Hoofdcategorieën
Topicacties

Newsservers met binaries [deel 6]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 06 augustus 2001

Ik ontdekte iets interessants:

Ik heb in newsleecher (nieuwste beta, geen idee of dit voorheen ook al kon) 2 newsgroupproviders staan, te weten: xs4all met een retentie van pakweg 20 dagen en eweka met een hogere retentie.

Nu download ik een bestand van 30 dagen oud. Ik heb zowel de xs4all als eweka server op positie 1 staan zodat newsleecher van beide tegelijk download.

Als ik nu eweka uitschakel, dan download newsleecher de bestanden van de xs4all server en die zijn dan flink beschadigd (logisch, de retentie is ook een stuk lager). MAAR als ik eweka erbij aanzet, dan download newsleecher de correcte stukken voor zover mogelijk met de xs4all server en gaat de ontbrekende blokjes downloaden met Eweka zodat mijn uiteindelijke download geen fouten bevat.

Dit viel mij op toen ik bestanden van meer dan 30 dagen oud ging downloaden. Die haalt Eweka van een server uit het buitenland (dus trager) en xs4all ging inlopen, maar ik had op een gegeven moment wel 30 bestanden die op diverse stukjes (40%, 45% etc.) bleven hangen en aan het wachten waren op Eweka. De volgende ochtend had Eweka ze allemaal binnengehaald en was alles foutloos.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Mijn vraag nu: Is dit een nieuwe techniek of is dit al altijd zo geweest?

snoeki wijzigde dit bericht 23-02-2007 21:18 (24%)

Huffi-Muffi-Guffi
Reg. datum: 01 februari 2003

Volgens mij altijd al zo geweest. Newsleecher is nogal handig wat dat betreft. :) Zoiets had ik toen ook met Newszilla en Supernews toen met Demon.
Nog leuker, ik heb nu 2x Tweaknews ingesteld, dat kan 8 draadjes aan. 3 heb ik ingesteld dat 'ie headers kan downloaden, de andere 5 niet. Zo kan ik EN gewoon downloaden EN headers ophalen zonder dat die de download verstoort. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.

Reg. datum: 06 augustus 2001

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:47:
En ze houden maar 30.000 groepen bij, ipv de gebruikelijke 150.000...
15 dagen retentie is niet echt om over naar huis te schrijven... :/
Wel leuk: je kan het 2 weken gratis proberen. Dat zie je niet vaak! Voor de rest echt te duur inderdaad voor wat je krijgt.
quote:
Trinsec schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:20:
Nog leuker, ik heb nu 2x Tweaknews ingesteld, dat kan 8 draadjes aan. 3 heb ik ingesteld dat 'ie headers kan downloaden, de andere 5 niet. Zo kan ik EN gewoon downloaden EN headers ophalen zonder dat die de download verstoort. :)
Handige tip! Newsleecher moet toch eens gaan werken aan een goede handleiding, veel van dit soort dingen moet je toevallig vinden (al was dit niet echt verstopt, maar ik had het bijv. niet ontdekt) of je weet het bestaan er niet van en dat is toch jammer.

snoeki wijzigde dit bericht 23-02-2007 21:24 (44%)

sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:47:

[...]

:?

En ze houden maar 30.000 groepen bij, ipv de gebruikelijke 150.000...
Oeps, verkeerde usenet-news geplakt, ik bedoel http://usenet-news.net/ :Y)
quote:
snoeki schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:20:

[...]

Handige tip! Newsleecher moet toch eens gaan werken aan een goede handleiding, veel van dit soort dingen moet je toevallig vinden (al was dit niet echt verstopt, maar ik had het bijv. niet ontdekt) of je weet het bestaan er niet van en dat is toch jammer.
Het kan zijn dat ik geniaal ben, maar dit soort opties in NewsLeecher kan ik met mijn ogen dicht aanklikken. :P Maar goed: voor NewsLeecher hebben we Het grote NewsLeecher topic.

pven wijzigde dit bericht 24-02-2007 00:24 (52%)

Reg. datum: 25 november 2003

quote:
Trinsec schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 21:20:
...
. Zo kan ik EN gewoon downloaden EN headers ophalen zonder dat die de download verstoort. :)
Headers ophalen????? :? o, ja zo ging het vroeger... 8)7

Huffi-Muffi-Guffi
Reg. datum: 01 februari 2003

quote:
ThinkAboutIt schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:49:
[...]

Zo gek is het niet. Niet alles heeft NZB en sommige groepen heb ik liever headers. Die zijn dan ook niet alt.binaries.nl of van die ongelooflijke grote groepen hoor. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.

Waarom wilt iedereen toch perse gratis servers hebben... het is leuk als het werkt, maar 9 van de 10 zijn nooit compleet of zijn super brak.

Ik gebruik al jaren Eweka, 7,50 euro per maand.
Ik heb 20 mbit thuis liggen, en download met mijn volle snelheid.
DVDtje is binnen 45 minuten binnen :)
Hoef helemaal geen andere server meer.
7,50 euro vin ik een behoorlijk goeie deal voor alles wat ik binnenhaal.

This place is GoT-like!!!

quote:
ThinkAboutIt schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:49:
Headers ophalen doe ik ook niet meer, de tijd dat ik hele groepen wilde 'bijhouden' om die reden is al weer een tijdje geleden ;)

-NMe- wijzigde dit bericht 26-02-2007 18:39 (3%)
Reden: Foute verwijzing weggehaald

quote:
DJMARSH.NL schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:08:
Waarom wilt iedereen toch perse gratis servers hebben... het is leuk als het werkt, maar 9 van de 10 zijn nooit compleet of zijn super brak.
Omdat we 1: Nederlanders zijn en,
2: er ook prima gratis servers zijn, sommige internet providers bieden prima servers aan ;)

En inderdaad, Payservers zijn leuk (ik gebruik Giganews) maar ach, gratis blijft leuker :D

Trephix.com

Reg. datum: 17 augustus 2004

Ik gebruik altijd NZB bestanden, vind ik zelf het handigst.

Ik gebruik ook grabit. Veel mensen gebruiken newsleecher, maar ik vind Grabit veel overzichtelijker en makkelijker. Je opent een NZB bestand en hij download gelijk(bij mij via eweka) naar waar jij wilt.
Newsleecher heb ik ook even geprobeerd maar vond dat al te moeilijk |:(

Laten we even ontopic blijven, en uit de buurt blijven van de Topic-waarschuwing ;)

Voor newsreaders is dit topic niet bedoelt ;)

Trephix.com

Hierboven is mijn naam
Reg. datum: 02 mei 2003

Heeft er van jullie niemand problemen met Xs4all newszilla sinds ongeveer een maand?
Ik heb sinds die tijd heel veel last van incompletes, bijna bij alles mis ik wel een paar blocks. Net steeds een klein beetje waardoor het helemaal niet functioneert.
Ik ken trouwens nog anderen met newszilla met dit probleem (die ook geen reden en oplossing weten). Het ligt dus in ieder geval niet aan mij,mijn pc verbinding of wat anders waar ik zelf invloed op heb.

Ik heb niet zon snelle PC als jullie maar wel een bazooka voor mijn SNES.

quote:
SoaDmaggot schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:17:
[...]

Omdat we 1: Nederlanders zijn en,
2: er ook prima gratis servers zijn, sommige internet providers bieden prima servers aan ;)

En inderdaad, Payservers zijn leuk (ik gebruik Giganews) maar ach, gratis blijft leuker :D
Ben ik het niet mee eens, gratis is niet leuker. Het klinkt mischien een beetje raar, maar ik wil er graag van op aan kunnen dat mijn USP goed functioneerd. En dat is simpelweg niet te garanderen (en vaak niet het geval) bij een gratis server.

Dan betaal ik liever een paar euro per maand om zeker te zijn dat alles gewoon lekker werkt als ik het nodig heb :) Al is het maar omdat ik geen zin hem om alles te moeten repairen ;)

Paei ligos kairos pou fainosoun alliws sta dika mou ta matia
ki i kardia mou plimmyrize apo sena ksexeilize

Klopt inderdaad, maar hier ga je er dus van uit dat je zomaar een random gratis server kiest. Ik doel meer op de service van Casema, welke dus vanuit Giganews komt.
Hoge retentie, altijd alles compleet, alleen jammer van de limieten.
Een service die én gratis is (mits je casema hebt uiteraard :p) én ook nog eens prima werkt (tenzij je een groot-leecher bent ;) )

Zelfs bij gratis geldt: er zit een verschil tussen gratis en gratis :9

SoaDmaggot wijzigde dit bericht 25-02-2007 15:01 (38%)

Trephix.com

Reg. datum: 02 mei 2005

quote:
pven schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:21:
Steeds meer usenet-providers hebben een retentie van rondom de 100 dagen:
- http://www.giganews.com
- http://www.usenetserver.com
- http://www.usenet-news.com
- vast nog meer :)
Voor zover ik weet is giganews hierbij wel de enige die maximum snelheid op een DSL lijn kan leveren... de anderen bereiken niet eens de helft.. (maar giganews is daarom ook een stuk duurder)
quote:
DJMARSH.NL schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:08:

Ik gebruik al jaren Eweka, 7,50 euro per maand.
Ik heb 20 mbit thuis liggen, en download met mijn volle snelheid.
DVDtje is binnen 45 minuten binnen :)
Hoef helemaal geen andere server meer.
7,50 euro vin ik een behoorlijk goeie deal voor alles wat ik binnenhaal.
Misschien als een fill-server? Om de incomplete parts binnen te halen. Maar als het goed is zijn er geen goede gratis newsservers meer. De beste zijn met 4 dagen retentie en 50% compleetheid :P

Reg. datum: 28 februari 2006

Ik gebruik ook al een tijdje eweka. Ben er erg tevreden mee. Ik deel mijn account met een vriend van me :P dus kost me 'slechts' 3,25 in de maand. Helaas woon ik nog bij mijn ouders die niet zo'n super snelle verbinding willen, dus heb genoeg aan 2 lijntjes (bij eweka krijg je de beschikking over 4 lijntjes).

Hiervoor gebruikte ik de standaard server die bij planet zat. Opzich niks mis mee, ik vond alleen de retentie zo irritant. Met eweka heb je daar veel minder last van :).

Reg. datum: 22 januari 2000

quote:
grannymark schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:29:

Hiervoor gebruikte ik de standaard server die bij planet zat. Opzich niks mis mee, ik vond alleen de retentie zo irritant. Met eweka heb je daar veel minder last van :).
Niets mis mee?? De retentie dat is er mis mee, ik kan er echt niets mee downloaden, ik zou niet eens weten wat voor retentie ze hebben 1 dag ofzo?

XFM -- highstream --

quote:
kaiiestan schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:26:
[...]

Vroeger hoorde ik iedereen over usenetserver, ook hier op tweakers. Daarom destijds usenetserver genomen en nooit meer weggaan. Tot nu toe altijd top service, het werkt altijd en voor mij altijd met meer dan voldoende snelheid. tot wel 2 mb/s op de uni. Ok dan net niet zo'n lange retentie als giganews maar wel goedkoper. Ik betaal 40 dollar voor 3 maanden, dat is dus ongeveer 30 euro per 3 maanden dus 10 euro per maand.

Voor mij super dus
Even hierop inhaken.
Ik volg al tijden dit soort topics niet meer, maar ben een zeer tevreden klant van UNS.
Gisteren viel mij op eens op dat een test met iets wat te oud zou zijn, prima binnenkwam.
Even gekeken op de site, en inmiddels claimen ze 90 dagen retentie.
Ze hebben een of ander plan en daarvan zitten ze nu op stap 2 van 5.
Iemand enig idee wat die stappen zijn :?

Ik heb ook nergens een of andere nieuwsbrief gehad met dergelijke info. Zo'n stapenplan is dus leuk, maar ik kan nergens vinden wat het nou betekend ?
sponsort

quote:
Koffie schreef op maandag 26 februari 2007 @ 11:48:
[...]

Ik heb ook nergens een of andere nieuwsbrief gehad met dergelijke info. Zo'n stapenplan is dus leuk, maar ik kan nergens vinden wat het nou betekend ?
De enige mail die ik van hen krijg, is de rekening. Die vijf stappen zijn idd niet te vinden. :S
Arwen / Kayne

Daar is een tijdje geleden hier al wat over gezegd.
Denk dat het gewoon een verrassing is bij elke stap die ze zetten :P

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
Slasher schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:53:
[...]

Niets mis mee?? De retentie dat is er mis mee, ik kan er echt niets mee downloaden, ik zou niet eens weten wat voor retentie ze hebben 1 dag ofzo?
Dat zet zoden aan de dijk :9

Het Microsoft Uitzicht Ultiem 32 Beetje | Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om het ruimteverspillende "greetz $user","MVG" of iets dergelijks onder je posts te plakken.

The future is not set
Reg. datum: 24 januari 2000

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

XFM -- highstream --

Die giganews is veel duurder dan UNS ?
Ik weet niet of die al heel lang zo'n hoge retentie hebben ?
Ik hoor veel negatieve berichten over UNS, ook een maat van me is uit ellende weggegaan daar, terwijl ik nooit een centje pijn heb.
Vanaf zo'n 3 threads pak ik al de volle bandbreedte die mijn internet lijntje aan kan. Meerdere threads heeft niet eens effect op de snelheid.
sponsort

'Vroeger' heeft UNS heel veel problemen gehad. Ik kan me echter niet herinneren dat ik het laatste jaar serieuze problemen heb gehad.

Die hoge retentie hebben ze pas een paar maanden.

En idd: UNS kost per kwartaal 40 USD, Giganews vraagt minstens 60 USD voor hetzelfde.

pven wijzigde dit bericht 26-02-2007 16:27 (10%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: