mijn servertje ook aan het snorren, alles ok, gigabit netwerkje is in aanmaak.
Nu heb ik alleen een klein vraagje m.b.t. toegang tot de server.

Op mijn Vista Home Premium PC heb ik na gebruik van de connector een link naar de shared folder op de server. Elke eerste keer na het opstarten van de pc moet ik me aanmelden met naam en wachtwoord om toegang te krijgen tot deze mappen. Helaas is het niet mogel;ijk naam en password te onthouden, ondanks dat dit aangevinkt kan worden bij het aanmelden.

Momenteel log ik in windows als gebruiker niet in.

Is het mogelijk toegang tot de shared folders van de server via deze pc/ gebruiker/ .... iets makkelijker te laten verlopen?
Ik heb het gewoon aangevinkt in Vista Ultimate en hij onthoud het wachtwoord gewoon zodat ik steeds zonder iets in te vullen in kan loggen.

@ Babyxl. Ik gebruik voor de storage pool 2 SATA seagate 7200.11 500 GB schijven en 1 Samsung F1 1 TB schijf. De losse schijf (niet gekoppeld) is een WD 250 GB SATA. Deze zitten allemaal gekoppeld aan de SB600 southbridge van mijn Asus 690G Bordje

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws