Gathering of Tweakers

Quicksearch
un giorno credi

Het ziet er idd leuk uit, Vooral de webbased mogelijkheden zijn best wel handig. Het is natuurlijk beperkt, maar ik denk dat er wel een markt voor is gezien de vele huishoudens die meerdere pc's hebben en waarbij backups e.d. niet goed geregeld zijn. Met dit pakket is dat een eitje. Heb ook een 2003 server en SBS draaiend gehad, maar met WHS is alles al ingesteld en al. Software, video's van de kleine, noem het maar op is nu makkelijk centraal bereikbaar.

Iemand die trouwens weet waarvoor poort 4125 voor dient? Wil het nl ook ff gaan testen vanaf m'n werk om zo bij m'n thuis documenten te kunnen, maar ik weet zeker dat die poort dicht zit. :P Morgen weer ff verder prutsen. 8)

sjaak wijzigde dit bericht 03-03-2007 22:13 (14%)

Dat is de redirected RDP port die bij SBS2003 gebruikt wordt voor Remote Workspace.
Allemaal heel leuk en aardig dat WHS maar....

Heb ik hier een redelijk modern mini-pc'tje staan maar daar ontbreken dus echt bijna alle drivers voor.

Voor de i945GA chipset zijn bijvoorbeeld geen video drivers voor w2k3 te vinden.

Zo heb ik dus mijn twijfels bij de 'haalbaarheid' voor thuis gebruikers die wel zo'n servertje willen maar dan tegen de 'slechte' ondersteuning aanlopen.

Ondanks dit alles ziet het er wel mooi uit maar denk ik dat een leuke *nix server mischien net zo makkelijk is. (Clarkconnect etc).
Officieel moto fan :)

quote:
d-motion schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:04:

Heb ik hier een redelijk modern mini-pc'tje staan maar daar ontbreken dus echt bijna alle drivers voor.

Voor de i945GA chipset zijn bijvoorbeeld geen video drivers voor w2k3 te vinden.
Was het niet zo dat het een 'hardware' oplossing wordt dit product? Oftewel, dat je het koopt tesamen met de hardware of vergis ik me nu? :)

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

ondertitels zijn voor mietjes

quote:
elevator schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:07:
[...]

Was het niet zo dat het een 'hardware' oplossing wordt dit product? Oftewel, dat je het koopt tesamen met de hardware of vergis ik me nu? :)
De eerste officiële release die al bekend is, is inderdaad een HP-machine met deze software. Volgens mij zal het ook wel los (als os) verkocht gaan worden, maar met name op dedicated machines.

Eos 30D - Tamron 17-50/2,8 - Canon 50/1,8 - Canon 90-300 - Speedlite 430EX - Minitracker Classic

Voor dit soort servers heb je toch ook geen mega videokaart nodig, de standaard drivers zouden al voldoende moeten zijn.

Trotse papa van Tigo Nova

Ik heb 'm ook draaien in een Virtual PC;

Ik heb DCPROMO opgestart, maar niet door laten draaien. Dus ik kan niet met zekerheid zeggen of je er een DC van kunt maken en of je er exchange op kunt laten draaien. En het zag er ook naar uit dat je 'm in 'n domein kan zetten (de schermen zitten er in iig; zal eens proberen om 'm in m'n domein te gooien)

Verder spreekt me de Client backup wel aan.
Reg. datum: 10 december 2003

quote:
d-motion schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:04:

Zo heb ik dus mijn twijfels bij de 'haalbaarheid' voor thuis gebruikers die wel zo'n servertje willen maar dan tegen de 'slechte' ondersteuning aanlopen.

Ondanks dit alles ziet het er wel mooi uit maar denk ik dat een leuke *nix server mischien net zo makkelijk is. (Clarkconnect etc).
Je hebt WHS wel al proberen te installeren? Ik had namenlijk ook problemen met een sata kaartje waar ik de drivers niet van kon vinden maar deze werden netjes met een windows update geinstalleerd.

un giorno credi

En de videodrivers heb je ws niet eens echt nodig. Bij de eerste keer booten had ik gewoon een resolutie van 1024x768 met een generieke driver, na een automatische windows update de juiste drivers.

Ik vrees dat dcpromo in de RTM niet zal werken, evenals de schermen om aan een domein toe te voegen. De basis is gewoon Server 2003 R2 waar WHS van gemaakt is. Het bijschuren en wegslopen van bepaalde optie's wordt in de RTM gedaan. (bv ook de optie om een leeg password in te stellen voor accounts, werkt nu nog niet wat ik wel al handig zou vinden. ;))

Iemand een manier bedacht om zonder formateren toch schijven te kunnen toevoegen? Dit is namelijk iets wat mij echt tegenhoud.. :{

quote:
Michel-NL schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:12:
Iemand een manier bedacht om zonder formateren toch schijven te kunnen toevoegen? Dit is namelijk iets wat mij echt tegenhoud.. :{
Da's wel een punt van kritiek van heel veel beta-testers, hier is nog geen work-around voor. :/

Dit lijkt me nu echt een product waarvoor ik een toekomst zie. Ik heb me zelf ook aangemeld als beta tester.. En ook eventje draaiend gehad in virtualPC.

Zelf heb ik een AD domain met 2 fysieke win2k3 R2 servers met daarop VMware server met daaronder alle mogelijk zooi.. (2e dc, linux server, etc) Ik gebruik Kerio Mailserver voor de centrale mail/Secure Webmail van buitenaf. Tja dan mist WHS natuurlijk al een paar stevige features..

Toch is het een intressant product met name door z'n drive extender. Nu gebruik ik RAID 1 en Volume Shadow Services voor belangrijke data. Maar het systeem van WHS zou simpeler zijn omdat je dit eindeloos met schijven kan uitbreiden en kan kiezen welke data er redundant opgeslagen moet worden.

Ook de backup functie lijkt mij zeer hanidg. Nu gebruik ik Acronis voor een image te maken van de werkstations. Maar dat neemt al gauw extreem veel ruimte in terwijl WHS dubbele files gewoon enkel wegschrijft.

Ik vraag me af... of er ook alternatieve software voor Windows 2003 Server is die een aantal van die nieuwe features kan brengen? Want zoals jullie begrijpen was ik niet van plan mijn Active Directory op tegeven.

SATA én PATA zijn allebei IDE!
Reg. datum: 19 september 2006

Ik vind het persoonlijk een goed initiatief!

Jammer is dat het nog op w2k3 draait nu vista er aankomt....

Zelf vind ik het heel overzichtelijk!!! Als dat nu ook een longhorn server komt is het helemaal top!

6800GT Powered
Reg. datum: 31 januari 2003

Ik had mezelf ook ingeschreven. Had volgens mij ook een invite gehad. Probleem is dat ik die mail per ongeluk weg heb gegooit omdat ik wel vaker Microsoft mails krijg in m'n hotmail inbox (logisch). Die verwijder ik standaard. Deze keer dus ook gedaan maar later bedacht ik me pas dat ik een paar dagen ervoor mezelf had aangemeld voor de bèta.

Werd je via de mail doorgelinkt naar een downloadsite oid? Zou opnieuw aanmelden helpen of is het maximale aantal gebruikers al gehaald? Ik zou het erg graag willen testen namelijk.

Nothing Can Match The 6800Ultra...

quote:
Niles schreef op maandag 12 maart 2007 @ 00:36:
Ik had mezelf ook ingeschreven. Had volgens mij ook een invite gehad. Probleem is dat ik die mail per ongeluk weg heb gegooit omdat ik wel vaker Microsoft mails krijg in m'n hotmail inbox (logisch). Die verwijder ik standaard. Deze keer dus ook gedaan maar later bedacht ik me pas dat ik een paar dagen ervoor mezelf had aangemeld voor de bèta.

Werd je via de mail doorgelinkt naar een downloadsite oid? Zou opnieuw aanmelden helpen of is het maximale aantal gebruikers al gehaald? Ik zou het erg graag willen testen namelijk.
Je moet dan naar connect.microsoft.com gaan en dan op invite klikken... Dan moet je een nummer invoeren die gekoppeld is aan je WHS... Dus ja je hebt eenmalig toch je e-mail nodig :P.....

offtopic:
Alle e-mails moeten toch verplicht worden bewaard van de regering? Dan zou je toch ook je e-mails terug mogen vragen :S?

Draait echt perfect hier; eigenlijk niks verbazends, want zelf werkte ik al met Server 2003, en als je daar een SP2 overheen zet, heb je al de core van Home Server 2007 te pakken.

Als de prijs een beetje leuk wordt, zie ik hier zeker een succesproduct. Dit doet namelijk precies wat een heleboel huishoudens in NL al proberen te doen met hun gewone XP Homepjes.

Voeg daaraan toe dat het op veel crappier pc's dan zelfs XP draait, laat staan Vista, en ik denk dat we voor mensen die een beetje kunnen computeren, een erg goed produkt hebben.

Veel anderen zullen gelokt worden door de grafische superioriteit van Vista, maar als je bruikbaarheid en vooral snelheid wilt, ben ik er al wel uit.

Nu nog even een paar goede bugjes vinden om ome Bill blij te maken ;)

un giorno credi

Weinig bugs te melden behalve degene die al bekend zijn. Ook wat features die er nog niet in zitten maar er wel in komen, en het is perfect. Draait al een tijdje zonder problemen. Vandaag kwam ik de optie tegen in m'n netwerkomgeving om um als 'mediaserver' te gebruiken in mediaplayer, ben benieuwd of dat ook gaat werken met een xbox 360 die ooit een keertje gaat komen. ;)

Reg. datum: 10 augustus 2003

Heb hem net ook geinstalleerd, ziet er wel aardig uit. Volgens mij is dit wel een gat in de markt, zoals ik het zie willen veel consumenten iets van een "server" thuis hebben, en microsoft speelt hier goed op in.

Ik kreeg alleen 1 foutmelding bij de installatie, verder niets.

while ( !$succeed ) { $try++ }

Multimonitormannetje

Heb het zelf goed draaiende in parallels, ga hem binnenkort op een fisieke bak zetten. Het is een prachtig systeem, maar toch vind ik toch wel heel wat dingen missen; enkel ntfs ondersteuning en erg weinig in te stellen. Ook heb ik de backupfunctie bekeken, maar backups kun je slechts van volledige schijven maken. Je kunt wel mappen exluden, maar ik had liever dat het per map ging. Verder ben ik erg benieuwd of het zaakje goed gaat draaien met ook mac-clients. Hier thuis hebben we 4 pcs en 3 macs en het zou mooi zijn als dat naadloos ging. Verder jammer dat rdc slechts via ie7 draait..

Toch heeft het simpele systeem me weten te overtuigen, de home console is een ontzettend fijn programma om alles binnen 10min. in te stellen :)

www.baskoole.com

quote:
tim427 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 22:59:

Jammer is dat het nog op w2k3 draait nu vista er aankomt....
:? Windows 2003 = Server OS. Vista = Desktop.

wilde hem hier fijn testen, maar de installer is flink aan het bokken onder vmware. Continu "UI"-errors :/ Iemand daar al een oplossing voor kunnen vinden :?

-- http://www.pictureplease.nl --

quote:
Association schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:53:
[...]

:? Windows 2003 = Server OS. Vista = Desktop.
Ik bedoel dus: Server 2008 (zoiets dergelijks)...

Ik bedoel: Vista is uitgekomen en ff daarna de Home Server...
Dan gaan ze in de nieuwe VISTA tijdperk met windows 2003 experimentern :S..

Lijkt mij dat ze zoveel mogelijk server 2008 (vista tijdperk) willen verkopen en "pushen"

quote:
polthemol schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:35:
wilde hem hier fijn testen, maar de installer is flink aan het bokken onder vmware. Continu "UI"-errors :/ Iemand daar al een oplossing voor kunnen vinden :?
Ja MS Virtual Server R2 gebruiken maar die zuigt :P
Ze hebben express geen VMware ondersteuning ingebouwd.

Kill bill
I was an atheist until I realized I was God

quote:
Bierkameel schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 11:03:
Ze hebben expres geen VMware ondersteuning ingebouwd.
* alt-92 mompelt iets over VM, VPC/S en open deuren intrappen
quote:
basvcds schreef op zondag 25 maart 2007 @ 01:50:
Heb het zelf goed draaiende in parallels, ga hem binnenkort op een fisieke bak zetten. Het is een prachtig systeem, maar toch vind ik toch wel heel wat dingen missen; enkel ntfs ondersteuning en erg weinig in te stellen. Ook heb ik de backupfunctie bekeken, maar backups kun je slechts van volledige schijven maken. Je kunt wel mappen exluden, maar ik had liever dat het per map ging. Verder ben ik erg benieuwd of het zaakje goed gaat draaien met ook mac-clients. Hier thuis hebben we 4 pcs en 3 macs en het zou mooi zijn als dat naadloos ging. Verder jammer dat rdc slechts via ie7 draait..

Toch heeft het simpele systeem me weten te overtuigen, de home console is een ontzettend fijn programma om alles binnen 10min. in te stellen :)
bedoel je met rdc remote desktop connection? want ik kan gewoon met mijn normale ie6 geloof ik connecten met me homeserver en ook op me werk draait ie6 en kan ik gewoon connecten :)

verders een goede server heb het draaien als file, backup en media server totaal geen problemen gehad en werkt ook heel goed denk dat dit zelfs voor de simpele zielen geen of weinig problemen zal geven om zaken als rechten in te stellen heb alleen nog niet voor elkaar gekregen dak via de webpage een computer over kon nemen die op me home server aangesloten zat maar dat zal ik vanavond eens gaan bekijken

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws