Reg. datum: 27 december 2006
I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
GoT Index » Audio en HiFi » Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
[Nieuw Topic]I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
Mingda MC368-B90 zat ik ook naar te kijken.quote:solidtube schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 04:15:
Hoi, ik volg al lange tijd dit forum en dit heeft me e.e.a. bijgebracht. Zo'n 2 jaar geleden kocht ik een paartje ensemble reference one speakers van zo'n 12 jaar oud. Afgelopen jaren heb ik hier versterkers aan gehad van marantz (pm 14), classe (cap 90 ?), en de unico van unison reseach. Allemaal hun eigen kwaliteit maar het klonk nooit zoals in mijn beleving van jaren terug toen ik ze gehoord heb. (weet niet meer op welke set dat was). De speakers waren het mooiste tweewegsysteem wat ik zelf ooit gehoord had. Dit kwam weer terug toen ik ze kon beluisteren bij een kennis met een voor en eind bak (buizen) van audioresearch. Gefrustreerd toen ik eenmaal weer thuis was, m.n. omdat de A.R set 7000 eurootjes kostte. O.a. via info van dit forum heb ik het aangedurft om een chinese buizenbak te kopen via pacific audio. Jongens zonder in veel superlatieven te vervallen deze versterker (mingda MC368-B90) heeft een verschrikkelijk goede prijskwaliteitsverhouding. De openheid, dynamiek en kracht heb ik nog nooit bereikt met voorgaande en eerdere versterkers. Ik weet van andere ensemble's bezitters dat buizen erg goed matchen met deze speaker maar dan nog ben ik verbaasd over wat ik hoor en wat ik daarvoor betaal. Voor evt serieuze liefhebbers die zoeken naar zo'n versterker, en die wonen in de buurt (eindhoven) mag je best eens komen luisteren. Met dank aan forum en de hard werkende chinezen.
]eep wijzigde dit bericht 28-03-2007 17:15 (30%)
hard maar opbouwend
quote:]eep schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:48:
maar ik heb wel wat anders staan
single ended is heel makkelijk te herkennen: single ended heeft een single eindbuis per kanaal.
Solidtube z'n verhaal is dus alweer een voorbeeld dat buizen gewoon erg goed klinken. Ondank hun nadelen hebben ze blijkbaar het onontkenbare talent mensen blij te maken.
@jan hoppezak
Die nieuwe Jungson JA-88E ziet er ook wel veelbelovend uit moet ik zeggen. Power genoeg, mooie houten AB. En een XLR ingang. Dat zie je nog niet veel in deze prijsklasse.
Jan,quote:Jan Hoppezak schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 00:26:
hmm, ik twijfel nog sterk tussen de SC-03 en de FS-1 speakerkabel, beide van Xindak, de versterker gaat de JungSon JA88-E of toch weer de Classic 6.10 worden.
Zijn er ervaringsdeskundigen op dit forum voor wat betreft de Xindak kabels?
Kabels van SoundRight zien er ook niet vervelend uit, echter lijken die dingen vooralsnog nergens te bestellen en de info die ik kan vinden op 't net is veelal in het Italiaans en Bulgaars geschreven, en dat zijn niet mijn beste talen.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
quote:MGSNK schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:05:
[...]
Jan,
Xindak=SOUNDRIGHT
Trouwens, toen ik bij Ornec Von Masochs bestelde kreeg ik SOUNDRIGHTS..!
...any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors
Jeep, ik heb sinds een week Martin Logan Aerius electrostaten. Mijn huidige eindversterker gaat bij moeilijke muziek zoals The Wall in de protectie. Het komt doordat ze qua impedantie zakken tot onder de 2 ohm. Kan ik daar een buizenamp voor gebruiken of ben ik `veroordeeld` tot de Dussun V8i omdat deze rated 2 ohm aan kan.quote:]eep schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:48:
maar ik heb wel wat anders staan
single ended is heel makkelijk te herkennen: single ended heeft een single eindbuis per kanaal.
Solidtube z'n verhaal is dus alweer een voorbeeld dat buizen gewoon erg goed klinken. Ondank hun nadelen hebben ze blijkbaar het onontkenbare talent mensen blij te maken.
@jan hoppezak
Die nieuwe Jungson JA-88E ziet er ook wel veelbelovend uit moet ik zeggen. Power genoeg, mooie houten AB. En een XLR ingang. Dat zie je nog niet veel in deze prijsklasse.

hard maar opbouwend
Trends Ta-10 rules!
hard maar opbouwend
alle goed komt langzaam
Trends Ta-10 rules!
blobber wijzigde dit bericht 02-04-2007 17:10 (14%)
Cracks appear and cobwebs creep and dust rests on the shoulders.Mirrors lie and photographs lie back and laugh...
Trends Ta-10 rules!
Dat wist ik niet, jammer want nu heb ik geen idee of ze het over de nieuwe of de oude versie ze het hadden op Roehren und Hoehrenquote:robert1325 schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:19:
dat was een oudere versie ( geloof MC-10) ipv 10L , hij was toch verbeterd?
Cracks appear and cobwebs creep and dust rests on the shoulders.Mirrors lie and photographs lie back and laugh...
hard maar opbouwend
Trends Ta-10 rules!
voodooless wijzigde dit bericht 03-04-2007 10:38 (11%)
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Trends Ta-10 rules!
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Audio en HiFi » Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona