Hoofdcategorieën
Topicacties

Orange NL overgenomen door Deutsche Telekom (T-Mobile)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Reageer Nieuw Topic
directive?
Reg. datum: 18 oktober 2001

quote:
RoelJewel schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:24:
[...]

Nog niet helemaal rond dus; zie post uit FD :).
subtiel aangepast ;)

Reg. datum: 23 september 2002

Ach ben all Abo, vanuit de tijd dat het nog dutchtone heten. Was toen nog een zeer goede aanbieding voor ABN employees omdat die een belang hadden in Dutchtone.
ABN is inmiddels ook overgegaan in ABN<>Amro, en staat nu zelf ook op de tocht.
Dutchtone werd Orange, en zal dan zoals het er nu naar uitziet binnenkort dus worden
doorgezet naar een andere provider. Naam orange - zal inderdaad wel voor 5 jaar worden meegeleased want dat is vaak zo het geval in dit soort grote deals. Zie b.v. IBM en Lenovo
Lig er verder niet zo wakker van want voor de klant gebeurt dit vaak geheel transparant.
Misschien een klein voordeel, als ze de netwerk indeling samenvoegen, dan hebben beide
klantenkanten er voordeel aan d.m.v. een iets betere dekking.

P4 - 2.65 mhz. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Le Mans LMP2 winner 2008

quote:
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:55:
[...]

Sorry voor het koetje... daarmee bedoel ik niet dat jij een koe bent oid. Ik vond het gewoon een grappige aflsuiting van mn bericht :)
Okay! :)
quote:
Marinus-Roro schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:20:
Ach ben all Abo, vanuit de tijd dat het nog dutchtone heten. Was toen nog een zeer goede aanbieding voor ABN employees omdat die een belang hadden in Dutchtone.
ABN is inmiddels ook overgegaan in ABN<>Amro, en staat nu zelf ook op de tocht.
Dutchtone werd Orange, en zal dan zoals het er nu naar uitziet binnenkort dus worden
doorgezet naar een andere provider. Naam orange - zal inderdaad wel voor 5 jaar worden meegeleased want dat is vaak zo het geval in dit soort grote deals. Zie b.v. IBM en Lenovo
Lig er verder niet zo wakker van want voor de klant gebeurt dit vaak geheel transparant.
Misschien een klein voordeel, als ze de netwerk indeling samenvoegen, dan hebben beide
klantenkanten er voordeel aan d.m.v. een iets betere dekking.
En dan zijn inderdaad voordelen voor de klant!
Reg. datum: 13 december 2004

Ben er helemaal niet blij mee.
Ik wil absoluut niet in zee met t-mobile.

DaveD

Hell yeah knakworsten!
Reg. datum: 02 november 2006

quote:
DaveD1109 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:07:
Ben er helemaal niet blij mee.
Ik wil absoluut niet in zee met t-mobile.
en wel met Orange?

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen ervaringen met zijn of haar (ex)provider, maar ik denk wel dat de Orange klanten erop vooruit gaan ten opzichte van een heleboel zaken.

iMac 2G 20", 2,66 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB 800 MHz, 300GB Harddisk || iPhone3G 16GB Black

Reg. datum: 27 april 2002

quote:
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:31:
maar ik denk wel dat de Orange klanten erop vooruit gaan ten opzichte van een heleboel zaken.
Zoals :?

I'm not a cynic. I get up every morning, hoping to find an honest man. [ JACK MCCOY ]

quote:
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:31:
[...]
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen ervaringen met zijn of haar (ex)provider, maar ik denk wel dat de Orange klanten erop vooruit gaan ten opzichte van een heleboel zaken.
Zal best, ligt er misschien aan wat je wilt gebruiken. kan nu alleen zo 123 niets bedenken.
Altijd goede ervaringen gehad met Orange (NL).
Behulpzaam personeel in de orange winkel (Purmerend).
Prima (online) nota / kosten overzicht
Goede internet verbinding zonder wegvallen van signaal.
Actieve (internet) helpdesk - (mag UPC wel eens een voorbeeld aan nemen)
Goede voip verbinding met sporadisch uitval.
Goede mobile roaming in het buitenland.
Daarnaast is Orange (NL) door de consumentenbond al een paar maal uitgeroepen
tot beste telecom provider van Nederland.

* Alleen binnen nederland (met name in de grensgebieden) niet gehele dekking.
Dus dat is het enige wat m.i. voor verbetering vatbaar is.
Woon zelf in de randstad en daar is de dekking verder wel op orde.

Marinus-Roro wijzigde dit bericht 07-06-2007 13:46 (8%)

Reg. datum: 22 mei 2004

quote:
Marinus-Roro schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:41:
[...]

Zal best, ligt er misschien aan wat je wilt gebruiken. kan nu alleen zo 123 niets bedenken.
Altijd goede ervaringen gehad met Orange (NL).
1) Behulpzaam personeel in de orange winkel (Purmerend).
2) Goede internet verbinding zonder wegvallen van signaal.
3) Actieve (internet) helpdesk - (mag UPC wel eens een voorbeeld aan nemen)
4) Goede viop verbinding met sporadisch uitval.
5) Goede mobile roaming in het buitenland.
6) Alleen binnen nederland (met name in de grensgebieden) niet gehele dekking.
Dus dat is voor het enige wat m.i. voor verbetering vatbaar is. Woon zelf in de randstad
en daar is de dekking verder wel op orde.
1) tjah dat kan...
2) heeft T-Mobile geen ervaring mee dus is totaal onbekend of je er op vooruit of achteruit gaat. Wellicht dat ze die KS gewoon aanhouden ivm de ervaring die ze daar al hebben!
3) Zie 2
4) Zie 2
5) :&#039;( dat heeft iedere provider aangezien je in het buitenland iedere provider kunt kiezen!
6) Dat wordt bij een eventuele samenwerking nog beter ivm het mergen van 2 netwerken!

Reg. datum: 30 november 2003

Nu nog orange web'n walk :+

Raz- wijzigde dit bericht 07-06-2007 13:50 (7%)

Aaah! I'm losing all the durability in my boots! Time to make my escape!

quote:
nils7 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:46:
[...]

5) :&#039;( dat heeft iedere provider aangezien je in het buitenland iedere provider kunt kiezen!
*** Is inderdaad het geval want iedere provider heeft redelijke tot uitstekende roaming afspraken.
Maar gaat niet geheel op in vergelijking met Orange, want als ik via france - richting spanje
rijd dan behoud ik bijna de gehele route Orange (fr. / es.) En de belkosten zijn dan ook wat voordeliger dan een open roaming. - Dit voordeel komt dan echter wel te vervallen als Orange over gaat naar T-mobile. Maar gelukkig gaat de EU-commissie de buitensporige belkosten van roaming aan banden leggen

6) Dat wordt bij een eventuele samenwerking nog beter ivm het mergen van 2 netwerken!
*** Dat gaf ik ook voorlopig als eninge voordeel aan.

Hell yeah knakworsten!
Reg. datum: 02 november 2006

quote:
Euhm... laat me denken... de dekking?

Voor de rest T-Mobile:

1) Goede GPRS dekking (UMTS/HSDPA wordt steeds beter).
2) KS en Shops (40 stuks en steeds meer!) die weten waar ze het over hebben en de klanten altijd prima helpen!
3) Factuur online en belstatus online
4) Voor wat betreft roaming is TM de eerste die is overgestapt naar al voordelige tarieven en ze hebben uitstekende overeenkomsten met providers in het buitenland.
5) Goeie abonnementen, overigens niet voor iedereen wat wils, maar toch een redelijke keus.
6) Summier aanbod m.b.t. de keuze in mobiele telefoons
7) Natuurlijk zit er af een toe een chagrijnig persoon tussen (KS of Shop), maar dat heb je ongetwijfeld ook bij Orange.

De enige directe verschillen tussen TM en Orange volgens mij:

Orange :
heeft een mindere dekking;
heeft meer keuze uit toestellen:
en heeft andere soorten abonnemente (logisch).

Overigens:

T-Mobile heeft als eerste operator in Nederland een 'ITO-certificering' ontvangen:

T-Mobile klantenservice behaalt als eerste telecomoperator het ITO kwaliteitscertificaat

De klantenservice van T-Mobile mag als eerste telecomoperator het ITO kwaliteitskeurmerk voeren. De certificering toont aan dat T-Mobile’s klantenservice goed bereikbaar is en goede service levert.

Op 2 december heeft Joop Evers, de directeur van T-Mobile Klantenservice, uit handen van ITO voorzitter Dick Westerdorp het ITO certificaat ontvangen. De Stichting ITO houdt zich sinds 2003 bezig met het certificeren van organisaties die telefonisch goed bereikbaar zijn en de dienstverlening aan klanten op een hoog peil hebben staan. Organisaties die voor het keurmerk in aanmerking willen komen laten zich toetsen door onafhankelijke experts. Dit gebeurt in de vorm van bezoeken door auditors en het afnemen van zogenaamde ‘mystery calls/guests’.

Joop Evers is erg trots dat de T-Mobile Klantenservice de strenge toets met succes heeft doorstaan: “Met steeds nieuwe mobiele telefoons, acties en nieuwe diensten, is het in de dynamische markt van mobiele telefonie van groot belang dat klanten deskundig en snel te woord worden gestaan. Service is voor veel consumenten een van de belangrijkste factoren om voor een provider te kiezen. T-Mobile streeft er dan ook naar klanten altijd de beste service te geven. Het ITO certificaat is een duidelijke bevestiging van een professionele, onafhankelijke autoriteit dat wij op de goede weg zijn om in onze service uit te blinken. Het spreekt voor zich dat wij bijzonder trots zijn op het feit dat T-Mobile het kwaliteitskeurmerk als eerste telecomoperator mag voeren.”

Ook ITO voorzitter Dick Westendorp toont zich verheugd met de certificering: “T-Mobile opereert in een markt waar de concurrentie groot is en vele prijzenslagen woeden. Het is dan een goed teken dat men zich juist op service wil onderscheiden. In dat verband speelt de telefonische klantenservice een heel belangrijke rol. Het is immers daar waar het merendeel van de contacten tussen het bedrijf en de klanten plaatsvindt! Goede service verhoogt de kwaliteit van de producten en een onafhankelijke toetsing door ITO is daarbij een fraaie bekroning.”

T-Mobile is het elfde bedrijf dat een ITO certificaat ontvangt, naast organisaties als Planet Internet, De Telegraaf, Visa Card Services en Amicon Menzis. Het ITO keurmerk is een uniek Nederlands product, waarvan ook de opzet bijzonder is. De certificering is namelijk ontwikkeld op basis van grootschalig onderzoek onder Nederlandse consumenten. Wensen en verwachtingen van deze groep zijn geďnventariseerd en ‘vertaald’ naar een normeringsmodel met een groot aantal meetpunten. Om voor certificering in aanmerking te komen moeten organisaties niet alleen aantonen dat men goed bereikbaar is. De dienstverlening moet ook betrouwbaar zijn, respect uitstralen en resultaatgericht zijn.

Bron: www.bereikbaarheid.nl

Dus al met al ligt het ook aan jezelf hoe je er tegenaankijkt. Iemands positionering van een provider heeft natuurlijk te maken met eigen ervaring(en), maar zijn die altijd gegrond? En ik vind dat ze als zo'n groot bedrijf het best aardig doen in vergelijking met een bedrijf als KPN, die het te druk heeft met werven van nieuwe afnemers dat ze de mensen die al 'binnen zijn' vergeten (geen vuil woord over Orange hoor)!

iMac 2G 20", 2,66 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB 800 MHz, 300GB Harddisk || iPhone3G 16GB Black

quote:
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:06:
[...]
(geen vuil woord over Orange hoor)!
Ik heb ook helemaal niets tegen T-Mobile. Laat dat voorop staan.
En als je er als klant (aan beide zijde) er voordeel aan hebt, oke toch.

De enige provider waar ik prive en zakelijk helemaal mee klaar ben is Debitel - maar dat
is eigenlijk geen echte telecom provider - die huurt namelijk alleen maar bulkpakketten
in bij ander (gerenomeerde) aanbieders en plakt alleen de naam Debitel eraanvast.
Het grote naadeel is alleen dat je wel aan de gebrekkige Debitel organisatie vastzit voor
de finaciele afhandeling en de klantenservice.

Overigens - als dat ITO certificaat net zoveel inhoud als het veel te duur betaalde en
overgewaardeerde ISO verhaal. Dan hecht ik er (net als zoveel erop terugkomende bedrijven)
er verder geen waarde aan.

ps dacht dat je: (wijzigde dit bericht 07-06-2007 14:55 (175%) - maar max: 100% kon wijzigen :+

Marinus-Roro wijzigde dit bericht 07-06-2007 14:55 (174%)

quote:
Als de overname van Orange door Deutsche Telekom door mededingingsautoriteit NMa wordt goedgekeurd, zijn er nog drie aanbieders op de markt.
Dat speelt natuurlijk ook mee. De NMa zou de overname best eens kunnen verbieden.

I'm not a cynic. I get up every morning, hoping to find an honest man. [ JACK MCCOY ]

quote:
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:06:
Euhm... laat me denken... de dekking?
Die is bij Orange beter in mijn ervaring.
quote:
Voor de rest T-Mobile:

1) Goede GPRS dekking (UMTS/HSDPA wordt steeds beter).
2) KS en Shops (40 stuks en steeds meer!) die weten waar ze het over hebben en de klanten altijd prima helpen!
Orange heeft ongeveer het dubbele aantal Shops.
quote:
3) Factuur online en belstatus online
Is bij Orange op dit moment al prima geregeld.
quote:
5) Goeie abonnementen, overigens niet voor iedereen wat wils, maar toch een redelijke keus.
Idem bij Orange.
quote:
De klantenservice van T-Mobile mag als eerste telecomoperator het ITO kwaliteitskeurmerk voeren. De certificering toont aan dat T-Mobile’s klantenservice goed bereikbaar is en goede service levert.

[cut spamverhaaltje. Heb je aandelen in die tent?]
Orange won o.a. de prestigieuze Gouden National Contact Center Award voor de beste klantenservice.

Ik kan dus geen voordelen ontdekken van T-Mobile t.o.v. Orange.

Reg. datum: 14 augustus 2001

quote:
Yohan schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:57:
[...]
Dat speelt natuurlijk ook mee. De NMa zou de overname best eens kunnen verbieden.
Lijkt me niet erg waarschijnlijk.
- de combinatie wordt niet dominant (KPN is groter en Vodafone maar een klein beetje kleiner)
- er zijn in NL dan 3 netwerken over (net als in vrijwel elk ander Europees land)
- er zijn verder nog concurrerende telco's zat (naast KPN en Vodafone ook Debitel, Tele2, Scarlet en Rabo)
Reg. datum: 17 maart 2007

ik zie ook geen reden waar de nma het zou verbieden

dan kom ik op het volgende, als de naam orange verdwijnt zal orange world ook wel weggaan dus ben benieuwd of t-mobile gprs voor 6euro blijft aanbieden aan prepaid klanten ik heb zelf het gevoel van niet ?

Reg. datum: 19 mei 2000

Enige wat mindere ervaring met Orange die ik heb is de dekking. Die is niet overal denderend te noemen. (vooral ervaring mee in Limburg en Brabant). Vooral UMTS heb je lang niet overal.

Verder zie ik geen echte verbeterpunten t.o.v. t-mobile. (t-mobile heeft bv. wel onbeperkt internetgebruik, maar dat is dan weer met afgeknepen bandbreedte)

Ik vermoed overigens dat de huidige abonnementsvormen gewoon blijven bestaan bij Orange. Ze zullen in eerste instantie hoogstens de netwerken 'samenvoegen'. (wat wel mooi zou zijn)

Hyp Hyper wijzigde dit bericht 07-06-2007 16:29 (21%)

I am just a dreamer, but you are just a dream...

quote:
Als de overname slaagt, wordt Orange samengevoegd met T-Mobile, de Nederlandse dochter van Deutsche Telekom. NRC
Een 'lease-regeling' voor de merknaam Orange is dus niet aan de orde.

Het zou wel typisch zijn wanneer de Orange vaste telefonie- en internetdiensten onder de naam 'T-Mobile' geleverd zouden gaan worden...

quote:
Yohan schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:00:
[...]

Een 'lease-regeling' voor de merknaam Orange is dus niet aan de orde.

Het zou wel typisch zijn wanneer de Orange vaste telefonie- en internetdiensten onder de naam 'T-Mobile' geleverd zouden gaan worden...
kpn heeft telfort ook samen gevoegd en die bestaat ook nog steeds dus dat wil niks zeggen

sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

Als ik T-Mobile-tarieven krijg met de Orange-dekking, dan ben ik tevreden. :)
BenŠ Tweaker
Reg. datum: 16 februari 2001

Ik zou het heel jammer vinden als de orange naar orange dienst/abo vervalt. Dit is de reden waarom ik altijd bij orange zou kunnen blijven.

about=blank

quote:
B0MBACI schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:55:
Ik zou het heel jammer vinden als de orange naar orange dienst/abo vervalt. Dit is de reden waarom ik altijd bij orange zou kunnen blijven.
agree, al wil ik ook pit })
Reg. datum: 19 januari 2003

quote:
karel25 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:11:
kpn heeft telfort ook samen gevoegd en die bestaat ook nog steeds dus dat wil niks zeggen
Klein beetje een ander verhaal he? Telfort bestaat nergens anders, en KPN heeft dus ook de merknaam gekocht. Orange is een merk dat in heel veel landen actief is, en is als merk eigendom van FT. Het zou wel heel gek zijn als FT Orange NL zou verkopen aan T-Mobile en deze concurrent dan gebruik laten maken van het merk. Maar goed, dit is al eerder gezegd (in het andere topic over dit onderwerp iig). Overigens zal er wel een tijd afgesproken worden waarna de merknaam niet meer gebruikt mag worden, want je kan je voorstellen dat je een merknaam in een bestaande organisatie niet van de ene op de andere dag wijzigt (al heeft Orange Breedband / Wanadoo er natuurlijk wel recente ervaring mee ;)).

Ook al eerder gezegd: de NMa zal dit hoogstwaarschijnlijk gewoon accepteren, KPN (de grootste partij in NL) mocht ook Telfort overnemen, dus waarom mag de nummer 3 de nummer 4 niet inlijven om de nummer 2 te worden.

Over de abonnementen: die zullen tijdelijk wel hetzelfde blijven, lijkt me, want ook hier is flink wat werk te verzetten om zaken gelijk te trekken. Het snelste zou zijn om mensen naar T-Mobile te migreren, maar dan krijg je andere algemene voorwaarden, wat de klant mogelijkheid biedt om op te zeggen, en dat zal T-Mobile vast niet willen. Het zal wel een tijdje dokteren worden voor de produktmanagers.

Are you not informed? Is that because of your attitude? - Visit kryz.org

Tweak-City met ons mee!

Reg. datum: 22 mei 2004

quote:
Kryz schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:44:
[...]

Klein beetje een ander verhaal he? Telfort bestaat nergens anders, en KPN heeft dus ook de merknaam gekocht. Orange is een merk dat in heel veel landen actief is, en is als merk eigendom van FT. Het zou wel heel gek zijn als FT Orange NL zou verkopen aan T-Mobile en deze concurrent dan gebruik laten maken van het merk. Maar goed, dit is al eerder gezegd (in het andere topic over dit onderwerp iig). Overigens zal er wel een tijd afgesproken worden waarna de merknaam niet meer gebruikt mag worden, want je kan je voorstellen dat je een merknaam in een bestaande organisatie niet van de ene op de andere dag wijzigt (al heeft Orange Breedband / Wanadoo er natuurlijk wel recente ervaring mee ;)).

Ook al eerder gezegd: de NMa zal dit hoogstwaarschijnlijk gewoon accepteren, KPN (de grootste partij in NL) mocht ook Telfort overnemen, dus waarom mag de nummer 3 de nummer 4 niet inlijven om de nummer 2 te worden.

Over de abonnementen: die zullen tijdelijk wel hetzelfde blijven, lijkt me, want ook hier is flink wat werk te verzetten om zaken gelijk te trekken. Het snelste zou zijn om mensen naar T-Mobile te migreren, maar dan krijg je andere algemene voorwaarden, wat de klant mogelijkheid biedt om op te zeggen, en dat zal T-Mobile vast niet willen. Het zal wel een tijdje dokteren worden voor de produktmanagers.
Dit heel simpel.... zodra iemand vernieuwd of nieuwe klant wordt van de ehm "alliantie" dan worden dan gewoon T-M voorwaarden... zo worden de tarieven van Orange en voorwaarden ervan langzaam uitgefasseerd!!! Althans zo zou ik het doen ;) en is ook wel de strategie van T-M ;)

Vast internet van Orange voorheen Wanadoo zal wellicht terug wanadoo gaan heten ofzo of zal T-Kom gaan heten (wat ze in Duitsland gebruiken).
quote:
Maar gaat niet geheel op in vergelijking met Orange, want als ik via france - richting spanje
rijd dan behoud ik bijna de gehele route Orange (fr. / es.) En de belkosten zijn dan ook wat voordeliger dan een open roaming. - Dit voordeel komt dan echter wel te vervallen als Orange over gaat naar T-mobile. Maar gelukkig gaat de EU-commissie de buitensporige belkosten van roaming aan banden leggen
Maar als je vanaf hier naar Hongarije rijdt kan je T-Mobile blijven behouden ;)
Ligt eraan hoe je het bekijkt he!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: