Direct getest op de meest gruwelijke banvloek die je als TFT bezitter over je heen kan krijgen: dode pixels. Zoals alle ervaringen die ik tot nu toe op internet gelezen hebben had ik óók geen dode pixels, dus het testen kon beginnen!
Ik heb hem vergeleken (zeer subjectief) met mijn oude 22" NEC CRT en de Dell 24" (2405) van mijn vriendin en ik ben bepaald niet teleurgesteld.
In vergelijking met mijn oude CRT zie ik gewoon meer detail en gewoon een "strakker" beeld (100% van het beeldoppervlak gebruikt, geen bollingen in hoeken en aan randen enz.) en egalere kleuren en een rustiger beeld. In spellen merk ik totaal geen ghosting, tearing of andere narigheden die geassocieerd zijn met TFTs. Breedbeeld bevalt me ook heel goed, altijd 2 bladzijdes naast elkaar geopend hebben in Word bijvoorbeeld, en makkelijker meerdere schermen open hebben staan en er fatsoenlijk mee kunnen werken. Breedbeeld gamen is helemaal geweldig, geen idee waarom eigenlijk
In vergelijking met de Dell 2405 van mijn vriendin merk je wel dat de kijkhoeken een ENORM stuk minder zijn bij de 226BW, maar voor mij is dat geen issue, ik zit altijd recht achter mijn beeldscherm. Het contrast lijkt hoger op de 226BW (écht zwart in films bijv.) en op de 2405 heb ik wél last van ghosting in spellen, dus ik hoef niet te ruilen met mijn vriendin, al is de resolutie op de 2405 wel erg mooi (1920x1600 tegenover 1680x1050). Kleurechtheid kan ik niet echt beoordelen denk ik, dus hier zal ik verder geen uitspraken over doen.
DeadKennedy wijzigde dit bericht 11-02-2007 16:39 (4%)
Core i7 920 @ 3330MHz | Gigabyte X58-UD5 | Radeon 4890 | Scythe Mugen 2 | X-Fi Titanium | 6GB OCZ 1600MHz CL7 | 1TB Seagate Barracuda 7200.12 | Samsung 226BW | Coolermaster 700W
Reg. datum: 07 maart 2005
@Derice:
Je hoeft niet bang te zijn dat de stoppen eruit vliegen. Ten eerste: deze monitor verbruikt max. 55W, de meeste gebruikers gebruiken de monitor niet met volle felheid. Praktijk dus denk ik 40W.
Ten tweede, je voeding zal zeker niet altijd 600W verbruiken. Dit is het maximale vermogen.
En als laatste 1 stop/groep van 16A kan 230x16 = 3680W hebben...
Reg. datum: 15 november 2005
Met de normale voet is hij niet kantelbaar, maar als je een vesa wall mount pakt, kan je de resolutie zo aanpassen dat je wel het beeld kan draaien?
Als je het scherm in portraitmode zet, kun je dmv je videokaartdrivers het beeld draaien zodat het ook goed staat. Is dat wat je bedoelde?quote:MineMine schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:14:
Terug komen op het VESA 100mm norm.
Met de normale voet is hij niet kantelbaar, maar als je een vesa wall mount pakt, kan je de resolutie zo aanpassen dat je wel het beeld kan draaien?
Reg. datum: 15 november 2005
Dat bedoel ik jaquote:RoD schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:16:
[...]
Als je het scherm in portraitmode zet, kun je dmv je videokaartdrivers het beeld draaien zodat het ook goed staat. Is dat wat je bedoelde?
Dus ipv 1680*1050 -> 1050*1680?
Ik keek naar een deze: NewStar W100
Echt staat dat hij maar tot 21" kan en de 226bw is 22". betekent kan dus niet. Of is het het proberen waard? [Scheelt bijna niets 21" met 22"?]
* RoD heeft een Newstar arm met een 22" Acer monitor.
En ja, de verhoudingen blijven dan gelijk als je em in portrait mode zet
Echter blijft mij vraag m.b.t. direct zonlicht nog onbeantwoord.
Zou iemand die het scherm heeft dit eens willen uitproberen?
Zon is uberhaubt niet fijn op een scherm, is mijn ervaring. Ik zie hier dan vrij weinig meer. Heb dan wel geen 226BW, maar wel zelfde soort paneel.quote:Derice schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:06:
Thanks voor het beantwoorden van de vraag over de power consumptie. Weer een zorg minder.
Echter blijft mij vraag m.b.t. direct zonlicht nog onbeantwoord.
Zou iemand die het scherm heeft dit eens willen uitproberen?
Dan maar het gordijn dicht.
Kan helaas m'n scherm niet anders neerzetten.
Zou iemand misschien voor mij de hoogte van af de onderkant van de voet naar de onderkant van het scherm willen op meten ?
Zou hem naast mijn andere samsung willen zetten als ik hem koop en hoop dat de hoogte beetje het zelfde is.
Heb nu een 930BF deze is 43 cm hoog totaal, van onderkant voet naar onderkant scherm is 8cm (kunstof niet de beeldbuis)
thanks alvast
enriqueeeee wijzigde dit bericht 11-02-2007 18:30 (18%)
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Heb gisteren mijn Samsung 192T verkocht via marktplaats, en ga natuurlijk weer voor een Samsung en nu lekker groter & natuurlijk breedbeeld.
Samsung maakt altijd mooie en vooral goede scherms, we waren gisteren in de MediaMarkt en daar zag mijn vriedin een Acer 20 inch die ze ook mooi vond, maar ja daar kreeg ze direct de wind van vooren van de verkoper dat een Samsung veeeeel beter is dan de Acer schermpies, en samsung heeft ook nog 3 jaar garantie, wat wil je nog meer
Core2Duo 6400-Asus 8800GTS 320MB-Asus P5B De Luxe/Wifi-1x Raptor 150GB-2x Samsung Spinpoints 250GB Raid/0 Stripe-2GB Kingston Valueram DDR2-Plextor 740 DVD Writer-Aopen DVD Rom 16x-Voeding Huntkey 550 Watt-Kast Centurion 534-Monitor HP W2207.
Ik heb met de 226BW veel minder last van zonlicht dan met mijn CRT. Nu was er vandaag niet érg veel zon maar ik heb er vrij weinig last van gehad.quote:Derice schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:11:
Heb je opzich ook weer gelijk in, denk ook niet dat het eigenlijk veel uitmaakt met wat voor scherm je hebt.
Dan maar het gordijn dicht.
Kan helaas m'n scherm niet anders neerzetten.
Core i7 920 @ 3330MHz | Gigabyte X58-UD5 | Radeon 4890 | Scythe Mugen 2 | X-Fi Titanium | 6GB OCZ 1600MHz CL7 | 1TB Seagate Barracuda 7200.12 | Samsung 226BW | Coolermaster 700W
Ik denk dat je de test niet begrepen hebt. Je moet namelijk de distance reduceren zodat het naspoor van het voorste blokje net niet overlapt met 'voorspoor' van het achterste blokje. Je kunt daarna RGB waarde 127, 127, 127 voor beide blokjes gebruiken om de GtG te bekijken. Nu zeggen je gegevens niks want ze staan gewoon nog op standaard (response tijd van 166ms lijkt me sterk)quote:innocent schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:33:
[...]
Graphics mode: 1680x1050 @ 32 bpp
Frame rate: 60.9 Hz
Gamma factor: -
Flag test: b->w: 100.0%, w->b: 100.0%, b->g:-, w->g:-
Chase test: 100(166.7ms), 100(166.7ms), 100(166.7ms)
Beetje overdreven dat de stoppen eruitvliegen. Ik heb ook een 500W voeding in mijn PC maar dat wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk 500 watt verstookt wordt, en dan nog blijft het ruim binnen de marge van een groep 230V*16A=3680 W max. Mijn 22" acer gebruikt standaard zo'n 35 watt. Die 55 watt zal wel het max zijn bij max brightness en contrast, maar wordt waarschijnlijk zelden door iemand gebruikt. In stand by gebruikt het scherm trouwens 0.1W. Bij de Samsung zal het vergelijkbaar zijn.quote:Derice schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:16:
Wie weet hoeveel stroom dit scherm trekt?
Want met een 600W voeding, tv, surround set, etc op 1 groep wil ik niet dat als ik deze monitor aan zou sluiten de stop eruit vliegt.
REDFISH wijzigde dit bericht 11-02-2007 22:23 (39%)
Deze afstand is zo'n 7-7,5 cm (zoals je hier kunt lezen). Natuurlijk is dit afhankelijk van of je het scherm kantelt of niet!quote:enriqueeeee schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:27:
Hoi,
Zou iemand misschien voor mij de hoogte van af de onderkant van de voet naar de onderkant van het scherm willen op meten ?
Zou hem naast mijn andere samsung willen zetten als ik hem koop en hoop dat de hoogte beetje het zelfde is.
Heb nu een 930BF deze is 43 cm hoog totaal, van onderkant voet naar onderkant scherm is 8cm (kunstof niet de beeldbuis)
thanks alvast
CoolerMaster Mystique 631 Black - Asus P5B Deluxe WiFi-AP - Corsair 2x1GB CL4 6400 - 2xSamsung SpinPoint T166 320GB NCQ 16MB 300 - Asus 8800GTS 640MB DDR3 - X-Fi XtremeMusic - 9500CLPS Led - Samsung S183A - Samsung S162A - Apacer Floppy - 53:1 Cardreader
Reg. datum: 13 mei 2004
AMD 3000+ | Zalman 7000A Cu | Asus A7n8X-E Deluxe | 2x512mb G.Skill PC4400 | 200+80Gb HDD Maxtor | GeForce 6800GT 256Mb | Antec Sonata II | Logitech Z-5500 | Creative X-fi Extreme music
Reg. datum: 11 februari 2007
Ik wil graag een nieuw beeldscherm kopen, ik heb momenteel de Acer AL1715 (17") Maar ik wil graag een wat groter scherm aanschaffen. Ik heb na weken zitten zoeken en reviews hebben gelezen ben ik op de 225BW en sinds kort de 226BW uitgekomen. Nu is mijn vraag welke van de twee moet ik nemen aangezien er maar twee tientjes tussen zit.
De 225bw is in hoogte verstelbaar wat ik graag wil, maar de 226bw heeft een hogere reactiesnelheid. Ik vind het een moeilijke keuze, kunnen jullie mij daar bij helpen?
Dit is mijn systeem:
AMD Athlon X2 4600+
2 gig ram geheugen
Asus M2N-E Moederbord
ATI Sapphire X1900XT Videokaart.
Ik speel regelmatig een spelletje en ik vraag me nu af of het nu echt zo erg is dat de games er minder mooi opworden, de nieuwe games niet dat weet ik maar oudere games is het zo erg? En is daar wat aan te doen? Ik werk met veel beeldbewerkings programma's daar zijn deze schermen wel voor geschikt denk ik. Ik wil een van deze twee zeker aanschaffen maar welke. Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen en genoeg informatie hebben om te kunnen antwoorden, zoniet dan hoor ik het graag.
Reg. datum: 12 februari 2007
ik ben van plan om een Samsung 226BW aan te schaffen. Mijn grootste vraag is eigenlijk of deze monitor 1:1 pixel mapping ondersteund. Dit zou wel handig zijn voor sommige games die helaas bij mij niet echt met een hoge resolutie te spelen zijn
Misschien handig om te weten wie deze monitor heeft in combinatie met een Nvidia 7600GS (mijne is van MSI).
Verder heb ik live update software van MSI geinstalleerd en de laatste forceware drivers.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen...
en nee.. ik wel geen 4:3 meer
Maar mense als iemand het toch gelukt is, post het nog even xD
Ik heb bijna dezelfde kaart ... 7600GT ... en bij mij werkt 1:1 pixel mapping perfect. Mijn monitor is aangesloten via de DVI kabel en heb de laatste officiele nVidia drivers geinstalleerd staan op mijn Windows XP machine.quote:worstenbroodje schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:53:
Mijn grootste vraag is eigenlijk of deze monitor 1:1 pixel mapping ondersteund. Dit zou wel handig zijn voor sommige games die helaas bij mij niet echt met een hoge resolutie te spelen zijn
Misschien handig om te weten wie deze monitor heeft in combinatie met een Nvidia 7600GS (mijne is van MSI).
De instelling zit een beetje verstopt en heet niet "1:1 pixelmapping", maar voor de rest werkt het perfect. Ik zal nog ff in een ander topic opzoeken hoe de instelling ook alweer precies heet ...
Aha gevonden in een oude post van mij in het 20" topic:
Via het nieuwe nVidia control panel (dus niet dat ding wat links uitklapt op je beeldscherm instellingen) als volgt:
Nvidia Control Panel --> Categorie beeldscherm --> Platte schermschaal wijzigen --> Bij 2: keuze 4 "niet schalen"
Weakling wijzigde dit bericht 12-02-2007 11:58 (14%)
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Reg. datum: 05 oktober 2005
Ik neem aan dat dit ook met een ATI kaart te forceren is, mbv van Atitool ofzo?quote:Weakling schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:55:
[...]
Ik heb bijna dezelfde kaart ... 7600GT ... en bij mij werkt 1:1 pixel mapping perfect. Mijn monitor is aangesloten via de DVI kabel en heb de laatste officiele nVidia drivers geinstalleerd staan op mijn Windows XP machine.
Core2 Quad Q9650 @ 4050Mhz, Gigabyte EP45-UD3P rev.1.0, Thermalright Ultra 120Extreme, 4Gb OCZ Platinum PC8500, PNY Geforce GTX285, Creative X-Fi XtremeMusic, 2x WD CaviarSE16 320Gb RAID0, Aerocool ExtremEngine 3T, Zalman ZM600-HP
Aangezien jij zelf zegt dat je veel met beeldbewerkingsprogramma's werkt zou ik denken dat een TN-paneel geen goede keuze is, i.v.m. de kleuren. Voor games vind ik de 226BW echter wel zeer geschikt, vooral voor de laatste generatie games zoals FarCry, WoW, etc. Nu ik zo'n 22" in gebruik heb wil ik niet meer terug naar een kleiner scherm (kom zelf van een 19" af).quote:Qrx schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:08:
Mijn allereerste post op dit forum
Ik wil graag een nieuw beeldscherm kopen, ik heb momenteel de Acer AL1715 (17") Maar ik wil graag een wat groter scherm aanschaffen. Ik heb na weken zitten zoeken en reviews hebben gelezen ben ik op de 225BW en sinds kort de 226BW uitgekomen. Nu is mijn vraag welke van de twee moet ik nemen aangezien er maar twee tientjes tussen zit.
De 225bw is in hoogte verstelbaar wat ik graag wil, maar de 226bw heeft een hogere reactiesnelheid. Ik vind het een moeilijke keuze, kunnen jullie mij daar bij helpen?
Dit is mijn systeem:
AMD Athlon X2 4600+
2 gig ram geheugen
Asus M2N-E Moederbord
ATI Sapphire X1900XT Videokaart.
Ik speel regelmatig een spelletje en ik vraag me nu af of het nu echt zo erg is dat de games er minder mooi opworden, de nieuwe games niet dat weet ik maar oudere games is het zo erg? En is daar wat aan te doen? Ik werk met veel beeldbewerkings programma's daar zijn deze schermen wel voor geschikt denk ik. Ik wil een van deze twee zeker aanschaffen maar welke. Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen en genoeg informatie hebben om te kunnen antwoorden, zoniet dan hoor ik het graag.
Het verschil tussen de 225BW en de 226BW is vooral de reactietijd (5ms vs. 2 ms), het high glossy design van de 226BW, de contrast ratio (700:1 vs. 1000:1), MagicBright 2 vs. MagicBright 3, en tenslotte het standby energie verbruik van <2W vs. <1W.
In sommige reviews lijkt de 225BW beter uit de test te komen, maar deze heeft na lezen van reviews vaak last van backlight bleeding waar tegen de 226BW tot op heden bij mij zo goed als geen last van heeft. Al heb ik zelf de brightness iets wat teruggezet.
Het is dus alsnog een persoonlijke keuze voor welk scherm je gaat, maar ik zou het denk ik wel weten als ik jou was, de mooie 226BW (mocht je het echt niet weten maak dan een keuze op basis van de foto's
Laat het ons weten wat het geworden is en wat uiteindelijk de doorslag gaf...
CoolerMaster Mystique 631 Black - Asus P5B Deluxe WiFi-AP - Corsair 2x1GB CL4 6400 - 2xSamsung SpinPoint T166 320GB NCQ 16MB 300 - Asus 8800GTS 640MB DDR3 - X-Fi XtremeMusic - 9500CLPS Led - Samsung S183A - Samsung S162A - Apacer Floppy - 53:1 Cardreader
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last
Dit topic is gesloten.