Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb de Xindak SC-01, ben er erg tevreden over, prima gemaakt en afgewerkt

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

quote:
solidtube schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 04:15:
Hoi, ik volg al lange tijd dit forum en dit heeft me e.e.a. bijgebracht. Zo'n 2 jaar geleden kocht ik een paartje ensemble reference one speakers van zo'n 12 jaar oud. Afgelopen jaren heb ik hier versterkers aan gehad van marantz (pm 14), classe (cap 90 ?), en de unico van unison reseach. Allemaal hun eigen kwaliteit maar het klonk nooit zoals in mijn beleving van jaren terug toen ik ze gehoord heb. (weet niet meer op welke set dat was). De speakers waren het mooiste tweewegsysteem wat ik zelf ooit gehoord had. Dit kwam weer terug toen ik ze kon beluisteren bij een kennis met een voor en eind bak (buizen) van audioresearch. Gefrustreerd toen ik eenmaal weer thuis was, m.n. omdat de A.R set 7000 eurootjes kostte. O.a. via info van dit forum heb ik het aangedurft om een chinese buizenbak te kopen via pacific audio. Jongens zonder in veel superlatieven te vervallen deze versterker (mingda MC368-B90) heeft een verschrikkelijk goede prijskwaliteitsverhouding. De openheid, dynamiek en kracht heb ik nog nooit bereikt met voorgaande en eerdere versterkers. Ik weet van andere ensemble's bezitters dat buizen erg goed matchen met deze speaker maar dan nog ben ik verbaasd over wat ik hoor en wat ik daarvoor betaal. Voor evt serieuze liefhebbers die zoeken naar zo'n versterker, en die wonen in de buurt (eindhoven) mag je best eens komen luisteren. Met dank aan forum en de hard werkende chinezen.
Mingda MC368-B90 zat ik ook naar te kijken.
Nou weet ik nog steeds niet waar je aan kunt zien of het single ended is of niet, dus dat vroeg ik me nog af.
Maar hij heeft wel hogere wattage wat ik nodig heb.
Ik woon niet in de buurt van eindhoven, maar ik houd me toch aanbevolen eens te komen luisteren.
Neem dan mijn eigen set mee om te vergelijken als dat ok is.
]eep zit in Ede dat is wel dichterbij :P Maar die heeft deze vast niet toevallig ook staan.
the real one
Reg. datum: 13 oktober 2000

maar ik heb wel wat anders staan :)
single ended is heel makkelijk te herkennen: single ended heeft een single eindbuis per kanaal.

Solidtube z'n verhaal is dus alweer een voorbeeld dat buizen gewoon erg goed klinken. Ondank hun nadelen hebben ze blijkbaar het onontkenbare talent mensen blij te maken.

@jan hoppezak
Die nieuwe Jungson JA-88E ziet er ook wel veelbelovend uit moet ik zeggen. Power genoeg, mooie houten AB. En een XLR ingang. Dat zie je nog niet veel in deze prijsklasse.

]eep wijzigde dit bericht 28-03-2007 17:15 (30%)

hard maar opbouwend

quote:
]eep schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:48:
single ended is heel makkelijk te herkennen: single ended heeft een single eindbuis per kanaal.

Solidtube z'n verhaal is dus alweer een voorbeeld dat buizen gewoon erg goed klinken. Ondank hun nadelen hebben ze blijkbaar het onontkenbare talent mensen blij te maken.

@jan hoppezak
Die nieuwe Jungson JA-88E ziet er ook wel veelbelovend uit moet ik zeggen. Power genoeg, mooie houten AB. En een XLR ingang. Dat zie je nog niet veel in deze prijsklasse.
offtopic:
Kun je me een mailtje sturen zodat ik je e-mail adres heb?
Dan kunnen we eens wat afspreken, want Ede is heel dichtbij.
Mijn e-mail staat in mijn profiel.
Meeeh!
Reg. datum: 20 december 2000

quote:
Jan Hoppezak schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 00:26:
:? hmm, ik twijfel nog sterk tussen de SC-03 en de FS-1 speakerkabel, beide van Xindak, de versterker gaat de JungSon JA88-E of toch weer de Classic 6.10 worden.
Zijn er ervaringsdeskundigen op dit forum voor wat betreft de Xindak kabels?
Kabels van SoundRight zien er ook niet vervelend uit, echter lijken die dingen vooralsnog nergens te bestellen en de info die ik kan vinden op 't net is veelal in het Italiaans en Bulgaars geschreven, en dat zijn niet mijn beste talen.
Jan,

Xindak=SOUNDRIGHT

Trouwens, toen ik bij Ornec Von Masochs bestelde kreeg ik SOUNDRIGHTS..!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

quote:
MGSNK schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:05:
[...]

Jan,

Xindak=SOUNDRIGHT

Trouwens, toen ik bij Ornec Von Masochs bestelde kreeg ik SOUNDRIGHTS..!
;) weet ik, ik ga mijn kabels bestellen bij NYSound, leuke prijzen in dollars en de meerprijs van een extra paar meter kabel is daar bijzonder goed te betalen, ze claimen dat ze de niet standaard lengtes (in mijn geval 2x3.5 meter) binnen twee weken kunnen leveren.
Voor de Classic of de JungSon wordt het Pacific Audio (misschien beide om het verschil te ervaren), de andere club mailt niet terug en Pacific komt thuis, lekker makkelijk en superservice!!
Ik denk dat zij hier in de beginfase bewust voor gekozen hebben en daar een flink deel marketingbudget in gestopt hebben, wanneer hun aantal orders groeit (en met al die tevreden klanten gaat het snel) kunnen ze deze service denk ik niet lang volhouden.

...any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors

als er maar een stekker aanzit

quote:
]eep schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:48:

@jan hoppezak
Jeep, ik heb sinds een week Martin Logan Aerius electrostaten. Mijn huidige eindversterker gaat bij moeilijke muziek zoals The Wall in de protectie. Het komt doordat ze qua impedantie zakken tot onder de 2 ohm. Kan ik daar een buizenamp voor gebruiken of ben ik `veroordeeld` tot de Dussun V8i omdat deze rated 2 ohm aan kan.
Is het overigens echt zo dat china-highend-hifi de belastingen al in de prijs verwerkt heeft zitten want dan zijn ze volgens mijn veruit de goedkoopste.

the real one

je kunt dat het best met een paar Krell's aansturen ;)
Met een buizenversterker gaat dat echt niet lukken ben ik bang. Als een normale buizenversterker 8r de eindtrafos geen weerstand ziet gaat ie heel erg heet worden en doorbranden. Je moet gewoon een kloeke eindversterker met flinke krachtreserve hebben, dus flinke trafos en grote caps.

De Classic 6.6 ziet er wdb ook goed bemeten uit. Specs (wij kunnen 2 ohm) zeggen imo niet zoveel als wel 2x450VA en 100mF. ≥ 245 W (4Ω, RMS), ≥160 W (8Ω, RMS)
http://personales.ya.com/diazign/Personal%20Web%20Page_archivos/image055.jpg

De Bada Purer 3.8H ziet er ook zwaar uit maar ik kan er geen specs van vinden.

De Dussun V8i is natuurlijk nog een flink stuk zwaarder met 2x1000VA.en 2x60 mF, 1000W 2Ω, 500W 4Ω. De specs zien erg wel opvallend 100% ideaal uit.
De V6i zou je ook al genoeg aan moeten hebben: 2x600VA, 2x 32mF, 2x600W 2Ω.

De Shanling A-300 ziet er trouwens ook goed uit qua vermogen en heeft een buizen voortrap.

hard maar opbouwend

Ik heb me recent een "oude" Thorens TD160MKI met nieuw clearaudio aurum classicelement en een musical fidelity XLPS phono-amp aangekocht. De aankoop van een tubeamp is daardoor deels uitgesteld. Balboa's Pro 200SE die hij te koop stelt is me nog ietsje te duur voor mijn budget. Nu vroeg ik me af of de Yarland FV34CIII die crafty aanbieden een aanrader zouden zijn om "enkel" mijn analoog geluid 'thorens' te versterken. Ten slotte is 299 nu niet dé kost om er even mee te spelen. Alleen vraag ik me af of dit enig verschil zal maken met mijn huidige NAD. Indien niet kan ik de 299 euro natuurlijk voor andere audio spullen houden. Wat denken jullie?

groet,

stefan

the real one

oh, dat is een vrij nieuwe review, die had ik nog niet gelezen. Maar als voor zo'n zware versterker vooral het voorversterkergedeelte er positief uitsteekt is dat toch wel een beetje sneu he?

De review bevestigd ook wel een beetje dat ik liever wat anders uit zou kiezen. Denk daarbij ook aan het commentaar van 'orakel in ruste' Norman (COEM-audio) dat de Dussuns in het begin hard liepen maar dat nu de meesten wat anders kopen.

hard maar opbouwend

even oftopic.
ben net terug uit de states florida heb er 7 weken gezeten.

vele versterkers gezien en beluisterd. ook mooie buizenamps en meer van dat stuff.
de prijzen liggen beduidend lager dat in dit apenland. 30 a 40 %
kortom een geweldige ervaring. ps dit was al voor de 4e keer dat ik daar geweest ben.

we gaan nu weer vrolijk verder.
groetjes aan iedereen op dit forum. :P

alle goed komt langzaam

Na 2 maanden wachten eindelijk de Bada PH-1 koptelefoonversterker binnen. Wel even schrikken: geen doos maar een papieren zak met heel veel plakband en stickers. Na de zak en plakband bubbeltjesplastic, een plastic zak, de bestelde interlinks (Xindak AC-1) weer twee lagen bubbeltjesplastic, een doos, weer een laag bubbeltjesplastc, weer een doos, piepschuim en eindelijk de versterker zelf met een mooie maar voor mij onleesbare Chinese handleiding. Apparaat is zelf aan alle kanten netjes beschermd met dopjes over de cinch aansluitingen en de volumeknop. Bijgesloten een rekening van 26 dollar.... 8) BTW anyone?? (totaal betaald 143 euro, inclusief interlinks en verzending - Ornec).

Eerste indruk: netjes afgewerkt, alles goed passend, vergulde aansluitingen, soepel lopende potmeter, zwaar (6kg!), Chinese? stekker... gelukkig wel 220V (met wat marge hier te gebruiken).

Aangesloten op een NAD S-500 CD speler en een Sennheiser HD-250 linear II koptelefoon. De kop op de achterzijde om en een fel blauwe led begint te branden. Na zo'n 30 seconden de eerste tonen (pfff was de inschakelvertraging vergeten :+). Alles werkt :) .

Het geluid: warm, bas wat wollig, stemmen worden helder weggezet, hoge tonen aanwezig maar niet scherp of opdringerig. Daardoor wel heel prettig om naar te luisteren, je zult niet snel luistermoe worden. Naarmate de buizen verder opgewarmd zijn wordt het geheel steeds muzikaler voor mijn gevoel, kan niet goed aangeven waar het aan ligt.

Met name stemmen worden heel mooi weggezet, bas blijft wat achter maar juist daardoor een heel mooi, muzikaal geheel. Na enkele cd's te hebben geluisterd is ie wel behoorlijk warm geworden, het lijkt m'n klasse A versterker wel ;) . Nou ja het ding verbruikt zo'n 50 watt en die moeten toch ergens heen...

Al met al een goede koop, voor dit geld kun je hier niets beters krijgen. Aanrader :Y

Kent er soms iemand het merk YAQIN ?

www.yaqin.eu

gezien het via een 'europese site' wordt aangeboden vermoed ik dat de vermelde prijzen incl BTW zijn.

op hear.nl staat de MC-10L te koop
http://www.hear.nl/2dehan...nd-buizen-versterker.html

stefan

goeie dingen over gelezen... vooral hun el84 en 6l6 versterkertjes zijn lekker goedkoop.

Trends Ta-10 rules!

Sol Lucet omnibus

Yaqin heb ik juist slechte dingen over gelezen, bij Roehren und Hoehren bijvoorbeeld had iemand er eentje en die bromde als een gek.Ergens anders las ik dat er ontwerpfouten inzaten en dat het soldeerwerk soms erg slecht is.Dat is één van de redenen dat ik het niet heb aangedurfd.De andere was dat het model echt monsterlijk groot is (dimension : 520mm x 430mm x 300mm ), maar dat is een kwestie van smaak denk ik :) .Op ebay kom je ze ook vaak tegen.
Het voordeel van die advertentie is wel dat je hem kunt gaan zien en beluisteren.Wie weet valt het mee :)

blobber wijzigde dit bericht 02-04-2007 17:10 (14%)

Cracks appear and cobwebs creep and dust rests on the shoulders.Mirrors lie and photographs lie back and laugh...

dat was een oudere versie ( geloof MC-10) ipv 10L , hij was toch verbeterd?

Trends Ta-10 rules!

Sol Lucet omnibus

quote:
robert1325 schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:19:
dat was een oudere versie ( geloof MC-10) ipv 10L , hij was toch verbeterd?
Dat wist ik niet, jammer want nu heb ik geen idee of ze het over de nieuwe of de oude versie ze het hadden op Roehren und Hoehren :X

Cracks appear and cobwebs creep and dust rests on the shoulders.Mirrors lie and photographs lie back and laugh...

the real one

Ik ken hem toevallig ook. Degene van wie ik mijn voorversterkerbuisjes heb heeft er ook 1. Hij is mooi afgewerkt. Knoppen voelen ook goed aan enzo. Klinkt ook goed voor het type schakeling en de buizen die erin zitten. Ik vond m wel op de Image 65i lijken qua klank.

Het is voor jou natuurlijk dichtbij, dus misschien wel een kans om te gaan luisteren, al is de prijs niet echt laag te noemen. Het merk wordt veel op Ebay aangeboden. Ik zie hem daar dan ook al staan voor ¤300. Het lijkt er dus op dat er een 'slimme' Vlaming een handeltje wil op gaan zetten.

Verder zou ik zeker de Shuguang buizen vervangen voor Cryotubes: JJ KT77 of Svetlana =C= EL34. En verder vond ik mijn simpele Yarland hem even simpel naar huis spelen als je van exacte plaatsing, precisie en een zeer mooi ruimtelijk beeld houdt. Als je van lompe power houd is deze beter.

Dus: misschien is het jouw smaak qua looks en sound, dan zou ik zeker eens gaan luisteren. Maar bedenk wel dat je met zelf in China bestellen goedkoper uit bent. Ik zie hetzelfde item trouwens op marktplaats staan voor ¤600.

hard maar opbouwend

De resultaten van de digital amp shootout zijn binnen , zitten ook een paar chinese amps bij.

Geintegreerde amps
http://www.stereomojo.com/SHOOTOUT2007INTEGRATEDS.htm
Eindversterkers
http://www.stereomojo.com/AmpSHOOTOUTPowerAmps.htm

Trends Ta-10 rules!

Leuk die testjes :) Ik zie dat de UcD (Nomad Niagara) er ook bij staat, helaas weinig details over welke versie. De kast komt in ieder geval van onze Belgische vrienden van Hexateq-av ;) De conclusies deel ik echter niet, zeker niet als ik de opbouw van de winnende amp zie. Er zit niet eens een degelijke voeding in :X En de kritieken over de UcD snap ik ook totaal niet: kartonnen bass, te overdreven, "splashy" hoog? Ik heb van die dingen geen last in ieder geval... Ik ben wel benieuwd wat er precies in zit.

Zo zie je maar weer hoe waardeloos dergelijke oordelen zijn, zeker als je hier nog maar eens de review van hifi.nl naast zet ;)

voodooless wijzigde dit bericht 03-04-2007 10:38 (11%)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

hier een lijst van de geteste versterkers daar kan je misschien uit afleiden wel versie ze hebben gebruikt :

http://www.stereomojo.com/AMPSHOOTOUT_000.htm#shootout

Trends Ta-10 rules!

Nee, daar staat verder niets zinnigs. Hexateq weet het zelfs niet. Vermoedelijk halen ze lang niet het onderste uit de pan.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Wie kent de Yaqin MS-300B geintegreerde versterker?

O-) onderste uit de kan

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws