Gathering of Tweakers

Quicksearch
hoe is jullie Bluetooth bereik? IK heb nu bijna een jaartje de E90 en het is een prima telefoon. Ik erger me alleen aan het bereik van Bluetooth en vooral de sterkte van het signaal. IK heb een Logitech A2DP headset en als ik deze in mn broekzak heb en stil sta dan hoor ik alles prima. Wanneer ik bv mn hand in mn broekzak steek dan valt het bereik weg. Hetzelfde gebeurt ook als ik mn foon vastpak aan de onderkant.

Fietsen is helemaal een ramp, in mn broekzak valt het signaal om de zoveel seconden even weg. IK moet mn telefoon in het borstzakje van mn jas doen om een beetje muziek te kunnen luisteren.

Nu dacht ik dat het maybe aan mn headset lag maar het zelfde grapje heb ik ook met de Jabra BT620s en de a2dp headset van nokia zelf.

Sinds kort heb ik ook een normaal headsetje voor in de auto maar als mn telefoon bv nog in mn jaszak op de achterbank ligt dan beginnen de problemen al met gekraak.

Daarnaast is mn bluetooth signaal gewoon erg zwak. Mn P990i werd vroeger in een grote straal om mn huis opgepikt. De E90 haalt met geluk de andere kant van mn kamer (5m). Ga ik naar de WC (andere kant van de muur (gipsblok) )dan is het signaal al weg.

Ik begin onderhand te denken dat er toch iets fout is met mn foon.

P990

Ik sta dan stil. Lopen/ Fietsen) Ik heb hem niet op A-gps staan. I.V.M. hoge kosten in het buitenland. In Nederland kan ik het wel eens proberen. Het klopt dat als je eenmaal een fix hebt hij deze wel vasthoud.
Ik heb het geprobeerd in de auto met maps en dan volgt hij netjes.
Maar ik gebruik de GPS voor waypoints in te voeren en dan te controleren of ik op koers ligt. Even aanzetten en dan weer uit i.v.m. stroomgebruik. Snel een fix is dus belangrijk. Tom doet dit wel snel, maar deze kan ik elke week aan de computer leggen en een quickfix binnen halen. Dat heb ik bij Nokia niet gevonden.

quote:
WRLeewis schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:33:
Wat betekent de mededeling '" geen reactie gateway" bij de poging contact te leggen met mijn lanverbinding?
Dan kan hij de website niet openen. Of hij bestaat niet of de verbinding is niet goed (ingesteld)...

Kan het zijn dat vodafonelive de verbinding blokkeerd. In het buitenland kreeg geen verbinding met de lan verbinding van de camping. Wat ik ook probeerde, het lukte niet. Moet ik dan eerst de verbinding met vodafone verbreken? hoe krijg ik deze dan weer terug?

Eindelijk een snelle fix. Met de instelling op A-fix en ingesteld op de provider. Drie vinkjes aan en het werkt snel genoeg voor mij in Nederland. In het buitenland is dit geen goed idee, i.v.m. de kosten.

Mijn ervaring met bl. T. is goed. Zelfs als ik gebeld wordt en ik sta binnen een straat van zo'n 30 meter van mijn auto hoor ik de telefoon niet overgaan, de carkit gaat dan over en die hoor ik dan niet.

Waarom is het zo moeilijk om de hoogte te berekenen met GPS? De "professionele" GPS apparatuur gebruiken ook de luchtdruk als hoogtemeter. Kan iemand mij dat uitleggen?

Günther

quote:
WRLeewis schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:41:
Waarom is het zo moeilijk om de hoogte te berekenen met GPS? De "professionele" GPS apparatuur gebruiken ook de luchtdruk als hoogtemeter. Kan iemand mij dat uitleggen?
Nou als je dat pro spul in je autoband doet en deze oppompt zit je opeens heel laag!
Je wilt dus algemene GPS info? Dan zit je in het verkeerde topic, ik weet nog wel een goede, iets met www.google.nl..
http://www.gpscenter.be/html/gps_f_a_q_.html

E90-fan...

Vraag ivm nemen van foto's.
Zeer vervelend als ik een foto neem steeds het beeld wordt vastgelegd VLAK VOOR wanneer ik het precies wil. De sluitertijd staat op UIT.
Kent iemand een instelling zodat het beeld wordt opgenomen exact op het moment wanneer men op de toets drukt ? :?

a.k.a Nilz

quote:
PEEDEETEE schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:29:
Vraag ivm nemen van foto's.
Zeer vervelend als ik een foto neem steeds het beeld wordt vastgelegd VLAK VOOR wanneer ik het precies wil. De sluitertijd staat op UIT.
Kent iemand een instelling zodat het beeld wordt opgenomen exact op het moment wanneer men op de toets drukt ? :?
Hoe krijg je dat dan voor elkaar? stel je wilt op tijdstip 0 een foto maken dus druk je in de ideale situatie op t=0 op de knop en heb je een foto van t=0.
Wat jij dus hebt is dat de foto gemaakt op bv t= -1.... (terwijl je waarschijnlijk wel op t=0 afdrukt, anders moet je namelijk gewoon niet te vroeg drukken).

Zitten er kabouters in je telefoon die stiekem eerder drukken ofzo????
of bedoel je dat het beeld wordt vastgelegd vlak na je het wilt?

Verder neem ik aan dat je het laatste bedoeld en dan is er denk ik geen oplossing. er zal altijd wat vertraging zijn ivm het bepalen van de instellingen etc.

AMD 64 4200+ X2 | ASUS A8V deluxe | 2x512 Corsair DDR400 | ATi Radeon 9700 Pro | 2x200 GB WD2000JD Stripe | Pioneer 106s DVD | ASUS 16 x +/- DL DVR | Coolermaster Centurion 5

Vandaag, na vier weken, mijn E90 retour gehad van de reparatiedienst van Nokia. Het was echter niet mijn eigen toestel maar een gerepareerd toestel van iemand anders. Ik heb dit toestel geweigerd omdat het een kras op het binnenscherm had, een kras op het buitenscherm en twee beschadigingen op de behuizing.
Het model wat ik kreeg was het nieuwe type, dus een black en ik had een Mocca. Met ander toestenbord. Ook was naar mijn beleving het cameraknopje anders. De software versie was dezelfde als die nu online staat.
Het toestel is weer opgestuurd. Ik ben benieuwd hoelang het dit keer gaat duren.

E90-fan...

Prulleman schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:53[/message]:[/b]
[ Wat jij dus hebt is dat de foto gemaakt op bv t= -1.... (terwijl je waarschijnlijk wel op t=0 afdrukt, anders moet je namelijk gewoon niet te vroeg drukken).]

Inderdaad: Ik druk op t=0 maar heb telkens het beeld van t=+1; Ik druk niet te vroeg maar exact op het moment dat ik het wens en jups daar ik het beeld...dat ik net niet wou!
Aan welke instelling kan ik ergens gaan prutsen en wat experimenteren ?

Heb jij dus steeds exact het beeld dat je effectief wou op t=0 ?

Günther

quote:
PEEDEETEE schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:21:
Prulleman schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:53[/message]:[/b]
[ Wat jij dus hebt is dat de foto gemaakt op bv t= -1.... (terwijl je waarschijnlijk wel op t=0 afdrukt, anders moet je namelijk gewoon niet te vroeg drukken).]

Inderdaad: Ik druk op t=0 maar heb telkens het beeld van t=+1; Ik druk niet te vroeg maar exact op het moment dat ik het wens en jups daar ik het beeld...dat ik net niet wou!
Aan welke instelling kan ik ergens gaan prutsen en wat experimenteren ?

Heb jij dus steeds exact het beeld dat je effectief wou op t=0 ?
Welkom in de wereld van de cameratelefoon!
De(ze) telefoon is altijd traag in het maken van foto's, het duurt ongeveer een halve seconde (nadat je hebt gefocust) voordat er een foto gemaakt wordt als je de knop indrukt. Het is een trage camera en daar ga je niks aan veranderen.
Dus dat wordt een extra camera kopen :) of in de toekomst kijken en weten wanneer op de knop te drukken ;) heb ik nu enigzins onder de knie :Y)

Moning2 wijzigde dit bericht 25-08-2008 22:13 (4%)

a.k.a Nilz

quote:
Moning2 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:13:
[...]

Welkom in de wereld van de cameratelefoon!
De(ze) telefoon is altijd traag in het maken van foto's, het duurt ongeveer een halve seconde (nadat je hebt gefocust) voordat er een foto gemaakt wordt als je de knop indrukt. Het is een trage camera en daar ga je niks aan veranderen.
Dus dat wordt een extra camera kopen :) of in de toekomst kijken en weten wanneer op de knop te drukken ;) heb ik nu enigzins onder de knie :Y)
ik denk dat dit de enige conclusie is....

maar ben ik nou gek of slaat dit precies op het tegenovergestelde
quote:
het beeld wordt vastgelegd VLAK VOOR wanneer ik het precies wil.

AMD 64 4200+ X2 | ASUS A8V deluxe | 2x512 Corsair DDR400 | ATi Radeon 9700 Pro | 2x200 GB WD2000JD Stripe | Pioneer 106s DVD | ASUS 16 x +/- DL DVR | Coolermaster Centurion 5

Günther

quote:
Prulleman schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:46:
[...]

ik denk dat dit de enige conclusie is....

maar ben ik nou gek of slaat dit precies op het tegenovergestelde
[...]
*las nog eens na* O-)

Hoe heb jij de sluitertijd op uit gezet? Zie daar geen optie voor.. En het lijkt me niet dat het ding in de toekomst kijkt wanneer jij op het knopje gaat drukken om stiekem van tevoren een foto te maken? Is jouw biologische klok wel in orde? :9

Maarja, jouw 2 posts zijn ook weer een beetje tegenstrijdig lijkt het op..
quote:
PEEDEETEE schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:29:
quote:
PEEDEETEE schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:21:
Inderdaad: Ik druk op t=0 maar heb telkens het beeld van t=+1

Moning2 wijzigde dit bericht 26-08-2008 20:37 (42%)

a.k.a Nilz

quote:
Moning2 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:34:
[...]

*las nog eens na* O-)
.....
Maarja, jouw 2 posts zijn ook weer een beetje tegenstrijdig lijkt het op..

[...]

[...]
Op die 2 onderste qoutes doelde ik ook (qua tegenstrijdigheid...) en die zijn dus niet van mij ;)

Günther

quote:
Prulleman schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 08:33:
[...]

Op die 2 onderste qoutes doelde ik ook (qua tegenstrijdigheid...) en die zijn dus niet van mij ;)
Ik moet echt even wat meer slaap nemen 8)7

Welke is beter, de e90 of de HTC touch pro? Ik heb liever geen WM maar als het niet anders kan.

a.k.a Nilz

quote:
Michie23 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:56:
Welke is beter, de e90 of de HTC touch pro? Ik heb liever geen WM maar als het niet anders kan.
het kan dus anders :) Symbian
verder is het een persoonlijke keus, ik ben erg blij met de overstap van WM naar symbian (maar ik kom dan ook van pocketpc2003....)

quote:
Michie23 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:56:
de pro is een mooi toestel maar het Flow-gedeelte is echt wennen. Daarnaast heeft de pro veel kinderziektes. Heb 2 weken ervaring en inmiddels weer weggedaan

assembly guide E90

-edit ik weet niet hoe, maar ik had bij het demonteren de binnenscherm voorzichtig met rust gelaten en nu komt de volledige backlight niet meer erop. Het is heel gedimd nl.

Zal ik een nieuwe scherm bestellen of de telefoon laten opsturen om het na te laten kijken zonder repareren. Weet iemand hoeveel het kost om je telefoon na te laten kijken?

Crashcat wijzigde dit bericht 29-08-2008 02:42 (67%)

Crashcat @ PSN. にほんごのがくせいです。

E90-fan...

quote:
Moning2 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:30:
[...]

Ik moet echt even wat meer slaap nemen 8)7
Neen hoor, mijn excuses. Ligt inderdaad aan mijn zeer gebrekkige uitleg maar vond het wat moeilijk om even uit te leggen hehehe...
Heel erg dank, zal dus leren leven met het gekende probleem.
Patriek

De snelstarticoontjes

Is er iemand die weet hoe balk met de snelstarticoontjes uitgebreid kan worden of hoe daar sommige toepassingen uit te halen en andere in de plaats te zetten ? Standaard staan daar het enveloppetje voor de berichten, het kaartje voor maps, het filmrolletje voor media, de klok, ...
Maar ik gebruik Maps niet regelmatig en zou daar graag een andere toepassing zetten ...
Maar HOE ?

a.k.a Nilz

quote:
HellHunter1 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:12:
De snelstarticoontjes

Is er iemand die weet hoe balk met de snelstarticoontjes uitgebreid kan worden of hoe daar sommige toepassingen uit te halen en andere in de plaats te zetten ? Standaard staan daar het enveloppetje voor de berichten, het kaartje voor maps, het filmrolletje voor media, de klok, ...
Maar ik gebruik Maps niet regelmatig en zou daar graag een andere toepassing zetten ...
Maar HOE ?
Oei.... die is wel heel erg RTFM.. maar vooruit dan maar,

in het engels:
  • settings
  • settings
  • general
  • personalisation
  • standby mode
  • active standby apps.
misschien dat het bij een E90 iets anders is ivm de het dubbele scherm, maar zo is het bij een E51 (FP1)

bij S60 kan je er trouwens niet meer wegzetten dan 6 (bij mijn E51). Bij S40 kan je hier veel meer kwijt en gaat de balk gewoon scrollen.

Prulleman wijzigde dit bericht 02-09-2008 14:18 (7%)

Welke bluetooth headsets gebruiken jullie?

Ben nl. op zoek naar een die ook gelijk als oordoppen of hoofdtelefoon kan fungeren.
Zoiets als dit dus

http://c5.img.digitalriver.com/gtimages/store-mc-uri/nokia/assets/local/nl-NL/product_images/3753421.jpg

Crashcat @ PSN. にほんごのがくせいです。

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws