Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 14 februari 2002

Ja heb idd eerst de schijf die ik als eerste wilde gaan gebruiken gebackupt naar een externe hdd usb. Deze schijf gebruikt om daar WHS op te installeren. Vervolgens 2e schijf erbij gehangen, zoveel mogelijk alles kopieren naar de 1ste disk. De 2e schijf toevoegen via de console aan het storage volume. En zo door... Lijkt me wel gek dat je dan via je netwerk alles moet gaan kopieren....Blijft nog steeds het probleem met de shares die je niet goed kunt benaderen, zandloper op Vista, McE, etc... Heb maar weer een backup gemaakt en ben nu bezig met Windows 2003 R2 Standard Edition US te installeren...

Misschien dat ik op een later stadium nog wel eens over ga stappen naar WHS, maar nu nog niet...

het leven is té kort, geniet!

Sinds een week heb ik hier een OEM van Windows Home Server draaien op mijn servertje.
  • ASUS V3-M2V890 BAREBONES
  • 2x512MB 667
  • AMD Sempron LE-1100 1.9GHZ 256KB
  • 160 GB S-ata Maxtor (installatie HD)
  • 250GB IDE Maxtor
  • 250GB Extern USB2 Samsung
Plugin:
  • Duplication info
Alles het draait schitterend, stabiel, stil, enzovoorts.

Nu wil ik echter graag weten hoe ik een backup kan maken van mijn webspace. Ik heb een aantal websites/domeinen en wil deze ook gaan backuppen.
Met wat voor programma of met welke plugin zou ik dit kunnen doen. Ik heb mijn 'oude' WS-ftp 9 geinstalleerd op de server. Ik dacht daar kun je leuke backup scrips mee maken, echter WS-FTP 9 schijnt niet compatible te zijn daar hij elke keer na +/- 1 minuut stopt.

(Heeft iemand een andere plugin of programma wat ik zou kunnen gebruiken? Op de resource kit van server2003 kon ik helaas ook iets vinden)

sjolmers wijzigde dit bericht 29-11-2007 16:30 (5%)

Je zou eens kunnen kijken naar SyncBack (de freeware uitvoering).
Deze kan op vooraf ingestelde tijden synchroniseren of backuppen, ook via FTP.
Eventueel kun je nog aangeven welke bestanden en / of mappen hij moet pakken.
Helaas weet ik (nog) geen plugin voor WHS.

www.eldert.org

het leven is té kort, geniet!

Misschien iets voor de beginpost, op de MS-site staat een document waarin bijzonder duidelijk staat uitgelegd ho loadbalancing, Raid, thombstoning, etc. werkt.
http://download.microsoft...Server_Drive_Extender.pdf
Mailtje van HP: er is nog geen Nederlandse releasedatum voor de Mediasmart Server bekend. Planning is voor april 2008.

Jammer maar helaas, dan koop ik wel een OEM versie voor ¤130 en gooi ik die op m'n betamachine.

Komt hier van de week ook onderdelen voor een nieuw servertje, dus dan in elkaar zetten en WHS installeren.
Daarna fijn 1.5TB aan gegevens kopieeren via het netwerk vanaf mn linux servertje :+.
Dan eens kijken hoe het voor mij werkt en of dat het er op mag blijven staan.

www.eldert.org

quote:
Greenthumb1982 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 06:41:
Je zou eens kunnen kijken naar SyncBack (de freeware uitvoering).
Deze kan op vooraf ingestelde tijden synchroniseren of backuppen, ook via FTP.
Eventueel kun je nog aangeven welke bestanden en / of mappen hij moet pakken.
Helaas weet ik (nog) geen plugin voor WHS.
Dat zou inderdaad een mooie plugin zijn, ook om een win2k pc te synchroniseren.

GoT Motorrijders Actie Groep

Als je data kopieerd naar je WHS zul je dat moeten doen via de shares anders gaan er dingen fout.

Dus in plaats van je D:\Shares\Music\ te gebruiken kun je beter \\server\Music\ doen.

Daarna word de data vanzelf uit je "landing space" (De zgn. D:\ Schijf) gehaald en verplaats naar de "Pool" van de andere schijven. Vervolgens word tijdens het verplaatsen op de D:\ schijf zelf een zgn. Thombstone geplaats (een soort snelkoppeling).

De D:\ schijf is dus een soort landing plaats voor bestanden die daarna verplaats worden naar de andere schijven.

Ik heb bijv met uTorrent de downloads naar een apparte E:\ schijf lopen (een temp schijf van 250 GB), die vervolgens door uTorrent verplaats word naar \\server\Downloads als de download klaar is. Wat je ook kan doen is er een dynamic disk van maken die gelikt word naar C:\temp\ ofzo.

Werkt super!

Hoe dan ook, gebruik nooit direct de D:\Shares folder om daar je dingen in te kwakken, dat gaat onherroepelijk fout!

Dreaming in digital. Living in realtime. Thinking in binary. Talking in IP... Welcome to my world!

SanderVerkerk.nl
Reg. datum: 28 oktober 2004

Simpele vraag waar ik maar geen antwoord op krijg.

zit er in WHS MCE?
Of kan je al bestaande MCE hierop aansluiten.

Heb nu een MCE draaien maaar wil graag WHS maar wil wel mijn MCE functionaliteit behouden.

MCE zit er niet in.
Je kon het volgens mij met een hack er wel inkrijgen, maar weet niet of dit nog werkt.
Zelf heb ik een aparte server en HTPC, en draai bovendien op mn HTPC mediaportal, dus kan je er verder geen informatie over geven.

www.eldert.org

quote:
Daros schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:25:
Simpele vraag waar ik maar geen antwoord op krijg.

zit er in WHS MCE?
Of kan je al bestaande MCE hierop aansluiten.

Heb nu een MCE draaien maaar wil graag WHS maar wil wel mijn MCE functionaliteit behouden.
Simpel antwoord: add-in: Webguide for Windows Home Server
http://www.wegotserved.co.uk/windows-home-server-add-ins/

Even configuren en dan kan je via internet zelfs je "eigen" tv afleveringen kijken (als je op school of werk zit en je je verveelt) :D

SanderVerkerk.nl
Reg. datum: 28 oktober 2004

quote:
s4nd3r schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:15:
[...]

Simpel antwoord: add-in: Webguide for Windows Home Server
http://www.wegotserved.co.uk/windows-home-server-add-ins/

Even configuren en dan kan je via internet zelfs je "eigen" tv afleveringen kijken (als je op school of werk zit en je je verveelt) :D
Dit is niet wat ik zoek, gebruik dit programma al alleen dan op mijn eigen MCE die nu als server handeld.

Wil graag WHS draaien met MCE SAMEN!
Zoals ik nu zie is het niet mogelijk.

Ik weet niet of dit hier al stond.
De x64 connector komt begin volgend jaar.
Enkel voor Vista 64bit, niet voor XP 64bit.

http://www.wegotserved.co...ement-coming-at-ces-2008/

Dat is goed nieuws, aangezien ik Vista 64bit gebruik.

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

Zijn er eigenlijk mensen die WHS gevirtualiseerd "in produktie" draaien?
Ik speel met de gedachte om een WHS in te richten op VMware server.

Xbox Live Gamertag: UltraSubX

quote:
UltraSub schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:53:Ik speel met de gedachte om een WHS in te richten op VMware server.
Dat heb ik een tijdje gedaan, maar puur om te testen. Volgens mij kun je er beter een aparte computer voor bouwen, dat hoeft niet veel te zijn hoor. een beetje WHS draait al op een 1000mHz met 512MB.

Dreaming in digital. Living in realtime. Thinking in binary. Talking in IP... Welcome to my world!

quote:
UltraSub schreef op zondag 09 december 2007 @ 13:53:
Zijn er eigenlijk mensen die WHS gevirtualiseerd "in produktie" draaien?
Ik speel met de gedachte om een WHS in te richten op VMware server.
Ik heb hem vooralsnog in 'productie' draaien op mijn Windows Vista bak in een VMWare Workstation 6.0. Ik kan keurig mijn werkstations backupen (behalve dus m'n x64 Vista bak waar op draait aangeizen er nog geen x64 connector voor is) en ook het streamen van media naar m'n XBOX 360 gaat keurig!
Ik heb bij Informatique hun InHome Server1 aangeschaft. Zij waren de enige die ik kon vinden op dit moment waar ik een voorgeconfigureerde server kon bestellen. Had dit keer weinig zin om er zelf een in elkaar te zetten, en de specificaties bevielen me wel. Het volgende zit er in:

Antec NSK1300 Cube Case, 300W, mATX
Intel Celeron D420 1.60GHz, 800MHz, S775, Box
2x Samsung Spinpoint T166 500GB, 7200rpm, 16MB, SATAII
Kingston DChannel 1GB Kit, 2x512MB DDR2 PC2-5300
MSI 945GCM5-F V2, S775, i945GC
NEC AD-7173 DL 18x12x DVD-RW/RAM LF Zwart, bulk
Windows Home Server UK + 10 clients, oem
voor 600 euro inclusief verzenden.

Eerst ervaringen zijn goed, systeem werkte netjes meteen uit de doos. Inpluggen, connector software installeren op mijn laptop en vervolgens een backup gemaakt. Nu mijn data over aan het zetten.
PC is niet superstil maar dat had ik ook niet verwacht, stroomverbruik zal ook niet heel laag zijn, maar deze gaat ook niet 24/7 aan staan. Verder een leuk compacte Antec case met nog genoeg ruimte voor een extra interne harde schijf indien nodig op termijn.

Nog een vraagje:
Heb nogal wat data op losse USB harde schijven staan, heb al gemerkt dat overzetten via mijn laptop (wifi connectie) niet erg snel werkt. Kan de laptop natuurlijk via een LAN kabel in mijn netwerk hangen en dat werkt vast sneller. Maar nu vroeg ik me het volgende af: als ik een keyboard/muis/monitor aan de homeserver hang, kan ik dan inloggen op het OS zelf en deze data via een directe USB connectie erop zetten?

troftnom wijzigde dit bericht 15-12-2007 12:43 (17%)
Reden: Vraag toegevoegd.

Hoe is jullie ervaring met lage specs?
Ik heb nog over qua hardware een P3 800Mhz en een P3 933Mhz. Eventueel nog een celeron 2Ghz maar daar heb ik geen bordje voor. Is dat een beetje doenbaar? Ik zat in te lezen op o.a. de MS forums en daar zijn wel wat verhalen dat het lukt dus ik kan het proberen. Als ik het goed begrijp is 1Ghz de offie ondergrens.

Wh -wh-wh-wh-wh-When I raise my trig-ger fin-ger all yo' ****ers hit the deck, deck!

quote:
Maar nu vroeg ik me het volgende af: als ik een keyboard/muis/monitor aan de homeserver hang, kan ik dan inloggen op het OS zelf en deze data via een directe USB connectie erop zetten?
Gaat prima! let er wel op dat als je gaat kopieeren dat je als doel: \\server\shares gebruikt, en niet D:\shares !! Anders gaat Drive extender over de kop. (Lees mijn vorige reactie hierop na, staat een stukje hierboven).
quote:
Hoe is jullie ervaring met lage specs?
Ik heb een beta getest met een vrij lage CPU, ik meende een AMD 1800+ XP (1,5 gHz?). Deed het prima. MAar als ik jou was zou ik die 2 gHz proc gebruiken. De server wil nog wel eens op tijden erg druk doen, dan is een beetje CPU power wel fijn. Met name als je er nog eens uTorrent/eMule als service aan toe gaat voegen, wat ik dus ook heb. Ik bestuur uTorrent en eMule via de Web UI.

Reg. datum: 07 mei 2003

Ik draai met een athlon 1.2 ghz met 512 mb geheugen en 2x 500mb schijf via intel pro gigabit kaartje aan netwerk.. ik heb geen problemen met performance... Ik haal af en toe 200 mbit. Dat zou misschien sneller kunnen met een sneller systeem.. Maar dit is goed werkbaar

hoe zit het eigenlijk precies met de opslag...?

als ik er 3 disken in heb, 1 voor het WHS, 2 met data. en er gaat er 1 kapot. blijft al mijn data dan aanwezig?(wat voor RAID draait WHS?) of als ik 1 disk eruit haal en in een andere pc stop kan ik hem dan gewoon benaderen?

Je kunt als je een disk eruit haalt, 'm gewoon in een andere pc stoppen en de data van die schijf lezen, het is gewoon NTFS. Het 'raid-gebeuren' zit op file-niveau, je kunt per share aangeven of deze gedupliceerd moet worden of niet. Het is wel zo dat als je OS-disk crashed, dat je 'm compleet overnieuw moet installeren, maar je shares blijven (waar gedupliceerd) gewoon intact :)

Er is ergens een pdf-je waarin precies de techniek staat beschreven, en die is zeker interessant om te lezen. Ik kan hem helaas niet zo snel terugvinden voor je :(

Intel C2D 6600@3.4 | Gigabyte P35-DS4 | XFX 8800GTS320MB | 4x 1GiB PC6400 Kingston DDR2 | 2x Seagate Baracuda 7200.7 SATA 8MB 320GiB

quote:
SlinkingAnt schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:16:
Je kunt als je een disk eruit haalt, 'm gewoon in een andere pc stoppen en de data van die schijf lezen, het is gewoon NTFS. Het 'raid-gebeuren' zit op file-niveau, je kunt per share aangeven of deze gedupliceerd moet worden of niet. Het is wel zo dat als je OS-disk crashed, dat je 'm compleet overnieuw moet installeren, maar je shares blijven (waar gedupliceerd) gewoon intact :)

Er is ergens een pdf-je waarin precies de techniek staat beschreven, en die is zeker interessant om te lezen. Ik kan hem helaas niet zo snel terugvinden voor je :(
mocht je hem vinden....ben ik zeer geinterresseerd!

Acties: [view][quote]

Door: sanfranjake Moderator WOS/WSS/OFF

Weet jij een permanente huurwoning in Amsterdam tot 700 euro per maand? Dan zou ik graag eens met je praten!
Windows Server 2008

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws