Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Hoedje schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:09:
In het verleden was dit ook al zo, dat de merknaam Orange door verschillende bedrijven werd gebruikt die niet bij elkaar hoorden. Daarnaast heeft Orange ook nog vrij lang bestaan in Azië. Dus zo vreemd zou het helemaal niet zijn. Ik denk dat FT daar ook helemaal geen moeite mee zal hebben, mits het niet onbeperkt is en ze dan nog wat extra geld krijgen :) .
Nee hoor! Bedrijven moesten echt aan de strenge Orange eisen voldoen qua service en bereik om de merknaam Orange te mogen gebruiken. In het klopt dat Orange ook in Azie actief is, maar wel gewoon als onderdeel van France Telecom.

quote:
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:10:
je bedoelt providers (wederverkopers)?
daarmee doel ik op Debitel, RaboMobiel, Simyo en dat soort meuk :P

Ons land is toch ook veel te klein voor 5 aanbieders? Toen er een Telfort bij kwam vond ik het TOEN al gewaagd. Kijk naar bijvoorbeeld Frankrijk, heb je er 3 zitten.
Het is natuurlijk goed voor de concurentie onderling wat je in de portomonee voelt maar voor de consument is het fijner als er gewoon 3 opties zijn om uit te kiezen.

ACSP, ACTC & ACSA certified

directive?

topictitel aangepast :)

france telecom zal echt geen problemen om de naam orange telaten gebruiken door DT er zullen natuurlijk wel afspraken gemaakt worden het zou mij niet verbazen als ze een deel van de winst krijgen

Reg. datum: 02 november 2006

het zijn natuurlijk geen franchisers!

quote:
karel25 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:13:
france telecom zal echt geen problemen om de naam orange telaten gebruiken door DT er zullen natuurlijk wel afspraken gemaakt worden het zou mij niet verbazen als ze een deel van de winst krijgen
tuurlijk hebben ze daar wel problemen mee. dat is hetzelfde als Leenbakker die IKEA overneemt ergens en het vrolijk onder die vlag blijft voeren... :P

Dus nu nog maar 3 aanbieders; KPN, T-Mobile en Vodafone (in volgorde van grote)
Ow ja natuurlijk al de andere maar die maken ook maar gebruik van deze 3.

Acties: [view][quote]

Door: DaannO Moderator WBM / TP
Wederom interessant nieuws omtrent Orange: Orange stopt met het voeren van het merk SPV :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op een Stereo Bluetooth headset!

quote:
T-M doet zaken met HTC... logische stap?

Van origine zijn bijna alle MDA's van HTC, ze worden gebrand op TM.

Spinvis wijzigde dit bericht 07-06-2007 11:22 (9%)

Le Mans LMP2 winner 2008

En de soap continues:
quote:
France Telecom heeft verkoop van Orange NL nog niet rond.

AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - France Telecom heeft nog geen overeenkomst gesloten met Deutsche Telekom over de verkoop van Orange Nederland. Dit heeft het Franse telecombedrijf donderdag desgevraagd tegenover Betten bevestigd.

Diverse media melden donderdag dat de twee Europese telecombedrijven al overeenstemmming hebben bereikt. Daarbij wordt een bedrag genoemd van euro 1,3 mrd. De woordvoerder van France Telecom wil het genoemde bedrag niet bevestigen.

De woordvoerder van France Telecom zegt dat het bestuur eerst het advies van de ondernemingsraad van Orange wil afwachten alvorens een beslissing te nemen. France Telecom kon niet aangeven wanneer er meer duidelijkheid komt.

Orange Nederland heeft naar eigen zeggen ruim 600.000 internetabonnees en 1,9 mln mobiele klanten. Daarmee is het bedrijf de kleinste aanbieder van mobiele telefonie in Nederland achter KPN , Vodafone en T-Mobile.
bron: http://www.fd.nl
quote:
Ik vind de bron alleen niet zo betrouwbaar.

Smarron wijzigde dit bericht 07-06-2007 11:24 (14%)

quote:
Waar rook is, is vuur?

Uiteindelijk geloof ik direct dat DT Orange wel gaat overnemen.

quote:
Nog niet helemaal rond dus; zie post uit FD :).

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N

quote:
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:20:
[...]

T-M doet zaken met HTC... logische stap?

Van origine zijn bijna alle MDA's van HTC, ze worden gebrand op TM.
Alle MDA`s zijn van HTC. Beide bedrijven voerde inderdaad hun producten al een geruime tijd, echter had T-Mobile haar merk beter gebrand. :)

Le Mans LMP2 winner 2008

quote:
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:23:
[...]

Waar rook is, is vuur?

Uiteindelijk geloof ik direct dat DT Orange wel gaat overnemen.
Idd, kwestie van tijd.

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

quote:
koen schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:11:
[...]

Nee hoor! Bedrijven moesten echt aan de strenge Orange eisen voldoen qua service en bereik om de merknaam Orange te mogen gebruiken. In het klopt dat Orange ook in Azie actief is, maar wel gewoon als onderdeel van France Telecom.
Heb je daarvan een bron?

Het ging namelijk heel anders, hierna volgt even een stukje telecomgeschiedenis. In 1999 waren Vodafone en Orange grote concurrenten in Engeland. Iedereen was als een wilde aan 't overnemen met de UMTS gekte in 't verschiet.

Vodafone heeft toen geprobeerd om Mannesmann over te nemen. Mannesmann heeft als verdediging toen Orange overgenomen. Dat mocht echter niet baten, want het bod van Vodafone was gewoon te goed voor de aandeelhouders (180 miljard euro in aandelen :*) ). Toen heeft Vodafone dus Mannesmann overgenomen, het grote probleem was echter Orange. Vodafone mocht Orange in Engeland niet overnemen vanwege de mededingingsautoriteiten (te groot marktaandeel). Toen hebben ze Orange dus weer moeten verkopen (die toen nog niet eens zo lang van Mannesmann was). Ze hebben Orange toen verkocht aan France Telecom.

Orange was voor een groot gedeelte van Hutchison Whampoa voordat het werd overgenomen door Mannesmann. Hutchison Whampoa komt oorspronkelijk uit Hong Kong en had het geld toen hard nodig. Ze hadden namelijk ook allerlei andere telecomactiviteiten in Azië, die ook de merknaam Orange gebruikten. Die hebben ze pas sinds kort omgedoopt, terwijl France Telecom al in 2001 Orange in Europa kocht.

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

quote:
Smarron schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:22:
En de soap continues:

[...]
Ik vind de bron alleen niet zo betrouwbaar.
Komt van Pocketinfo.com

lijkt me aardig betrouwbaar }:O

quote:
Hoedje schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:26:
[...]

Heb je daarvan een bron?

Het ging namelijk heel anders, hierna volgt even een stukje telecomgeschiedenis. In 1999 waren Vodafone en Orange grote concurrenten in Engeland. Iedereen was als een wilde aan 't overnemen met de UMTS gekte in 't verschiet.

Vodafone heeft toen geprobeerd om Mannesmann over te nemen. Mannesmann heeft als verdediging toen Orange overgenomen. Dat mocht echter niet baten, want het bod van Vodafone was gewoon te goed voor de aandeelhouders (180 miljard euro in aandelen :*) ). Toen heeft Vodafone dus Mannesmann overgenomen, het grote probleem was echter Orange. Vodafone mocht Orange in Engeland niet overnemen vanwege de mededingingsautoriteiten. Toen hebben ze Orange dus weer moeten verkopen (die toen nog niet eens zo lang van Mannesmann was). Ze hebben Orange toen verkocht aan France Telecom.

Orange was voor een groot gedeelte van Hutchison Whampoa voordat het werd overgenomen door Mannesmann. Hutchison Whampoa komt oorspronkelijk uit Hong Kong en had het geld toen hard nodig. Ze hadden namelijk ook allerlei andere telecomactiviteiten in Azië, die ook de merknaam Orange gebruikten. Die hebben ze pas sinds kort omgedoopt, terwijl France Telecom al in 2001 Orange in Europa kocht.
offtopic:
Dammit! Dat wou ik ook net zeggen :( Niet zo uitgebreid overigens :+

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

quote:
DaannO schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:29:
[...]

offtopic:
Dammit! Dat wou ik ook net zeggen :(
offtopic:
Had dat dan ook gedaan, had mij weer wat tijd gescheeld :+

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

Als Orange nou slim was geweest hadden ze een halfjaar geleden de prijzen (van abo én telefoon) naar beneden gedaan. Voor Orange zou dit betekenen dat ze een korte tijd wat moeten inleveren, maar uiteindelijk zouden ze interessanter zijn voor eventuele kopers (meer klanten) en ze zouden dus meer kunnen vragen voor het klantenbestand... al weet ik niet of een halfjaar klanten trekken op 1,9 miljoen klanten veel verschil maakt, maar het zou een optie kunnen zijn geweest.

Je historische verhaaltje klopt, maar sinds France Telecom eigenaar is van de merknaam Orange is overal ter wereld geprobeerd bedrijven met dezelfde merknaam over te nemen of te dwingen hun merknaam te wijzigen.

Als voorbeeld België, waar KPN eigenaar was van de provider Orange. France Telecom bezat in België Mobistar en wilde deze rebranden naar Orange (wat overigens nog steeds niet is gebeurd). Met KPN is toen overeengekomen dat France Telecom de merknaam Orange kreeg en KPN tegen een aanzienlijke vergoeding verderging in Belgie onder een andere merknaam (BASE).

Dus het lijkt me erg sterk dat France Telecom nu de merknaam Orange in gebruik laat door concurrent Deutsche Telekom. Misschien voor een tijdje om de tijd tot rebranden te voltooien, maar ik weet wel zeker dat FT het alleenrecht op gebruik van Orange wil behouden.

Motowhiz! Gain special powers!

quote:
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:33:
Als Orange nou slim was geweest hadden ze een halfjaar geleden de prijzen (van abo én telefoon) naar beneden gedaan. Voor Orange zou dit betekenen dat ze een korte tijd wat moeten inleveren, maar uiteindelijk zouden ze interessanter zijn voor eventuele kopers (meer klanten) en ze zouden dus meer kunnen vragen voor het klantenbestand... al weet ik niet of een halfjaar klanten trekken op 1,9 miljoen klanten veel verschil maakt, maar het zou een optie kunnen zijn geweest.
Ja dat deed Telfort toen ook, maar volgens mij was de koop toen ook al (bijna) rond. Maar zo kon het bestuur een grote extra bonus verdienen.

Overigens heeft Orange nog het een en ander geprobeerd door bijvoorbeeld 1 maand, 6 maanden en 1,5 jaar abo's aan te bieden.

Ik denk ook dat de naam Orange niet nog 5 jaar gebruikt mag worden, zo heeft bijvoorbeeld FT jaren lang de oranje kleur van het logo streng verdedigd, easy mobile die dezelfde kleur gebruikte kreeg een proces aan zijn broek.

* robert-630 is benieuwd wat zijn nieuwe mail gaat worden -> @wanadoo -> @orange -> @casema -> @fusie_casema/essent/multikabel of wordt het @t-mobile.nl?

[T-Mobile Sony-Ericsson K850i] [T- Mobile MDA Pro] [Orange SPV M500]

Er is trouwens ook een keerzijde van de medaille. T-Mobile NL loopt ook niet zo lekker als 2 jaar geleden. Sterker nog ze maken amper winst en hebben een erg slecht jaar achter de rug. Hun klantditie is gestegen, maar hun kosten ook en de verlaging van de kortingen op toestellen is daar een direct gevolg van. Echter is daar nog weinig over bekend en T-Mobile houd het angstvallig stil in Nederland. :)

Le Mans LMP2 winner 2008

quote:
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:28:
[...]

Komt van Pocketinfo.com

lijkt me aardig betrouwbaar }:O
Lees het bericht dan:
quote:
Eigenlijk was het al te verwachten, maar nu hebben ze het ook officieel aangekondigd: Orange stopt met toestellen onder het eigen merk SPV.
en eronder:
quote:
Op de website van Orange is over de stopzetting van het merk nog niets te vinden.
En wat is dan volgens jou de bron waar pocketinfo het vandaan heeft ? Dus wacht voortaan nog even met het koetje.. Ik wil je best geloven, maar ik zie nog echt geen bron.

quote:
Smarron schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:52:
[...]
Lees het bericht dan:

[...]

en eronder:

[...]

En wat is dan volgens jou de bron waar pocketinfo het vandaan heeft ? Dus wacht voortaan nog even met het koetje.. Ik wil je best geloven, maar ik zie nog echt geen bron.
Sorry voor het koetje... daarmee bedoel ik niet dat jij een koe bent oid. Ik vond het gewoon een grappige aflsuiting van mn bericht :)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws