Reg. datum: 17 juli 2007
Reg. datum: 17 april 2004
zelfde systematiek als N95 dusquote:keesgadget schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:42:
Ik dacht altijd dat Italie ook in Europa lag... Maar okay, ben net terug van m'n eerste GPS wandeling. Hmm, ... werkt niet echt snel, maar als je na 5 minuten een "fix" hebt, gebeurt er van alles op je scherm. (zowel grote als kleine) eerst zie je de wereldbol naar de plek draaien waar je staat. (a la google earth) dan kun je zoomen naar de plek waar je staat. Werkelijk prachtig.... Vrouwlief wilde een lokale markt bezoeken, en die hebben we met behulp van Nokia Maps uitstekend gevonden. (Wel even proberen die vragende blikken van je omstanders proberen te negeren op zo'n marktplein....)
- het mega scherm van de E90. (Zeer handig voor het overzicht bij een landkaart.)
en
- het snel kunnen intoetsen van plaatsnamen
Reg. datum: 29 mei 2005
Ps: Italië ligt in Europa inderdaad...
PC: Dell XPS 710: E6700+4GRam+ 2x320gig Raid0 + 2x 500gig + 8800GTX + XFI 3D audio card + MS Vista Ultimate + Dell 22inch TFT monitor + Lacie Home server + Nokia E90 + HTPC Acer Aspire L5100 + almost Pana PDP TH-42PX85E :)
Reg. datum: 20 oktober 2004
Wat betreft de kritiekpunten:
Behuizing kraakt: Klopt. met name linksonder het qwerty-toetsenbord, vlak naast de cameraknop. (daar loopt de behuizing niet helemaal door, vanwege deze knop) Maar het gekraak valt erg mee in vergelijking met mijn 9500. (waar met name het batterijklepje de boosdoener is samen met de frontcover als de 9500 dichtgeklapt zit.) de E90 zit veel strakker in elkaar. (moet ook wel als je merkt hoe hard je onder het typen op de toetsen moet drukken in vergelijking met de nokia 9500.) Maar dit is pas de 3e dag dat ik mee zit te spelen, ik weet niet hoe de behuizing zich in de toekomst houdt natuurlijk)
ruisgeluiden.. Niets van gemerkt.
Cameratoets voelt slapjes aan en opent niet de camerafunctie.
Slapjes zou ik niet zeggen. Als bedoeld wordt dat je niet zoals met een spiegelreflexcamera de knop zachtjes kunt aanraken om scherp te stellen om vervolgens de foto te kunnen maken, klopt dat. Maar ik heb het het even geprobeerd en er zitten wel degelijk twee fasen in de knop. ik geef toe dat het even wennen is. maar als je voorzichtig indrukt en op het vierkante indicator-vlak let kan je zien wanneer er is scherpgesteld, vervolgens druke je door om een mooie sscherpe foto te maken. (doet echt niet onder voor m'n N93i)
overigens klopt het wel dat de cameraknop niet de camerafunctie opent. vind ik geen probleem, omdat de knop makkelijk per ongeluk in kan worden gedrukt bij het vasthouden in dichtgeklapte stand. Ik heb gewoon de camerafuntie als eerste optie in het standaard menu op de startpagina gezet, zodat het contoleerbaar weinig moeite kost om aan te zetten. Wat ik zelf minder handig vind is het feit dat er uberhaupt een cameraknop nodig is om te kunnen filmen. op de Nokia E61i werkt dat namelijk heel handig met de centrale navigatietoets in het midden van het keypad aan de voorzijde van het toestel. Mij is even niet duidelijk waarom voor deze afwijkende opzet is gekozen bij de E90. (is namelijke hetzelfde operatingsysteem) het weglaten van de cameraknop was wat mij betreft handiger geweest en had wellicht het kraker van de behuizing sterk verminderd.
Vuil op het beeldscherm door dichtklappen. niets van gemerkt. Maar nogmaals, het toestel is net nieuw, wellicht na het veelvuldig typen met vette vingers etc. Is het mogelijk. Tot nu toe echter geen klachten. Zeer prettig toestel waar je maar moeilijk vanaf kunt blijven:))
Ik ga toch nog eens de Nokia Maps functie nader bekijken. Op de een of andere manier heb ik die applicatie nog niet helemaal onder de knie...jullie horen nog van me of het een goede vervanger is voor TomTom. Ik houd jullie op de hoogte...Chiao (zeggen ze hier)
P.s. Fijn te horen van de beschikbaarheid van accesoires. Kan wel een beschermhoesje gebruiken voor dit wonder.
Is waarschijnlijk ook per exemplaar verschillend en sommige mensen zeiken wel heel snel als er maar 1 klein dingetje niet werkt zoals ze zelf verwachten...quote:
ACSP, ACTC & ACSA certified
Voordat ik mijn mening geef, wil ik eerst even mijn complimenten maken aan het adres van Nokia. Het is immers een GRATIS applicatie die standaard bij het toestel zit. En werkt prachtig zo op het eerste gezicht. Het maakt je eerste beleving van het toestel als technologisch hoogstandje compleet. Vooral de wereldbol als beginscherm die zoomt naar je locatie is een leuke gadget. Helemaal omdat die locatie is voorzien van allerlei POI's. (points of interest) Samengevat ziet het er allemaal erg mooi uit.
Maar moet TomTom zich zorgen gaan maken?
Nou,...ik dacht het niet! Waarom? Een kaart laden kost (te) veel tijd, het inbrengen van een locatie is omslachtig en lange routes berekenen (bijvoorbeeld van Italie naar NL) geeft de indruk dat het systeem "hangt".
Kortom de functionaliteit ontstijgt de status van leuke gadget niet. Ik zou er niet aan moeten denken om hiermee dagelijks mijn weg te moeten vinden. (ik kom overal te laat of veroorzaak de grootste ongelukken)
Maar waarom brengt een wereldklasse bedrijf als Nokia deze software op de markt die doet denken aan mijn eerste versie navigatie pakketje op m'n Compaq iPAQ uit 2001? (Als Nokia meeleest hoor ik het graag.)
Tijdens de test kreeg ik sterk de indruk dat het Nokia gaat om een goede relatie met de netwerkproviders vanwege het benodigde internetverkeer. En de gebruikers waar Nokia zich op richt zijn denk ik de mensen die zelden navigeren. Deze standaard meegeleverde versie is zo te zien meer bedoeld om je in vreemde omgevingen te kunnen orienteren, zoals ik nu in Rimini; leuk om de locale wekelijkse markt te voet te kunnen vinden.
Volgens Nokia Maps kan je er een echt navigatiepakket van maken door een upgrade aan te schaffen à €99,- voor 3 jaar voor west Europa:
Maar als daarmee alleen de stem wordt toegevoegd voor de aanwijzingen en de rest gelijk blijft, dan zou ik adviseren gewoon een licentie van TomTom te kopen voor € 129,- op dvd. Dan is die licentie ipv voor 3 jaar voor altijd je eigendom, krijg je er een wereld van opties bij en ben je vooral snel waar je wezen wil.
Ik heb mijn E90 volgende week dinsdag... EINDELIJK !!
PC: Dell XPS 710: E6700+4GRam+ 2x320gig Raid0 + 2x 500gig + 8800GTX + XFI 3D audio card + MS Vista Ultimate + Dell 22inch TFT monitor + Lacie Home server + Nokia E90 + HTPC Acer Aspire L5100 + almost Pana PDP TH-42PX85E :)
Nu hoop ik alleen wel dat ik dan een QWERTY uitvoering krijg met Nederlandse taal, aangezien mijn Duits niet bepaald sterk is. Ik neem wel aan dat er meerdere talen inzitten.
Overigens werk ik zelf bij The PhoneHouse, alleen dan een franchise onderneming en ik hoorde gisteren van onze leverancier dat ze een aantal hadden binnengehad en wij krijgen er eentje van uitgeleverd. Dit betekend dus dat ze nu eindelijk (mondjesmaat) beschikbaar worden.
Ik zie zojuist overigens nog een gunstig nieuwsbericht voor de GPS ontvangers in Nokia toestellen op Tweakers staan.
Reg. datum: 17 april 2004
duitse toestel heeft duits toetsenbord met duitse benamingen (en qwrtz) en engelse en duitse (en turkse en italiaanse) taal. Vreemd trouwens dat er al geleverd zouden zijn, want er is zelfs op internet nog geen Nederlandse taal te downloaden, ook niet door SP'squote:R0KH schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:51:
Ik heb het toestel ook besteld in Duitsland met de hoop dat ie er dan sneller is.
Nu hoop ik alleen wel dat ik dan een QWERTY uitvoering krijg met Nederlandse taal, aangezien mijn Duits niet bepaald sterk is. Ik neem wel aan dat er meerdere talen inzitten.
Overigens werk ik zelf bij The PhoneHouse, alleen dan een franchise onderneming en ik hoorde gisteren van onze leverancier dat ze een aantal hadden binnengehad en wij krijgen er eentje van uitgeleverd. Dit betekend dus dat ze nu eindelijk (mondjesmaat) beschikbaar worden.
Ik zie zojuist overigens nog een gunstig nieuwsbericht voor de GPS ontvangers in Nokia toestellen op Tweakers staan.
john-hendriks wijzigde dit bericht 20-07-2007 16:11 (6%)
Ja, ik had wel al zo'n vermoeden. Nu is het zo dat ik diezelfde vraag bij de betreffende internetwinkel heb gelegd, dus ik wacht af wat ze ervan zeggen. Het is namelijk wel een Europese internetwinkel (technikdirekt.de), althans ze leveren door heel Europa en de website zelf is ook in het Engels.quote:john-hendriks schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:09:
[...]
duitse toestel heeft duits toetsenbord met duitse benamingen (en qwrtz) en engelse en duitse (en turkse en italiaanse) taal. Vreemd trouwens dat er al geleverd zouden zijn, want er is zelfs op internet nog geen Nederlandse taal te downloaden, ook niet door SP's
Onze leverancier had er 15 stuks in totaal en daarvan krijgen wij er dus een, erg veel vraag naar. Wij hebben zelf al 5 reserveringen staan voor klanten.
Er zijn nog geen NL toestellen te verkrijgen. Duurt nog 3 weken voor de eerste in NL arriveren (of nog langer...)
Ik onderteken het dat de E90 weer uitgesteld is. De berichten zijn nu weer half aug of eind aug. Ik snap niet waarom het nou weer uitgesteld is omdat ik de pers hem wel al heeft gehad.quote:Ballebek schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:13:
Update over the Air werkt niet in NL (bron: Nokia).
Er zijn nog geen NL toestellen te verkrijgen. Duurt nog 3 weken voor de eerste in NL arriveren (of nog langer...)
Softwareproblemen is het officieel intern maar daar weet ik niks van officieelquote:DaannO schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:24:
[...]
Ik onderteken het dat de E90 weer uitgesteld is. De berichten zijn nu weer half aug of eind aug. Ik snap niet waarom het nou weer uitgesteld is omdat ik de pers hem wel al heeft gehad.
Schijnt dat alle uitgeleverde E90's ook nog niet helemaal optimaal werken.
yep, azerty editionquote:NiekyG schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:19:
Benelux editie?
ARC Roeselare...quote:keesgadget schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:17:
Mooi voor je! Kunnen we ervaringen uitwisselen. Waar heb je hem vandaan? en heb je ook een handige etui kunnen scoren?
Etui'tje: is dat noodzakelijk? misschien later, ben eerst aan het kijken voor een goede houder voor in de auto die koppelbaar is met mijn nokia carkit.
Ik heb nu de Nokia E60 en mijn nokia autohouder werkt gewoon super samen met oplader + carkit.
Voor e90 heb ik nog niets gezien...
Iemand een idee?
Ik doe enorm veel kilometers dus is dit een must voor mij!
Nokia heeft gegarandeerd dat DEZE maand er zeker E90's beschikbaar zullen zijn in Belgie.quote:DaannO schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:24:
[...]
Ik onderteken het dat de E90 weer uitgesteld is. De berichten zijn nu weer half aug of eind aug. Ik snap niet waarom het nou weer uitgesteld is omdat ik de pers hem wel al heeft gehad.
Het is alleen zo dat de leverancier van The PhoneHouse deze nu exclusief als eerste heeft, ondanks dat ze er maar 15 stuks in totaal hebben gehad
Hoelang het dan nog gaat duren voordat er meer komen weet ik niet.
Ik zal in iedergeval eens kijken zodra er morgen een binnen is.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 62 63 64 65 last