Hoofdcategorieën
Topicacties

Newsservers met binaries [deel 6]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Professioneel azijnpisser

quote:
pven schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:27:
En idd: UNS kost per kwartaal 40 USD, Giganews vraagt minstens 60 USD voor hetzelfde.
Dus? Dat is precies 5 euro per maand. Zonder UNS verder te kennen durf ik wel te stellen dat GN dat prijsverschil wel waard is. Giganews zal altijd marktleider willen zijn in retentie dus als UNS boven de 100 dagen retentie gaat zal Giganews zeker volgen.

Qua beschikbaarheid en compleetheid (en momenteel zeker qua retentie) staat Giganews nog steeds eenzaam aan de top.
sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

Dan ken je UNS van de laatste maanden idd niet (knap dat je hen kan beoordelen zonder ze te kennen): ik weet zeker dat UNS tegenwoordig kan tippen aan Giganews.

Wat is de echte retentie van Giganews momenteel? Bij UNS heb ik afgelopen weekend een DVD van 98 dagen terug kunnen downloaden.

offtopic:
En waarom heb je je icon verandert ?!? :P
Professioneel azijnpisser

quote:
pven schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:47:
(knap dat je hen kan beoordelen zonder ze te kennen)
Ik beoordeel ze op basis van informatie op hun website. 90 dagen retentie t.o.v 100 wat Giganews pretendeert. Gebruikers ervaring heb ik niet nee.
quote:
offtopic:
En waarom heb je je icon verandert ?!? :P
offtopic:
Mooi is ie he? made you look twice! :)
The future is not set
Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
pven schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:27:
'Vroeger' heeft UNS heel veel problemen gehad. Ik kan me echter niet herinneren dat ik het laatste jaar serieuze problemen heb gehad.

Die hoge retentie hebben ze pas een paar maanden.

En idd: UNS kost per kwartaal 40 USD, Giganews vraagt minstens 60 USD voor hetzelfde.
UNS heeft geen Serverpark in Amsterdam staan en giganews wel, waardoor je bij de tweede veel minder afhankelijk ben van de lijn naar de VS. UNS heeft het bij mij verpest met die problemen een aantal jaar geleden en heb eigenlijk geen vertrouwen meer in hun.
Giganews heeft het echter weer een beetje bij mij afgedaan door de deal met newsleecher, waarom mogen alleen nieuwe abbo's daar gebruik van maken en hun oude leden niet?
Dus misschien binnenkort maar een abbo tweakdsl of eweka nemen, al zou ik de retentie wel missen van giga.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

hey there =]
Reg. datum: 20 juli 2002

UNS heeft zijn retentie wel op orde hoor, laatst iets van 89 dagen binnengehaald 100% compleet. Alleen de snelheid ben ik minder tevreden over, overdags tot met 1-2 uur in de nacht haal ik maar 1mb/sec, daarna gaat het full speed 2mb/sec bij mij. Lijkt wel alsof er een speedcap op staat.

Als jij wel fullspeed haalt met UNS overdag (wel 2mb/sec) laat me maar weten hoe ;)

Reg. datum: 02 mei 2005

quote:
Koffie schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:08:
Die giganews is veel duurder dan UNS ?
Ik weet niet of die al heel lang zo'n hoge retentie hebben ?
Ik hoor veel negatieve berichten over UNS, ook een maat van me is uit ellende weggegaan daar, terwijl ik nooit een centje pijn heb.
Vanaf zo'n 3 threads pak ik al de volle bandbreedte die mijn internet lijntje aan kan. Meerdere threads heeft niet eens effect op de snelheid.
Mag ik vragen wat je volle snelheid is (met USN)? :)
quote:
Terryb47 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 18:29:
UNS heeft zijn retentie wel op orde hoor, laatst iets van 89 dagen binnengehaald 100% compleet. Alleen de snelheid ben ik minder tevreden over, overdags tot met 1-2 uur in de nacht haal ik maar 1mb/sec, daarna gaat het full speed 2mb/sec bij mij. Lijkt wel alsof er een speedcap op staat.

Als jij wel fullspeed haalt met UNS overdag (wel 2mb/sec) laat me maar weten hoe ;)
Ik heb het al gezegd, maar ook ik heb dus last van langzame snelheden overdag, terwijl het s-nachts allemaal ok is :)

Bhai wijzigde dit bericht 26-02-2007 20:12 (36%)

XFM -- highstream --

quote:
Bhai schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:11:
[...]
Mag ik vragen wat je volle snelheid is (met USN)? :)
~ 800KB/s
Mooh?
Reg. datum: 09 november 2005

Ik zoek advies.

Ik zit hier op 100mbit en wil eigenlijk wel nieuwsgroepen erbij hebben (naast torrents, voornamelijk hd materiaal). Welke usenet provider is aan te raden?

edit: ik neem even proef abbo op tweaknews. Heb ik thuis ook, kijken of het toegevoegde waarde heeft hier. Denk dat ik voor eweka ga , levert 20mbit voor leuk bedrag.

Hoe zit het met het unlimited abbo van XSNews?

Koeitje wijzigde dit bericht 27-02-2007 00:52 (38%)

blijft baggeren
Reg. datum: 22 juni 2006

quote:
Koeitje schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:33:
Ik zoek advies.

Ik zit hier op 100mbit en wil eigenlijk wel nieuwsgroepen erbij hebben (naast torrents, voornamelijk hd materiaal). Welke usenet provider is aan te raden?

edit: ik neem even proef abbo op tweaknews. Heb ik thuis ook, kijken of het toegevoegde waarde heeft hier. Denk dat ik voor eweka ga , levert 20mbit voor leuk bedrag.

Met xsnews kan je het grootste deel van je 100 mbit halen aangezien er geen cap op zit.
http://img245.imageshack.us/my.php?image=naamlooswf5.jpg

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

Reg. datum: 11 oktober 2003

quote:
Koeitje schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:33:
Ik zoek advies.

Ik ben wel benieuwd of je daadwerkelijk meer dan 20Mbit tegelijk kan downloaden. Van Tweaknews, weet ik dat deze snelheid gewoon gehaald kan worden, maar je PC moet het ook kunnen verwerken.

Niet die Jism

quote:
thedude0 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 06:31:
[...]

Met xsnews kan je het grootste deel van je 100 mbit halen aangezien er geen cap op zit.
http://img245.imageshack.us/my.php?image=naamlooswf5.jpg
Jep :) Ongelimiteerd voor 12.95 p maand.

http://xsnews.nl/index.php?x=abonnementen

Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+

Frikadel!

veel usenet providers bieden tegenwoordig SSL. Kan iemand me vertellen of het echt een verbetering is. In hoe ver heb je meer privacy? En ik neem aan dat het meer processor kracht kost. Ik download namelijk met een via c3-800 mhz pctje en ik denk dat deze dat niet zal trekken

Ahtlon 64 3200+ | 1 gig DDR | Raid 0 totaal 0,5 TB | GF6800LE@Ultra || Centrino 1500 laptop

Mooh?
Reg. datum: 09 november 2005

quote:
Ghandi schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:36:
[...]

Ik ben wel benieuwd of je daadwerkelijk meer dan 20Mbit tegelijk kan downloaden. Van Tweaknews, weet ik dat deze snelheid gewoon gehaald kan worden, maar je PC moet het ook kunnen verwerken.
Mja, hij dumpt het wel op je schijf maar is dan nog wel even bezig met decoden denk ik zo :d

Athlon 64 Mobile 3200+ ;(
sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

quote:
kaiiestan schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 09:28:
veel usenet providers bieden tegenwoordig SSL. Kan iemand me vertellen of het echt een verbetering is. In hoe ver heb je meer privacy? En ik neem aan dat het meer processor kracht kost. Ik download namelijk met een via c3-800 mhz pctje en ik denk dat deze dat niet zal trekken
Dan wordt de verbinding tussen jouw PC en de usenet-provider versleuteld, zodoende kan iemand anders niet zien wat je download (dit is de theorie). Ik heb zelf een Celeron op ongeveer 1,5Ghz en kan met ongeveer 620kb/S via SSL downloaden, volgens mij zit daar niet veel vertraging bij.
soms
Reg. datum: 10 oktober 2000

Klein vraagje, hoelang duurt het na betaling (rabo) van Eweka voordat ik het kan gebruiken?
En werkt het goed met Chello?

:)

Where words fail, Music speaks

XFM -- highstream --

Over SSL : Ik heb even een hele simpele test gedaan:

http://zooi.oostindie.com/uploaded/NL_SSL.jpg

Eerst met SSL, daarna zonder SSL (bij dezelfde NNTP provider uiteraard).
Ik merk dus eigenlijk geen verschil.
Wel moet ik opmerken dat dit met de laatste Newsleecher final is, waarbij ik stukken minder dalen in de grafiek heb bij completen van files (uiteraard dit wegens minder load).
Reg. datum: 11 juli 2002

quote:
Kev0 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 14:32:
Heeft er van jullie niemand problemen met Xs4all newszilla sinds ongeveer een maand?
Ik heb sinds die tijd heel veel last van incompletes, bijna bij alles mis ik wel een paar blocks. Net steeds een klein beetje waardoor het helemaal niet functioneert.
Ja! Ook ik heb problemen!

Reg. datum: 11 augustus 2004

vanavond:
02/27/2007 21:02:03 SERVER=newsreader77.eweka.nl, MSG=The Username or Password is Wrong - Contact your News Server Support Department (it's not Newsbin)

ik heb nog 104 credits, en 3 keer via de mail mijn gegevens gecheckt en ingevoerd

En de onderhoud staat pas om 12 uur vanavond gepland?

iemand meer problemen?

K to the KillaZ

Reg. datum: 01 april 2004

Het klinkt misschien heel lomp, maar ook de hoofdletters overgenomen in je wachtwoord etc.? Dat komt bij Eweka heel nauw..
hier overigens geen problemen, maar ik zit op 63 dus dat zegt niet zo heel erg veel

Daarnaast vraag ik me af waar Eweka na die prachtige websitevernieuwing hun /readers page heeft gelaten? Liet toch wel grappig zien hoeveel % je newsreader in gebruik was. Niet dat het nou m'n startpagina was maar gewoon om te checken als het eens wat trager liep oid. :P