CMJJKFE
Afgelopen maanden eigenlijk niets dan lof. Nauwelijks meer downtime, steeds minder blocks nodig. En ik download nu op full-speed (1 MB/sec).quote:snoeki schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:17:
Tweaknews wil ook naar de 100 dagen retentie gaan, maar de afgelopen maanden las ik alleen maar klachten over tweaknews... los die dan eerst op denk ik dan.
job wijzigde dit bericht 18-02-2007 15:06 (3%)
Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging
Dat is helaas alleen voor nieuwe klanten, oudgedienden zoals ik krijgen helemaal niets (en om daarvoor nu op te zeggen en onder een ander email en CC weer een account te gaan nemen).quote:snoeki schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:17:
[...]
Zo duur vind ik giganews ook weer niet gezien de retentie (en het waarmaken daarvan). Je kan er vervolgens gratis newsleecher met supersearch bijnemen (dat kost normaal ook rond de 2 euro in de maand die je dan bespaart): http://www.newsleecher.com/?id=special_gn
Tweaknews wil ook naar de 100 dagen retentie gaan, maar de afgelopen maanden las ik alleen maar klachten over tweaknews... los die dan eerst op denk ik dan.
Vind nog steeds dat Giganews dit had moeten aanbieden aan alle klanten.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance
De snelheid hoeft niet aan UNS te liggen maar aan de provider, afhankelijk welke route gekozen word. Dit kan je UNS wel veranderen als je inlogt op de site.
Ahtlon 64 3200+ | 1 gig DDR | Raid 0 totaal 0,5 TB | GF6800LE@Ultra || Centrino 1500 laptop
Reg. datum: 09 september 2003
Het is stommer om een suggestie van iemand (waar niets mis mee is)aan te nemen als waarheid en daar je conclusies uit te trekken terwijl dit totaal niet zo is.quote:DutchCommando schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:58:
[...]
Dat is uiteraard wel het domste business plan dat je aan kan nemen. Klantenbehoud levert op de lange termijn veel meer op dan een korte inkomsten boost aan het begin. Maarja, sommige bedrijven denken enkel korte termijn.
Maar om er even op terug te komen, die retentie uitbreiding zit 'r nog steeds aan te komen, echter daarvoor moet ons DC eerst uitgebreid worden, (wat in een redelijk ver gevorderd stadium is inmiddels). Verder is ons platform ook compleet anders opgebouwd als Tweaks platform, waardoor een retentie uitbreiding moeilijker te realiseren is (minpunt van onze opbouw, pluspunt is redundancy), plus dat we nog steeds heel hard groeien waardoor machines welke eigenlijk ingezet zouden worden voor meer redundancy nu ingezet zijn voor capaciteitsuitbreiding om een goede snelheid te kunnen blijven leveren.
Verder wel respect voor Tweak, dat ze hun spoolarray dusdanig upgraden dat ze 100 dagen retentie kunnen aanbieden tegen een concurrende prijs, wilde dat dat hier ook 'ff' gebeurd was
De praktijk is dat je er beter voor kiest om nu geen nieuwe klanten aan te nemen totdat problemen zijn opgelost. Ik ben niet voor niets overgestapt naar TweakNews. Eweka krijgt enkel een slechtere naam (klantenbehoud?). Ik herkende de retentieproblemen die Jan20 noemde en speelde daar op in: zijn verhaal beschouw ik dan ook niet als suggestie maar als waarheid.quote:Punica- schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:27:
[...]
Verder wel respect voor Tweak, dat ze hun spoolarray dusdanig upgraden dat ze 100 dagen retentie kunnen aanbieden tegen een concurrende prijs, wilde dat dat hier ook 'ff' gebeurd wasmaar de praktijk is anders...
Er is welgeteld 1 probleem, en dat is dat de retentie terug loopt, dus dan moeten we maar geen klanten meer aannemen? Ik denk dat een hoop mensen die ooit problemen bij ons gehad hebben de boel erg overdrijven en het liefst overal posten, dat zie ik op het FTD forum ook. Echter vraag je om een onderbouwing dan is die vaak moeilijk te geven of komt het altijd op dezelfde dingen neer. Maar veel plezier met Tweaknews, dat vertellen onze helpdesk medewerkers ook aan klanten die niet tevreden zijn 'excuses dat we niet aan u verwachtingen kunnen voldoen, echter als u bent vrij om niet meer te betalen en met ons te stoppen, veel succes bij een andere aanbieder'.quote:DutchCommando schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:41:
[...]
De praktijk is dat je er beter voor kiest om nu geen nieuwe klanten aan te nemen totdat problemen zijn opgelost. Ik ben niet voor niets overgestapt naar TweakNews. Eweka krijgt enkel een slechtere naam (klantenbehoud?). Ik herkende de retentieproblemen die Jan20 noemde en speelde daar op in: zijn verhaal beschouw ik dan ook niet als suggestie maar als waarheid.
Ik snap het euvel dan ook niet, als we helaas niet aan je verwachtingen kunnen voldoen, betaal niet meer, en stop, das het hele voordeel van ons systeem (wat door veel mensen gewaardeerd word).
En Jan20 z'n quote:
Daarom bieden we onze diensten al ruim 3 jaar met veel succes en tevreden klanten aan... het is niet het niet willen, echter bij een usenetplatform met ~ 60Gbit sustained output, ligt alles niet zo heel makkelijk als men soms denkt, het is op dit moment het niet kunnen uitbreiden door technische beperkingen van ons DC (vandaar de uitbreidingen).quote:Dat Eweka niet de retentie wil uitbreiden, omdat zij misschien veel willen verdienen (cash-cow) op de korte termijn
Punica- wijzigde dit bericht 19-02-2007 17:15 (15%)
tja, als een 6mbit verbinding thuis hebt, dan heb je waarschijnlijk niks te klagen nee.quote:kaiiestan schreef op maandag 19 februari 2007 @ 10:51:
Om even terug te komen op usenetserver, ik heb zelf maar een 6mbit verbinding en die trek ik altijd gewoon helemaal dicht met 4 connecties. Vroeger haalde ik op de uni wel 2 mb/s maar nu weet ik niet of dat dat nog steeds geld.
De snelheid hoeft niet aan UNS te liggen maar aan de provider, afhankelijk welke route gekozen word. Dit kan je UNS wel veranderen als je inlogt op de site.
aan m'n provider ligt het zeker niet, ik haal gewoon 2mb/sec via easynews of giganews. Bij UNS is het gewoon dagelijks terugkomend geval dat de snelheid in de middag inkakt: 1mb/sec in de middag, en 2mb/sec in de nacht (en ik ben niet de enigste). Ook heb ik alle routeringen geprobeerd, Telia was voor mij het snelst.
Reg. datum: 25 november 2003
probeer dan eens contact met ze op te nemen, ze hebben en hele goed helpdesk via live chat is mijn ervaring!quote:Terryb47 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:15:
[...]
tja, als een 6mbit verbinding thuis hebt, dan heb je waarschijnlijk niks te klagen nee.
aan m'n provider ligt het zeker niet, ik haal gewoon 2mb/sec via easynews of giganews. Bij UNS is het gewoon dagelijks terugkomend geval dat de snelheid in de middag inkakt: 1mb/sec in de middag, en 2mb/sec in de nacht (en ik ben niet de enigste). Ook heb ik alle routeringen geprobeerd, Telia was voor mij het snelst.
succes!
Ahtlon 64 3200+ | 1 gig DDR | Raid 0 totaal 0,5 TB | GF6800LE@Ultra || Centrino 1500 laptop
Hm, dat zou ik niet zomaar zeggen.quote:Punica- schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:09:
[...]
Er is welgeteld 1 probleem, en dat is dat de retentie terug loopt, dus dan moeten we maar geen klanten meer aannemen?[...]
Ik heb maar een 4mbit-lijntje, maar daarnet (rond 15u) kreeg ik die niet volgetrokken, het schommelde steeds tussen de 150 en de 410KB/s...
Over de retentie kan ik momenteel nog niks zeggen, het maximum heb ik nog niet nodig gehad.
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps
als een provider je niet bevalt, ga je toch lekker naar een ander? er zijn genoeg mensen die dezelfde provider wel zien zitten...
Ik ben blij als ik klanten die alleen maar zeikan kan 'dumpen', deze 'mierenneukers' zijn echt niet de meerderheid... voor jou tien anderen
my $0.02
Meer dan prima service voor dat geld, zit nog steeds te twijfelen of ik mijn giganewsaccount op ga zeggen en inruilen voor een eweka, alleen het prepaid systeem staat me een beetje tegen (ik vergeet zulke dingen en inplannen gaat ook niet echt lekker omdat mijn salaris niet altijd op tijd is). Jammer dat je niet met CC kan betalen (eventueel tegen meerprijs).quote:ThinkAboutIt schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:39:
Ik moet toch even wat positiefs posten over eweka, ik ben nu ongeveer één jaar afnemer van hun diensten en eigenlijk zeer tevreden hierover, op dit moment loopt er een download met 2,0 mB/sec, niet slecht voor het spitsuur volgens mij. Dus strak mijn volle bandbreedte die ik van orange family krijg vol. Par-blokken heb ik minimaal nodig. Ik heb zelden of nooit dat ze onbereikbaar zijn. Prima prestatie voor 7,50 per maand.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance
Oh, dus in dit topic mogen we enkel 'Happy happy, joy joy!!!!' posten?quote:Bastiaan V schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:28:
wat zijn er hier een hoop beroeps zeikerts zeg...
als een provider je niet bevalt, ga je toch lekker naar een ander? er zijn genoeg mensen die dezelfde provider wel zien zitten...
Ik ben blij als ik klanten die alleen maar zeikan kan 'dumpen', deze 'mierenneukers' zijn echt niet de meerderheid... voor jou tien anderen
my $0.02
Leukerd ben jij, als je zo over je klanten denkt, vergeet je misschien dat ze je broodwinning zijn?
Ik betaald gewoon maandelijks voor een service die zou 20mbit moeten leveren, en ik kan zelfs mijn 4mbit lijntje niet volkrijgen?
Nu op dit moment krijg ik niet meer dan 340KB/s... en dit is niet echt spitsuur te noemen toch?
Wie ben jij om te bepalen of ik bij Eweka moet blijven of niet?
Ik heb voor een maand service betaald en als die maand uit is zal ik zeker en vast veranderen als het niet beter is tegen die tijd.
Ben ik nog 2¤ goedkoper uit en heb ik 20 dagen extra retentie!
Zo, genoeg 'gezeikt' en 'gemierenneukt'!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
http://www.easyusenet.nl/
60 dagen retentie, en een 2 Mbit abbo voor 4,95 / maand, 4 mMbit voor 5,95 en 10 voor 8,75
Ok, die 10 is duur vergeleken met oa eweka, maar ik kom zelf toch niet hoger dan die 4. Ze zijn nog aan het opbouwen, dus tot 1 maart krijg je er gratis bij.
Vista! from the people who brought you Edlin!
Les canards W.C., on les vend ici?
Deux chiens chauds, s.v.p. et un pommes frites de guerre
Tot eind van de maand zou je'm gratis moeten kunnen testen.
't is iig niet duur voor die 4mbit...
In mijn herinnering kun je bij Eweka gewoon vooruit betalen door gewoon 75 te betalen voor 10 maanden bijv. En je kunt altijd een geagendeerde opdracht in je internetbankieren zetten natuurlijk (als je saldo hangt om 7,50 moet je sowieso afvragen of dat niet wat lastig isquote:MeNTaL_TO schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 00:33:
Meer dan prima service voor dat geld, zit nog steeds te twijfelen of ik mijn giganewsaccount op ga zeggen en inruilen voor een eweka, alleen het prepaid systeem staat me een beetje tegen (ik vergeet zulke dingen en inplannen gaat ook niet echt lekker omdat mijn salaris niet altijd op tijd is). Jammer dat je niet met CC kan betalen (eventueel tegen meerprijs).
Ehm, even wat rechtzetten, Wijnand + ik zijn de enige hier die bij Eweka werken, hij is helemaal geen collega van me en geeft gewoon z'n mening, net als jij jouw mening geeft, die wel duidelijk is inmiddels, en ja ik vind het vervelend dat je je top snelheid niet kunt halen bij ons, en nee, dat ligt niet aan ons platform, zullen we de discussie gewoon stoppen?quote:Fire69 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 08:27:
[...]
Oh, dus in dit topic mogen we enkel 'Happy happy, joy joy!!!!' posten?
Leukerd ben jij, als je zo over je klanten denkt, vergeet je misschien dat ze je broodwinning zijn?
Ik betaald gewoon maandelijks voor een service die zou 20mbit moeten leveren, en ik kan zelfs mijn 4mbit lijntje niet volkrijgen?
Nu op dit moment krijg ik niet meer dan 340KB/s... en dit is niet echt spitsuur te noemen toch?
Wie ben jij om te bepalen of ik bij Eweka moet blijven of niet?
Ik heb voor een maand service betaald en als die maand uit is zal ik zeker en vast veranderen als het niet beter is tegen die tijd.
Ben ik nog 2¤ goedkoper uit en heb ik 20 dagen extra retentie!
Zo, genoeg 'gezeikt' en 'gemierenneukt'!
Ik wil niet gaan flamen of iets dergelijks, en wil verder ook niet offensief op je in gaan, maar waar ligt dit wel aan? Heb je enige indicatie of details over dit probleem? Ik moet zeggen dat het bij mij ook niet zo snel als normaal loopt liepquote:Punica- schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:26:
[...]
en nee, dat ligt niet aan ons platform, zullen we de discussie gewoon stoppen?
Trephix.com
Typische beheerders reactie; het ligt niet aan de systemen. Altijd aan de gebruikers.quote:SoaDmaggot schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:41:
[...]
Ik wil niet gaan flamen of iets dergelijks, en wil verder ook niet offensief op je in gaan, maar waar ligt dit wel aan? Heb je enige indicatie of details over dit probleem? Ik moet zeggen dat het bij mij ook niet zo snel als normaal loopt liep
Altijd volledige snelheid, beschikbaarheid en retentie bij Giganews en ook de software maakt geen enkel verschil. Waarom maakt het bij Eweka dan wel uit?
Dus als ik over zou stappen naar Eweka, en ik verander alleen server instellingen binnen m'n client, en ik haal niet m'n maximale snelheid, kan je dan nog zo stellig beweren dat het aan de gebruiker ligt?
You get what you pay for.
Gunner wijzigde dit bericht 20-02-2007 10:58 (20%)
...... and if you pay peanuts, you get monkeysquote:Gunner schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:47:
[...]
Typische beheerders reactie; het ligt niet aan de systemen. Altijd bij de gebruikers.
Altijd volledige snelheid, beschikbaarheid en retentie bij Giganews en ook de software maakt geen enkel verschil. Waarom maakt het bij Eweka dan wel uit?
Dus als ik over zou stappen naar Eweka, en ik verander alleen server instellingen binnen m'n client, en ik haal niet m'n maximale snelheid, kan je dan nog zo stellig beweren dat het aan de gebruiker ligt?
You get what you pay for.
+1 inzichtvolquote:Slasher schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:56:
[...]
...... and if you pay peanuts, you get monkeys
Maar dat het niet aan het platform ligt wilt niet betekenen dat het probleem zich niet bij hun bevind, het zo zomaar ook een core-router kunnen zijn (wat ik ten zeerste betwijfel, onze servers hangen in het DC van eweka, waarschijnlijk achter dezelfde core-router, daar halen we wel volle snelheden binnen).
Daarbij zou ik van een bedrijf als eweka ook wel een wat centraler antwoord verwachten op een forum als deze, waar veel klanten langskomen.
Naar een ander wijzen is één ding, jezelf de schuld afwerpen is een twede..
Trephix.com
Eerst zeggen dat er maar 1 probleem is (retentie). Punt, einde discussie.
Dan gewoon negeren dat meerdere mensen snelheidsproblemen hebben. Terug, punt, einde discussie.
Ik heb het probleem vanop meerdere locaties, zou me toch echt verwonderen dat het dan aan mij zou liggen.
Maar zoals ik al zei, geen probleem hoor, begin maart ga ik gewoon terug naar XSNews als de situatie niet verbeterd is. En als die niet goed is test ik die Easyusenet wel even...
Daarbuiten vraag ik me af wat je allemaal downt als je 24/7 een 20Mbit lijn op volle snelheid nodig hebt...
Dit even als tegenhang van al dat Eweka gebash hier.
Daarbij, 24/7 20Mbit tot je beschikking betaal je toch voor? Waarom zou je dat dan niet moeten krijgen?
Ik heb er best respect voor als er rond spitsuren geen 20Mbit gehaald kan worden, maar om nu van 24/7 10- Mbit te hebben? Nee danku
Trephix.com
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.