Hoofdcategorieën
Topicacties

Samsung SyncMaster 226BW

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last

Nieuw Topic
The Alchemist

Samsung SyncMaster 226BW 22" Widescreen monitor

Omdat velen onder ons (waaronder ikzelf) het overzicht een beetje kwijt begon te raken in de bestaande topics, heb ik dan toch maar dit topic geopend voor alle Tweakers die hem al hebben of meer willen weten over de Samsung SyncMaster 226BW 22 inch WS.

Specificaties Zoals opgegeven door Samsung

Pixel Pitch(mm)0.282 x 0.282
Brightness(cd/m²(typ.)300 cd/§³
Contrast Ratio(typ.) 1000:1(DC 3000:1)
Viewing Angle(H/V)160°/160°ª
Response Time(ms)(typ.)2(GTG)
FrequencyHorizontal Frequency(kHz)30~81
Vertical Frequency(Hz)56-75
Maximum Resolution1680x1050
Color Supported16.7M
Signal InputInput Video SignalAnalog RGB, DVI
Sync. TypeSeparate H/V, Composite , SOG
Input Connectors15pin D-sub, DVI-D
Plug & PlayDDC 2B
USB powered hub optionX
Mac compatibilityO
PowerOn Mode55W
DPMS Mode<1W
TypeBuilt-in
Multimedia SpeakersX
Wall-MountVESA 100mm
TCOX
Cabinet ColorBlack High Glossy
DimensionSet(W*H*D)(mm) (with stand)514.6*422.0*219.3
Set(W*H*D)(mm) (w/o stand)514.6*63.0*353.3
Packing(W*H*D)(mm)606.0*158.0*488.0
WeightSet(kg)4.9
Packing(kg)7.4
Special Features.DVI(HDCP) .MagicBright3 .Black High Glossy
StandTypeSimple

Overige specificaties
- Garantie bedraagt 3 jaar (Warranty card bijgevoegd)
- DVI-kabel meegeleverd (1.5 meter)
- Voet is voorzien van draaimechanisme waardoor het scherm makkelijk draaibaar

Foto's

http://www.paradigit.nl/images/article/l10015772.jpg

http://www.samsung.com/Products/Monitor/LCD_Digital/images/226bw-f-black-4x4.jpg

http://www.acesdirect.nl/opt/guide/content/img/groot/g187138.jpg

http://www.komplett.nl/img/p/200/331034.jpg

http://www.deck.ro/samsung/dbpic/ppn54.jpg

http://www.komplett.nl/mlf/produkt/bilder/331032side.jpg

http://www.komplett.nl/mlf/produkt/bilder/331032back.jpg

http://www.materiel.net/buffer/25001.jpg

http://img79.imageshack.us/img79/7390/cimg0002fw5.jpg

http://img478.imageshack.us/img478/3182/cimg0004tq4.jpg

http://img478.imageshack.us/img478/6642/cimg0006rd5.jpg

Hopende op een overzichtelijk topic vraag ik hier alleen vragen/opmerkingen/etc over de 226BW te posten, informatie over andere typen kunnen gevonden worden in de welbekende overige topics in het forum!

Reviews

- Review door mijzelf
- Review door Rob1973
- Review door PCHome Vertaald uit het Chinees door Google Translate...
- Review door Vich

Pricewatch
http://tweakers.net/price...DVI-D-Zwart)-prijzen.html

Samsung Website
http://www.samsung.com/Pr...A.asp?page=Specifications

De topicstart zal geregeld geupdate worden met het laatste nieuws. Mocht je op-/aanmerkingen hebben, dan laat het maar weten.
Robbert

Om definitieve sluiting van dit topic te voorkomen dient iedereen zich aan de regels te houden zoals deze opgesteld zijn door mod pollewob:
quote:
Pollewob schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:12:
Na heroverweging heb ik besloten dit topic alsnog een kans te geven. Hierbij zijn wel een aantal punten.

Het voornaamste is dat we hier geen posts in de trend van "winkel x heeft hem op voorraad en de levertijd is y" willen zien. Daarmee wordt het topic zeer onoverzichtelijk, oninteressant en dus snel om zeep geholpen.

Houd de posts ook ontopic, zorg dat een post wat toevoegt en verzand niet in slowchats.

Let wel: dit is een soort proeffase, mocht het in de praktijk toch niet werken bestaat de kans dat het topic alsnog gesloten wordt.

Probeer er wat van te maken :)

Robbertje wijzigde dit bericht 11-02-2007 22:34 (64%)

CoolerMaster Mystique 631 Black - Asus P5B Deluxe WiFi-AP - Corsair 2x1GB CL4 6400 - 2xSamsung SpinPoint T166 320GB NCQ 16MB 300 - Asus 8800GTS 640MB DDR3 - X-Fi XtremeMusic - 9500CLPS Led - Samsung S183A - Samsung S162A - Apacer Floppy - 53:1 Cardreader

beetje vreemd en niet lekker
Reg. datum: 27 augustus 2001

Doe es de speedtest met PixPerAn. Ben wel es benieuwd wat de werkelijke waarden zijn.

Reg. datum: 08 oktober 2004

Hey...

Ben even naar de MM in Eindhoven geweest: de 226BW is daar ook al uitverkocht... Er staat nog een werkend showmodel en er liggen nog twee in geopende dozen: bij de ene ontbreekt een stroomkabel en nog iets en de andere is een oude showmodel... Ziet alles niet netjes uit, zacht uitgedrukt...

Verder heb ik me geinformeed naar de mogelijke datum wanneer een nieuwe partij 226BW zal aankomen, maar de medewerker bleek er niets van te weten...

Ja, ik heb toch geen haast: ga gewoon een week of twee wachten en dan koopt ik hem - hij ziet er trouwens super uit - van de dode hoeken merk je bijna niets en alles ziet er echt kleurrijk en gelikt uit..... een mooie monitor dus...

Veel succes nog met jullie aankopen.... :9

"Hoe vrolijker je bent, hoe meer je nog hebt te leren." Don Herold.

Reg. datum: 12 juli 2002

Fijn dt er nu een appart topic is voor dt scherm.
Ik heb van de week een scherm gehaald maar gisteren zag (in het donker) dat ik meer dan 5 subpixels heb die niet zwart zijn als ik me een pixeltestproggie ga kijken. Das best wel veel!

Bovendien zie ik over het scherm horizontale strepen naar beneden komen (dit lijkt een soort refresh proces) Hierdoor is het beeld vrij onrustig. Het is niet zo dat je duielijke strepen ziet maar mee lichtere en donkere gebiedjes die van boven naar beneden over het beeld "vallen" De resolutie ed heb ik goed ingesteld en dat geeft een mooi en scherp beeld alleen die strepen maken het soms erg onrustig.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik gebruik het sscherm samen met een Laptop waarin een ATI RADEON 9000 video kaart zit. Dat zou toch gewoon een strak beeld moeten geven, of vergis ik me nou?

Reg. datum: 25 januari 2005

Ik heb het volgende programma gedownload omdat m'n 8800GTX het gamma niet kan onthouden, maar ik moet zeggen dat m'n 226BW ook een veel mooier beeld heeft hiermee! Ik heb het over QuickGamma. Mocht je een 8800 kaart hebben en Vista draaien (en misschien anders ook wel) dan adviseer ik je QuickGamma te gebruiken. (Onderaan zal ik m'n eigen post uit het 8800-topic quoten met de volledige uitleg).

Als ik het gamma naar mijn smaak instel met de drivers (via het CP > Beeldscherm > Bureaubladkleurinstellingen aanpassen) en dan het voorbeeld op 3 zet (dan zie je zo'n testbeeld), dan wordt de balk rechtsonder zowat helemaal zwart en grijs: ik zie maar een paar tinten, zal ik maar zeggen: eigenlijk zie ik (zowat) een hele zwarte balk met slechts een grijs vlakje. Als ik echter het gamma laad via QuickGamma wordt het algemene beeld donkerder/voller (mooie donkere volle tinten) terwijl tegelijkertijd ik opeens veel meer balkjes zie in dat zwart-grijze gedeelte! Zo zie ik dat er een balkje echt zwart is en de rest verschillend grijs. En dat dus terwijl m'n hele scherm ook nog iets donkerder (voller) wordt!

De uitleg:
quote:
J van E schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:15:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Ik heb een (voorlopige) oplossing gevonden voor mijn (en wellicht iemand anders) probleem met het gamma onder Vista en de nVidia driver!!! :) Vanaf nu kost het instellen van het juiste gamma maar 1 muisklik. En het gamma lijkt een nog wel beter resultaat te geven ook! :)

Het behoeft allemaal wel enige uitleg want het werkt onder Vista niet zoals het zou moeten...

1. Zorg dat het gamma gereset is (herstart je computer bijvoorbeeld even).

2. Download QuickGamma en installeer het programma.

3. Start QuickGamma en stel het gamma in (ik zelf heb 'm maar liefst staan op 1.50 voor alle kleuren om een beetje pittige kleuren te krijgen!)

4. Druk op de knop Set Current Gamma as QuickGammaLoader Default Gamma.

5. De optie 'Run QuickGammaLoader at Windows Startup' moet je NIET aanvinken, want die optie werkt niet onder Vista!

6. Klik op de OK knop (het programma verdwijnt uit beeld).

7. Ga naar de map waar QuickGamma geinstalleerd is (default C://Program Files/QuickGamma) en maak een snelkoppeling van 'QuickGammaLoader' op je bureaublad (of waar je maar wilt).

That's it! Voortaan hoef je na het opstarten van Vista enkel en alleen EENMAAL te klikken op die snelkoppeling om het juiste gamma in te stellen! :) YES!

(En NEE, het heeft geen nut om die snelkoppeling in de map Opstarten te zetten want dat werkt niet!)

Mocht je het gamma later willen veranderen, herhaal dan stap 3 en 4 uit bovenstaande instructie.

Nou, ik ben hier zelf heel blij mee want ik vond dat gedonder om elke keer het gamma te moeten laden via een profiel in het nVidia CP zwaar knudde...!

Wel jammer dat zelfs deze oplossing geen effect heeft in DTM3, maar ja... dat ligt dus aan DTM3.
Ik zelf gebruik voor de 226BW de standaardinstellingen (Magic Color dus ook uit) met Brightness op 50 en Contrast op 65. That's it. En dankzij QuickGamma zie ik veel meer zwarttinten terwijl ik ook nog eens veel vollere kleuren heb! :) De 226BW is nu ECHT top! ;)

Reg. datum: 25 maart 2004

Hoi,

Voor diegene die er 1 zoekt, vanmorgen bij MM Alphen aan den Rijn hadden ze er nog 10.
Daarna nog 9 8)

The Alchemist

quote:
maxap schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:38:
Hey...

Ben even naar de MM in Eindhoven geweest: de 226BW is daar ook al uitverkocht... Er staat nog een werkend showmodel en er liggen nog twee in geopende dozen: bij de ene ontbreekt een stroomkabel en nog iets en de andere is een oude showmodel... Ziet alles niet netjes uit, zacht uitgedrukt...

Verder heb ik me geinformeed naar de mogelijke datum wanneer een nieuwe partij 226BW zal aankomen, maar de medewerker bleek er niets van te weten...

Ja, ik heb toch geen haast: ga gewoon een week of twee wachten en dan koopt ik hem - hij ziet er trouwens super uit - van de dode hoeken merk je bijna niets en alles ziet er echt kleurrijk en gelikt uit..... een mooie monitor dus...

Veel succes nog met jullie aankopen.... :9
Maxap zover ik weet krijgen ze komende woensdag/donderdag de eerstvolgende levering, dat was vorige week toen ik er naar vroeg ook het geval! Maar ik heb mijne dus gisteren in de MM Eindhoven gekocht en na mij lagen er nog zeker 8 (exclusief dat showmodel). Dus de 226BW gaat wel echt als warme broodjes over de toonbank zeg... Maar nu ik hem heb kijk ik daar ook niet van op, een echte beauty :*)

CoolerMaster Mystique 631 Black - Asus P5B Deluxe WiFi-AP - Corsair 2x1GB CL4 6400 - 2xSamsung SpinPoint T166 320GB NCQ 16MB 300 - Asus 8800GTS 640MB DDR3 - X-Fi XtremeMusic - 9500CLPS Led - Samsung S183A - Samsung S162A - Apacer Floppy - 53:1 Cardreader

No troubles? Here, have some!
Reg. datum: 27 januari 2001

Ik ben zelf ook zeer gecharmeerd van deze monitor. Ik vraag me alleen af hoe de kleuren zijn. Zijn er schakeringen te zien en zijn er vloeiende overgangen.

Plaatje voor de startpost:
http://www.samsung.com/Products/Monitor/LCD_Digital/images/226bw-f-black-4x4.jpg

System Specs De cursus "omgaan met teleurstellingen" gaat helaas niet door.

Reg. datum: 21 januari 2003

quote:
REDFISH schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:43:
Doe es de speedtest met PixPerAn. Ben wel es benieuwd wat de werkelijke waarden zijn.
Graphics mode: 1680x1050 @ 32 bpp
Frame rate: 60.9 Hz
Gamma factor: -

Flag test: b->w: 100.0%, w->b: 100.0%, b->g:-, w->g:-
Chase test: 100(166.7ms), 100(166.7ms), 100(166.7ms)

uhm, Net 1 rood (dood) subpixeltje ontdekt precies in het midden van mijn scherm :(

Vreemd genoeg heb ik die afgelopen dinsdag niet gezien tijdens het testen van de pixels ?

The Alchemist

quote:
vleppyniles schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:33:
Ik ben zelf ook zeer gecharmeerd van deze monitor. Ik vraag me alleen af hoe de kleuren zijn. Zijn er schakeringen te zien en zijn er vloeiende overgangen.

Plaatje voor de startpost:
[afbeelding]
Thx vleppy, mooi plaatje, ik voeg er zelf nog wat toe.

Reg. datum: 25 januari 2005

quote:
innocent schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:37:
uhm, Net 1 rood (dood) subpixeltje ontdekt precies in het midden van mijn scherm :(

Vreemd genoeg heb ik die afgelopen dinsdag niet gezien tijdens het testen van de pixels ?
Die zie je nu pas met het extra goed testen...? Ik heb niets getest: ik zie er geen en als er wel eentje zou zijn (die ik alleen met een test kan vinden) dan heb ik er schijnbaar geen last van... ;)

Reg. datum: 01 januari 2002

quote:
vleppyniles schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:33:
Ik zie geen schakeringen. alles vloeit netjes over. De kleuren zijn perfect. ;)

(Backlight bleeding merk je wel. met een helemaal zwart beeld zie je het wel ja.)
p.s ik had nog even farcry gechecked op 1680x1050. Da's helemaal fucking strak
nou. dan zie ik het verschil wel met mijn crt monitor. mooiere kleuren enz.

Vleespet wijzigde dit bericht 10-02-2007 15:02 (25%)

Unox: the worst OS...
Reg. datum: 18 februari 2002

Dank voor deze post / dit nieuwe topic!
Het bevestigt dat ik een juiste keuze heb gemaakt in het bestellen van deze monitor (NoRRoD, Groningen). Nu maar wachten, later (deze week / maand?) hoop ik terug te komen om mijn ervaringen te delen...

This is my sick nature...

Reg. datum: 18 december 2003

MM Utrecht: uitverkocht
Mycom Utrecht: uitverkocht
Computerland Utrecht: hebben nu ook geen showmodel meer ;)

De laatste wilde hem trouwens nog verkopen voor 399, heb er nog een tientje afgeluld. Maar over dode pixels doen ze wel verschrikkelijk moeilijk. Gelukkig kon ik het showmodel meteen testen en was er niets aan de hand.

Mooi ding hoor :)

quote:
Robbertje schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:27:
[...]

Maxap zover ik weet krijgen ze komende woensdag/donderdag de eerstvolgende levering, dat was vorige week toen ik er naar vroeg ook het geval! Maar ik heb mijne dus gisteren in de MM Eindhoven gekocht en na mij lagen er nog zeker 8 (exclusief dat showmodel). Dus de 226BW gaat wel echt als warme broodjes over de toonbank zeg... Maar nu ik hem heb kijk ik daar ook niet van op, een echte beauty :*)
bedankt voor je reactie, Robbert... goed om te weten dat ze een nieuwe levering volgende week donderdag of woensdag krijgen... dan zal ik tot volgende week wachten en naar de MM rennen (rijden)... Maar je 226BW is een echte beauty, dat geloof ik wel... ik heb hem vandaag ook mogen bezichtigen - wat een prachtding.... lijkt veel op mijn 931c qua design en kleuren maar wel groter... ;)

quote:
zwoellie schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:29:
MM Utrecht: uitverkocht
Mycom Utrecht: uitverkocht
Computerland Utrecht: hebben nu ook geen showmodel meer ;)

De laatste wilde hem trouwens nog verkopen voor 399, heb er nog een tientje afgeluld. Maar over dode pixels doen ze wel verschrikkelijk moeilijk. Gelukkig kon ik het showmodel meteen testen en was er niets aan de hand.

Mooi ding hoor :)
hmm.. heb je het over MM-mensen die moeilijk doen over het ruilen van je monitor als er dode pixels ontdekt zullen worden??? Lijkt me heel raar, je hebt sowieso 14 dagen en je kunt je monitor zelfs terugbrengen en je geld terugvragen - en als je een dood pixeltje ontdekt, meteen ruilen, hoor... voorzover ik weet, doet de MM daar helemaal niet moeilijk over...
misschien heb je in plaats van een MM medewerker een of andere zwerver daar aangesproken??? :P

o ja, ik zie het...Computerland... sorry :)

The Alchemist

quote:
maxap schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:30:
[...]

bedankt voor je reactie, Robbert... goed om te weten dat ze een nieuwe levering volgende week donderdag of woensdag krijgen... dan zal ik tot volgende week wachten en naar de MM rennen (rijden)... Maar je 226BW is een echte beauty, dat geloof ik wel... ik heb hem vandaag ook mogen bezichtigen - wat een prachtding.... lijkt veel op mijn 931c qua design en kleuren maar wel groter... ;)
Maxap, heb je die Acer AL2216WSD er langs zien staan? Ook 22" maar dan heb je alle overeenkomsten al wel gehad! :) Dat was eerst mijn 22" scherm maar ben ik blij dat het de Samsung 226BW geworden is, en dat alleen omdat ik eind 2006 niet genoeg geld over had om nog zo'n scherm te kopen... Dure kerstdagen is dus nog ergens goed voor... _/-\o_
Wat betreft die levering in de MM Eindhoven afgelopen weken is het wel zo geweest, maar misschien hadden ze niet verwacht dat hij weer uitverkocht zou worden en dat er geen bestelling voor komende week geplaatst is, ik weet het niet en durf het je dus niet te garanderen dat er komende week weer een levering komt!

quote:
J van E schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:48:
[...]

Die zie je nu pas met het extra goed testen...? Ik heb niets getest: ik zie er geen en als er wel eentje zou zijn (die ik alleen met een test kan vinden) dan heb ik er schijnbaar geen last van... ;)
zonder test zie ik hem ook :( daarom heb ik ook de test die ik eerder had gedaan opnieuw uitgevoerd in de hoop dat het alleen een vlekje of iets dergelijks zou zijn om hij er eerder niet was.

Maar niet getreurd, ik heb hem bij de media markt vandaan en ik ga hem dus gewoon weer ruilen :)

Op zich wel jammer want ik heb totaal nog geen backlight bleeding kunnen ontdekken bij dit scherm

innocent wijzigde dit bericht 10-02-2007 16:34 (7%)

Reg. datum: 15 november 2005

Had een klein vraagje nog over de voet.
Als je die voet losschroeft en dan een wandarm er wil zetten, welke type moet het dan zijn?

Ik denk dt ik een deze ga halen. Effe ma overtuigen dat het mag 8). Die blijft maar zeuren om me geld goed moet gebruiken..

edit: Verdomme overheen gelezen in ts.. Sorry.

MineMine wijzigde dit bericht 10-02-2007 17:33 (9%)

Now we wait...
Reg. datum: 20 december 2000

Een groot topic per monitor lijkt me totaal niet gewenst, dan wordt het helemaal niet meer bij te houden. Mochten er specifieke vragen zijn over het scherm kan dat uiteraard in een apart topic, maar die zie ik hier niet.
Now we wait...
Reg. datum: 20 december 2000

Na heroverweging heb ik besloten dit topic alsnog een kans te geven. Hierbij zijn wel een aantal punten.

Het voornaamste is dat we hier geen posts in de trend van "winkel x heeft hem op voorraad en de levertijd is y" willen zien. Daarmee wordt het topic zeer onoverzichtelijk, oninteressant en dus snel om zeep geholpen.

Houd de posts ook ontopic, zorg dat een post wat toevoegt en verzand niet in slowchats.

Let wel: dit is een soort proeffase, mocht het in de praktijk toch niet werken bestaat de kans dat het topic alsnog gesloten wordt.

Probeer er wat van te maken :)
Jamaica has a bobsled team!
Reg. datum: 10 april 2004

Wie weet hoeveel stroom dit scherm trekt?
Want met een 600W voeding, tv, surround set, etc op 1 groep wil ik niet dat als ik deze monitor aan zou sluiten de stop eruit vliegt. ;)

Daarnaast zou ik graag willen weten of mensen nog iets op het scherm kunnen zien als de zon er vol op staat te schijnen, aangezien dat vaak zal gebeuren (en ik op mijn huidige ADI A715 dan geen moer meer zie).

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: