Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Gkirmathal schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:10:
[...]

Idd daar loop ik nu tegenaan, me huidige systeem was voldoende om te doen wat ik ermee wilde tot Oblivion, FSX uitkwamen en nu de nieuwe C&C al verwacht wordt. Me huidige cpu speed en mem zijn snel zat, tis alleen de 9800XT die parten gaat spelen in spellen. Vandaar mn tweestrijd over wat het handigst is.

Die DFI CFX3200-M2/G heeft idd een SB600, ik heb er nog geen goede nog slechte berichten over gelezen/kunnen vinden. Maargoed wat je idd zegt, tis wel 700 euries steken in een wat verouderde tech. Dan maar is kijken of ik mss een 2ehands X800 op de kop kan tikken voor een leuk prijsje om ze het laatst uit me systeem te halen.
SB600 is wel goed. Deze gaat ook op de nieuwe AM2+ borden gebruikt worden als ik me niet vergis. Een leuke 2e hands kaart is ook nog een optie. X800 Pro / X800 XL. Deze moeten wel voor een eurotje over 50-75 te krijgen zijn lijkt mij. Aan de andere kant is het zo'n ramp dat je niet alles max kan spelen ? Ik heb zelf een 7600 Go in me laptop volgens mij is die iets sneller dan wat jij hebt, Maar mijn oude laptop met 9700 Mobility is denk ik de helft zo snel en die kan die games igg wel draaien op wat lage settings. Echt mooi is het niet maar een half jaar haal je wel. Het broertje van me vriendin speelt games op een 9600 SE. De helft zo snel als die 9700 Mobility. Het ziet er niet uit maar op laagste settings loopt het wel. En dan koop je straks een K10 dual/quad met R600 en 4 gb ram of zo :P

Astennu wijzigde dit bericht 14-02-2007 13:57 (25%)

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
Q_7 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:00:
Hebben jullie het ook gemerkt?? De Drastische prijsverlagingen van AMD.
Bij mijn plaatselijke computerboer kost een X2 3800+ maar ¤112!!

Intel E6300 1,8 Ghz ¤185
AMD X2 4600+ 2,4 Ghz ¤ 189

Nou nu zijn ze toch wel vergelijkbaar kwa prestatie??
Nee, volgens mij is de X2 4600+ een stuk sneller. Maar die Core 2 Duo is veel beter over te klokken.

Olaf van der Spek wijzigde dit bericht 14-02-2007 15:20 (5%)

quote:
Astennu schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:48:
De FPU is 128 Bit ja. Maar dat heeft iets met de bandbrete te maken en niet met het soort berekeningen dat een cpu kan doen.
Dat is ook niet waar. De FPU werkt met 32, 64 of 80 bits getallen. Er zijn wel 128 bit SSE registers waar 4 32-bit floats in passen.

quote:
Olaf van der Spek schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:19:
[...]

Dat is ook niet waar. De FPU werkt met 32, 64 of 80 bits getallen. Er zijn wel 128 bit SSE registers waar 4 32-bit floats in passen.
Ah ja ik maak een beetje dezelfde fout. Ik had die gegevens van een K10 slide van AMD daar stond 2x128 Bit SSE units op. Binnenkort toch maar eens wat meer in de opbouw van cpu's en gpu's verdiepen is wel erg interessant :)

En over die E6300 VS X2 4600+ Met die E6300 moet je ook geluk hebben volgens mij. Ik heb er op mijn werk een E6400 die doet wel 2600 MHz maar veel meer kan ik nou ook niet zeggen heb het niet echt goed getest maar 2550 deed hij wel prime stabiel op stock volt. Een 4600+ Kan ook 2800/2900 Op stock volt halen. Ik zou de AMD nemen maar ik ben ook meer AMD fan :)

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Ik heb anders hele ander resultaten gevonden de laatste week, de AM2 cpu's OC niet al te best. Ik denk dat je met een E6300 verder komt dan met een AM2 4600+, want daar hebben we het nu over en niet meer over de oude S939 cpu want die zijn niet meer te koop.

En over het algemeen halen de E6300 toch wel iets meer dan de 2600Mhz, en niet te vergeten dat de C2D minder Mhz nodig heeft dan de 4600+ om de zelfde prestatie neer te zetten.
Ik was vanavond Flushed away aan het kijken, en tijdens de aftiteling viel me dit toevallig op...

http://members.home.nl/stefanpittie/AA/bscap0001.jpg

Bij dreamworks gebruiken ze dus ook AMD 8)
Tis de eerste keer dat ik dit zie staan in een aftiteling

AMD Opteron 165 @2,9Ghz

quote:
mad_max234 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:49:
Ik heb anders hele ander resultaten gevonden de laatste week, de AM2 cpu's OC niet al te best. Ik denk dat je met een E6300 verder komt dan met een AM2 4600+, want daar hebben we het nu over en niet meer over de oude S939 cpu want die zijn niet meer te koop.

En over het algemeen halen de E6300 toch wel iets meer dan de 2600Mhz, en niet te vergeten dat de C2D minder Mhz nodig heeft dan de 4600+ om de zelfde prestatie neer te zetten.
Half waar. Ik haal met de meeste cpu's wel 2600 MHz met AM2 heb ik niet heel veel ervaring maar gezien de 3000 MHz AM2 cpu's zullen de meeste die 2600 in ieder geval moeten halen. zeker een 4600+. Maar een E6300 @ 2600 MHz vs een X2 4600+ @ 2800 zou wel aardig close zijn volgens mij. Maar boeie de meeste mensen océn niet dus is de 4600+ de beste keuzen qua prijs prestatie. De tweakers hebben nu allemaal al een C2D. Ik blijf lekker AMD en straks een K10.
quote:
Pittie schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:05:
Ik was vanavond Flushed away aan het kijken, en tijdens de aftiteling viel me dit toevallig op...

[afbeelding]

Bij dreamworks gebruiken ze dus ook AMD 8)
Tis de eerste keer dat ik dit zie staan in een aftiteling
Toch die film maar eens gaan kijken :D Ik ben benieuwd wanneer we genoeg power hebben om dit soort dingen realtime te doen. Volgens mij komt het aardig dichtbij vooral met een 4x4 setup met 2x Barcelona er in :P

Dan klopt de 4x4 ook weer als er een 2x een K10 (zo gaan we de k8L dus noemen?) in zit. ;)

Maar begrijp me niet verkeerd ik ga ook zeker voor de AM2 setup, ben al een tijdje aan het zoeken naar een goed oc mobo voor niet meer dan +-80 euro.

Mijn systeem word een X2 3800+ en deze moet wel iets van 2600-2800Mhz doen vandaar dat ik beetje verbaast was van je uitspraak "2900Mhz" want dat doen ze gewoon meestal niet makelijk.

Ik denk dat ze gewoon de goed batch eruit halen voor de 3Ghz cpu's.
quote:
mad_max234 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:57:
Dan klopt de 4x4 ook weer als er een 2x een K10 (zo gaan we de k8L dus noemen?) in zit. ;)

Maar begrijp me niet verkeerd ik ga ook zeker voor de AM2 setup, ben al een tijdje aan het zoeken naar een goed oc mobo voor niet meer dan +-80 euro.

Mijn systeem word een X2 3800+ en deze moet wel iets van 2600-2800Mhz doen vandaar dat ik beetje verbaast was van je uitspraak "2900Mhz" want dat doen ze gewoon meestal niet makelijk.

Ik denk dat ze gewoon de goed batch eruit halen voor de 3Ghz cpu's.
Zou kunnen. De S939 Opterons doen allemaal wel 2800. Maar je kunt nu ook AM2 Opterons krijgen. Ik heb alleen geen idee of die ook zo goed clocken. Ik heb niet veel ervaring met AM2 maar 2600 moet makkelijk kunnen 2800 ook wel lijkt mij. Mijn S939 kan al 2800 op 1.267 die kan dus ook echt wel 3000 halen. Alleen dan moet ik veel volt geven en gaat hij 20-40%meer gebruiken voor 200 mhz meer en dat vind ik zonde.

Ik las gister een gerucht over een mogelijke overnamen van AMD door investeerders. Hopelijk is dit niet waar want dan is de kans groot dat die investeerders het bedrijf opbreken of een andere koers laten bewandelen om zelf meer winst te maken en denken dan dus niet aan de consument.

De K8L en R600 staan voor de deur en die moeten het weer goed maken. Hopelijk trekt alles weer snel aan. AMD heeft net de overname van ATi achter de rug. Daardoor vallen de financiële cijfers wat tegen. Maar versterkt hun positie in de platform markt. Dus het lijkt mij dat het in de komende jaren een stuk beter zal gaan.

quote:
Astennu schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:24:
Ik las gister een gerucht over een mogelijke overnamen van AMD door investeerders. Hopelijk is dit niet waar want dan is de kans groot dat die investeerders het bedrijf opbreken of een andere koers laten bewandelen om zelf meer winst te maken en denken dan dus niet aan de consument.
AMD is nu ook 'gewoon' een bedrijf en bij bedrijven staat de consument nooit (direct) op de eerste plaats (absoluut gezien).

quote:
Olaf van der Spek schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:36:
[...]

AMD is nu ook 'gewoon' een bedrijf en bij bedrijven staat de consument nooit (direct) op de eerste plaats (absoluut gezien).
True maar die investeerders zijn vaak nog erger. Die boeit het echt niet als het bedrijf kapot gaat door wat zij doen als hun er maar winst op maken. Hetzelfde zal wel gebeuren met het oude philips semiconductors in nijmegen dat nu is overgenomen door NXP. Die zullen het ook wel in stukjes verkopen om winst te maken.

Mr Majestic

quote:
Astennu schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:44:
[...]

True maar die investeerders zijn vaak nog erger. Die boeit het echt niet als het bedrijf kapot gaat door wat zij doen als hun er maar winst op maken. Hetzelfde zal wel gebeuren met het oude philips semiconductors in nijmegen dat nu is overgenomen door NXP. Die zullen het ook wel in stukjes verkopen om winst te maken.
zo pessimistisch zou ik het niet zien. Een groep investeerders is in de 1e plaats uit op rendement. Dit kun je krijgen door bij een overname de krenten uit de pap weer door te verkopen. De vraag is echter of dat uberhaupt mogelijk is bij AMD.ATI aangezien bedrijfsonderdelen wel bijelkaar moeten blijven om een toekomst te hebben.

Een andere manier om (veel) rendement te maken is om een bedrijf te kopen dat ondergewaardeerd wordt. Als je het vertrouwen hebt dat AMD.ATI over een tijdje een stuk meer waard zal zijn dan is het nu een goede koop. Dit kan ook gepaard gaan met het idee dat een iets andere strategie of strakkere leiding een beter resultaat oplevert. Zo'n reorganisatie kan je dan doorvoeren.
code == kunst

quote:
Help!!!! schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:50:
[...]

zo pessimistisch zou ik het niet zien. Een groep investeerders is in de 1e plaats uit op rendement. Dit kun je krijgen door bij een overname de krenten uit de pap weer door te verkopen. De vraag is echter of dat uberhaupt mogelijk is bij AMD.ATI aangezien bedrijfsonderdelen wel bijelkaar moeten blijven om een toekomst te hebben.
Je kan AMD scheiden in processoren en videokaarten en mss ook nog in chipsets, tel uit je winst.

(half) dyslectisch + semi-n00b

Mr Majestic

quote:
achtbaanfreak schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:04:
[...]

Je kan AMD scheiden in processoren en videokaarten en mss ook nog in chipsets, tel uit je winst.
Dat kan natuurlijk wel maar de grote vraag is of dat meer oplevert dan de investering. Bovendien kan het heel goed zijn dat op de iets langere termijn het geheel meer oplevert dan nu de losse delen verkopen.

Waar het me iig om ging is vast te stellen dat er meerdere wegen zijn om rendement te krijgen en dat als een private equity fund oid AMD opkoopt, dat niet perse samen hoeft te gaan met het opsplitsen. :)
In een nieuwsbericht op de FP zag ik iets staan over de K10 en DDR3 support. Maar volgens mij heeft de barcelona core dat nog niet of wel ? Eind dit jaar zou ook nog een beetje aan de vroege kant zijn. Aan de andere kant sla ik DDR2 maar al te graag over.

Iemand die hier toevallig meer over weet ?

Astennu wijzigde dit bericht 19-02-2007 22:57 (8%)

quote:
Astennu schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:44:
[...]

Ja met Philips Nijmegen gaat het niet zo best, allemaal nieuwe regels en er moeten/zijn hoop mensen weg. Vergeet niet dat het maar om 1 fabriek gaat van Philips en niet om de Philips zelf. Hopen dat het met AMD niet die kan op gaat.
DDR3 is reeds ingebakken, alleen zal het nog niet gebruikt worden (pas bij socket AM3). En eind dit jaar klopt niet, zeg maar eind 2008.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Mr Majestic

quote:
Hacku schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:00:
DDR3 is reeds ingebakken, alleen zal het nog niet gebruikt worden (pas bij socket AM3). En eind dit jaar klopt niet, zeg maar eind 2008.
Denk dat DDR3 in den beginnen ook niet heel veel toevoegt in reallife prestaties tov DDR2, als het al wat toevoegt. :o Zo erg is het dus niet lijkt me als je dat niet gelijk hebt.

Zelf heb ik ten tijde van de AM2+ lancering liever 2 DDR2 sticks van elk 2gb met goede speed en timings en zie daarom liever wat energie in dat soort geheugen gaan. :)
code == kunst

quote:
Astennu schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:56:
In een nieuwsbericht op de FP zag ik iets staan over de K10 en DDR3 support. Maar volgens mij heeft de barcelona core dat nog niet of wel ? Eind dit jaar zou ook nog een beetje aan de vroege kant zijn. Aan de andere kant sla ik DDR2 maar al te graag over.

Iemand die hier toevallig meer over weet ?
Dit staat me ook bij, dat de k10 geen ddr3 support heeft.
quote:
Hacku schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:00:
Iedereen heeft het wel over half 2007 bij de introductie van de quadcore. Misschien heeft AM2+ ook DDR3 support?

(half) dyslectisch + semi-n00b

quote:
Help!!!! schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:10:
[...]

Denk dat DDR3 in den beginnen ook niet heel veel toevoegt in reallife prestaties tov DDR2, als het al wat toevoegt. :o Zo erg is het dus niet lijkt me als je dat niet gelijk hebt.

Zelf heb ik ten tijde van de AM2+ lancering liever 2 DDR2 sticks van elk 2gb met goede speed en timings en zie daarom liever wat energie in dat soort geheugen gaan. :)
Tja. Bij VGA kaarten hebben ze DDR2 er meteen uit gegooid. ATi en nVidia hebben een kaart met DDR2 gehad daar na gingen ze terug naar DDR 1 en toen door naar GDDR3. Maar het gaat mij ook om de timings. Het is wel zo dat DDR 2 daar gewoon niet goed in is. Maar als ik 2x 2 GB met 3-3-3-15 timings kan krijgen op 800 of 1000 MHz hoor je mij niet meer. Alleen ik denk dat dat heel optimistisch is. En die sticks zijn dan ook alles behalve zuinig. Deze hebben vaak al 2.2v nodig tov de 1.8 Stock.

Reg. datum: 02 januari 2001

CRN Interview: AMD CEO Hector Ruiz:

CRN: You mentioned the importance of Barcelona. What will be its impact on AMD this year?

RUIZ: This is an incredibly important product transition. We don't expect the ramp [this year] to be dramatic because it's a new core, new micro architecture and platform. The biggest impact it will have is that we'll see a large number of customers and partners align themselves behind the technology. We expect that ramp to follow along the same lines as when Opteron began to get adopted. So I expect it to follow same patterns. Over 2007, it will have a significant impact on what I call design wins. People are committed to the architecture and product, and [it will be] a very significant part of revenue and earning in 2008.

CRN: What will be the performance of Barcelona vs. Intel's quad-core?

RICHARD: It's in the speculation stage. [But] we know that we expect performance gains in the 40 percent to 70 percent range, and we know the scalability of our architecture is better than the competition. And it's no secret they have to introduce a new architecture at some point, so we know Barcelona will perform exceptionally well and will be outperforming the competition. The program is on track, .

CRN: When will Barcelona ship?

RICHARD: It's slated for introduction at the end of the second quarter and will be in the market in the third quarter.

Het lijkt erop dat een introductie op de 4de verjaardag van Opteron er niet in zit, en Barcelona en co. ook weinig zullen bijdragen aan de financiën in 2007 (wel logisch uiteraard, de nieuwkomers zullen de oudgedienden maar geleidelijk aan vervangen).

Ik hoop nu alleen dat de Barca chips ook "echt" goed zullen werken op mijn huidig am2 moederbord...
(buiten het feit dat de huidige am2 mobo's geen HT3 zoals am2+ zal kunnen ondersteunen)
Dan kan ik gewoon de rest van het systeem houden...

Apple Macbook Pro 15" !  2.4Ghz Merom/ 2GB / 8600mGT 256Mb / 160GB HD 

Afternaft

quote:
EaS schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 00:35:
[i]CRN: What will be the performance of Barcelona vs. Intel's quad-core?

RICHARD: It's in the speculation stage. [But] we know that we expect performance gains in the 40 percent to 70 percent range
Ten opzichte van wat? Hun eigen K8? Of de C2D? Ik hoop zelf natuurlijk het laatste :)

Strijd tegen ziektes, sluit je nu aan bij Team MAD!

dual ownage

quote:
Jejking schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:11:
[...]

Ten opzichte van wat? Hun eigen K8? Of de C2D? Ik hoop zelf natuurlijk het laatste :)
TOV de Intel quadcore die momenteel op de markt is, de QX6700 oid.

:: Specs (updated)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws