Gathering of Tweakers

Quicksearch
Alle schijn tegen

Leeftijd: 21
Opleiding: Havo
Werkervaring: 1 jaar (bij dit bedrijf)
Werkgever: MKB Farmaseutisch (125 werkplekken)
Huidige functie: ICT Klantenservice medewerker
Laptop: Ja (D620)
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 24 + 24 ADV Dagen (eigenlijk 36 uur)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: MCSE Training in de vorm van betaalde cursus (1 Moduleper kwartaal) + 2 uur studie tijd per week
Werkweek: 40 (36?)
Maand salaris(bruto):1777
Opleiding: MBO/Laatste jaar
Werkervaring: 5 jaar (bij dit bedrijf) + 1,5 jaar verschillende stages
Werkgever: Computerwinkel, in een klein dorpje
Huidige functie: Verkoop/TD
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Aangezien ik een 0 urencontract heb, krijg ik iedere maand een bepaald percentage van mijn vakantiegeld uitbetaald.
Vakantiedagen: 0
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Als het eronder valt, ik kan alles voor inkoopprijs kopen(computeronderdelen e.d.)
Werkweek: 7uur*
Maand salaris(bruto): *

* Ik werk hier meestal iedere zaterdag, en meestal in de vakanties. Als ik alleen op de zaterdag werk dan kom ik op zo'n ¤ 170,00 netto uit. Werk ik er in de vakantie een hele maand dan kom ik op de ¤ 1500,00 netto uit, dit is dan wel een 50urige werkweek ongeveer.

Remy!!!! wijzigde dit bericht 14-03-2007 10:09 (5%)

Mén,

Lekkere salarissen krijgen die BI'ers zeg! Ik ben net begonnen aan m'n opleiding Information Management (BI + IDM), kan niet wachten totdat ik klaar ben over 3 jaar.

Tot nu toe gaat het nog wel lekker allemaal, het meeste snap ik vrij snel...
Ben er alleen nog niet uit, of ik ná deze opleiding nog even door wil gaan voor een Master, of een ander kort leertraject erachteraan doe.

Mijn pa gaf me laatst de naam van een cursus wat heel erg gewild schijnt te zijn bij werkgevers, maar kan het momenteel even niet voor de geest halen wat het nu was...

Mijn Website! :)
Eos 400D en wat lenzen, blabla

quote:
De_Bastaard schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:51:
Lekkere salarissen krijgen die BI'ers zeg! Ik ben net begonnen aan m'n opleiding Information Management (BI + IDM), kan niet wachten totdat ik klaar ben over 3 jaar.
Verlekker je nou maar niet teveel, in 3 jaar tijd kan het al weer helemaal omgeslagen zijn ;)

Leeftijd: 18
Opleiding: VWO, ingeschreven op HBO, volgend schooljaar begin
Werkervaring: geen relevante ervaring, slechts paar opdrachten webdesign
Werkgever: Leverancier computeronderdelen, eigen assemblage-afdeling
Huidige functie: Verkoopmedewerker
Laptop: Nee, desktop op m'n werk
Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: N.v.t.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Normale voorwaarden, kan alles aanschaffen voor mezelf tegen dealerprijzen
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 1200 euro

Even voor de duidelijkheid, ik ben vorig schooljaar gezakt voor VWO, ik doe dit jaar Scheikunde 1,2 over op volwassenonderwijs, 1 avond in de week les. In mei doe ik alleen examen in dit vak, haal ik hiervoor een 6 dan heb ik m'n VWO diploma. Ik sta nu een 8,4 dus dat komt wel goed!
Ik werk t/m juli ongeveer hier, na 8 maanden hier gewerkt te hebben, en een zeer leuke werkervaring opgedaan. Veel klantenbinding, veel geleerd, erg handig in het werken met databases geworden. Relatief klein bedrijf, minder dan 10 werknemers. En ik doe samen met de baas de verkoop. Erg leuk dus, en ik krijg ook best veel verantwoording.
Ook ben ik er meer achter gekomen waar m'n intresses liggen, vandaar ineens de keuze voor HBO Technische Bedrijfskunde.

Ik vind het salaris zeker niet verkeerd, ik heb nog helemaal geen vervolgopleiding. En ik woon thuis, dus kon gelijk een auto kopen op m'n 18e, en kan doen en laten waar ik zin in heb, erg lekker zo'n inkomen. En natuurlijk ook lekker veel sparen om wat achter de hand te hebben na m'n studie, want de studie wordt betaald door m'n ouders.

Dus zeker geen weggegooid jaar voor mij! Ik had ook een jaar lang elke dag kunnen gaan niksen, maar zo'n type ben ik niet.

Ik vond het wel een leuk verhaal om hieraan toe te voegen, aangezien het wel in de ICT-branche is. Misschien een leuke vergelijking voor mensen die wel met een vervolgopleiding ook rond dit salaris hangen, wellicht kun je zo je baas overtuigen dat je meer betaald moet krijgen!
Reg. datum: 13 november 2003

Opleiding: MBO ICT Beheer, Niveau 3 + 4
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Internationaal industrie bedrijf
Huidige functie: Local IT Manager region North Europe
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: Ja
Auto: Nee (Bij bezoek aan andere site's wel huurauto via de zaak)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 1900,- (1ste halfjaar gehad bij deze nieuwe werkgever, gesprekken net gehad, nieuw aanbod komt eraan)

Acties: [view]

Door: Janoz Moderator PRG/SEA/DTE
!litemod
Reg. datum: 19 oktober 2000

quote:
RedHat schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:10:
Toch vind ik het verbazingwekkend wat sommigen hier verdienen met al redelijk wat certificering (in negatieve zin).

Ik ben 19, verdien bruto zo'n 2400 euro, heb alleen m'n VMBO afgemaakt, MBO gestopt. Ik manage nu in de horeca en ga nog aardig wat omhoog als ik m'n certificering heb gehaald. Op het moment dat ik m'n certificering heb gehaald ga ik ook nog n's op het één na hoogst haalbare niveau op dat gebied dus dan ga ik wel een stukje meer verdienen.

Maar goed, ik was dus in de waan dat startende ICTérs met certificering toch iets meer verdienden. Dit was vroeger iig wel zo :)

Achja, ik ben toch het 'levende' bewijs dat je nog best wel wat kan bereiken zonder diploma's e.d. Staat wel tegenover dat ik vanaf m'n 15é er super hard voor heb moeten werken. Een 9-5 baan is het niet, en 40 uur in de week al helemaal niet. Het bruto bedrag is wel voor 40 uur trouwens maar dat is excl overuren. Ik werk zo'n 50-75% van de 40 uur over. (Dus dan kom je op een zeer leuk bedrag uit i/d maand die je toch niet kan opmaken omdat je vaker op je werk vertoeft als thuis).

Maar ik moet wel zeggen dat ik misschien wel de overstap ga maken overigens. Het werk wat ik nu doe is erg arbeidsintensief, en ook zeker ietts wat je niet tot je 30ste moet gaan doen.
Ik denk dat je een paar dingen even in perspectief moet plaatsen. Ten eerste ben je al 4 jaar bezig (je werkt immers al sinds je 15e). Kijk je naar de salarissen van mensen die 4+ jaar in de IT aan de slag zijn dan kom jij met je 2400 niet in de buurt. Daarnaast is er nog een ander belangrijk punt.
quote:
Op het moment dat ik m'n certificering heb gehaald ga ik ook nog n's op het één na hoogst haalbare niveau op dat gebied dus dan ga ik wel een stukje meer verdienen.
Je bent 19, verdient straks iets meer dan 2400 en zit al aan je plafond. De rek is er dan dus uit. Daarnaast geef je zelf aan dat je dit niet tot je 60e kan doen en zul je je tussen nu en 15 jaar moeten omscholen tot iets anders.

Los daarvan heb ik zeker respect voor mensen zoals jij die gewoon met hard werken bereiken wat ze willen en kunnen. Met of zonder opleiding.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

quote:
sverzijl schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:13:
[...]

Verlekker je nou maar niet teveel, in 3 jaar tijd kan het al weer helemaal omgeslagen zijn ;)
Klopt, ik heb na mijn mbo ict met die gedachte bewust gekozen voor een niet-ict opleiding, maar dat was helemaal niet my cup of tea.

quote:
Janoz schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:43:
[...]

Ik denk dat je een paar dingen even in perspectief moet plaatsen. Ten eerste ben je al 4 jaar bezig (je werkt immers al sinds je 15e). Kijk je naar de salarissen van mensen die 4+ jaar in de IT aan de slag zijn dan kom jij met je 2400 niet in de buurt. Daarnaast is er nog een ander belangrijk punt.

[...]

Je bent 19, verdient straks iets meer dan 2400 en zit al aan je plafond. De rek is er dan dus uit. Daarnaast geef je zelf aan dat je dit niet tot je 60e kan doen en zul je je tussen nu en 15 jaar moeten omscholen tot iets anders.

Los daarvan heb ik zeker respect voor mensen zoals jij die gewoon met hard werken bereiken wat ze willen en kunnen. Met of zonder opleiding.
Je kan altijd je diploma Informatica halen via avondonderwijs (in belgie) ... Maakt het dan zoveel verschil? Alleja binnen 3 jaar kan je een diploma informatica en netwerkbeheer halen via avondonderwijs + mcsd... Swoit als je da wa deftig stuurt is dat toch geen slechte keuze geweest? :P En als je dat nog wat inkleed :)

It's dark but I don't want to find the light.

quote:
RedHat schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:10:
Toch vind ik het verbazingwekkend wat sommigen hier verdienen met al redelijk wat certificering (in negatieve zin).

Ik ben 19, verdien bruto zo'n 2400 euro, heb alleen m'n VMBO afgemaakt, MBO gestopt. Ik manage nu in de horeca en ga nog aardig wat omhoog als ik m'n certificering heb gehaald. Op het moment dat ik m'n certificering heb gehaald ga ik ook nog n's op het één na hoogst haalbare niveau op dat gebied dus dan ga ik wel een stukje meer verdienen.

Maar goed, ik was dus in de waan dat startende ICTérs met certificering toch iets meer verdienden. Dit was vroeger iig wel zo :)

Achja, ik ben toch het 'levende' bewijs dat je nog best wel wat kan bereiken zonder diploma's e.d. Staat wel tegenover dat ik vanaf m'n 15é er super hard voor heb moeten werken. Een 9-5 baan is het niet, en 40 uur in de week al helemaal niet. Het bruto bedrag is wel voor 40 uur trouwens maar dat is excl overuren. Ik werk zo'n 50-75% van de 40 uur over. (Dus dan kom je op een zeer leuk bedrag uit i/d maand die je toch niet kan opmaken omdat je vaker op je werk vertoeft als thuis).

Maar ik moet wel zeggen dat ik misschien wel de overstap ga maken overigens. Het werk wat ik nu doe is erg arbeidsintensief, en ook zeker ietts wat je niet tot je 30ste moet gaan doen.
bwah ik vind dit niet zo'n bewijs ... zeker omdat je zoveel overuren doet. Ik ga wel akkoord dat je niet altijd een diploma moet hebben om iets te bereiken ... Een goede motivatie en interesse in je job doet heel veel. Grote firmas kijken toch nog naar het diploma. en bij de overheid werken in belgie zonder hoger diploma zit er ook niet in :P

It's dark but I don't want to find the light.

Een diploma dient toch ook niet enkel en alleen om zo veel mogelijk geld te kunnen verdienen?
Voor mij is het ook een groot stuk zelfontplooiing, een persoonlijke uitdaging om van mezelf te kunnen zeggen dat ik kan meedraaien op dit of dat niveau van studies.

Met een goed diploma is het een stuk makkelijker in de arbeidsmarkt te treden..

quote:
De_Bastaard schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:50:
Met een goed diploma is het een stuk makkelijker in de arbeidsmarkt te treden..
Dat is vanzelfsprekend ja, ik doelde gewoon op het feit dat dit niet het ENIGE doel van een diploma is. Er hangen talloze voordelen aan vast.

Reg. datum: 26 september 2000

quote:
enkrypt schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:14:
Een diploma dient toch ook niet enkel en alleen om zo veel mogelijk geld te kunnen verdienen?
Voor mij is het ook een groot stuk zelfontplooiing, een persoonlijke uitdaging om van mezelf te kunnen zeggen dat ik kan meedraaien op dit of dat niveau van studies.
Ik vind het een grotere uitdaging om mezelf te bewijzen tijdens m'n arbeidscarriere. Iedereen weet dat het studentenleven meer feesten dan hard werken is (voor de meeste mensen). Ik vind dat je diploma's nogal overwaardeerd.

quote:
Abom schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:58:
[...]

Ik vind het een grotere uitdaging om mezelf te bewijzen tijdens m'n arbeidscarriere. Iedereen weet dat het studentenleven meer feesten dan hard werken is (voor de meeste mensen). Ik vind dat je diploma's nogal overwaardeerd.
Ik kan je uitspraak begrijpen aangezien je MBO hebt staan in je profiel.

Acties: [view]

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
Deze draad is niet bedoeld voor een discussie over de waarde van diploma's. Daar zijn andere topics voor (geweest).

Leeftijd: 25
Opleiding: Universiteit (Informatica)
Werkervaring: 5 maanden
Werkgever: groot IT bedrijf
Huidige functie: Java Developer
Vakantiedagen: 29 geloof ik
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 3 maanden opleiding tot SCJP en SCWCD, na een tijdje ook SCWSD
Maand salaris(bruto):2000

Ik zie weinig mensen met WO opleiding, zeker met weinig werkervaring, dus is het moeilijk vergelijken. Zijn er meer? Overigens verwacht ik binnenkort een salarisverhoging.

quote:
fourth44 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:11:
Leeftijd: 25
Opleiding: Universiteit (Informatica)
Werkervaring: 5 maanden
Werkgever: groot IT bedrijf
Huidige functie: Java Developer
Vakantiedagen: 29 geloof ik
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 3 maanden opleiding tot SCJP en SCWCD, na een tijdje ook SCWSD
Maand salaris(bruto):2000

Ik zie weinig mensen met WO opleiding, zeker met weinig werkervaring, dus is het moeilijk vergelijken. Zijn er meer? Overigens verwacht ik binnenkort een salarisverhoging.
Geen WO, maar HEAO, maar ik werk op een WO functie (dmv assessment en cijfers alsnog binnen gekomen).

Ons salaris (6 man, 5xWO , ik hbo) is 2500,- bruto. 13e maand, volledig pensioen incl nabestaanden pensioen, AINW of zoiets verzekering (wao verz.) Auto ja, Opel Corsa model 06-07.
Opleindingstraject van 6 maanden waarna we met het salaris omhoog gaan. Werkweek 40 uur.
Ik ben 23, andere leden zijn 25,26,27,25,26.

wie heeft er aan mijn signature gezeten!?

Reg. datum: 17 augustus 2000

Even over terugkomen, het bruto bedrag was excl overuren hé, niet inclusief ;)

Maarja, ik ga dan wel 3 "rangen" omhoog in princiepe.

Wii Friend Code: 1506-3419-8302-9120

Reg. datum: 21 juni 2006

Leeftijd: 29 jaar
Opleiding: HBO Technische Informatica + certificaten
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: klein IT bedrijf
Huidige functie: application developer
Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Maand salaris(bruto):2200

Mijn baas wrijft me dagelijks in hoe goed ik verdien, maar volgens mij verdien ik bijna niks als ik naar de anderen hier kijk.

Blast-off for Kicksville!

quote:
vdam schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:33:
Leeftijd: 29 jaar
Opleiding: HBO Technische Informatica + certificaten
Werkervaring: 4 jaar
Huidige functie: application developer
Maand salaris(bruto):2200

Mijn baas wrijft me dagelijks in hoe goed ik verdien, maar volgens mij verdien ik bijna niks als ik naar de anderen hier kijk.
Niet bijzonder goed gezien je leeftijd, ervaring en opleiding, nee. Hoe lang werk je al bij dat bedrijf?

Take a life of responsibility, the inability to make right choices, add to it ignorance and indifference and top it off with a desire for escapism and kicks.

Reg. datum: 21 juni 2006

quote:
Blues schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:42:
[...]

Niet bijzonder goed gezien je leeftijd, ervaring en opleiding, nee. Hoe lang werk je al bij dat bedrijf?
Een half jaar. Is het beter om te onderhandelen of weg te gaan? Ik heb totaal geen secundaire arbeidsvoorwaarden (zelfs geen reiskosten) en als ik erover begin doet hij alsof z'n neus bloedt en negeert alles. Dat laatste is misschien een hint om buiten de deur te kijken. Ik wil echter geen jobhopper-CV opbouwen. Het ziet er niet echt geweldig uit op m'n CV als men ziet dat ik na een half jaar al de benen heb genomen. Geheid dat de volgende werkgever vraagt waarom ik zo snel al weg ga. Ik heb nu een jaarcontract. Is het misschien beter om nog een half jaartje door te gaan zodat ik 4.5 jaar werkervaring op m'n CV kan zetten en daarna netjes iets anders vinden zonder een jobhopper-brandmerk op m'n CV te hebben?

vdam wijzigde dit bericht 15-03-2007 23:28 (14%)

directive?

quote:
fourth44 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 16:11:

Ja, ik heb ook een WO diploma, medische informatiekunde, die niet echt op mijn huidige functie (.NET developer, HBO-niveau) aansluit. Ik heb hetzelfde salaris, ook een leaseauto, gsm en laptop. Ik werk nu een half jaar bij het bedrijf.
Ik heb tijdens een onderbreking van mijn studie anderhalf jaar gewerkt in een functie op HBO-niveau, niet als IT-er en daar verdiende ik 2300 euro. Daar had ik wel een laptop en gsm, maar geen auto.

Ik heb voor een WO-er geen hoog startsalaris, daar tegenover staat dat ik veel opleidingsmogelijkheden krijg. Ik zit nu bijvoorbeeld voor een vijf wekend durend trainingsproject in Seattle.

Uiteindelijk is de verwachting dat je met een WO-diploma weliswaar op hetzelfde (salaris-)niveau begint in veel functies, maar door specifieke kennis en vaardigheden sneller kunt doorgroeien. Dat hoop ik in ieder geval wel.
Ik heb nu een sloot aan specifieke kennis waar ik nu nog weinig aan heb, maar die in combinatie met een basis van algemene developersvaardigheden die ik nu in de praktijk leer, extra waardevol kan zijn.

quote:
vdam schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:26:
[...]

Een half jaar. Is het beter om te onderhandelen of weg te gaan? Ik heb totaal geen secundaire arbeidsvoorwaarden (zelfs geen reiskosten) en als ik erover begin doet hij alsof z'n neus bloedt en negeert alles. Dat laatste is misschien een hint om buiten de deur te kijken. Ik wil echter geen jobhopper-CV opbouwen. Het ziet er niet echt geweldig uit op m'n CV als men ziet dat ik na een half jaar al de benen heb genomen. Geheid dat de volgende werkgever vraagt waarom ik zo snel al weg ga. Ik heb nu een jaarcontract. Is het misschien beter om nog een half jaartje door te gaan zodat ik 4.5 jaar werkervaring op m'n CV kan zetten en daarna netjes iets anders vinden zonder een jobhopper-brandmerk op m'n CV te hebben?
Ik durf te wedden dat als ze er naar vragen tijdens een sollicitatiegesprek en jij eerlijk antwoord dat jou vorige werkgever jou salaris niet echt serieus wilde nemen (en hier ook niet over in discussie wilde gaan), dat ze dat best zullen begrijpen. En als je dan aangeeft dat je op zoek bent naar een SERIEUZE werkgever, dan kom je een heel eind. En wellicht zullen ze er nog wel op in spelen door jou nu wel een goed aanbod te doen. Met stroop vang je meer vliegen, dan met azijn ;)

Niet M0kkuh!, lekker W0kkuh!!

Inderdaad, leg het uit zoals het is: je hebt het gevoel dat je niet serieus werd genomen en je wilde doorgroeien in je functie maar je vorige werkgever (dan ;) ) wilde er niet eens over praten

position: relative;

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws