quote:
Ja, ik heb ook een WO diploma, medische informatiekunde, die niet echt op mijn huidige functie (.NET developer, HBO-niveau) aansluit. Ik heb hetzelfde salaris, ook een leaseauto, gsm en laptop. Ik werk nu een half jaar bij het bedrijf.
Ik heb tijdens een onderbreking van mijn studie anderhalf jaar gewerkt in een functie op HBO-niveau, niet als IT-er en daar verdiende ik 2300 euro. Daar had ik wel een laptop en gsm, maar geen auto.
Ik heb voor een WO-er geen hoog startsalaris, daar tegenover staat dat ik veel opleidingsmogelijkheden krijg. Ik zit nu bijvoorbeeld voor een vijf wekend durend trainingsproject in Seattle.
Uiteindelijk is de verwachting dat je met een WO-diploma weliswaar op hetzelfde (salaris-)niveau begint in veel functies, maar door specifieke kennis en vaardigheden sneller kunt doorgroeien. Dat hoop ik in ieder geval wel.
Ik heb nu een sloot aan specifieke kennis waar ik nu nog weinig aan heb, maar die in combinatie met een basis van algemene developersvaardigheden die ik nu in de praktijk leer, extra waardevol kan zijn.