Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Zullen we het op de man spelen even achterwege laten? Dat is niet nodig
quote:
Watcherob schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:04:

Waarom stel ik de vraag over social? omdat ik de wifi functie persoonlijk helemaal niks vind, liedjes 3x luisteren of 3 dagen. :s En met andere meeluisteren in de trein? Ik denk niet dat veel mensen daar op zitten te wachten (dat denk ik dus he, geen feit)
Met wifi kun je wel wat meer. Sinds de tweede Zune is uitgekomen heeft MS een hoop functionaliteit toegevoegd. Onder andere wireless syncen waar ik een enorme fan van ben. De precieze functionaliteit weet ik ook zo niet uit mn hoofd, maar dat kun je gemakkelijk even opzoeken.
quote:
Ik zou dan wel graag van andere mensen die de zune wel gebruiken wel eens willen horen wat zij van de "social" onderdelen op de zune vinden.
Opzich kan dat best een interessant discussiepunt zijn.
quote:
Overigens RoD, wat kan de zune niet wat het apparaat wat jij gebruikt wel kan?
Klein zijn en aan m'n broek hangen zonder dat ik er iets van merk bij het hardlopen bijvoorbeeld. Maargoed, wat mijn persoonlijke overwegingen zijn om een Zune wel of niet te kopen is niet zo interessant voor het topic.

Bij het social telt de 3 dagen regel al niet meer, heb ik gelezen. Overigens gebruik ik dit zelf niet.

Bovendien is de zune 4/8 helemaal niet groot, vegelijkbaar met een nano... dus dat is ook onzin.
Verder, wifi gebruik ik (nog?) niet.. syncen doe ik wel via de usb, moet toch opgeladen worden.

Verder kan het apparaat alles wat ik ervan verwacht, dus dat is geen probleem :)

Ik vind zelf de slogan "Welcome to the Social" ook wat overdreven zeker aangezien er niet zoveel zune gebruikers zijn hier niet en in america ook niet plus dat als je een nummer maar 3x kan luisteren het ook een beetje jammer is.

Maar ik snap wel waarom Microsoft het daar op gooit aangezien Amerika een enorme "wannabe cultuur" is, er is niet voor niets zo'n krediet crisis mijn buurman heeft een grote auto dan moet ik er ook een hebben (gaan we hier ook wel beetje heen). Dus denk dat de hoop is als je nummers met elkaar mee kan luisteren en je tussen de nummers van vrienden kan kijken of er wat voor jouw bij zit het best leuk kan zijn en dat de consument met een beetje geluk met de rest mee wil doen en daarom ook een Zune kopen. (Wij zijn hier nog iets te nuchter voor?)
.
Wifi vind ik zelf af en toe fijn, een vriend van mij heeft ook een Zune en we wisselen nog wel eens een filmpje of een podcast uit, mp3's is vrij nutteloos.

Wat ik zelf fijn vind tenopzichte van de ipod is de fm radio (voor het nieuws) en het grote scherm voor als ik een paar uur in de trein zit zodat ik lekker een filmpje kan kijken.

Wat Apple gewoon ontzettend goed doet is het gebruiks gemak waar door elke "debiel" het apparaat kan bedienen en het ziet er gewoonweg goed uit.

Nu vind ik zelf de Zune 30gb ook niet zo geslaagd qua design maar de 80 en de 8 gb (2e gen) vind ik zelf er erg netjes uit zien en de bediening met het touchpad werkt echt perfect.
Ja, die fm-radio is het helemaal :')

Volgens mij moeten je oordopjes als antenne kunnen fungeren anders werkt het niet. Ik krijg iig alleen maar ruis.
Verder luister ik toch eigenlijk nooit radio, dus maakt dat toch niet uit

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
-NRG- schreef op maandag 28 juli 2008 @ 06:41:
Ik vind zelf de slogan "Welcome to the Social" ook wat overdreven zeker aangezien er niet zoveel zune gebruikers zijn hier niet en in america ook niet plus dat als je een nummer maar 3x kan luisteren het ook een beetje jammer is.
Tsja, maar MS moet toch proberen een hype neer te zetten. De meeste slogans zijn natuurlijk overdreven. Daar moet je als consument ook wel een beetje doorheen prikken.
quote:
Maar ik snap wel waarom Microsoft het daar op gooit aangezien Amerika een enorme "wannabe cultuur" is, er is niet voor niets zo'n krediet crisis mijn buurman heeft een grote auto dan moet ik er ook een hebben (gaan we hier ook wel beetje heen). Dus denk dat de hoop is als je nummers met elkaar mee kan luisteren en je tussen de nummers van vrienden kan kijken of er wat voor jouw bij zit het best leuk kan zijn en dat de consument met een beetje geluk met de rest mee wil doen en daarom ook een Zune kopen. (Wij zijn hier nog iets te nuchter voor?)
Opzich valt er met dat hele social-gebeuren best wel wat te doen. Liedjes naar elkaar sturen is bijvoorbeeld best leuk. Natuurlijk moet dan wel iedereen met een Zune lopen, maar wifi geeft je een boel mogelijkheden. Kijk ook eens naar de Creative Zen X-Fi. Ook wifi, en je kunt er mee streamen en chatten. Nu hebben ze dat een beetje slecht geïmplementeerd, maar je ziet bijvoorbeeld op ABI al dat er een X-Fi social group oid is opgericht. Daarnaast, MS heeft ook al wat verbeterd aan de functionaliteit van het hele socialgebeuren. Ik vind dat zoiets best potentie heeft, alleen door de hype moet je een beetje heenprikken.
quote:
Wat Apple gewoon ontzettend goed doet is het gebruiks gemak waar door elke "debiel" het apparaat kan bedienen en het ziet er gewoonweg goed uit.
Dat is een beetje overrated imo. De iPods zijn eigenlijk ook niet meer dan een grote taglibrary, wat de meeste grote spelers hebben. Als je een iPod kunt bedienen dan kun je de meeste andere spelers ook bedienen. De tijd dat "non-iPods" omslachtige en slechte UI's hadden is (grotendeels!) voorbij.

Uiteraard blijft het persoonlijk welke speler je beter vindt, maar de iPods per definitie gebruiksvriendelijk noemen vind ik een beetje overdreven.
quote:
vandevorst schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:31:
Ja, die fm-radio is het helemaal :')

Volgens mij moeten je oordopjes als antenne kunnen fungeren anders werkt het niet. Ik krijg iig alleen maar ruis.
Verder luister ik toch eigenlijk nooit radio, dus maakt dat toch niet uit
Inderdaad, dat is altijd zo.

RoD wijzigde dit bericht 28-07-2008 12:29 (7%)

Scope cleaned and mounted

Voor de mensen die ook nog op zoek zijn naar last.fm caompatibiliteit:

Hier staat hoe je je zune card kan laten werken buiten de US (marketplace werkte al wel bij mij, maar mijn zune card niet). En dan kan je met zenses je zune plays van je card laten lezen en in last.fm plaatsen :)

HammerT wijzigde dit bericht 29-07-2008 01:59 (18%)

quote:
RoD schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:28:

Inderdaad, dat is altijd zo.
Wilde alleen even zeggen dat de Samsung P2 wel een geintegreerde antenne heeft!

Pindamann wijzigde dit bericht 29-07-2008 17:22 (74%)

http://cgi.ebay.nl/ZUNE-8...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Deze is al goedkoper dus ik zou via ebay ze bestellen en je meestal goedkoper uit!
Dan kan je ze inclusief verzendkosten voor rond de 170 kopen.

Alleen als je pech heb moet je ook de douane nog bestalen.

-NRG- wijzigde dit bericht 01-08-2008 15:51 (20%)

Als je de zune op TV aansluit (of in mijn geval op de navigatie). Hoe zit het dan met de kwaliteit? Een TV heeft een veel hogere resolutie. Of kan je ook video's met een hogere resolutie dan 320x240 op je zune zetten en afspelen?

quote:
original4u schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:59:
Als je de zune op TV aansluit (of in mijn geval op de navigatie). Hoe zit het dan met de kwaliteit? Een TV heeft een veel hogere resolutie. Of kan je ook video's met een hogere resolutie dan 320x240 op je zune zetten en afspelen?
De Zune kan ondanks zijn relatief lage resolutie-scherm toch 720x567 uitsturen.

Vostro 1700 2048mb/160gb/7200rpm -> X-Fi Notebook PCI-Express -> Denon 105 -> Dali 505. Voor nu tevreden. :P

quote:
Goudvis Jan schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:02:
[...]

De Zune kan ondanks zijn relatief lage resolutie-scherm toch 720x567 uitsturen.
Ok dat is mooi, en laat de speler het bestand met 720x567 ook op eigen scherm zien?
(worden die bestanden tijdens het syncen niet automatisch naar een kleinere resolutie gescaled door de zune software?)

Ik heb net een Zune 80GB gekocht via eBay, alleen heb ik een paar vraagjes. Ik wil de software al instaleren zodat alles klaar staat als hij binnenkomt, maar de link in de topicstart naar de software werkt niet meer. Heeft iemand een andere link voor mij? En is er een manier zodat ik wel een Marketplace account aan kan maken?

Alvast Bedankt

quote:
maartenott schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:58:
Ik heb net een Zune 80GB gekocht via eBay, alleen heb ik een paar vraagjes. Ik wil de software al instaleren zodat alles klaar staat als hij binnenkomt, maar de link in de topicstart naar de software werkt niet meer. Heeft iemand een andere link voor mij? En is er een manier zodat ik wel een Marketplace account aan kan maken?

Alvast Bedankt
http://www.zune.net/en-us/products/zunesoftware/download.htm

Ik heb 2 weken geleden in Canada de Zune Premium Headphones gekocht.

Echt super! Ze sluiten goed af en echt een genot om met die dingen naar muziek te mogen luisteren. Het vliegtuig hoorde je bijvoorbeeld helemaal niet meer =)

Heb zelf nog de eerste zune, maar heb ik de winkel de zune 2 kunnen proberen en moet zeggen dat die dingen best wel goed werken =) Die touch scrol methode werkt echt super. Maar goed wacht wel op de derde generatie.

Ik heb mijn zune 80 net binnen gekregen, maar als ik hem aan de computer hang, krijg ik alleen het batterij logootje met het flitsje erin, en dan knippert het scherm 2 keer en dan weer het batterijtje. Zo blijft het zich nu al een half uur herhalen. Hoort dit of is er iets mis?

MVP Windows Live Platform

Gewoon aan je computer laten hangen, hij moet eerst opladen. Als er genoeg stroom in zit start hij vanzelf op.
Reg. datum: 17 augustus 2008

Ik zit nu in de VS
En na een aantal jaar Archos-ellende (:P Heb een archos gmini 500 en archos 605 WiFi gehad.. De 500 is er gewoon helemaal mee gestopt, de 605 stopt er altijd mee op van die cruciale momenten.. Als je net lang in het vliegtuig/ trein oid moet zitten.. Resetten reageert hij dan ook niet op, en na een paar dagen doet hij het weer) Toch eens gaan kijken naar iets anders..

Zat eerst te denken aan een ipod touch.. Maargoed $500 voor 32 gig, vind ik wel een beetje overdreven, en 16 gig is gewoon (te) weinig (voor mij)..

De zune 80 is met z'n 180 euro natuurlijk wel een heel aantrekkelijk alternatief :P Dus ik heb hem maar gewoon gehaald :)..

Ik vind het schermpje vergeleken m'n archos wel iets minder mooi, maar hij voelt wel een stuk degelijker aan , verder kan ik er nog niets over zeggen eigenlijk :D

Ben er iig heel blij mee...

Reg. datum: 25 januari 2006

120 GB versie komt eraan als het aan de FCC ligt!

http://www.engadget.com/2...-zune-slips-past-the-fcc/

Garnaal wijzigde dit bericht 18-08-2008 22:26 (41%)

Reg. datum: 24 februari 2002

Ik vrees dat ik niet helemaal aan het goede adres zit in het topic hier, *knip* dat klopt. Dit soort dingen horen hier niet thuis. Probeer het eens op de V&A.

RoD wijzigde dit bericht 20-08-2008 14:14 (67%)

386

Ik heb een vraagje over de zune 30.

Als ik video's wil overzetten op mijn zune via de zune software zie ik de video na het overzetten wel bij device>video's , maar ik zie ze niet bij video's op mijn zune. Waar kan dit aan liggen.

Weet iemand waarom de zune software sommige albums opsplit? ze hebben allemaal dezelfde albumnaam..id tags zijn goed en de nummering klopt.

quote:
m3gA schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 16:45:
Weet iemand waarom de zune software sommige albums opsplit? ze hebben allemaal dezelfde albumnaam..id tags zijn goed en de nummering klopt.
Dat komt door album artiest geloof ik.

Mijn zune is overleden. Marantz 5001 waarop ik hem had aangesloten op de front-AUX met een video/audiokabel die bij mijn Canon zat heeft 'm de das omgedaan denk ik.

Iemand enig idee waar ik heen kan mailen om garantie te overleggen? Die ebayverkoper komt aan met 'You'll be sending it to Microsoft for warranty', daar heb ik dus geen klap aan als ik MS niet kan mailen hierover.

Ook het terugsturen kan een probleem worden noemde ik in een PM naar mijn eBayverkoper, 'oh dan sturen ze 'm naar een ophaalpunt bij jou in de buurt' was de reactie.

Iemand hier ervaring mee? :?
quote:
Goudvis Jan schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:22:
[...]

In het geval van een eBay-aankoop zal de garantie via de eBay-verkoper gaan. Je kan bij twijfel de verkoper PM'en om duidelijkheid te verkrijgen natuurlijk maar da's wat ze -dikwijls- claimen in de advertenties.

Vriend van me had maandag ook zijn Zune binnen. (woensdag besteld!)
Hij was weliswaar E25 (E180) minder kwijt dan ik ervoor betaalde maar het was zoeen refurbished die praktisch in nieuwstaat verkeerde. Gezien de bouwkwaliteit maak ik me dan ook weinig zorgen over mijn Zoen garantietechnisch, natuurlijk is het een risicootje maar de pluspunten maken de afweging redelijk gemakkelijk. _/-\o_

Vostro 1700 2048mb/160gb/7200rpm -> X-Fi Notebook PCI-Express -> Denon 105 -> Dali 505. Voor nu tevreden. :P

quote:
m3gA schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 16:45:
Als je verschillende artiesten hebt in één album en deze ook in je tags zet zal de Zune dit als 'aparte' albums zien. De oplossing hiervoor is door het veld 'album artist' in te vullen met eenzelfde naam. Bijvoorbeeld: VA.

Power is nothing without control

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws