Gathering of Tweakers

Quicksearch
ik heb de trends ta-10 bij buyoyo besteld, maar geloof dat de eigenaar van crafty niet zo positief over dit Aziatische bedrijf was.... anders kan je ook bij http://www.audiomagus.com/ kijken.

Ben nog steeds aan het genieten van mijn simpele setup ( kan de fotoos weghalen als ze niet gewild zijn):

http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/baffles/P1010101.JPG
http://home.kabelfoon.nl/~ellruss/baffles/P1010106.JPG

Trends Ta-10 rules!

Mocht er iemand bij Buyoyo gaan bestellen..ik wil er ook iets van weghebben (ubergeile OCC luidsprekerkabel), wellicht samen kopen en de hoge verzendkosten delen?

@ Possstema: ben er ook nog niet uit, Pacific Audio lijkt aantrekkelijk, zeker omdat ze ook thuisbezorgen, ben op dit moment nog met een andere partij bezig dan Ornec of Pacific Audio voor de Classic 6.10

...any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors

Hoi jan hoppezak, Denk bij luidsprekerkabels ook eens aan de anti-cable, is maar 3 euro per meter en is beter dan nordost solar wind speakerkabel! Volle klank met zuiver hoog.

Trends Ta-10 rules!

quote:
robert1325 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:56:
Denk bij luidsprekerkabels ook eens aan de anti-cable, is maar 3 euro per meter en is beter dan nordost solar wind speakerkabel! Volle klank met zuiver hoog.
Volgens mij wil ik dezelfde richting uit als jij met je setup; zoveel mogelijk luisterplezier voor je geld.
Erg leuke foto's trouwens, totaal anders dan de showrooms die je op diverse fora tegenkomt.
Ik zie een TA-10, een audiostramer (soundbridge), een 19" unit (eindtrap of DAC?) en zelfbouw boxen.

Ik lees dit topic ook al sinds deel 1 en nu ik de terminologie een beetje begrijp ben ik erachter dat hifi niet meteen hi-cost hoeft te zijn. ik ga proberen met een klein bugdget een mooie set samen te stellen om op gemiddeld tot laag volume (woon in gehorige flat) van muziek te genieten.
Enige nadeel van een Class-T versterker is dat ze efficientere (en dus vaak duurdere) spekers vereisen.

Anyway, ik ben zeker geinteresseerd in het samen kopen/bestellen/verzenden van apparatuur :)

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

quote:
Putifar schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:01:
[...]

Ik volg dit topic al een tijdje met veel leesplezier en ben zeer geïnteresseerd geraakt in je gemodificeerde dac. Ik draai momenteel met een Squeezbox via de dac van mijn Rotel receiver en denk dat dit stukken beter kan. Ik wil de gok wel nemen door er ook eentje bij je te bestellen. Kosten zijn nog steeds zo rond de ¤200? Wil je me berichten over de details als je zo ver bent?

edit:typo 8)7
@Putifar / Alcatrash / Dennis808

Er zijn nu alweer drie gegadigden voor een dac, ik ga morgen, als ik tijd heb, ff kijken of ik zelf
nog wat kleine dingetjes wil meebestellen voor mezelf, dan kan in principe weer besteld gaan worden.
Ik zal nog eens goed gaan doorrekenen waar we dan in totaal op uitkomen.

Wordt vervolgd ;)

DIY - klinkt smerig, maar is het niet ;-)

quote:
dennis808 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 01:38:
[...]

Volgens mij wil ik dezelfde richting uit als jij met je setup; zoveel mogelijk luisterplezier voor je geld.
Erg leuke foto's trouwens, totaal anders dan de showrooms die je op diverse fora tegenkomt.
Ik zie een TA-10, een audiostramer (soundbridge), een 19" unit (eindtrap of DAC?) en zelfbouw boxen.

Ik lees dit topic ook al sinds deel 1 en nu ik de terminologie een beetje begrijp ben ik erachter dat hifi niet meteen hi-cost hoeft te zijn. ik ga proberen met een klein bugdget een mooie set samen te stellen om op gemiddeld tot laag volume (woon in gehorige flat) van muziek te genieten.
Enige nadeel van een Class-T versterker is dat ze efficientere (en dus vaak duurdere) spekers vereisen.

Anyway, ik ben zeker geinteresseerd in het samen kopen/bestellen/verzenden van apparatuur :)
Bedankt, Idd. een ta-10 naar een gemodificeerde squeezebox ( boldercables ) en dat aangesloten op hawthorne audio silver iris OB's.... ( dat 19' inch unit is denk ik mijn dvd spelertje ;) ) De speakers zijn heel efficient , merk niks van het beperkte vermogen. www.hawthorneaudio.com

Trends Ta-10 rules!

Alex,

Heb je deze site wellis bekeken? ze hebben ook de SVDAC01 plus en clear plus...
http://www.diykits.com.hk/dac.html

Robert

robert1325 wijzigde dit bericht 22-03-2007 13:40 (15%)

Trends Ta-10 rules!

Langzaam en zeker

Zijn er eigenlijk ook goede losse 5.1 DACs? Lijkt me veel handiger om gewoon één goede DAC te hebben, met een aantal inputs. CD, DVD en HTPC kunnen dan goedkoop zijn, aangezien je die toch allemaal digitaal aansluit. Ook kan je dan leuke dingen doen met bijv. twee losse stereoversterkers of monoblokken.

This can no longer be ignored.

quote:
Erik Jan schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:23:
Zijn er eigenlijk ook goede losse 5.1 DACs? Lijkt me veel handiger om gewoon één goede DAC te hebben, met een aantal inputs. CD, DVD en HTPC kunnen dan goedkoop zijn, aangezien je die toch allemaal digitaal aansluit. Ook kan je dan leuke dingen doen met bijv. twee losse stereoversterkers of monoblokken.
http://www.nysound.com/ex...=shopping&category=29

Trends Ta-10 rules!

Langzaam en zeker

quote:
Dat zijn of amps of stereo DACs, zoals het meeste wat ik kan vinden. Ik ben bang dat ik me hiermee toch op een niche-markt begeef.

This can no longer be ignored.

aka MrShoarmabroodje

quote:
Erik Jan schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:23:
Deze worden over het algemeen "Processors" genoemd en zijn bijna allemaal slechts bestemd voor de zeer high-end markt, en dat brengt helaas wel een flink prijskaartje met zich mee. Behalve de eerder gelinkte dan, deze zijn nog zeer goed te betalen. :)

digitalmind wijzigde dit bericht 22-03-2007 18:52 (6%)

Rik

ik heb niet zo lang geleden ook een creative ddts-100 gehad, dit is een processor bedoeld voor computer doeleinden ... met burr brown chips. Maar je kan hem zo aansluiten op je dvd speler . Ondersteund DTS DD, EX, weet ik veel allemaal. Klonk helemaal niet slecht , na een tijdje was ik het weer zat ( kijk veel praatfilms/ relatief weinig actie spectakel) dus heb ik het doosje maar met 130 euro winst verkocht op ebay . ( had hem van marktplaats voor 60 )

Hij word niet meer geproduceerd , en is dus moeilijk te vinden .
http://us.creative.com/pr...gory=136&product=9468

Trends Ta-10 rules!

quote:
robert1325 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:39:
Alex,

Heb je deze site wellis bekeken? ze hebben ook de SVDAC01 plus en clear plus...
http://www.diykits.com.hk/dac.html

Robert
Yep, kunnen niet meer leveren trouwens,,,,
De clear plus versie heeft andere uitgangscondensatoren, is voor de rest niets aan veranderd.

Toch bedankt voor de tip ;)

DIY - klinkt smerig, maar is het niet ;-)

das jammer, goeie prijs... Wil ooit nog is een DAC voor mijn dvd speler . Zat meer te denken aan een Non-OS dac ( monica 2 bv.)

Trends Ta-10 rules!

Hey Alex, even een vraagje over de DAC's die jij kunt bestellen, waar bestelde je ze, en om welke types gaat het? Ik dacht namelijk dat je bij http://www.diykits.com.hk/dac.html bestelde.

Ik zat zelf te denken aan een Zhaolu DAC om van mijn X-Box (XBMC) naar een Trends TA-10 amp te gaan om een low budget streaming hifi oplossing te bouwen. Als kabels (nee niet over kabels beginnen!) QED Qunex interlink en bovengenoemde no-cable speakerkabel, of wellicht wat Chinese kabels tegelijk met de T-Amp bestellen.
Ben nog aan het twijfelen over luidsprekers, blijf ik low budget met Klipsch vloerstaanders, of toch maar voor een product van eigen bodem gaan met de Crafty Azumi?

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Ik zou niet voor een zhaolu dac gaan als ik jouw was, volgens mij een vrij analytische DAC... Je kan beter voor iets muzikaals gaan zoals een DAC-AH... De xbox doet standaard al interne upsampling van 44,1 khz naar 48khz, die is niet zo geweldig .

De crafty azumi's zullen vast wel goed zijn maar ik heb met iemand (Shep) van audiocircle gecommuniceerd , die heeft ook de trends ta-10 en de azumi maar is uiteindelijk naar een grotere T-amp gegaan met meer vermogen( Little dot t100) Vooral met vrouwen stemmen liep het dicht. (had ik ook met mijn Blaudio's)

Klipsch zijn zo te lezen (6moons ) wel goed... maar naar mijn idee ( kan het ook mis hebben)zijn de Klipsch speakers toch commerciele speakers van een wat lager prijsniveau met beperkingen die je kunnen gaan irriteren . De hawthornes hebben mij totaal 450 euro gekost , op het hawthorneforum kan je reacties lezen van mensen die hun dynaudio's , snells, magnepan en martin logan speakers hebben ingewisseld voor deze . Lijkt mij dat die mensen wel weten wat mooi is, Veel buizenapparatuur ook. Er staat trouwens een review op tnt-audio.

Ik kan er ook volledig naast zitten natuurlijk, maar ik heb bij mijn zoektocht naar mijn eerste speakers ( B&W 603s3) veel budget speakers gehoord, en die zaten helemaal niet op het niveau van de Blaudio's en de hawthornes. Laat jezelf niet beperken door afstand , wees avontuurlijk :)

Robert

Trends Ta-10 rules!

Beste mensen, ik heb vier vragen:

1) wat is het voordeel om "jumpers" te gebruiken ipv de standaard koperplaatjes achter op de speakerterminals?
2) zijn er mensen die ervaring hebben met de Choseal (Qiuyeyuan) OCC speaker kabel?
3) zijn er mensen die ervaring hebben met de Xindak FS-1 of FS 01 speaker kabel?
4) wie heeft er ooit besteld bij de webshop van Buyoyo.com en hoe zijn je ervaringen?

Jan Hoppezak wijzigde dit bericht 24-03-2007 00:21 (23%)

1.Ik heb met mijn blaudio's de standaar jumpers vervangen voor anti-cable jumpers, dit leverde een behoorlijk grote verbetering, vooral in het hoog.

2. Geen ervaring mee, mijn tip blijft speltz anti-cable/ IC's

3. zie punt 2.

4. Daar heb ik mijn trend ta-10 vandaan, ongeveer twee tot drie weken wachten, verder alles goed.

Trends Ta-10 rules!

Meeeh!
Reg. datum: 20 december 2000

quote:
robert1325 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 12:56:
1.Ik heb met mijn blaudio's de standaar jumpers vervangen voor anti-cable jumpers, dit leverde een behoorlijk grote verbetering, vooral in het hoog.
Hou het alsjeblieft bij je eigen 'waarneming'.
De jumpers zullen nooit veel verbetering opleveren tenzij je oorspronkelijke jumpers van een draad zijn in de dikte 'floss draad'.Het koperenplaatje doet z'n werk prima.
Als je iets aan speakers wil verbeteren zul je eerder naar de filters moeten kijken en of je drivers.
Mijn tip is: steek dat overgebleven geld in goede speakerkabels.

MGSNK wijzigde dit bericht 24-03-2007 13:08 (3%)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

die jumpers zijn gemaakt van anti-cable speakerkabel (heeft me misschien 50 eurocent gekost), dit is een forum dus ja mijn eigen waarneming :) Waarom wel goede speakerkabels maar geen goede jumpers?

robert1325 wijzigde dit bericht 24-03-2007 16:20 (10%)

Trends Ta-10 rules!

Meeeh!
Reg. datum: 20 december 2000

quote:
robert1325 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:19:
die jumpers zijn gemaakt van anti-cable speakerkabel (heeft me misschien 50 eurocent gekost), dit is een forum dus ja mijn eigen waarneming :) Waarom wel goede speakerkabels maar geen goede jumpers?
Omdat een speakerkabel enige toegevoegde waarde heeft als verbinding tussen speakers en versterker. Een jumper kabel is hooguit 10 cm lang, zo niet korter. Ik kan me daarbij niet voorstellen dat er op 10cm winst valt te behalen.
Maar goed, kabels, daar is dit topic niet voor.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

ok, ik ben absoluut geen techneut maar weet wel dat lengte niet alles bepaald in een kabel...en weet wat ik gehoord heb :S

Trends Ta-10 rules!

:? hmm, ik twijfel nog sterk tussen de SC-03 en de FS-1 speakerkabel, beide van Xindak, de versterker gaat de JungSon JA88-E of toch weer de Classic 6.10 worden.
Zijn er ervaringsdeskundigen op dit forum voor wat betreft de Xindak kabels?
Kabels van SoundRight zien er ook niet vervelend uit, echter lijken die dingen vooralsnog nergens te bestellen en de info die ik kan vinden op 't net is veelal in het Italiaans en Bulgaars geschreven, en dat zijn niet mijn beste talen.

the real one
Reg. datum: 13 oktober 2000

sorry dat ik ff afwezig was; tijdje internetstoring gehad...
Volgens mij zijn Xindac kabels uitstekend, maar zit er niet veel verschil in met von Masoch kabels (=OEM vlgs Ornec). Ik heb daar alleen nog maar een powerkabel van, maar het is prima gemaakt.

hard maar opbouwend

Hoi, ik volg al lange tijd dit forum en dit heeft me e.e.a. bijgebracht. Zo'n 2 jaar geleden kocht ik een paartje ensemble reference one speakers van zo'n 12 jaar oud. Afgelopen jaren heb ik hier versterkers aan gehad van marantz (pm 14), classe (cap 90 ?), en de unico van unison reseach. Allemaal hun eigen kwaliteit maar het klonk nooit zoals in mijn beleving van jaren terug toen ik ze gehoord heb. (weet niet meer op welke set dat was). De speakers waren het mooiste tweewegsysteem wat ik zelf ooit gehoord had. Dit kwam weer terug toen ik ze kon beluisteren bij een kennis met een voor en eind bak (buizen) van audioresearch. Gefrustreerd toen ik eenmaal weer thuis was, m.n. omdat de A.R set 7000 eurootjes kostte. O.a. via info van dit forum heb ik het aangedurft om een chinese buizenbak te kopen via pacific audio. Jongens zonder in veel superlatieven te vervallen deze versterker (mingda MC368-B90) heeft een verschrikkelijk goede prijskwaliteitsverhouding. De openheid, dynamiek en kracht heb ik nog nooit bereikt met voorgaande en eerdere versterkers. Ik weet van andere ensemble's bezitters dat buizen erg goed matchen met deze speaker maar dan nog ben ik verbaasd over wat ik hoor en wat ik daarvoor betaal. Voor evt serieuze liefhebbers die zoeken naar zo'n versterker, en die wonen in de buurt (eindhoven) mag je best eens komen luisteren. Met dank aan forum en de hard werkende chinezen.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws