Hoofdcategorieën
Topicacties

Orange NL overgenomen door Deutsche Telekom (T-Mobile)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 juli 1999

quote:
France Telecom zoekt koper voor Orange Nederland

Uitgegeven: 12 februari 2007 22:12

PARIJS - France Télécom wil zijn Nederlandse mobieletelefoniedochter Orange Nederland verkopen. Het Franse telecomconcern heeft een zakenbank opdracht gegeven een koper te vinden. Dat meldde het Duitse persbureau DPA maandag op basis van bronnen rond de zaak.

Volgens ingewijden kunnen investeringsmaatschappijen of branchegenoten Orange Nederland overnemen.

Een woordvoerder van Deutsche Telekom wilde geen antwoord geven op de vraag of het Duitse telecombedrijf Orange Nederland wil kopen. Orange Nederland is de kleinste aanbieder van mobiele telefonie in Nederland.
bron: www.nu.nl

Zou het dan toch eindelijk gaan gebeuren dat de Nederlandse markt van mobiele operators van 5 (eigenlijk 4, want KPN heeft Telfort al) teruggaat naar 3 grote partijen :?

Orange heeft al jaren geleden opdracht van France Telecom gekregen om minimaal 20% marktaandeel te verwerven, maar tot op heden is dat nooit gelukt. Zelfs de rebranding van Wanadoo naar Orange heeft het bedrijf niet geholpen een groter marktaandeel te verwerven.

Ben benieuwd welke partij er als eerste een bod zal uitbrengen. Ik vermoed T-mobile, gezien het feit dat Vodafone en KPN al groot genoeg zijn en waarschijnlijk uit concurrentie opzicht niet eens Orange over mogen nemen. Of dat het net als Telfort in handen komt van een grote investeerder die het bedrijf gaat hernoemen (Dutchtone zou humor zijn :P) en het dan alsnog verkoopt. En wat gaat France Telecom met Orange ADSL doen?

Meer info of een mening over de nabije toekomst van mobiel NL, deel ze hier :)

Acties: [view][quote]

Door: Ginz
Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered
Reg. datum: 04 september 2002

Jaren geleden had ik al verwacht dat Orange NL te koop gezet zou worden. En natuurlijk was dat niet omdat ik nou helderziend ben, maar omdat daarvoor de aanwijzingen dubbeldik zichtbaar waren..

Toen, ongeveer 2,5 jaar geleden had ik verwacht dat Versatel mogelijk Orange NL wel eens over zou kunnen kopen. Nu, omdat Tele2 vorig jaar Versatel heeft gekocht, zal het mij niet verbazen als Tele2 degene gaat worden die Orange NL gaat kopen.

T-Mobile gaat `m in ieder geval niet kopen. Denk niet dat dat van de NMA mag. Daarnaast heeft T-Mobile net de 900 Mhz EGSM licenties van Telfort overgekocht, omdat ze die toch niet meer nodig hebben door de roamingsovereenkomst met hun moeder KPN.

Spannend :P

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

Chef Sheriff
Reg. datum: 27 november 2005

Ik hoop toch dat het T-Mobile zal worden...

Kan ik eindelijk onbeperkt GPRS-en tegen een tientje in de maand! :P

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Door: pven
sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

Als ik mijn huidige belbundel kan behouden, zal het me worst wezen wie Orange NL gaat kopen. :Y)
Raptor formicarum
Reg. datum: 21 maart 2002

quote:
pven schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:37:
Als ik mijn huidige belbundel kan behouden, zal het me worst wezen wie Orange NL gaat kopen. :Y)
"Als", inderdaad.
"Als" er niets verandert lig ik er ook niet wakker van.

Eert uw forum en uw modder!
Whiskey of whisky? #whisky natuurlijk!
neque enim specie famaue mouetur nec iam furtiuum Dido meditatur amorem

Reg. datum: 30 november 2003

Stel orange word overgenomen, en ik wil al een tijdje van mijn abbo af ( te duur etc ) maar zit er nog een jaar aan vast. kan je nu dan 'kostenloos' overstappen naar een andere provider omdat ze de av. wijzigen oid?

Aaah! I'm losing all the durability in my boots! Time to make my escape!

Raptor formicarum
Reg. datum: 21 maart 2002

quote:
Raz- schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 12:40:
Stel orange word overgenomen, en ik wil al een tijdje van mijn abbo af ( te duur etc ) maar zit er nog een jaar aan vast. kan je nu dan 'kostenloos' overstappen naar een andere provider omdat ze de av. wijzigen oid?
Dat hangt er dus vanaf of de AV gewijzigd worden.

Tenzij er iemand hier inside information heeft zal je het met een glazen bol moeten doen om te weten of de av (op korte termijn) veranderen.

Meest voor de hand liggend is dat ze de av voorlopig handhaven.

Eert uw forum en uw modder!
Whiskey of whisky? #whisky natuurlijk!
neque enim specie famaue mouetur nec iam furtiuum Dido meditatur amorem

Reg. datum: 05 oktober 2005

Zolang ze jou contract ongewijzigd laten zal je weinig kunnen doen. Mocht er wel iets veranderen is dat al reden genoeg om je contract op te zeggen en te verhuizen naar een andere provider.

C2Q Q9450 // Rampage Formula // 4GB Dominator TWIN2X4096-8500C5DF // 2x WD Raptor 74GB (RAID 0) // WD 500GB // XFX 9800GTX BE

Door: pven
sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

Ik denk niet dat de AV wijzigt als ze over worden genomen. Vermoedelijk, wie weet het zeker, zijn de bestaande abonnementen niet meer beschikbaar voor nieuwe abonnee's en proberen ze om je op een ander abonnement over te laten stappen.

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

Zoals Dido al zegt, het is allemaal koffie dik kijken. Het is echter al tijden bekend dat Orange, en ook T-Mobile overgins, niet lekker draaien. Orange maakt al jaren structureel verlies en T-Mobile heeft veel te hoge kortingen gekregen waardoor hun marges nihil zijn. Dus T-Mobile zal het niet worden, mits er een inpuls uit Duitsland komt van het moederbedrijf. Dit is overgins niet te verwachten.

Ik denk dat een investeringsgroep het zal opkopen en reoganiseren en weer verkopen. Harde wereld en er gaat veel geld in om, dus dit het meest voor de hand liggende.

Met je contract zal er niks gebeuren omdat de kosten niet te overzien zijn als ze iets zouden veranderen. :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Betaald Telecom Journalist worden? Dat kan!

in search of...
Reg. datum: 15 augustus 2001

quote:
koen schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:03:
Of dat het net als Telfort in handen komt van een grote investeerder die het bedrijf gaat hernoemen (Dutchtone zou humor zijn :P) en het dan alsnog verkoopt.
Dutchtone mag van mij hoor...

* Chillz heeft wel Orange abo, maar z'n simkaart is nog altijd van Dutchtone :)

Ben dus ondertussen al een aantal jaartjes (vaste) klant van Dutchtone/ Orange.
Zolang er in abo en AV weinig veranderd bij een overname doe ik er allemaal niet zo moeilijk over.
Maar de kans is groot dat er weinig in zal wijzigen, want zoals al gezegd:
quote:
Met je contract zal er niks gebeuren omdat de kosten niet te overzien zijn als ze iets zouden veranderen. :)

I'm gonna chill to myself... Leave the stress of a world from inside me
I'm gonna walk all alone... And leave all my troubles behind me
I'm gonna chill to myself...

Motowhiz! Gain special powers!
Reg. datum: 21 januari 2004

<KICK>

Inmiddels is er meer nieuws:
quote: www.nu.nl
'Deutsche Telekom dicht bij overname Orange'
Uitgegeven: 22 mei 2007 21:25

AMSTERDAM - Deutsche Telekom staat op het punt de Nederlandse aanbieder van mobiele telefonie Orange over te nemen. Dat hebben bronnen dinsdag tegen het persbureau Reuters gemeld.

Er zou bijna een overeenkomst op tafel liggen, aldus ingewijden. De prijs zou ongeveer 1,6 miljard euro bedragen. Orange is een dochteronderneming van France Telecom en staat al enige tijd in de etalage. Orange is de kleinste aanbieder van mobiele telefonie in Nederland.

Deutsche Telekom is met T-Mobile ook actief in ons land. Er zouden ook private investeringsmaatschappijen op Orange azen

[T-Mobile Sony-Ericsson K850i] [T- Mobile MDA Pro] [Orange SPV M500]

quote:
France Telecom confirms that it has received expressions of interest and offers from potential buyers seeking to acquire part or all of the share capital of its subsidiary Orange Netherlands. France Telecom has decided at this point to begin a formal process to analyze these offers and expressions of interest and, in conformity with Dutch legislation, to begin a consultation procedure with the Works Councils of Orange Netherlands.
Bron: http://www.francetelecom....ases/CP_old/cp070528.html
(Via telecomvergelijker)

Hell yeah knakworsten!
Reg. datum: 02 november 2006

Orange Nederland naar T-Mobile

Gepubliceerd op donderdag 07 juni 2007

T-Mobile wordt tweede speler op telecomgebied in Nederland, na KPN en vóór Vodafone.
Deutsche Telekom maakt bekend dat ze van France Telecom Orange Nederland zal overnemen met 1,9 miljoen mobiele abonnees en ruim 600.000 vaste internetabonnees. Vodafone Nederland is de verliezer in de bieding om Orange Nederland.

Tegelijkertijd verkoopt Deutsche Telekom aan France Telelecom de Spaande provider Ya.com. Die laatste brengt 320 miljard euro op, zo is bekendgemaakt. De prijs van Orange Nederland is niet genoemd maar ligt op naar schatting 1,3 miljard euro.

Met de 2,5 miljoen klanten in Nederland komt T-Mobile inclusief Orange op 4,4 miljoen klanten. De omzet van T-Mobile over 2006 1,14 miljard euro. In haar cijfers verschaft Orange geen omzet, maar die ligt naar schatting op 700 tot 800 miljoen euro per jaar.

Vodafone Nederland telde het laatste volle boekjaar een omzet van 1,67 miljard euro. Het aantal actieve simkaarten van Vodafone stond eind maart 2007 op 3,88 miljoen. Dit betekent dat T-Mobile in omvang Vodafone Nederland passeert.

De woordvoerders van de Nederlandse bedrijven mogen niets zeggen over de verkoop. Degene bij France Telecom in Parijs die van de zaak op de hoogte is was nog niet bereikbaar voor commentaar. De woordvoerder van Deutsche Telekom kan over details van de overname zoals het behoud van merken, aantellen werknemers, de breedbandabonnees etc. niets zeggen: "Er is nog geen contract getekend want France Telecom vraagt eerst het advies van de ondernemingsraad van Orange Nederland.".

In een peiling in april 2006 van Planet Multimedia over een mogelijke overname van Orange - dat toen verontwaardigd was over de peiling - was de uitslag:

Fusie met T-Mobile of Vodafone: 36 procent
Volledige, langjarige zelfstandigheid: 21
Overname door UPC of Essent: 20 procent
Overname door Tele2 of Scarlet: 20 procent

Orange voelde zelf het meest voor UPC omdat ze dan niet door een concurrent opgeslokt zou worden, wat de grootste kans op ontslagen met zich mee zou brengen. Nu nog moet de ondernemingsraad van Orange Nederland de overname goedkeuren.

T-Mobile en Orange poogden in 2004 in een joint-venture samen een umts-net te bouwen, maar dat mislukte jammerlijk als gevolg van onenigheid over de snelheid van investeringen. T-Mobile wilde veel sneller lopen dan Orange. Orange voldeed op 1 januari 2007 waarschijnlijk niet aan de vereisten voor de exploitatie van haar umts-licentie, maar heeft daar na de overname door T-Mobile geen last meer van.

iMac 2G 20", 2,66 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB 800 MHz, 300GB Harddisk || iPhone3G 16GB Black

Phone Addicted

Nog even terug komend op de vorige reactie.

Waarschijnlijk is er een leasedeal gemaakt met France Telecom waardoor ze het Merk Orange in Nederland voor de komende 5 jaar mogen gebruiken. Het zou zinloos zijn om nu alles over te gooien naar T-Mobile omdat op elke hoek een T-Mobile store zit samen met Orange. Ook het hele branden zal meer kosten dan de deal denk ik. :)

Ben jij al geSooKt?
Reg. datum: 12 oktober 2002

De verwachte marktconsolidatie in Nederland vindt dan eindelijk plaats. Na Telfort (door KPN), wordt nu Orange overgenomen door T-Mobile. Concentratie van concurrenten betekent normaliter meer marktmacht = hogere prijs voor de consument. Dit lijkt mij in lijn met de stijgende prijzen van mobieltjes & abonnementen die sinds enkele jaren is begonnen.

Ik ben echter vooral benieuwd of Orange NL daadwerkelijk wordt samengevoegd met T-Mobile, zowel qua netwerk als qua naam, of dat T-Mobile gaat multibranden zoals KPN (met Telfort, Hi, Simyo, etc). De merknaam Orange zullen ze niet mogen gebruiken, omdat deze van France Telecom is. Maar bij mij komen wel Dutchtone en toch vooral Ben naar boven drijven als mogelijke namen om als tweede merk te gebruiken in de markt. Wat denken jullie?
Hell yeah knakworsten!

@ Daanno... om even te reageren op je nieuwsbericht op je website: hier publiceer je 2 vergelijkingskaarten van de dekking van beide operators... Echter bij de kaart van T-Mobile heb je het over de HSDPA (UMTS) dekking (zo'n 80% dekkend), de gprs dekking (die wel 99.9% dekkend is) heb je er niet bijstaan. Zo lijkt het of T-Mobile een slechtere dekking heeft dan Orange, wat in de praktijk dus niet zo is. Appels met peren vergelijken?

Spinvis wijzigde dit bericht 07-06-2007 11:03 (3%)

iMac 2G 20", 2,66 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB 800 MHz, 300GB Harddisk || iPhone3G 16GB Black

Reg. datum: 27 april 2002

quote:
DaannO schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:55:
Nog even terug komend op de vorige reactie.

Waarschijnlijk is er een leasedeal gemaakt met France Telecom waardoor ze het Merk Orange in Nederland voor de komende 5 jaar mogen gebruiken. Het zou zinloos zijn om nu alles over te gooien naar T-Mobile omdat op elke hoek een T-Mobile store zit samen met Orange. Ook het hele branden zal meer kosten dan de deal denk ik. :)
Ik hoop het werkelijk. Tenzij het puur de 'merknaam' is die behouden blijft, en de hele identiteit waar Orange voor staat wegvalt.

Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.

Phone Addicted

quote:
Spinvis schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:01:
@ Daanno... om even te reageren op je nieuwsbericht op je website: hier publiceer je 2 vergelijkingskaarten van de dekking van beide operators... Echter bij de kaart van T-Mobile heb je het over de HSDPA (UMTS) dekking (zo'n 80% dekkend), de gprs dekking heb je er niet bijstaan. Zo lijkt het of T-Mobile een slechtere dekking heeft dan Orange, wat in de praktijk dus niet zo is. Appels met peren vergelijken?
Woops, je hebt helemaal gelijk! Verkerde gepakt. Maar voordat soort dingen kan je beter mailen aangezien tweakers er weinig mee te maken heeft.

Bedankt! :)

Hell yeah knakworsten!

Oke :) is goed.

Reg. datum: 17 maart 2007

hoe komen jullie erbij dat de naam orange niet gebruikt mag worden france telecom zal daar wel goeie afspraken over maken maar ik denk dat de merknaam orange gewoon blijft

Hell yeah knakworsten!

de naam orange wordt ook gebruikt in andere landen en hoort bij France Telecom... Het lijkt me dat DT de naam Orange echt niet mag gaan gebruiken! Dit ook omdat de manier waarop orange zaken doet niet past bij de manier waarop DT (T-Mobile) zaken doet.

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
Snow sharks...
Reg. datum: 24 april 2003

In het verleden was dit ook al zo, dat de merknaam Orange door verschillende bedrijven werd gebruikt die niet bij elkaar hoorden. Daarnaast heeft Orange ook nog vrij lang bestaan in Azië (vroeger hoorde dat allemaal bij elkaar, met als groot aandeelhouder Hutchinson Whampoa). Dus zo vreemd zou het helemaal niet zijn. Ik denk dat FT daar ook helemaal geen moeite mee zal hebben, mits het niet onbeperkt is en ze dan nog wat extra geld krijgen :) .

Hoedje wijzigde dit bericht 07-06-2007 11:10 (11%)

Cross your fingers and pray for winter.. I'll be there, painting the town your favorite colour!

Reg. datum: 04 juli 1999

Ik denk dat rebranden naar T-mobile op de lange termijn voordeliger is dan allerlei nieuwe merknamen in de markt zetten (want Orange mogen ze echt niet houden van France Telecom :P). KPN zal op een gegeven moment Telfort ook wel uit de markt halen en onder eigen wimpel gaan voeren of samen laten gaan met Hi.

En naast de drie providers (KPN, T-Mobile en Vodafone) zijn er nog genoeg wederverkopers, maar ik ben bang dat die nu het volle pond moeten gaan betalen voor gebruik van één van de drie netten en alles op termijn duurder gaat worden.

Hell yeah knakworsten!

je bedoelt providers (wederverkopers)?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: