Hoofdcategorieën
Topicacties

[Blender] Het Blender vragentopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 oktober 2002

@Loy:
ik had inderdaad die renders gevonden. De reden waarom ik de vraag stelde is omdat ik van verschillende personen hoor, dat via v-ray het mogelijk was om (eenvoudig?) veel betere renders te maken dan via de gewone 3ds max renders...
Deze vraag (en de vorige) kadert in m'n zoektocht :) om te weten te komen welk programma ik best verder aanleer voor architectuur te visualiseren : blender, cinema4d of max/viz
en ik moet zeggen, blender wordt steeds meer en meer aantrekkelijk!

Zucht.. water ;(

Ik heb nu een plane wat water moet voorstellen.. het water is van deze tutorial: http://www.pekaro.de/blender/water/water_tutorial.html

ik erger me groen en geel aan dit water want het is zwart wit!! hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het kleurtjes kan geven en het proberen realistisch te laten lijken?? (en ook nog te animeren is..)

Thrilled wijzigde dit bericht 14-03-2007 16:07 (241%)

Xbox 360 Live GamerTag: KVD88

quote:
Thrilled schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:28:
Zucht.. water ;(

Ik heb nu een plane wat water moet voorstellen.. het water is van deze tutorial: http://www.pekaro.de/blender/water/water_tutorial.html

ik erger me groen en geel aan dit water want het is zwart wit!! hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het kleurtjes kan geven en het proberen realistisch te laten lijken?? (en ook nog te animeren is..)
Ik vind COG-Films wel een goede water tutorial hebben, is ook prima te animeren.
http://www.cogfilms.com/tutorials.html
Staat onder het kopje "New Ocean Techniques in Blender"

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

quote:
ZipoBibrok5-108 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:58:
[...]

Ik vind COG-Films wel een goede water tutorial hebben, is ook prima te animeren.
http://www.cogfilms.com/tutorials.html
Staat onder het kopje "New Ocean Techniques in Blender"
die heb ik ook al gezien ja, maar is zo mega-lang!!!

Xbox 360 Live GamerTag: KVD88

Reg. datum: 15 februari 2005

De laatste paar dagen ben ik ook eindelijk begonnen met blender. :)
Met die ene tutorial zit ik nu ergens hier: http://wiki.blender.org/index.php/Image:Tutorial-face-10.jpg
Omdat een tutorial alleen doen opzich best saai is ben ik na het plaatje in 2 projecten overgegaan. Gewoon de tutorial en zelf iets proberen.
Nu zit ik met het probleem dat er in die tutorial een mond aanwezig is...die moet in mijn afgesplitste project juist weg zijn...kan iemand vertellen 'hoe je een gat dicht in Blender?'

De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!

code == kunst
Reg. datum: 14 oktober 2006

quote:
Saturnus schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:15:
De laatste paar dagen ben ik ook eindelijk begonnen met blender. :)
Met die ene tutorial zit ik nu ergens hier: http://wiki.blender.org/index.php/Image:Tutorial-face-10.jpg
Omdat een tutorial alleen doen opzich best saai is ben ik na het plaatje in 2 projecten overgegaan. Gewoon de tutorial en zelf iets proberen.
Nu zit ik met het probleem dat er in die tutorial een mond aanwezig is...die moet in mijn afgesplitste project juist weg zijn...kan iemand vertellen 'hoe je een gat dicht in Blender?'
je selecteerd 4 vertices en drukt op f, dan vormen die 4 vertices samen een face, dit kan ook met 3 vertices. Als je 2 vertices selecteert word er een edge tussen deze 2 vertices gezet.

Ik denk dat je nu wel antwoord hebt op je vraag.

achtbaanfreak wijzigde dit bericht 18-03-2007 16:45 (4%)

(half) dyslectisch + semi-n00b

Reg. datum: 15 februari 2005

_/-\o_

Misschien ook voor in de TS?

Saturnus wijzigde dit bericht 18-03-2007 16:49 (72%)

De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!

Reg. datum: 16 augustus 2006

Muhahahaha! Ik heb de Error kunnen 'reproduceren' :
klik hier voor screenshot

A closed mind is like a closed book; just a block of wood

code == kunst

quote:
goed idee!

staat erin

Computer says no...
Reg. datum: 20 december 2006

Kan je dingen uit een ander andere .blend file inporteren naar een .blend waar je al druk mee bezig bent maar waar alleen nog dat ene uit een nadere .blend file ontbreekt?

alvast bedankt

quote:
blaguy schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:22:
Kan je dingen uit een ander andere .blend file inporteren naar een .blend waar je al druk mee bezig bent maar waar alleen nog dat ene uit een nadere .blend file ontbreekt?

alvast bedankt
http://jogai.nl/images/zoom/images/blendera.gif
Shift F1 dus en dan je model aanklikken en zoeken totdat je je juiste object hebt. Het is dus verstandig om je objecten een zinnige naam te geven.

Reg. datum: 29 april 2006

quote:
Jogai schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:21:
Shift F1 dus en dan je model aanklikken en zoeken totdat je je juiste object hebt. Het is dus verstandig om je objecten een zinnige naam te geven.
kijk, dat is nou een functie in Blender die ik ook al een tijdje zocht. Bedankt!
(leuk theme / leuke visual style btw)

quote:
Duesenberg J schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:25:
[...]

kijk, dat is nou een functie in Blender die ik ook al een tijdje zocht. Bedankt!
(leuk theme / leuke visual style btw)
Graag gedaan, ik heb de tip ook maar gekregen na het vragen ernaar. Is idd superhandig.
Off-topic: Komt van de Zune-site. Je kan ook ff googlen en dan krijg je de directe downloadlink van zune theme, dit is een officieel schema dus volgens mij gebruikt het niet meer resources.

Hoe kun je een lichtgevend materiaal maken? En niet met halo's want die geven alleen maar een gloeieffect, maar zoals een softtone gloeilamp licht geeft.

Mischien met emit en dan radiocity? (hoe bedoel je het precies, zoals een spot halos kan?).

Sp3ci3s8472 wijzigde dit bericht 22-03-2007 16:12 (28%)

code == kunst

quote:
Jogai schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:16:
Hoe kun je een lichtgevend materiaal maken? En niet met halo's want die geven alleen maar een gloeieffect, maar zoals een softtone gloeilamp licht geeft.
een object kan zelf geen visuel licht geven, zeg maar. Je kan hem via emit wel licht laten geven, maar dit licht kan je niet zien op andere objecten.

Je kan altijd via nodes nog proberen het een soort blur effect te geven (vraag mij niet hoe :)). En dat combineren met emit en radiocity ;). (doormiddel van radiocity kan je het licht wel laten zien op andere objecten).

Gekke ZBrush-verslaafde

radiosity != radiocity ;)
(die met de s is de juiste)

En denk dat je dan met lichtbronnen en fall-offs aan de slag moet gaan...

"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"

? QuestioN ? EverythinG ?
Reg. datum: 16 april 2003

Maakt de videokaart eigenlijk wat uit voor blender?

"So, where's the Cannes Film Festival being held this year?" - Christina Aguilera
He's a guy who gets up at six o'clock in the morning regardless of what time it is.

quote:
Danski schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:53:
De tijd dat je rendert, en de previews die jij ziet kunnen van lagere kwaliteit zijn meen ik.
quote:
Danski schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:53:
Ja, heel veel. Waar je real time mee bezig bent, dus de vieuwport in blender draait op je videokaart. Dus bij een betere kaart kan je een complexer model zonder moeite navigeren, terwijl dat een onboard kaartje dan al bijna op zn bek gaat, oftwel na 10 seconden zie je pas dat je je model ergens naartoe gesleept hebt.
Blender heeft ook vaak ruzie met ati kaarten. Onder windows valt dit meestal mee, maar het schijnt onder linux helemaal niet te werken.

Ff nog over mijn vorige vraag, heeft niemand een tutorial om objecten licht te laten geven?

No beer, no glory

Had het idee om weer eens met blender te ouwehoeren, had ooit een boek gekocht en was er mee begonnen maar ja, tijd, motivatie. En nu zag ik dit topic en misschien dat dat helpt :)

En inderdaad, er zitten wat spelfouten en taalfouten in het eerste bericht. Kan ik hier correcties doorgeven of liever via de mail?

Live every day, as if it's your last one

Reg. datum: 21 februari 2004

een videokaart is voor het editen belangrijk, zodra je gaat renderen is alleen de CPU en de hoeveelheid RAM van belang.
En natuurlijk met de game-engine is je videoplank belangrijk

Chaos is more logic than you understand

Inderdaad heb je voor de viewport een goede videokaart nodig ;), en voor het renderen gebruik je alleen je cpu (zorg dat als je dualcore hebt je threads op 2 zet in :D).

code == kunst

quote:
Postie schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:49:
....

En inderdaad, er zitten wat spelfouten en taalfouten in het eerste bericht. Kan ik hier correcties doorgeven of liever via de mail?
hier is goed

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: